ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gcb1903
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Nisan 2015 17:15
Son Ziyaret:
11 Ekim 2024 03:39
Toplam Mesaj:
35 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
gökhan bedir
Doğum Tarihi:
19 Aralık 1989
Yaş:
36
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Iceman Sersemlik Ve Nefes Alamama
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Sersemlik, yeme ilgi azlığı, göz şişmesi, nefes alamam
Akvaryum Kapasitesi (litre): 120
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: minare salyangoz, vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 26 derece, ph 7.5
Filitrasyon: Tetra Ex700, 2 iç filtre, 1 biolife
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): haftada % 20 düzenli su değişimi
Arkadaşlar geçen yaz annelerinin sıcaktan öldüğü iceman yavrularım elbette artık kocaman oldular. 3 tane gayet iri ve capcanlı erkek ve 10 tane civarı dişi şeklinde bakıyorum. İnanın artık doğum yaptırmıyorum o kadar çok yavru aldım, binlerce dağıttım ve artık uğraşamıyorum ayda 3 4 yavru aldığım oluyordu. Artık akvaryuma kusuyor kendiler ve tabi yiyorlar 6 7 tane kadarı kurtulmuş, saklanmış büyümüş içerde 2 cm kadarlar. O kadar canlı, o kadar sağlıklılardı ki anlatamam. Sadece 15 gün önceye kadar deli gibi akvaryumda oynarlar, yüzerler, doymak bilmezlerdi. Tetra Pro Algea ana yemleri, spirulina destekli, 6 çeşit yemle de besliyordum. Deli gibi yerler ve hiç doymazlardı.
Arkadaşlar, abiler, kardeşler, ustalar, bilenler bu balıklarıma bir şey oldu. 15 gün önce ilk başladı. akvaryumun en büyük olanı abaza adlı balığımın gözü şişti, iki gözü de. Baya teleskop gibi oldu. Ve zaten sonra öldü. Henüz 15 ay oldu bu balıklarım doğalı yaşlanmış olamazlar herhalde. Sonra 3 tane dişim 1 tane erkeğim daha gözleri şişti, nefes alamadılar sanki, hep en üstte durdular, yem yemediler, hayalete dönüp öldüler. Şimdi akvaryumdaki bütün balıklarım aynı durumda. Öyle asılı gibi duruyorlar, yem ne verdiysem yemiyorlar, hayalet gibi, ruh gibi geziyorlar, dik duran var ters duran var, normalde bırakın elimle yakalamayı kepçeyle bile yakalayamazdım, öyle hızlıydılar. Şimdi elimle çok rahat alıyorum sanki ölü balık alır gibi, tepkiler çok azaldı. 6 7 tane yavru var onları bile yakalıyorum düşünün. 5 gün peş peşe % 20 su değişimi yaptım, akvaryuma 6 7 tane tuz attım, bütün filtreleri çıkarıp temizledim, ekstra hava taktım ama yok. Öyle nefes alamaz gibi, ruh gibiler. Az önce dip çekimi yaptım mecburen tekrar. Zira her zaman kapıştıkları Pro Algea yemi, spirulinayı yemediler ve dipte kaldı yem. Onları çektim.
Lütfen ben ellerimle doğurduğum, analarından yadigar kolonimi kaybetmek istemiyorum. 4 tane anaç balığım şu an bütün koloninin verdiği tepkileri verdi ve sonunda öldü. Bir tek göz şişmesi yok bunlarda. Ne yapmalıyım. Su değişimi, filtre temizliği, tuz, hava her şeyi denedim bildiğim. 1 tanesini yavru akvaryuma alıp melitan verdim 25 lt 1 ml şekilde o da öldü. Artık bunlar ölürse ben bu işi de bırakırım herhalde. Bıktım bunlara üzülmekten. Kendimden daha çok bunlara emek, para, zaman harcadım. Hep en kaliteli yemlerden aldım. Tropical % 36 spirulina süper forte bile ağızlarına sürmediler. Normalde hafta da 2 ödül yemleriydi ve akvaryumdan sıçrayan suyun haddi olmazdı, öyle severlerdi. Hep en iyisini aldığım, elimden gelen en iyisiyle besledeğim balıklarım. Ben kendim köşede dürümcüden yerim fazla para gitmesin diye ayda 50 lira bunlara sadece yem parası verdim. Bunlar benim çocuğum gibi oldu. Ölürlerse bir daha da balık almam. Salyangoz falan beslerim.
