ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Melike Öcal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Temmuz 2021 18:47
Son Ziyaret:
02 Ocak 2022 19:55
Toplam Mesaj:
16 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Melike Öcal
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kirikkale
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Melike Öcal
SON 10 MESAJI
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Kaangzkr]Normal molilere göre daha kırılganlar ömürleri daha kısa olur otçul ağırlıklı beslenmesi gerekir arada verilen canlı yemler daha dirençli daha canlı olmalarını sağlar.Hamilelik süreleri normal molilere nazaran daha uzun sürer 50 60 gün civarı ve daha az yavru verirler anladağım kadarıyla canlı bitkiniz var bu çok iyi birşey sık bitkili olursa daha iyi olur kendilerini güvende hissediyorlar ve bitki yemezler daha doğrusu yiyemezler çünkü ağız yapılarına dikkatli bakarsanız suyun yüzeyine doğru bakar yani bitkiyi koparamaz en azından ben böle tecrübe ettim en sevdikleri besinler arasında akvaryumda oluşan saç sakal yosunları var yem atmadığım zamanlarda sürekli onları tırtıklıyorlar belki de sizin bitkiyi yiyor dediğiniz davranışları bitkinin üzerindeki yosunları yemeleri olabilir [:D].bütün moli Yavruları(normalleri de dahil) amonyak ve nitrite karşı çok hassaslar yavruları büyütürken çok fazla yavru kaybetmeme neden olmuştu bu durum olurda yavru büyümek isterseniz aklınızda olsun yenmeyen yemlerin derhal akvaryumdan çıkarılması gerekir
bu sevimli canlılara 5 yıl boyunca baktım favori türüm sorunuz olursa çekinmeden sorun herkese keyifli hobiler [:)][/QUOTE]
bilgili olduğunuza çok sevindim. sürekli dışkılama oluyor balon mollylerde her saat diyebilirm 😂 bu normal mi sizce çünkü diğer balıklarımda böyle bi durumla hiç karşılaşmadım. bir de bettayla aynı yerde kalırsa sıkıntı olur mu sizce? haşlanmış bezelye ya da semiz otu türünde besinler versem sağlıklı olur mu? çok soru sordum merakımdan kusura bakmayın😂😊
[QUOTE=Kaangzkr]Normal molilere göre daha kırılganlar ömürleri daha kısa olur otçul ağırlıklı beslenmesi gerekir arada verilen canlı yemler daha dirençli daha canlı olmalarını sağlar.Hamilelik süreleri normal molilere nazaran daha uzun sürer 50 60 gün civarı ve daha az yavru verirler anladağım kadarıyla canlı bitkiniz var bu çok iyi birşey sık bitkili olursa daha iyi olur kendilerini güvende hissediyorlar ve bitki yemezler daha doğrusu yiyemezler çünkü ağız yapılarına dikkatli bakarsanız suyun yüzeyine doğru bakar yani bitkiyi koparamaz en azından ben böle tecrübe ettim en sevdikleri besinler arasında akvaryumda oluşan saç sakal yosunları var yem atmadığım zamanlarda sürekli onları tırtıklıyorlar belki de sizin bitkiyi yiyor dediğiniz davranışları bitkinin üzerindeki yosunları yemeleri olabilir [:D].bütün moli Yavruları(normalleri de dahil) amonyak ve nitrite karşı çok hassaslar yavruları büyütürken çok fazla yavru kaybetmeme neden olmuştu bu durum olurda yavru büyümek isterseniz aklınızda olsun yenmeyen yemlerin derhal akvaryumdan çıkarılması gerekir
