ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Fatihkaya55
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Mart 2022 13:24
Son Ziyaret:
Dün 12:13
Toplam Mesaj:
27 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fatih Kaya
Doğum Tarihi:
15 Haziran 1989
Yaş:
37
İl:
Samsun
Meslek:
Gelir Uzmanı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Fatih Kaya (Akvaryumkitaplığı)
SON 10 MESAJI
Filtre Önerisi
Dophin sfp 16 kendinden motorlu pipo filtre işinizi görecektir hemde su çıkış seviyesi su içinde tutulursa sıfır ses. Kendi 30×30×30 betta akvaryumumda kullanıyorum memnunum
Dophin sfp 16 kendinden motorlu pipo filtre işinizi görecektir hemde su çıkış seviyesi su içinde tutulursa sıfır ses. Kendi 30×30×30 betta akvaryumumda kullanıyorum memnunum
Aquael Fzn Pro Serisi Şelale Filtre
Aquael fzn pro 700 elime ulaşalı bir hafta oldu kısa süreli deneyimlerimi paylaşmak isterim. Filtreyi 60×30×30 tankıma kurdum öncelikle filtrenin olumsuz yanlarından bahsedeyim ilk olarak su emiş borusu çok uzun özellikle benim gibi 30 cm yüksekliğinde bir tankınız varsa akvaryumunuza sığmayacaktır. Yukarı aşağı ayarlanabilen ızgaralı parçayı en yukarı alsanız dahi sığmıyor ben çözümü emiş borusunun filtreye giren parçasını kesmekle buldum. Ancak parçaların birbirine eklendiği kısım biraz daha genişmiş o yüzden kesim yaptıktan sonra takacağım parçayı içerden biraz zımparalayarak inceltmek zorunda kaldım ama neticede hallettim. Diğer olumsuz yanı filtrenin içinden hiçbir medya çıkmaması aslında çıkıyor ama o çıkanlar hiçbir işinizi görmeyecek aynı sistem dophin H serisi şelale filtrelerde de vardı. Ben bu durumu bilerek almıştım zaten, elimde biyolojik sünger ve aquario neo soft medya olduğu için onları kullandım. Olumlu yanlarına gelince ilk olarak filtre aşırı sessiz. Bitek filtre kapağının takıldığı yere o-ring benzeri bir malzeme koymadıkları için kapaktan çok çok az bir ses geliyor ama akvaryum yatak odamda olmasına rağmen rahatsız etmiyor duymuyorum onun haricinde filtrenin akvaryuma temas eden her noktasına yumuşak bir malzeme koymuşlar. Diğer bir artısı kova hacmi çok iyi. Tanıtım videolarında gösterilmeyen bir medya koyma alanı daha var hatta o kısım yan tarafındaki içinde medya olan kısımdan daha aşağıda daha derin yani. Ben o kısma dophin sfp 34 ün iki süngerinden birini koydum bayağı uzun ve geniş olmasına rağmen sığdı. İçinden çıkan kasetleri çıkarıp o kısma ise en alta 3-4 cm kalınlığında sünger onların üzerine de file içerisinde aquario soft koydum ve neredeyse 500 ml medya aldı en üste ise sera crystal clear elyaf koydum. Benim akvaryum hacmim küçük olduğu için debi ayarı benim için çok önemliydi. Debiyi istediğiniz kadar azaltabiliyorsunuz bu da bir artı. Filtreyi kurduktan sonra ilk bir saat debiyi kısınca filtrenin içine su dolma sesi geliyordu sürekli bende kısık debide hep böyle ses yapacağını düşünüp pişman olmuştum aldığıma ama bir saat sonra debiyi istediğim ayarda çalıştırmama rağmen ses sıfıra indi. Ayrıca motor suyun içinde olduğu için elektrik kesintilerinden sonra veya temizlik sonrası su doldurmayla falan uğraşmak zorunda kalmıyorsunuz kendisi dolduruyor haznesini. Bu kadar sessiz ve geniş biyolojik filtrasyon alanı sağlayan ve aynı zamanda geniş debi aralığı olan bir şelale filtre daha önce kullanmamıştım. Dış filtre kadar geniş medya hacmi sunmasa da temizlik kolaylığı bakımından dış filtrenin önünde. Hortum sök tak işleriyle uğraşmıyorsunuz. Kısa süreli deneyimlerim bu şekilde. İlerde olumsuz birşeyle karşılaşırsam tekrar paylaşım yaparım.
