ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Mart 2025 16:01
Son Ziyaret:
20 Haziran 2026 20:50
Toplam Mesaj:
269 [0.59 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
101 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa Güngör
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kirikkale
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Lepistes, Karides, Nerite ve Cüce Vatoz
SON 10 MESAJI
Kayıt Kuşak Gerekli Mi?
[QUOTE=Ehtiyar]Hoca yok demiştik dimi[;)]. Forumun ansiklopedisinde akvaryum camı ile ilgili kalınlık vs ölçümlendirme var. 40 cm yüksekliğe kadar 6 mm yeterli yanlış hatırlamıyorsam, kayıt kuşak olmayacağı için esnemeyi azaltmak niyetiyle yazdım, yoksa 8 de olur.
Fiyatlandırma ilden ile hatta sokaktan sokağa değişiyor maalesef. 2000, 2500e iyi bir sonuç alacağınızı sanmıyorum, yaparım diyen düşük kalite cam kullanacaktır buda görüntüyü etkiliyor, karanlık gibi oluyor tank. Bide işçilik var tabii, akvaryum yapmaktan anlamayan usta camı bile uygun ölçüde kesemez değil yapıştırma.[/QUOTE]
Unutmuşum kusura bakmayın[:D]
4000 tl ye komşum kayıt kuşaklı 200 veya 300 litre akvaryum yaptırdı kaplumbağalar için. Şimdilik sorunu yok o yüzden 2 veya 2.5 bin diye düşünüyordum
[QUOTE=Ehtiyar]Hoca yok demiştik dimi[;)]. Forumun ansiklopedisinde akvaryum camı ile ilgili kalınlık vs ölçümlendirme var. 40 cm yüksekliğe kadar 6 mm yeterli yanlış hatırlamıyorsam, kayıt kuşak olmayacağı için esnemeyi azaltmak niyetiyle yazdım, yoksa 8 de olur.
Fiyatlandırma ilden ile hatta sokaktan sokağa değişiyor maalesef. 2000, 2500e iyi bir sonuç alacağınızı sanmıyorum, yaparım diyen düşük kalite cam kullanacaktır buda görüntüyü etkiliyor, karanlık gibi oluyor tank. Bide işçilik var tabii, akvaryum yapmaktan anlamayan usta camı bile uygun ölçüde kesemez değil yapıştırma.[/QUOTE]
Unutmuşum kusura bakmayın[:D]
4000 tl ye komşum kayıt kuşaklı 200 veya 300 litre akvaryum yaptırdı kaplumbağalar için. Şimdilik sorunu yok o yüzden 2 veya 2.5 bin diye düşünüyordum
Kayıt Kuşak Gerekli Mi?
[QUOTE=ugurbaran]Hocam güvenmiyorsan yaptırma gerek yok yarın bir gün başın ağrır [/QUOTE]
Güvenmiyorum derken kaman da yaşadığımdan dolayı işçiliği iyi midir pek bilmiyorum. En olmadı camcıya kestiririm. Duşakabin yaptırmıştım o usta silikonu güzel çekmişti ona birleştiririm. En olmadı kırıkkaleye gider orada yapıştırırım
[QUOTE=Ehtiyar]Merhaba, olabiliyorsa 10 mm yaptır. Gerekmez ama alta koydurabilirsin kayıt, kuşak, içiniz rahat olur.
Benim tanka baktıysanız, 175 l ve yükseklik 49 kayıt vs yok[:P][/QUOTE]
Hocam benim o kadar pahalı bir şey yapacak bütçem yok. Yani max 2000 veya 2500tl. Yoksa zaten 10mm yaptırmayı bende istiyorum. Bir bilginiz varsa bu ölçülerde ne kadara mal olur 10mm ve 8mm?