bu sevimli canlılara 5 yıl boyunca baktım favori türüm sorunuz olursa çekinmeden sorun herkese keyifli hobiler [:)][/QUOTE]
bilgili olduğunuza çok sevindim. sürekli dışkılama oluyor balon mollylerde her saat diyebilirm 😂 bu normal mi sizce çünkü diğer balıklarımda böyle bi durumla hiç karşılaşmadım. bir de bettayla aynı yerde kalırsa sıkıntı olur mu sizce? haşlanmış bezelye ya da semiz otu türünde besinler versem sağlıklı olur mu? çok soru sordum merakımdan kusura bakmayın😂😊
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Yok bir sorun olmaz merak etmeyin.Diğer baliklar bile yiyebilir benim melek baliği bile yiyor ki aslinda etoburdur daha ziyade melek[/QUOTE]
betta balığınız varsa ona da yedirdiniz mi bağırsak sistemine iyi gelmesi açısından? haşlanmış bezelye tavsiye ediyorlar ama etçil diye çok yanaşamıyorum
[QUOTE=Oguzhank]Yok bir sorun olmaz merak etmeyin.Diğer baliklar bile yiyebilir benim melek baliği bile yiyor ki aslinda etoburdur daha ziyade melek[/QUOTE]
betta balığınız varsa ona da yedirdiniz mi bağırsak sistemine iyi gelmesi açısından? haşlanmış bezelye tavsiye ediyorlar ama etçil diye çok yanaşamıyorum
Transgenetik Tetralar Hakkında
[QUOTE=Beta_balik]Transgenetik tetra hakkında bilgisi olan bir sürü insan var.
Transgenetik tetra hakkında birine ihtiyacınız da yok, internette yığınla bilgi var.
Genel bilgi hakkında konu açıp cevap beklemenize gerek yok. Bu başlığı google a yazınca çok daha fazlasına kendiniz ulaşırsınız zaten. Eğerki daha farklı ve cevabını bulamadığınız bir soru ise direk onu sorun. [/QUOTE]
evet yığınla bilgi var ama adı üstünde yığınla. neden bu kadar sert cevap veriyorsunuz anlamış değilim. sürekli birbiriyle çelişen ve aynı şeyleri yazan siteler yerine burada beslemiş veya beslemek isteyen insanların fikirlerini sormak daha mantığa yatkın. sizi daha nazik ve insanca konuşmaya davet ediyorum :)
[QUOTE=AliKhan]Genetik mühendisliğiyle siyah tetra yumurtalarına ya da embriyolarına mürekkep balığı genleri transfer edilerek üretiliyorlarmış. Genel davranışları pek değişmese de doğal genetik yapıları bozulduğu için ömürlerinin azaldığı söyleniyor ama henüz yeterince gözlem yok. Bu arada yeni genlerini yavrularına da aktarıyorlar, yavrular da renkli oluyor ama ilerleyen kuşaklarda doğal renklerine dönecekleri düşünülüyor. Deri altına, üstüne boyama işlemi yapılmadığı için hayvanlar eziyet çekmiyor ama pek çok akvarist doğal olmadıkları için beslenmelerine, üretilmelerine karşı. Ben şahsen seviyorum ve besliyorum...
Ben beslemeye karar verdiğimde google ve forumlardan taradım ve sadece farklı kaynaklardan küçük bilgi kırıntıları buldum ve özetini paylaştım. 🙂 Gerisi arkadaşımıza kalmış. Araştırıp daha detaylı bilgiler bulursa bizimle paylaşacaktır O da diye umuyorum. 🙂[/QUOTE]
teşekkür ederim bende seviyorum hoş duruyorlar. şu an tek sıkıntımız yeme iştahla gelmiyor ve fazla hareketli değiller :( onun dışında bi sıkıntı yaşamadık şimdilik.
[QUOTE=Beta_balik]Transgenetik tetra hakkında bilgisi olan bir sürü insan var.
Transgenetik tetra hakkında birine ihtiyacınız da yok, internette yığınla bilgi var.
