ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Veliahtt
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Ocak 2018 08:53
Son Ziyaret:
08 Şubat 2019 15:06
Toplam Mesaj:
26 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Abbas Tektürk
Doğum Tarihi:
15 Ocak 1994
Yaş:
32
İl:
Istanbul
Meslek:
İşletmeci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
70x30x50 : Erkek Halfmoon Betta - Dişi Halfmoon Betta - Dişi Double Tail Betta - Neon Tetra - Green Neon Tetra - Cüce Vatoz.
Abbas.
SON 10 MESAJI
Uaru Tankıma Öneri Almak İstiyorum.
[QUOTE=ks58]Merhaba iyi hobiler uraularin yanina java fern türleri, cryptoroyne, echinadorus gibi bitkiler koyabilirsin bunlara kolay kolay zarar veremezler[/QUOTE]
Bitkilerin birazdaha tatsız olduğu için mi çünkü uarular kütük kemiren balıklar bitkinin dayanabileceğinden şüphe ediyordum.
[QUOTE=ks58]Merhaba iyi hobiler uraularin yanina java fern türleri, cryptoroyne, echinadorus gibi bitkiler koyabilirsin bunlara kolay kolay zarar veremezler[/QUOTE]
Bitkilerin birazdaha tatsız olduğu için mi çünkü uarular kütük kemiren balıklar bitkinin dayanabileceğinden şüphe ediyordum.
Uaru Tankıma Öneri Almak İstiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/070220190433481.jpg[/IMG]
Uaru tankıma yeşillik katmak istiyorum fakat bu canlılar herkesin bildiği gibi bitki canavarları anubias vb uaruların yaklaşmayacağı türde bitkiler varsa ki akvaryum bitkileri konusunda gerçekten çok acemi biri olduğum için desteğe ihtiyacım var bu konuda yardımcı olabilecek bilir kişiler var ise yönlendirmelerine açığım gerçekten. Ne ekleyebilirim ne yapmalıyım gibi. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/070220190433481.jpg[/IMG]
Uaru tankıma yeşillik katmak istiyorum fakat bu canlılar herkesin bildiği gibi bitki canavarları anubias vb uaruların yaklaşmayacağı türde bitkiler varsa ki akvaryum bitkileri konusunda gerçekten çok acemi biri olduğum için desteğe ihtiyacım var bu konuda yardımcı olabilecek bilir kişiler var ise yönlendirmelerine açığım gerçekten. Ne ekleyebilirim ne yapmalıyım gibi. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
Dropsy, Bloat Tedavisi ve Clout Tablet Hakkında
İyi günler, benim iki gündür iki dişi betam öldü. Açıkcası beralar yumurtlama döneminde olduğu için karınları doluydu. Dropsy var mı yok mu anlayamamıstım. Bugün erkek betama baktığımda karnında sislik bir halsizlik ve pullarında kabarma vardı. Balık sanki güneslenir gibi bulduğu her yere uzanıyor. Bi disi betamda akvaryumda oradan oraya sürükleniyor kendini iç filtrenin yanına atıyor. Dropsy midir hastalıkları? Ona göre tedaviye baslayacağım. Annem eczacı olduğu için ilaçları gün içerisinde alacağım. Siz sanirim bu tedaviyi bir balık için yazmıssınız ama bir tankta bir kaç balıkla tedavi etsek problem olur mu? Bazı üyeler yorumlrda dropsynin nedeni olarak farklı balıkların baskısı gibi durumlr yazmıs ondan sorma ihtiyacı hissettim..
