ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
draje13
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Kasım 2018 21:45
Son Ziyaret:
01 Kasım 2025 22:03
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emrullah AKGÜL
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bartin
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emrullah AKGÜL
SON 7 MESAJI
Tropheus Kapampa Limespot F1
Herkese merhabalar, konuyu açma nedenimden kısaca bahsedeyim; İlk kez 4 ay önce tropheus bakmaya başladım. Bu konuda bildiklerim kadar, eksiklerim olduğunu düşünüyorum (özellikle yavru bakımı konusunda). Bu konuda sizlerin tecrübelerinde de fikir almak istediğim için bu konuyu açtım.
[B]Akvaryum Özellikleri:[/B] 125*45*45 (15cm yan sump), 3 adet doğal taş, 1 adet gnays kaya, jbl sansibar snow kum. Yavruluk ise Ziss Bl-3.
[B]Balık Türü:[/B] Tropheus Kapampa LimeSpot F1 (2E - 8D)
[B]Yemler:[/B] Tropical 3 Algea (Tablet), Sera Flora, Tetra Algea Mix, Tropical Super Forte, Dainichi Veggie Deluxe, Dainichi Veggie FX
[B]Takviyeler:[/B] Reeflowers African Salt
Sistemim ise şöyle, 60 Litrelik bir su dinlendirme kabım var içerisinde küçük bir köşe pipo filtre var içerisinde de karbon bulunmakta. Su değişimlerimi önceden haftalık %30 yapıyordum, şimdi ise aylık %30 yapıyorum.Yemleme sıklığım ise günde iki kezdir. 26.04.2020 tarihinde, ağzı dolu olan 2 dişi balığı kusturdum. Toplamda 14 adet kesesiz yavru aldım ve aynı akvaryum içerisindeki yavruluğuma ekledim. Yavrular için ise sera flora, tetra algea mix ve tropical super forte yemleri eşit miktarda alıp, toz haline getirdim. Çok az miktarda günde 3 kez yemeleme yapıyorum.
Yavruların beslenmesini nasıl yapabilirim?
Su değişimlerini aylık yapmaya devam edeyim mi?
Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201230591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231061.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar, konuyu açma nedenimden kısaca bahsedeyim; İlk kez 4 ay önce tropheus bakmaya başladım. Bu konuda bildiklerim kadar, eksiklerim olduğunu düşünüyorum (özellikle yavru bakımı konusunda). Bu konuda sizlerin tecrübelerinde de fikir almak istediğim için bu konuyu açtım.
[B]Akvaryum Özellikleri:[/B] 125*45*45 (15cm yan sump), 3 adet doğal taş, 1 adet gnays kaya, jbl sansibar snow kum. Yavruluk ise Ziss Bl-3.
[B]Balık Türü:[/B] Tropheus Kapampa LimeSpot F1 (2E - 8D)
[B]Yemler:[/B] Tropical 3 Algea (Tablet), Sera Flora, Tetra Algea Mix, Tropical Super Forte, Dainichi Veggie Deluxe, Dainichi Veggie FX
[B]Takviyeler:[/B] Reeflowers African Salt
Sistemim ise şöyle, 60 Litrelik bir su dinlendirme kabım var içerisinde küçük bir köşe pipo filtre var içerisinde de karbon bulunmakta. Su değişimlerimi önceden haftalık %30 yapıyordum, şimdi ise aylık %30 yapıyorum.Yemleme sıklığım ise günde iki kezdir. 26.04.2020 tarihinde, ağzı dolu olan 2 dişi balığı kusturdum. Toplamda 14 adet kesesiz yavru aldım ve aynı akvaryum içerisindeki yavruluğuma ekledim. Yavrular için ise sera flora, tetra algea mix ve tropical super forte yemleri eşit miktarda alıp, toz haline getirdim. Çok az miktarda günde 3 kez yemeleme yapıyorum.
