ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sinan61
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Temmuz 2009 20:41
Son Ziyaret:
19 Mayıs 2013 19:12
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
aykut sinan
Doğum Tarihi:
06 Ekim 1973
Yaş:
52
İl:
Istanbul
Meslek:
sağlık
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Sinan
150x50x60 450 lt. bitkili
150x50x60 450 lt. bitkili
SON 10 MESAJI
Potasyum içeren ilaçlar
[QUOTE=Kartal77] [QUOTE=sinan61]Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
[/QUOTE]
Sinan bey K2SO4 'ü bitkili akvaryumlarda kullanıyoruz.SO4 ün balıklara bir etkisi yok diyebilirim( en azından 1gr/ 50lt su , ki buda yaklaşık 20ppm potasyum ekliyor suya)
Potasyum hidroksit ise olmaz bence çünki amaç potasyum eklemekse eğer yanında aynı mol sayısında -OH iyonlarıda ekleriz ,buda 6,5 ph olmasını istediğimiz suyu bazik yönde değiştirir.ph yükselir.
[/QUOTE] Haklısınız Yılmaz bey. ppm düzeyinde iyi bakılan bir tankta sorun olmaz.
[QUOTE=Kartal77] [QUOTE=sinan61]Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Sülfat suda H2SO4 'e döner ve bilindiği üzere H2SO4 sülfirik asittir. Ama ppm düzeyinde kullanıldığında akvaryumda etkisi ne olur onu da denemek lazım.
Size bir konuda katılıyorum Yılmaz bey. Bahsedilen ilaçları sağlık karnesine yazdırıp alınsa bile daha pahallıya geliyor 
Sinan bey K2SO4 'ü bitkili akvaryumlarda kullanıyoruz.SO4 ün balıklara bir etkisi yok diyebilirim( en azından 1gr/ 50lt su , ki buda yaklaşık 20ppm potasyum ekliyor suya)
Potasyum hidroksit ise olmaz bence çünki amaç potasyum eklemekse eğer yanında aynı mol sayısında -OH iyonlarıda ekleriz ,buda 6,5 ph olmasını istediğimiz suyu bazik yönde değiştirir.ph yükselir.
[/QUOTE] Haklısınız Yılmaz bey. ppm düzeyinde iyi bakılan bir tankta sorun olmaz.
Ama tercih önemli tabi. Potasyum sülfat Patasyum hidroksite karşın canlılar açısından daha tehlikeli bir uygulama sanırım. Hele de su değişimleri sık sık ve ölçüm yapılmıyor ise Ph'ın düştüğünü balık ölümleri ile anlayabiliriz. KOH biraz fazla verilse bile CO2 verilen bir tankta canlıları öldürecek düzeye ulaşması Potasyum sülfata oranla daha zor. En azından kendi akvaryumumda bu yüzden KOH'i tercih ederim.
Potasyum içeren ilaçlar
Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Sülfat suda H2SO4 'e döner ve bilindiği üzere H2SO4 sülfirik asittir. Ama ppm düzeyinde kullanıldığında akvaryumda etkisi ne olur onu da denemek lazım.
Size bir konuda katılıyorum Yılmaz bey. Bahsedilen ilaçları sağlık karnesine yazdırıp alınsa bile daha pahallıya geliyor 
500 Lt /Bitkili günlüğüm
Yılmaz bey uzun süredir takip ediyorum akvaryumunuzu. Seyri çok güzel. Tebrik ederim.
Yılmaz bey uzun süredir takip ediyorum akvaryumunuzu. Seyri çok güzel. Tebrik ederim.
Şu Cabombaları oldum olası sevemedim ama sizin akvaryumunuzda çok hoş durmuş.
Bitkili akvaryuma başlangıç
Abdullah bey hayırlı olsun. Başlangıçlar her zaman güzeldir.
Bahsedilen bitki ne su ne de kara bitkisi. Paludaryum bitkisi o. Yarıya kadar su dolu bir saksıda yavaş yavaş gelişiyor. Akvaryumda önce rengi açılıyor sonrası malum.
Bitki aydınlatmasında son teknoloji SMD t
[QUOTE=Kartal77]Sinan bey bitki kayıplarınız için üzüldüm.Açıkcası biz bu hobide bazı şeyleri acele ile karar verip uyguluyoruz.Ben de dahil birçok kimse okuduğumuz yeni birşeyden heyecan duyup uygulama yolları arıyoruz.
Ama yapmadığımız birşey var o da okumak.Lütfen yerli forumları takip edin,bir tane ledli bitkili akvaryum varmı?Varsa kaç aydır forumda sergilenmekte? Tartışılmakta? Ben şahsen göremedim.Varsa bilen ,okuyan lütfen link versin inceleyelim!
Yabancı forumlarda var birkaç örnek,birkaçbin dolarlık markalı armatürler ile ve belli başlı marka ledler ile.
Kapağın tamamını kaç tane led ile doldurduğunuzun hiç bir önemi yok!
Kullandığınız ledlerin kaç watt olduğunun hiç bir önemi yok
Kullandığınız ledlerin lümen değerlerinin de pek bir önemi yok,önemli olan verdiği ışığın PAR değerleridir.
