ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Veliahtt
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Ocak 2018 08:53
Son Ziyaret:
08 Şubat 2019 15:06
Toplam Mesaj:
26 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Abbas Tektürk
Doğum Tarihi:
15 Ocak 1994
Yaş:
32
İl:
Istanbul
Meslek:
İşletmeci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
70x30x50 : Erkek Halfmoon Betta - Dişi Halfmoon Betta - Dişi Double Tail Betta - Neon Tetra - Green Neon Tetra - Cüce Vatoz.
Abbas.
SON 10 MESAJI
Uaru Tankıma Öneri Almak İstiyorum.
[QUOTE=ks58]Merhaba iyi hobiler uraularin yanina java fern türleri, cryptoroyne, echinadorus gibi bitkiler koyabilirsin bunlara kolay kolay zarar veremezler[/QUOTE]
Bitkilerin birazdaha tatsız olduğu için mi çünkü uarular kütük kemiren balıklar bitkinin dayanabileceğinden şüphe ediyordum.
[QUOTE=ks58]Merhaba iyi hobiler uraularin yanina java fern türleri, cryptoroyne, echinadorus gibi bitkiler koyabilirsin bunlara kolay kolay zarar veremezler[/QUOTE]
Bitkilerin birazdaha tatsız olduğu için mi çünkü uarular kütük kemiren balıklar bitkinin dayanabileceğinden şüphe ediyordum.
Uaru Tankıma Öneri Almak İstiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/070220190433481.jpg[/IMG]
Uaru tankıma yeşillik katmak istiyorum fakat bu canlılar herkesin bildiği gibi bitki canavarları anubias vb uaruların yaklaşmayacağı türde bitkiler varsa ki akvaryum bitkileri konusunda gerçekten çok acemi biri olduğum için desteğe ihtiyacım var bu konuda yardımcı olabilecek bilir kişiler var ise yönlendirmelerine açığım gerçekten. Ne ekleyebilirim ne yapmalıyım gibi. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/070220190433481.jpg[/IMG]
Uaru tankıma yeşillik katmak istiyorum fakat bu canlılar herkesin bildiği gibi bitki canavarları anubias vb uaruların yaklaşmayacağı türde bitkiler varsa ki akvaryum bitkileri konusunda gerçekten çok acemi biri olduğum için desteğe ihtiyacım var bu konuda yardımcı olabilecek bilir kişiler var ise yönlendirmelerine açığım gerçekten. Ne ekleyebilirim ne yapmalıyım gibi. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
Dropsy, Bloat Tedavisi ve Clout Tablet Hakkında
İyi günler, benim iki gündür iki dişi betam öldü. Açıkcası beralar yumurtlama döneminde olduğu için karınları doluydu. Dropsy var mı yok mu anlayamamıstım. Bugün erkek betama baktığımda karnında sislik bir halsizlik ve pullarında kabarma vardı. Balık sanki güneslenir gibi bulduğu her yere uzanıyor. Bi disi betamda akvaryumda oradan oraya sürükleniyor kendini iç filtrenin yanına atıyor. Dropsy midir hastalıkları? Ona göre tedaviye baslayacağım. Annem eczacı olduğu için ilaçları gün içerisinde alacağım. Siz sanirim bu tedaviyi bir balık için yazmıssınız ama bir tankta bir kaç balıkla tedavi etsek problem olur mu? Bazı üyeler yorumlrda dropsynin nedeni olarak farklı balıkların baskısı gibi durumlr yazmıs ondan sorma ihtiyacı hissettim..
İyi günler, benim iki gündür iki dişi betam öldü. Açıkcası beralar yumurtlama döneminde olduğu için karınları doluydu. Dropsy var mı yok mu anlayamamıstım. Bugün erkek betama baktığımda karnında sislik bir halsizlik ve pullarında kabarma vardı. Balık sanki güneslenir gibi bulduğu her yere uzanıyor. Bi disi betamda akvaryumda oradan oraya sürükleniyor kendini iç filtrenin yanına atıyor. Dropsy midir hastalıkları? Ona göre tedaviye baslayacağım. Annem eczacı olduğu için ilaçları gün içerisinde alacağım. Siz sanirim bu tedaviyi bir balık için yazmıssınız ama bir tankta bir kaç balıkla tedavi etsek problem olur mu? Bazı üyeler yorumlrda dropsynin nedeni olarak farklı balıkların baskısı gibi durumlr yazmıs ondan sorma ihtiyacı hissettim..
