ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Rigel
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
39
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Kasım 2016 15:36
Son Ziyaret:
19 Kasım 2017 22:34
Toplam Mesaj:
165 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Selim Demir
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Selim Demir
SON 10 MESAJI
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Ibrahim90]
Herhangi bir öneri de bulunulmamış aslında tür seçimi ile alakalı . Kemal bey güzel bir noktaya değinmişti[U] sump'ı yaparken tür seçimi de göz ardı edilmemeli.. [/U] sonradan okuyanlar için bu önemli olabilir.
Siz bu konuda herhangi bir şey söylemediniz?
Ses konusuna gelince , sumpta ses sorunu büyük ölçüde suyun bölmeler arasında geçerken , yüksekten düşüp rezonas'a sebebiyet vermesindendir
Ses'in dağılımı , en iyi katılar da sonra sıvı ve gazlardadır. Rezonas'ın sebebi de katı ve sıvı arasındaki ses geçişinden kaynaklanır.
Yani ;
su daha az basınç ile cama ve medyaya düşerse , titreşim azalacak ses absorbe olacaktır. Camın ve suyun sesi absorbe seviyesinin üzeirinde bir titreşime maruz bırakırsanız insan kulağı ile gürültü olarak algılanan rezonans şekli ortaya çıkacaktır. Bu bütün sump türlerinde geçerlidir.
Bunun olmaması için su bölmeler arasından geçerken yüksekten düşmemeli. Ama bu mesafe çok alçak olursa , bu defa sump , tam olarak görevini yapamaz bölmeler arası su akışında problem olur. 80 -100 litre ve 3 bölmeli bir sump için, bölmeler arasındaki yükseklik 2.5 3.0 cm genel olarak ideal olacaktır.
Resimdeki gibi bölmeler arasındaki inişlerde kullanılan köprüler rezonans'ı büyük ölçüde keser. Ve su dağılımını kolaylaştırır.
( [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5412996]link[/URL])
İkinci yöntem her bölmede su girişine sünger kullanmak , sünger ile birleşen sıvının sesi absorbe etkisi yükselir , basınçta düşer ve gürültü kesilir.
[B]Sump kullanımda ses sorununun ikinci aslında en şikayet edilen kısımı ise ; [/B]
owerflow kaynaklı rezonanstır. Yine aynı mantıkta taşma kutusunun ölçüleri , boru çapları ses konusunda birinci etken. Bunların iyi hesaplanması lazım.
Bean animal denen owerflow sistemi günümüzün en sessiz güvenli ve kolay kullanımı sistemi kabul ediliyor. ''Owerflow pipe'' ' de tankı delmeden taşırma için oldukça sessiz basit ve güvenli bir yol. Ama tankı baştan yapıyor ve deldiriyorsanız makul'ü herbie veya bean animal.
Kule sistemlerin de de ses konusunda ciddi ilerleme var. Ön filtreleme imkanı tanımasından dolayıda , ( tortu sump'a gitmeden kule içerisinde kalıyor)
amerikan akvaryumları için bence birinci tercih olmalı, diye düşünüyorum.
[B]Sumpta diğer ses etkeni ise kafa motoru; [/B]
Bu tamamen marka seçiminizle alakalı. İyi kafa motoru sesiz çalışır. Ama bu sizi tatmin etmez ise kafa motorunun altına, cam ile arasına sünger koyulabilir.
Genel anlamda bir diğer ses sorunu da sump'ın içerisindeki bütün bu titreşimin akvaryum mobilyası ve sump zemininindeki rezonans. bunu da engellemek için, aynı akvaryum larda kullandığımız gibi sump altına strafor koyabilirsiniz.Ses yalıtımı için keçe , taş yünü ..... bir çok ürün mobilya içerisinde kullanılabilir. Ama bu yazdıklarım abartı.
Sadece sump içerisindeki ayara , kafa motorunun sessiz olmasına ve ower flor un doğru yapılmasına dikkat ettikten sonra normal şartlar altında dış filtre kadar sessiz çalışabilir sump sistemi.
