ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Seaborne
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Şubat 2018 07:19
Son Ziyaret:
12 Mayıs 2018 08:23
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Solmaz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Solmaz
SON 4 MESAJI
Azot Dongusunde Problem
Dun gece farkettim ki bitkilerimizin bir kisminda ciddi bir yaprak dokulmesi ve curumesi soz konusu. (bitkiler mart ayindan beri akvaryumda ve saglikli olarak gelisiyorlardi) Bu durum amonyak artisini tetiklemis olabilir mi? Ya da tam tersi amonyak artisi yuzunden bitkiler curur mu?
Bugun sorunlu gordugum yaprak ve dallari temizledim ve dip cekimi yaparak su degistirecegim. Ancak acaba sorunlu bitkileri tamamen mi sokseydim diye de dusunmedim degil. Ne dersiniz?
Dun gece farkettim ki bitkilerimizin bir kisminda ciddi bir yaprak dokulmesi ve curumesi soz konusu. (bitkiler mart ayindan beri akvaryumda ve saglikli olarak gelisiyorlardi) Bu durum amonyak artisini tetiklemis olabilir mi? Ya da tam tersi amonyak artisi yuzunden bitkiler curur mu?
Bugun sorunlu gordugum yaprak ve dallari temizledim ve dip cekimi yaparak su degistirecegim. Ancak acaba sorunlu bitkileri tamamen mi sokseydim diye de dusunmedim degil. Ne dersiniz?
Azot Dongusunde Problem
Merhabalar,
Moli yavrularimla ilgili sorunu asagidaki linkte paylasmistim.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5486343[/URL]
Bu postumun uzerinden 1 ay gecti. Bu surecte 7 - 8 kiraz karidesimiz daha yavruladi. Akvaryum sakinlerinden kacabilen en az 25 - 30 tanesi yavas yavas buyuyordu. Ilk grup yavrulardan 3 - 4 tanesi neredeyse yetiskin boyutuna ulasmislardi. Yalniz gecen postu yazdigim gunlerde tek erkek kiraz karidesimi fitrede olu olarak buldum dolayisiyla sonrasinda yeni hamilelik olmadi.
Molilerin olumleri de araliklarla devam etti. Son moli yavrumuzu gecen hafta ayni belirtilerle kaybettik (Dibe cokme, hareketsizlik). Yine gecen hafta karides yavrularimiz da bir anda yokolmaya basladi. 3 - 4 gun icinde akvaryumda hic yavru kalmadi ve hatta yetiskinlerden de kaybetmeye basladik.
Bu surecte su testlerini siklastirdik ve farkettik ki [B]PH[/B] 6.6 dan 7.4lere cikmis.
Ayrica azot dongusunun tamamlandigi Mart ayindan itibaren ilk kez 0.25 - 0.50 araliginda [B]amonyak[/B] gormeye basladik. Gecen haftadan beri iki gunde bir su degisimi ile amonyagi kontrol altinda tutmaya calisiyoruz. Amonyak miktarini su degisimi ile 0.25in altina cekiyorum ama 2 - 3 gun ellemedigimde de cok yukselmiyor.
[B]Nitrit[/B] dongu tamamlandigindan beri hep 0 cikiyordu zaten ve hala 0.
Ancak ilginc bir sekilde [B]nitrat[/B] da 0. Normalde 0.20 - 0.40 araliginda seyrederdi.
Bu rakamlar sanki azot dongumun bir sebepten sifirlandigini isaret ediyor. Amonyagin gozden kacan bir moli olusunden kaynaklandigini bile kabul etsek, nitrat mikarinda boyle ani bir azalma olmamasi gerekirdi diye dusunuyorum. Cok su degistirdigim icin sifirlanmis olabilir mi?
Akvaryumumuz Juwel marka 110 litre iceriden filtreli.
Canli bitki mevcut.
Su degisimlerin cesmeden yapiyoruz ancak mutlaka primer ekliyoruz.