Genel bilgi hakkında konu açıp cevap beklemenize gerek yok. Bu başlığı google a yazınca çok daha fazlasına kendiniz ulaşırsınız zaten. Eğerki daha farklı ve cevabını bulamadığınız bir soru ise direk onu sorun. [/QUOTE]
evet yığınla bilgi var ama adı üstünde yığınla. neden bu kadar sert cevap veriyorsunuz anlamış değilim. sürekli birbiriyle çelişen ve aynı şeyleri yazan siteler yerine burada beslemiş veya beslemek isteyen insanların fikirlerini sormak daha mantığa yatkın. sizi daha nazik ve insanca konuşmaya davet ediyorum :)
[QUOTE=AliKhan]Genetik mühendisliğiyle siyah tetra yumurtalarına ya da embriyolarına mürekkep balığı genleri transfer edilerek üretiliyorlarmış. Genel davranışları pek değişmese de doğal genetik yapıları bozulduğu için ömürlerinin azaldığı söyleniyor ama henüz yeterince gözlem yok. Bu arada yeni genlerini yavrularına da aktarıyorlar, yavrular da renkli oluyor ama ilerleyen kuşaklarda doğal renklerine dönecekleri düşünülüyor. Deri altına, üstüne boyama işlemi yapılmadığı için hayvanlar eziyet çekmiyor ama pek çok akvarist doğal olmadıkları için beslenmelerine, üretilmelerine karşı. Ben şahsen seviyorum ve besliyorum...
Ben beslemeye karar verdiğimde google ve forumlardan taradım ve sadece farklı kaynaklardan küçük bilgi kırıntıları buldum ve özetini paylaştım. 🙂 Gerisi arkadaşımıza kalmış. Araştırıp daha detaylı bilgiler bulursa bizimle paylaşacaktır O da diye umuyorum. 🙂[/QUOTE]
teşekkür ederim bende seviyorum hoş duruyorlar. şu an tek sıkıntımız yeme iştahla gelmiyor ve fazla hareketli değiller :( onun dışında bi sıkıntı yaşamadık şimdilik.
Transgenetik Tetralar Hakkında
Transgenetik tetralar hakkında bilgisi olan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi?
Transgenetik tetralar hakkında bilgisi olan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi?
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Yazmayi unutmuşum.Zaten sizde bitkilerinizi yemelerinden farketmişsiniz.Moliler otçul baliklardir.Yani aldiğinizhazir yemler otçul baliklar için olan protein ağirliği daha az olan yemlerden olmalidir.Zaman zaman haşlayarak semizotu marul gibi sebzeleride ince kıyım verirseniz sindirim sitemleri için iyi birşey yapmiş olursunuz[/QUOTE]
Gerçekten yerler mi semiz otu vs.? ama diğer zebra daniolarıma çöpçülerime falan bir sorun olmaz değil mi?
[QUOTE=Oguzhank]Yazmayi unutmuşum.Zaten sizde bitkilerinizi yemelerinden farketmişsiniz.Moliler otçul baliklardir.Yani aldiğinizhazir yemler otçul baliklar için olan protein ağirliği daha az olan yemlerden olmalidir.Zaman zaman haşlayarak semizotu marul gibi sebzeleride ince kıyım verirseniz sindirim sitemleri için iyi birşey yapmiş olursunuz[/QUOTE]
Gerçekten yerler mi semiz otu vs.? ama diğer zebra daniolarıma çöpçülerime falan bir sorun olmaz değil mi?