Yavruların beslenmesini nasıl yapabilirim?
Su değişimlerini aylık yapmaya devam edeyim mi?
Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201230591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/280420201231061.jpg[/IMG]
Hobide Yeniyim Bilginiz Lazımm
Öncelikle yeni hobiniz hayırlı olsun. Benimde beslemeye başladığım ilk balık japondu. Önce doğruları daha sonra da yanlışları sayayım sizin için.
Doğrular;
1- Pipo filtre sizin için şimdilik yeterli olacaktır ve hava çıkışı da yeterlidir.
2- Dış filtre almanız daha faydalı olacaktır. O zamana kadar pipo filtre yeterlidir.
3- Japon balığı seçiminiz ilk başlangıç için doğru olmuş.
4- Akvuryum hacmini ve boyutları yazmamışsınız ama resimlerde gördüğüm kadar, yeterli olacağını düşünüyorum.
Yanlışlar;
1- Taban malzemesi seçiminiz kesinlikle yanlıştır. Yapacağınız yemleme sonrası taşların arasına ve altına giden yemler bir süre sonra nitrat patlamasına neden olacaktır. Taş ve midye kabuğu yerine, silis kum kullanmalısınız. Japon balıkları ağızlarına kum alıp geri çıkartmayı severler ve buna en uygun kum türü, silis kumdur.
2- Küçükte olsa bir adet mango kökü gibi bir kök kullanmalısınız. (Ekstra olarak isterseniz üzerine 2-3 yaprak anubias bağlayabilirsiniz. Japon balıklarının stresini azaltacaktır ve bakım, ışık vs ekstra bir şey istemez.)
3- Işıklandırmanız yetersiz. Elektrikçilerden çok ucuz hazır led ışıklar bulabilirisiniz. (30TL civarı)
4- Yapay aksesuar kullanmamalısınız çünkü bunların hemen hemen tamamı suya üzerlerindeki boyadan ve yapıldıkları malzemeden dolayı salınım yaparlar ve balıklara zararlıdır.
Tavsiyelerim;
1- En az iki çeşit yem almalısınız ve en az iki öğün yemleme yapmalısınız.
2- Akvaryumda bence japondan başka bir balık bakmamalısınız. (En azından ilk başlangıç için tek tür balık beslemek ve o balık üzerine araştırma, beslenme, su değişimi vb gibi şeylerde tecrübe kazanıp daha sonra diğer balıklara geçmeniz hobiden soğumamanız adına daha iyi olacaktır.)
3- Dış filtre alana kadar haftada bir kez olacak şekilde akvaryum litrenizin %30'u kadar dip çekimi yapıp yerine 2-3 gün su şişelerinde dinlendirdiğiniz suyu eklemelisiniz. Dış filtre aldıktan sonra bu işlemi ayda bir kez yapabilirsiniz.
4- Cüce vatoz veya corydoras eklemenizi tavsiye ederim, tabanda kalacak yem artıklarını yemeleri için.
5- Akvaryumun arkasına ölçülerinize göre mukavva üzerine siyah, mavi, beyaz gibi istediğiniz gibi bir düz renk kartonu yapıştırırsanız daha güzel bir arka fonu ucuz yoldan halledebilirisiniz. Ama dikkat edin suya temas etmesin.
- Litre ve ölçüleri bilmediğim için filtre konusunda bir şey diyemem ama japonlar fazla akıntı sevmezler. Debisini ona göre ayarlamalısınız.
Şimdilik gördüklerim ve aklıma gelenler bunlar, keyifli hobiler dilerim. Aramıza hoşgeldiniz.[EDIT]draje13,2019-11-27 09:27:52[/EDIT]
Öncelikle yeni hobiniz hayırlı olsun. Benimde beslemeye başladığım ilk balık japondu. Önce doğruları daha sonra da yanlışları sayayım sizin için.
Doğrular;
1- Pipo filtre sizin için şimdilik yeterli olacaktır ve hava çıkışı da yeterlidir.
