ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
domokun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Temmuz 2009 03:40
Son Ziyaret:
12 Ağustos 2011 03:01
Toplam Mesaj:
111 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Taygun Oğuz
Doğum Tarihi:
18 Mayıs 1977
Yaş:
49
İl:
Eskisehir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
ÖLEN BALIKLARINIZ...
[QUOTE=revolution79]
Murat Bey yazmanız iyi oldu hatalı bir ifade kullandım sanırım aman diyeyim ben ölen balıkları kastettim :)
Saygılar.
[QUOTE=revolution79]
Taygun bey haklısın işte bende ondan bahsediyorum... Forumda karar verilmiş olan klozete atmakta çok güzel bir yöntem değil bence... Sonuçta o da bir canlı... Ben vatozumu atmamamış oldukça büyüdükten sonra, akvaryumcuya satmıştım... Sonra da onu bir görüntüsü güzel ve büyük diye restaurantın biri almıştı... Yani kısacası ben hiç bir balığın ölmesi taraftarı değilim... Sinir olduğum balığı direk ayırırım... Sonra da akvaryumucuya götürüp değişik bir tür alırım...
Muhammed bey kafasına vurmayın bence, zaten 3 saniyelik bir hafızaya sahipler... Hepten gitmesin... :)Saygılar...
[/QUOTE]Murat Bey yazmanız iyi oldu hatalı bir ifade kullandım sanırım aman diyeyim ben ölen balıkları kastettim :)
Saygılar.
Nerite (Zebra) salyangozlarım su üstüne çıkıyor
Tebrik ederim sizi bırakın 1 hafta okumayı, 1 satır bile okumadan bu hobiye heves edip sonra canlıları, malzemeleri suçlayan insanlar var, -ki akvaryum hobisinin bence en güzel tarafı hobiciyi sürekli okumaya ve araştırmaya sürüklemesi. Keşke sizin gibi ilk başta gereken önemi verse yeni başlayanlar da.
Yine yazdıklarınıza istinaden, 60x30x40 = 72000 / 1000 = 72 litre akvaryumunuzun kapasitesi. Evet siz yaklaşık 100 litre yazmışsınız ama aradaki 28 litreyi (söz meclisten dışarı) oldukça büyük zannederek Amazon'u sığdırmaya çalışan arkadaşlar da gördüğümüz için forumda bunu yazmak zorunda hissettim :).
Mesajımdaki bir noktanın da üzerinden geçmeden edemeyeceğim, tuz kullanımında bitklilerinizin zarar görmemesi için mutlaka uygun dozaj kullanımına ve bitkilerinizin zarar görmemesi için neler yapılabileceği konusuna bakmanızı tavsiye ederim.
Saygılar.
Tebrik ederim sizi bırakın 1 hafta okumayı, 1 satır bile okumadan bu hobiye heves edip sonra canlıları, malzemeleri suçlayan insanlar var, -ki akvaryum hobisinin bence en güzel tarafı hobiciyi sürekli okumaya ve araştırmaya sürüklemesi. Keşke sizin gibi ilk başta gereken önemi verse yeni başlayanlar da.
Yine yazdıklarınıza istinaden, 60x30x40 = 72000 / 1000 = 72 litre akvaryumunuzun kapasitesi. Evet siz yaklaşık 100 litre yazmışsınız ama aradaki 28 litreyi (söz meclisten dışarı) oldukça büyük zannederek Amazon'u sığdırmaya çalışan arkadaşlar da gördüğümüz için forumda bunu yazmak zorunda hissettim :).
Mesajımdaki bir noktanın da üzerinden geçmeden edemeyeceğim, tuz kullanımında bitklilerinizin zarar görmemesi için mutlaka uygun dozaj kullanımına ve bitkilerinizin zarar görmemesi için neler yapılabileceği konusuna bakmanızı tavsiye ederim.
Saygılar.
Göle olta atıp japon balığı çekmek ...
[QUOTE=TROPAMCA]
Nazım Bey selamlar,
Japon balıkları sazan olduğu için ve bırakıldıkları göldeki balıklarda sazan olursa ortaya kırma bir tür çıkacak, bu şu soruna sebep olabilir, geçimini balıktan sağlayan insanlar tüketilemeyecek balık türlerini avlarlar ve işlerinden olurlar. Diğer taraftan o göle ait balık türünü yoketmiş olursunuz, bu davranışı her göle uygularsanız "Türkiye Balıkları" isimli bir kitap yazamaz kimse, yine bu davranışı bakamama sebebiyle ya da herhangi bir sebeple yaparsanız kuş, sürüngen, eklembacaklı şeklinde yaparsanız "Türkiye canlıları" kitabını yazamazsınız.
