ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Nisan 2020 05:13
Son Ziyaret:
21 Ağustos 2025 15:09
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Domnitor
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Yurtdisi
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Domnitor
SON 6 MESAJI
Bitkilerin Ömrü Ne Kadardır ? (akvaryumda Hüsran)
180*50*60(540lt) neden? dekor mu yapacaksınız? 120X120X 40(derinlik) (576lt) ya da 100X100X40 (400lt) çok daha iyi sonuç verir. derinlik arttıkça kullanılan ledlerin lens açıları küçülür bu da daha fazla led gerekecek demek yani suya daha fazla ısı. Az derinlik ilk başlarda daha iyi. Başta Java Moss,Amazon Sword,Java Fern,Anubias Nana, Crypt Wendtii, Cryptocorynes, Chain Sword, Wisteria, Hornwort, Dwarf Lilies gibi kolay bitkiler iyi. En başta yapılan yanlış fazla ışık süresi, bu fazla yosun demek dengeye gelene kadar yavaş gelişim biraz fazla co2 ve max 6 saat ışık. (ilk 6 ay) (üretim tanklarınızın olmadığını kabul ettim) 400-600 lt akvaryumu kontrol o kadar kolay değil ilk aşamada.
Önerim:
300lt max 40-45cm derinlikte bir akvaryum yaptırın. Önce bunda deneme yapın. Dip bitkilerini ilk aşamada geçin. Dip için fazla ve optimised led lens(yükseklik artınca lens açısı düşer yani 30* lik yeri tarayan bir led olur bu da çok fazla led gerekecek demek bu da ısı demek Chiller ihtiyacı çıkar.) gerekli bunu sonraya bırakın. 300 lt de dış filtre kullanın. Başarılı olursanız ve isteğiniz devam ederse bunu 600lük akvaryumun sumpı yapın. akvaryum=denge birçoğu sump kurma der ben tam tersini diyeceğim. CO2 ve O2 suda ayrı ayrı çözünürler. CO2 yüksekse O2 düşük diye birşey yok. CO2 yi ölçün az sa arttırın 9lt co2 tüpü dolumu 8-10$ bu 600 litrelik akvaryuma doğru kullanırsanız en az 5-6 ay yeter. Doğru kullanmak: diffuser kullanmayın bir reactor alın. En kötü reactor bile en iyi diffuser den çok daha iyi performans verir sump son odayakoyun. https://www.amoskeagfishways.org/best-co2-reactors/ diğer avantaj reactor ile su debisi istediğiniz kadar olabilir.(akvaryumda fırtına koparmayın yine de bazı bitki akıntı sever bazısı nefret eder.)
Tank 600 litre ise yükseklik ne olursa olsun tabanda ve akvaryumun en üstünde boydan boya koruyucu camlar olmalı. Akrilik dökümü ben burda görmedim cam kullanıyorsunuz 180cm de tabiki esneme olacak bunu engellemeniz gerek cama dik en az 6-8cm cam bantlar gerek cünkü akvaryum camı olarak normal cam kullanıyorlar.
100-120 uzunlukları nereden geldi? ısık için üretilen armatürler bu ölcülerde genelde nadiren 150 bulursunuz ama bu az sayıda seçme imkanı azalır.
Ben de tohumdan ekmeyi severim her aşamasını görererek sabırla. Bazıları dekordan dekora geçer 3 ayda bir dekor değiştirir üretim tankları vardır bitkileri ordan alır diker dekorunu kurar 2 ayda sıkılır değiştirir. Ben o bitkiyi kurduğum akvaryumda 0 dan büyütmeyi severim 1 tankımın dengeye oturması 2.5 yıl aldı.
Led ısı probleminden kurtulmak mümkün (fansız)
Burda ilk baktığım sey bu oldu
https://www.marketdijital.com/urun/151as-aluminyum-power-led-sogutucu-151as-120cm
bu heatsinkler iyi ise(almadım denemedim) 120 cm de 20w -40w arasında (led kalitesine bağlı ) ledi kaldırır. 1w lık 20-40 led yani.
