ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Sparrowhawk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
151
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Aralık 2008 15:23
Son Ziyaret:
13 Mart 2023 00:07
Toplam Mesaj:
45 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
NOYAN CİMCİM
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Noyan Cimcim
SON 10 MESAJI
100x45x45 Düşük Destekli Melek Akvaryumu
[QUOTE=ityo39]
Mikofish artık Nitrofur ticari adıyla satılıyor. Aynı muhteviyatta olduğu söyleniyor ama artık kutu üzerinde antibiyotik içeriğinden bahsedilmiyor. Her bir ürün grubu için ayrı lisans alma zorunluluğu getirilmiş firma da bunun üzerine sanırım tüm ürünlerini su düzenleyici lisansı ile satıyor...O nedenle de nitrofurazon içeriğinden bahsedemiyor. Zorla yalan yanlış ve sustimale açık bir konuma getirilmiş olay... Algisidler de salyangoz ilaçları da balık ilaçları da su düzenleyiciler de "su düzenleyici" olarak pazarlanıyor mevcut durumda. Firmayı suçlamak değil amacım muhtemelen devletin yeterince etkilerini sonuçlarını düşünmeden ben yaptım oldu şeklindeki talepleri sonucunda bu noktaya gelinmiştir.
Neyse paylaşayım istedim.
@ Noyan Cimcim: Melek ne oldu iyiye gitmiştir inşallah?[/QUOTE]
Selam:)
Meleklerde durum karışık. Benim de kafam karışık. Ana tankta Bakto tabs tedavisine başlamıştım. Başka yem kullanmamam gerektiğini okuduğumdan tüm canlılar tabi bu yemi yemeye başladılar. Hepsi de kabul ettiler aslında yemi. Tabi 5-6 çeşit yemden tek çeşide düştü beslenme. 4-5 gün sonra birden bir Ramirezi kaybettim. Hiçbir sorunu yoktu görünürde. Bende tab kullanımını bıraktım. Diğerlerine yaramadığını düşündüm. Ve takibe başladım. Su değişimlerini sıklaştırdım. Arada epsom tuz kullandım.
Diğer 2 meleğin sırt yüzgeci ve gövdelerinde beyaz bölgeler ve erimeler başladı. Biraz daha az iştahlı görünmeye başladılar. Bu sabah bir tanesini kaybettim. Su değerlerine bir sorun olduğunu düşünmüyorum açıkcası. Bir ihtimal stress aklıma geliyor.
Şu an ana tankta ilaç tedavisi mi başlasam yoksa 2 balığı tedavi için diğer 60 lt. tanka mı alsam karar vermem gerekiyor. Bakto tabs pek bir çare olmadı gibi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216461.jpg[/IMG]
[QUOTE=ityo39]
Mikofish artık Nitrofur ticari adıyla satılıyor. Aynı muhteviyatta olduğu söyleniyor ama artık kutu üzerinde antibiyotik içeriğinden bahsedilmiyor. Her bir ürün grubu için ayrı lisans alma zorunluluğu getirilmiş firma da bunun üzerine sanırım tüm ürünlerini su düzenleyici lisansı ile satıyor...O nedenle de nitrofurazon içeriğinden bahsedemiyor. Zorla yalan yanlış ve sustimale açık bir konuma getirilmiş olay... Algisidler de salyangoz ilaçları da balık ilaçları da su düzenleyiciler de "su düzenleyici" olarak pazarlanıyor mevcut durumda. Firmayı suçlamak değil amacım muhtemelen devletin yeterince etkilerini sonuçlarını düşünmeden ben yaptım oldu şeklindeki talepleri sonucunda bu noktaya gelinmiştir.
Neyse paylaşayım istedim.