Aquael fzn pro 700 elime ulaşalı bir hafta oldu kısa süreli deneyimlerimi paylaşmak isterim. Filtreyi 60×30×30 tankıma kurdum öncelikle filtrenin olumsuz yanlarından bahsedeyim ilk olarak su emiş borusu çok uzun özellikle benim gibi 30 cm yüksekliğinde bir tankınız varsa akvaryumunuza sığmayacaktır. Yukarı aşağı ayarlanabilen ızgaralı parçayı en yukarı alsanız dahi sığmıyor ben çözümü emiş borusunun filtreye giren parçasını kesmekle buldum. Ancak parçaların birbirine eklendiği kısım biraz daha genişmiş o yüzden kesim yaptıktan sonra takacağım parçayı içerden biraz zımparalayarak inceltmek zorunda kaldım ama neticede hallettim. Diğer olumsuz yanı filtrenin içinden hiçbir medya çıkmaması aslında çıkıyor ama o çıkanlar hiçbir işinizi görmeyecek aynı sistem dophin H serisi şelale filtrelerde de vardı. Ben bu durumu bilerek almıştım zaten, elimde biyolojik sünger ve aquario neo soft medya olduğu için onları kullandım. Olumlu yanlarına gelince ilk olarak filtre aşırı sessiz. Bitek filtre kapağının takıldığı yere o-ring benzeri bir malzeme koymadıkları için kapaktan çok çok az bir ses geliyor ama akvaryum yatak odamda olmasına rağmen rahatsız etmiyor duymuyorum onun haricinde filtrenin akvaryuma temas eden her noktasına yumuşak bir malzeme koymuşlar. Diğer bir artısı kova hacmi çok iyi. Tanıtım videolarında gösterilmeyen bir medya koyma alanı daha var hatta o kısım yan tarafındaki içinde medya olan kısımdan daha aşağıda daha derin yani. Ben o kısma dophin sfp 34 ün iki süngerinden birini koydum bayağı uzun ve geniş olmasına rağmen sığdı. İçinden çıkan kasetleri çıkarıp o kısma ise en alta 3-4 cm kalınlığında sünger onların üzerine de file içerisinde aquario soft koydum ve neredeyse 500 ml medya aldı en üste ise sera crystal clear elyaf koydum. Benim akvaryum hacmim küçük olduğu için debi ayarı benim için çok önemliydi. Debiyi istediğiniz kadar azaltabiliyorsunuz bu da bir artı. Filtreyi kurduktan sonra ilk bir saat debiyi kısınca filtrenin içine su dolma sesi geliyordu sürekli bende kısık debide hep böyle ses yapacağını düşünüp pişman olmuştum aldığıma ama bir saat sonra debiyi istediğim ayarda çalıştırmama rağmen ses sıfıra indi. Ayrıca motor suyun içinde olduğu için elektrik kesintilerinden sonra veya temizlik sonrası su doldurmayla falan uğraşmak zorunda kalmıyorsunuz kendisi dolduruyor haznesini. Bu kadar sessiz ve geniş biyolojik filtrasyon alanı sağlayan ve aynı zamanda geniş debi aralığı olan bir şelale filtre daha önce kullanmamıştım. Dış filtre kadar geniş medya hacmi sunmasa da temizlik kolaylığı bakımından dış filtrenin önünde. Hortum sök tak işleriyle uğraşmıyorsunuz. Kısa süreli deneyimlerim bu şekilde. İlerde olumsuz birşeyle karşılaşırsam tekrar paylaşım yaparım.
