ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
haritacı001
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
49
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ocak 2015 19:08
Son Ziyaret:
05 Temmuz 2017 21:56
Toplam Mesaj:
142 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
aytaç
Doğum Tarihi:
12 Aralık 1986
Yaş:
39
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
aytaç bural
SON 10 MESAJI
Hangi İkiliyi Seçmeliyim ?
T8 snow whıte ' ta olabilir 6500 kelvın 2 adet veya 3 adet 18 veya 36 watt iyidir yani verim alırsınız . . .
T8 snow whıte ' ta olabilir 6500 kelvın 2 adet veya 3 adet 18 veya 36 watt iyidir yani verim alırsınız . . .
Bitki Ile Ilgili Sorular
Bence yeni bir türmüdür derseniz pek zannetmem , ancak olabilirmi olabilir.Tekrar dediğim gibi bu tür bana gül ü andırıyor tecrübe ve deneyimlerime göre gül diyebilirmiyim evet diyebilirim lakin eskiden gül yetiştimiştim ozaman larda bu şekilde yeşil yapraklı güllerim vardı daha da büyüdükçe kırmızı tonlara ulaşmışlardı ancak böle yeşil kalanlar da vardı aralarda.
Ludwigia palustris in gelişmekte olan halinide andırmıyor değil hani.
Ancak yeni birtür olmadığı bence kesin.
Dökülen yaprak konusuna gelirsek,yeni yaprakların oluşabilmesi için eski yaprakların dökülmesi gayet normal bir durum,bu aynı zaman da bitkinin adaptasyonunu gösterir.
Çok sık olmamak kaydı ile uzayan ve ışığa yaklaşan dalların daha gür ve rengini vermesi dolayısı ile daha altta kalan dalların ve yaprakların solması ve düşmesi düzenli aralık lı budamayla düzelir.tabikide uygun gübreleme devam ettiği sürece budanan yerlerden sürekli yeni filizler vermeye başladıkça bitkide bu yaprak dökülmeleri azalım gösterir.Yani daha çok adaptasyonu yeni oluşmuş bitkilerde daha sık yaşanıyor bu durum ,gayet normal böyle olması . . .çok aşırı bi dökülme var ise gübre yetersizliği ne işaret tir,daha cılız ve zayıf olması yaprakların tül tül olması ise aydınlatma ve gübre yetersizliğinin ikisindende şüphelenmemizi gerektirir. . .saygılar .. .
Bence yeni bir türmüdür derseniz pek zannetmem , ancak olabilirmi olabilir.Tekrar dediğim gibi bu tür bana gül ü andırıyor tecrübe ve deneyimlerime göre gül diyebilirmiyim evet diyebilirim lakin eskiden gül yetiştimiştim ozaman larda bu şekilde yeşil yapraklı güllerim vardı daha da büyüdükçe kırmızı tonlara ulaşmışlardı ancak böle yeşil kalanlar da vardı aralarda.
Ludwigia palustris in gelişmekte olan halinide andırmıyor değil hani.
Ancak yeni birtür olmadığı bence kesin.
Dökülen yaprak konusuna gelirsek,yeni yaprakların oluşabilmesi için eski yaprakların dökülmesi gayet normal bir durum,bu aynı zaman da bitkinin adaptasyonunu gösterir.
Çok sık olmamak kaydı ile uzayan ve ışığa yaklaşan dalların daha gür ve rengini vermesi dolayısı ile daha altta kalan dalların ve yaprakların solması ve düşmesi düzenli aralık lı budamayla düzelir.tabikide uygun gübreleme devam ettiği sürece budanan yerlerden sürekli yeni filizler vermeye başladıkça bitkide bu yaprak dökülmeleri azalım gösterir.Yani daha çok adaptasyonu yeni oluşmuş bitkilerde daha sık yaşanıyor bu durum ,gayet normal böyle olması . . .çok aşırı bi dökülme var ise gübre yetersizliği ne işaret tir,daha cılız ve zayıf olması yaprakların tül tül olması ise aydınlatma ve gübre yetersizliğinin ikisindende şüphelenmemizi gerektirir. . .saygılar .. .
Akvaryum Tabanında Saksı Torfu Kullanımı
Tetra complete substrate üzeri hagen veya prodac fertıl plant üzeri hagen şeklinde uygulama da yapabilirsiniz gayet te verim alabilirsiniz. . .saygılar. . .
Tetra complete substrate üzeri hagen veya prodac fertıl plant üzeri hagen şeklinde uygulama da yapabilirsiniz gayet te verim alabilirsiniz. . .saygılar. . .