120X120 de bundan 6-8 tanesi sizin işiniz gayet güzel görür (en zor bitkiler dahil) tek yapmanız gereken ledlerin lens derecelerine kadar verip bunlara montaj. led ile ilgili bir diğer püf noktası amperi düşürün led sayısını artırın.
Bazı bitkiler zordur
örnek:
https://www.aquasabi.com/Ammannia-crassicaulis-Pot
https://www.flowgrow.de/db/aquaticplants/cabomba-furcata
https://www.flowgrow.de/db/aquaticplants/cuphea-anagalloidea
gibi
Su yoncası Marsilea Minuta ise en kolay bitki. Aşırı uzamaz budama gerekli değil. Hemen bütün tabanı sarmaz sabır gerek. Yazın suyu soğutun. 30* üstüne çıkmasın (ideali 25i geçmemesi) soğutamıyorsanız klima açın ya da sumpı büyütün.Sıcak zamanda daha fazla co2 verin sıcakta co2 suda azalır. Ölçün azsa arttırın. kolay bitki uzun yaşar yaşlıları yok edin süresiz sıkılana kadar tabanda durur. Yanlı bu bitkinin dezavantajı co2 nin tamamını emer diğer bitkilere az kalır. Büyüdüğünde fotosentezini görürsünüz ufak kabarcıklar atar. Kökleri ince üste ince kum iyi olur tutunur. çok fazla suda hareket olmamalı. mümkünse sumptan suyu boy şelaleriyle verin (120 cm boyunca yavaş su verin akvaryumu yaparken arkaya bunu yaptırabilirsiniz )
Bunu burda kullanan görmedim kısaca açıklamaya çalışayım
akvaryumun arka camında az bir kısmı suyun içinde kalacak şekilde akvaryumun arka camı boyunca olan bir yapı. Akvaryumun esnememesi için kullanacağınız cam şeritleri bunun alt yüzeyi olarak kullanabilirsiniz.2-2.5mm suyun akması için bir ara verin sadece üstü açık bir mini akvaryumunuz var.(alt taban büyükse(aralık su yüzeyine paralel) bu yüzeyde akıntı oluşturur bazı durumlarda istenmez(su üstü bitkileri) alt taban darsa suyu aşağıya doğru atar(aralık altta) bu daha iyi ) Bu farklı şeylerde de kullanılabilir örneğin dosing pump sumpın son odasına değil doğrudan buraya verilebilir bu daha iyidir.
Not: bunda balık olacaksa yem kullanmayın. Gerek yok. Su piresi alın büyütün 2-3 günde bir verin. Sumpta bunu yapabilirsiniz. Sump yeterince büyükse bir yere yosun ekin üste yüksek K lı bir düz beyaz led şerit koyun(az sayıda sace loş bir ortam olacak:örnek 600lt sumpta 10X1w 6000k-10000k da olur [URL]https://de.aliexpress.com/item/32811656870.html?spm=2114.12010608.0.0.57824a2b0YGdvL[/URL] var.) bir sıra da full spectrum led şerit koyun(bu biraz fazla örnek: 600lt sumpta 20ledX1w [URL]https://de.aliexpress.com/item/32633843531.html?spm=2114.12010608.0.0.57824a2bExkmnm[/URL]var ). Tek dikkat edilmesi gereken bu odadan diğer odaya geçiş aşağıdan olmalı(üstten taşma değil) ve bu odadan diğer odaya geçerken arada ince sünger kullanın pireler kaçıp gitmesinler. https://www.amoskeagfishways.org/best-nitrate-removers-for-freshwater/ ler olmadan bu sistemle kendi kendine dengede bir akvaryum olur. Bununla 200 ün üstünde balık bir seneyi aşın süredir doyuyor üremeleri ciddi ölcüde arttı bir nevi üretim tankına dönüştü. Bunun bir faydası da doğal yoldan O2 ve alkali dengesi. Yosun sanılanın aksine iyi birişey sadece akvaryumun içinde olması görüntü açısından problem, bir de koku problemi olabilir ektiğiniz alge bağlı olarak.
