ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Sudellan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Eylül 2019 18:48
Son Ziyaret:
27 Ekim 2019 23:02
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Sude
Doğum Tarihi:
28 Ocak 2001
Yaş:
25
İl:
Sakarya
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Sude
SON 4 MESAJI
Kaplumbağa Bahçesi Kaplumbağaya Yeter Mi?
[QUOTE=iezgi]Merhaba, bence karaya cikmamalarinin sebebi, yeni ortama daha alisamadiklarindan. Bir de cama tirmanmak ve gorunmez olduhu icin neye yarayacagibi anlamak da sorun olabilir belki onlar icin. Eger bir parca yapay cim veya o tarz, ayaklarinin takilabilecegi ve kendilerini cekebilecekleri bir malzeme sabitleyebilirseniz camin uzerine bence kullanmaya baslarlar. Yine de akvaryum yeterli degil gercekten... Onun disinda ben sizin yerinizde olsam yaralar iyilesene kadar disi ve erkegi ayirirdim. Eski kaplari duruyordur umarim, duruyorsa biri onda biri otekinde dursun bir sure. Kabuga batikonun yani sira terramicyn krem de kullanabilirsiniz sanirim veya baska bir veterinere de danisabilirsiniz. Egzotik hayvanlara bakan bir veteriner de bulabilirsiniz veya arayarak danisabilirsiniz. Yaniklar icin de, eczaneye zehirli olmayan bir yanik kremi sorabilirsiniz. Bunun otesinde ısı onemli, eger kis uykusuna yatarlarsa yaralarinin iyilesmesi de yavaslayabilir. Ayrica usutebilirler. Ama burada onemli olan nokta, su ile kuru alanin isilarinin cok farkli olmamasi. Eger soluduklari hava sularindan daha soguk olursa akciger hastaliklarina yakalanabiliyorlar. Son olarak ben yirmi yil kadar once iki tane kaplumbagami darica hayvanat bahcesine goturup vermistim. Bir gidip sorabilirsiniz, buyukce bir kaplumbaga havuzlari var ama iyilesmelerini beklemeniz lazim vermeden once. Gecmis olsun.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden dolayı. Rahat çıkabilmeleri için akvaryumu daha rahat ve düzgün hale getireceğim.
Şehrimdeki çoğu veteriner kaplumbağalardan anlamıyor fazla hatta bana sen 11 yıldır besliyorsun daha iyi bilirsin diyorlar bu yüzden endişem daha fazla. Akciğer enfeksiyonundan endişe ediyorum. Elimden geleni yapmaya çalışacağım. Tekrardan teşekkürler gerçekten
[QUOTE=whoami]
Çok fazla bilgi sahibi değilim maalesef kaplumbağada. Sadece ısı hakkında tavsiye verebilirim. Biraz daha su doldurup, karayı daha yukarı çekebilirsiniz hem yüzme alanları artar hem de içine termostatlı su ısıtıcısı koyabilirsiniz. Su az olduğundan 50 ya da 100 watt yeter heralde. Ben son aldığımda 30a almıştım ama baya oldu. Çok pahalı değildir şu an diye düşünüyorum. Bunu belli bir dereceye ayarlarsanız sıcaklığı o seviyede tutar. En azından içiniz rahat eder. Kış da geliyor üşümesinler. Kara seviyesi suya sıfıra yakın olursa iyi olur. Rahatça çıkabilirler böylece. Dediğim şey onların kuru alana çıkmasını çok zorlaştıracaksa gerek yok. Yine de ısıtıcı iyi olur. Bol çeşitli diyet de sağlıklarını korumada yardımcı olur. Haftanın bir günü etse mesela, başka bir günü sebze olsun. Farklı farklı 5-6 çeşit her canlı için iyidir. [/QUOTE]