Dış Filtre Hakkinda Uzmanlik Sorusu :)
Son sepete bakteri oluşumu için koyarsanız iyi olur substrat ,zeoliti ilk suyun girdiği bölüme koymanızı öneriririm. Çıkışa yakın olarak ta substrat dediğiniz malzeme dirseramik sera siporax mini kullanıyorum ben ,ve onun altına da bir sıra elyaf koyabilirseniz çok daha iyi olur..saygılar
Normalde substrat,seramik halka ,sera siporax gibi ürünler daha karanlık ve daha yavaş veya az su sirkülasyonu olan orta bölüme yakın konulmalıdır,sebebi ise bakterilerin burada yuvalanmasını sağlamaktır,onun dışında siyah tırtıklı plastik parçalar suyu dağıtmak ve parçalayarak seramik halkalara daha iyi yayılımını sağlamak amacını taşır,
Bunun haricinde zeolit daha çok fosfat tutucu özelliğinden dolayı ilk suyun girdiği yere koyulmalı veya çıkışa yakın koyulmalı ,kömür ise kesinlikle son çıkışa koyulmalı zira kömürün sudaki tortuları ve minik uçuşan toz bulutlarını toplayarak topak halinde biraz daha büyük topaklanmasını sağlar ve filtrede tekrar toparlanmasını sağlar ,peki neden son çıkışa koyuyoruz normalde mantıken ilk çıkışta olmuş olsa ilk giren ince partikülleri topaklaştırıp filtrede kalmasını sağlamak mantıklı değilmi diye soruyor insan ,
Bunu da şöyle açıklayayım hemen ,karbon kömürünün amacı tutucu ve bağlayıcı özellik taşıması ve ömrünün akvaryum ortamına bağlı bi şekilde 3 ay veya 6 ay gibi bi zaman da dolması dır.
Bu yüzden genelde filtrenin son çıkış kısmına gelen su ilk çıkışına oranla kirlilik düzeyi oldukça düşük bi su olması dolayısı ile kömürü daha az kirletmekte ve gözeneklerinin dolmasını dahada geciktirmesine yardımcı olacağından dolayı aktif karbon kömürü son çıkışa konur. saygılar . . .
Zeolitin başta olması da son da olması da çok bişey değiştirmeyecektir neticede sondada olsa baştada olsa sadece fosfat ı tutacağı için nerde olursa olsun tutacağı fosfat aynıdır, , ,
Son sepete bakteri oluşumu için koyarsanız iyi olur substrat ,zeoliti ilk suyun girdiği bölüme koymanızı öneriririm. Çıkışa yakın olarak ta substrat dediğiniz malzeme dirseramik sera siporax mini kullanıyorum ben ,ve onun altına da bir sıra elyaf koyabilirseniz çok daha iyi olur..saygılar
Normalde substrat,seramik halka ,sera siporax gibi ürünler daha karanlık ve daha yavaş veya az su sirkülasyonu olan orta bölüme yakın konulmalıdır,sebebi ise bakterilerin burada yuvalanmasını sağlamaktır,onun dışında siyah tırtıklı plastik parçalar suyu dağıtmak ve parçalayarak seramik halkalara daha iyi yayılımını sağlamak amacını taşır,
Bunun haricinde zeolit daha çok fosfat tutucu özelliğinden dolayı ilk suyun girdiği yere koyulmalı veya çıkışa yakın koyulmalı ,kömür ise kesinlikle son çıkışa koyulmalı zira kömürün sudaki tortuları ve minik uçuşan toz bulutlarını toplayarak topak halinde biraz daha büyük topaklanmasını sağlar ve filtrede tekrar toparlanmasını sağlar ,peki neden son çıkışa koyuyoruz normalde mantıken ilk çıkışta olmuş olsa ilk giren ince partikülleri topaklaştırıp filtrede kalmasını sağlamak mantıklı değilmi diye soruyor insan ,
Bunu da şöyle açıklayayım hemen ,karbon kömürünün amacı tutucu ve bağlayıcı özellik taşıması ve ömrünün akvaryum ortamına bağlı bi şekilde 3 ay veya 6 ay gibi bi zaman da dolması dır.
Bu yüzden genelde filtrenin son çıkış kısmına gelen su ilk çıkışına oranla kirlilik düzeyi oldukça düşük bi su olması dolayısı ile kömürü daha az kirletmekte ve gözeneklerinin dolmasını dahada geciktirmesine yardımcı olacağından dolayı aktif karbon kömürü son çıkışa konur. saygılar . . .