Ben ilk aşamada balık değil en ucuz shrimplerden koymanızı tavsiye ederim. Amano Shrimps ucuzdur kolay ürer 4-5 tane alın ordu gibi olurlar yosun yemek için idealdirler suyun sıcaklığına CO2ye kafayı takmazlar(aşırı derecede pH düşük değilse yani Co2 fazla değilse rahat yaşarlar, co2 yi arttırıp pH ı yükseltebiliyorsanız problem olmaz ancak CO2 suda pHı düşürür burda biraz dikkat!Tamam sağlam yapıdadırlar ama asidin içinde yüzmezler hafif asidi severler6-6.5civarı :) Takashi Amano nin çok sevdiği bir tür her akvaryumunda vardı eskiden Amano ismi de burdan geliyor...) yeterli yosun olsun yeter. Doğal yoldan yosun derdi ortadan kalkar. Balıkla shrimp aynı yerde olabilir dengesini siz bulun :)
Amanoyu anmışken burdan fikir alabilirsin senin ektiğin de var videoda
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=Ym8oZYe2J00[/URL] Bu adam da her zaman tohumdan eker.[EDIT]Tkots,2020-05-22 19:56:21[/EDIT]
180*50*60(540lt) neden? dekor mu yapacaksınız? 120X120X 40(derinlik) (576lt) ya da 100X100X40 (400lt) çok daha iyi sonuç verir. derinlik arttıkça kullanılan ledlerin lens açıları küçülür bu da daha fazla led gerekecek demek yani suya daha fazla ısı. Az derinlik ilk başlarda daha iyi. Başta Java Moss,Amazon Sword,Java Fern,Anubias Nana, Crypt Wendtii, Cryptocorynes, Chain Sword, Wisteria, Hornwort, Dwarf Lilies gibi kolay bitkiler iyi. En başta yapılan yanlış fazla ışık süresi, bu fazla yosun demek dengeye gelene kadar yavaş gelişim biraz fazla co2 ve max 6 saat ışık. (ilk 6 ay) (üretim tanklarınızın olmadığını kabul ettim) 400-600 lt akvaryumu kontrol o kadar kolay değil ilk aşamada.
Önerim:
300lt max 40-45cm derinlikte bir akvaryum yaptırın. Önce bunda deneme yapın. Dip bitkilerini ilk aşamada geçin. Dip için fazla ve optimised led lens(yükseklik artınca lens açısı düşer yani 30* lik yeri tarayan bir led olur bu da çok fazla led gerekecek demek bu da ısı demek Chiller ihtiyacı çıkar.) gerekli bunu sonraya bırakın. 300 lt de dış filtre kullanın. Başarılı olursanız ve isteğiniz devam ederse bunu 600lük akvaryumun sumpı yapın. akvaryum=denge birçoğu sump kurma der ben tam tersini diyeceğim. CO2 ve O2 suda ayrı ayrı çözünürler. CO2 yüksekse O2 düşük diye birşey yok. CO2 yi ölçün az sa arttırın 9lt co2 tüpü dolumu 8-10$ bu 600 litrelik akvaryuma doğru kullanırsanız en az 5-6 ay yeter. Doğru kullanmak: diffuser kullanmayın bir reactor alın. En kötü reactor bile en iyi diffuser den çok daha iyi performans verir sump son odayakoyun. https://www.amoskeagfishways.org/best-co2-reactors/ diğer avantaj reactor ile su debisi istediğiniz kadar olabilir.(akvaryumda fırtına koparmayın yine de bazı bitki akıntı sever bazısı nefret eder.)
Tank 600 litre ise yükseklik ne olursa olsun tabanda ve akvaryumun en üstünde boydan boya koruyucu camlar olmalı. Akrilik dökümü ben burda görmedim cam kullanıyorsunuz 180cm de tabiki esneme olacak bunu engellemeniz gerek cama dik en az 6-8cm cam bantlar gerek cünkü akvaryum camı olarak normal cam kullanıyorlar.
100-120 uzunlukları nereden geldi? ısık için üretilen armatürler bu ölcülerde genelde nadiren 150 bulursunuz ama bu az sayıda seçme imkanı azalır.