Filtreyi ayda bir akvaryum suyuyla fazla hirpalamadan temizliyoruz.
Haftalik su degisimleri duzenli yapiliyor (%30) ve zaman zaman dip de supuruyoruz. (ozellikle karides yavrularinin yokolmasindan sonra sik sik supurdum ki kalintilar varsa amonyagi arttirmasin)
PH'i dusurmek icin akvaryuma catappa yapragi ve kucuk kozalaklardan ekledik. Ise yaradi, yeniden 6li rakamlara indik. Bunun amonyagin zararli etkisini bir miktar azaltacagini umuyorum.
Simdilik moliler haric baliklarimizda bir sikinti olmadi.
Ancak karideslerimi hizla kaybediyorum.
Siz ne dersiniz? Bu durum neden olmus olabilir? Ne yapmak gerekir?
Azot dongusunun bu sekilde bir anda sifirlanmasi gorulen bir durum mu?
Merhabalar,
Moli yavrularimla ilgili sorunu asagidaki linkte paylasmistim.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5486343[/URL]
Bu postumun uzerinden 1 ay gecti. Bu surecte 7 - 8 kiraz karidesimiz daha yavruladi. Akvaryum sakinlerinden kacabilen en az 25 - 30 tanesi yavas yavas buyuyordu. Ilk grup yavrulardan 3 - 4 tanesi neredeyse yetiskin boyutuna ulasmislardi. Yalniz gecen postu yazdigim gunlerde tek erkek kiraz karidesimi fitrede olu olarak buldum dolayisiyla sonrasinda yeni hamilelik olmadi.
Molilerin olumleri de araliklarla devam etti. Son moli yavrumuzu gecen hafta ayni belirtilerle kaybettik (Dibe cokme, hareketsizlik). Yine gecen hafta karides yavrularimiz da bir anda yokolmaya basladi. 3 - 4 gun icinde akvaryumda hic yavru kalmadi ve hatta yetiskinlerden de kaybetmeye basladik.
Bu surecte su testlerini siklastirdik ve farkettik ki [B]PH[/B] 6.6 dan 7.4lere cikmis.
Ayrica azot dongusunun tamamlandigi Mart ayindan itibaren ilk kez 0.25 - 0.50 araliginda [B]amonyak[/B] gormeye basladik. Gecen haftadan beri iki gunde bir su degisimi ile amonyagi kontrol altinda tutmaya calisiyoruz. Amonyak miktarini su degisimi ile 0.25in altina cekiyorum ama 2 - 3 gun ellemedigimde de cok yukselmiyor.
[B]Nitrit[/B] dongu tamamlandigindan beri hep 0 cikiyordu zaten ve hala 0.
Ancak ilginc bir sekilde [B]nitrat[/B] da 0. Normalde 0.20 - 0.40 araliginda seyrederdi.
Bu rakamlar sanki azot dongumun bir sebepten sifirlandigini isaret ediyor. Amonyagin gozden kacan bir moli olusunden kaynaklandigini bile kabul etsek, nitrat mikarinda boyle ani bir azalma olmamasi gerekirdi diye dusunuyorum. Cok su degistirdigim icin sifirlanmis olabilir mi?
Akvaryumumuz Juwel marka 110 litre iceriden filtreli.
Canli bitki mevcut.
Su degisimlerin cesmeden yapiyoruz ancak mutlaka primer ekliyoruz.
Filtreyi ayda bir akvaryum suyuyla fazla hirpalamadan temizliyoruz.
Haftalik su degisimleri duzenli yapiliyor (%30) ve zaman zaman dip de supuruyoruz. (ozellikle karides yavrularinin yokolmasindan sonra sik sik supurdum ki kalintilar varsa amonyagi arttirmasin)
PH'i dusurmek icin akvaryuma catappa yapragi ve kucuk kozalaklardan ekledik. Ise yaradi, yeniden 6li rakamlara indik. Bunun amonyagin zararli etkisini bir miktar azaltacagini umuyorum.
