ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Bayulker
Kullanıcı Grubu:
Kıdemli Akvarist
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
796
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Ekim 2017 08:27
Son Ziyaret:
05 Mart 2024 15:51
Toplam Mesaj:
280 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
3 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
EGE ARDA BAYÜLKER
Doğum Tarihi:
30 Mayıs 1987
Yaş:
36
İl:
Istanbul
Meslek:
Çevre Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

EGE ARDA BAYÜLKER Fresh Water Tanganyika / 90*90*60h, 80*48*60h

SON 10 MESAJI

Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[VID]https://youtu.be/RwE2psprbCA?feature=shared[/VID]

[VID]https://youtu.be/R9HKod2V8Jo?feature=shared[/VID]

[VID]https://youtu.be/eDbexc9r8zg?feature=shared[/VID]

[VID]https://youtu.be/rNk1ZkC8-Jo?feature=shared[/VID]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231526361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231527011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231527271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231527521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231528151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231528421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231529061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231529341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231529551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231530171.jpg[/IMG]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[VID]https://youtu.be/hUkEZTgI7HI?feature=shared[/VID]


[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/250920231428051.jpg[/IMG]

Havalar serinleyince, hobi için yaşanan yazın zor günleri unutulur. Her son bahar yeni bir şevkle hobi yine başlar.

Herkese keyifli hobiler... [EDIT]Bayulker,2023-09-25 14:28:38[/EDIT]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Erten]Tekrar forma dönmene çok sevindim. Özellikle kilifish için apayrı bir konu açmanı her detayını bizimle paylaşmanı bekliyorum. Ne formda ne de YouTube da onlar hakkında kapsamlı bir bilgi yok. Balığı Türkiye de bulamadım galiba şu anda bir tek sende var. Aslında merakımda bu yüzden.[/QUOTE]

İdris merhaba türle ilgil tecrübelerimi aşağıda bulunan tür sayfası altına yorum kısımına yazdım, biraz aksiyon ve emek isteyen arkadaşlar dışında uzak durmalarını tavsiye ederim :)

@Erten

https://www.akvaryum.com/lamprichthys_tanganicanus_%28tanganyika_killifish%29____tatlisur_59_4650.asp

Selamlar
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Bu sayfanın amacı yeni başlayanlara bilgi paylaşımı aslında hep öyle devam ettim bu güne kadar, bu gün uzun yoldan [B]alınan balık adaptasyonunu[/B] her zamanki gibi kendi dilimle anlaşılır şekilde yazamaya çalışacağım.

Bu sayfadaki postlarımda kusursuz ve rahatsız edilmeyen filitre/sump bakteri yaşamının her akvaryum için çok önemli olduğunu tanganyika için ise daha da önemli olduğunu yazmıştım, postları dikkatli okuyan arkadaşlar bunu hatırlar.

Bunun gerekçesini ph'larımız yüksek olduğu için amnonyak/amonyum dengesinde şansız tarafta olduğumuzu söylemiştim. Ph'ı daha dramatik arttırmaya çalışmaya çalışan balıklarını çok mutlu edeceğini düşünen hobicilerin atladığı bir şeydir yine bura da konu konuyu açıyor :)

Referanstan örnek veriyim ;

"Sahip olduğunuz TAN'ın ne kadarının toksik olduğu, büyük ölçüde suyun pH'ıyla ve çok daha az ölçüde de sıcaklıkla ilişkilidir. pH ne kadar yüksek olursa, TAN'ın miktarı o kadar fazla amonyaktır. 82° F (28° C) sıcaklığa, 7.0 pH değerine ve 5 ppm TAN değerine sahip suda yalnızca .03 ppm amonyağı vardır. Tanganyikan Çiklitlerini pH değeri 9.0 olan ve TAN değeri 5 ppm olan suda tutmaya çalışıyorsanız, amonyak seviyeniz 2.06 ppm'dir (ölümcül bir tehlike bölgesi)"

TAN=Toplam Azot

[URL]http://www.aquaworldaquarium.com/Articles/TonyGriffitts/Ammonia.htm[/URL]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/270320231000311.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/270320230957441.jpg[/IMG]

Esasen yukarıdaki fotolardan bu çıkarımı görsel olarak yapmak mümkün herkes bu derece derim su kimyası vs bilmesine gerek yoktur. Mühim olan şunu anlamısıdır. İdame ettirilebilecek en yüksek sabit ph balıkta mutluysa yeterdir. Ben mesela 7.8 ph üzerine tanganyika da çıkmaya hiç zorlamam çevremdeki herkes bunu bilir. Yine konu konuyu açtı ama herşey birbiriyle bağlantılı girince çıkılmıyor :)

Bu yüzdendir ki amonyak patlamalarında amonyak fikseliyiciker atıldığı gibi, ph düşüşü de etkilidir esas sebep budur sn ler içerisinde amonyağu amonyuma dönüştürerek su değişimine ve diğer aktivitelere zaman kazanmaktır amaç. Ayrıca sıcaklıkta önemli bir dönüştürücüdür.