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Sersemlik, yeme ilgi azlığı, göz şişmesi, nefes alamam
Akvaryum Kapasitesi (litre): 120
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: minare salyangoz, vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 26 derece, ph 7.5
Filitrasyon: Tetra Ex700, 2 iç filtre, 1 biolife
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): haftada % 20 düzenli su değişimi
Arkadaşlar geçen yaz annelerinin sıcaktan öldüğü iceman yavrularım elbette artık kocaman oldular. 3 tane gayet iri ve capcanlı erkek ve 10 tane civarı dişi şeklinde bakıyorum. İnanın artık doğum yaptırmıyorum o kadar çok yavru aldım, binlerce dağıttım ve artık uğraşamıyorum ayda 3 4 yavru aldığım oluyordu. Artık akvaryuma kusuyor kendiler ve tabi yiyorlar 6 7 tane kadarı kurtulmuş, saklanmış büyümüş içerde 2 cm kadarlar. O kadar canlı, o kadar sağlıklılardı ki anlatamam. Sadece 15 gün önceye kadar deli gibi akvaryumda oynarlar, yüzerler, doymak bilmezlerdi. Tetra Pro Algea ana yemleri, spirulina destekli, 6 çeşit yemle de besliyordum. Deli gibi yerler ve hiç doymazlardı.
Arkadaşlar, abiler, kardeşler, ustalar, bilenler bu balıklarıma bir şey oldu. 15 gün önce ilk başladı. akvaryumun en büyük olanı abaza adlı balığımın gözü şişti, iki gözü de. Baya teleskop gibi oldu. Ve zaten sonra öldü. Henüz 15 ay oldu bu balıklarım doğalı yaşlanmış olamazlar herhalde. Sonra 3 tane dişim 1 tane erkeğim daha gözleri şişti, nefes alamadılar sanki, hep en üstte durdular, yem yemediler, hayalete dönüp öldüler. Şimdi akvaryumdaki bütün balıklarım aynı durumda. Öyle asılı gibi duruyorlar, yem ne verdiysem yemiyorlar, hayalet gibi, ruh gibi geziyorlar, dik duran var ters duran var, normalde bırakın elimle yakalamayı kepçeyle bile yakalayamazdım, öyle hızlıydılar. Şimdi elimle çok rahat alıyorum sanki ölü balık alır gibi, tepkiler çok azaldı. 6 7 tane yavru var onları bile yakalıyorum düşünün. 5 gün peş peşe % 20 su değişimi yaptım, akvaryuma 6 7 tane tuz attım, bütün filtreleri çıkarıp temizledim, ekstra hava taktım ama yok. Öyle nefes alamaz gibi, ruh gibiler. Az önce dip çekimi yaptım mecburen tekrar. Zira her zaman kapıştıkları Pro Algea yemi, spirulinayı yemediler ve dipte kaldı yem. Onları çektim.
Lütfen ben ellerimle doğurduğum, analarından yadigar kolonimi kaybetmek istemiyorum. 4 tane anaç balığım şu an bütün koloninin verdiği tepkileri verdi ve sonunda öldü. Bir tek göz şişmesi yok bunlarda. Ne yapmalıyım. Su değişimi, filtre temizliği, tuz, hava her şeyi denedim bildiğim. 1 tanesini yavru akvaryuma alıp melitan verdim 25 lt 1 ml şekilde o da öldü. Artık bunlar ölürse ben bu işi de bırakırım herhalde. Bıktım bunlara üzülmekten. Kendimden daha çok bunlara emek, para, zaman harcadım. Hep en kaliteli yemlerden aldım. Tropical % 36 spirulina süper forte bile ağızlarına sürmediler. Normalde hafta da 2 ödül yemleriydi ve akvaryumdan sıçrayan suyun haddi olmazdı, öyle severlerdi. Hep en iyisini aldığım, elimden gelen en iyisiyle besledeğim balıklarım. Ben kendim köşede dürümcüden yerim fazla para gitmesin diye ayda 50 lira bunlara sadece yem parası verdim. Bunlar benim çocuğum gibi oldu. Ölürlerse bir daha da balık almam. Salyangoz falan beslerim.