Aquael Fzn Pro Serisi Şelale Filtre
[QUOTE=Anselmo458]Aquario neo medyalarını ben de çok duydum hatta yakın zamanda alıp kendim test etmek istiyorum. Şunu sormak istedim soft medium ve hard arasındaki farkları gözlemleme imkanınız oldu mu ?[/QUOTE]
Ben sadece soft mini olanını kullandım softun suyu yumuşattığı medium un nötr olduğu hard ın da sertleştirdiği yazıyor ürünlerde. Tabiki ozmos su kullanılmadığı sürece soft un suyu yumuşatması mümkün değil. Ozmosla kullanımda bile ph değerlerini çok fazla değiştirmiyor uzun dönemde ne kadar etkisi olur onu henüz gözlemleyemedim bekleyip göreceğiz 🙂
[QUOTE=Anselmo458]Aquario neo medyalarını ben de çok duydum hatta yakın zamanda alıp kendim test etmek istiyorum. Şunu sormak istedim soft medium ve hard arasındaki farkları gözlemleme imkanınız oldu mu ?[/QUOTE]
Ben sadece soft mini olanını kullandım softun suyu yumuşattığı medium un nötr olduğu hard ın da sertleştirdiği yazıyor ürünlerde. Tabiki ozmos su kullanılmadığı sürece soft un suyu yumuşatması mümkün değil. Ozmosla kullanımda bile ph değerlerini çok fazla değiştirmiyor uzun dönemde ne kadar etkisi olur onu henüz gözlemleyemedim bekleyip göreceğiz 🙂
Aquael Fzn Pro Serisi Şelale Filtre
[QUOTE=CoryCory]
Ses konusunda su akışı olmasa filtre kapalı sanarsın inanılır gibi değil. Sadece akvaryumu filtrenin akış noktasına kadar doldurman gerekiyor bunu es geçme sakın. Bu arada fzn pronun her kartuşu 12 ye 1 cm. içinden elyafa sarılı karbon çıkıyor. Ömrünü doldurunca yerine sünger koymak isterseniz bu ölçülerde kesmeniz gerekiyor. 2. method ise kartuşları çıkarıp blok sünger koymak. Son olarak ise bu filtrelerin bir pre filter kulesi mevcut. Ben içine elyaf tıkıyorum ama uygun boyutta sünger kesilip oda konabilir. [:iyi:]
Ben bu konuda çok uzun yıllar her türlü abukluğu denedim ve çözümü büyük boy filtre(yada 2 orta boy filtre), çok devridaim ve süngerde buldum. Konuyla alakalı olsun 40x küp tankım da fznpro 1500 kullanıyorum. Çoğu insana göre overkill ama hesaba katmadıkları 2 husus var; hobiciler çoğu zaman abuk zubuk filtre malzemelerinden medet umuyorlar fakat suyu daha çok çevirmenin ve bunu büyük bir hacimde yapmanın etkililiğini hesaba kimse katmıyor sanırım. Acemi hobiciler özellikle filtre malzemelerine filtre parası harcıyorlar halbuki bu bütçe ile 2. filtre yada daha büyük boy bir filtre alınabiliyor. Zaten yukarıdaki arkadaşıma 700 modelini tavsiye etmeme sebebimde buydu, aralarındaki fiyat farkı ciddi cüzi çünkü; sadece 200tl fark var(ha yeri yoksa akvaryumu çok kapatıyorsa ayrı konu fiziki şartları sağladığı hali ile düşünmek gerekli). Tabiki işin sonunda tek doğru yok her hobicinin kendince bir doğrusu var ve bu doğru o kişide çalışıyor. Parametreler çok değişken olabileceğinden aslında tavsiye vermenin en zor olduğu hobilerden biri neyseki ekipman konusu daha kolay. [/QUOTE][x(][QUOTE=CoryCory]
Ses konusunda su akışı olmasa filtre kapalı sanarsın inanılır gibi değil. Sadece akvaryumu filtrenin akış noktasına kadar doldurman gerekiyor bunu es geçme sakın. Bu arada fzn pronun her kartuşu 12 ye 1 cm. içinden elyafa sarılı karbon çıkıyor. Ömrünü doldurunca yerine sünger koymak isterseniz bu ölçülerde kesmeniz gerekiyor. 2. method ise kartuşları çıkarıp blok sünger koymak. Son olarak ise bu filtrelerin bir pre filter kulesi mevcut. Ben içine elyaf tıkıyorum ama uygun boyutta sünger kesilip oda konabilir. [:iyi:]