Ben de tohumdan ekmeyi severim her aşamasını görererek sabırla. Bazıları dekordan dekora geçer 3 ayda bir dekor değiştirir üretim tankları vardır bitkileri ordan alır diker dekorunu kurar 2 ayda sıkılır değiştirir. Ben o bitkiyi kurduğum akvaryumda 0 dan büyütmeyi severim 1 tankımın dengeye oturması 2.5 yıl aldı.
Led ısı probleminden kurtulmak mümkün (fansız)
Burda ilk baktığım sey bu oldu
https://www.marketdijital.com/urun/151as-aluminyum-power-led-sogutucu-151as-120cm
bu heatsinkler iyi ise(almadım denemedim) 120 cm de 20w -40w arasında (led kalitesine bağlı ) ledi kaldırır. 1w lık 20-40 led yani.
120X120 de bundan 6-8 tanesi sizin işiniz gayet güzel görür (en zor bitkiler dahil) tek yapmanız gereken ledlerin lens derecelerine kadar verip bunlara montaj. led ile ilgili bir diğer püf noktası amperi düşürün led sayısını artırın.
Bazı bitkiler zordur
örnek:
https://www.aquasabi.com/Ammannia-crassicaulis-Pot
https://www.flowgrow.de/db/aquaticplants/cabomba-furcata
https://www.flowgrow.de/db/aquaticplants/cuphea-anagalloidea
gibi
Su yoncası Marsilea Minuta ise en kolay bitki. Aşırı uzamaz budama gerekli değil. Hemen bütün tabanı sarmaz sabır gerek. Yazın suyu soğutun. 30* üstüne çıkmasın (ideali 25i geçmemesi) soğutamıyorsanız klima açın ya da sumpı büyütün.Sıcak zamanda daha fazla co2 verin sıcakta co2 suda azalır. Ölçün azsa arttırın. kolay bitki uzun yaşar yaşlıları yok edin süresiz sıkılana kadar tabanda durur. Yanlı bu bitkinin dezavantajı co2 nin tamamını emer diğer bitkilere az kalır. Büyüdüğünde fotosentezini görürsünüz ufak kabarcıklar atar. Kökleri ince üste ince kum iyi olur tutunur. çok fazla suda hareket olmamalı. mümkünse sumptan suyu boy şelaleriyle verin (120 cm boyunca yavaş su verin akvaryumu yaparken arkaya bunu yaptırabilirsiniz )
Bunu burda kullanan görmedim kısaca açıklamaya çalışayım
akvaryumun arka camında az bir kısmı suyun içinde kalacak şekilde akvaryumun arka camı boyunca olan bir yapı. Akvaryumun esnememesi için kullanacağınız cam şeritleri bunun alt yüzeyi olarak kullanabilirsiniz.2-2.5mm suyun akması için bir ara verin sadece üstü açık bir mini akvaryumunuz var.(alt taban büyükse(aralık su yüzeyine paralel) bu yüzeyde akıntı oluşturur bazı durumlarda istenmez(su üstü bitkileri) alt taban darsa suyu aşağıya doğru atar(aralık altta) bu daha iyi ) Bu farklı şeylerde de kullanılabilir örneğin dosing pump sumpın son odasına değil doğrudan buraya verilebilir bu daha iyidir.
Not: bunda balık olacaksa yem kullanmayın. Gerek yok. Su piresi alın büyütün 2-3 günde bir verin. Sumpta bunu yapabilirsiniz. Sump yeterince büyükse bir yere yosun ekin üste yüksek K lı bir düz beyaz led şerit koyun(az sayıda sace loş bir ortam olacak:örnek 600lt sumpta 10X1w 6000k-10000k da olur [URL]https://de.aliexpress.com/item/32811656870.html?spm=2114.12010608.0.0.57824a2b0YGdvL[/URL] var.) bir sıra da full spectrum led şerit koyun(bu biraz fazla örnek: 600lt sumpta 20ledX1w [URL]https://de.aliexpress.com/item/32633843531.html?spm=2114.12010608.0.0.57824a2bExkmnm[/URL]var ). Tek dikkat edilmesi gereken bu odadan diğer odaya geçiş aşağıdan olmalı(üstten taşma değil) ve bu odadan diğer odaya geçerken arada ince sünger kullanın pireler kaçıp gitmesinler. https://www.amoskeagfishways.org/best-nitrate-removers-for-freshwater/ ler olmadan bu sistemle kendi kendine dengede bir akvaryum olur. Bununla 200 ün üstünde balık bir seneyi aşın süredir doyuyor üremeleri ciddi ölcüde arttı bir nevi üretim tankına dönüştü. Bunun bir faydası da doğal yoldan O2 ve alkali dengesi. Yosun sanılanın aksine iyi birişey sadece akvaryumun içinde olması görüntü açısından problem, bir de koku problemi olabilir ektiğiniz alge bağlı olarak.