İyi günler, benim iki gündür iki dişi betam öldü. Açıkcası beralar yumurtlama döneminde olduğu için karınları doluydu. Dropsy var mı yok mu anlayamamıstım. Bugün erkek betama baktığımda karnında sislik bir halsizlik ve pullarında kabarma vardı. Balık sanki güneslenir gibi bulduğu her yere uzanıyor. Bi disi betamda akvaryumda oradan oraya sürükleniyor kendini iç filtrenin yanına atıyor. Dropsy midir hastalıkları? Ona göre tedaviye baslayacağım. Annem eczacı olduğu için ilaçları gün içerisinde alacağım. Siz sanirim bu tedaviyi bir balık için yazmıssınız ama bir tankta bir kaç balıkla tedavi etsek problem olur mu? Bazı üyeler yorumlrda dropsynin nedeni olarak farklı balıkların baskısı gibi durumlr yazmıs ondan sorma ihtiyacı hissettim..
Neden Ölmüş Olabilir?
[QUOTE=ozkann]Hareketleri yavaşladı ve hareketsizse bir problem mutlaka vardır. Dişi bettalar genelde çok hareketsiz davranışlar sergilemez. Hareketsiz kaldıklarında ise kuytuk ve yüzgeç ve diğer finlerini kapatmaz. Buradan hareketsiz bettalarınızın hasta olup olmadığını anlayabilirsiniz? Fotoğrafa baktığımda bir problem yok gibi duruyor. Ancak iç parazit vb. göremediğimiz bir rahatsızlık olabilir.[/QUOTE]
İç parazit devamlı olarak kontrol ettiğim bir hastalık. Var mı diye sürekli balıklarımı gözlemlerim, ancak böyle bir durum söz konusu değildi. Bende sasirdim forumda bakmadığım hastalık konusu kalmadı fakat yok bulamadım.. bağırsak iltihabı demis üstteki arkadas ama öyle bir durumda söz konusu değildi.
[QUOTE=ozkann]Hareketleri yavaşladı ve hareketsizse bir problem mutlaka vardır. Dişi bettalar genelde çok hareketsiz davranışlar sergilemez. Hareketsiz kaldıklarında ise kuytuk ve yüzgeç ve diğer finlerini kapatmaz. Buradan hareketsiz bettalarınızın hasta olup olmadığını anlayabilirsiniz? Fotoğrafa baktığımda bir problem yok gibi duruyor. Ancak iç parazit vb. göremediğimiz bir rahatsızlık olabilir.[/QUOTE]
İç parazit devamlı olarak kontrol ettiğim bir hastalık. Var mı diye sürekli balıklarımı gözlemlerim, ancak böyle bir durum söz konusu değildi. Bende sasirdim forumda bakmadığım hastalık konusu kalmadı fakat yok bulamadım.. bağırsak iltihabı demis üstteki arkadas ama öyle bir durumda söz konusu değildi.
Neden Ölmüş Olabilir?
İyi akşamlar akvaryum.com ailesi. Dişi DT beta balığım sabaha karşı ölü bulundu. Akşam kendini bulduğu köklerin üzerine serilircesine bırakıyor veya taşların üzerine uzanıyordu. Ama daha sonra bisey yokmus gibi yüzüyordu. Betalar genelde bu tar tavırlarda olduğu için çok önem vermedim ama az önce uyandığımda ölmüs olarak buldum. Karnı yumurta dolu olduğundan karnında sislik var mı falan pek anlayamadım. Fakat sabah bir beta balığım ölen balığımın tüpçüğünü ısırdı. Bununla bir ilgisi olabilir mi? Neden ölmüs olabileceği hakkında fikri olan? Diğer balıklarıma da bisey olur mu? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/080420180715331.jpg[/IMG]
Edit: bugün bir balığım daha befat etti..