@ Noyan Cimcim: Melek ne oldu iyiye gitmiştir inşallah?[/QUOTE]
Selam:)
Meleklerde durum karışık. Benim de kafam karışık. Ana tankta Bakto tabs tedavisine başlamıştım. Başka yem kullanmamam gerektiğini okuduğumdan tüm canlılar tabi bu yemi yemeye başladılar. Hepsi de kabul ettiler aslında yemi. Tabi 5-6 çeşit yemden tek çeşide düştü beslenme. 4-5 gün sonra birden bir Ramirezi kaybettim. Hiçbir sorunu yoktu görünürde. Bende tab kullanımını bıraktım. Diğerlerine yaramadığını düşündüm. Ve takibe başladım. Su değişimlerini sıklaştırdım. Arada epsom tuz kullandım.
Diğer 2 meleğin sırt yüzgeci ve gövdelerinde beyaz bölgeler ve erimeler başladı. Biraz daha az iştahlı görünmeye başladılar. Bu sabah bir tanesini kaybettim. Su değerlerine bir sorun olduğunu düşünmüyorum açıkcası. Bir ihtimal stress aklıma geliyor.
Şu an ana tankta ilaç tedavisi mi başlasam yoksa 2 balığı tedavi için diğer 60 lt. tanka mı alsam karar vermem gerekiyor. Bakto tabs pek bir çare olmadı gibi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216461.jpg[/IMG]
Melek Balığı Beyazlık/deri Soyulması
Merhaba, ana akvaryumda Baktotabs tedavisine başladım. Bu yem ile birlikte farklı yemlerin kullanılması tavsiye edilmediği için tüm balıkların tek yemi bu oldu tabi. Biraz gözlemledim ve az çok hepsinin de yemi kabul ettiğini gördüm. O yüzden çok endişelenmedim açıkcası. Kafasında soyulma/delinme olan melek haricinde diğer meleklerde de kafada değil ama yüzgeç ve gövdelerinde gördüğüm renk farklılıkları ve belki erime sebepli tüm balıkların yemesi de bana mantıklı göründü. 3 gün önce gouraminin kafasında aniden beliren bir renk değişimi/soyulma oldu. Onu ayırdım ve ayrı bir tankta baktotaps başladım. Dün tamamen iyileşmişti. Diğer tankta gözlemlemeye devam ediyorum.
Bu arada ana tankta dün hiçbir sorunu olmayan bir ramireziyi kaybettiğimi gördüm. Fiziksel hiçbir hastalık belirtisi yok. Yetersiz tek tip beslenme, ilacın suya karışması vb. sebepler aklıma geliyor. Genelde arkalarda saklanır ve başka bir ramirezi ile yakın durur, 3.'yü yaklaştırmazdı. Vakti geldiği için büyük bir su değişimi yaptım bugün. Şu an baktotabs ile devam etmeli miyim yoksa ana tanktaki diğer canlıları tek tip ilaçlı yem ile besleyerek tehlikeye mı atıyorum emin olamadım açıkcası.
Meleklerde gördüğüm bazı belirtiler,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216461.jpg[/IMG]
Merhaba, ana akvaryumda Baktotabs tedavisine başladım. Bu yem ile birlikte farklı yemlerin kullanılması tavsiye edilmediği için tüm balıkların tek yemi bu oldu tabi. Biraz gözlemledim ve az çok hepsinin de yemi kabul ettiğini gördüm. O yüzden çok endişelenmedim açıkcası. Kafasında soyulma/delinme olan melek haricinde diğer meleklerde de kafada değil ama yüzgeç ve gövdelerinde gördüğüm renk farklılıkları ve belki erime sebepli tüm balıkların yemesi de bana mantıklı göründü. 3 gün önce gouraminin kafasında aniden beliren bir renk değişimi/soyulma oldu. Onu ayırdım ve ayrı bir tankta baktotaps başladım. Dün tamamen iyileşmişti. Diğer tankta gözlemlemeye devam ediyorum.