Yavru Bakımı
Merhaba arkadaşlar. Elimdeki icemanlardan biri haftaya yine yavru verecek. Geçen ayın 23 gibi 60 küsü yavru vermişti. Onlar 1 aylık olacaklar aşağı yukarı. 1 aylık yavru ile yeni doğan kesesiz aynı yavru akvaryumunda bakılır mı? Araştırdım baya ama hep 2 aylık yavru ile yeni doğan bakılmaz denmiş. Ya da 15 günlük ile yeni doğan bakılır. Benimki ikisine de uymuyor. Bunları kusturunca 1 aylık olacak şimdikiler. Mevcut yavrular henüz 20 günlük 11 12 mm falan boyları. Şayet yeni yavruları yer derseniz bunları ana tanka alabilir miyim? Son çare yavru akvaryumu ikiye bölücem sineklikle. Yardımlarınızı bekliyorum.
Merhaba arkadaşlar. Elimdeki icemanlardan biri haftaya yine yavru verecek. Geçen ayın 23 gibi 60 küsü yavru vermişti. Onlar 1 aylık olacaklar aşağı yukarı. 1 aylık yavru ile yeni doğan kesesiz aynı yavru akvaryumunda bakılır mı? Araştırdım baya ama hep 2 aylık yavru ile yeni doğan bakılmaz denmiş. Ya da 15 günlük ile yeni doğan bakılır. Benimki ikisine de uymuyor. Bunları kusturunca 1 aylık olacak şimdikiler. Mevcut yavrular henüz 20 günlük 11 12 mm falan boyları. Şayet yeni yavruları yer derseniz bunları ana tanka alabilir miyim? Son çare yavru akvaryumu ikiye bölücem sineklikle. Yardımlarınızı bekliyorum.
Vatoz Oneri
8 iceman ile 2 cüce 1 leopar vatoz bakıyorum. Cüce vatozlardan ikisi bir iki ay önce öldü. Ve şuan yaşayan cüce vatozlarım 7 8 cm. Evet iceman etobur olmasa bile görüyorum kuyruğunu falan ısırıyorlar arada. Ama leopar vatoz 13 14 cm falan oldu. Cücelerle almıştım kakalamış aldığım pet. Akvaryumun kralı şuan. İcemanlar yanına yanaşmaz bile. Arada icemanları kovalarken görüyorum. 10 cm ciklet 13 cm leopara bişe yapamadığına göre tahminim cikletten büyük alırsanız sıkıntı çıkmaz.
8 iceman ile 2 cüce 1 leopar vatoz bakıyorum. Cüce vatozlardan ikisi bir iki ay önce öldü. Ve şuan yaşayan cüce vatozlarım 7 8 cm. Evet iceman etobur olmasa bile görüyorum kuyruğunu falan ısırıyorlar arada. Ama leopar vatoz 13 14 cm falan oldu. Cücelerle almıştım kakalamış aldığım pet. Akvaryumun kralı şuan. İcemanlar yanına yanaşmaz bile. Arada icemanları kovalarken görüyorum. 10 cm ciklet 13 cm leopara bişe yapamadığına göre tahminim cikletten büyük alırsanız sıkıntı çıkmaz.
Grindal Kurt Kültürü - Tecrübelerim, Püf Noktaları
Yine bulunmayan bir kültür. Ulvi beyin bana kattığı diğer canlı yem olacak. Mikro kurt halilazırda mühitimde bedava dağıtıyorum. Ama maalesef grindal kurt kültürü satan yok. En son olmadı bazı sitelerden alıp üretime geçmeyi düşünüyorum. Ve mikro kurt kültüründeki verimi yakalarsam yine hasat durumuna göre şehrimde ücretsiz dağıtımını gerçekleştireceğim. Toprağı ve kabı hazırladık kültürü bulduğum an üretime geçiyorum.
Yine bulunmayan bir kültür. Ulvi beyin bana kattığı diğer canlı yem olacak. Mikro kurt halilazırda mühitimde bedava dağıtıyorum. Ama maalesef grindal kurt kültürü satan yok. En son olmadı bazı sitelerden alıp üretime geçmeyi düşünüyorum. Ve mikro kurt kültüründeki verimi yakalarsam yine hasat durumuna göre şehrimde ücretsiz dağıtımını gerçekleştireceğim. Toprağı ve kabı hazırladık kültürü bulduğum an üretime geçiyorum.
İceman Yavru Hakkında
[QUOTE=Kınayu]Selamlar yeni yavrularınız hayırlı olsun güle güle büyütün [:nazar:] [:iyi:] Her iki anneden yavruları aldınızmı kaçar adet doğurdular acaba ? Yavrular şuan nerde duruyor ? Saygılar.[/QUOTE]
Teşekkürler. Bir anneden alabildim diğeri ana tanka kustu yavruları kurtaramadım maalesef. Tek dişiden 63 yavru aldım. 6 7 aylık genç anne. Yavruları yavru tankına aldım 30 40 litre bişe. Hiç kayıp yok şimdilik.