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Hobici-Arif]Okuduğuma göre çeşitli bitkileri ve sıcak iklimi seviyorlar. Bir çok türü var ihtiyaçları değişiyor mu bilmiyorum. Güle güle besleyin.☺️🧿[/QUOTE]
bitkileri yemeyi sevdiklerini söyleyebilirim. daha alalı bir kaç saat oldu ama zeytin bitkisindeki tüm dalları yemeye çalışıyolar şimdiden 😂 sanırım bir haftaya kalmaz yaprak bırakmayacaklar gibi görünüyor😂😂
[QUOTE=Hobici-Arif]Okuduğuma göre çeşitli bitkileri ve sıcak iklimi seviyorlar. Bir çok türü var ihtiyaçları değişiyor mu bilmiyorum. Güle güle besleyin.☺️🧿[/QUOTE]
bitkileri yemeyi sevdiklerini söyleyebilirim. daha alalı bir kaç saat oldu ama zeytin bitkisindeki tüm dalları yemeye çalışıyolar şimdiden 😂 sanırım bir haftaya kalmaz yaprak bırakmayacaklar gibi görünüyor😂😂
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
[QUOTE=Oguzhank]Balon Moli bildiğimiz moli baliklarinin genetik mutasyona uğramiş bir türüdür.Pek çok hobiciye göre alinmamasi satilmamasi gereken bir tür olarak kabul ediliyor.nedeni ise ortaya çıkan mutasyonun maalesef baliğin iskelet sisteminde yaptiği tahribat ve bu durumun yarattiği olasi sağlik sorunlaridir.Alinip satilmazsa tür üretilmez ve ortadan kaybolur diye düşünülüyor sanirim.Gerçektende baliğin şekline baktiğinizda normal moliye göre kısa bir vücut ve her zaman hamile görüntüsü veren şiş bir karinla karşilaşirsiniz.şirin görünüyor olabilir gözünüze ancak balon molilerin ömrü(yabanci kaynaklardanda teyit ettiğim üzere) bir bilemediniz 1.5 seneyi geçmemektedir.ysa normal diye tabir ettiğimiz moliler 4-5 sene yaşayabilirler.Balik yine maalesef hastaliklara karşi daha kırılgandir.O nedenle su değerlerinize özellikle nitrit nitrat konusuna dikkat etmenizi öneririm.üremesine gelince dediğim gibi şekilni birakirsak o bir moli sonuçta.Diğer normal molilerle çiftleşecek ve yavru verecektir.Ebeveynlerden bir tanesi balon diğeri normal boyutta bir moli ise doğan yavrular görünüş olarak normal moli gibi olacaklar ama bu arizali diyeceğim geni taşiyor olacaklardir. [/QUOTE]
üretim yapmayı planlamıyorum sadece hoş durduğu için aldım. suyun altındaki üstündeki herşeyi yemeleri dışında sorun yok 😂 ilginç birşeyler her saat dışkılama oluyo ve sürekli gördükleri herşeyi yiyorlar çok aktifler. şimdiden daniolarımı bile geçtiler diyebilirim :))
[QUOTE=Oguzhank]Balon Moli bildiğimiz moli baliklarinin genetik mutasyona uğramiş bir türüdür.Pek çok hobiciye göre alinmamasi satilmamasi gereken bir tür olarak kabul ediliyor.nedeni ise ortaya çıkan mutasyonun maalesef baliğin iskelet sisteminde yaptiği tahribat ve bu durumun yarattiği olasi sağlik sorunlaridir.Alinip satilmazsa tür üretilmez ve ortadan kaybolur diye düşünülüyor sanirim.Gerçektende baliğin şekline baktiğinizda normal moliye göre kısa bir vücut ve her zaman hamile görüntüsü veren şiş bir karinla karşilaşirsiniz.şirin görünüyor olabilir gözünüze ancak balon molilerin ömrü(yabanci kaynaklardanda teyit ettiğim üzere) bir bilemediniz 1.5 seneyi geçmemektedir.ysa normal diye tabir ettiğimiz moliler 4-5 sene yaşayabilirler.Balik yine maalesef hastaliklara karşi daha kırılgandir.O nedenle su değerlerinize özellikle nitrit nitrat konusuna dikkat etmenizi öneririm.üremesine gelince dediğim gibi şekilni birakirsak o bir moli sonuçta.Diğer normal molilerle çiftleşecek ve yavru verecektir.Ebeveynlerden bir tanesi balon diğeri normal boyutta bir moli ise doğan yavrular görünüş olarak normal moli gibi olacaklar ama bu arizali diyeceğim geni taşiyor olacaklardir. [/QUOTE]
üretim yapmayı planlamıyorum sadece hoş durduğu için aldım. suyun altındaki üstündeki herşeyi yemeleri dışında sorun yok 😂 ilginç birşeyler her saat dışkılama oluyo ve sürekli gördükleri herşeyi yiyorlar çok aktifler. şimdiden daniolarımı bile geçtiler diyebilirim :))
Balon Moly Hakkında Bilgiler Verir Misiniz?