Anladım çok teşekkür ederim ilginiz için gerçekten, çok sağolun
[QUOTE=iezgi]Merhaba, bence karaya cikmamalarinin sebebi, yeni ortama daha alisamadiklarindan. Bir de cama tirmanmak ve gorunmez olduhu icin neye yarayacagibi anlamak da sorun olabilir belki onlar icin. Eger bir parca yapay cim veya o tarz, ayaklarinin takilabilecegi ve kendilerini cekebilecekleri bir malzeme sabitleyebilirseniz camin uzerine bence kullanmaya baslarlar. Yine de akvaryum yeterli degil gercekten... Onun disinda ben sizin yerinizde olsam yaralar iyilesene kadar disi ve erkegi ayirirdim. Eski kaplari duruyordur umarim, duruyorsa biri onda biri otekinde dursun bir sure. Kabuga batikonun yani sira terramicyn krem de kullanabilirsiniz sanirim veya baska bir veterinere de danisabilirsiniz. Egzotik hayvanlara bakan bir veteriner de bulabilirsiniz veya arayarak danisabilirsiniz. Yaniklar icin de, eczaneye zehirli olmayan bir yanik kremi sorabilirsiniz. Bunun otesinde ısı onemli, eger kis uykusuna yatarlarsa yaralarinin iyilesmesi de yavaslayabilir. Ayrica usutebilirler. Ama burada onemli olan nokta, su ile kuru alanin isilarinin cok farkli olmamasi. Eger soluduklari hava sularindan daha soguk olursa akciger hastaliklarina yakalanabiliyorlar. Son olarak ben yirmi yil kadar once iki tane kaplumbagami darica hayvanat bahcesine goturup vermistim. Bir gidip sorabilirsiniz, buyukce bir kaplumbaga havuzlari var ama iyilesmelerini beklemeniz lazim vermeden once. Gecmis olsun.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden dolayı. Rahat çıkabilmeleri için akvaryumu daha rahat ve düzgün hale getireceğim.
Şehrimdeki çoğu veteriner kaplumbağalardan anlamıyor fazla hatta bana sen 11 yıldır besliyorsun daha iyi bilirsin diyorlar bu yüzden endişem daha fazla. Akciğer enfeksiyonundan endişe ediyorum. Elimden geleni yapmaya çalışacağım. Tekrardan teşekkürler gerçekten
[QUOTE=whoami]
Çok fazla bilgi sahibi değilim maalesef kaplumbağada. Sadece ısı hakkında tavsiye verebilirim. Biraz daha su doldurup, karayı daha yukarı çekebilirsiniz hem yüzme alanları artar hem de içine termostatlı su ısıtıcısı koyabilirsiniz. Su az olduğundan 50 ya da 100 watt yeter heralde. Ben son aldığımda 30a almıştım ama baya oldu. Çok pahalı değildir şu an diye düşünüyorum. Bunu belli bir dereceye ayarlarsanız sıcaklığı o seviyede tutar. En azından içiniz rahat eder. Kış da geliyor üşümesinler. Kara seviyesi suya sıfıra yakın olursa iyi olur. Rahatça çıkabilirler böylece. Dediğim şey onların kuru alana çıkmasını çok zorlaştıracaksa gerek yok. Yine de ısıtıcı iyi olur. Bol çeşitli diyet de sağlıklarını korumada yardımcı olur. Haftanın bir günü etse mesela, başka bir günü sebze olsun. Farklı farklı 5-6 çeşit her canlı için iyidir. [/QUOTE]
Anladım çok teşekkür ederim ilginiz için gerçekten, çok sağolun
Kaplumbağa Bahçesi Kaplumbağaya Yeter Mi?