Neden Ölmüş Olabilir?
[QUOTE=ozkann]Hareketleri yavaşladı ve hareketsizse bir problem mutlaka vardır. Dişi bettalar genelde çok hareketsiz davranışlar sergilemez. Hareketsiz kaldıklarında ise kuytuk ve yüzgeç ve diğer finlerini kapatmaz. Buradan hareketsiz bettalarınızın hasta olup olmadığını anlayabilirsiniz? Fotoğrafa baktığımda bir problem yok gibi duruyor. Ancak iç parazit vb. göremediğimiz bir rahatsızlık olabilir.[/QUOTE]
İç parazit devamlı olarak kontrol ettiğim bir hastalık. Var mı diye sürekli balıklarımı gözlemlerim, ancak böyle bir durum söz konusu değildi. Bende sasirdim forumda bakmadığım hastalık konusu kalmadı fakat yok bulamadım.. bağırsak iltihabı demis üstteki arkadas ama öyle bir durumda söz konusu değildi.
[QUOTE=ozkann]Hareketleri yavaşladı ve hareketsizse bir problem mutlaka vardır. Dişi bettalar genelde çok hareketsiz davranışlar sergilemez. Hareketsiz kaldıklarında ise kuytuk ve yüzgeç ve diğer finlerini kapatmaz. Buradan hareketsiz bettalarınızın hasta olup olmadığını anlayabilirsiniz? Fotoğrafa baktığımda bir problem yok gibi duruyor. Ancak iç parazit vb. göremediğimiz bir rahatsızlık olabilir.[/QUOTE]
İç parazit devamlı olarak kontrol ettiğim bir hastalık. Var mı diye sürekli balıklarımı gözlemlerim, ancak böyle bir durum söz konusu değildi. Bende sasirdim forumda bakmadığım hastalık konusu kalmadı fakat yok bulamadım.. bağırsak iltihabı demis üstteki arkadas ama öyle bir durumda söz konusu değildi.
Neden Ölmüş Olabilir?
İyi akşamlar akvaryum.com ailesi. Dişi DT beta balığım sabaha karşı ölü bulundu. Akşam kendini bulduğu köklerin üzerine serilircesine bırakıyor veya taşların üzerine uzanıyordu. Ama daha sonra bisey yokmus gibi yüzüyordu. Betalar genelde bu tar tavırlarda olduğu için çok önem vermedim ama az önce uyandığımda ölmüs olarak buldum. Karnı yumurta dolu olduğundan karnında sislik var mı falan pek anlayamadım. Fakat sabah bir beta balığım ölen balığımın tüpçüğünü ısırdı. Bununla bir ilgisi olabilir mi? Neden ölmüs olabileceği hakkında fikri olan? Diğer balıklarıma da bisey olur mu? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/080420180715331.jpg[/IMG]
Edit: bugün bir balığım daha befat etti..
Sanırım erkek betamda da bir dropsy hastalığı mevcut. Pulları kabarmış şekilde ve eskisi gibi istahı yok. Anlayanlar bir yardımcı olursa sevinirim.. kaybetmek istemem.. diğer o halde olan balıkla resimleri.. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180935541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180936021.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-09 09:36:23[/EDIT]
İyi akşamlar akvaryum.com ailesi. Dişi DT beta balığım sabaha karşı ölü bulundu. Akşam kendini bulduğu köklerin üzerine serilircesine bırakıyor veya taşların üzerine uzanıyordu. Ama daha sonra bisey yokmus gibi yüzüyordu. Betalar genelde bu tar tavırlarda olduğu için çok önem vermedim ama az önce uyandığımda ölmüs olarak buldum. Karnı yumurta dolu olduğundan karnında sislik var mı falan pek anlayamadım. Fakat sabah bir beta balığım ölen balığımın tüpçüğünü ısırdı. Bununla bir ilgisi olabilir mi? Neden ölmüs olabileceği hakkında fikri olan? Diğer balıklarıma da bisey olur mu? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/080420180715331.jpg[/IMG]
Edit: bugün bir balığım daha befat etti..