Akvaryumdaki bebişlerimin arasına yeni birini daha eklediik. Balon molly aldım bir siyah ve bir beyaz olmak üzere. Çok sevimlileer :)) Biraz bilgi almak istiyorum bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim. Balon mollyler hangi türlerle iyi geçinirler? Balık hakkında neler biliyorsunuz vs. yanıtlarınızı bekliyoruum :)[EDIT]Melike Öcal,2021-07-27 18:21:17[/EDIT]
Akvaryumdaki bebişlerimin arasına yeni birini daha eklediik. Balon molly aldım bir siyah ve bir beyaz olmak üzere. Çok sevimlileer :)) Biraz bilgi almak istiyorum bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim. Balon mollyler hangi türlerle iyi geçinirler? Balık hakkında neler biliyorsunuz vs. yanıtlarınızı bekliyoruum :)[EDIT]Melike Öcal,2021-07-27 18:21:17[/EDIT]
Betam Hasta Mı? Karantinaya Aldım Ne Yapmalıyım?
[QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE][QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE]
ortam şartlarını yükseltinden kastınız nedir? akvaryum suyu bolca oksijenleniyor şuan ama su dalgalandığı için biraz hareketsiz endişeleniyorum açıkçası. bir bilginiz varsa anlatır mısınız?
[QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE][QUOTE=Beta_balik]Mide kısmında biraz beyazlama gözüküyor. Ama o birşey değilse bile evet kuyruk erimesi var balıkta. Bunun için önce ortam şartlarını yükseltin, sonra durmaz ise ilaç tedavisi uygulayın. [/QUOTE]
ortam şartlarını yükseltinden kastınız nedir? akvaryum suyu bolca oksijenleniyor şuan ama su dalgalandığı için biraz hareketsiz endişeleniyorum açıkçası. bir bilginiz varsa anlatır mısınız?
Betam Hasta Mı? Karantinaya Aldım Ne Yapmalıyım?
[QUOTE=alpi0120]Kumu galiba hagen kum ama sahte olabilir, bir mıknatıs ile deneyebilirsiniz. Mıknatıs kumu çekiyorsa sahte hagen kumdur, orjinali bitkili akvaryumlar için çok iyi ama açık poşetlerde orjinal diye demir içerikli sahte hagen kumu satıyorlar.
Merhaba costia necatrix isimli parazit başta balığın kuyruğunu yapıştırmaya başlar, zaman geçtikçe de kuyruktan başlayarak beyaz tabakayı oluşturur, bu aşamadan sonra da düzeltilmez ise kanlı bir şekilde erimeler başlar. Metroplexin içeriğinde metrodinazol vardır ve costia tedavisinde etkili değildir, sera costopur ile kesin tedavi sağlayabilir. Costia uzun kuyruklu balıklarda sık rastlanıyor yani ben olsam bir kanıt aramadan, yani beyazlığın oluşmasını beklemeden tedaviye başlardım. Ayrıca bu bakteri 28 derece sıcaklığın üzerinde 2 günden fazla yaşayamaz, ama sıcaklığı arttırarak çözmenizi önermem. Costia bol oksijen seviyesinde de yaşayamaz. Yine iyileştikten sonra suyu temiz tutun, su değişimini ihmal etmeyin, suda ki kirliliği önleyin, suya bolca oksijen sağlayın, balığı çeşitli ve iyi besleyin. Tedavi uyguladığınız tanka da filtrenin ağzını suyun üst kısmına vererek bol oksijen sağlayın[/QUOTE]
kumu güvenebileceğim bir petshoptan aldım ve biraz beyaz kum ve lav taşlarıyla karıştırdım. betamı ilk aldığım zamanlarda da aynı kumlu akvaryumda besliyordum ama bi sıkıntı olmamıştı. dünden bugüne bu hale geldi
[QUOTE=Beta_balik]Genel olarak çok büyük sorunlara yol açan hatalar yapmamışsınız. Ama balıkta kuyruk kısması olduğunu sanmıyorum, fotoğraflar net olsa daha kesin yorum yapılabilir tabi. Yalnızca yıpranmış ve zayıf düşmüş gibi geldi bana.
