ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
haydarbkologlu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Nisan 2017 09:51
Son Ziyaret:
31 Temmuz 2019 11:56
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
haydar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Denizli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
haydar
SON 6 MESAJI
Koi balıkları hakkındaki herşey
[QUOTE=sorceres]
Haydar Bey ne işle meşgulsünüz bilmiyorum ama bu peyzaj işini kendiniz yaptıysanız eğer bayağı bir iyi iş çıkarmışsınız. Suyun yeşil hali bile güzel duruyor.[:nazar:]
[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181311441.jpg[/IMG]
Çok teşekkür ederim Sorceres, ben bilg. mühendisiyim,1 yıldır koi havuzu ile ilgileniyorum, işte yapa yapa bu hale geldi. Tamamen el emeği göz nuru :) zaten buralarda işi bilen bir kişi dahi yok,allahtan böyle formlar var da biraz birşey öğrenip paylaşıyoruz. 4mt ye 6mt dış ölçüleri, derinliği ise 1 mt.
İçinde 23 tane koi , 4 tane kerevit,100 adet midye, 1 yengeç ve 1 kurbağa var (yengeçle kurbağa kendi geldi) fakat suyun rengi sağolsun hiçbirini göremiyoruz :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181313171.jpg[/IMG]
Eskiden su biraz bulutlu gibi oluyordu, sudaki bütün canlılarla haşır neşir olabiliyorduk fakat ne oldu ise sonradan oldu, suya bir yeşil renk çöktü öyle kaldı :) Kimyasal kullandım su 1 hafta içinde berraklaştı fakat 1 hafta içinde gene aynı rengi aldı. Döngüde bir terslik var herhalde ama ne bulamadım. Sonra bir daha kimyasal kullanmadım nasılsa tekrar yeşilleniyor diye, bari balıklar etkilenmesin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181305581.jpg[/IMG]
Şu aralar oksijenli su ve su piresi olayına bakıyorum... işte deneme yanılma yöntemi yapıyorum...şimdilik 1 yılda hiç balığım ölmedi ve düzenli olarakta gelişiyorlar...umarım böyle devam eder ve ben şu su sorununu çözerim :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181340281.jpg[/IMG]
[QUOTE=sorceres]
Haydar Bey ne işle meşgulsünüz bilmiyorum ama bu peyzaj işini kendiniz yaptıysanız eğer bayağı bir iyi iş çıkarmışsınız. Suyun yeşil hali bile güzel duruyor.[:nazar:]
[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181311441.jpg[/IMG]
Çok teşekkür ederim Sorceres, ben bilg. mühendisiyim,1 yıldır koi havuzu ile ilgileniyorum, işte yapa yapa bu hale geldi. Tamamen el emeği göz nuru :) zaten buralarda işi bilen bir kişi dahi yok,allahtan böyle formlar var da biraz birşey öğrenip paylaşıyoruz. 4mt ye 6mt dış ölçüleri, derinliği ise 1 mt.
İçinde 23 tane koi , 4 tane kerevit,100 adet midye, 1 yengeç ve 1 kurbağa var (yengeçle kurbağa kendi geldi) fakat suyun rengi sağolsun hiçbirini göremiyoruz :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181313171.jpg[/IMG]
Eskiden su biraz bulutlu gibi oluyordu, sudaki bütün canlılarla haşır neşir olabiliyorduk fakat ne oldu ise sonradan oldu, suya bir yeşil renk çöktü öyle kaldı :) Kimyasal kullandım su 1 hafta içinde berraklaştı fakat 1 hafta içinde gene aynı rengi aldı. Döngüde bir terslik var herhalde ama ne bulamadım. Sonra bir daha kimyasal kullanmadım nasılsa tekrar yeşilleniyor diye, bari balıklar etkilenmesin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181305581.jpg[/IMG]
Şu aralar oksijenli su ve su piresi olayına bakıyorum... işte deneme yanılma yöntemi yapıyorum...şimdilik 1 yılda hiç balığım ölmedi ve düzenli olarakta gelişiyorlar...umarım böyle devam eder ve ben şu su sorununu çözerim :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181340281.jpg[/IMG]
Koi balıkları hakkındaki herşey
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181139191.jpg[/IMG]
Bu yeşil su çöktü kaldı,kurtulamıyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181139191.jpg[/IMG]
Bu yeşil su çöktü kaldı,kurtulamıyorum :)
Koi balıkları hakkındaki herşey
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG]
Herkeze merhaba,
Havuz suyum sürekli olarak bulanık, sanki bulutlu hava gibi, bunun önüne geçemedim bir türlü. Bir fikri olan varmı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG]
Herkeze merhaba,
Havuz suyum sürekli olarak bulanık, sanki bulutlu hava gibi, bunun önüne geçemedim bir türlü. Bir fikri olan varmı?
6000lt Süs Havuzunda Koi Balığı Besleyebilmek :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181336041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG]
Öncelikle herkeze merhaba,
Havuzumun derinliğini arttırdım, geçen 1 sene içinde balıklarım büyüdü baya, içerisine 10 adet tatlı su miyesi ve 3 adet de kerevit ekledim. Hep beraber kışı geçirdiler :)
Havuz suyum sürekli olarak bulutlu gibi, berrak değil hiç. Bunu bir türlü çözemedim, tavsiyesi olan varmı acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181336041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG]
Öncelikle herkeze merhaba,
Havuzumun derinliğini arttırdım, geçen 1 sene içinde balıklarım büyüdü baya, içerisine 10 adet tatlı su miyesi ve 3 adet de kerevit ekledim. Hep beraber kışı geçirdiler :)
Havuz suyum sürekli olarak bulutlu gibi, berrak değil hiç. Bunu bir türlü çözemedim, tavsiyesi olan varmı acaba?
Koi balıkları hakkındaki herşey
Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171126551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171126551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
6000lt Süs Havuzunda Koi Balığı Besleyebilmek :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420170956151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[/B][EDIT]haydarbkologlu,2017-04-07 11:01:28[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420170956151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[/B][EDIT]haydarbkologlu,2017-04-07 11:01:28[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
KULLANICILAR
- 100 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
DigitalPen,
abstract07,
forthehordex,
0rnn,
Kuduoglu,
Urar,
Hoppala,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
osmandbnl,
osmangunay,
Frkn,
Malawi34,
İnci Kefali,
layper,
Sufisu,
VaranusSalvator,
Koksal Gurkan,
ochischeni_kqmr,
florasan,
OKIRATLI,
sina cen,
altuntasseref,
Oquanus,
AquaShirmp,
şansal,
nazemert1,
NotEvenBeginner,
LeafyAqua,
EKAR,
yeekim,
gürkanbey,
capodicapii,
alp3r,
ternapi,
ochischeni_fjpl,
miracemir,
seljoy,
syerli,
rayed,
Selimtalhayavuz,
pianoƒish,
Cyber_Scout,
oguzozt,
BettamHF,
Redrainbow,
fissidens,
mostbet_kcMn,
Abidin Acun,
artgy,
nazemert,
Leo,
Alpbaba,
Öğretmen Ali,
Ancalagon,
mcakir17,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