Sanırım erkek betamda da bir dropsy hastalığı mevcut. Pulları kabarmış şekilde ve eskisi gibi istahı yok. Anlayanlar bir yardımcı olursa sevinirim.. kaybetmek istemem.. diğer o halde olan balıkla resimleri.. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180935541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/090420180936021.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-09 09:36:23[/EDIT]
Beta Balıkları Ve Yumurtlama Dönemleri
[QUOTE=BadWolf]Üreme konusunda makale okumuş olsanız bettanın hamile kalmayacağını az çok kestirmeniz mümkün olurdu diye düşünüyorum.
- Erkek en fazla 2 dişi ile çiftleşebilir. Domestik bettalar birden fazla dişi ile çiftleştiklerinde yabani kuzenlerine oranla çok güçsüz düşerler.
- Tankta pipo filtre olmalı ancak yavrular serbest yüzüşe geçene kadar çalıştırılmaz.
- Yumurtadan dolayı kararma görülmez.
- Su yüksekliği 1-2 karış civarı ideal olacaktır.
- Üremeye hazırlanırken canlı yem takviyesi şarttır. Kuru yem markası fark etmeksizin yetersizdir.
- Tekrar söylüyorum, bettalar doğum yapmaz. Sırf "doğum" deniyor diye abik gubik sindirim problemlerini "hamilelik" sanan o kadar çok hobici oluyor ki şaşıp kalırsınız. B canlılar dış döllenme ve dış gelişim gösterirler.
- Eğer uygun hazırlanmazlarsa erkek te dişi de bu süreçte yorgunluk, stres, hırpalanma ve açlık nedeni ile ölebilir. Üreme tankına salındıkları günden itibaren erkek aşağı yukarı bir tam haftayı aç ve çok yorucu olan kurlaşma, yuva yapma ve tamiri, çiftleşme ve yavru bakımı gibi işlerle uğraşarak geçirir. Dişinin ise erkeğin şiddetli kurlaşmasına dayanabilecek kadar dinç olması şarttır.
- Aynı anda batın yavruyu yetiştirmek dahi tecrübe ister. Aynı anda 7-8 batın yetiştirmek ise özellikle maddi açıdan ve efor olarak çok zorlayıcı olacaktır. Neticede her batında 100-300 kadar yavru alınır. Bu yavrular ilk 3 ay sadece canlı yem kabul eder. Ve erkeklerin gelişimini sürdürmesi için ayrılması gereklidir.[/QUOTE]
Öncelikle cevap verdiğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. "Hamile" şeklinde belirtirken aslında onların yumurta dökmek istediğini, hamile olmadığını bende farkındayım. Burada bu şekilde belirtiyor oluşum bilmediğim veya yanlış öğrendiğim anlamına gelmiyor (bence). Resim göndermem durumunda bunun şişkinlik mi yoksa yumurtlama isteği mi olduğunu bana belirtebilirseniz çok sevinirim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bir kaç soru daha sormak istiyorum. Erkek en fazla iki dişi ile belli bir dönem içerisinde mi yoksa temelli olarak mı çiftleşiyor? Yani erkek, 2 dişi ile çiftleştikten sonra bir daha asla baska bir balık ile çiftleşemez mi? Çiftleşebilirse ne kadar süre sonra? Birde kararmanın sebebi ne olabilir? Fikriniz var mı? Birde 2 gündür geçmeyen beyaz benek problemim var..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-03 01:37:25[/EDIT]
[QUOTE=BadWolf]Üreme konusunda makale okumuş olsanız bettanın hamile kalmayacağını az çok kestirmeniz mümkün olurdu diye düşünüyorum.