[QUOTE=whoami]
Evet üniversite biz gençlerin pet'leri için büyük sorun. Benimkilere bakmaya razılar neyseki. Yurtlar balığa bir şey demiyor çoğunlukla. Belki kapluşlara da bir şey demezler. Pet Shopa verseniz güzel yuva bulma şansı çok az. En iyi seçenek bahçesi ve süs havuzu olan, kışın da onlara barınak sağlayabilecek birini bulmak. [/QUOTE]
Kusura bakmayın size de çok soru soruyorum ama ilgilenen tek siz varsınız ve maalesef bu konularda fazla bilgim yok. Kaplumbağalarımın alt kabuğunds pembeleşme var. Akciğer enfeksiyonu diye korktum ama iştahsızlık yok aksine yemek için deliriyorlar. Gözleri kapalı değil. Suda da duruyorlar. Hapşırma falan yok. Ama neden pembeleşti anlayamadım. Suları çok sıcak değil ama uzun süredir normalden bir kaç derece soğuk suda duruyorlar o yüzden birden hasta olacaklarını düşünmiyorum (soğuk olduğunu yeni öğrendim ısı seviyesi hakkında bir fikrim yoktu 3 gün öncesine kadar) sizce bir sorun var mıdır? Anormal bir şey fark etmedim çünkü... Sadece ağzını bir yerden bir yere koyarken kap değiştirirken falan açıp kapıyor veya bazen esner gibi yapıyor sanırsam esniyor bu normaldir diye düşünüyorum. Dişi olana et verdiğim zaman çiğnerken ağzından çenesi çıtlıyor gibi bir ses geliyor bazen bundan korkuyorum. Eti çiğnemesi zor diye mi böyle bir ses çıkıyor acaba normal midir çok korkuyorum? Bunun dışında başka bir belirti yok suya dalabiliyor batmıyor veya sürekli su üstünde durmuyor yan yüzme falan da yok... [EDIT]Sudellan,2019-10-01 16:18:27[/EDIT]
[QUOTE=whoami]
Evet üniversite biz gençlerin pet'leri için büyük sorun. Benimkilere bakmaya razılar neyseki. Yurtlar balığa bir şey demiyor çoğunlukla. Belki kapluşlara da bir şey demezler. Pet Shopa verseniz güzel yuva bulma şansı çok az. En iyi seçenek bahçesi ve süs havuzu olan, kışın da onlara barınak sağlayabilecek birini bulmak. [/QUOTE]
Kusura bakmayın size de çok soru soruyorum ama ilgilenen tek siz varsınız ve maalesef bu konularda fazla bilgim yok. Kaplumbağalarımın alt kabuğunds pembeleşme var. Akciğer enfeksiyonu diye korktum ama iştahsızlık yok aksine yemek için deliriyorlar. Gözleri kapalı değil. Suda da duruyorlar. Hapşırma falan yok. Ama neden pembeleşti anlayamadım. Suları çok sıcak değil ama uzun süredir normalden bir kaç derece soğuk suda duruyorlar o yüzden birden hasta olacaklarını düşünmiyorum (soğuk olduğunu yeni öğrendim ısı seviyesi hakkında bir fikrim yoktu 3 gün öncesine kadar) sizce bir sorun var mıdır? Anormal bir şey fark etmedim çünkü... Sadece ağzını bir yerden bir yere koyarken kap değiştirirken falan açıp kapıyor veya bazen esner gibi yapıyor sanırsam esniyor bu normaldir diye düşünüyorum. Dişi olana et verdiğim zaman çiğnerken ağzından çenesi çıtlıyor gibi bir ses geliyor bazen bundan korkuyorum. Eti çiğnemesi zor diye mi böyle bir ses çıkıyor acaba normal midir çok korkuyorum? Bunun dışında başka bir belirti yok suya dalabiliyor batmıyor veya sürekli su üstünde durmuyor yan yüzme falan da yok... [EDIT]Sudellan,2019-10-01 16:18:27[/EDIT]
Kaplumbağa Bahçesi Kaplumbağaya Yeter Mi?