Ben bu konuda çok uzun yıllar her türlü abukluğu denedim ve çözümü büyük boy filtre(yada 2 orta boy filtre), çok devridaim ve süngerde buldum. Konuyla alakalı olsun 40x küp tankım da fznpro 1500 kullanıyorum. Çoğu insana göre overkill ama hesaba katmadıkları 2 husus var; hobiciler çoğu zaman abuk zubuk filtre malzemelerinden medet umuyorlar fakat suyu daha çok çevirmenin ve bunu büyük bir hacimde yapmanın etkililiğini hesaba kimse katmıyor sanırım. Acemi hobiciler özellikle filtre malzemelerine filtre parası harcıyorlar halbuki bu bütçe ile 2. filtre yada daha büyük boy bir filtre alınabiliyor. Zaten yukarıdaki arkadaşıma 700 modelini tavsiye etmeme sebebimde buydu, aralarındaki fiyat farkı ciddi cüzi çünkü; sadece 200tl fark var(ha yeri yoksa akvaryumu çok kapatıyorsa ayrı konu fiziki şartları sağladığı hali ile düşünmek gerekli). Tabiki işin sonunda tek doğru yok her hobicinin kendince bir doğrusu var ve bu doğru o kişide çalışıyor. Parametreler çok değişken olabileceğinden aslında tavsiye vermenin en zor olduğu hobilerden biri neyseki ekipman konusu daha kolay. [/QUOTE]
Zaten su seviyem her zaman en yukarda olduğu için o açıdan sıkıntı yaşamam ama ben içindeki kartuşları çıkartıp sünger ve aquario neo soft kullanacağım. Neo soft un matrixden 3-4 kat fazla yüzey alanı olduğunu öğrendiğimden beri her akvaryumumda biyolojik sünger + aquario neo medya kullanıyorum. Fzn pro 1000 almamamın sebebi ise ebatlarından dolayı yer problemi. Ama sizde 3 birim matrix kullanana kadar 1 birim aquario neo meyda kullanabilirsiniz. Özellikle medya alanı dar filtrelerde ilaç gibi oluyor. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler bu arada 🙏
[QUOTE=CoryCory]
Ses konusunda su akışı olmasa filtre kapalı sanarsın inanılır gibi değil. Sadece akvaryumu filtrenin akış noktasına kadar doldurman gerekiyor bunu es geçme sakın. Bu arada fzn pronun her kartuşu 12 ye 1 cm. içinden elyafa sarılı karbon çıkıyor. Ömrünü doldurunca yerine sünger koymak isterseniz bu ölçülerde kesmeniz gerekiyor. 2. method ise kartuşları çıkarıp blok sünger koymak. Son olarak ise bu filtrelerin bir pre filter kulesi mevcut. Ben içine elyaf tıkıyorum ama uygun boyutta sünger kesilip oda konabilir. [:iyi:]
Ben bu konuda çok uzun yıllar her türlü abukluğu denedim ve çözümü büyük boy filtre(yada 2 orta boy filtre), çok devridaim ve süngerde buldum. Konuyla alakalı olsun 40x küp tankım da fznpro 1500 kullanıyorum. Çoğu insana göre overkill ama hesaba katmadıkları 2 husus var; hobiciler çoğu zaman abuk zubuk filtre malzemelerinden medet umuyorlar fakat suyu daha çok çevirmenin ve bunu büyük bir hacimde yapmanın etkililiğini hesaba kimse katmıyor sanırım. Acemi hobiciler özellikle filtre malzemelerine filtre parası harcıyorlar halbuki bu bütçe ile 2. filtre yada daha büyük boy bir filtre alınabiliyor. Zaten yukarıdaki arkadaşıma 700 modelini tavsiye etmeme sebebimde buydu, aralarındaki fiyat farkı ciddi cüzi çünkü; sadece 200tl fark var(ha yeri yoksa akvaryumu çok kapatıyorsa ayrı konu fiziki şartları sağladığı hali ile düşünmek gerekli). Tabiki işin sonunda tek doğru yok her hobicinin kendince bir doğrusu var ve bu doğru o kişide çalışıyor. Parametreler çok değişken olabileceğinden aslında tavsiye vermenin en zor olduğu hobilerden biri neyseki ekipman konusu daha kolay. [/QUOTE][x(][QUOTE=CoryCory]
Ses konusunda su akışı olmasa filtre kapalı sanarsın inanılır gibi değil. Sadece akvaryumu filtrenin akış noktasına kadar doldurman gerekiyor bunu es geçme sakın. Bu arada fzn pronun her kartuşu 12 ye 1 cm. içinden elyafa sarılı karbon çıkıyor. Ömrünü doldurunca yerine sünger koymak isterseniz bu ölçülerde kesmeniz gerekiyor. 2. method ise kartuşları çıkarıp blok sünger koymak. Son olarak ise bu filtrelerin bir pre filter kulesi mevcut. Ben içine elyaf tıkıyorum ama uygun boyutta sünger kesilip oda konabilir. [:iyi:]