Sanırım erkek betamda da bir dropsy hastalığı mevcut. Pulları kabarmış şekilde ve eskisi gibi istahı yok. Anlayanlar bir yardımcı olursa sevinirim.. kaybetmek istemem.. diğer o halde olan balıkla resimleri.. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180935541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180936021.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-09 09:36:23[/EDIT]
İyi akşamlar akvaryum.com ailesi. Dişi DT beta balığım sabaha karşı ölü bulundu. Akşam kendini bulduğu köklerin üzerine serilircesine bırakıyor veya taşların üzerine uzanıyordu. Ama daha sonra bisey yokmus gibi yüzüyordu. Betalar genelde bu tar tavırlarda olduğu için çok önem vermedim ama az önce uyandığımda ölmüs olarak buldum. Karnı yumurta dolu olduğundan karnında sislik var mı falan pek anlayamadım. Fakat sabah bir beta balığım ölen balığımın tüpçüğünü ısırdı. Bununla bir ilgisi olabilir mi? Neden ölmüs olabileceği hakkında fikri olan? Diğer balıklarıma da bisey olur mu? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/080420180715331.jpg[/IMG]
Edit: bugün bir balığım daha befat etti..
Sanırım erkek betamda da bir dropsy hastalığı mevcut. Pulları kabarmış şekilde ve eskisi gibi istahı yok. Anlayanlar bir yardımcı olursa sevinirim.. kaybetmek istemem.. diğer o halde olan balıkla resimleri.. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180935541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180936021.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-09 09:36:23[/EDIT]
Beta Balıkları Ve Yumurtlama Dönemleri
[QUOTE=BadWolf]Üreme konusunda makale okumuş olsanız bettanın hamile kalmayacağını az çok kestirmeniz mümkün olurdu diye düşünüyorum.
- Erkek en fazla 2 dişi ile çiftleşebilir. Domestik bettalar birden fazla dişi ile çiftleştiklerinde yabani kuzenlerine oranla çok güçsüz düşerler.
- Tankta pipo filtre olmalı ancak yavrular serbest yüzüşe geçene kadar çalıştırılmaz.
- Yumurtadan dolayı kararma görülmez.
- Su yüksekliği 1-2 karış civarı ideal olacaktır.
- Üremeye hazırlanırken canlı yem takviyesi şarttır. Kuru yem markası fark etmeksizin yetersizdir.
- Tekrar söylüyorum, bettalar doğum yapmaz. Sırf "doğum" deniyor diye abik gubik sindirim problemlerini "hamilelik" sanan o kadar çok hobici oluyor ki şaşıp kalırsınız. B canlılar dış döllenme ve dış gelişim gösterirler.
- Eğer uygun hazırlanmazlarsa erkek te dişi de bu süreçte yorgunluk, stres, hırpalanma ve açlık nedeni ile ölebilir. Üreme tankına salındıkları günden itibaren erkek aşağı yukarı bir tam haftayı aç ve çok yorucu olan kurlaşma, yuva yapma ve tamiri, çiftleşme ve yavru bakımı gibi işlerle uğraşarak geçirir. Dişinin ise erkeğin şiddetli kurlaşmasına dayanabilecek kadar dinç olması şarttır.
- Aynı anda batın yavruyu yetiştirmek dahi tecrübe ister. Aynı anda 7-8 batın yetiştirmek ise özellikle maddi açıdan ve efor olarak çok zorlayıcı olacaktır. Neticede her batında 100-300 kadar yavru alınır. Bu yavrular ilk 3 ay sadece canlı yem kabul eder. Ve erkeklerin gelişimini sürdürmesi için ayrılması gereklidir.[/QUOTE]
Öncelikle cevap verdiğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. "Hamile" şeklinde belirtirken aslında onların yumurta dökmek istediğini, hamile olmadığını bende farkındayım. Burada bu şekilde belirtiyor oluşum bilmediğim veya yanlış öğrendiğim anlamına gelmiyor (bence). Resim göndermem durumunda bunun şişkinlik mi yoksa yumurtlama isteği mi olduğunu bana belirtebilirseniz çok sevinirim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bir kaç soru daha sormak istiyorum. Erkek en fazla iki dişi ile belli bir dönem içerisinde mi yoksa temelli olarak mı çiftleşiyor? Yani erkek, 2 dişi ile çiftleştikten sonra bir daha asla baska bir balık ile çiftleşemez mi? Çiftleşebilirse ne kadar süre sonra? Birde kararmanın sebebi ne olabilir? Fikriniz var mı? Birde 2 gündür geçmeyen beyaz benek problemim var..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-03 01:37:25[/EDIT]
[QUOTE=BadWolf]Üreme konusunda makale okumuş olsanız bettanın hamile kalmayacağını az çok kestirmeniz mümkün olurdu diye düşünüyorum.