2- Dış filtre almanız daha faydalı olacaktır. O zamana kadar pipo filtre yeterlidir.
3- Japon balığı seçiminiz ilk başlangıç için doğru olmuş.
4- Akvuryum hacmini ve boyutları yazmamışsınız ama resimlerde gördüğüm kadar, yeterli olacağını düşünüyorum.
Yanlışlar;
1- Taban malzemesi seçiminiz kesinlikle yanlıştır. Yapacağınız yemleme sonrası taşların arasına ve altına giden yemler bir süre sonra nitrat patlamasına neden olacaktır. Taş ve midye kabuğu yerine, silis kum kullanmalısınız. Japon balıkları ağızlarına kum alıp geri çıkartmayı severler ve buna en uygun kum türü, silis kumdur.
2- Küçükte olsa bir adet mango kökü gibi bir kök kullanmalısınız. (Ekstra olarak isterseniz üzerine 2-3 yaprak anubias bağlayabilirsiniz. Japon balıklarının stresini azaltacaktır ve bakım, ışık vs ekstra bir şey istemez.)
3- Işıklandırmanız yetersiz. Elektrikçilerden çok ucuz hazır led ışıklar bulabilirisiniz. (30TL civarı)
4- Yapay aksesuar kullanmamalısınız çünkü bunların hemen hemen tamamı suya üzerlerindeki boyadan ve yapıldıkları malzemeden dolayı salınım yaparlar ve balıklara zararlıdır.
Tavsiyelerim;
1- En az iki çeşit yem almalısınız ve en az iki öğün yemleme yapmalısınız.
2- Akvaryumda bence japondan başka bir balık bakmamalısınız. (En azından ilk başlangıç için tek tür balık beslemek ve o balık üzerine araştırma, beslenme, su değişimi vb gibi şeylerde tecrübe kazanıp daha sonra diğer balıklara geçmeniz hobiden soğumamanız adına daha iyi olacaktır.)
3- Dış filtre alana kadar haftada bir kez olacak şekilde akvaryum litrenizin %30'u kadar dip çekimi yapıp yerine 2-3 gün su şişelerinde dinlendirdiğiniz suyu eklemelisiniz. Dış filtre aldıktan sonra bu işlemi ayda bir kez yapabilirsiniz.
4- Cüce vatoz veya corydoras eklemenizi tavsiye ederim, tabanda kalacak yem artıklarını yemeleri için.
5- Akvaryumun arkasına ölçülerinize göre mukavva üzerine siyah, mavi, beyaz gibi istediğiniz gibi bir düz renk kartonu yapıştırırsanız daha güzel bir arka fonu ucuz yoldan halledebilirisiniz. Ama dikkat edin suya temas etmesin.
- Litre ve ölçüleri bilmediğim için filtre konusunda bir şey diyemem ama japonlar fazla akıntı sevmezler. Debisini ona göre ayarlamalısınız.
Şimdilik gördüklerim ve aklıma gelenler bunlar, keyifli hobiler dilerim. Aramıza hoşgeldiniz.[EDIT]draje13,2019-11-27 09:27:52[/EDIT]
Bunlar Ne Yumurtası Olabilir?
[QUOTE=ceyh]
Tamam, onlar zamanla açılmış ve içerisindekiler açığa çıkmıştır, bu topladıklarınız o gübreler olmalı.[/QUOTE]
Boşuna panik yapmışım demek ki [:)))] kusura bakmayın, teşekkür ederim ilgiliniz için [:)][EDIT]draje13,2019-10-29 20:48:38[/EDIT]
[QUOTE=ceyh]
Tamam, onlar zamanla açılmış ve içerisindekiler açığa çıkmıştır, bu topladıklarınız o gübreler olmalı.[/QUOTE]
Boşuna panik yapmışım demek ki [:)))] kusura bakmayın, teşekkür ederim ilgiliniz için [:)][EDIT]draje13,2019-10-29 20:48:38[/EDIT]
Bunlar Ne Yumurtası Olabilir?