[QUOTE=son4r]Merhaba gecmis olsun dikkatimi ceken boyali taslar oldu onlari cikarmakla baslayabilirsiniz suya salinim yapacak her sey tehlikeli suyun rengi puslu hep boyle mi temizlik yaparken suyun hepsini degistirmeyin. Kuru alan icin camin uzerine cikmak yerine tas veya kaya parcasi daha saglikli olur diye dusunuyorum biraz arastirma yapmaniz gerekiyor canlinin yasayabilecegi bir ekosistem yaratmalisiniz. [/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle.
Suyu günde 3 kere değiştirmek zorunda kalıyorum hep puslu değil şu an deri değiştiriyorlar o yüzden temiz su dayanmıyor şuan onlara. Boyalı taş için ben de endişe ettim ama boyası çıkmıyor, yine de en kısa zamanda düzgün bir taş bulacağım maalesef karaya çıkmadıkları için aşağı taş koymak zorunda kalıyorum. [EDIT]Sudellan,2019-09-29 09:12:07[/EDIT]
[QUOTE=whoami]Merhaba, öncelikle hoşgeldiniz. Söyleyenler doğru söylemişler, o akvaryum onlara yetersiz. Ama plastik kaptan geçmeniz de güzel. Orada büyük ihtimal pek mutlu değillerdi ama mimikleri bizim gibi olmadığından biz genelde pek anlamıyoruz.
Su kaplumbağaları oldukları için suda kalmayı tercih etmeleri çok normal. Kaldıkları yeri büyütemiyorsanız, onu güzelleştirmeye çalışın. Kum ekleyebilirsiniz, sanırım zemin büyük oranda taş. Bazı boşluklar da gördüm onları doldurabilirsiniz. Başka bir önerim ise plastik şişme çocuk havuzu olacak. Bundan alıp içine ufak bir kara parçası yapıp bunun içinde beslerseniz daha rahat ederler. Yalnız içine birkaç muşamba sermek lazım suyu doldurmadan. Çok fena bunlar, ısırıyorlar havuzu. [/QUOTE]
ÇOK teşekkür ederim. Havuz aklıma hiç gelmemişti aslında oldukça mantıklı bir çözüm ama koyacak yerim yok maalesef. Bir de ailem garip bir şekilde onlar için para harcamam ve uğraşmama kızıyorlar. Havuzu aldığım zaman onlarla tartışmam gerekecek büyük ihtimalle, bu yüzden aradan biraz zaman geçtikten sonra alırım.
Önerilerinizi dikkate aldım kum ekleyeceğim eminim daha rahat ederler. Teşekkür ederim.
Bir sorum olacaktı. Eğer üniversiteyi şehir dışında okursam kaplumbağalarımı ne yapacağım bilmiyorum. Yurtlara güvenmiyorum ama evde bıraktığım zaman da benim gibi iyi bakacak birisi yok. Ne yapmam daha doğru olur?
[QUOTE=son4r]Merhaba gecmis olsun dikkatimi ceken boyali taslar oldu onlari cikarmakla baslayabilirsiniz suya salinim yapacak her sey tehlikeli suyun rengi puslu hep boyle mi temizlik yaparken suyun hepsini degistirmeyin. Kuru alan icin camin uzerine cikmak yerine tas veya kaya parcasi daha saglikli olur diye dusunuyorum biraz arastirma yapmaniz gerekiyor canlinin yasayabilecegi bir ekosistem yaratmalisiniz. [/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle.
Suyu günde 3 kere değiştirmek zorunda kalıyorum hep puslu değil şu an deri değiştiriyorlar o yüzden temiz su dayanmıyor şuan onlara. Boyalı taş için ben de endişe ettim ama boyası çıkmıyor, yine de en kısa zamanda düzgün bir taş bulacağım maalesef karaya çıkmadıkları için aşağı taş koymak zorunda kalıyorum. [EDIT]Sudellan,2019-09-29 09:12:07[/EDIT]
[QUOTE=whoami]Merhaba, öncelikle hoşgeldiniz. Söyleyenler doğru söylemişler, o akvaryum onlara yetersiz. Ama plastik kaptan geçmeniz de güzel. Orada büyük ihtimal pek mutlu değillerdi ama mimikleri bizim gibi olmadığından biz genelde pek anlamıyoruz.