- Erkek en fazla 2 dişi ile çiftleşebilir. Domestik bettalar birden fazla dişi ile çiftleştiklerinde yabani kuzenlerine oranla çok güçsüz düşerler.
- Tankta pipo filtre olmalı ancak yavrular serbest yüzüşe geçene kadar çalıştırılmaz.
- Yumurtadan dolayı kararma görülmez.
- Su yüksekliği 1-2 karış civarı ideal olacaktır.
- Üremeye hazırlanırken canlı yem takviyesi şarttır. Kuru yem markası fark etmeksizin yetersizdir.
- Tekrar söylüyorum, bettalar doğum yapmaz. Sırf "doğum" deniyor diye abik gubik sindirim problemlerini "hamilelik" sanan o kadar çok hobici oluyor ki şaşıp kalırsınız. B canlılar dış döllenme ve dış gelişim gösterirler.
- Eğer uygun hazırlanmazlarsa erkek te dişi de bu süreçte yorgunluk, stres, hırpalanma ve açlık nedeni ile ölebilir. Üreme tankına salındıkları günden itibaren erkek aşağı yukarı bir tam haftayı aç ve çok yorucu olan kurlaşma, yuva yapma ve tamiri, çiftleşme ve yavru bakımı gibi işlerle uğraşarak geçirir. Dişinin ise erkeğin şiddetli kurlaşmasına dayanabilecek kadar dinç olması şarttır.
- Aynı anda batın yavruyu yetiştirmek dahi tecrübe ister. Aynı anda 7-8 batın yetiştirmek ise özellikle maddi açıdan ve efor olarak çok zorlayıcı olacaktır. Neticede her batında 100-300 kadar yavru alınır. Bu yavrular ilk 3 ay sadece canlı yem kabul eder. Ve erkeklerin gelişimini sürdürmesi için ayrılması gereklidir.[/QUOTE]
Öncelikle cevap verdiğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. "Hamile" şeklinde belirtirken aslında onların yumurta dökmek istediğini, hamile olmadığını bende farkındayım. Burada bu şekilde belirtiyor oluşum bilmediğim veya yanlış öğrendiğim anlamına gelmiyor (bence). Resim göndermem durumunda bunun şişkinlik mi yoksa yumurtlama isteği mi olduğunu bana belirtebilirseniz çok sevinirim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bir kaç soru daha sormak istiyorum. Erkek en fazla iki dişi ile belli bir dönem içerisinde mi yoksa temelli olarak mı çiftleşiyor? Yani erkek, 2 dişi ile çiftleştikten sonra bir daha asla baska bir balık ile çiftleşemez mi? Çiftleşebilirse ne kadar süre sonra? Birde kararmanın sebebi ne olabilir? Fikriniz var mı? Birde 2 gündür geçmeyen beyaz benek problemim var..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-03 01:37:25[/EDIT]
Beta Balıkları Ve Yumurtlama Dönemleri
İyi akşamlar Akvaryum.com ailesi. Bir kaç gün önce açtığım forum baslığında betalarımın hamile olup olmadığını sormuştum. Gelen 2 cevaptan sonra hamile olduklarını anladım. Zaten suan karınları aşırı derecede şiş. Akvaryumda 1 adet erkek ve 8 adet dişi mevcut. Bir kaç üreme konusunda makale okudum ve video izledim. Sormak istediklerim şunlar;
- Sekiz tane olan dişilerimin hepsi yumurtlama döneminde. Sırayla aynı alanda yumurtlatabilir miyim? Bu konuda ne yapmalıyım?