Bir de http://tr.wikipedia.org/wiki/Endemik_%28botanik%29 konusundaki tek cümleyi diğer canlılara uygularsanız kısaca ne demek istediğimi anlatmış olurum sanırım.
Ayrıca kanunen bu durum yasaktır ve cezası vardır, kanunu ve cezayı önemsemeden yine de doğaya bırakırım ben diyeninde olmayan vicdanını tebrik ederim.
Şu konuyu da okursanız bunun ne kadar tehlikeli ve kötü bir durum olacağını görebilirsiniz:
http://www.akvaryum.com/Forum/gole_balik_salmak_k277087.asp
[QUOTE=tamerce]...Merak ettiğim diğer bir konu ise tanganika ve malawi gölü civarında yaşayanlar acaba bizim o gözümüz gibi baktığımız yunusları, frontozaları, tropheuslar vs. tutup yiyorlarmıdır...[/QUOTE]
Bununla ilgili bir konu vardı hatta Asya'dan bir fotoğrafta yanılmıyorsam içerisinde Gurami ya da Betta olan bir pilavdan bahsedilmişti. Yiyecek kaynağı kısıtlı ya da tek olduğunda her şey yenebilir :)
Bknz: http://www.travelchannel.com/TV_Shows/Bizarre_Foods
Saygılar, sevgiler.
domokun 2010-11-26 14:14:31
[QUOTE=TROPAMCA]
Selami Bey japon balığı bildiğim kadarıyla zararsız balık,göle
salınmakla doğaya ne gibi zarar verir tam anlayamadım.Biraz açarsanız
bizde bu konu hakkında bilgi sahibi olmuş oluruz.
Bence bu tür balıkların salınmasıyla çeşitlilik artmış olur.
[/QUOTE]Nazım Bey selamlar,
Japon balıkları sazan olduğu için ve bırakıldıkları göldeki balıklarda sazan olursa ortaya kırma bir tür çıkacak, bu şu soruna sebep olabilir, geçimini balıktan sağlayan insanlar tüketilemeyecek balık türlerini avlarlar ve işlerinden olurlar. Diğer taraftan o göle ait balık türünü yoketmiş olursunuz, bu davranışı her göle uygularsanız "Türkiye Balıkları" isimli bir kitap yazamaz kimse, yine bu davranışı bakamama sebebiyle ya da herhangi bir sebeple yaparsanız kuş, sürüngen, eklembacaklı şeklinde yaparsanız "Türkiye canlıları" kitabını yazamazsınız.
Bir de http://tr.wikipedia.org/wiki/Endemik_%28botanik%29 konusundaki tek cümleyi diğer canlılara uygularsanız kısaca ne demek istediğimi anlatmış olurum sanırım.
Ayrıca kanunen bu durum yasaktır ve cezası vardır, kanunu ve cezayı önemsemeden yine de doğaya bırakırım ben diyeninde olmayan vicdanını tebrik ederim.
Şu konuyu da okursanız bunun ne kadar tehlikeli ve kötü bir durum olacağını görebilirsiniz:
http://www.akvaryum.com/Forum/gole_balik_salmak_k277087.asp
[QUOTE=tamerce]...Merak ettiğim diğer bir konu ise tanganika ve malawi gölü civarında yaşayanlar acaba bizim o gözümüz gibi baktığımız yunusları, frontozaları, tropheuslar vs. tutup yiyorlarmıdır...[/QUOTE]
Bununla ilgili bir konu vardı hatta Asya'dan bir fotoğrafta yanılmıyorsam içerisinde Gurami ya da Betta olan bir pilavdan bahsedilmişti. Yiyecek kaynağı kısıtlı ya da tek olduğunda her şey yenebilir :)
Bknz: http://www.travelchannel.com/TV_Shows/Bizarre_Foods
Saygılar, sevgiler.
ÖLEN BALIKLARINIZ...
[QUOTE=revolution79]Tüm akvaristlere genel bir soru; Arkadaşlar biliyorsunuz ki akvaryumda zaman zaman bazen balıklarımızda ölüm yaşanmakta, bazense öldüren balıklar yaşamakta...