[QUOTE=Kınayu]Selamlar yeni yavrularınız hayırlı olsun güle güle büyütün [:nazar:] [:iyi:] Her iki anneden yavruları aldınızmı kaçar adet doğurdular acaba ? Yavrular şuan nerde duruyor ? Saygılar.[/QUOTE]
Teşekkürler. Bir anneden alabildim diğeri ana tanka kustu yavruları kurtaramadım maalesef. Tek dişiden 63 yavru aldım. 6 7 aylık genç anne. Yavruları yavru tankına aldım 30 40 litre bişe. Hiç kayıp yok şimdilik.
İceman Yavru Hakkında
Teşekkürler arkadaşlar. Yavrular bu gün mikrokurt yemeye başladılar sevindim. Yavru yemi aldım toz gibi. Bir de Tetra Pro Algea var ezip veriyorum. Çok şükür hiç kayıp olmadı. Baya hareketlendiler artık. Yardımlarınız ve görüşleriniz için çok teşekkürler.
Teşekkürler arkadaşlar. Yavrular bu gün mikrokurt yemeye başladılar sevindim. Yavru yemi aldım toz gibi. Bir de Tetra Pro Algea var ezip veriyorum. Çok şükür hiç kayıp olmadı. Baya hareketlendiler artık. Yardımlarınız ve görüşleriniz için çok teşekkürler.
İceman Yavru Hakkında
[QUOTE=Afcng]Merhaba abi,benimde iceman beyaz kuyruk çiftim var öncelikle onu belirteyim :) balıklarınız ilk defa ağzına yavru aldığından dolayı balığınızı kusturmanız yanlış olacaktır çünkü annenin kuluçka yapmayı öğrenmesi lazım dediğiniz gibi ayrı bir akvaryumda kendisi kusmalı yavruları bundan ziyade balığın ilk yavru tutuşu olması sebebi ile yumurtaları veya keseli hale gelen yavruları yutabilir akvaryumda kayalık alan varmı ? çünkü kayalık alanda balık saklanır buda diğer balıkların kovalamaması yani stres olmaması demektir eğer çok fazla kayalık alan varsa,delikli taşlar varsa(anaçların giremiyeceği boyutta)balığınız yavrularını kusabilir akvaryumda tabiki ölenler olcaktır ama en azından tecrübe edinmiş olacak balık ve bidahaki kuluçka döneminde siz kusturup yavruluğa alacaksınız eğer kayalık değilse yada ben bu şekilde yapmam diyorsan diğer tankdaki balıkları emanet edebileceğin birine verebilirsin balıklar 1-1.5 ay sonra anaçların olduğu akvaryuma atılacak boya aldığında geri alırsın ama benim tavsiyem yavru molileri falan saiplendirip yada birine verip elinizden çıkarmanız çünkü balıklar çiftleşcek 1-2 ay ara ile en fazla,zaten diğer tank boş kalmıyacak. Anne yi kaldığı akvaryumun suyu ile doldurduğun diğer tankına alalım 15-17 gününde orda yavruları kussun sonraki zamanlarda ağzına yavru aldığında sezeryan(kusturma) yöntemi ile alırsınız yavruları ve kaybınız olmaz diyeceğim bu kadar umarım sağlıklı yavrular büyütürsün. Sağlıklı balıklar iyi hobiler [:)][/QUOTE]
Kendi kussun öğrensin diye iki anneyi de alayım yavru akvaryumuna dedim. Molileri falan yeni bulduğum 30 litreye aldım şimdilik. Akvaryumu komple boşalttım temizliği falan kolay olsun diye hiç dekor yok. İlk anneyi attığım gibi ağzında ne varsa kustu. Kesesiz yavrular. Kimi annenin ağzına geri girdi ama baya çıktı. Bende bir kürdanla ağzını aralayıp hepsini boşalttım. 63 tane yavru kustu. Sonra diğerini alayım dedim ama ne mümkün. Zaten 1 saate anca yakalıyorum çok hızlılar dekorlarda çok olunca iyice zor. Ben yakalayamadan ağzını boşalttı ana tanka. Kesesiz yavrular bi sürü. Ama maalesef toplamam imkansız. Çoğunu yediler. 63 yavruya sevinemedim kursağımda kaldı.