Ben bu konuda çok uzun yıllar her türlü abukluğu denedim ve çözümü büyük boy filtre(yada 2 orta boy filtre), çok devridaim ve süngerde buldum. Konuyla alakalı olsun 40x küp tankım da fznpro 1500 kullanıyorum. Çoğu insana göre overkill ama hesaba katmadıkları 2 husus var; hobiciler çoğu zaman abuk zubuk filtre malzemelerinden medet umuyorlar fakat suyu daha çok çevirmenin ve bunu büyük bir hacimde yapmanın etkililiğini hesaba kimse katmıyor sanırım. Acemi hobiciler özellikle filtre malzemelerine filtre parası harcıyorlar halbuki bu bütçe ile 2. filtre yada daha büyük boy bir filtre alınabiliyor. Zaten yukarıdaki arkadaşıma 700 modelini tavsiye etmeme sebebimde buydu, aralarındaki fiyat farkı ciddi cüzi çünkü; sadece 200tl fark var(ha yeri yoksa akvaryumu çok kapatıyorsa ayrı konu fiziki şartları sağladığı hali ile düşünmek gerekli). Tabiki işin sonunda tek doğru yok her hobicinin kendince bir doğrusu var ve bu doğru o kişide çalışıyor. Parametreler çok değişken olabileceğinden aslında tavsiye vermenin en zor olduğu hobilerden biri neyseki ekipman konusu daha kolay. [/QUOTE]
Zaten su seviyem her zaman en yukarda olduğu için o açıdan sıkıntı yaşamam ama ben içindeki kartuşları çıkartıp sünger ve aquario neo soft kullanacağım. Neo soft un matrixden 3-4 kat fazla yüzey alanı olduğunu öğrendiğimden beri her akvaryumumda biyolojik sünger + aquario neo medya kullanıyorum. Fzn pro 1000 almamamın sebebi ise ebatlarından dolayı yer problemi. Ama sizde 3 birim matrix kullanana kadar 1 birim aquario neo meyda kullanabilirsiniz. Özellikle medya alanı dar filtrelerde ilaç gibi oluyor. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler bu arada 🙏
Aquael Fzn Pro Serisi Şelale Filtre
Biyolojik süngerler matrix, sera siporax gibi medyaların yanında gereksiz görülüyor ama yapılan birçok araştırmada arke ismindeki faydalı bakterilerin çoğunlukla ince gözenekli biyolojik süngerlerde yoğun olarak barındığı tespit edilmiş. Hatta akvaryumda bir süre sonra biyolojik yükün yüzde 70-80 lik kısmını arkelerin üstlendiği tespit edilmiş. Dolayısıyla bence diğer medyaların yanında biyolojik süngerler de ihmal edilmemeli.
Biyolojik süngerler matrix, sera siporax gibi medyaların yanında gereksiz görülüyor ama yapılan birçok araştırmada arke ismindeki faydalı bakterilerin çoğunlukla ince gözenekli biyolojik süngerlerde yoğun olarak barındığı tespit edilmiş. Hatta akvaryumda bir süre sonra biyolojik yükün yüzde 70-80 lik kısmını arkelerin üstlendiği tespit edilmiş. Dolayısıyla bence diğer medyaların yanında biyolojik süngerler de ihmal edilmemeli.
Aquael Fzn Pro Serisi Şelale Filtre
Şuan debisi az diye sfp 34 kullanıyorum biyolojik olarak yeterli ama 30 cm derinliği olan akvaryum için çok büyük çok fazla yer kaplıyor. Debi sorun olmazsa fzn 700 biyolojik olarak bana yeterli gelir. Oase ye göre bunu tercih etme sebebim akvaryumum yatak odamdaki gibinme odasında. Yani çok sessiz olması lazım. @CoryCory nin ses konusundaki yorumuna güvenerek fzn 700 alıyorum.
Şuan debisi az diye sfp 34 kullanıyorum biyolojik olarak yeterli ama 30 cm derinliği olan akvaryum için çok büyük çok fazla yer kaplıyor. Debi sorun olmazsa fzn 700 biyolojik olarak bana yeterli gelir. Oase ye göre bunu tercih etme sebebim akvaryumum yatak odamdaki gibinme odasında. Yani çok sessiz olması lazım. @CoryCory nin ses konusundaki yorumuna güvenerek fzn 700 alıyorum.