Ben ilk aşamada balık değil en ucuz shrimplerden koymanızı tavsiye ederim. Amano Shrimps ucuzdur kolay ürer 4-5 tane alın ordu gibi olurlar yosun yemek için idealdirler suyun sıcaklığına CO2ye kafayı takmazlar(aşırı derecede pH düşük değilse yani Co2 fazla değilse rahat yaşarlar, co2 yi arttırıp pH ı yükseltebiliyorsanız problem olmaz ancak CO2 suda pHı düşürür burda biraz dikkat!Tamam sağlam yapıdadırlar ama asidin içinde yüzmezler hafif asidi severler6-6.5civarı :) Takashi Amano nin çok sevdiği bir tür her akvaryumunda vardı eskiden Amano ismi de burdan geliyor...) yeterli yosun olsun yeter. Doğal yoldan yosun derdi ortadan kalkar. Balıkla shrimp aynı yerde olabilir dengesini siz bulun :)
Amanoyu anmışken burdan fikir alabilirsin senin ektiğin de var videoda
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=Ym8oZYe2J00[/URL] Bu adam da her zaman tohumdan eker.[EDIT]Tkots,2020-05-22 19:56:21[/EDIT]
100X50X50 akvaryuma yan mı arka sump mı?
250 lt akvaryumda kullanmanızı tavsiye edeceğim sump min. 100lt ideali 150lt civarı. Büyük sump faydalı su kalitesini uzun süre koru. Sumpta sadece filtre olmaz araya bitki koyun bir de full spectrum basit bir led şerit bu doğal o2 demek. Sump sadece temizlik değil akvaryumun dengesi demek. İleride denize geçerseniz 4bölüm den çok daha fazlası gerekecek. Deniz için oran 3/2 166lt . 250lt de yükseklik çok fakat(olmaz değil olur fazla ışık ve bunların soğutması gerek) bitkiye geçilirse yine en az 150lt sump gerekecek aerobic bacteri ekersiniz co2 tüpüne gerek kalmaz sadece dengelemekte kullanırsınız. Büyük sump iyidir.[EDIT]Tkots,2020-05-22 17:23:11[/EDIT]
250 lt akvaryumda kullanmanızı tavsiye edeceğim sump min. 100lt ideali 150lt civarı. Büyük sump faydalı su kalitesini uzun süre koru. Sumpta sadece filtre olmaz araya bitki koyun bir de full spectrum basit bir led şerit bu doğal o2 demek. Sump sadece temizlik değil akvaryumun dengesi demek. İleride denize geçerseniz 4bölüm den çok daha fazlası gerekecek. Deniz için oran 3/2 166lt . 250lt de yükseklik çok fakat(olmaz değil olur fazla ışık ve bunların soğutması gerek) bitkiye geçilirse yine en az 150lt sump gerekecek aerobic bacteri ekersiniz co2 tüpüne gerek kalmaz sadece dengelemekte kullanırsınız. Büyük sump iyidir.[EDIT]Tkots,2020-05-22 17:23:11[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Işıklandırma
[QUOTE=yhackup]Eğer ledlere olması gerektiği gibi bir voltaj ve olması gerektiği akım verirseniz soğutucu kullanmanıza gerek yok akvaryum suyunun nem soğukluğu yeter. hatta ben genelde biraz daha düşürürüm voltajı poweledin çalışma gerilimi 3.2 - 3.4 ise 3.2 veya çalışıyorsa 3.1 ile beslerim hiç ısınma sorunum olmaz.