Şimdi bu 63 yavru tek yüzüyor sadece elma salyangoz attım yanlarına bir kaç tane. Umarım salyangozlar yemez yavrularımı. Şimdi işin diğer tarafı geldi. Microkurt attım ben bunlara bu akşam ama yemediler. Zaten nasıl iceman yavrusu anlamadım. Eski moli yavruları bunun 2 katı doğuyordu. Ne ile beslicez ki ölmesin bunlar. Moli yavrularım microkurtu afiyetle yerdi. Un kurdu parçalasam versem yerler mi?
[QUOTE=Afcng]Merhaba abi,benimde iceman beyaz kuyruk çiftim var öncelikle onu belirteyim :) balıklarınız ilk defa ağzına yavru aldığından dolayı balığınızı kusturmanız yanlış olacaktır çünkü annenin kuluçka yapmayı öğrenmesi lazım dediğiniz gibi ayrı bir akvaryumda kendisi kusmalı yavruları bundan ziyade balığın ilk yavru tutuşu olması sebebi ile yumurtaları veya keseli hale gelen yavruları yutabilir akvaryumda kayalık alan varmı ? çünkü kayalık alanda balık saklanır buda diğer balıkların kovalamaması yani stres olmaması demektir eğer çok fazla kayalık alan varsa,delikli taşlar varsa(anaçların giremiyeceği boyutta)balığınız yavrularını kusabilir akvaryumda tabiki ölenler olcaktır ama en azından tecrübe edinmiş olacak balık ve bidahaki kuluçka döneminde siz kusturup yavruluğa alacaksınız eğer kayalık değilse yada ben bu şekilde yapmam diyorsan diğer tankdaki balıkları emanet edebileceğin birine verebilirsin balıklar 1-1.5 ay sonra anaçların olduğu akvaryuma atılacak boya aldığında geri alırsın ama benim tavsiyem yavru molileri falan saiplendirip yada birine verip elinizden çıkarmanız çünkü balıklar çiftleşcek 1-2 ay ara ile en fazla,zaten diğer tank boş kalmıyacak. Anne yi kaldığı akvaryumun suyu ile doldurduğun diğer tankına alalım 15-17 gününde orda yavruları kussun sonraki zamanlarda ağzına yavru aldığında sezeryan(kusturma) yöntemi ile alırsınız yavruları ve kaybınız olmaz diyeceğim bu kadar umarım sağlıklı yavrular büyütürsün. Sağlıklı balıklar iyi hobiler [:)][/QUOTE]
Kendi kussun öğrensin diye iki anneyi de alayım yavru akvaryumuna dedim. Molileri falan yeni bulduğum 30 litreye aldım şimdilik. Akvaryumu komple boşalttım temizliği falan kolay olsun diye hiç dekor yok. İlk anneyi attığım gibi ağzında ne varsa kustu. Kesesiz yavrular. Kimi annenin ağzına geri girdi ama baya çıktı. Bende bir kürdanla ağzını aralayıp hepsini boşalttım. 63 tane yavru kustu. Sonra diğerini alayım dedim ama ne mümkün. Zaten 1 saate anca yakalıyorum çok hızlılar dekorlarda çok olunca iyice zor. Ben yakalayamadan ağzını boşalttı ana tanka. Kesesiz yavrular bi sürü. Ama maalesef toplamam imkansız. Çoğunu yediler. 63 yavruya sevinemedim kursağımda kaldı.
Şimdi bu 63 yavru tek yüzüyor sadece elma salyangoz attım yanlarına bir kaç tane. Umarım salyangozlar yemez yavrularımı. Şimdi işin diğer tarafı geldi. Microkurt attım ben bunlara bu akşam ama yemediler. Zaten nasıl iceman yavrusu anlamadım. Eski moli yavruları bunun 2 katı doğuyordu. Ne ile beslicez ki ölmesin bunlar. Moli yavrularım microkurtu afiyetle yerdi. Un kurdu parçalasam versem yerler mi?
Akvaryum 38 Derece
1 tane ile ana tankı 32 dereceye kadar indirmeyi başardım. Sanırım dediğiniz gibi 3 tane ile 30 derece altına indirebileceğim. Teşekkürler görüşleriniz için.
1 tane ile ana tankı 32 dereceye kadar indirmeyi başardım. Sanırım dediğiniz gibi 3 tane ile 30 derece altına indirebileceğim. Teşekkürler görüşleriniz için.
Akvaryum 38 Derece
İnanır mısınız sahura kadar gözümü kırpmadım elimden geldiğince dolaba su koyup soğutmaya çalıştım paso soğuk su attım. Şuan da kalktım sıcaktan bakıyım diye 31 32 dereceler. Sabah oldu hala sıcak.