[B]Uzun yolda gelen bir balık aslında poşette güvendedir. Balık için geri sayım poşet açıldığı an olur arkadaşlar. [/B]

Poşet açıldığı an suda bulunan karbonik asit kaçar balıkların tükettiği oksijen sonucu oluşan karbondioksit yüksek oranda suda çözünmüş hapis olmuş ve kaçmak için an kollamaktadır. Piz poşeti açtığımız anda 6'lara kadar düşen PH anında 7 üzerine sıçrar.

6 PH da poşette tahmin edebileceğiniz gibi ntirification bekleyemeyiz, yol boyunca oluşan tüm amonyak ve amonyum siz poşeti açtığınız anda büyük kısmı amonyağa döner. Aslında poşet açıldığı anda balıklar zehirlenmeye başlar.

Burada yapılacak en doğru şey sıcaklık ve oksijen seviyesi ile ilgili konuları sona bırakmaktır. Zira boşet soğumuş balık metobolizması yavaşlamıştır bu bizim için iyidir. Oksijen ise çok büyük oranda balığın o anki sorunu değildir. Poşeti kovaya döktüğünüz gibi hava taşı atıp oksijeni sona dayamak çok mantıklı hareketler değildir. Karbonik asitin kaçıp ph'ın çok daha hızlı sıçramasına yüzey gerilimini azaltarak katkıda bulunursunuz o kadar.

Yapılması gereken şey şudur, değerli balık alıyorsanız uzun yolda gelecekse. Piyasada 10 larca farklı markanın ürününde olan amonyak giderici almalısınız. Balıklara verdiğiniz paranın çok daha azıdır, balıklar gelecek poşeti açmadan 1 kova ayarlayıp, kovaya poşeti açıp balıkları döktüğünüz gibi amonyak gidericiyi damlatıyorsunuz. Bu yaptığınız hareket sonrası balık kaybına en çok sebep olan poşet açılışı sonrası yapılan hatalara düşmemiş oluyorsunuz.

Eğer poşeti açıp içine hava taşı atıp birde akvaryum suyunuzdan hava hortumuyla direk damlatmaya başlarsanız, balıkları amonyak yakar kavurur. Zira ph anında sıçramıştır poşeti açtığınız için amonyumun hepsi aniden amonyağa dönmüştür. Siz ize akvaryum suyunu damla damla aşıladığınızı her şeyi uygun yaptığınızı neden balıkların kovada yattığını düşünür durursunuz.


Aşağıdaki gibi ürünler çok uzun süre işinizi görür zira bu ürünleri sadece birine balık yollarken poşete damlatacaksınız veya balık geldiğinde poşeti açıp damlatacaksınız. Akvaryumda kullanımı noktasında sadece discus üretim tanklarında vb. özel kullanımları olur sırta alım zamanı riski azaltmak için. Ana tanklarınızda bu ürünü kullanmaya gerek olması demek bakterilerinizin çalışmadığı demek olur ki bu ürünlerde balıkları hayatta tutmaya yetmez.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/270320230939321.jpg[/IMG][IMG][/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/270320231026091.jpg[/IMG]
Örnek ürün*

Bir kere poşeti açıp balığı asıl öldürecek ve zehirleyecek amonyaktan kurtulduktan sonra, artık gönül rahatlığıyla ana tankınızdan suyu aşılayarak balıkları acele etmeden sıcaklık, ph gibi suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri özdeşleşene kadar acele etmeden alıştırıp tankınıza alabilirsiniz.

Elinizde hiç bir ürün yoksa metilen de damlatabilirsiniz balıkları yoldan gelince kovaya aldığını gibi. Metilenin de amonyak fikselyici özelliği vardır. Ama bunlar eski yöntemlerdir eski hobiciler bilir artık çok kaliteli ürünler var. Hani elinizde hiç ürün yoktur bir seçenek olarak bilinmesi için yazdım. Suyu çok hafif mavileştirebilirsiniz poşeti açıp kovaya döktüğünüz gibi.

Cehenneme giden yol iyi niyet taşlarıyla örülüdür diye bir söz var. Şimdi gözümüzde şöyle bir senaryo canlandıralım.