poweledler ışığı çok dağıtır genelde , bence ışığın akvaryum dışına çıkması saçma bir durum , bunun yerine mercek max 120 derecelik mercek kullanmak daha iyi bir görsel kazandırıyor ek olarak ışığı topladığı için ilgili alanda daha güçlü aydınlatma oluyor[/QUOTE]
[:iyi:][:iyi:][:iyi:]Evet voltajla oynamak isi problemini cozer tesekkurler .
bos ledler 120* ile gelirler 120* kullanmak gereksiz. Her lens lumeni azaltir(97% verim ve ustu pahali 3-4 $ dan baslar 250 tane kullanacaksaniz bu para 1000$ eder sadece lenslere gereksizse kullanmayin derim 3% demek 500w ta 15w lik isitici calistiriyorsunuz demek sadece lensten kayip bu led ten kayip cok daha fazla ) zaten 120* iken 120*lens koymak sadece lumen kaybi olur. Eger hesabini yapabiliyorsaniz White larda lens kullanmayin. Isik-derinlik ve alan hesaplayan bir program internette var.
programi bulamazsaniz bu da ise yarar
https://rotalabutterfly.com/light-calculator.php
ya da burda var
https://www.plantedtank.net/forums/10-lighting/300490-how-calculate-your-tank-lighting-lsi.html
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yH4rkNpG-zaT2lwwVpBWDe3Lw4kJeVf_4W9kxToJI_Q/edit?hl=en&hl=en#gid=0
[EDIT]Tkots,2020-04-30 22:58:01[/EDIT]
Reef icin hesaplama programi adet ve lens acisi hesaplama verir :
https://www.dropbox.com/sh/3lx2w3u4u01tgre/AADUceT8_joD2557tk7ha6LOa?preview=LED+Fixture+Calc+.xls
[QUOTE=yhackup]Eğer ledlere olması gerektiği gibi bir voltaj ve olması gerektiği akım verirseniz soğutucu kullanmanıza gerek yok akvaryum suyunun nem soğukluğu yeter. hatta ben genelde biraz daha düşürürüm voltajı poweledin çalışma gerilimi 3.2 - 3.4 ise 3.2 veya çalışıyorsa 3.1 ile beslerim hiç ısınma sorunum olmaz.
poweledler ışığı çok dağıtır genelde , bence ışığın akvaryum dışına çıkması saçma bir durum , bunun yerine mercek max 120 derecelik mercek kullanmak daha iyi bir görsel kazandırıyor ek olarak ışığı topladığı için ilgili alanda daha güçlü aydınlatma oluyor[/QUOTE]
[:iyi:][:iyi:][:iyi:]Evet voltajla oynamak isi problemini cozer tesekkurler .
bos ledler 120* ile gelirler 120* kullanmak gereksiz. Her lens lumeni azaltir(97% verim ve ustu pahali 3-4 $ dan baslar 250 tane kullanacaksaniz bu para 1000$ eder sadece lenslere gereksizse kullanmayin derim 3% demek 500w ta 15w lik isitici calistiriyorsunuz demek sadece lensten kayip bu led ten kayip cok daha fazla ) zaten 120* iken 120*lens koymak sadece lumen kaybi olur. Eger hesabini yapabiliyorsaniz White larda lens kullanmayin. Isik-derinlik ve alan hesaplayan bir program internette var.
programi bulamazsaniz bu da ise yarar
https://rotalabutterfly.com/light-calculator.php
ya da burda var
https://www.plantedtank.net/forums/10-lighting/300490-how-calculate-your-tank-lighting-lsi.html
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yH4rkNpG-zaT2lwwVpBWDe3Lw4kJeVf_4W9kxToJI_Q/edit?hl=en&hl=en#gid=0
[EDIT]Tkots,2020-04-30 22:58:01[/EDIT]
Reef icin hesaplama programi adet ve lens acisi hesaplama verir :
https://www.dropbox.com/sh/3lx2w3u4u01tgre/AADUceT8_joD2557tk7ha6LOa?preview=LED+Fixture+Calc+.xls
Bitkili Akvaryum Işıklandırma
Aslında kolay. Hesap yapmak istemiyorsan farklı lensler al tak onları akvaryum boşken, birbirlerini ne kadar kestiklerine bak :)
Burayı tesadüf buldum burdayım Türk siteleri çıkıyor bu çok güzel . Lensler konusunda bir yazı vardı onu okudum bildiğimi paylaşmak istedim. Umarım herşey yolundadır.