[/QUOTE]
Aslında bir kaç öneri oldu ve bunlar tecrübe eden kişilerden geldiği için beni tatmin etti açıkçası. [:iyi:]
Tür olarak belirtmedim evet ama suyu çok kirleten canlılar düşünmediğimi söyledim. Herşeyi kafamda tam netleştiremediğim için net bir cevap veremedim :)
Ben daha çok hazır kurulu bir sistem satın almayı planladığım için üretim kısmına pek kafa yormadım (biz buna biraz tembellik biraz beceriksizlik diyelim) [;)]
Bu noktada bana güvenilir bir esnaf gerekiyor ki onda da tercihimi neredeyse yaptım gibi [:)]
[QUOTE=Ibrahim90]
Herhangi bir öneri de bulunulmamış aslında tür seçimi ile alakalı . Kemal bey güzel bir noktaya değinmişti[U] sump'ı yaparken tür seçimi de göz ardı edilmemeli.. [/U] sonradan okuyanlar için bu önemli olabilir.
Siz bu konuda herhangi bir şey söylemediniz?
Ses konusuna gelince , sumpta ses sorunu büyük ölçüde suyun bölmeler arasında geçerken , yüksekten düşüp rezonas'a sebebiyet vermesindendir
Ses'in dağılımı , en iyi katılar da sonra sıvı ve gazlardadır. Rezonas'ın sebebi de katı ve sıvı arasındaki ses geçişinden kaynaklanır.
Yani ;
su daha az basınç ile cama ve medyaya düşerse , titreşim azalacak ses absorbe olacaktır. Camın ve suyun sesi absorbe seviyesinin üzeirinde bir titreşime maruz bırakırsanız insan kulağı ile gürültü olarak algılanan rezonans şekli ortaya çıkacaktır. Bu bütün sump türlerinde geçerlidir.
Bunun olmaması için su bölmeler arasından geçerken yüksekten düşmemeli. Ama bu mesafe çok alçak olursa , bu defa sump , tam olarak görevini yapamaz bölmeler arası su akışında problem olur. 80 -100 litre ve 3 bölmeli bir sump için, bölmeler arasındaki yükseklik 2.5 3.0 cm genel olarak ideal olacaktır.
Resimdeki gibi bölmeler arasındaki inişlerde kullanılan köprüler rezonans'ı büyük ölçüde keser. Ve su dağılımını kolaylaştırır.
( [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5412996]link[/URL])
İkinci yöntem her bölmede su girişine sünger kullanmak , sünger ile birleşen sıvının sesi absorbe etkisi yükselir , basınçta düşer ve gürültü kesilir.
[B]Sump kullanımda ses sorununun ikinci aslında en şikayet edilen kısımı ise ; [/B]
owerflow kaynaklı rezonanstır. Yine aynı mantıkta taşma kutusunun ölçüleri , boru çapları ses konusunda birinci etken. Bunların iyi hesaplanması lazım.
Bean animal denen owerflow sistemi günümüzün en sessiz güvenli ve kolay kullanımı sistemi kabul ediliyor. ''Owerflow pipe'' ' de tankı delmeden taşırma için oldukça sessiz basit ve güvenli bir yol. Ama tankı baştan yapıyor ve deldiriyorsanız makul'ü herbie veya bean animal.
Kule sistemlerin de de ses konusunda ciddi ilerleme var. Ön filtreleme imkanı tanımasından dolayıda , ( tortu sump'a gitmeden kule içerisinde kalıyor)
amerikan akvaryumları için bence birinci tercih olmalı, diye düşünüyorum.
[B]Sumpta diğer ses etkeni ise kafa motoru; [/B]
Bu tamamen marka seçiminizle alakalı. İyi kafa motoru sesiz çalışır. Ama bu sizi tatmin etmez ise kafa motorunun altına, cam ile arasına sünger koyulabilir.
