ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
NavigatorBxRTA
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Nisan 2017 19:17
Son Ziyaret:
13 Ağustos 2017 22:19
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Erbil Erözen
SON 5 MESAJI
Dabquel Mix Gubre Hazırlama
İlginiz için teşekkür ederim Mustafa Bey, dediğim gibi sizin yıllar evel başladığınız denemelere ben yeni başladığım için edinmem gereken çok bilgi var.
Karasal bitkiler için denemeler yapmak istiyorum öncelikle.
Full spectrum ledler karasal bitkilerde işe yarıyor ise ,yani karasal bitkiler için gerekli ayarlamaları renk nanometre ve lümen konusunda ayarlayabiliyor ise led üreten firmalar, aynı ayarlamaları sucul bitkiler içinde yapabilirler sanıyorum.
Gerekli veri[QUOTE=hakanturken108]Emrah cevabın için çok teşekkür ederim.
[U]Gübreleme metodum Ei[/U] şeklinde olacak.
Elime kargodan şimdi geçti ürün. Sorunsuz şekilde senin önerdiğin miktarlarda ekleme yapmaya başlayabileceğim bugün.
Ancak şöyle ki ben ayrıca Libre %7 dpta gübresini de almıştım. [B]Şimdi Libreye ihtiyacım kalmadı mı ki? Kullanmam gerekmeyecek mi?[/B]
Diğer 2. sorum ise; 1 gün mikro 1 gün makro gübreleme yapacağım[B], bu periyod içerisinde %10 veya %20 su değişimi yapmayı planlıyorum 2 günde bir, seyrelen gübre miktarlarını tamamlamam gerekir mi?[/B]
Güncel Bilgi: Dabquel Mix'i şimdi kutudan çıkardım, kullanım süresi 3 yıl ve son kullanma tarihi "Temmuz 2016", aldığım firma yetkilisi Soner Bey'i aradım ve özellikle sordum bu durumu, cevabı şu oldu: "Aynı ürünü biz bayilerimiz dahil her talep edene vermekteyiz. Sorun yaşamazsınız, yurt dışında bu ürünlerin kullanım ömürleri 5-6'dır" dedi. Yönetmelikler emrettiği için mi 3 yıl oluyor soruma evet mevzuat bu şekilde dedi.
Birde tarım ilaçlarımda son kullanım süresini uzatmışlar, ilerde gübreler içinde uzatılması söz konusu zaten şeklinde ekleme yaptı.
Bende kaderime razı oldum, tee Antalya'dan 3 günde geçmiş elime zaten [:((]. Ayrıca ellerinde yeni tarihli üründe yokmuş, 2-3 ay sonra gelecek dedi.[/QUOTE]
İnsanlar işini görenekadar sorular sorup çok kibar davranıyorlar fakat sonra edindiği bilgiyi ,gidişhatı buraya yazıp paylaşmaya tenezzül etmiyorlar.
Bitkilerin durumu nedir,üründen verim alındımı vs hepsi şaibe :) Neyse Emrah Beye ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.
İlginiz için teşekkür ederim Mustafa Bey, dediğim gibi sizin yıllar evel başladığınız denemelere ben yeni başladığım için edinmem gereken çok bilgi var.
Karasal bitkiler için denemeler yapmak istiyorum öncelikle.
Full spectrum ledler karasal bitkilerde işe yarıyor ise ,yani karasal bitkiler için gerekli ayarlamaları renk nanometre ve lümen konusunda ayarlayabiliyor ise led üreten firmalar, aynı ayarlamaları sucul bitkiler içinde yapabilirler sanıyorum.
Gerekli veri[QUOTE=hakanturken108]Emrah cevabın için çok teşekkür ederim.
[U]Gübreleme metodum Ei[/U] şeklinde olacak.
Elime kargodan şimdi geçti ürün. Sorunsuz şekilde senin önerdiğin miktarlarda ekleme yapmaya başlayabileceğim bugün.