Bu konuyu takip edenler için kendi LED denememi vereceğim, tamamen deneysel bir çalışma olacak benim ve forum için.
http://www.akvaryum.com/forum/led_nano_lowtech_k364522.asp?PN=1
Saygılarımla.
[/QUOTE]
[QUOTE=_tekila_]
[QUOTE=Kartal77]Sinan bey bitki kayıplarınız için üzüldüm.Açıkcası biz bu hobide bazı şeyleri acele ile karar verip uyguluyoruz.Ben de dahil birçok kimse okuduğumuz yeni birşeyden heyecan duyup uygulama yolları arıyoruz.
Ama yapmadığımız birşey var o da okumak.Lütfen yerli forumları takip edin,bir tane ledli bitkili akvaryum varmı?Varsa kaç aydır forumda sergilenmekte? Tartışılmakta? Ben şahsen göremedim.Varsa bilen ,okuyan lütfen link versin inceleyelim!
Yabancı forumlarda var birkaç örnek,birkaçbin dolarlık markalı armatürler ile ve belli başlı marka ledler ile.
Kapağın tamamını kaç tane led ile doldurduğunuzun hiç bir önemi yok!
Kullandığınız ledlerin kaç watt olduğunun hiç bir önemi yok
Kullandığınız ledlerin lümen değerlerinin de pek bir önemi yok,önemli olan verdiği ışığın PAR değerleridir.
Bu konuyu takip edenler için kendi LED denememi vereceğim, tamamen deneysel bir çalışma olacak benim ve forum için.
http://www.akvaryum.com/forum/led_nano_lowtech_k364522.asp?PN=1
Saygılarımla.
[/QUOTE]
Yılmaz bey size hak vermemek elde değil. Evet ilk heyecanla hemen uygulamaya koyuluyoruz ve ciddi maddi ve manevi kayba uğruyoruz.
Ama okumadığım kısmında size katılmıyorum. Tabiki okudum ve elimden geldiği kadar araştırdım. 3-4 ay öncesine kadar olan bu başlık altındaki yazışmaları kaldırırsak ve yazılanları okursak LED aydınlatma hakkında olumsuz bir kanı edinmiyorsunuz.
Sizin denemenizi yakından takip edeceğim. Başarılı olmanızı temenni ederim.
Saygılarımla.
[QUOTE=_tekila_]
Sinan Bey yaşadığınız kötü tecrübe için üzüldüm doğrusu. Keşke forumu en azından bu konuyu biraz daha dikkatli okuyup yorumlasaydınız. Bu büyüklükte bir bitkili akvaryumu şuan piyasada satılmakta olan ledlerle aydınlatmak çok zor hatta neredeyse imkansız(Bitki için söylüyorum). 30'ar metrelik şerit ledler yerine tanesini 12$'dan aldığınız ledlerden 100-200 adet civarı alsaydınız belki daha iyi bir sonuç elde edebilirdiniz ama bu ledlerin tanesinin 1 watt olduğunu hesaba katarsak toplamda harcayacağınız enerji 150-200 watt civarı olacaktı yani faturadaki kazancınız yine çok büyük bir miktar olmayacaktı.
Son dönemdeki genel bakış açısı ledlerin yüzyılın icadı olduğu ve neredeyse yok denecek kadar enerji harcadığı. Malesef durum abartıldığı kadar değil. Ledlerin aydınlatma araçları içerisinde en verimlisi olduğu bir gerçek (neredeyse 100'de 100'e yakın verimleri var) ama uygulamada diğer ürünlerle arasında öyle dağlar kadar bir fark yok malesef.
Konuyu şöyle özetlersem daha anlaşılır olacak sanırım.
Floresan lambalarda verim %70-80 (lamba kalitesine göre değişken) arasıdır yani lamba çektiği enerjinin en fazla %80'lik bir kısmını ışığa çevirebilir. Bu oran metal halidelerde daha da düşük, Ledlerde ise %90'ın üzerinde ledin kalitesi ve cinsine göre daha da yukarı çıkabilir bu rakam.
Yani demek istediğim 30 watt'lık bir floresan lambadan alacağımız ışık miktarına eş led aydınlatma yapmak için en az 20 wattlık led kullanmamız gerektiği. Arada gerçekten abartıldığı kadar fark yok değil mi 
Yaptığım araştırmalardan vardığım sonuç bu.
[/QUOTE]
Murat bey verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim.
Tecrube insanların yaptığı hatalarının birikimiymiş. Artık aydınlatma konusunda gayet tecrubeli sayılırım. Sizin verdiğiniz bilgilere dayanarak floresan+LED karışımı bir aydınlatma daha uygun oluyor. Şu ana aydınlatmamı LED+Floresan şeklinde düzenledim.