Simdilik moliler haric baliklarimizda bir sikinti olmadi.
Ancak karideslerimi hizla kaybediyorum.
Siz ne dersiniz? Bu durum neden olmus olabilir? Ne yapmak gerekir?
Azot dongusunun bu sekilde bir anda sifirlanmasi gorulen bir durum mu?
Moli Yavrularim Olmeye Basladi. Neden Olabilir?
Merhabalar,
Akvaryum hobisine baslama hikayemizi asagidaki linkteki postumda paylasmistim.
https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5470288
110 litrelik Mart ayi basinda azot dongusu tamamlanmis bitkili akvaryumumuzun sakinleri su sekilde:
Forumdaki tavsiye uzerinde azot dengesini saglamada yardimci olmalari amaciyla yeni akvaryumun ilk sakinleri olarak
[B]2 tiger[/B]
Eski kucuk akvaryumumuzdan transferlerimiz;
6 neon tetra
2 kuhli loach - Turkcesini bilmiyorum ne yazik ki.
2 elma salyangozu
8 yetiskin kiraz karidesi ve tam sayisini bilmedigimiz miktarda yavru karides (2 karidesimiz gectigimiz hafta yavruladi ancak yavrularin ne kadari su an sag emin degilim, arada sirada bir kac tane goruyorum)
ve postumun konusu olan 7 yavru siyah moli.
Moliler yaklasik 3 bucuk ay once cok sagliksiz bir akvaryum ortamina dogdular. Ilk haftalari icerisinde once yuksek amonyaga sonrasinda nitrit patlamasina (ki anne moliyi bu sebeple kaybettigimizi dusunuyorum) maruz kaldirlar. Bu surecte tamamen siyah dogan yavrularin buyuk kisminin karninda kalici gumus lekelenmeler olustu. Sonrasinda kalabalik ancak azot dongusu tamamlanmis, duzenli olarak su degisimi ve kontrolleri yapilan 23 litrelik bir akvaryumda yasadilar. 1 ay kadar once de yeni 110 litrelik akvaryumumuza tasindilar.
Aslinda bu akvaryuma aktardigimizda 10 tanelerdi.
Ilk yavruyu 1 ay kadar once digerlerinden bagimsiz olarak ama yine sebepsiz bir sekilde kaybettik.
Gecen hafta bir yavruyu olmus ve filtreye takilmis olarak buldum.
Iki gun once dipte hareketsiz duran ancak hala sag bir yavru farkettik. Dun sabah o da olmustu ne yazik ki.
Bugun yine baska bir yavru digeriyle ayni sekilde cok az hareket ederek akvaryumun dibine duruyor. Buyuk ihtimalle yarin sabah onu da tepede cansiz bir sekilde yuzerken bulacagiz.
Bu yavrularla ilgili enteresan bir durum da su ki, dogumdan bugune kadar bir yavru digerlerinden cok daha hizli gelisti. Su an uzunluk olarak kardeslerinin iki, hacim olarak da belki 8 - 10 kati boyutta. Geri kalan yavrular ilk bir iki haftadan sonra sanki hic buyumemis gibi duruyorlar. Acaba bir tur genetik bozukluk sonucu oluyor olabilirler mi?
Akvaryum degerleri su sekilde:
Amonyak : 0
Nitrit : 0
Nitrat : 10 ppm
PH : 6.6
Akvaryumumuz Juwel marka 110 iletre iceriden filtreli bir model. En son 2 hafta once akvaryumun kendi suyuyla, fazla hirpalamadan filtreleri temizledim. Sonrasinda akvaryum kimyasiyla ilgili bir sorun yasamadik.