Ancak şöyle ki ben ayrıca Libre %7 dpta gübresini de almıştım. [B]Şimdi Libreye ihtiyacım kalmadı mı ki? Kullanmam gerekmeyecek mi?[/B]
Diğer 2. sorum ise; 1 gün mikro 1 gün makro gübreleme yapacağım[B], bu periyod içerisinde %10 veya %20 su değişimi yapmayı planlıyorum 2 günde bir, seyrelen gübre miktarlarını tamamlamam gerekir mi?[/B]
Güncel Bilgi: Dabquel Mix'i şimdi kutudan çıkardım, kullanım süresi 3 yıl ve son kullanma tarihi "Temmuz 2016", aldığım firma yetkilisi Soner Bey'i aradım ve özellikle sordum bu durumu, cevabı şu oldu: "Aynı ürünü biz bayilerimiz dahil her talep edene vermekteyiz. Sorun yaşamazsınız, yurt dışında bu ürünlerin kullanım ömürleri 5-6'dır" dedi. Yönetmelikler emrettiği için mi 3 yıl oluyor soruma evet mevzuat bu şekilde dedi.
Birde tarım ilaçlarımda son kullanım süresini uzatmışlar, ilerde gübreler içinde uzatılması söz konusu zaten şeklinde ekleme yaptı.
Bende kaderime razı oldum, tee Antalya'dan 3 günde geçmiş elime zaten [:((]. Ayrıca ellerinde yeni tarihli üründe yokmuş, 2-3 ay sonra gelecek dedi.[/QUOTE]
İnsanlar işini görenekadar sorular sorup çok kibar davranıyorlar fakat sonra edindiği bilgiyi ,gidişhatı buraya yazıp paylaşmaya tenezzül etmiyorlar.
Bitkilerin durumu nedir,üründen verim alındımı vs hepsi şaibe :) Neyse Emrah Beye ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Selamlar ,
Bitkili akvaryumlarda gerekli ayarlamalar ve doğru led seçimleri yapıldığında gerçekten mükemmel sonuçlar alınacağını Mustafa Bey sayesinde bu konu başlığı altında görmüş olduk.
Belirtilmiş olan püf noktaları emers bitkilerde de işe yararmı ? Bu soruyu sormamak elde değil.
[IMG][/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172106401.jpg[/IMG]
Phytosynthetically Active Radiation / Fitosentetik aktif radyasyondan bahsediliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172122031.jpg[/IMG]
Bu grafikte ise Fotosentetik olarak aktif radyasyon yani PAR değerlerinin en verimli hali olarak 520-580 nm yani 555 nanometrenin en verimli dalga boyu olduğundan bahsedilmiş.
Grafikleri bulduğum site akvaryum bitkileri ile ilgilenmesede veriler birçoğunuzun uygulayıp sonuca ulaştığı ve keyfini sürdüğü bitkili akvaryumlarınızdaki ledler ile yakın.
Fakat sitede söylenilen şu ; artık büyüyen Led teknolojisi firmaları alışılagelmiş pembe / mor aydınlatmarı beyaza çeviriyor tam spektrumu arıyorlar.
Güneş Radyasyonunun Spektrumu ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172205251.jpg[/IMG]
Bitkiler kesinlikle PAR spektrumunun dışındaki bazı ışık dalga boylarını kullanabilirken, bu aralığın dışına çıkan ışık genellikle fotosentez için birincil olarak kullanılamayacak kadar güçlü veya çok zayıf.
Örnek olarak, bazı istisnalarla UV ışığı büyük molekülleri sentezlemek için çok tahrip edicidir ve öte yandan kızılötesi nispeten zayıftır ve çok fazla ısı üretir. Karşılaştırma yaparak, PAR aralığında her foton, hücrelere zarar vermeden moleküllerin elektronlarını uyarmak için yeterli enerjiyi içerir.
Peki, mükemmel spektrum nasıl olmalı? Bitkilerin her rengin kaça ihtiyacı var?
Burda daha önce Mustafe Bey'in de bahsettiği grafik devreye giriyor.
McCree'nin (1972) yayınladığı bir tablo .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172207271.jpg[/IMG]
Işık absorbe etmek için bitkiler, pigment olarak adlandırdığımız, biraz ilkel ancak gözlerimizin etkili bir halini kullanıyorlar. En bol bitki pigmenti klorofildir ve kırmızı ve mavi ışığı yakalamak için en verimli şekilde kullanılır. Bunların yanı sıra, diğer dalga boylarında ışık toplayan ve fotosentez sürecine geçiren karotenler ve ksantofiller de dahil olmak üzere birçok pigment bulunmaktadır.