2 - Öldüren balıklarınızdan ya da sinir olduğunuz bir balık oldu mu? Olduysa da ne yaptınız? Kaldırıp attınız mı? Yoksa götürüp verdiniz mi...
1- Benzer bir soru sorulmuştu forumda, en sağlıksının yanlış hatırlamıyorsam boyutu uygunsa klozet olduğuna karar verilmişti.
2- İmkanınız varsa başka akvaryuma ayırabilirsiniz ya da sizin sevmediğiniz veya istemediğiniz bir türün meraklısına hediye edebilirsiniz.
Akvaryumunuzdaki her canlının doğal davranışını görevi olarak düşünmeyiniz, SAE, Amano karidesi ya da konumuzdaki gibi vatozun yosunları tüketmemesi ölmesini gerektirmez (siz öyle yaptınız demiyorum genel konuşuyorum) ya da şöyle diyeyim sürekli yem ihtiyacını karşıladığınız canlı yosun tüketmiyorsa yapılabilecek (en azından benim tecrübeme göre) pek bir şey yok. 1 ya da 2 gün aç bırakmayı deneyebilirim ama bu da diğer canlılar için sorun olabilir. Yani yine en sağlıklısı meraklısına hediye etmek olabilir :).
Saygılar.
[QUOTE=revolution79]Tüm akvaristlere genel bir soru; Arkadaşlar biliyorsunuz ki akvaryumda zaman zaman bazen balıklarımızda ölüm yaşanmakta, bazense öldüren balıklar yaşamakta...
1 - Ölen balıklarınız bugüne kadar ne yaptınız, kaldırıp çöpemi attmayı yeğlediniz, yoksa başka yaptığınız birşey oldu mu?
2 - Öldüren balıklarınızdan ya da sinir olduğunuz bir balık oldu mu? Olduysa da ne yaptınız? Kaldırıp attınız mı? Yoksa götürüp verdiniz mi...
Ben bir seferinde vatoz işini yapmıyor diye çok sinir olmuştum... Bu yüzden çıkarıp atıcaktım, kıyamadım... Üzüldüm açıkcası...
Peki ya sizler?
Saygılar...
[/QUOTE]1- Benzer bir soru sorulmuştu forumda, en sağlıksının yanlış hatırlamıyorsam boyutu uygunsa klozet olduğuna karar verilmişti.
2- İmkanınız varsa başka akvaryuma ayırabilirsiniz ya da sizin sevmediğiniz veya istemediğiniz bir türün meraklısına hediye edebilirsiniz.
Akvaryumunuzdaki her canlının doğal davranışını görevi olarak düşünmeyiniz, SAE, Amano karidesi ya da konumuzdaki gibi vatozun yosunları tüketmemesi ölmesini gerektirmez (siz öyle yaptınız demiyorum genel konuşuyorum) ya da şöyle diyeyim sürekli yem ihtiyacını karşıladığınız canlı yosun tüketmiyorsa yapılabilecek (en azından benim tecrübeme göre) pek bir şey yok. 1 ya da 2 gün aç bırakmayı deneyebilirim ama bu da diğer canlılar için sorun olabilir. Yani yine en sağlıklısı meraklısına hediye etmek olabilir :).
Saygılar.
Vahşi Discus & Biyotop Oluşturma
[QUOTE=unotim123]Peki vazgeçmezsek değişen bir şey oluyor mu?Ya da gerçekten oluyor,ben göremiyorum.[/QUOTE]
Onur Bey selamlar, konunun devamı okumadan hemen cevap yazdım çünkü sizin böyle düşünmeniz beni üzdü. Örneğin ben sizden çok ama çok şeyler öğrendim, yani dolaylı ya da direk olarak değiştirdiğiniz çok şey var. Lütfen bu şekilde düşünmeyin.
[QUOTE=unotim123]Peki vazgeçmezsek değişen bir şey oluyor mu?Ya da gerçekten oluyor,ben göremiyorum.[/QUOTE]
Onur Bey selamlar, konunun devamı okumadan hemen cevap yazdım çünkü sizin böyle düşünmeniz beni üzdü. Örneğin ben sizden çok ama çok şeyler öğrendim, yani dolaylı ya da direk olarak değiştirdiğiniz çok şey var. Lütfen bu şekilde düşünmeyin.
Nerite (Zebra) salyangozlarım su üstüne çıkıyor
Merve Hanım selamlar,
yazış tarzımı yanlış anlamamanız için açıklamayı başta yapmayı uygun gördüm, düşünce akışı şeklinde yazıyorum.