[QUOTE=ceyh]Balık yumurtası gibi değiller pek, akıllı gübre kullanmış mıydınız?[/QUOTE]
Tam olarak adını bilmiyorum ama ilk kurulumda kapsül şeklinde taban gübresi kullanmıştım.
[QUOTE=ceyh]Balık yumurtası gibi değiller pek, akıllı gübre kullanmış mıydınız?[/QUOTE]
Tam olarak adını bilmiyorum ama ilk kurulumda kapsül şeklinde taban gübresi kullanmıştım.
Bunlar Ne Yumurtası Olabilir?
Akvaryumu temizlerken tabanı biraz havalandırayım dedim ve kumun altından yumurtalar çıktı ama ne yumurtasıdır emin değilim. 4 adet damızlık corrydoras var, 15civarı bosemani var ama hepsi damızlık değil, 3 adet tetrazone var. Sizce unlar ne yumurtası olabilir ve nasıl yumurtadan çıkartabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/291020192010101.jpg[/IMG]
Akvaryumu temizlerken tabanı biraz havalandırayım dedim ve kumun altından yumurtalar çıktı ama ne yumurtasıdır emin değilim. 4 adet damızlık corrydoras var, 15civarı bosemani var ama hepsi damızlık değil, 3 adet tetrazone var. Sizce unlar ne yumurtası olabilir ve nasıl yumurtadan çıkartabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/291020192010101.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryum İçin Yorumlarınızı Bekliyorum.
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Sizin biraz kafanız karışmış sanıyorum ki. Yine de çok da bilinçsiz ilerlemiyorsunuz bu güzel. Şimdi şöyle ki, low tech bir tank kurduğunuza göre bu demek oluyor ki bu tankta co2 desteksiz, düşük aydınlatma ve düşük gübreleme ihtiyacı duyan bitkiler yetiştireceksiniz. Bu açıdan baktığımızda;
1. Taban: Kurduğunuz taban güzel. Lav + hagen yapmışsınız aralara da kapsul gübre ile desteklemişsiniz.[B] Uygun.[/B]
2. Bitkiler: Seçtiğiniz bitkiler low tech içindir. [B]Uygun.[/B]
3. Aydınlatma: Bu konuda biraz kafanız karışmış. Floresan ile başlamışsınız daha sonra zayıf bulup LED e geçmişsiniz. Ancak aydınlatma kafanıza göre belirleyebileceğiniz bir parametre değildir. Çok önemli bir parametre olmakla birlikte aydınlatmanın dikkatle seçilmesi, hassas davranılması ve bu işe özenilmesi gereklidir. DIY ve LED bir aydınlatma kullanacaksanız bunun low tech için yeterli, uygun ve doğru bir aydınlatma olduğundan emin olmalısınız. Uzman desteği almalısınız. Rastgele aydınlatma tercihleri dengeyi alt üst eder ve sonuç yosunlarla dolu, bitki balık ölümlerinin yaşandığı, ekosistemin oturmadığı bir tank olacaktır. Eğer daha garanti olmasını ve bu parametrede fazla uğraşmayıp sonuca daha kolay ulaşmak isterseniz floresan tercih etmeniz daha uygun olacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
4. Gübreleme: Low tech bir tank için kullandığınız gübreleme metodu uygun değildir. Siz high tech tanklar için bir gübreleme yapıyorsunuz. Low tech tanklarda tek çeşit ve karışık elementleri içeren gübreler kullanılır. Örn. sera flora, seachem flourish, reeflowers all inclusive gibi. Fazlaca verilen gübreleri low tech tanklarda bitkiler kullanmayacak ve yosun patlaması yaşanacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
5. Arada bir co2 verdiğinizi söylüyorsunuz. Low tech bitkilerin co2 ihtiyacı min. seviyededir bu sebeple ilave co2 sistemlerine ihtiyaç duymamaktalar. Low tech tanklarda co2 desteği bulunmamaktadır. Kullanılmayan co2 de balıkları rahatsız edip ölümlerine dahi yol açabilir. [B]Uygun değil.[/B]
6. Akvaryumlarda su değişimleri haftalık olarak yapılmaktadır ve low tech tanklarda %15-%20 lik bir su değişimi gayet yeterlidir. [B]Uygun değil.[/B]