Durduğu akvaryumu aydınlatıp bir videosunu çeker misiniz. Yüzgeçlerini büzme hareketi yapıyor mu? Bir de ayna tutup fotoğrafını verirseniz yüzgeçleri daha net görülebilir.
Şu anda herhangi bir ilaç kullanmanızı önermem. İsterseniz karantina akvaryumunda isterseniz ana akvaryumda gözlemleyin, yeter ki bakım şartları tam olsun.
Isıtıcı var mı emin olamadım. Bir ısıtıcı olsun ve 26-27°C de sabit olsun yine su.
Düzenli su değişimi ve filtrasyon ile su değerinin bozulmamasını sağlayın. Kaliteli bir diyet uygulayın.
Ketapang tuzun sözü geçmiş. O, catappa yaprağı veya kızılağaç kozalağı. Şu anda kolay bir şekilde temin edebileceğiniz üç katkı. Balığın sağlığına, mukozasına, stresine, iştahına olumlu yönde etki ederler. Hepsini veya birini kullanmaya başlayın.
Bu arada beta yemi demişsiniz ama markası nedir? Yemin hangi balık için üretildiği kadar hangi marka olduğu da önemli. Tek çeşit, kalitesiz beslenme kesinlikle olmaması gereken birşey. Özellikle canlı yem temin etmenizi öneririm en kısa zamanda. Balığa şu sırada çok etkisi olur.
Kısaca, balığın bakım şartlarını yükseltip birkaç gün gözlemlemenizi öneririm. Bu esnada ana akvaryumdaki hataları düzeltebilirsiniz. Mesela de beslediğiniz iki tür de sürü balığı ama sayıları bir sürü oluşturmuyor kendi içlerinde. Beta için bu kadar uğraşırken onları yok saymak uygun olmaz. Ve "tozdoğru" ya katılıyorum. Şu anda danioları beta ile ayırmak en doğrusu olur. Aşırı uyumlu türler denemez. Akvaryum zaten saklanma alanı bakımında yetersiz. [/QUOTE]
daha net bir fotoğrafını ekleyebilirim kuyruk kısması sorunumuz var (dikkatli olun miyacığım çok fotojenik bir balıktır. nazarınız değebilir😂)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211127191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211128061.jpg[/IMG][EDIT]Melike Öcal,2021-07-24 11:29:28[/EDIT]
[QUOTE=alpi0120]Kumu galiba hagen kum ama sahte olabilir, bir mıknatıs ile deneyebilirsiniz. Mıknatıs kumu çekiyorsa sahte hagen kumdur, orjinali bitkili akvaryumlar için çok iyi ama açık poşetlerde orjinal diye demir içerikli sahte hagen kumu satıyorlar.