Bilgisiz bir hobici çok değerli bir balık aldı. Su şartlarında aşırı iyi mükemmel bir tank hazırladı. Balıklarını uzun yoldan aldı. *Aç bırakılmayan balıklar çok kısa mesafelerde çok kısa sürelerde bile poşette ciddi amonyum amonyak biriktirir. Poşeti eve gidince açtı mutlu şekilde hemen hava taşını attı içine. Karbonik asit anında uçtu gitti ph sıçradı sudaki amonyum hemen amonyağa döndü balıklar zehirleniyor. Allah dedi akvaryum suyuyla hızlı aşılıyım birde ph yüksek kendi akvaryum suyunu dayadı suya balıklara 2. bir şok. Bu tarz balıklar akvaryuma sağlıklı alınsa bile. En azından yaşar şekilde alınsa dahi tanklara. Akvaryum değişimi ciddi bir bakteri florası değişimidir. Bu kadar badire atmış balık yeni evinde karışılacağı yeni bakteri, parazit mantar vb. hastalıklara bağışıklık noktasında 3-0 geride başlar maça.

Özetle.

1-Poşet açmadan tüm hazırlık yapılmalıdır poşet açıldığı an geri sayım başladığı bilinmelidir. Poşet açılmadan balık daha mutludur.
2-Poşet açıldığı an amonyak yok edici ürün damlatılmalıdır suya.
3-Bir süre bekledikten sonra 2-3 dk artık suda amonyak yoktur. Rahatlıkla kısık şekilde çalışan bir adet hava taşı kovaya eklenebilir.
4-Akvaryum suyumuzla aşılamaya başlayabiliriz. Bence balıkların geldiği su mıktarının [K]en az 5 katı kadar[/K] akvaryum suyu balıkların kovasına yavaş yavaş eklenmesi tercihen hava hortumuyla vs yeterlidir. Nerdeyse sular özdeşleşmiş olur. (Sıcaklık Ph Kh vs)

Biraz uzun oldu ama konunun önemi ve neden poşette mutlu olan balığın poşet açılınca yamulduğunu anlatmanın daha kısa yolu yoktu.

Keyifli hobiler umarım birilerinin işine yarar. Biraz karmaşık yazdım ama sakin kafa okunulursa yeni hobiciler konuyu net anlayabilirler. Poşeti açma anı karmaşık kimyasal değişimlere neden olan bir kırılma anıdır, açıldığı an uzun yoldan gelen balıklara 50-100 tl ye aldığınız üründen 2-3 damla atmanız sizi çok sayıda hatadan uzak tutar. Sonrası acele etmeden su fiziksel kimyasal özelıklerını (sıcaklık ph) vs özdeştirmek için kovaya balıklarınızı alacağınız yerden su eklemektir yavaş yavaş. Hiç de aceleye gerek yoktur bundan sonra zira artık balıkları aslın zehirleyecek şeyi sudan aldınız. En zor şeyi hallettikten sonra sıcaklık veya ph şoku yaşatmak istemeyiz o yüzden balıkların geldiği suyun en az 5 katı kadar su balıkların bulunduğu kovaya acele etmeden eklenir süreç biter.

İlgilenenlere Referanslar*
[URL]http://www.aquaworldaquarium.com/Articles/TonyGriffitts/Ammonia.htm[/URL]
[URL]http://www.aquaworldaquarium.com/eBooks/TonyGriffitts/4-2_NitrogenCycle.html#TAN[/URL][EDIT]Bayulker,2023-03-27 10:27:30[/EDIT]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Çok uzun bir aradan sonra bir güncelleme atayım, hobi güzel aradan geçen tüm zamanlar yine tam anlamıyla dolu dizgin hobi devam etti.

3. Nesil kitumbalarım serpildi 6 disi 7 erkek çıktı bir ara hobi de yorulmuştum başta kitumba damızlıklar olmak üzere baya balık elden çıkardım yavrularımla ve yavru olarak aldığım comp gold head, leleupi (longior) gibi balıklarla sakin kafa dinleme periyodu geçirdim. Bir yandan diğer tanklarda tanganyika kilifish üretme vb. eğlenceli aktivitelerim oluyor, herkese iyi hafta sonları ve keyifli hibiler. Bir güncelleme atmak istedim, hala detay uzun bir şeyler yazacak gücü çok bulamasamda bir adım olsun dedim.

[VID]https://youtu.be/5EYV6wKVsMM[/VID]

O/
İlk Akvaryum Tecrübem Ve Yaşadıklarım
[QUOTE=MertSoyumert]

Detaylı cevabınız için teşekkür ederim, ironik olarak son kurulumumda Bacteria Feeder aldım ancak kullanmadım. Onun yerine bakteri üremesi için sıfırlandıkça saf amonyak dozladım. Saf amonyağın beslemede
yetersiz olduğunu düşünüyor musunuz acaba?