Sonuç olarak low tech tanklar bakımı oldukça basit sistemlerdir. Bunu karmaşık ve kompleks hale getirmenin anlamı yoktur. Co2 siz, tek tip sıvı gübre ile zeminde de herhangi özel bir capsul veya misket gübre bile gerek olmadan büyük oranda iyi bir aydınlatma ile low tech tanklarda başarı kaçınılmazdır. Bir de dış filtreniz var ise zaten sıkıntı yaşama şansınız iyice düşüyor.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle demek istediklerimi ve duymak istediklerimin tam anlatabilmiş olduğuma sevindim. Verdiğiniz cevapların tamamı kafamdaki soru işaretlerini gidermeye yönelik, bu yüzden teşekkür ederim.
Gübrelemeye daha çok dikkat edeceğim, zaten 1 aydır sıvı gübre desteğini kesmiştim kullanmıyordum. Dediğinize dikkat ederek azar azar kullanacağım.
Co2 yapmayı da bırakacağım.
Filtre olarak ise yan sump kullanıyorum.
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Sizin biraz kafanız karışmış sanıyorum ki. Yine de çok da bilinçsiz ilerlemiyorsunuz bu güzel. Şimdi şöyle ki, low tech bir tank kurduğunuza göre bu demek oluyor ki bu tankta co2 desteksiz, düşük aydınlatma ve düşük gübreleme ihtiyacı duyan bitkiler yetiştireceksiniz. Bu açıdan baktığımızda;
1. Taban: Kurduğunuz taban güzel. Lav + hagen yapmışsınız aralara da kapsul gübre ile desteklemişsiniz.[B] Uygun.[/B]
2. Bitkiler: Seçtiğiniz bitkiler low tech içindir. [B]Uygun.[/B]
3. Aydınlatma: Bu konuda biraz kafanız karışmış. Floresan ile başlamışsınız daha sonra zayıf bulup LED e geçmişsiniz. Ancak aydınlatma kafanıza göre belirleyebileceğiniz bir parametre değildir. Çok önemli bir parametre olmakla birlikte aydınlatmanın dikkatle seçilmesi, hassas davranılması ve bu işe özenilmesi gereklidir. DIY ve LED bir aydınlatma kullanacaksanız bunun low tech için yeterli, uygun ve doğru bir aydınlatma olduğundan emin olmalısınız. Uzman desteği almalısınız. Rastgele aydınlatma tercihleri dengeyi alt üst eder ve sonuç yosunlarla dolu, bitki balık ölümlerinin yaşandığı, ekosistemin oturmadığı bir tank olacaktır. Eğer daha garanti olmasını ve bu parametrede fazla uğraşmayıp sonuca daha kolay ulaşmak isterseniz floresan tercih etmeniz daha uygun olacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
4. Gübreleme: Low tech bir tank için kullandığınız gübreleme metodu uygun değildir. Siz high tech tanklar için bir gübreleme yapıyorsunuz. Low tech tanklarda tek çeşit ve karışık elementleri içeren gübreler kullanılır. Örn. sera flora, seachem flourish, reeflowers all inclusive gibi. Fazlaca verilen gübreleri low tech tanklarda bitkiler kullanmayacak ve yosun patlaması yaşanacaktır. [B]Uygun değil.[/B]
5. Arada bir co2 verdiğinizi söylüyorsunuz. Low tech bitkilerin co2 ihtiyacı min. seviyededir bu sebeple ilave co2 sistemlerine ihtiyaç duymamaktalar. Low tech tanklarda co2 desteği bulunmamaktadır. Kullanılmayan co2 de balıkları rahatsız edip ölümlerine dahi yol açabilir. [B]Uygun değil.[/B]
6. Akvaryumlarda su değişimleri haftalık olarak yapılmaktadır ve low tech tanklarda %15-%20 lik bir su değişimi gayet yeterlidir. [B]Uygun değil.[/B]
Sonuç olarak low tech tanklar bakımı oldukça basit sistemlerdir. Bunu karmaşık ve kompleks hale getirmenin anlamı yoktur. Co2 siz, tek tip sıvı gübre ile zeminde de herhangi özel bir capsul veya misket gübre bile gerek olmadan büyük oranda iyi bir aydınlatma ile low tech tanklarda başarı kaçınılmazdır. Bir de dış filtreniz var ise zaten sıkıntı yaşama şansınız iyice düşüyor.