Merhaba costia necatrix isimli parazit başta balığın kuyruğunu yapıştırmaya başlar, zaman geçtikçe de kuyruktan başlayarak beyaz tabakayı oluşturur, bu aşamadan sonra da düzeltilmez ise kanlı bir şekilde erimeler başlar. Metroplexin içeriğinde metrodinazol vardır ve costia tedavisinde etkili değildir, sera costopur ile kesin tedavi sağlayabilir. Costia uzun kuyruklu balıklarda sık rastlanıyor yani ben olsam bir kanıt aramadan, yani beyazlığın oluşmasını beklemeden tedaviye başlardım. Ayrıca bu bakteri 28 derece sıcaklığın üzerinde 2 günden fazla yaşayamaz, ama sıcaklığı arttırarak çözmenizi önermem. Costia bol oksijen seviyesinde de yaşayamaz. Yine iyileştikten sonra suyu temiz tutun, su değişimini ihmal etmeyin, suda ki kirliliği önleyin, suya bolca oksijen sağlayın, balığı çeşitli ve iyi besleyin. Tedavi uyguladığınız tanka da filtrenin ağzını suyun üst kısmına vererek bol oksijen sağlayın[/QUOTE]
kumu güvenebileceğim bir petshoptan aldım ve biraz beyaz kum ve lav taşlarıyla karıştırdım. betamı ilk aldığım zamanlarda da aynı kumlu akvaryumda besliyordum ama bi sıkıntı olmamıştı. dünden bugüne bu hale geldi
[QUOTE=Beta_balik]Genel olarak çok büyük sorunlara yol açan hatalar yapmamışsınız. Ama balıkta kuyruk kısması olduğunu sanmıyorum, fotoğraflar net olsa daha kesin yorum yapılabilir tabi. Yalnızca yıpranmış ve zayıf düşmüş gibi geldi bana.
Durduğu akvaryumu aydınlatıp bir videosunu çeker misiniz. Yüzgeçlerini büzme hareketi yapıyor mu? Bir de ayna tutup fotoğrafını verirseniz yüzgeçleri daha net görülebilir.
Şu anda herhangi bir ilaç kullanmanızı önermem. İsterseniz karantina akvaryumunda isterseniz ana akvaryumda gözlemleyin, yeter ki bakım şartları tam olsun.
Isıtıcı var mı emin olamadım. Bir ısıtıcı olsun ve 26-27°C de sabit olsun yine su.
Düzenli su değişimi ve filtrasyon ile su değerinin bozulmamasını sağlayın. Kaliteli bir diyet uygulayın.
Ketapang tuzun sözü geçmiş. O, catappa yaprağı veya kızılağaç kozalağı. Şu anda kolay bir şekilde temin edebileceğiniz üç katkı. Balığın sağlığına, mukozasına, stresine, iştahına olumlu yönde etki ederler. Hepsini veya birini kullanmaya başlayın.
Bu arada beta yemi demişsiniz ama markası nedir? Yemin hangi balık için üretildiği kadar hangi marka olduğu da önemli. Tek çeşit, kalitesiz beslenme kesinlikle olmaması gereken birşey. Özellikle canlı yem temin etmenizi öneririm en kısa zamanda. Balığa şu sırada çok etkisi olur.
Kısaca, balığın bakım şartlarını yükseltip birkaç gün gözlemlemenizi öneririm. Bu esnada ana akvaryumdaki hataları düzeltebilirsiniz. Mesela de beslediğiniz iki tür de sürü balığı ama sayıları bir sürü oluşturmuyor kendi içlerinde. Beta için bu kadar uğraşırken onları yok saymak uygun olmaz. Ve "tozdoğru" ya katılıyorum. Şu anda danioları beta ile ayırmak en doğrusu olur. Aşırı uyumlu türler denemez. Akvaryum zaten saklanma alanı bakımında yetersiz. [/QUOTE]
daha net bir fotoğrafını ekleyebilirim kuyruk kısması sorunumuz var (dikkatli olun miyacığım çok fotojenik bir balıktır. nazarınız değebilir😂)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211127191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232021/240720211128061.jpg[/IMG][EDIT]Melike Öcal,2021-07-24 11:29:28[/EDIT]
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz scorpion26, 09:30
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Oozer3466, 08:45
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 08:25
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 08:25
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
KULLANICILAR
- 47 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
MertSoyumert,
sina cen,
lojistisyen,
Rafayel,
mrah,
yeekim,
EKAR,
zen666,
DenizUlucutsoy,
ciways,
karidesrehberi,
bysmokin,
murtdmr,
HalilSefaa,
Kemal eyilik,
ugurinann,
wcup_2026_bet rap,
kyhni SPb_amPi,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
aviator55,
Flytheshrimp,
Oquanus,
LionelMehmet10,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