Genel anlamda bir diğer ses sorunu da sump'ın içerisindeki bütün bu titreşimin akvaryum mobilyası ve sump zemininindeki rezonans. bunu da engellemek için, aynı akvaryum larda kullandığımız gibi sump altına strafor koyabilirsiniz.Ses yalıtımı için keçe , taş yünü ..... bir çok ürün mobilya içerisinde kullanılabilir. Ama bu yazdıklarım abartı.
Sadece sump içerisindeki ayara , kafa motorunun sessiz olmasına ve ower flor un doğru yapılmasına dikkat ettikten sonra normal şartlar altında dış filtre kadar sessiz çalışabilir sump sistemi.
[/QUOTE]
Aslında bir kaç öneri oldu ve bunlar tecrübe eden kişilerden geldiği için beni tatmin etti açıkçası. [:iyi:]
Tür olarak belirtmedim evet ama suyu çok kirleten canlılar düşünmediğimi söyledim. Herşeyi kafamda tam netleştiremediğim için net bir cevap veremedim :)
Ben daha çok hazır kurulu bir sistem satın almayı planladığım için üretim kısmına pek kafa yormadım (biz buna biraz tembellik biraz beceriksizlik diyelim) [;)]
Bu noktada bana güvenilir bir esnaf gerekiyor ki onda da tercihimi neredeyse yaptım gibi [:)]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[:iyi:][QUOTE=secreteriat]Zorlama yok [:)]hayirli olsun kuracagin tank simdiden [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler [:)]
Yorumlar çok aydınlatıcı oldu [:)]
[:iyi:][QUOTE=secreteriat]Zorlama yok [:)]hayirli olsun kuracagin tank simdiden [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler [:)]
Yorumlar çok aydınlatıcı oldu [:)]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=secreteriat]Tesekkürler ibrahim bey katkialriniz icin sump hakkindaki bilgilerinizi emek vererek paylastiginiz icin [:iyi:] asiri yemleme yaglanma vb sorun yüzünden bircok akvaristin su yüzeyini temizleme adina skimmer aldiklarini bildigimden yazmistim skimmera gerek yok diye , cünkü benim sumpun iki girisi mevcut arka üst tarafta ve ön alt kisimda , dolayisiyla yüzeyde yaglanma psilik brikmesi vb bir sorunum olmadigini dile getirmistim sadece . emin olun sump ve co2 kacagi konusunda hem fikiriz ama ayrildigim nokta herkes co2yi ne oranda cözebiliyor [:)] cogu bitki sevdalisi arkadaslarin kullandigi %75 cam seramik ! ve cogu yüzeye geldiginde %50 kayipla ucuyor ve saniye basina 3-4 hatta 5 kabarcikga kadar gidiyor durum . eger arkadas co kaybini önemsemeyecek ise tabiiki en iyi filtreleme alt sumptur [:iyi:]hem fikirim fakat sartlar ülkelere göre degisebiliyor ! bana deseniz ki bu hobbyde almanyad en pahali sey nedir ? kesinlikle co dolumu [:(] izmirde olsam meyhanelerden ucuza doldurtabilirdim fakat alamnyada bir dolum 14 euro +15 nakliye 30 euro civari ! eger co2yi hakkiyla cözemedigimdede her iki ayda bir dolum gerektiriyor malesef. iste bu etkenden dolayi ben yan sump diyorum alt sumpa göre daha az co2 kaybi yasattigi icin yoksa alt sump sumpun kralidir[:iyi:] [/QUOTE]
Bu güne kadar co2 gereksinimi olan bitki hiç yetistirmedim bundan sonra da sanmıyorum yetistirecegimi. [;)]
Kuracağım akvaryumda muhtemelen kök ve yapraklar olacak. Bitki olarak belki anubias ve java moss gibi türler olabilir. Yani co2 olmayacak [:)]