[QUOTE=ugurbaran]Hocam güvenmiyorsan yaptırma gerek yok yarın bir gün başın ağrır [/QUOTE]
Güvenmiyorum derken kaman da yaşadığımdan dolayı işçiliği iyi midir pek bilmiyorum. En olmadı camcıya kestiririm. Duşakabin yaptırmıştım o usta silikonu güzel çekmişti ona birleştiririm. En olmadı kırıkkaleye gider orada yapıştırırım
[QUOTE=Ehtiyar]Merhaba, olabiliyorsa 10 mm yaptır. Gerekmez ama alta koydurabilirsin kayıt, kuşak, içiniz rahat olur.
Benim tanka baktıysanız, 175 l ve yükseklik 49 kayıt vs yok[:P][/QUOTE]
Hocam benim o kadar pahalı bir şey yapacak bütçem yok. Yani max 2000 veya 2500tl. Yoksa zaten 10mm yaptırmayı bende istiyorum. Bir bilginiz varsa bu ölçülerde ne kadara mal olur 10mm ve 8mm?
Kayıt Kuşak Gerekli Mi?
[QUOTE=Jotunheim] bu ölçüde bir tank için gerek yok, kesinlikle gereksiz detaylar. ama işçilik her daim önemlidir en ufak tankta bile gerekli özen gösterilmediyse sızıntı vs. problem yaşayabilirsin ileride.[/QUOTE]
Emin misiniz gerekmediğinden? 100 litre üstü gerekli demişlerdi diye sordum. Yapıştırmaya kendim yapsam sorun olur mu
[QUOTE=Jotunheim] bu ölçüde bir tank için gerek yok, kesinlikle gereksiz detaylar. ama işçilik her daim önemlidir en ufak tankta bile gerekli özen gösterilmediyse sızıntı vs. problem yaşayabilirsin ileride.[/QUOTE]
Emin misiniz gerekmediğinden? 100 litre üstü gerekli demişlerdi diye sordum. Yapıştırmaya kendim yapsam sorun olur mu
Kayıt Kuşak Gerekli Mi?
70x40x40 8mm akvaryum yaptıracağım kısmetse. Yanlış hesaplamadıysam 112 litre. Yaptırmayı düşündüğüm yere açıkçası çok güvenmiyorum. Rodaj bile yapacak mı emin değilim ama camcı yani rodaj yapar herhalde. Neyse konuya dönelim. Bu litrede ve ölçüde kayıt kuşağa gerek var mı? Bu arada camcıya güvenmediğimden evde mi yapıştırayım yoksa o mu yapıştırsın karar veremedim. Bu soruyu da cevaplarsanız sevinirim
Keyifli hobiler
70x40x40 8mm akvaryum yaptıracağım kısmetse. Yanlış hesaplamadıysam 112 litre. Yaptırmayı düşündüğüm yere açıkçası çok güvenmiyorum. Rodaj bile yapacak mı emin değilim ama camcı yani rodaj yapar herhalde. Neyse konuya dönelim. Bu litrede ve ölçüde kayıt kuşağa gerek var mı? Bu arada camcıya güvenmediğimden evde mi yapıştırayım yoksa o mu yapıştırsın karar veremedim. Bu soruyu da cevaplarsanız sevinirim
Keyifli hobiler
60 Litre Apisto
[QUOTE=aquaticathearmi]Merhabalar ...
Yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun...Kurum yapacağınız listede bulunan kum '' Aquamins California Black Sand '' ise ph nızı düşürmeye etki etmeyecektir. Amacınız apisto üretmekse tankınızda ph düşürücü ve gh 'sı stabil tutan aktif toprak kullanmanızda fayda var. İlaveten RO cihazınızdan genelde nötr ( 7 ph) da çıkış alırsınız , aktif toprak bu suyun ph 'nı yavaşça düşürerek stabil hale getirecektir...Dediğim gibi amacınız apisto üretimi ise naçizane tavsiyem ; tek tür apisto ve bol bitkili bir tank oluşturmaktır... Tds ölçer de almanızda fayda var Ro suyuna mineral girerken mutlaka lazım olacaktır. Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Amacım üretim değil ancak biraz yavru almak daha istiyorum tabii ki[:D]
[QUOTE=Hobimus]Zaman zaman akvaryumcular ithalat listesi hazırlıyorlar böyle bir akvaryumcuya otocinclus u listeye ekletebilirsiniz olduğunda getirttiriyorlar. Ember tetralar diğer tetra türlerine göre sağlam balıklardır, dither konusunda akvaryumun orta üst seviyelerini kullanıp sürü hareketi de sergiledikleri için diğer tetra türlerine göre ve yukarda bahsedilen türleri bulamazsanız daha uygun seçenek olduğunu düşünüyorum. Hbl 601 i ben 96 litrede kullaniyorum, emiş ucuna sünger geçiriyorum yavru çekmemesi için, ayrıca debi ayarı var. Debi açıkken bir miktar akıntı yaratıyor abandaki detritusu çekmemesi için kisiyorum ama çok kisarsam da cırık cırık ses yapıyor. Üst kapak tam kapattigimda ses artıyor hafif yamuk kapatıyorum ve genelde sessizliğinden memnunum. Tek sorun elektrik gittiğinde içindeki suyu boşaltıyor, geçen elektrik gittikten sonra hava yapmış saatlerce takirtili çalışmış, ben motor gitmiştir dedim, su ekleyip çalıştırdım herhangi bir problem olmadı hâlâ sessiz görevini yapıyor. Ben de aynı ürünü kullandığım için bilgilendirmek istedim. Belki emiş ucuna check valf tarzı birşey ayarlanirsa bu sorunu çözülür, şimdilik elektrik çok sık kesilmediği için uğraşmıyorum. Onun dışında içindeki elyaf zeoliti söktüm seramik halka ve küp sünger koydum filtre malzemesi kapasite açısından alt modele göre daha iyi alanı var. Akvaryumda ayrica hava motoru calistirmiyorum 20 adet tetra oksijen problemi olmuyor[/QUOTE]
Akvaryum değişti hocam 60x40x40 96 litre olacak camcıya yaptıracağım. Son konumdan bakabilirsiniz. Ember tetra bulma ihtimalim düşük ama bulursam 8 veya 10lu alırım. Bulamazsam mecbur rasbora olacak. Bu litrede cüce vatoz yaşar mı kribensisle
[QUOTE=aquaticathearmi]Merhabalar ...
Yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun...Kurum yapacağınız listede bulunan kum '' Aquamins California Black Sand '' ise ph nızı düşürmeye etki etmeyecektir. Amacınız apisto üretmekse tankınızda ph düşürücü ve gh 'sı stabil tutan aktif toprak kullanmanızda fayda var. İlaveten RO cihazınızdan genelde nötr ( 7 ph) da çıkış alırsınız , aktif toprak bu suyun ph 'nı yavaşça düşürerek stabil hale getirecektir...Dediğim gibi amacınız apisto üretimi ise naçizane tavsiyem ; tek tür apisto ve bol bitkili bir tank oluşturmaktır... Tds ölçer de almanızda fayda var Ro suyuna mineral girerken mutlaka lazım olacaktır. Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Dediğim kum stokta kalmamış. 1.5mm dere kumu alacağım şimdi