Aquael Fzn Pro Serisi Şelale Filtre
60×30×30 akvaryumuma fzn pro 700 almayı düşünüyorum ama debinin fazla geleceğine dair şüphelerim var akvaryumda net 42 litre su var ve dipte tortu var bütün tortuyu dağıtsın istemiyorum fzn pro 700 ün debisi ne kadar kısılıyor acaba?
60×30×30 akvaryumuma fzn pro 700 almayı düşünüyorum ama debinin fazla geleceğine dair şüphelerim var akvaryumda net 42 litre su var ve dipte tortu var bütün tortuyu dağıtsın istemiyorum fzn pro 700 ün debisi ne kadar kısılıyor acaba?
Sunsun Hw-603b Kullananlar İçeri
Arkadaşlar cihazın kablo uzunluğunu net olarak ne kadar acaba yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Birde bu filtreyi akvarymun yanında kullanan var mı akvaryumun yanında motor üstte emiş altta olacak şekilde koysak akvaryumun yanına emişde bi sıkıntı olur mu[EDIT]Fatihkaya55,2022-08-10 11:37:06[/EDIT]
Arkadaşlar cihazın kablo uzunluğunu net olarak ne kadar acaba yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Birde bu filtreyi akvarymun yanında kullanan var mı akvaryumun yanında motor üstte emiş altta olacak şekilde koysak akvaryumun yanına emişde bi sıkıntı olur mu[EDIT]Fatihkaya55,2022-08-10 11:37:06[/EDIT]
İç Sump Planlama
Merhabalar sump konusunda birçok tecrübeli arkadaş olduğu için bu konudaki arkadaşlara sormak istediğim birşey var sump yapımıyla ilgili videoları incelerken bu videoyu buldum buradaki taşırma camının yüksekliği bana biraz fazla gibi geldi akvaryumdaki su seviyesi taşırma camının altına düştüğünde tanktaki devir daim işlemi durmaz mı ve bu videodaki arkadaşlar profesyonel akvaryum imalatı yapıyorlar. Sonuçta mantıken akvaryumdaki su seviyesi taşırma camının yüksekliği kadar olur
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234365/260720220924001.jpg[/IMG]
Merhabalar sump konusunda birçok tecrübeli arkadaş olduğu için bu konudaki arkadaşlara sormak istediğim birşey var sump yapımıyla ilgili videoları incelerken bu videoyu buldum buradaki taşırma camının yüksekliği bana biraz fazla gibi geldi akvaryumdaki su seviyesi taşırma camının altına düştüğünde tanktaki devir daim işlemi durmaz mı ve bu videodaki arkadaşlar profesyonel akvaryum imalatı yapıyorlar. Sonuçta mantıken akvaryumdaki su seviyesi taşırma camının yüksekliği kadar olur
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234365/260720220924001.jpg[/IMG]
Monster Fishs
Bu akvarum sadece alligator e bile küçük sen içine bi dünya balık koymuşsun üzerinden bayağı zaman geçmiş muhtemelen yazık etmişsindir balıklara bu balıklar için sana en az 1 tonluk akvaryum lazım. ancak iki oscar bakılcak tanklara bu kadar hayvanı atıp işkence yapıyorsunuz millette güzel olmuş yılanbaş ta ekle falan diyor balık stoğu azmış gibi
Bu akvarum sadece alligator e bile küçük sen içine bi dünya balık koymuşsun üzerinden bayağı zaman geçmiş muhtemelen yazık etmişsindir balıklara bu balıklar için sana en az 1 tonluk akvaryum lazım. ancak iki oscar bakılcak tanklara bu kadar hayvanı atıp işkence yapıyorsunuz millette güzel olmuş yılanbaş ta ekle falan diyor balık stoğu azmış gibi
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Geophagus Tür Ayrımı? Umutoty, 18:48
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakaya0107, 18:43
Yeni Üye Forumu - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
KULLANICILAR
- 62 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
Pandkoal,
osmandbnl,
Koksal Gurkan,
XAli,
Cyber_Scout,
TheDS,
Hidro Dinamik,
OKIRATLI,
ternapi,
sina cen,
Sfenks111,
Kuduoglu,
egemenc,
hakanmorcicek,
ugurbaran,
yeekim,
altuntasseref,
0rnn,
Hoppala,
forthehordex,
florasan,
Myz26,
mmtbs,
LeafyAqua,
Yasarozen,
Tortuga7,
şansal,
√olkaπ,
Kadircankaya,
Thunderbird,
ahmetfiratozkaya,
IgorVladimir,
umutak,
CoryCory,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