Bu arada ana tankta dün hiçbir sorunu olmayan bir ramireziyi kaybettiğimi gördüm. Fiziksel hiçbir hastalık belirtisi yok. Yetersiz tek tip beslenme, ilacın suya karışması vb. sebepler aklıma geliyor. Genelde arkalarda saklanır ve başka bir ramirezi ile yakın durur, 3.'yü yaklaştırmazdı. Vakti geldiği için büyük bir su değişimi yaptım bugün. Şu an baktotabs ile devam etmeli miyim yoksa ana tanktaki diğer canlıları tek tip ilaçlı yem ile besleyerek tehlikeye mı atıyorum emin olamadım açıkcası.
Meleklerde gördüğüm bazı belirtiler,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/161220200216461.jpg[/IMG]
100x45x45 Düşük Destekli Melek Akvaryumu
[QUOTE=Kturan06]Tropicanadan sonra seachem nasil bir sonuç verecek merakla bekliyorum akvaryum gayet güzel[:nazar:][/QUOTE]
Merhaba, sanki daha olumlu gidiyor şimdilik. Sararma, yapraklarda delinme ve özellikle ozelot'un yeni yapraklarında erime sorunu oldukça azaldı. Tropica kullandığım döneme göre daha fazla potasyum takviyesi yapmam sanırım faydalı oldu.
[QUOTE=Kturan06]Tropicanadan sonra seachem nasil bir sonuç verecek merakla bekliyorum akvaryum gayet güzel[:nazar:][/QUOTE]
Merhaba, sanki daha olumlu gidiyor şimdilik. Sararma, yapraklarda delinme ve özellikle ozelot'un yeni yapraklarında erime sorunu oldukça azaldı. Tropica kullandığım döneme göre daha fazla potasyum takviyesi yapmam sanırım faydalı oldu.
Melek Balığı Beyazlık/deri Soyulması
Teşekkür ederim Emre Bey. Ayırmak istemiyordum açıkcası, sevindim tavsiyenize. Akvaryumda iştahı bol balık çok. Mümkün olduğu kadar yemi kapmasını sağlayacağım:)
Teşekkür ederim Emre Bey. Ayırmak istemiyordum açıkcası, sevindim tavsiyenize. Akvaryumda iştahı bol balık çok. Mümkün olduğu kadar yemi kapmasını sağlayacağım:)
Melek Balığı Beyazlık/deri Soyulması
[QUOTE=The Last Samurai]Noyan Bey, merhaba,
Balığınız, kafada delik hastalığına (Hexamita) yakalanmış.
Balığınız, yem yiyorsa, en severek yediği yemi, Seachem Focus ile karıştırarak yedirmenizi öneririm. Balığınız yem yiyorsa, diğer seçenekleriniz, New Life Spectrum Hex Shield ya da Sera Baktotabs ile beslemektir. Bu süreçte, su değişimi sıklığının arttırılması da balığın bağışıklık sistemini destekleyecektir.
Balık, yem yemeyi keserse, kullanım talimatında belirtildiği şekilde, Seachem Kanaplex tedavisi öneririm.
Geçmiş olsun.
[/QUOTE]
Merhaba, balık yem yemekte. Oldukça iştahlı. Hatta arada NLS Thera A ve Sera immun pro yemler ile destek yapıyordum. Bu durumda ayırmam doğru olacak sanırım. 60 lt. ikinci bir akvaryumum var ona geçiririm. Baktotabs ile başlayabilirim. Şu an elimde var. Teşekkürler,
[QUOTE=The Last Samurai]Noyan Bey, merhaba,
Balığınız, kafada delik hastalığına (Hexamita) yakalanmış.
Balığınız, yem yiyorsa, en severek yediği yemi, Seachem Focus ile karıştırarak yedirmenizi öneririm. Balığınız yem yiyorsa, diğer seçenekleriniz, New Life Spectrum Hex Shield ya da Sera Baktotabs ile beslemektir. Bu süreçte, su değişimi sıklığının arttırılması da balığın bağışıklık sistemini destekleyecektir.
Balık, yem yemeyi keserse, kullanım talimatında belirtildiği şekilde, Seachem Kanaplex tedavisi öneririm.
Geçmiş olsun.