[QUOTE=Hobimus]Zaman zaman akvaryumcular ithalat listesi hazırlıyorlar böyle bir akvaryumcuya otocinclus u listeye ekletebilirsiniz olduğunda getirttiriyorlar. Ember tetralar diğer tetra türlerine göre sağlam balıklardır, dither konusunda akvaryumun orta üst seviyelerini kullanıp sürü hareketi de sergiledikleri için diğer tetra türlerine göre ve yukarda bahsedilen türleri bulamazsanız daha uygun seçenek olduğunu düşünüyorum. Hbl 601 i ben 96 litrede kullaniyorum, emiş ucuna sünger geçiriyorum yavru çekmemesi için, ayrıca debi ayarı var. Debi açıkken bir miktar akıntı yaratıyor abandaki detritusu çekmemesi için kisiyorum ama çok kisarsam da cırık cırık ses yapıyor. Üst kapak tam kapattigimda ses artıyor hafif yamuk kapatıyorum ve genelde sessizliğinden memnunum. Tek sorun elektrik gittiğinde içindeki suyu boşaltıyor, geçen elektrik gittikten sonra hava yapmış saatlerce takirtili çalışmış, ben motor gitmiştir dedim, su ekleyip çalıştırdım herhangi bir problem olmadı hâlâ sessiz görevini yapıyor. Ben de aynı ürünü kullandığım için bilgilendirmek istedim. Belki emiş ucuna check valf tarzı birşey ayarlanirsa bu sorunu çözülür, şimdilik elektrik çok sık kesilmediği için uğraşmıyorum. Onun dışında içindeki elyaf zeoliti söktüm seramik halka ve küp sünger koydum filtre malzemesi kapasite açısından alt modele göre daha iyi alanı var. Akvaryumda ayrica hava motoru calistirmiyorum 20 adet tetra oksijen problemi olmuyor[/QUOTE]
Hocam ben filtre malzemesi olarak seramik halka, kendi süngeri ve Sera crystal clear (2 tane) düşünüyordum sıkıntı olur mu? Dizilimi nasıl yapmalıyım?
[QUOTE=aquaticathearmi]Merhabalar ...
Yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun...Kurum yapacağınız listede bulunan kum '' Aquamins California Black Sand '' ise ph nızı düşürmeye etki etmeyecektir. Amacınız apisto üretmekse tankınızda ph düşürücü ve gh 'sı stabil tutan aktif toprak kullanmanızda fayda var. İlaveten RO cihazınızdan genelde nötr ( 7 ph) da çıkış alırsınız , aktif toprak bu suyun ph 'nı yavaşça düşürerek stabil hale getirecektir...Dediğim gibi amacınız apisto üretimi ise naçizane tavsiyem ; tek tür apisto ve bol bitkili bir tank oluşturmaktır... Tds ölçer de almanızda fayda var Ro suyuna mineral girerken mutlaka lazım olacaktır. Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Amacım üretim değil ancak biraz yavru almak daha istiyorum tabii ki[:D]
[QUOTE=Hobimus]Zaman zaman akvaryumcular ithalat listesi hazırlıyorlar böyle bir akvaryumcuya otocinclus u listeye ekletebilirsiniz olduğunda getirttiriyorlar. Ember tetralar diğer tetra türlerine göre sağlam balıklardır, dither konusunda akvaryumun orta üst seviyelerini kullanıp sürü hareketi de sergiledikleri için diğer tetra türlerine göre ve yukarda bahsedilen türleri bulamazsanız daha uygun seçenek olduğunu düşünüyorum. Hbl 601 i ben 96 litrede kullaniyorum, emiş ucuna sünger geçiriyorum yavru çekmemesi için, ayrıca debi ayarı var. Debi açıkken bir miktar akıntı yaratıyor abandaki detritusu çekmemesi için kisiyorum ama çok kisarsam da cırık cırık ses yapıyor. Üst kapak tam kapattigimda ses artıyor hafif yamuk kapatıyorum ve genelde sessizliğinden memnunum. Tek sorun elektrik gittiğinde içindeki suyu boşaltıyor, geçen elektrik gittikten sonra hava yapmış saatlerce takirtili çalışmış, ben motor gitmiştir dedim, su ekleyip çalıştırdım herhangi bir problem olmadı hâlâ sessiz görevini yapıyor. Ben de aynı ürünü kullandığım için bilgilendirmek istedim. Belki emiş ucuna check valf tarzı birşey ayarlanirsa bu sorunu çözülür, şimdilik elektrik çok sık kesilmediği için uğraşmıyorum. Onun dışında içindeki elyaf zeoliti söktüm seramik halka ve küp sünger koydum filtre malzemesi kapasite açısından alt modele göre daha iyi alanı var. Akvaryumda ayrica hava motoru calistirmiyorum 20 adet tetra oksijen problemi olmuyor[/QUOTE]
Akvaryum değişti hocam 60x40x40 96 litre olacak camcıya yaptıracağım. Son konumdan bakabilirsiniz. Ember tetra bulma ihtimalim düşük ama bulursam 8 veya 10lu alırım. Bulamazsam mecbur rasbora olacak. Bu litrede cüce vatoz yaşar mı kribensisle
[QUOTE=aquaticathearmi]Merhabalar ...