[QUOTE=secreteriat]Tesekkürler ibrahim bey katkialriniz icin sump hakkindaki bilgilerinizi emek vererek paylastiginiz icin [:iyi:] asiri yemleme yaglanma vb sorun yüzünden bircok akvaristin su yüzeyini temizleme adina skimmer aldiklarini bildigimden yazmistim skimmera gerek yok diye , cünkü benim sumpun iki girisi mevcut arka üst tarafta ve ön alt kisimda , dolayisiyla yüzeyde yaglanma psilik brikmesi vb bir sorunum olmadigini dile getirmistim sadece . emin olun sump ve co2 kacagi konusunda hem fikiriz ama ayrildigim nokta herkes co2yi ne oranda cözebiliyor [:)] cogu bitki sevdalisi arkadaslarin kullandigi %75 cam seramik ! ve cogu yüzeye geldiginde %50 kayipla ucuyor ve saniye basina 3-4 hatta 5 kabarcikga kadar gidiyor durum . eger arkadas co kaybini önemsemeyecek ise tabiiki en iyi filtreleme alt sumptur [:iyi:]hem fikirim fakat sartlar ülkelere göre degisebiliyor ! bana deseniz ki bu hobbyde almanyad en pahali sey nedir ? kesinlikle co dolumu [:(] izmirde olsam meyhanelerden ucuza doldurtabilirdim fakat alamnyada bir dolum 14 euro +15 nakliye 30 euro civari ! eger co2yi hakkiyla cözemedigimdede her iki ayda bir dolum gerektiriyor malesef. iste bu etkenden dolayi ben yan sump diyorum alt sumpa göre daha az co2 kaybi yasattigi icin yoksa alt sump sumpun kralidir[:iyi:] [/QUOTE]
Bu güne kadar co2 gereksinimi olan bitki hiç yetistirmedim bundan sonra da sanmıyorum yetistirecegimi. [;)]
Kuracağım akvaryumda muhtemelen kök ve yapraklar olacak. Bitki olarak belki anubias ve java moss gibi türler olabilir. Yani co2 olmayacak [:)]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Allah sabır versin gençlik heralde siz bir sump yapmak için bu kadar sorguluyorsanız Allah göstermesin Ev daire filan alacak olsanız heralde [:lol:][/QUOTE]
O konulara hiç girmeyelim kaçarsınız [:D]
[QUOTE=Kınayu]Allah sabır versin gençlik heralde siz bir sump yapmak için bu kadar sorguluyorsanız Allah göstermesin Ev daire filan alacak olsanız heralde [:lol:][/QUOTE]
O konulara hiç girmeyelim kaçarsınız [:D]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Hayır duyulmaz kesinlikle hava motorunun sesi dolap içinde. Ehil bilen bir kişinin yaptığı sumpta şarıl şurul tek su seside duyulmaz. [/QUOTE]
Sabırla sorularıma cevap verdiniz çok teşekkür ederim [:)]
Ben bu işi aceleye getirmeden araştırayım.
[QUOTE=Kınayu]Hayır duyulmaz kesinlikle hava motorunun sesi dolap içinde. Ehil bilen bir kişinin yaptığı sumpta şarıl şurul tek su seside duyulmaz. [/QUOTE]
Sabırla sorularıma cevap verdiniz çok teşekkür ederim [:)]
Ben bu işi aceleye getirmeden araştırayım.
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Dünden bugüne yapılan bir uygulama değildir. Şuanda size uzak olduğundan bu düşünceleriniz gayet normal kullandıkca da büyük kolaylıkmış ben bunu neden daha önce yaptırmadım veya yapmadım diyeceksiniz. Neticede allah kaza bela vermesin tabikide ama neticede su akacak olan siz nereye kanalize ederseniz oraya gitmek zorunda kontrol sizde adam gibi yapılmışsa bu kadar çekinmeyin sakınmayın. Sakınan göze çöp batar misali [;)] Allah göstermesin bir sorunda yukarda olunca sonuçları farklımı olacak hayır . Yerçekimi fazlamı olur diyorsunuz yani [:D][/QUOTE]
[:D] Aşağı akmasından kastım akvaryum seviyesinin altında suyun şaldır şaldır boşalacağı bir borunun bulunması [:)]
Malum akvaryumdan aşağı olunca insan düşünmeden edemiyor.