Sizin söylediğiniz "30 watt'lık bir floresan lambadan alacağımız ışık miktarına eş led aydınlatma yapmak için en az 20 wattlık led kullanmamız gerektiği" temel alırsak akvaryum kapak alanınından 4 kaz fazla yere ihtiyaç var. Çünkü ben tamamını LED yaptığımda 60 Wat elektrik çekirdu. Sizin verdiğiniz hesaba göre yaklaşık 250 watta LED leri çıkarırsam ancak ihtiyacımı karşılar. Buda yer açısından mümkün değil.
Sanırım en iyisi Floresan aydınlatma. LED'e bir süre daha vakit var. Akvaryum açısından maliyet/fayda oranı pek iyi değil.
Bitki aydınlatmasında son teknoloji SMD t
Merhaba arkadaşlar.
Merhaba arkadaşlar.
150*50*60 h ölçülerinde hightech bitkili bir akvaryumum var.
Evet bende bu başlığı okuduktan sonra yaklaşık 3-4 ay kadar önce Metal halide lambalarımı söküp LED aydınlatmaya geçmek istedim. Çünkü 440 watt lık metal halide lambaların elektrik faturasına etkisi büyük olduğundan böyle bir karar aldım. Yaptığım hesaplamalar sonucu LED ampuller kendi parasını elektrik tasarrufu ile çıkarmış olacak ve artık elektrik masrafı diye bir derdim kalmayacaktı.
PERPA alışveriş merkezine gidip bahsi geçen SMD ledlerden kırmızı (30 metre), mavi(30 metre), beyaz (60 metre), ayrıca kart üzerine döşeli beyaz ve mercekli (50 cm.lik 10 adet. oldukça pahallı tanesi 12$) ve güç ünitesini satın aldım. 600 TL civarında bir paraya mal oldu.
İlk gün süper bir görünüm elde ettim. Metal halide den sonra müthiş geldi. Renk geri verim oranı süper. görüntü harika.
İlk gün balıklarımın tamamının suyun üstüne çıktığını gördüm. Herhalde ışık değişiminden fotosentez yetersiz geliyor diye düşündüm. Uzun bir aradan sonra akvaryumuma kademeli O2 vermeye başladım.
1nci hafta farkettimki günde 1-2 cm. uzayan rotola macrandra türü bitkilerimin boylarında uzama "sıfır" . Hiç uzamamışlar. Tabanı komple kaplayan glossolarım alttan çürümeye ve boya gidip kopmaya başladılar.
2nci hafta sonunda akvaryum bitki populasyonumun %90'ı eridi.
Baktım olacak gibi değil alel acele 3-4 floresan satın alıp hemen ledlere aldırmadan kapağa monte ettim. 1 hafta sonra bitkilerdeki gerileme sona erdi. Tabi alel acele yapılan floresanla bile yetersiz. En azında gerileme dönemi sona erdi. Yeniden tüm LEdler kapaktan çıkarıldı ve tamamen floresan aydınlatmaya geçtim.
Benim akvaryumun üstü tamamen kapalı bir kapaktan ibaret. Ve bu kapak tamamen LED ile dolu olmasına rağmen (hatta 1 floresan bile koyulacak yer yok) neden bitkilerim öldü. Ve ben bitkilerimin ölmesi için 600 TL para harcamış oldum.
Eğer LED'li aydınlatmada başarılı olunacaksa benim akvaryumumda kesinlikle olurdu. LED konulacak yeri kalmamış bir kapağa rağmen bitkiler halen ölüyorsa LEDli aydınlatma tamamen gerçek dışıdır diye rahatlıkla söylerim.
Lütfen deneyip başarı elde etmediğiniz bir uygulamayı güzelmiş gibi yayınlamayın. Bu işten benim gibi zarar gören başka arkadaşımız yoktur umarım.
LED sadece görsellik katsın diye yer yer kullanılabilir. Bunun dışında tamamen LED aydınlatma kullanmamanızı tavsiye ederim.
Saygılarımla.
Nano-Cuba
Emre bey sizin harika cuba larınıza imrenerek bakıyorum
Glossoları atıp cubaya geçersem sebebi sizsiniz :) Tabi cuba satan yer bulabilirsem.
1200 Lt. Bitkili Akvaryum Yeni Res. Syf. 51
Murat bey tebrik ederim.
Murat bey tebrik ederim.
Bu boyutlardaki bir tankı böylesine güzel bir hale getirmek ve bunu korumak herkesin harcı değil.
Zamanla çok daha iyi olacağına eminim.
Zemin bitkisi + arka tarafa kontrast bitki(kırmızı) olursa seyrine doyum olmaz bence.
Ellerinize sağlık.
Bitkili Akvaryum Kuru "YORUM"(Syf.5 e yorum ltf)
Tolga bey son durum ne oldu. Değişiklik yaptınız mı.
Tolga bey son durum ne oldu. Değişiklik yaptınız mı.
Bitkili Akvaryum Kuru "YORUM"(Syf.5 e yorum ltf)
Merhabalar Tolga bey.sinan61 2009-10-19 09:56:37
Merhabalar Tolga bey.
Bahsettiğiniz gibi olursa iyi bir görüntü oluşacak sanırım. Merakla bekliyorum.
Lakin bu işi yapmak bayağı bir vaktinizi alır. Şimdiden kolay gelsin.
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