- Üreme olacak tankta dişi ve erkek betanın tanışması, yuva yapması ve yumurta dökmesi sırasında hava filtresiyle yada bir bitki ile hava vermeli miyim? Yoksa yavrular yumurtadan çıkıp, babayı tanktan aldıktan sonra mı hava vermeliyim ?
Açıkcası makaleyi okuduğumda buralar ile ilgili çok birşey anlamadım. Pipo filtreyi koyun demiş üreme tankına fakat kimisi de yuva dağılmaması için hava filtresi çalıştırmayın yoksa erkek beta yuva dağılırsa dişiyi saldığınızda öldürür demiş.
- Son olarak betalarımın karnı yumurtalardan dolayı mı simsiyah yoksa farklı bir problem mi var? Daha bugün siyahlık başladı öncesinde yoktu.
Cevap veren, cevap vermeyen, tavsiyede bulunan, bulunmayan herkese teşekkür ediyorum. İyi hobiler dilerim.
EDİT: Şuan bütün betaların bulunduğu akvaryumun litresi: 115lt
Üreme için kullanılacak akvaryumun normal litresi 60lt (ama hepsini doldurmayacağım, 10 cm kadar dolduracağım)
Betalar düzenli olarak Tropical Softline Betta - Hikari Tropical yemlerle - Tropical Beta - Tropical Supervit - Tropical Nanovit - Tropical - Vitality & Color - Ocean N. - Mix Dondurulmuş yemler (adını unuttuğum bir kaç yem daha var) bunlarla besleniyor. Doğumdan sonra dişi betalarım çok güçsüz düşer mi?
İyi akşamlar Akvaryum.com ailesi. Bir kaç gün önce açtığım forum baslığında betalarımın hamile olup olmadığını sormuştum. Gelen 2 cevaptan sonra hamile olduklarını anladım. Zaten suan karınları aşırı derecede şiş. Akvaryumda 1 adet erkek ve 8 adet dişi mevcut. Bir kaç üreme konusunda makale okudum ve video izledim. Sormak istediklerim şunlar;
- Sekiz tane olan dişilerimin hepsi yumurtlama döneminde. Sırayla aynı alanda yumurtlatabilir miyim? Bu konuda ne yapmalıyım?
- Üreme olacak tankta dişi ve erkek betanın tanışması, yuva yapması ve yumurta dökmesi sırasında hava filtresiyle yada bir bitki ile hava vermeli miyim? Yoksa yavrular yumurtadan çıkıp, babayı tanktan aldıktan sonra mı hava vermeliyim ?
Açıkcası makaleyi okuduğumda buralar ile ilgili çok birşey anlamadım. Pipo filtreyi koyun demiş üreme tankına fakat kimisi de yuva dağılmaması için hava filtresi çalıştırmayın yoksa erkek beta yuva dağılırsa dişiyi saldığınızda öldürür demiş.
- Son olarak betalarımın karnı yumurtalardan dolayı mı simsiyah yoksa farklı bir problem mi var? Daha bugün siyahlık başladı öncesinde yoktu.
Cevap veren, cevap vermeyen, tavsiyede bulunan, bulunmayan herkese teşekkür ediyorum. İyi hobiler dilerim.
EDİT: Şuan bütün betaların bulunduğu akvaryumun litresi: 115lt
Üreme için kullanılacak akvaryumun normal litresi 60lt (ama hepsini doldurmayacağım, 10 cm kadar dolduracağım)
Betalar düzenli olarak Tropical Softline Betta - Hikari Tropical yemlerle - Tropical Beta - Tropical Supervit - Tropical Nanovit - Tropical - Vitality & Color - Ocean N. - Mix Dondurulmuş yemler (adını unuttuğum bir kaç yem daha var) bunlarla besleniyor. Doğumdan sonra dişi betalarım çok güçsüz düşer mi?