Su kaplumbağaları oldukları için suda kalmayı tercih etmeleri çok normal. Kaldıkları yeri büyütemiyorsanız, onu güzelleştirmeye çalışın. Kum ekleyebilirsiniz, sanırım zemin büyük oranda taş. Bazı boşluklar da gördüm onları doldurabilirsiniz. Başka bir önerim ise plastik şişme çocuk havuzu olacak. Bundan alıp içine ufak bir kara parçası yapıp bunun içinde beslerseniz daha rahat ederler. Yalnız içine birkaç muşamba sermek lazım suyu doldurmadan. Çok fena bunlar, ısırıyorlar havuzu. [/QUOTE]
ÇOK teşekkür ederim. Havuz aklıma hiç gelmemişti aslında oldukça mantıklı bir çözüm ama koyacak yerim yok maalesef. Bir de ailem garip bir şekilde onlar için para harcamam ve uğraşmama kızıyorlar. Havuzu aldığım zaman onlarla tartışmam gerekecek büyük ihtimalle, bu yüzden aradan biraz zaman geçtikten sonra alırım.
Önerilerinizi dikkate aldım kum ekleyeceğim eminim daha rahat ederler. Teşekkür ederim.
Bir sorum olacaktı. Eğer üniversiteyi şehir dışında okursam kaplumbağalarımı ne yapacağım bilmiyorum. Yurtlara güvenmiyorum ama evde bıraktığım zaman da benim gibi iyi bakacak birisi yok. Ne yapmam daha doğru olur?
Kaplumbağa Bahçesi Kaplumbağaya Yeter Mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191851381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191852021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191852341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191852571.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar öncelikle burada yeniyim ve bu ilk konum. Bu yüzden eksiğim varsa kusura bakmayın.
11 yıldır kaplumbağa bakıyorum. 2 tane biri dişi biri erkek. Dişi olan Kapi erkek olan Kap. Alındığında ben 6 7 yaşındaydım bu yüzden hiçbir bilgim yoktu. Ailem de çok bilinçli değildi. Ölüm fanusunda hiç bakmadık. Geniş ve derin bir plastik kapları vardı ve açıkçası seviyorlardı.
Maalesef bir ay önce Kap yaralandı. Nasıl olduğunu bilmiyorum kimse bana demedi ben fark etmesem kimsenin diyeceği yoktu açıkçası. Düştüğünü ve kabuğuna zarar verdiğini sanıyorum. Başta hafif bir yaraydı. Kırık yok ama minik bir kısmı koptu. Akvaryuma götürdüm hiçbir şey olmaz dediler benim yine de içim rahat etmedi zaten bir kaç gün sonra kanaması başladı. Batikon sürüp ayrı kuru bir yerde bekletmeye başladım mikrop kapmaması için. Kuruyunca geri koyuyorum kabına. Yine de bir iyileşme olmadı veterinere götürdüm eğer çok büyük olmasaydı dayanamazdı iyi dayanmış dedi. Yarası çok büyük değil. Şuan biraz büyüdü ama kuru ve kan yok iyi görünüyor batikona devam ediyorum. Kabuğunun yan kısımlarında da minik delik gibi tahriş olmuş yerler var.
Ama onları plastik kapta bakmaya devam edemedim bilinçlendim. Gerçi bu aldığım kaplumbağa bahçesinde de oraya buraya yüzüp duruyorlar rahatsız gibi oysa ki hep temizliyorum yerleri de çok dar değil neden anlamıyorum. Durumumuz yok erkek arkadaşım ile 2 gün önce bu kaplumbağa bahçesini alabildik anca. Ama forumlarda okuduğum kadarı ile bu bile yeteriz. Herkes kötü şeyler söylüyor. 11 yıldır plastik kapta bakıyorum bir şey olmadı mutlulardı ben açıkçası kaplumbağa bahçesinim kötü olduğunu düşünmüyorum. Ama içim rahat değil. Kuru alana çıkmıyorlar hep onun altındaki boşlukta yüzüyorlar resimde de gösterdigim gibi. Uvb alacak param olmadığı için 40w akkor lamba taktım normalde kuru alanın üstünde duruyordu ama oraya hiç çıkmadıklari için karşısina koydum ilk fotoğrafta belli olduğu gibi.