Yeni kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun...Kurum yapacağınız listede bulunan kum '' Aquamins California Black Sand '' ise ph nızı düşürmeye etki etmeyecektir. Amacınız apisto üretmekse tankınızda ph düşürücü ve gh 'sı stabil tutan aktif toprak kullanmanızda fayda var. İlaveten RO cihazınızdan genelde nötr ( 7 ph) da çıkış alırsınız , aktif toprak bu suyun ph 'nı yavaşça düşürerek stabil hale getirecektir...Dediğim gibi amacınız apisto üretimi ise naçizane tavsiyem ; tek tür apisto ve bol bitkili bir tank oluşturmaktır... Tds ölçer de almanızda fayda var Ro suyuna mineral girerken mutlaka lazım olacaktır. Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Dediğim kum stokta kalmamış. 1.5mm dere kumu alacağım şimdi
[QUOTE=Hobimus]Zaman zaman akvaryumcular ithalat listesi hazırlıyorlar böyle bir akvaryumcuya otocinclus u listeye ekletebilirsiniz olduğunda getirttiriyorlar. Ember tetralar diğer tetra türlerine göre sağlam balıklardır, dither konusunda akvaryumun orta üst seviyelerini kullanıp sürü hareketi de sergiledikleri için diğer tetra türlerine göre ve yukarda bahsedilen türleri bulamazsanız daha uygun seçenek olduğunu düşünüyorum. Hbl 601 i ben 96 litrede kullaniyorum, emiş ucuna sünger geçiriyorum yavru çekmemesi için, ayrıca debi ayarı var. Debi açıkken bir miktar akıntı yaratıyor abandaki detritusu çekmemesi için kisiyorum ama çok kisarsam da cırık cırık ses yapıyor. Üst kapak tam kapattigimda ses artıyor hafif yamuk kapatıyorum ve genelde sessizliğinden memnunum. Tek sorun elektrik gittiğinde içindeki suyu boşaltıyor, geçen elektrik gittikten sonra hava yapmış saatlerce takirtili çalışmış, ben motor gitmiştir dedim, su ekleyip çalıştırdım herhangi bir problem olmadı hâlâ sessiz görevini yapıyor. Ben de aynı ürünü kullandığım için bilgilendirmek istedim. Belki emiş ucuna check valf tarzı birşey ayarlanirsa bu sorunu çözülür, şimdilik elektrik çok sık kesilmediği için uğraşmıyorum. Onun dışında içindeki elyaf zeoliti söktüm seramik halka ve küp sünger koydum filtre malzemesi kapasite açısından alt modele göre daha iyi alanı var. Akvaryumda ayrica hava motoru calistirmiyorum 20 adet tetra oksijen problemi olmuyor[/QUOTE]
Hocam ben filtre malzemesi olarak seramik halka, kendi süngeri ve Sera crystal clear (2 tane) düşünüyordum sıkıntı olur mu? Dizilimi nasıl yapmalıyım?
60x40x40 Akvaryum Camı Fiyatı
60x40x40 akvaryum yaptıracağım kısmetse. 96 litre yani. Birkaç sorum var 1:Kayıt kuşak gerekir mi?