[/QUOTE]
Merhaba, balık yem yemekte. Oldukça iştahlı. Hatta arada NLS Thera A ve Sera immun pro yemler ile destek yapıyordum. Bu durumda ayırmam doğru olacak sanırım. 60 lt. ikinci bir akvaryumum var ona geçiririm. Baktotabs ile başlayabilirim. Şu an elimde var. Teşekkürler,
100x45x45 Düşük Destekli Melek Akvaryumu
[QUOTE=Mehmet0011]Kurulumunuzu yeni gördüm. Baştan sona kadar inceledim. Emeğinize sağlık. Çok güzel. Burnun üzerinde beyaz nokta oluşan balıkta pul dökülme gibi bir şey mi? Eğer öyleyse mantarlaşma oluşabilir. Orta Amerika balıklara bakarken bu tür yaralanmalar çok olurdu. Mantarlaşmanın önüne geçmek için karantina tankına alıp mikrofish uyguluyordum. Karantina tankı yoksa bir kovada uygulayabilirsiniz. Mutlu hobiler.[/QUOTE]
Merhaba, bana da darbe sonucu pul dökülmesi gibi görünüyor açikcasi. Diğer meleklerde de böyle 1-2 mat noktalar var vücutlarinda. Ben darbe sonucu pul dökülmesi diye düşündüm hep. Ancak bu arkadaşin ki biraz fazla ve büyükçe olunca dikkatimi çekti. Balikta hiç bir hastalik belirtisi yok çünkü. Siz önlem amaçli ilaç tedavisi tavsiye ediyorsunuz değil mi?
[QUOTE=Mehmet0011]Kurulumunuzu yeni gördüm. Baştan sona kadar inceledim. Emeğinize sağlık. Çok güzel. Burnun üzerinde beyaz nokta oluşan balıkta pul dökülme gibi bir şey mi? Eğer öyleyse mantarlaşma oluşabilir. Orta Amerika balıklara bakarken bu tür yaralanmalar çok olurdu. Mantarlaşmanın önüne geçmek için karantina tankına alıp mikrofish uyguluyordum. Karantina tankı yoksa bir kovada uygulayabilirsiniz. Mutlu hobiler.[/QUOTE]
Merhaba, bana da darbe sonucu pul dökülmesi gibi görünüyor açikcasi. Diğer meleklerde de böyle 1-2 mat noktalar var vücutlarinda. Ben darbe sonucu pul dökülmesi diye düşündüm hep. Ancak bu arkadaşin ki biraz fazla ve büyükçe olunca dikkatimi çekti. Balikta hiç bir hastalik belirtisi yok çünkü. Siz önlem amaçli ilaç tedavisi tavsiye ediyorsunuz değil mi?
100x45x45 Düşük Destekli Melek Akvaryumu
Merhaba, uzun süredir güncel bilgi paylaşamamıştım akvaryumdan. Her şey yolunda gidiyor sanki. Sadece bir melek balığında sebebini bilemediğim bir sorun var. Ya da sorun mu tabi onu da bilmiyorum. Burnunun üstünde beyaz lekeler veya deri soyulması gibi tarif edebileceğim bölgeler oluştu. Diğer balıkların sataşması sonucu olduğunu düşünüyorum. Forumda "hastalıklar ve ilaçlar" altına başka bir konu açtım danışma amaçlı. Eğer görüşünüz varsa paylaşmanızı rica ediyorum.
Tropica sıvı gübrem bitmişti. Bu sefer Seachem Flourish + Potassium ile devam etmek istedim. Haftada 1 Flourish ve 2 defa Potassium ekliyorum. Denem amaçlı az miktarda Sagittaria Subulata ekledim. Benim akvaryum şartlarında gelişim gösterecek mi merak ediyorum. Ozelotlar yükseliyor. Sazların bazılarını her hafta kısaltmak gerekiyor. Tüm canlıların keyfi yerinde. Geçen saydım, coryler hala 10 ad. :)
Sağlıklı günler diliyorum...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200758111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200757511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200758311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200757351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200757281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200758191.jpg[/IMG]
Merhaba, uzun süredir güncel bilgi paylaşamamıştım akvaryumdan. Her şey yolunda gidiyor sanki. Sadece bir melek balığında sebebini bilemediğim bir sorun var. Ya da sorun mu tabi onu da bilmiyorum. Burnunun üstünde beyaz lekeler veya deri soyulması gibi tarif edebileceğim bölgeler oluştu. Diğer balıkların sataşması sonucu olduğunu düşünüyorum. Forumda "hastalıklar ve ilaçlar" altına başka bir konu açtım danışma amaçlı. Eğer görüşünüz varsa paylaşmanızı rica ediyorum.