Yeni akvaryum kurulumu ile ilgili forumda arama yaparsanız ne kadar sürede suyun oturduğu, suyun düzenlenmesi için neler yapılması gerektiği ve ne zaman balık eklenmesi hakkında geniş bilgi mevcut forumun girişinde de hesaplamalar bölümünde akvaryum boyutuna göre eklenebilecek ortalama balık sayısını bulabilirsiniz. Bunları akvaryum 1 haftalık dediğiniz için yazdım.
Canlıların sürekli su yüzeyine yönelmesi ilk olarak benim aklıma sudan yeteri kadar oksijen alamadıklarını getiriyor ve ilk düşüneceğim konu hava pompasını arada çalıştırmanız sürekli çalıştırmayı denediniz mi? Sürekli çalıştırma durumunda da aynı sorun devam ediyorsa hava pompasının kapasitesi akvaryumunuza uygun mu? Kullandığınız hava taşı da bir sonraki sorun olabilir. Akvaryumunuzda salınıma sebep olabilecek malzemeler var mı? Kalitesiz üretilmiş plastik bitkiler, oyuncaklar, çeşitli süsler. Bunun dışında akvaryumunuzda bitki var mı varsa yoğun şekilde mi ve bunlar için herhangi bir karbondioksit kaynağı kullanıyor musunuz? Veya 1/3 oranında 1-2 gün ağzı açık bir kapta dinlenmiş akvaryum suyu ile aynı sıcaklıktaki su ile su değişimi denediniz mi?
Dış filtre devamlı çalışıyor peki akvaryumunuza uygun kapasitede mi? Kapasitesi uygun ise filtrenin çıkışı nasıl konumlandırıldı? Suyun havalandırılmasına yardımcı olacak şekilde mi?
Ölen canlıları sudan çıkarttınız mı? Tuz kullandınız mı (kullanım miktarı, türü ve hangi canlılara uygun olduğu ile ilgili forumda bilgi mevcut)?
Aklıma gelenler bunlar, konu hakkında uzman üyelerimiz zaten doğrusunu yazacaklardır ama inanın forumda hemen her konu hakkında detaylı bilgi mevcut, yaşadığınız sorunlar ya da benzerleri ile ilgili daha önce açılmış konu başlıkları mevcut.
Saygılar.
Not: Akvaryumunuz (ölçü), içerisindeki canlılar, ekipmanlarınız ve içerisinde kullandığınız malzemeleri sorunla karşılaştığınızda ekleyebilirseniz problemin teşhisi daha kolay olacaktır.
domokun 2010-11-26 12:32:17
Merve Hanım selamlar,
yazış tarzımı yanlış anlamamanız için açıklamayı başta yapmayı uygun gördüm, düşünce akışı şeklinde yazıyorum.
Yeni akvaryum kurulumu ile ilgili forumda arama yaparsanız ne kadar sürede suyun oturduğu, suyun düzenlenmesi için neler yapılması gerektiği ve ne zaman balık eklenmesi hakkında geniş bilgi mevcut forumun girişinde de hesaplamalar bölümünde akvaryum boyutuna göre eklenebilecek ortalama balık sayısını bulabilirsiniz. Bunları akvaryum 1 haftalık dediğiniz için yazdım.
Canlıların sürekli su yüzeyine yönelmesi ilk olarak benim aklıma sudan yeteri kadar oksijen alamadıklarını getiriyor ve ilk düşüneceğim konu hava pompasını arada çalıştırmanız sürekli çalıştırmayı denediniz mi? Sürekli çalıştırma durumunda da aynı sorun devam ediyorsa hava pompasının kapasitesi akvaryumunuza uygun mu? Kullandığınız hava taşı da bir sonraki sorun olabilir. Akvaryumunuzda salınıma sebep olabilecek malzemeler var mı? Kalitesiz üretilmiş plastik bitkiler, oyuncaklar, çeşitli süsler. Bunun dışında akvaryumunuzda bitki var mı varsa yoğun şekilde mi ve bunlar için herhangi bir karbondioksit kaynağı kullanıyor musunuz? Veya 1/3 oranında 1-2 gün ağzı açık bir kapta dinlenmiş akvaryum suyu ile aynı sıcaklıktaki su ile su değişimi denediniz mi?