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle demek istediklerimi ve duymak istediklerimin tam anlatabilmiş olduğuma sevindim. Verdiğiniz cevapların tamamı kafamdaki soru işaretlerini gidermeye yönelik, bu yüzden teşekkür ederim.
Gübrelemeye daha çok dikkat edeceğim, zaten 1 aydır sıvı gübre desteğini kesmiştim kullanmıyordum. Dediğinize dikkat ederek azar azar kullanacağım.
Co2 yapmayı da bırakacağım.
Filtre olarak ise yan sump kullanıyorum.
Bitkili Akvaryum İçin Yorumlarınızı Bekliyorum.
Merhaba sevgili akvaristler.
Low tech bitkili akvaryum kurdum. 115*45*45 boyutlarında, taban malzemesi olarak 20kg lav kırığı, üzerine 20kg hagen kum ekledim. Lav kırığı ile hagen kum arasına 10cm aralıklarla "Fertiges Capsule" ekledim. Bitki olarak ise elodea, anubias, su mercimeği (bitkileri satın alırken, bitkilere yapışanlar var sadece) tütün ve adını bilmediğim bir bitki türü ekledim.
Işıklandırmayı ise ilk başlarda 60cm grolux ve 60 cm beyaz floresan ile yapıyordum. Bunu yetersiz ve loş olarak geldi gözüme, 1 metrelik beyaz led kullandım. Çok yosunlanma problemi yaşadım, floresanı iptal ettim sadece 1 metrelik led kullanıyorum şimdilik.
Gübre olarak ise fertigesin nitrat desteği, fosfat desteği, demir desteği, mikro element, excel karbon desteği ve potasyum desteği elimde mevcut. Belirsiz aralıklarda ise diy co2 hazırlayıp akvaryuma bağlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191012321.jpg[/IMG]
İlk 1-2 aylık sürede hepsini aynı gün vermek yerine haftalık verilmesi gereken miktarlarda günlere böldüm. Örneğin 10ml verilmesi gerekiyorsa 5ml salı, 5 ml cuma verdim, pazartesi günü başka sıvı desteğini verdim bu şekilde bir programlama yaparak gübreleri uyguladım.
Ancak yine de bitkilerimin üzerinde özellikle anubiasta pamukçuk gibi yosunumsu şeyler türedi. yaprakların bazıları cansız bazılarında ise delinmeler oluştu. Bitkilerim, bir çok lowtech bitkili akvaryum kuran forumdaşların akvaryumlarına göre hem su rengi yeşil gibi duruyor hem de bitkilerim onların ki kadar canlı olmuyor. Ama ilginçtir ki bitkilerin uçlarından yavaş yavaş yeni yapraklar çıkmaya başlıyor.