Betalarım Yumurtlama Döneminde Mi?
İyi günler akvaryum.com ailesi, betalarımın 5 tanesinin karnı bu sekilde sisik ve tüp gibi birsey çıktı altında. Yumurtlamak mı istiyor yoksa siskinlikten mi? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539381.jpg[/IMG]
İyi günler akvaryum.com ailesi, betalarımın 5 tanesinin karnı bu sekilde sisik ve tüp gibi birsey çıktı altında. Yumurtlamak mı istiyor yoksa siskinlikten mi? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539381.jpg[/IMG]
Vatozların Bu Kadar Dışkı Bırakması Normal Mi?
[QUOTE=Kınayu]4 Adet vatozunda bu kadar dışkı çıkaraması ve çıkaracağını düşünmüyorum bende yada aldığınız amaç için vatozlara baya bir yem kaynağı çıkmış olabilirki diye düşünsek yine de pek olası görünmüyor. Bunlar bahsettiğiniz köklerin salınımları olmasın [:?][/QUOTE] yok hiç sanmiyorum çünkü o salınım böyle yumuşak şeffaf bisey. [QUOTE=Dielife]Vatozlarınız hiç durmadan kökleri kemirdiği için böyle oluyor. Sayısını 1 yada 1 çift yaparsanız daha azalır. Kökleri yeni koyduysanız yada kökleri vatozlar ile ilk kez kullanıyosanız bu durum normal. Köklerin sert kısmına gelene kadar kemiriyorlar. Zaman geçtikçe kök pürüzsüzleşiyor. Yani adeta zımparalıyolar :) kökün dış yüzeyini bitirdiklerinde kökün rengide açılıyor zaten. O zaman daha az kemiriyolar. Bunlar benim gözlemim.[/QUOTE] kökler geleli bi bir ay oldu fakat vatozlar onlarla dediğiniz gibi yeni tanıştı. 25 inde başka balık ekleyeceğim o zamana kadar vatozlar hızlı çalışsın diye Akvaryumcu abi bu sayıda verdi.. umarım dediğiniz gibi olur.. o süreyi sabırla bekliyorum. Belki o zaman dışkı problemi ortadan kalkar.. [QUOTE=emirhancakir]Vatozlar normal canlılara göre çok daha fazla dışkı bırakır. Yüzlerce belki de binlerce kez tek parça halinde kopmadan, 30-40cm dışkıyı peşinde sürüklediğine şahit oldum :) Normal yani, içiniz rahat olsun, daha az yemlemeye özen gösterin yoksa çok dışkıya sebep olursunuz..[/QUOTE] aslında vatozları yemlemiyorum desem yalan olmaz :) bende öyle uzun dıskıya defalarca denk geldim ama hiç böyle bir kirlilik görmemiştim.. [QUOTE=rokolist]
Balıklarınız cücelerden önce bu kadar dışkı bırakıyormuydu ? Asıl önemli sorun orada cüceleri ekledikten sonra mı bu olay böyle oldu demek istediniz Abbas Bey daha açıklayıcı anlatırsanız daha mantıklı olur.
Dışkı boyları neonlardan büyük nerdeyse Neondan olduğunu düşünmüyorum ben.[/QUOTE] orkun bey neon olmadığı belli zaten.. onlar bu kadar dıskı hiç bırakmadılar.. evet cücelerden sonra bu hale geldi..