Bilgisayar fanını tam olarak nasıl takmalıyım. Kaç tane kaçlık fan işe yarar. Ve daha doğrusu 38 derece kesinlikle zerre güneş görmeyen odama ( evin en dibinde yaz kış güneş girmeyen bir oda ) nasıl bir sistem lazım. Soğutucu falan araştırdım bin lira falan fiyatlar çok uçuk. Fan işi en mantıklısı. Elimde pc fanı zaten var da nasıl takıp, kaç tanesini takıp yaparım onu bilemedim.
İnanır mısınız sahura kadar gözümü kırpmadım elimden geldiğince dolaba su koyup soğutmaya çalıştım paso soğuk su attım. Şuan da kalktım sıcaktan bakıyım diye 31 32 dereceler. Sabah oldu hala sıcak.
Bilgisayar fanını tam olarak nasıl takmalıyım. Kaç tane kaçlık fan işe yarar. Ve daha doğrusu 38 derece kesinlikle zerre güneş görmeyen odama ( evin en dibinde yaz kış güneş girmeyen bir oda ) nasıl bir sistem lazım. Soğutucu falan araştırdım bin lira falan fiyatlar çok uçuk. Fan işi en mantıklısı. Elimde pc fanı zaten var da nasıl takıp, kaç tanesini takıp yaparım onu bilemedim.
Akvaryum 38 Derece
Arkadaşlar lütfen acil çözüm gerekli. Bu gün işten geç döndüm. Yarım saat kadar önce. Akvaryumuma bir baktım moli yavrularından 6 7 tanesi ölmüş. Anlam veremedim ama ufak tank olduğu içindir dedim. ( 40 50 litre bişe )
Suya elimi daldırıp alıyım dedim su yanıyor. Dereceye bir baktım 38 derece. Hemen buzluktan buzları döktüm biraz su değiştim 31 dereceye indi. Sonra büyük malawi tankıma baktım ölü bişe yok. Ama su 38 derece. Buz bile yok elimde artık biraz su değişimi yaptım 1 damacana vardı yedek 35 dereceye indirdim dolaptaki soğuk sularla falan.
İzmir burası yanıyor ve korkuyorum yazık 2 tanesinin ağzı da dolu hani. Buna bir çare bulmalıyım. Ölen canlı olduğu zaman ben kafayı yiyorum. Hele birde haşlanarak ölmelerine asla dayanamam. Bırakırım bu hobiyi o derece. Hobi değil benim için çünkü. Onların canına çok değer veriyorum. Lütfen bana yardım edin. Ölmesinler lütfen. [:((]
Arkadaşlar lütfen acil çözüm gerekli. Bu gün işten geç döndüm. Yarım saat kadar önce. Akvaryumuma bir baktım moli yavrularından 6 7 tanesi ölmüş. Anlam veremedim ama ufak tank olduğu içindir dedim. ( 40 50 litre bişe )
Suya elimi daldırıp alıyım dedim su yanıyor. Dereceye bir baktım 38 derece. Hemen buzluktan buzları döktüm biraz su değiştim 31 dereceye indi. Sonra büyük malawi tankıma baktım ölü bişe yok. Ama su 38 derece. Buz bile yok elimde artık biraz su değişimi yaptım 1 damacana vardı yedek 35 dereceye indirdim dolaptaki soğuk sularla falan.
İzmir burası yanıyor ve korkuyorum yazık 2 tanesinin ağzı da dolu hani. Buna bir çare bulmalıyım. Ölen canlı olduğu zaman ben kafayı yiyorum. Hele birde haşlanarak ölmelerine asla dayanamam. Bırakırım bu hobiyi o derece. Hobi değil benim için çünkü. Onların canına çok değer veriyorum. Lütfen bana yardım edin. Ölmesinler lütfen. [:((]
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz scorpion26, 10:21
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Oozer3466, 08:45
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 08:25
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 08:25
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
KULLANICILAR
- 47 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
MertSoyumert,
sina cen,
lojistisyen,
Rafayel,
mrah,
yeekim,
EKAR,
zen666,
DenizUlucutsoy,
ciways,
karidesrehberi,
bysmokin,
murtdmr,
HalilSefaa,
Kemal eyilik,
ugurinann,
wcup_2026_bet rap,
kyhni SPb_amPi,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
aviator55,
Flytheshrimp,
Oquanus,
LionelMehmet10,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