Mutlu olup olmadıklarını anlamıyorum. Söylemek canımı yakıyor ama benim minik bir hatam yüzünden Kap in elleri ve ayakları su topladı galiba yanmış şuan çok kötü değil ama hafif şiş duruyor.
Kapinin de bacaklarınin kabukla birleştiği yerde şişliği var sanki içinde yumurta varmış gibi ya da kakasını içinde tutmuş gibi. Bununla ilgili bir şey bulamadım kapi gayet sağlıklı bir kaplumbağa. Ama kabuğu tırtıklı gibi sanki kabuk değiştirememiş de hepsi üst üste binmiş gibi.
Veteriner canlı yem önerdi ara sıra temiz etle besliyorum kuşbaşı yapıp aşırı seviyorlar.
Güneşe sık sık çıkarmaya çalışıyorum özellikle Kap güneşlenmeye bayılıyor. Bazen kabın içine su ve taş koyup çıkarıyorum bazen balkonda gezinmeleri için salıyorum. Çok keyif alıyorlar.
Lütfen bana yardım edebilir misiniz? Bu kaplumbağa bahçesinde rahat olurlar mı boşa mı aldım? Kuru alana çıkmıyorlar daha yeni aldık alışamadıkları için mi yoksa bu bir sorun mu? Kapinin arka kısmı neden dolu gibidir? Kapın kabuk yaraları geçer mi veteriner bunun için bir şey vermedi? Hiç rahat değilim arkadaşlar resmen 2 aydır rahat uyuyamıyorum sınav senem ders çalışasım gelmiyor hemen çalışma masamın yanında onlara bakıp endişe ediyorum 11 yıldır beraberiz bir şey olursa asla dayanamam şu ana kadar çok hayvan besledim sokakta evde bahçede oldukça hassas biriyim ve berbat hissediyorum.
Kap in yarası [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191912231.jpg[/IMG]
Bu arada dışı sürekli yarayı ısırıp duruyor sebebini bilmiyorum yem zannettiğini düşünüyordum. Sinir bozucu bir şekilde sürekli yarayı ısırdığı için her ne kadar uğraşsam da yara iyileşemez böyle devam ederse.
Kapi nin şiş gibi olan kısmı [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191913101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191913271.jpg[/IMG]
[EDIT]Sudellan,2019-09-29 09:08:59[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191851381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191852021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191852341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191852571.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar öncelikle burada yeniyim ve bu ilk konum. Bu yüzden eksiğim varsa kusura bakmayın.
11 yıldır kaplumbağa bakıyorum. 2 tane biri dişi biri erkek. Dişi olan Kapi erkek olan Kap. Alındığında ben 6 7 yaşındaydım bu yüzden hiçbir bilgim yoktu. Ailem de çok bilinçli değildi. Ölüm fanusunda hiç bakmadık. Geniş ve derin bir plastik kapları vardı ve açıkçası seviyorlardı.
Maalesef bir ay önce Kap yaralandı. Nasıl olduğunu bilmiyorum kimse bana demedi ben fark etmesem kimsenin diyeceği yoktu açıkçası. Düştüğünü ve kabuğuna zarar verdiğini sanıyorum. Başta hafif bir yaraydı. Kırık yok ama minik bir kısmı koptu. Akvaryuma götürdüm hiçbir şey olmaz dediler benim yine de içim rahat etmedi zaten bir kaç gün sonra kanaması başladı. Batikon sürüp ayrı kuru bir yerde bekletmeye başladım mikrop kapmaması için. Kuruyunca geri koyuyorum kabına. Yine de bir iyileşme olmadı veterinere götürdüm eğer çok büyük olmasaydı dayanamazdı iyi dayanmış dedi. Yarası çok büyük değil. Şuan biraz büyüdü ama kuru ve kan yok iyi görünüyor batikona devam ediyorum. Kabuğunun yan kısımlarında da minik delik gibi tahriş olmuş yerler var.