Akvaryuma en son eklememiz gecen hafta (ilk baligin olumunden sonraki bir gun) ekledigimiz bir kac parca dogal tasti. Guzelce kaynattik. Daha once de ayni bolgeden aldigimiz taslari kullanmis ve sorun yasamamistik. Baska da bir degisiklik yapmadik,
Duzenli olarak haftalik %30 civari su degisimlerini yapiyoruz.
Bir de ilgisi var mi emin degilim ama kucuk akvaryumdayken 2 tetramizin kuyrugunda noktasal kuyruk asinmasi (fin rot) olusmustu. Kalabaliktan oldugunu dusunup, buyuk akvaryumda gececegini ummustuk ancak asinma buyuk akvaryumda da cok yavas da olsa ilerlemeye devam ediyor. Hatta su an bir tetrada daha nokta seklinde olustu. Acaba yukarida saydigim degerlerin disinda disinda kontrol etmemiz gereken bir seyler var ve kaciriyor muyuz diye endise ediyorum.
Bu sorunun Moli kayiplarimizla bir ilgisi olabilir mi?
Ve nasil cozebiliriz?
Akvaryumumuzun genel gorunumu:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181325171.jpg[/IMG]
Buyuk yavru ve kucuk yavru farki:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181327421.jpg[/IMG]
Kucuk yavrular detay:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181328311.jpg[/IMG]
Bir kuyruk asinmali ve bir saglikli tetra (bonus yeni dogum yapmis bir sari karidesi :):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181329311.jpg[/IMG]
Simdiden tesekkurler.
Merhabalar,
Akvaryum hobisine baslama hikayemizi asagidaki linkteki postumda paylasmistim.
https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5470288
110 litrelik Mart ayi basinda azot dongusu tamamlanmis bitkili akvaryumumuzun sakinleri su sekilde:
Forumdaki tavsiye uzerinde azot dengesini saglamada yardimci olmalari amaciyla yeni akvaryumun ilk sakinleri olarak
[B]2 tiger[/B]
Eski kucuk akvaryumumuzdan transferlerimiz;
6 neon tetra
2 kuhli loach - Turkcesini bilmiyorum ne yazik ki.
2 elma salyangozu
8 yetiskin kiraz karidesi ve tam sayisini bilmedigimiz miktarda yavru karides (2 karidesimiz gectigimiz hafta yavruladi ancak yavrularin ne kadari su an sag emin degilim, arada sirada bir kac tane goruyorum)
ve postumun konusu olan 7 yavru siyah moli.
Moliler yaklasik 3 bucuk ay once cok sagliksiz bir akvaryum ortamina dogdular. Ilk haftalari icerisinde once yuksek amonyaga sonrasinda nitrit patlamasina (ki anne moliyi bu sebeple kaybettigimizi dusunuyorum) maruz kaldirlar. Bu surecte tamamen siyah dogan yavrularin buyuk kisminin karninda kalici gumus lekelenmeler olustu. Sonrasinda kalabalik ancak azot dongusu tamamlanmis, duzenli olarak su degisimi ve kontrolleri yapilan 23 litrelik bir akvaryumda yasadilar. 1 ay kadar once de yeni 110 litrelik akvaryumumuza tasindilar.
Aslinda bu akvaryuma aktardigimizda 10 tanelerdi.
Ilk yavruyu 1 ay kadar once digerlerinden bagimsiz olarak ama yine sebepsiz bir sekilde kaybettik.
Gecen hafta bir yavruyu olmus ve filtreye takilmis olarak buldum.
Iki gun once dipte hareketsiz duran ancak hala sag bir yavru farkettik. Dun sabah o da olmustu ne yazik ki.
Bugun yine baska bir yavru digeriyle ayni sekilde cok az hareket ederek akvaryumun dibine duruyor. Buyuk ihtimalle yarin sabah onu da tepede cansiz bir sekilde yuzerken bulacagiz.