2:rodaj+kayıt kuşak 8mm kaç tl ye mal olur
3:(kayıt kuşak gerekli değilse) rodajlı 8mm kaç tl olur
4:6mm mi 8mm mi(8 düşünüyorum)
Sorularım bu kadardı iyi hobiler
60x40x40 akvaryum yaptıracağım kısmetse. 96 litre yani. Birkaç sorum var 1:Kayıt kuşak gerekir mi?
2:rodaj+kayıt kuşak 8mm kaç tl ye mal olur
3:(kayıt kuşak gerekli değilse) rodajlı 8mm kaç tl olur
4:6mm mi 8mm mi(8 düşünüyorum)
Sorularım bu kadardı iyi hobiler
60 Litre Apisto
[QUOTE=IsmailTskn]Öncelikle 60 litre yeterli Bir hacim. Bir çift kakadu (double red güzel olur) yanına 10-12 adet ember tetra (ufak boyut), otocinclus ve salyangoz güzel olacaktır. Akvaryumda saklanma alanları olmalı, bitkili olmalı. Çiftleşme zamanı ve sonrası dişi kakadu agresifleşiyor, erkeğe kaçacak ve saklanacak alanlar lazım.[/QUOTE]
Kakadu bulamayabilirim. O yüzden kribensis istiyorum. Bitkiler şu şekilde
Elodea
Zeytin
Java fern
Çınar
Ludwigia repens rubin
Subulata
Anubias broad leaf
Cryptocoryne wendtii Brown
Christmas moss
Cabomba
Rotala Rotundifolia
Salvinia natans
1 kütük marimo moss sarılı
1lav kayası marimo moss sarılı
Ember tetra bildiğim kadarıyla hassas. Ben hem sürülük özelliği iyi olacak hem de dayanıklı olacak bir balık istiyorum. Otocinclus yaşadığım yerde bulmak çölde su aramak gibi. Bu yüzden cüce vatoz istiyordum. Salyangoz bulurum. Saklanma olarak vatoz küplerinden 2 tane alıp birini frodo stone ile gizleyeceğim. Diğerinin üstüne christmas moss saracağım. Şuan böyle düşünüyorum. Filtre hbl 601. Çok gelirse 301 de alabilirim.
[QUOTE=IsmailTskn]Öncelikle 60 litre yeterli Bir hacim. Bir çift kakadu (double red güzel olur) yanına 10-12 adet ember tetra (ufak boyut), otocinclus ve salyangoz güzel olacaktır. Akvaryumda saklanma alanları olmalı, bitkili olmalı. Çiftleşme zamanı ve sonrası dişi kakadu agresifleşiyor, erkeğe kaçacak ve saklanacak alanlar lazım.[/QUOTE]
Kakadu bulamayabilirim. O yüzden kribensis istiyorum. Bitkiler şu şekilde
Elodea
Zeytin
Java fern
Çınar
Ludwigia repens rubin
Subulata
Anubias broad leaf
Cryptocoryne wendtii Brown
Christmas moss
Cabomba
Rotala Rotundifolia
Salvinia natans
1 kütük marimo moss sarılı
1lav kayası marimo moss sarılı
Ember tetra bildiğim kadarıyla hassas. Ben hem sürülük özelliği iyi olacak hem de dayanıklı olacak bir balık istiyorum. Otocinclus yaşadığım yerde bulmak çölde su aramak gibi. Bu yüzden cüce vatoz istiyordum. Salyangoz bulurum. Saklanma olarak vatoz küplerinden 2 tane alıp birini frodo stone ile gizleyeceğim. Diğerinin üstüne christmas moss saracağım. Şuan böyle düşünüyorum. Filtre hbl 601. Çok gelirse 301 de alabilirim.
Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=koraykbl]
Yükseklik 80 mi?