- Erkek en fazla 2 dişi ile çiftleşebilir. Domestik bettalar birden fazla dişi ile çiftleştiklerinde yabani kuzenlerine oranla çok güçsüz düşerler.
- Tankta pipo filtre olmalı ancak yavrular serbest yüzüşe geçene kadar çalıştırılmaz.
- Yumurtadan dolayı kararma görülmez.
- Su yüksekliği 1-2 karış civarı ideal olacaktır.
- Üremeye hazırlanırken canlı yem takviyesi şarttır. Kuru yem markası fark etmeksizin yetersizdir.
- Tekrar söylüyorum, bettalar doğum yapmaz. Sırf "doğum" deniyor diye abik gubik sindirim problemlerini "hamilelik" sanan o kadar çok hobici oluyor ki şaşıp kalırsınız. B canlılar dış döllenme ve dış gelişim gösterirler.
- Eğer uygun hazırlanmazlarsa erkek te dişi de bu süreçte yorgunluk, stres, hırpalanma ve açlık nedeni ile ölebilir. Üreme tankına salındıkları günden itibaren erkek aşağı yukarı bir tam haftayı aç ve çok yorucu olan kurlaşma, yuva yapma ve tamiri, çiftleşme ve yavru bakımı gibi işlerle uğraşarak geçirir. Dişinin ise erkeğin şiddetli kurlaşmasına dayanabilecek kadar dinç olması şarttır.
- Aynı anda batın yavruyu yetiştirmek dahi tecrübe ister. Aynı anda 7-8 batın yetiştirmek ise özellikle maddi açıdan ve efor olarak çok zorlayıcı olacaktır. Neticede her batında 100-300 kadar yavru alınır. Bu yavrular ilk 3 ay sadece canlı yem kabul eder. Ve erkeklerin gelişimini sürdürmesi için ayrılması gereklidir.[/QUOTE]
Öncelikle cevap verdiğiniz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. "Hamile" şeklinde belirtirken aslında onların yumurta dökmek istediğini, hamile olmadığını bende farkındayım. Burada bu şekilde belirtiyor oluşum bilmediğim veya yanlış öğrendiğim anlamına gelmiyor (bence). Resim göndermem durumunda bunun şişkinlik mi yoksa yumurtlama isteği mi olduğunu bana belirtebilirseniz çok sevinirim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bir kaç soru daha sormak istiyorum. Erkek en fazla iki dişi ile belli bir dönem içerisinde mi yoksa temelli olarak mı çiftleşiyor? Yani erkek, 2 dişi ile çiftleştikten sonra bir daha asla baska bir balık ile çiftleşemez mi? Çiftleşebilirse ne kadar süre sonra? Birde kararmanın sebebi ne olabilir? Fikriniz var mı? Birde 2 gündür geçmeyen beyaz benek problemim var..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/030420180135401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][EDIT]Veliahtt,2018-04-03 01:37:25[/EDIT]
Beta Balıkları Ve Yumurtlama Dönemleri
İyi akşamlar Akvaryum.com ailesi. Bir kaç gün önce açtığım forum baslığında betalarımın hamile olup olmadığını sormuştum. Gelen 2 cevaptan sonra hamile olduklarını anladım. Zaten suan karınları aşırı derecede şiş. Akvaryumda 1 adet erkek ve 8 adet dişi mevcut. Bir kaç üreme konusunda makale okudum ve video izledim. Sormak istediklerim şunlar;
- Sekiz tane olan dişilerimin hepsi yumurtlama döneminde. Sırayla aynı alanda yumurtlatabilir miyim? Bu konuda ne yapmalıyım?
- Üreme olacak tankta dişi ve erkek betanın tanışması, yuva yapması ve yumurta dökmesi sırasında hava filtresiyle yada bir bitki ile hava vermeli miyim? Yoksa yavrular yumurtadan çıkıp, babayı tanktan aldıktan sonra mı hava vermeliyim ?