Kişi bilmediğinin düşmanıdır [:)]
Bende daha yeni yeni bu sump olaylarını anlamaya çalışıyorum [;)]
Bu arada hava motoru için yorumunuz nedir? Oturma odasında dolap içinde falan duyulur mu?
[QUOTE=Kınayu]Dünden bugüne yapılan bir uygulama değildir. Şuanda size uzak olduğundan bu düşünceleriniz gayet normal kullandıkca da büyük kolaylıkmış ben bunu neden daha önce yaptırmadım veya yapmadım diyeceksiniz. Neticede allah kaza bela vermesin tabikide ama neticede su akacak olan siz nereye kanalize ederseniz oraya gitmek zorunda kontrol sizde adam gibi yapılmışsa bu kadar çekinmeyin sakınmayın. Sakınan göze çöp batar misali [;)] Allah göstermesin bir sorunda yukarda olunca sonuçları farklımı olacak hayır . Yerçekimi fazlamı olur diyorsunuz yani [:D][/QUOTE]
[:D] Aşağı akmasından kastım akvaryum seviyesinin altında suyun şaldır şaldır boşalacağı bir borunun bulunması [:)]
Malum akvaryumdan aşağı olunca insan düşünmeden edemiyor.
Kişi bilmediğinin düşmanıdır [:)]
Bende daha yeni yeni bu sump olaylarını anlamaya çalışıyorum [;)]
Bu arada hava motoru için yorumunuz nedir? Oturma odasında dolap içinde falan duyulur mu?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Hava motorundan bende kullanıyorum 4 adet fiyatına göre ses ve performanssı gayet başarılıdır [:iyi:] Gelelim sump konusundaki düşüncenize mevcut akvaryum alanını daraltmaktan başka bir işe yaramaz. Bence tabiki bu tercih meselesi benim kendimin elimden geldiği için böyle bir uygulama asla yapmam. [/QUOTE]
Aslında çok haklısınız. Beni bu kadar soru sormaya iten şey akvaryumun suyunun aşağı akacak olması. Hani olmaz ya bi aksilik olsa sanki felaket olur gibi geliyor.
Bu yuzden sumpı yukarda bi yerlere yerleştirme derdindeyim [:D]
Hava motoru oturma odasında rahatsız etmeyecek bişey lazım bana?
[QUOTE=Kınayu]Hava motorundan bende kullanıyorum 4 adet fiyatına göre ses ve performanssı gayet başarılıdır [:iyi:] Gelelim sump konusundaki düşüncenize mevcut akvaryum alanını daraltmaktan başka bir işe yaramaz. Bence tabiki bu tercih meselesi benim kendimin elimden geldiği için böyle bir uygulama asla yapmam. [/QUOTE]
Aslında çok haklısınız. Beni bu kadar soru sormaya iten şey akvaryumun suyunun aşağı akacak olması. Hani olmaz ya bi aksilik olsa sanki felaket olur gibi geliyor.
Bu yuzden sumpı yukarda bi yerlere yerleştirme derdindeyim [:D]
Hava motoru oturma odasında rahatsız etmeyecek bişey lazım bana?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Size 100-120 LT sump lazım hocam iç yan arka sumpla onu kurtaramassınız derdinize deva olmaz fuzuli uğraş olur. Daha sonrasında bir ek ilave dış filtre kullanmak zorunda kalabilirsiniz bu bir kere yapılacak soruna çare olması lazım. Yaşayıp deneyim edip netice alamayıp geriye dönmek sizi yorar ekstra iş çıkarır [:iyi:][/QUOTE]
Aklıma takılanları netleştirmek için soruyorum kusura bakmayın
Mesela akvaryumu olabildiğince derin yaptırsam, 120 cm bir akvaryumda 20cm eninde bir sump olsa ve aşağı yukarı 90 100 litre filtre hacmi olsa nasıl olur?
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Hocam bu arada hava motorunun performansı ve sesi nasıl?