Tropica sıvı gübrem bitmişti. Bu sefer Seachem Flourish + Potassium ile devam etmek istedim. Haftada 1 Flourish ve 2 defa Potassium ekliyorum. Denem amaçlı az miktarda Sagittaria Subulata ekledim. Benim akvaryum şartlarında gelişim gösterecek mi merak ediyorum. Ozelotlar yükseliyor. Sazların bazılarını her hafta kısaltmak gerekiyor. Tüm canlıların keyfi yerinde. Geçen saydım, coryler hala 10 ad. :)
Sağlıklı günler diliyorum...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200758111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200757511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200758311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200757351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200757281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200758191.jpg[/IMG]
Melek Balığı Beyazlık/deri Soyulması
Hastalık Belirtileri: Ağız üzerinde/ burun çevresinde soyulma, beyaz noktalar
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 5x Peruvian Altum, 10x Corydoras panda, 2x Otocinclus Affinis, 2x Hyphessobrycon Pulchripinnis (Limon Tetra), 3x Mikrogeophagus ramirezi, 2x Colisa unicolor, 1x Cüce Vatoz, 1x Kelebek Vatoz (Sewellia Lineolata), 1x Rainbow Goby
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 27 Derece su sıcaklığı
Filitrasyon: Eheim 2217
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: (-)
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):
Merhaba,
Melek balıklarından bir tanesinde tarif ettiğim gibi bir sorun var. Genel anlamda sakin bir akvaryum ortamı var. Fazlaca kavga dövüş yok ancak melekler arada bir birbirlerini kovalıyor. bu sizce başka bir balığın darbeleri sonrası oluşmuş bir durum mu yoksa bakteri/virus vb. sebepli bir hastalık mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200733401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200733161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200732461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200755331.jpg[/IMG][EDIT]Sparrowhawk,2020-12-05 07:55:57[/EDIT]
Hastalık Belirtileri: Ağız üzerinde/ burun çevresinde soyulma, beyaz noktalar
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 5x Peruvian Altum, 10x Corydoras panda, 2x Otocinclus Affinis, 2x Hyphessobrycon Pulchripinnis (Limon Tetra), 3x Mikrogeophagus ramirezi, 2x Colisa unicolor, 1x Cüce Vatoz, 1x Kelebek Vatoz (Sewellia Lineolata), 1x Rainbow Goby
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 27 Derece su sıcaklığı
Filitrasyon: Eheim 2217
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: (-)
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):
Merhaba,
Melek balıklarından bir tanesinde tarif ettiğim gibi bir sorun var. Genel anlamda sakin bir akvaryum ortamı var. Fazlaca kavga dövüş yok ancak melekler arada bir birbirlerini kovalıyor. bu sizce başka bir balığın darbeleri sonrası oluşmuş bir durum mu yoksa bakteri/virus vb. sebepli bir hastalık mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200733401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200733161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200732461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/61982/051220200755331.jpg[/IMG][EDIT]Sparrowhawk,2020-12-05 07:55:57[/EDIT]
100x45x45 Düşük Destekli Melek Akvaryumu
[QUOTE=PsyArt]Hocam selamlar. Son durum nedir tankta?Aynı kumu kullaniyorum sizinle fakat bu kumla ikinci kurulumumda da diatom sorunu gözlemlemekteyim. Artik kumdan olduğuna emin gibiyim. Silikat oranı sanırım çok yuksek. Siz de durum nasıl?[/QUOTE]
Selam, paylaşım yapamadım bir süredir. Yolunda her şey. Güncel durumu paylaşırım bu akşam.