Yeşil ışığın, yaprak iç kısmına kırmızı ışığa nazaran daha derinlere nüfuz ettiğine ve fotosentezi daha verimli kullanabileceğine dikkat çekilmelidir. Bunun nedeni, klorofil içeren kloroplastların üst tabakasının doymuş hale geldiği, yeşil ve sarı ise yaprak dokusunun derinliklerine nüfuz edebileceği ve klorofil içeren bir başka kloroplast veya bir aksesuar pigment tarafından absorbe oluncaya kadar etrafına yansıtılabilmesinden kaynaklanmaktadır.
Bu yabancı abilerin yapmış oldukları aydınlatmaların fiyatları 1000 $ civarı. Görselleri ise şöyle ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172210421.jpg[/IMG]
Spectral analizi burda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172213201.jpg[/IMG]
California Lightworks Solarstorm 440w farklı bir firmanın ürünü görseli ve kullanılan ledlerin nm leri aşağıda fiyatı ise yine 1000 $ civarı .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217591.jpg[/IMG]
Derin Mavi : 440nm
Mavi : 470nm
Kırmızı : 620nm
Derin Kırmızı : 665nm
Sıcak Beyaz : 3100k
UVB : 285-215nm kullanmışlar.
Bunları neden paylaştım gerek yoktu aslında zaten sizler bunlara çok yakın micro aydınlatmalar yapmışsınız uzun zamandır kullanıyorsunuz.
Ledlerin her sektörde kullanıldığını paylaşmak istedim. Yıllar evvel youtubede hayvanları beslemek için kullandıkları hızlı ot büyütme konteynerlarını görmüştüm 7 günde evimizin önündeki paspas gibi sımsıkı kökleri olan 50 cm e yakın bugday tohumu filizlerini üretip atlara ve besicilikte büyükbaşlara veriyorlardı tabi o zaman bu kadar ilgimi çekmemişti..
Asıl merak ettiğim konu şu , en verimli dalga boyu olduğu söylenen 555 nanometrenin ve ihtiyacımız olan lümenin farklı ledleri birleştirmeden kullanmanın bir yolu yokmu.
Led üreten bir firma var sahibiyle görüştüm istediğin nanometrede renkte led üretebiliriz. Önümüzdeki hafta üretime gireceğiz zaten beni haftaya tekrar ara demişti ama çok detaylı sorular soramadım.
Sormak istediğiniz sorular var ise tekrar görüştüğümde sorabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235221.jpg[/IMG]
Ledstok sitesindeki bu led gibi istediğim tüm özellikleri tek ledde toplama şansımız olurmu acaba [:?]
Yine aynı sitedeki edison marka ledlerin fiyatları iyi görünüyor, nanometre ve lümen değerleri şöyle.. Bu ledlerden kullanan varmı yada hangi marka ledlerden memnunsunuz acaba ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172238311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172240551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172241071.jpg[/IMG]
Selamlar ,
Bitkili akvaryumlarda gerekli ayarlamalar ve doğru led seçimleri yapıldığında gerçekten mükemmel sonuçlar alınacağını Mustafa Bey sayesinde bu konu başlığı altında görmüş olduk.
Belirtilmiş olan püf noktaları emers bitkilerde de işe yararmı ? Bu soruyu sormamak elde değil.
[IMG][/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172106401.jpg[/IMG]
Phytosynthetically Active Radiation / Fitosentetik aktif radyasyondan bahsediliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172122031.jpg[/IMG]
Bu grafikte ise Fotosentetik olarak aktif radyasyon yani PAR değerlerinin en verimli hali olarak 520-580 nm yani 555 nanometrenin en verimli dalga boyu olduğundan bahsedilmiş.
Grafikleri bulduğum site akvaryum bitkileri ile ilgilenmesede veriler birçoğunuzun uygulayıp sonuca ulaştığı ve keyfini sürdüğü bitkili akvaryumlarınızdaki ledler ile yakın.
Fakat sitede söylenilen şu ; artık büyüyen Led teknolojisi firmaları alışılagelmiş pembe / mor aydınlatmarı beyaza çeviriyor tam spektrumu arıyorlar.
Güneş Radyasyonunun Spektrumu ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172205251.jpg[/IMG]
Bitkiler kesinlikle PAR spektrumunun dışındaki bazı ışık dalga boylarını kullanabilirken, bu aralığın dışına çıkan ışık genellikle fotosentez için birincil olarak kullanılamayacak kadar güçlü veya çok zayıf.