Bu yavrularla ilgili enteresan bir durum da su ki, dogumdan bugune kadar bir yavru digerlerinden cok daha hizli gelisti. Su an uzunluk olarak kardeslerinin iki, hacim olarak da belki 8 - 10 kati boyutta. Geri kalan yavrular ilk bir iki haftadan sonra sanki hic buyumemis gibi duruyorlar. Acaba bir tur genetik bozukluk sonucu oluyor olabilirler mi?
Akvaryum degerleri su sekilde:
Amonyak : 0
Nitrit : 0
Nitrat : 10 ppm
PH : 6.6
Akvaryumumuz Juwel marka 110 iletre iceriden filtreli bir model. En son 2 hafta once akvaryumun kendi suyuyla, fazla hirpalamadan filtreleri temizledim. Sonrasinda akvaryum kimyasiyla ilgili bir sorun yasamadik.
Akvaryuma en son eklememiz gecen hafta (ilk baligin olumunden sonraki bir gun) ekledigimiz bir kac parca dogal tasti. Guzelce kaynattik. Daha once de ayni bolgeden aldigimiz taslari kullanmis ve sorun yasamamistik. Baska da bir degisiklik yapmadik,
Duzenli olarak haftalik %30 civari su degisimlerini yapiyoruz.
Bir de ilgisi var mi emin degilim ama kucuk akvaryumdayken 2 tetramizin kuyrugunda noktasal kuyruk asinmasi (fin rot) olusmustu. Kalabaliktan oldugunu dusunup, buyuk akvaryumda gececegini ummustuk ancak asinma buyuk akvaryumda da cok yavas da olsa ilerlemeye devam ediyor. Hatta su an bir tetrada daha nokta seklinde olustu. Acaba yukarida saydigim degerlerin disinda disinda kontrol etmemiz gereken bir seyler var ve kaciriyor muyuz diye endise ediyorum.
Bu sorunun Moli kayiplarimizla bir ilgisi olabilir mi?
Ve nasil cozebiliriz?
Akvaryumumuzun genel gorunumu:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181325171.jpg[/IMG]
Buyuk yavru ve kucuk yavru farki:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181327421.jpg[/IMG]
Kucuk yavrular detay:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181328311.jpg[/IMG]
Bir kuyruk asinmali ve bir saglikli tetra (bonus yeni dogum yapmis bir sari karidesi :):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204149/010420181329311.jpg[/IMG]
Simdiden tesekkurler.
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Herkese merhaba,
Bizim ailenin akvaryum macerasi gectigimiz aralik ayinin sonunda kizimiza hediye gelen iki japon baligiyla basladi. Hemen tabi internete sarildik ve ilk ogrendigimiz, japon baliklarinin birlikte geldikleri avuc ici kadar fanusta yasayamayacaklari oldu. O gun alel acele damacana suyla doldurulmus salata kasesine tasinan baliklardan nispeten saglikli goruneni sabaha sizlere omurdu. Oyle olunca diger balik da olecekse bosuna masrafa girmeyelim diye dusunerek bir hafta bekledik. Bu surecte gunluk su degisimleri ve primer kavrami hayatimiza girdi.
Tam tek bir japon baligina uygun buyuklukte bir akvaryum seti (23 litre- filtre, isitici vs de icerisinde) satin alip kurmaya baslamistik ki, baliklari hediye getiren kisi elinde bir torba daha balikla cikageldi. (ilk baligin olumune uzulmus!) 3 barb ve 1 siyah moli. Mecburen hepsi birden 23 litrelik gicir gicir akvaryumumuza yerlesti. Ertesi sabah -buyuk ihtimalle yeni akvaryum sendromu sonucu- ikinci japon baligimizi da kaybettik. Iki balik kaybetmenin getirdigi suclulukla arastirmalarimizi derinlestirdik ve azot dongusu kavrami ile tanistik. Hemen gidip bir test kiti edindik.