[/QUOTE]

Mert Bey selam aslında forum defterini kapıyorum özle sebeplerle son cevabımı size veriyorum cevapsız kalsın istemedim. Evet yetersiz kalır hocam. Amonyagı kullanıp nitrit yapan bakterilerde nitriti nitrat yapan bakterilerde biyokimyasal aktivitelerinde ciddi manada carbon kaynagına ihtiyaç duyar. Biz bunu su aritmada en çok post anoxic sistemde yaşarız. Aerobic tank su arıtma giriş tankı oldugunda hetetroph bakteriler besine saldırır. Ph cok hızlı duserken daha sonraki tanklarda bekledigimiz nitrifikasyonu saglayacak bakterilere enerji yani carbon source'leri az kalır. Buda onların uremelerini sekteye uğratır ve sayıca double olma sürelerini maffeder. Öte yandan nitrat bakterilerin kullanacağı amonyak ve amonyumu olusturmayi ilk tankta halletigimiz için extra return yapmaktan kurtuluruz. Fakat dezavantaj tarafinda bahsettigim gibi nitrat bakterileri sayısal uremelerini çok olumsuz etkilenir çünkü enerji kaynagı ölcütümüz COD degeri ciddi azalmıştır. Dusen ph da nitrifikasyonuda yavaşlatır bu açıdan 2. Tankta hem ph ayarlaması hem nitirifikasyon bakterileri sağlıklı ve hızlı cogalabilsin diye 1. Tanktan yüksek kirlilikte (carbon sorucesi cok COD high giriş suyunda belli yuzdeyle anoxic tanka) internal recycle ayarlamaları yaparız yada ethanol gibi carbon source dozlarız. Bakteri kültürü girildiğinde dahi istenen kosullar yüksek çözülmüş oksijen saglansa bile hetetrophlar giren besini tüketmede nitrat bakterilerine göre atiktir. Bu yüzdendir ki startuplarda ciddi ethenol ve bakteri kültürünu kullanırız. Genel itibariyle hızlı start up lar icin bakteri kulturune ek olarak bakteri besini şarttır. Bu nitrat bakteri koloni türlerinin hetetrophlara rağmen favour olup hizlica sayısal olarak çoğalmazlarının en hızlı yoludur. Biraz karışık yazdım telefondan idare edin. Hobide bakteri kültür çok bilinir ama bakteri besini az bilinir. Ayrıca kum da sizin degindiginjz gibi benzersiz önemde ve bu noktada hayatidir cunku katmanin ust kısımlari oxic anoxic gecis alanı barındırır 2-3 ppm civarı oksijende daha hızlı kolonilesen nitrat bakterilerinin ilk yuvaları kumun ilk 1 2 cm'idir. Altı ise denitrifikasyon anaerob alanıdır.

Selamlar
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Kişisel nedenlerle forum paylaşımlarını bırakıyorum, bir hoş seda bırakabildiysek ne mutlu. Balıklar gayet mutlu ben şevkimi kaybettim..

Yıllardır hic bir mecrada yazmıyorum güzel dostlukların gazıyla biraz yazdık çizdik.

Hatamız eksiğimiz olduysa affola.
Sağlıkla mutlu ve keyifli hobiler..
İlk Akvaryum Tecrübem Ve Yaşadıklarım
[QUOTE=MertSoyumert]Ege beye katılıyorum, tek nokta bakteri kültürü (Seachem Stability, JBL Denitrol gibi birden fazla marka farklı akvaryumlarda) eklediğim halde tam olarak talimatlara uymama rağmen akvaryumda nitrat görmem yaklaşık 1 ayı buldu, tankın günlük olarak hazır olması ise 40-45 gün civarını buldu. Çok az balık yükü ve saf amonyak ekleyerek çeşitli denemelerim oldu. Nitrit görmem iki hafta, nitrat görmem dört hafta sürdü. Maalesef hazır bakteri kültürlerine çok bel bağlayamıyorum[/QUOTE]

Çok doğru tespit bu yüzden bakteri kültürü bakteri feeder ile beraber girilmeli ilk etapta ciddi pus yapar ani bakteri oluşumu yüzünden pus zamanla kolonizasyon ve granul yapıya dönen bakterilerin filitre ve uygun yerlerde denge populasyonuna erismesiyle yok oluyor. Bacteri feeder genelde hep atlanıyor. Esasen bacteri cogalmak icin kültür kadar besinede ihtiyacı var. Biri esas bakteri türlerini taşıyan kultur dozu diğeri ise direk enerji kaynağının suya dozlanmasıdır. Atık su arıtmada kultur + karbon kaynagı olarak ethenol uygulaması ile hızlı startup yapıyoruz. Ama size yuzde yuz katiliyorum başlangıç aşaması cok üzeri konular. Başlangıç aşamasında ağırdan kurulum alınması evladır..

Selamlar

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.