Örnek olarak, bazı istisnalarla UV ışığı büyük molekülleri sentezlemek için çok tahrip edicidir ve öte yandan kızılötesi nispeten zayıftır ve çok fazla ısı üretir. Karşılaştırma yaparak, PAR aralığında her foton, hücrelere zarar vermeden moleküllerin elektronlarını uyarmak için yeterli enerjiyi içerir.
Peki, mükemmel spektrum nasıl olmalı? Bitkilerin her rengin kaça ihtiyacı var?
Burda daha önce Mustafe Bey'in de bahsettiği grafik devreye giriyor.
McCree'nin (1972) yayınladığı bir tablo .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172207271.jpg[/IMG]
Işık absorbe etmek için bitkiler, pigment olarak adlandırdığımız, biraz ilkel ancak gözlerimizin etkili bir halini kullanıyorlar. En bol bitki pigmenti klorofildir ve kırmızı ve mavi ışığı yakalamak için en verimli şekilde kullanılır. Bunların yanı sıra, diğer dalga boylarında ışık toplayan ve fotosentez sürecine geçiren karotenler ve ksantofiller de dahil olmak üzere birçok pigment bulunmaktadır.
Yeşil ışığın, yaprak iç kısmına kırmızı ışığa nazaran daha derinlere nüfuz ettiğine ve fotosentezi daha verimli kullanabileceğine dikkat çekilmelidir. Bunun nedeni, klorofil içeren kloroplastların üst tabakasının doymuş hale geldiği, yeşil ve sarı ise yaprak dokusunun derinliklerine nüfuz edebileceği ve klorofil içeren bir başka kloroplast veya bir aksesuar pigment tarafından absorbe oluncaya kadar etrafına yansıtılabilmesinden kaynaklanmaktadır.
Bu yabancı abilerin yapmış oldukları aydınlatmaların fiyatları 1000 $ civarı. Görselleri ise şöyle ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172210421.jpg[/IMG]
Spectral analizi burda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172213201.jpg[/IMG]
California Lightworks Solarstorm 440w farklı bir firmanın ürünü görseli ve kullanılan ledlerin nm leri aşağıda fiyatı ise yine 1000 $ civarı .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217591.jpg[/IMG]
Derin Mavi : 440nm
Mavi : 470nm
Kırmızı : 620nm
Derin Kırmızı : 665nm
Sıcak Beyaz : 3100k
UVB : 285-215nm kullanmışlar.
Bunları neden paylaştım gerek yoktu aslında zaten sizler bunlara çok yakın micro aydınlatmalar yapmışsınız uzun zamandır kullanıyorsunuz.
Ledlerin her sektörde kullanıldığını paylaşmak istedim. Yıllar evvel youtubede hayvanları beslemek için kullandıkları hızlı ot büyütme konteynerlarını görmüştüm 7 günde evimizin önündeki paspas gibi sımsıkı kökleri olan 50 cm e yakın bugday tohumu filizlerini üretip atlara ve besicilikte büyükbaşlara veriyorlardı tabi o zaman bu kadar ilgimi çekmemişti..
Asıl merak ettiğim konu şu , en verimli dalga boyu olduğu söylenen 555 nanometrenin ve ihtiyacımız olan lümenin farklı ledleri birleştirmeden kullanmanın bir yolu yokmu.
Led üreten bir firma var sahibiyle görüştüm istediğin nanometrede renkte led üretebiliriz. Önümüzdeki hafta üretime gireceğiz zaten beni haftaya tekrar ara demişti ama çok detaylı sorular soramadım.
Sormak istediğiniz sorular var ise tekrar görüştüğümde sorabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235221.jpg[/IMG]
Ledstok sitesindeki bu led gibi istediğim tüm özellikleri tek ledde toplama şansımız olurmu acaba [:?]
Yine aynı sitedeki edison marka ledlerin fiyatları iyi görünüyor, nanometre ve lümen değerleri şöyle.. Bu ledlerden kullanan varmı yada hangi marka ledlerden memnunsunuz acaba ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172238311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172240551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172241071.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Teşekkür ederim tüm yardımlarınız için 👍
Teşekkür ederim tüm yardımlarınız için 👍
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Selamlar,
80x40x40h 1 adet ve 40x40x40 4 adet olmak üzere 2 farklı ölçü kullanacağım 3 katlı bir set yapmak üzereyim. Her kat için 1 aydınlatma totalde 3 aydınlatmaya ihtiyacım var.