Dış filtre devamlı çalışıyor peki akvaryumunuza uygun kapasitede mi? Kapasitesi uygun ise filtrenin çıkışı nasıl konumlandırıldı? Suyun havalandırılmasına yardımcı olacak şekilde mi?
Ölen canlıları sudan çıkarttınız mı? Tuz kullandınız mı (kullanım miktarı, türü ve hangi canlılara uygun olduğu ile ilgili forumda bilgi mevcut)?
Aklıma gelenler bunlar, konu hakkında uzman üyelerimiz zaten doğrusunu yazacaklardır ama inanın forumda hemen her konu hakkında detaylı bilgi mevcut, yaşadığınız sorunlar ya da benzerleri ile ilgili daha önce açılmış konu başlıkları mevcut.
Saygılar.
Not: Akvaryumunuz (ölçü), içerisindeki canlılar, ekipmanlarınız ve içerisinde kullandığınız malzemeleri sorunla karşılaştığınızda ekleyebilirseniz problemin teşhisi daha kolay olacaktır.
Havale İndirimi birisi açıklarmı?
[QUOTE=ZeRo-x7] Taygun bey bana %10 indirimde var sanırım akvaryum.com üyeyim diye. Sizde sanırım bunu göstermiyo bende 156 TL gösteriyo.. Tetra 1200 modeli..
[/QUOTE]
Ben "Hzılı al" olarak seçtim haklısınız onu hesaba katmadım, kusura bakmayın. Filtrenizi şimdiden güle güle yıllarca kullanın.
[QUOTE=ZeRo-x7] Taygun bey bana %10 indirimde var sanırım akvaryum.com üyeyim diye. Sizde sanırım bunu göstermiyo bende 156 TL gösteriyo.. Tetra 1200 modeli..
[/QUOTE]
Ben "Hzılı al" olarak seçtim haklısınız onu hesaba katmadım, kusura bakmayın. Filtrenizi şimdiden güle güle yıllarca kullanın.
Havale İndirimi birisi açıklarmı?
Ödemeniz gereken miktarı KDV dahil zaten ödeme sayfasına geldiğiniz zaman göstermesi gerekiyor sayfanın, ürün fiyatı + KDV + kargo (ücretsiz değilse) tutarı. Yani 174,88TL.

domokun 2010-11-02 23:08:36
Ödemeniz gereken miktarı KDV dahil zaten ödeme sayfasına geldiğiniz zaman göstermesi gerekiyor sayfanın, ürün fiyatı + KDV + kargo (ücretsiz değilse) tutarı. Yani 174,88TL.

Akvarist Hesap Makinesi
Arda Bey çalışmanız için teşekkür ederim ancak 10 defalık sınır dolduğu için indirilemiyor dosya.
Saygılar.
Arda Bey çalışmanız için teşekkür ederim ancak 10 defalık sınır dolduğu için indirilemiyor dosya.
Saygılar.
Yaşayan Efsane Philip Shaddock
Elbette hayır Ahmet Bey ben zaten bu insana ve fikirlerine değer vermeyin demedim ve buna benzer bir ifade de kullanmadım ya da bilim insanı olmayanların fikirleri değersizdir de demedim aksine faydalı bile olduğunu düşündüğüm, ürettiği bir türü örnek verdim ancak herhalde bir yerlerde kendimi yanlış ifade ettim. Benim bu insan hakkında bilgi edinmem açıkçası tamamen tesadüf oldu. Lepisteslerle ilgili kapsamlı bir kaynak ararken buldum sonra kendisini araştırmaya başladım gerçekten çok ilginç ve bir o kadar varyeteler üretmiş ancak o aşamaya gelene kadar ki bilgileri deneme yanılma yoluyla -ki bunda yanlış bir durum olduğunu söylemiyorum - ve diğer hobicilerin tecrübelerinden faydalanmış. Faydalandığı insanlar arasında da pek çok ünlü Rus üretici de var. Benim açımdan rahatsızlık veren durumda zaten burada başlıyor şöyle bir senaryo hayal edin forumumuzda hobiyi biraz olsun daha ekonomik hale getirmek ve ileri götürmek amacıyla "Kendin Yap" bölümümüz var. Şimdi burada o kadar insanın uğraşıp emek verdiği, gerçekleştirdiği pek çok fikir mevcut ve bunlar tescilli değiller sanırım. Ben ya da herhangi başka biri bunları kullanıp fahiş fiyatlı bir kitap ya da kılavuz çıkartsa ne düşünürdünüz, hissederdiniz? Belki kimse bir şey demez ya da biraz olsun bu işi yapan insanın vicdan ve ahlakını harekete geçirmek için bir şeyler söylerdi o kadar ama zaten böyle bir şeye cesaret eden insanında zaten çok umursayacağını sanmıyorum. Bir diğer konuda insanların yalnızca ismi duyulduğu için körü körüne söylediklerine inanmaları ya da fikirlerini uygulamaları bu da beni rahatsız eden başka bir kısmı konunun. Açıkçası başka bir şey yazmak istemiyorum bu konuya çünkü bu insana karşı bir karalama kampanyası yürütmüyorum ya da karmaşa yaratmak değil amacım beni de ilgilendirmiyor açıkçası ne yaptığı tanımam bilmem kendisini :). Ben yalnızca fikrimi belirtmek istedim çünkü en azından bir ya da iki insanın parasını bilimsel olmayan ve bilimsel olarak ispatlanmış yöntemler içermeyen kitaplara harcarken düşünmesi.