Su değişimlerini iki hafta bir %30-40 arasında yapıyorum. Canlı olarak 2 adet cüce vatoz, 1 adet lepistes, 1 adet corydoras ve 1 adet makrakanta bulunmakta. Bu canlıları da döngü oluşması için eklemiştim. Normalde 6 adet cüce vatoz, 6 adet corydoras vardı ama geri kalanları sebebini bilmediğim şekilde öldü. O yüzden balık eklemeye çekiniyorum. Bitki ve su düzeninden emin olduğumu hissettiğimde eklemeyi düşünüyorum. ilk kurulum aşamalarında ve su değişimlerinde reeflowers su düzenleyici ve reeflowers bacteri feeder kullandım.
Sizlerden yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Bitkileri ilk eklediğimde bu şekildeydi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006391.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006431.jpg[/IMG]
1 ay sonra ise bu şekilde yapraklarda ve gövdelerde zayıflamalar oluştu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007501.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007571.jpg[/IMG]
Merhaba sevgili akvaristler.
Low tech bitkili akvaryum kurdum. 115*45*45 boyutlarında, taban malzemesi olarak 20kg lav kırığı, üzerine 20kg hagen kum ekledim. Lav kırığı ile hagen kum arasına 10cm aralıklarla "Fertiges Capsule" ekledim. Bitki olarak ise elodea, anubias, su mercimeği (bitkileri satın alırken, bitkilere yapışanlar var sadece) tütün ve adını bilmediğim bir bitki türü ekledim.
Işıklandırmayı ise ilk başlarda 60cm grolux ve 60 cm beyaz floresan ile yapıyordum. Bunu yetersiz ve loş olarak geldi gözüme, 1 metrelik beyaz led kullandım. Çok yosunlanma problemi yaşadım, floresanı iptal ettim sadece 1 metrelik led kullanıyorum şimdilik.
Gübre olarak ise fertigesin nitrat desteği, fosfat desteği, demir desteği, mikro element, excel karbon desteği ve potasyum desteği elimde mevcut. Belirsiz aralıklarda ise diy co2 hazırlayıp akvaryuma bağlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191012321.jpg[/IMG]
İlk 1-2 aylık sürede hepsini aynı gün vermek yerine haftalık verilmesi gereken miktarlarda günlere böldüm. Örneğin 10ml verilmesi gerekiyorsa 5ml salı, 5 ml cuma verdim, pazartesi günü başka sıvı desteğini verdim bu şekilde bir programlama yaparak gübreleri uyguladım.
Ancak yine de bitkilerimin üzerinde özellikle anubiasta pamukçuk gibi yosunumsu şeyler türedi. yaprakların bazıları cansız bazılarında ise delinmeler oluştu. Bitkilerim, bir çok lowtech bitkili akvaryum kuran forumdaşların akvaryumlarına göre hem su rengi yeşil gibi duruyor hem de bitkilerim onların ki kadar canlı olmuyor. Ama ilginçtir ki bitkilerin uçlarından yavaş yavaş yeni yapraklar çıkmaya başlıyor.
Su değişimlerini iki hafta bir %30-40 arasında yapıyorum. Canlı olarak 2 adet cüce vatoz, 1 adet lepistes, 1 adet corydoras ve 1 adet makrakanta bulunmakta. Bu canlıları da döngü oluşması için eklemiştim. Normalde 6 adet cüce vatoz, 6 adet corydoras vardı ama geri kalanları sebebini bilmediğim şekilde öldü. O yüzden balık eklemeye çekiniyorum. Bitki ve su düzeninden emin olduğumu hissettiğimde eklemeyi düşünüyorum. ilk kurulum aşamalarında ve su değişimlerinde reeflowers su düzenleyici ve reeflowers bacteri feeder kullandım.
Sizlerden yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Bitkileri ilk eklediğimde bu şekildeydi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006391.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191006431.jpg[/IMG]
1 ay sonra ise bu şekilde yapraklarda ve gövdelerde zayıflamalar oluştu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007501.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210725/250720191007571.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