İlk etapta bitki dışında canlı koymayi düşünmüyorum ve her bir katın arasında 25 cm tanklara müdahale için boşluk bırakmayi düşünüyorum.
Yani kum 5 cm dersek Armatürler tankın zeminine 60 cm den ışık vericekler .
Power ledler konusunda Mustafa Bey başta olmak üzere sayenizde bir kısım bilgiler edinme fırsatım oldu fakat henüz tam anlamda kafamda bitirebilmiş değilim.
Tüm tankların aydınlatmasını high tech olarak yapar isem daha az ışık isteyen bitkilerimin gelişimleri nasıl olur ?
Litre basına 0.3 watt kullanılması gerektiğini ve renk dağılımının önemini anladım. [U]Öğrendiğimi sandığım teorik bilgilerin [/U]doğruluğunu teyit etmek adına
80x40h için gerekli olan led sayısını ve renk dağılımını teyid edebilirmisiniz rica etsem ?
Mustafa Bey sagolsun özel mesajlardan bıksada nazikçe 2 mesajımı cevapladı fakat daha fazla rahatsız etmek istemiyorum kendisini.
%20-25 Deep Red 660 nm
%15 Royal Blue
%5 Uv Mor
%60 Soğuk Beyaz oranları DIY 301 co2 sistemi için uygunmudur.
Kaç adet 1 wattlık power led almalıyım ve kullanmam gereken lensler kaç derece olmalıdır ?
[:iyi:] İlgilenen herkeze teşekkür ederim [:iyi:]
Selamlar,
80x40x40h 1 adet ve 40x40x40 4 adet olmak üzere 2 farklı ölçü kullanacağım 3 katlı bir set yapmak üzereyim. Her kat için 1 aydınlatma totalde 3 aydınlatmaya ihtiyacım var.
İlk etapta bitki dışında canlı koymayi düşünmüyorum ve her bir katın arasında 25 cm tanklara müdahale için boşluk bırakmayi düşünüyorum.
Yani kum 5 cm dersek Armatürler tankın zeminine 60 cm den ışık vericekler .
Power ledler konusunda Mustafa Bey başta olmak üzere sayenizde bir kısım bilgiler edinme fırsatım oldu fakat henüz tam anlamda kafamda bitirebilmiş değilim.
Tüm tankların aydınlatmasını high tech olarak yapar isem daha az ışık isteyen bitkilerimin gelişimleri nasıl olur ?
Litre basına 0.3 watt kullanılması gerektiğini ve renk dağılımının önemini anladım. [U]Öğrendiğimi sandığım teorik bilgilerin [/U]doğruluğunu teyit etmek adına
80x40h için gerekli olan led sayısını ve renk dağılımını teyid edebilirmisiniz rica etsem ?
Mustafa Bey sagolsun özel mesajlardan bıksada nazikçe 2 mesajımı cevapladı fakat daha fazla rahatsız etmek istemiyorum kendisini.
%20-25 Deep Red 660 nm
%15 Royal Blue
%5 Uv Mor
%60 Soğuk Beyaz oranları DIY 301 co2 sistemi için uygunmudur.
Kaç adet 1 wattlık power led almalıyım ve kullanmam gereken lensler kaç derece olmalıdır ?
[:iyi:] İlgilenen herkeze teşekkür ederim [:iyi:]
İzmirde yeni akvaryum
Selamlar , Durmuş Beyi seneler evvelden tanırım alışverişimiz olmuştu.
Şimdi tekrar akvaryum yaptırmak istiyorum fakat kendisine ulaşamıyorum. İşyeri taşınmış belkide sektör değiştirdi bilemiyorum.
Hala akvaryum üretimi yapıyor ise telefon numarası olan varmı acaba ? [EDIT]NavigatorBxRTA,2017-04-23 17:54:29[/EDIT]
Selamlar , Durmuş Beyi seneler evvelden tanırım alışverişimiz olmuştu.
Şimdi tekrar akvaryum yaptırmak istiyorum fakat kendisine ulaşamıyorum. İşyeri taşınmış belkide sektör değiştirdi bilemiyorum.
Hala akvaryum üretimi yapıyor ise telefon numarası olan varmı acaba ? [EDIT]NavigatorBxRTA,2017-04-23 17:54:29[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 50 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