Açıkcası makaleyi okuduğumda buralar ile ilgili çok birşey anlamadım. Pipo filtreyi koyun demiş üreme tankına fakat kimisi de yuva dağılmaması için hava filtresi çalıştırmayın yoksa erkek beta yuva dağılırsa dişiyi saldığınızda öldürür demiş.
- Son olarak betalarımın karnı yumurtalardan dolayı mı simsiyah yoksa farklı bir problem mi var? Daha bugün siyahlık başladı öncesinde yoktu.
Cevap veren, cevap vermeyen, tavsiyede bulunan, bulunmayan herkese teşekkür ediyorum. İyi hobiler dilerim.
EDİT: Şuan bütün betaların bulunduğu akvaryumun litresi: 115lt
Üreme için kullanılacak akvaryumun normal litresi 60lt (ama hepsini doldurmayacağım, 10 cm kadar dolduracağım)
Betalar düzenli olarak Tropical Softline Betta - Hikari Tropical yemlerle - Tropical Beta - Tropical Supervit - Tropical Nanovit - Tropical - Vitality & Color - Ocean N. - Mix Dondurulmuş yemler (adını unuttuğum bir kaç yem daha var) bunlarla besleniyor. Doğumdan sonra dişi betalarım çok güçsüz düşer mi?
İyi akşamlar Akvaryum.com ailesi. Bir kaç gün önce açtığım forum baslığında betalarımın hamile olup olmadığını sormuştum. Gelen 2 cevaptan sonra hamile olduklarını anladım. Zaten suan karınları aşırı derecede şiş. Akvaryumda 1 adet erkek ve 8 adet dişi mevcut. Bir kaç üreme konusunda makale okudum ve video izledim. Sormak istediklerim şunlar;
- Sekiz tane olan dişilerimin hepsi yumurtlama döneminde. Sırayla aynı alanda yumurtlatabilir miyim? Bu konuda ne yapmalıyım?
- Üreme olacak tankta dişi ve erkek betanın tanışması, yuva yapması ve yumurta dökmesi sırasında hava filtresiyle yada bir bitki ile hava vermeli miyim? Yoksa yavrular yumurtadan çıkıp, babayı tanktan aldıktan sonra mı hava vermeliyim ?
Açıkcası makaleyi okuduğumda buralar ile ilgili çok birşey anlamadım. Pipo filtreyi koyun demiş üreme tankına fakat kimisi de yuva dağılmaması için hava filtresi çalıştırmayın yoksa erkek beta yuva dağılırsa dişiyi saldığınızda öldürür demiş.
- Son olarak betalarımın karnı yumurtalardan dolayı mı simsiyah yoksa farklı bir problem mi var? Daha bugün siyahlık başladı öncesinde yoktu.
Cevap veren, cevap vermeyen, tavsiyede bulunan, bulunmayan herkese teşekkür ediyorum. İyi hobiler dilerim.
EDİT: Şuan bütün betaların bulunduğu akvaryumun litresi: 115lt
Üreme için kullanılacak akvaryumun normal litresi 60lt (ama hepsini doldurmayacağım, 10 cm kadar dolduracağım)
Betalar düzenli olarak Tropical Softline Betta - Hikari Tropical yemlerle - Tropical Beta - Tropical Supervit - Tropical Nanovit - Tropical - Vitality & Color - Ocean N. - Mix Dondurulmuş yemler (adını unuttuğum bir kaç yem daha var) bunlarla besleniyor. Doğumdan sonra dişi betalarım çok güçsüz düşer mi?
Betalarım Yumurtlama Döneminde Mi?
İyi günler akvaryum.com ailesi, betalarımın 5 tanesinin karnı bu sekilde sisik ve tüp gibi birsey çıktı altında. Yumurtlamak mı istiyor yoksa siskinlikten mi? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539381.jpg[/IMG]
İyi günler akvaryum.com ailesi, betalarımın 5 tanesinin karnı bu sekilde sisik ve tüp gibi birsey çıktı altında. Yumurtlamak mı istiyor yoksa siskinlikten mi? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203327/300320181539381.jpg[/IMG]
Vatozların Bu Kadar Dışkı Bırakması Normal Mi?