Eminmisiniz çünki 80cm yükseklikte bir akvaryumda balık bakmak çok mantıklı değil. Bu litrede büyük balık bakılmaz ama özel tür lepistes bakabilirsiniz. Akvaryum 75lt bu litrede bakılacak büyük balık 2 adet japon olabilir. Oscar veya diğer monster türler için uygun değil. Eğer 100lt yapabilirseniz cüce channa öneririm fakat bu akvaryum uygun değil. Desiğim gibi lepistes daha güzel görüntü verecektir.[/QUOTE]
Hocam galiba uzunluk 80, yükseklik 35, genişlik 27. Çünkü 80cm uzunluk apayrı bir seviye
[QUOTE=koraykbl]
Yükseklik 80 mi?
Eminmisiniz çünki 80cm yükseklikte bir akvaryumda balık bakmak çok mantıklı değil. Bu litrede büyük balık bakılmaz ama özel tür lepistes bakabilirsiniz. Akvaryum 75lt bu litrede bakılacak büyük balık 2 adet japon olabilir. Oscar veya diğer monster türler için uygun değil. Eğer 100lt yapabilirseniz cüce channa öneririm fakat bu akvaryum uygun değil. Desiğim gibi lepistes daha güzel görüntü verecektir.[/QUOTE]
Hocam galiba uzunluk 80, yükseklik 35, genişlik 27. Çünkü 80cm uzunluk apayrı bir seviye
Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=merttercn]Yeni 2. el bir akvaryum satın aldım. Boyutları uzunluk 80 yükseklik 35 genişlik 27. Bu akvaryuma nasıl bir tasarım yapabilirim. 1 Beta balığım var 16 litrelik akvaryumda besliyordum buna geçiricem ama akvaryumun uzunluğu fazlasıyla yeterli görünüyor bende yanına balık eklemek istiyorum kaç tane hangi tür balık ekleyebilirim ?[/QUOTE]
Akvaryumunuz 85 litre. Burada çok daha zevkli türler beslenebilir. Betta 16 litrede kalsın buraya ayrı bir akvaryum kurun bence. Çok güzel bir gurami, canlıdoğuran, cüce ciklet veya japon akvaryumu olabilir. Araştırıp zevkinize uygun olanı seçebilirsiniz
[QUOTE=merttercn]Yeni 2. el bir akvaryum satın aldım. Boyutları uzunluk 80 yükseklik 35 genişlik 27. Bu akvaryuma nasıl bir tasarım yapabilirim. 1 Beta balığım var 16 litrelik akvaryumda besliyordum buna geçiricem ama akvaryumun uzunluğu fazlasıyla yeterli görünüyor bende yanına balık eklemek istiyorum kaç tane hangi tür balık ekleyebilirim ?[/QUOTE]
Akvaryumunuz 85 litre. Burada çok daha zevkli türler beslenebilir. Betta 16 litrede kalsın buraya ayrı bir akvaryum kurun bence. Çok güzel bir gurami, canlıdoğuran, cüce ciklet veya japon akvaryumu olabilir. Araştırıp zevkinize uygun olanı seçebilirsiniz
60 Litre Apisto
[QUOTE=AtlasPoyraz]Dither aslında ana balıkların saklanmaması için tetikleyici :) fakat yumurta ve yavru durumunda stres kaynağına dönüşüyor :)
Apistolar genel olarak tabanı sahiplenen balıklar yani vatozla çok sık karşılaşırlar bu da iki taraf için de stres :) otocinclus nispeten küçük ve pek ortalıkta gözükmez. İkisi de şart değil.
Osmos u internetten satın alabilirsiniz 120-150 arası tds, 5-6 ph sağlayan ürünler mevcut.
Varyeteleri araştırın hoşunuza gideni bulun gönderim yapan birçok arkadaş var mutlaka yardımcı olacaklardır.
Ondan evvel tankı iyi hazırlayın.
Kökler yapraklar vs güney amerika tanklarını bol bol inceleyin.