[QUOTE=Kınayu]Size 100-120 LT sump lazım hocam iç yan arka sumpla onu kurtaramassınız derdinize deva olmaz fuzuli uğraş olur. Daha sonrasında bir ek ilave dış filtre kullanmak zorunda kalabilirsiniz bu bir kere yapılacak soruna çare olması lazım. Yaşayıp deneyim edip netice alamayıp geriye dönmek sizi yorar ekstra iş çıkarır [:iyi:][/QUOTE]
Aklıma takılanları netleştirmek için soruyorum kusura bakmayın
Mesela akvaryumu olabildiğince derin yaptırsam, 120 cm bir akvaryumda 20cm eninde bir sump olsa ve aşağı yukarı 90 100 litre filtre hacmi olsa nasıl olur?
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Hocam bu arada hava motorunun performansı ve sesi nasıl?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Selamlar işi bilen ehil usta bir kişinin yaptığı alt sumpun yerini ne filtre nede iç sump arka sump tutamaz. [/QUOTE]
Hocam kesinlikle haklısınız en güzeli alt sump.
Filtre seçeneğini zaten en başında eledim çünkü hem maliyet artıyor hem filtrasyon sump kadar olmuyor.
Ben diyorum ki hani benim akvaryum 400 litre kadar olacak taş çatlasın 500.
Bu litreye iç sump yeterli olur mu?
Onun peşindeyim. [:)]
Şimdi bi konuda gördüm iç sump arkaya yapılmış 4 bölmeli yani gayet yeterli gibi sanki.
Siz ne dersiniz?
[QUOTE=Kınayu]Selamlar işi bilen ehil usta bir kişinin yaptığı alt sumpun yerini ne filtre nede iç sump arka sump tutamaz. [/QUOTE]
Hocam kesinlikle haklısınız en güzeli alt sump.
Filtre seçeneğini zaten en başında eledim çünkü hem maliyet artıyor hem filtrasyon sump kadar olmuyor.
Ben diyorum ki hani benim akvaryum 400 litre kadar olacak taş çatlasın 500.
Bu litreye iç sump yeterli olur mu?
Onun peşindeyim. [:)]
Şimdi bi konuda gördüm iç sump arkaya yapılmış 4 bölmeli yani gayet yeterli gibi sanki.
Siz ne dersiniz?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=secreteriat]
daha evvel jbl e701 kullandim daha sesliydi [:iyi:][/QUOTE]
E701 kullanıyorum şu an 150 litre akvaryumda ve her konuda çok memnunum.
[QUOTE=MbunaTR]130 50 60h yan sump kullandığım sıkıntı çekmedim tavsiye ediyorum sadece alan daraltıyor dezavantajı bu . Avantajı ise aynı sete 2000 3000 ilk motor isteyen alt sumpı 1400 debili 18 Watt lık bir motorla pırıl pırıl yaparsınız.Yeterli miktarda kaliteli filtre malzemeleri ile muazzam iş yapar .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/081020172257271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/240820171250191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160025001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160024271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/221020161058001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bu yan sump iyice kafama yatmaya başladı.
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Harika. Zaten yetmezse diyorum elimde jbl e701 var onuda kurarım ama sanmıyorum gerek olacağını
[QUOTE=secreteriat]
daha evvel jbl e701 kullandim daha sesliydi [:iyi:][/QUOTE]
E701 kullanıyorum şu an 150 litre akvaryumda ve her konuda çok memnunum.
[QUOTE=MbunaTR]130 50 60h yan sump kullandığım sıkıntı çekmedim tavsiye ediyorum sadece alan daraltıyor dezavantajı bu . Avantajı ise aynı sete 2000 3000 ilk motor isteyen alt sumpı 1400 debili 18 Watt lık bir motorla pırıl pırıl yaparsınız.Yeterli miktarda kaliteli filtre malzemeleri ile muazzam iş yapar .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/081020172257271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/240820171250191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160025001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160024271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/221020161058001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bu yan sump iyice kafama yatmaya başladı.
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Harika. Zaten yetmezse diyorum elimde jbl e701 var onuda kurarım ama sanmıyorum gerek olacağını
SON MESAJLAR
- Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 03:07
Yeni Üye Forumu - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