[QUOTE=Kınayu]4 Adet vatozunda bu kadar dışkı çıkaraması ve çıkaracağını düşünmüyorum bende yada aldığınız amaç için vatozlara baya bir yem kaynağı çıkmış olabilirki diye düşünsek yine de pek olası görünmüyor. Bunlar bahsettiğiniz köklerin salınımları olmasın [:?][/QUOTE] yok hiç sanmiyorum çünkü o salınım böyle yumuşak şeffaf bisey. [QUOTE=Dielife]Vatozlarınız hiç durmadan kökleri kemirdiği için böyle oluyor. Sayısını 1 yada 1 çift yaparsanız daha azalır. Kökleri yeni koyduysanız yada kökleri vatozlar ile ilk kez kullanıyosanız bu durum normal. Köklerin sert kısmına gelene kadar kemiriyorlar. Zaman geçtikçe kök pürüzsüzleşiyor. Yani adeta zımparalıyolar :) kökün dış yüzeyini bitirdiklerinde kökün rengide açılıyor zaten. O zaman daha az kemiriyolar. Bunlar benim gözlemim.[/QUOTE] kökler geleli bi bir ay oldu fakat vatozlar onlarla dediğiniz gibi yeni tanıştı. 25 inde başka balık ekleyeceğim o zamana kadar vatozlar hızlı çalışsın diye Akvaryumcu abi bu sayıda verdi.. umarım dediğiniz gibi olur.. o süreyi sabırla bekliyorum. Belki o zaman dışkı problemi ortadan kalkar.. [QUOTE=emirhancakir]Vatozlar normal canlılara göre çok daha fazla dışkı bırakır. Yüzlerce belki de binlerce kez tek parça halinde kopmadan, 30-40cm dışkıyı peşinde sürüklediğine şahit oldum :) Normal yani, içiniz rahat olsun, daha az yemlemeye özen gösterin yoksa çok dışkıya sebep olursunuz..[/QUOTE] aslında vatozları yemlemiyorum desem yalan olmaz :) bende öyle uzun dıskıya defalarca denk geldim ama hiç böyle bir kirlilik görmemiştim.. [QUOTE=rokolist]
Balıklarınız cücelerden önce bu kadar dışkı bırakıyormuydu ? Asıl önemli sorun orada cüceleri ekledikten sonra mı bu olay böyle oldu demek istediniz Abbas Bey daha açıklayıcı anlatırsanız daha mantıklı olur.
Dışkı boyları neonlardan büyük nerdeyse Neondan olduğunu düşünmüyorum ben.[/QUOTE] orkun bey neon olmadığı belli zaten.. onlar bu kadar dıskı hiç bırakmadılar.. evet cücelerden sonra bu hale geldi..