Ama onları plastik kapta bakmaya devam edemedim bilinçlendim. Gerçi bu aldığım kaplumbağa bahçesinde de oraya buraya yüzüp duruyorlar rahatsız gibi oysa ki hep temizliyorum yerleri de çok dar değil neden anlamıyorum. Durumumuz yok erkek arkadaşım ile 2 gün önce bu kaplumbağa bahçesini alabildik anca. Ama forumlarda okuduğum kadarı ile bu bile yeteriz. Herkes kötü şeyler söylüyor. 11 yıldır plastik kapta bakıyorum bir şey olmadı mutlulardı ben açıkçası kaplumbağa bahçesinim kötü olduğunu düşünmüyorum. Ama içim rahat değil. Kuru alana çıkmıyorlar hep onun altındaki boşlukta yüzüyorlar resimde de gösterdigim gibi. Uvb alacak param olmadığı için 40w akkor lamba taktım normalde kuru alanın üstünde duruyordu ama oraya hiç çıkmadıklari için karşısina koydum ilk fotoğrafta belli olduğu gibi.
Mutlu olup olmadıklarını anlamıyorum. Söylemek canımı yakıyor ama benim minik bir hatam yüzünden Kap in elleri ve ayakları su topladı galiba yanmış şuan çok kötü değil ama hafif şiş duruyor.
Kapinin de bacaklarınin kabukla birleştiği yerde şişliği var sanki içinde yumurta varmış gibi ya da kakasını içinde tutmuş gibi. Bununla ilgili bir şey bulamadım kapi gayet sağlıklı bir kaplumbağa. Ama kabuğu tırtıklı gibi sanki kabuk değiştirememiş de hepsi üst üste binmiş gibi.
Veteriner canlı yem önerdi ara sıra temiz etle besliyorum kuşbaşı yapıp aşırı seviyorlar.
Güneşe sık sık çıkarmaya çalışıyorum özellikle Kap güneşlenmeye bayılıyor. Bazen kabın içine su ve taş koyup çıkarıyorum bazen balkonda gezinmeleri için salıyorum. Çok keyif alıyorlar.
Lütfen bana yardım edebilir misiniz? Bu kaplumbağa bahçesinde rahat olurlar mı boşa mı aldım? Kuru alana çıkmıyorlar daha yeni aldık alışamadıkları için mi yoksa bu bir sorun mu? Kapinin arka kısmı neden dolu gibidir? Kapın kabuk yaraları geçer mi veteriner bunun için bir şey vermedi? Hiç rahat değilim arkadaşlar resmen 2 aydır rahat uyuyamıyorum sınav senem ders çalışasım gelmiyor hemen çalışma masamın yanında onlara bakıp endişe ediyorum 11 yıldır beraberiz bir şey olursa asla dayanamam şu ana kadar çok hayvan besledim sokakta evde bahçede oldukça hassas biriyim ve berbat hissediyorum.
Kap in yarası [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191912231.jpg[/IMG]
Bu arada dışı sürekli yarayı ısırıp duruyor sebebini bilmiyorum yem zannettiğini düşünüyordum. Sinir bozucu bir şekilde sürekli yarayı ısırdığı için her ne kadar uğraşsam da yara iyileşemez böyle devam ederse.
Kapi nin şiş gibi olan kısmı [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191913101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217882/280920191913271.jpg[/IMG]
[EDIT]Sudellan,2019-09-29 09:08:59[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