Saygılar, iyi akşamlar.
Not: Son cümlemi yazdıktan sonra sitesine tekrar girip baktım daha önce her biri 90$ olan "Guppy Color Bank" ve "Guppy Designer" kitaplarını göremedim yerine her biri 35$ olan "Guppy Color Bible" ve "The Theory and Practice of Guppy Breeding" kitapları gelmiş ilginç geldi.
Elbette hayır Ahmet Bey ben zaten bu insana ve fikirlerine değer vermeyin demedim ve buna benzer bir ifade de kullanmadım ya da bilim insanı olmayanların fikirleri değersizdir de demedim aksine faydalı bile olduğunu düşündüğüm, ürettiği bir türü örnek verdim ancak herhalde bir yerlerde kendimi yanlış ifade ettim. Benim bu insan hakkında bilgi edinmem açıkçası tamamen tesadüf oldu. Lepisteslerle ilgili kapsamlı bir kaynak ararken buldum sonra kendisini araştırmaya başladım gerçekten çok ilginç ve bir o kadar varyeteler üretmiş ancak o aşamaya gelene kadar ki bilgileri deneme yanılma yoluyla -ki bunda yanlış bir durum olduğunu söylemiyorum - ve diğer hobicilerin tecrübelerinden faydalanmış. Faydalandığı insanlar arasında da pek çok ünlü Rus üretici de var. Benim açımdan rahatsızlık veren durumda zaten burada başlıyor şöyle bir senaryo hayal edin forumumuzda hobiyi biraz olsun daha ekonomik hale getirmek ve ileri götürmek amacıyla "Kendin Yap" bölümümüz var. Şimdi burada o kadar insanın uğraşıp emek verdiği, gerçekleştirdiği pek çok fikir mevcut ve bunlar tescilli değiller sanırım. Ben ya da herhangi başka biri bunları kullanıp fahiş fiyatlı bir kitap ya da kılavuz çıkartsa ne düşünürdünüz, hissederdiniz? Belki kimse bir şey demez ya da biraz olsun bu işi yapan insanın vicdan ve ahlakını harekete geçirmek için bir şeyler söylerdi o kadar ama zaten böyle bir şeye cesaret eden insanında zaten çok umursayacağını sanmıyorum. Bir diğer konuda insanların yalnızca ismi duyulduğu için körü körüne söylediklerine inanmaları ya da fikirlerini uygulamaları bu da beni rahatsız eden başka bir kısmı konunun. Açıkçası başka bir şey yazmak istemiyorum bu konuya çünkü bu insana karşı bir karalama kampanyası yürütmüyorum ya da karmaşa yaratmak değil amacım beni de ilgilendirmiyor açıkçası ne yaptığı tanımam bilmem kendisini :). Ben yalnızca fikrimi belirtmek istedim çünkü en azından bir ya da iki insanın parasını bilimsel olmayan ve bilimsel olarak ispatlanmış yöntemler içermeyen kitaplara harcarken düşünmesi.
Saygılar, iyi akşamlar.
Not: Son cümlemi yazdıktan sonra sitesine tekrar girip baktım daha önce her biri 90$ olan "Guppy Color Bank" ve "Guppy Designer" kitaplarını göremedim yerine her biri 35$ olan "Guppy Color Bible" ve "The Theory and Practice of Guppy Breeding" kitapları gelmiş ilginç geldi.
SON MESAJLAR
- Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