[QUOTE=Kınayu]4 Adet vatozunda bu kadar dışkı çıkaraması ve çıkaracağını düşünmüyorum bende yada aldığınız amaç için vatozlara baya bir yem kaynağı çıkmış olabilirki diye düşünsek yine de pek olası görünmüyor. Bunlar bahsettiğiniz köklerin salınımları olmasın [:?][/QUOTE] yok hiç sanmiyorum çünkü o salınım böyle yumuşak şeffaf bisey. [QUOTE=Dielife]Vatozlarınız hiç durmadan kökleri kemirdiği için böyle oluyor. Sayısını 1 yada 1 çift yaparsanız daha azalır. Kökleri yeni koyduysanız yada kökleri vatozlar ile ilk kez kullanıyosanız bu durum normal. Köklerin sert kısmına gelene kadar kemiriyorlar. Zaman geçtikçe kök pürüzsüzleşiyor. Yani adeta zımparalıyolar :) kökün dış yüzeyini bitirdiklerinde kökün rengide açılıyor zaten. O zaman daha az kemiriyolar. Bunlar benim gözlemim.[/QUOTE] kökler geleli bi bir ay oldu fakat vatozlar onlarla dediğiniz gibi yeni tanıştı. 25 inde başka balık ekleyeceğim o zamana kadar vatozlar hızlı çalışsın diye Akvaryumcu abi bu sayıda verdi.. umarım dediğiniz gibi olur.. o süreyi sabırla bekliyorum. Belki o zaman dışkı problemi ortadan kalkar.. [QUOTE=emirhancakir]Vatozlar normal canlılara göre çok daha fazla dışkı bırakır. Yüzlerce belki de binlerce kez tek parça halinde kopmadan, 30-40cm dışkıyı peşinde sürüklediğine şahit oldum :) Normal yani, içiniz rahat olsun, daha az yemlemeye özen gösterin yoksa çok dışkıya sebep olursunuz..[/QUOTE] aslında vatozları yemlemiyorum desem yalan olmaz :) bende öyle uzun dıskıya defalarca denk geldim ama hiç böyle bir kirlilik görmemiştim.. [QUOTE=rokolist]
Balıklarınız cücelerden önce bu kadar dışkı bırakıyormuydu ? Asıl önemli sorun orada cüceleri ekledikten sonra mı bu olay böyle oldu demek istediniz Abbas Bey daha açıklayıcı anlatırsanız daha mantıklı olur.
Dışkı boyları neonlardan büyük nerdeyse Neondan olduğunu düşünmüyorum ben.[/QUOTE] orkun bey neon olmadığı belli zaten.. onlar bu kadar dıskı hiç bırakmadılar.. evet cücelerden sonra bu hale geldi..
Vatozların Bu Kadar Dışkı Bırakması Normal Mi?
[QUOTE=koruyucu3443]
Hocam balık sayısı çok olmuş. Yerlerde hep dışkı... 12 saat sonra onlar suyu bozmaya başlar diye biliyorum. Bu kadar balığa her gün dip çekimi gerekir. Neonların yarısını çıkarın bence ve vatozları da üretme gibi bir amacınız yoksa sayıyı 1 e indirin.[/QUOTE]
Forumdaki bir arkadaşımız bu sayının yeterli olacağını söylemişti, bu nedenle bu kadar aldım aslında. 4 vatoz salınımları temizlesin diye alındı daha sonra çıkarılacak hocam.. önerileriniz için teşekkür ederim[:)]
[QUOTE=koruyucu3443]
Hocam balık sayısı çok olmuş. Yerlerde hep dışkı... 12 saat sonra onlar suyu bozmaya başlar diye biliyorum. Bu kadar balığa her gün dip çekimi gerekir. Neonların yarısını çıkarın bence ve vatozları da üretme gibi bir amacınız yoksa sayıyı 1 e indirin.[/QUOTE]
Forumdaki bir arkadaşımız bu sayının yeterli olacağını söylemişti, bu nedenle bu kadar aldım aslında. 4 vatoz salınımları temizlesin diye alındı daha sonra çıkarılacak hocam.. önerileriniz için teşekkür ederim[:)]
SON MESAJLAR
- Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 hounddog, 10:09
Akvaryum Tanıtımı - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
umitlee,
sina cen,
koagulant,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
exCaLiSTa,
Tortuga7,
EmiirKaan,
Tatar10,
downbelow,
yeekim,
Durustyilan,
Eldurmaz,
Serengeti,
emre12ozkan,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Mehmet Yavuz,
Piranhabull06,
Ejderha25,
ciways,
bysmokin,
atakan1,
Kınayu,
İsmail YILDIRIM,
hounddog,
ilkerkrsln,
Ylmzuslu,
KadirEmre,
zakazat kyhnu_vfPa,
bawyerank,
barsbingul,
osmandbnl,
altuntasseref,
riderfish,
Füzyon,
akvarist10UR,
Legendrow,
Legionsgamer,
omerdonmez,
Flytheshrimp,
yyiImaz,
serhan16,
oguzozt,
Assamite,
Aquarist101,
Umt61,
Vess34,
MehmetEgemen,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