Şimdiden kolay gelsin [/QUOTE]
Hocam aquamins 10kg siyah california kumu kullanacağım. Frodo stone da alacağım 3kg kadar bitkiler şu şekilde
Elodea
Zeytin
Java fern
Çınar
Ludwigia repens rubin
Subulata
Anubias broad leaf
Cryptocoryne wendtii Brown
Christmas moss
Cabomba
Rotala Rotundifolia
Salvinia natans
İsmini bilmediğim ufak (8cm) kütüğe sarılı marimo moss
Lav kayasına sarılı marimo moss
Tele sarılı christmas moss
Yem olarak:
Tetra pro algae, tropical welsi gran, tropical vitality color, sera vipagran ve Sera discus granulat kullanacağım (25 gr kabuksuz artemia da alacağım ayrıca)
Kök bulamadım. Bulursam mangrow kökü alacağım.
İlanlara baktım ancak bulamadım kribensis. Sizin bir ilan gösterme şansınız var mı acaba? Filtre hbl601 debi düşük olacak. 2 adet de küp düşünüyorum
[QUOTE=AtlasPoyraz]Dither aslında ana balıkların saklanmaması için tetikleyici :) fakat yumurta ve yavru durumunda stres kaynağına dönüşüyor :)
Apistolar genel olarak tabanı sahiplenen balıklar yani vatozla çok sık karşılaşırlar bu da iki taraf için de stres :) otocinclus nispeten küçük ve pek ortalıkta gözükmez. İkisi de şart değil.
Osmos u internetten satın alabilirsiniz 120-150 arası tds, 5-6 ph sağlayan ürünler mevcut.
Varyeteleri araştırın hoşunuza gideni bulun gönderim yapan birçok arkadaş var mutlaka yardımcı olacaklardır.
Ondan evvel tankı iyi hazırlayın.
Kökler yapraklar vs güney amerika tanklarını bol bol inceleyin.
Şimdiden kolay gelsin [/QUOTE]
Hocam aquamins 10kg siyah california kumu kullanacağım. Frodo stone da alacağım 3kg kadar bitkiler şu şekilde
Elodea
Zeytin
Java fern
Çınar
Ludwigia repens rubin
Subulata
Anubias broad leaf
Cryptocoryne wendtii Brown
Christmas moss
Cabomba
Rotala Rotundifolia
Salvinia natans
İsmini bilmediğim ufak (8cm) kütüğe sarılı marimo moss
Lav kayasına sarılı marimo moss
Tele sarılı christmas moss
Yem olarak:
Tetra pro algae, tropical welsi gran, tropical vitality color, sera vipagran ve Sera discus granulat kullanacağım (25 gr kabuksuz artemia da alacağım ayrıca)
Kök bulamadım. Bulursam mangrow kökü alacağım.
İlanlara baktım ancak bulamadım kribensis. Sizin bir ilan gösterme şansınız var mı acaba? Filtre hbl601 debi düşük olacak. 2 adet de küp düşünüyorum
SON MESAJLAR
- Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
KULLANICILAR
- 98 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
MurathanM,
sina cen,
platinium,
Laetacara,
ternapi,
fikret43,
altanilker,
Çağatay Tozak,
ProfMalawi,
Tortuga7,
pitsem,
Tatar10,
ngerekli,
mrah,
yeekim,
a.gumrah,
aktugsedat,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
hankuarn,
corail79,
Balikcidede,
ciways,
tarikyksl,
balta11,
bysmokin,
emregungor,
Öğretmen Ali,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
Joec,
GreeNWooD,
HalilSefaa,
hounddog,
BilalM.,
Efeayd,
NightWist,
osmandbnl,
denizx5,
riderfish,
akvarist10UR,
Mithrandirr,
erimgorgulu,
Flytheshrimp,
sakal34,
abaybay,
serhan16,
JujuSeri,
Liga,
Hkncan,
Wolkan,
harsebjk,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