Bunu izleyen surecte bir de beyaz nokta hastaligi ile tanistik. Biz noktalari gorup onlarin hastalik oldugunu cozene kadar 3 barbi da birer birer kaybettik. Elimizde sadece bol puantiyeli bir siyah moliyle kaldik. Ilacla ve bol temizlikle beyaz noktayi da bir miktar kontrol aldik ama bitiremedik. Bu arada hastaligin yanininda zavalli hayvan bir de yuksek amonyak ve 0 nitrit ve 0 nitrat iceren bir akvaryumda yasam mucadelesi veriyordu. (Gunluk%25 civari hatta bazen gunde bir kac sefer su degisimine ragmen)
Ocagin ilk haftasi bir gun bir de baktik ki cakillarimizin arasinda minik siyah bir seyler dolasiyor. Meger bizim caniyla ugrasan molimiz bir de gebeymis. 21 yavrumuz oldu. Bu surecte doguran balik kavrami ile de tanistik. Dogumdan bir hafta kadar sonra akvaryumda nitrit patlamasi yasandi ve anne moliyi de kaybettik.
Nitrit hemen hemen iki gunun sonunda amonyakla birlikte sifirlandi ve sonucta 1 aydan kisa surede 17-18 molili, azot dongusu tamamlanmis 23 litre bir akvaryumumuz olmus oldu. Bir yarim doz daha ilac ve akvaryum isisini olabildigince yukari cekerek beyaz noktadan da tamamen kurtulduk. Ama tabi bu surec icerisinde acemiligimiz 6 adet (+3 tane de yavru moli) baligin canina mal oldu. [:'(]
Bu uzun hikayenin ana fikri: Kimseye onceden gorusup onay almadan 'balik bile olsa' hediye hayvan goturmeyin. Bu dusuncesizce alinmis hediye ailemize hem uzuntu hem de ciddi miktarda maddi yuk getirdi.
Ama dogruya dogru bu sayede yeni de bir hobi kazandik. [;)]
Maceramizin 2. ayi tamamlanirken su an bir adet 23 litre, bir adet 110 litre bitkili akvaryum sahibiyiz. Ilk akvaryumumuzda yavrularimiz hizla buyuyor. Onlara bir de iki kuhli loach, iki kiraz karidesi, 6 neon tetra ve 1 elma salyangozu eklendi. Kalabalik nufus sebebiyle suyun kimyasini her gun kontrol ediyoruz ve her sey yolunda gidiyor. 110 litrelik akvaryumumuz su an bu forumdaki tavsiyelere uygun bir sekilde azot dongusunun tamamlanmasini bekliyor. Sonrasinda baliklarin cogunu buyuk akvaryuma aktarip kucugu kizimizin odasinda bir kac balikla gerektiginde karantina akvaryumu olarak kullanilmak uzere aktif durumda birakacagiz. Molilerin de cinsiyetlerini anlar anlamaz ayni cinsten bir kac tane birakip gerisini balik aldigimiz akvaryumcuya hediye edecegiz. Malum fena uruyorlar [:D]
Yeri geldikce sorularimizi, deneyimlerimizi forumun uygun yerlerinde paylasacagim.
Sabredip buraya kadar okuduysaniz cok tesekkurler. [;)]
Herkese merhaba,
Bizim ailenin akvaryum macerasi gectigimiz aralik ayinin sonunda kizimiza hediye gelen iki japon baligiyla basladi. Hemen tabi internete sarildik ve ilk ogrendigimiz, japon baliklarinin birlikte geldikleri avuc ici kadar fanusta yasayamayacaklari oldu. O gun alel acele damacana suyla doldurulmus salata kasesine tasinan baliklardan nispeten saglikli goruneni sabaha sizlere omurdu. Oyle olunca diger balik da olecekse bosuna masrafa girmeyelim diye dusunerek bir hafta bekledik. Bu surecte gunluk su degisimleri ve primer kavrami hayatimiza girdi.