[QUOTE=Kınayu]4 Adet vatozunda bu kadar dışkı çıkaraması ve çıkaracağını düşünmüyorum bende yada aldığınız amaç için vatozlara baya bir yem kaynağı çıkmış olabilirki diye düşünsek yine de pek olası görünmüyor. Bunlar bahsettiğiniz köklerin salınımları olmasın [:?][/QUOTE] yok hiç sanmiyorum çünkü o salınım böyle yumuşak şeffaf bisey. [QUOTE=Dielife]Vatozlarınız hiç durmadan kökleri kemirdiği için böyle oluyor. Sayısını 1 yada 1 çift yaparsanız daha azalır. Kökleri yeni koyduysanız yada kökleri vatozlar ile ilk kez kullanıyosanız bu durum normal. Köklerin sert kısmına gelene kadar kemiriyorlar. Zaman geçtikçe kök pürüzsüzleşiyor. Yani adeta zımparalıyolar :) kökün dış yüzeyini bitirdiklerinde kökün rengide açılıyor zaten. O zaman daha az kemiriyolar. Bunlar benim gözlemim.[/QUOTE] kökler geleli bi bir ay oldu fakat vatozlar onlarla dediğiniz gibi yeni tanıştı. 25 inde başka balık ekleyeceğim o zamana kadar vatozlar hızlı çalışsın diye Akvaryumcu abi bu sayıda verdi.. umarım dediğiniz gibi olur.. o süreyi sabırla bekliyorum. Belki o zaman dışkı problemi ortadan kalkar.. [QUOTE=emirhancakir]Vatozlar normal canlılara göre çok daha fazla dışkı bırakır. Yüzlerce belki de binlerce kez tek parça halinde kopmadan, 30-40cm dışkıyı peşinde sürüklediğine şahit oldum :) Normal yani, içiniz rahat olsun, daha az yemlemeye özen gösterin yoksa çok dışkıya sebep olursunuz..[/QUOTE] aslında vatozları yemlemiyorum desem yalan olmaz :) bende öyle uzun dıskıya defalarca denk geldim ama hiç böyle bir kirlilik görmemiştim.. [QUOTE=rokolist]
Balıklarınız cücelerden önce bu kadar dışkı bırakıyormuydu ? Asıl önemli sorun orada cüceleri ekledikten sonra mı bu olay böyle oldu demek istediniz Abbas Bey daha açıklayıcı anlatırsanız daha mantıklı olur.
Dışkı boyları neonlardan büyük nerdeyse Neondan olduğunu düşünmüyorum ben.[/QUOTE] orkun bey neon olmadığı belli zaten.. onlar bu kadar dıskı hiç bırakmadılar.. evet cücelerden sonra bu hale geldi..
Vatozların Bu Kadar Dışkı Bırakması Normal Mi?
[QUOTE=koruyucu3443]
Hocam balık sayısı çok olmuş. Yerlerde hep dışkı... 12 saat sonra onlar suyu bozmaya başlar diye biliyorum. Bu kadar balığa her gün dip çekimi gerekir. Neonların yarısını çıkarın bence ve vatozları da üretme gibi bir amacınız yoksa sayıyı 1 e indirin.[/QUOTE]
Forumdaki bir arkadaşımız bu sayının yeterli olacağını söylemişti, bu nedenle bu kadar aldım aslında. 4 vatoz salınımları temizlesin diye alındı daha sonra çıkarılacak hocam.. önerileriniz için teşekkür ederim[:)]
[QUOTE=koruyucu3443]
Hocam balık sayısı çok olmuş. Yerlerde hep dışkı... 12 saat sonra onlar suyu bozmaya başlar diye biliyorum. Bu kadar balığa her gün dip çekimi gerekir. Neonların yarısını çıkarın bence ve vatozları da üretme gibi bir amacınız yoksa sayıyı 1 e indirin.[/QUOTE]
Forumdaki bir arkadaşımız bu sayının yeterli olacağını söylemişti, bu nedenle bu kadar aldım aslında. 4 vatoz salınımları temizlesin diye alındı daha sonra çıkarılacak hocam.. önerileriniz için teşekkür ederim[:)]
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları aquaticathearmi, 10:50
Canlı Doğuranlar - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