Zeolitin başta olması da son da olması da çok bişey değiştirmeyecektir neticede sondada olsa baştada olsa sadece fosfat ı tutacağı için nerde olursa olsun tutacağı fosfat aynıdır, , ,
Yeni Kurulan Nano
Aydınlatmayı,3+2+3 ten ziyade ,4+4 veya 5 +3 şeklinde yapmanızı tavsiye ederim süreler bence kısa aralıklı olmamalı ,onun dışında sıvı gübre takviyesine yavaştan başlamalısınız az miktarlarda . . .saygılar . .
Aydınlatmayı,3+2+3 ten ziyade ,4+4 veya 5 +3 şeklinde yapmanızı tavsiye ederim süreler bence kısa aralıklı olmamalı ,onun dışında sıvı gübre takviyesine yavaştan başlamalısınız az miktarlarda . . .saygılar . .
Dış Filtre Hakkinda Uzmanlik Sorusu :)
Son sepete bakteri oluşumu için koyarsanız iyi olur substrat ,zeoliti ilk suyun girdiği bölüme koymanızı öneriririm. Çıkışa yakın olarak ta substrat dediğiniz malzeme dirseramik sera siporax mini kullanıyorum ben ,ve onun altına da bir sıra elyaf koyabilirseniz çok daha iyi olur..saygılar
Son sepete bakteri oluşumu için koyarsanız iyi olur substrat ,zeoliti ilk suyun girdiği bölüme koymanızı öneriririm. Çıkışa yakın olarak ta substrat dediğiniz malzeme dirseramik sera siporax mini kullanıyorum ben ,ve onun altına da bir sıra elyaf koyabilirseniz çok daha iyi olur..saygılar
Bitki Ile Ilgili Sorular
Bu bitki bence güle benziyor az gübreleme ve aydınlatma ile yeşil tonlarda kalmış daha kırmızı rengini veremeyen bir gül bitkisi olabilir.tahminim güçlü bi şekilde o yönde ...saygılar
Günlük min.3 4 saat yakmaya çalışın aydınlatmayı potasyum vermeye çalışabilirsiniz dıy olarak ...saygılar . ..
Yavaş bi şekilde kırmızı rengini vermeye başlayacaktır ..ve uzama ve sürgünler verecektir . ..
Bu bitki bence güle benziyor az gübreleme ve aydınlatma ile yeşil tonlarda kalmış daha kırmızı rengini veremeyen bir gül bitkisi olabilir.tahminim güçlü bi şekilde o yönde ...saygılar
Günlük min.3 4 saat yakmaya çalışın aydınlatmayı potasyum vermeye çalışabilirsiniz dıy olarak ...saygılar . ..
Yavaş bi şekilde kırmızı rengini vermeye başlayacaktır ..ve uzama ve sürgünler verecektir . ..
55cm Yükseklikte Parvula Yetişir Mi?
Eğerki aydınlatma tesisatınız güçlü ise bi sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum,yanlız aydınlatma bu yükseklikte sizi zorlayacaktır diye düşünüyorum sonuçta güçlü aydınlatma için flo eklemek zorunda kalacaksınız buda size maliyet ve ısı konusunda sıkıntı yaşatabilir.. mümkünse bi 5 10 cm arası daha az su doldurun derim ..saygılar
Eğerki aydınlatma tesisatınız güçlü ise bi sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum,yanlız aydınlatma bu yükseklikte sizi zorlayacaktır diye düşünüyorum sonuçta güçlü aydınlatma için flo eklemek zorunda kalacaksınız buda size maliyet ve ısı konusunda sıkıntı yaşatabilir.. mümkünse bi 5 10 cm arası daha az su doldurun derim ..saygılar
Sunsun Hw-603 B Mi Yoksa Tetra Ex400 Mü Almalıyım
Ben 603 b kullanıcısı olarak bu filtreyi öneririm boyut fiyat performans açısından o tanka yeteceğini düşünüyorum . . . saygılar . . .
Ben 603 b kullanıcısı olarak bu filtreyi öneririm boyut fiyat performans açısından o tanka yeteceğini düşünüyorum . . . saygılar . . .
Bu Balığın Hareketleri Normal Mi :)
10 tl ye satılan mini iç filtrelerden edinin derim ,çok fazla oksijensiz kalmış bunalmış hayvan,,
10 tl ye satılan mini iç filtrelerden edinin derim ,çok fazla oksijensiz kalmış bunalmış hayvan,,
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - 400 Litre Havuz Conix, 12:06
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