Ben uzun süredir farklı kurulumlarda hep bu kumu kullandım. Hiç diatom sorunu yaşamadım açıkcası. Adist Serkan da gördüğüm kadarı ile neredeyse tüm kurulumlarında ( eğer aktif toprak kullanmayacaksa) tercih ediyor. Yaygın bir sorun olduğunu zannetmiyorum açıkcası. Kullandığınız katkılar, yem veya şebeke suyu ile bir uyumsuzluk mu var acaba?
[QUOTE=PsyArt]Hocam selamlar. Son durum nedir tankta?Aynı kumu kullaniyorum sizinle fakat bu kumla ikinci kurulumumda da diatom sorunu gözlemlemekteyim. Artik kumdan olduğuna emin gibiyim. Silikat oranı sanırım çok yuksek. Siz de durum nasıl?[/QUOTE]
Selam, paylaşım yapamadım bir süredir. Yolunda her şey. Güncel durumu paylaşırım bu akşam.
Ben uzun süredir farklı kurulumlarda hep bu kumu kullandım. Hiç diatom sorunu yaşamadım açıkcası. Adist Serkan da gördüğüm kadarı ile neredeyse tüm kurulumlarında ( eğer aktif toprak kullanmayacaksa) tercih ediyor. Yaygın bir sorun olduğunu zannetmiyorum açıkcası. Kullandığınız katkılar, yem veya şebeke suyu ile bir uyumsuzluk mu var acaba?
100x45x45 Düşük Destekli Melek Akvaryumu
[QUOTE=ityo39]
Kumundan memnun musun? Ben de ilk günden beri siyah kullandım, sanırım açık renk olacak bir sonraki kurulum. Asıl senin ortamındaki ferahlık çok güzel geldi bana da... Bakalım kafalarda tilkiler hiç durmuyor😀 [/QUOTE]
Aqua deco dan memnunum. Tabi kumdan bir beklentim olmadığı için de memnun olmam kolay. Bitkilere besin desteği yok, buffer özelliği yok. Temiz, açık renkli bir dere kumu. Altına JBL misket gübre ile destek yaptım. 1-2 mm benim için güzel bir tane boyutu. 2-4 mm alternatifi de var ama bana büyük geliyor. Tek dezavantaj olarak söyleyebileceğim, canlılar biraz kayboluyor üzerinde açık renkli ve parlak olması sebebiyle. Çok canlı, parlak, koyu renkli canlılar değilse üzerinde dolaşan her şey biraz silikleşiyor. Ramireziler kum ile aynı renk gibi görünüyor mesela bazen. Aynı koyu renk /açık renk arka fonun fark yaratması gibi.
[QUOTE=ityo39]
Kumundan memnun musun? Ben de ilk günden beri siyah kullandım, sanırım açık renk olacak bir sonraki kurulum. Asıl senin ortamındaki ferahlık çok güzel geldi bana da... Bakalım kafalarda tilkiler hiç durmuyor😀 [/QUOTE]
Aqua deco dan memnunum. Tabi kumdan bir beklentim olmadığı için de memnun olmam kolay. Bitkilere besin desteği yok, buffer özelliği yok. Temiz, açık renkli bir dere kumu. Altına JBL misket gübre ile destek yaptım. 1-2 mm benim için güzel bir tane boyutu. 2-4 mm alternatifi de var ama bana büyük geliyor. Tek dezavantaj olarak söyleyebileceğim, canlılar biraz kayboluyor üzerinde açık renkli ve parlak olması sebebiyle. Çok canlı, parlak, koyu renkli canlılar değilse üzerinde dolaşan her şey biraz silikleşiyor. Ramireziler kum ile aynı renk gibi görünüyor mesela bazen. Aynı koyu renk /açık renk arka fonun fark yaratması gibi.
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