Tam tek bir japon baligina uygun buyuklukte bir akvaryum seti (23 litre- filtre, isitici vs de icerisinde) satin alip kurmaya baslamistik ki, baliklari hediye getiren kisi elinde bir torba daha balikla cikageldi. (ilk baligin olumune uzulmus!) 3 barb ve 1 siyah moli. Mecburen hepsi birden 23 litrelik gicir gicir akvaryumumuza yerlesti. Ertesi sabah -buyuk ihtimalle yeni akvaryum sendromu sonucu- ikinci japon baligimizi da kaybettik. Iki balik kaybetmenin getirdigi suclulukla arastirmalarimizi derinlestirdik ve azot dongusu kavrami ile tanistik. Hemen gidip bir test kiti edindik.
Bunu izleyen surecte bir de beyaz nokta hastaligi ile tanistik. Biz noktalari gorup onlarin hastalik oldugunu cozene kadar 3 barbi da birer birer kaybettik. Elimizde sadece bol puantiyeli bir siyah moliyle kaldik. Ilacla ve bol temizlikle beyaz noktayi da bir miktar kontrol aldik ama bitiremedik. Bu arada hastaligin yanininda zavalli hayvan bir de yuksek amonyak ve 0 nitrit ve 0 nitrat iceren bir akvaryumda yasam mucadelesi veriyordu. (Gunluk%25 civari hatta bazen gunde bir kac sefer su degisimine ragmen)
Ocagin ilk haftasi bir gun bir de baktik ki cakillarimizin arasinda minik siyah bir seyler dolasiyor. Meger bizim caniyla ugrasan molimiz bir de gebeymis. 21 yavrumuz oldu. Bu surecte doguran balik kavrami ile de tanistik. Dogumdan bir hafta kadar sonra akvaryumda nitrit patlamasi yasandi ve anne moliyi de kaybettik.
Nitrit hemen hemen iki gunun sonunda amonyakla birlikte sifirlandi ve sonucta 1 aydan kisa surede 17-18 molili, azot dongusu tamamlanmis 23 litre bir akvaryumumuz olmus oldu. Bir yarim doz daha ilac ve akvaryum isisini olabildigince yukari cekerek beyaz noktadan da tamamen kurtulduk. Ama tabi bu surec icerisinde acemiligimiz 6 adet (+3 tane de yavru moli) baligin canina mal oldu. [:'(]
Bu uzun hikayenin ana fikri: Kimseye onceden gorusup onay almadan 'balik bile olsa' hediye hayvan goturmeyin. Bu dusuncesizce alinmis hediye ailemize hem uzuntu hem de ciddi miktarda maddi yuk getirdi.
Ama dogruya dogru bu sayede yeni de bir hobi kazandik. [;)]
Maceramizin 2. ayi tamamlanirken su an bir adet 23 litre, bir adet 110 litre bitkili akvaryum sahibiyiz. Ilk akvaryumumuzda yavrularimiz hizla buyuyor. Onlara bir de iki kuhli loach, iki kiraz karidesi, 6 neon tetra ve 1 elma salyangozu eklendi. Kalabalik nufus sebebiyle suyun kimyasini her gun kontrol ediyoruz ve her sey yolunda gidiyor. 110 litrelik akvaryumumuz su an bu forumdaki tavsiyelere uygun bir sekilde azot dongusunun tamamlanmasini bekliyor. Sonrasinda baliklarin cogunu buyuk akvaryuma aktarip kucugu kizimizin odasinda bir kac balikla gerektiginde karantina akvaryumu olarak kullanilmak uzere aktif durumda birakacagiz. Molilerin de cinsiyetlerini anlar anlamaz ayni cinsten bir kac tane birakip gerisini balik aldigimiz akvaryumcuya hediye edecegiz. Malum fena uruyorlar [:D]
Yeri geldikce sorularimizi, deneyimlerimizi forumun uygun yerlerinde paylasacagim.
Sabredip buraya kadar okuduysaniz cok tesekkurler. [;)]
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