Aslında kolay. Hesap yapmak istemiyorsan farklı lensler al tak onları akvaryum boşken, birbirlerini ne kadar kestiklerine bak :)
Burayı tesadüf buldum burdayım Türk siteleri çıkıyor bu çok güzel . Lensler konusunda bir yazı vardı onu okudum bildiğimi paylaşmak istedim. Umarım herşey yolundadır.
Bitkili Akvaryum Işıklandırma
[QUOTE=Künefeli baytar]Kafam yandı 😁 hocam maşallah konuya hakimsin meslek lisesi zamanlarımda ledlere ilgim vardı ama sonra zaman 15 yılda sadece lehim atarım oda belki 😁 hl fs bunlar ne demek neyin terimleri 😁 biz hala grolüx mü alsakçılardanız 😁[/QUOTE]
Beyaz ve Full Spectrum. Ancak beyaz farklı içinde az green olan 6500k ve üstü gerek. HL onun kısaltması her seferinde yazmadım pardon açıklama olarak vermem gerekirdi.İnsanlar için yapıldığından yeşili bolca veriyorlar biz yeşili severiz ama bitki yeşilden nefret eder...[EDIT]Tkots,2020-04-30 06:06:40[/EDIT]
[QUOTE=Künefeli baytar]Kafam yandı 😁 hocam maşallah konuya hakimsin meslek lisesi zamanlarımda ledlere ilgim vardı ama sonra zaman 15 yılda sadece lehim atarım oda belki 😁 hl fs bunlar ne demek neyin terimleri 😁 biz hala grolüx mü alsakçılardanız 😁[/QUOTE]
Beyaz ve Full Spectrum. Ancak beyaz farklı içinde az green olan 6500k ve üstü gerek. HL onun kısaltması her seferinde yazmadım pardon açıklama olarak vermem gerekirdi.İnsanlar için yapıldığından yeşili bolca veriyorlar biz yeşili severiz ama bitki yeşilden nefret eder...[EDIT]Tkots,2020-04-30 06:06:40[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Işıklandırma
Bu konuda neden insanların bilgilerini yeterli konuda paylaşmadığını anlamadım ve üzüldüm.
Normalde forumda yazan biri değilim. Türkçem için özür dilerim.
1.Power Led: Uzun süreli kullanımda çok ucuzdur. L5-8 hiçbir profesyönel tarafından kullanılmaz. Yarışmalara gidin hepsinde power led vardır.
2.Lens açısı 90* olsun 60* olsun diye belirlenmez.
Örnek:tabandan 60 cm uzakta ısık var.
HL-FS-HL / HL-FS-HL/ HL-FS-HL/ HL-FS-HL/ HL-FS-HL(white+Full spectrum+white kullanıyorum) Isık hangi konide aşağı inmeli ? Bunu cevaplamak için 2 HL arası kaç cm bunu sorun. Düz kum zemin üzerinde ışık konisinin çapı R olsun. İstediğimiz şey iki R nin 66% birbiri içine girmesi(BEYAZ İÇİN bu önemlibu size doğal bir aydınlık verir FS lerin renk dalgalanmasını ortadan kaldırır). h=60cm di 2 HL arası 15cm olsun :
Light cone1Light cone2 66% lens 60* olur.
Amaç mümkün olduğunca az HL kullanıp , en çok FS kullanmak ve bunu yaparken akvaryumu diskoya çevirmemek. Renkler doğal olmalı.
tamam
FS larda lens: istenen Lightconelar birbirini 33% ile kessin. lens 30* (bunları hesaplamanız lazım arc tanjant ile yükseklik taban kenarı belli açıyı bulun.)(33% nerden geldi? eger 33% birbiri içine girerse ne renk dalgalanması olur ne de FS almayan alan kalır. )
3.FS kullanıyorsanız asla Blue ya da Red kullanmayın.
[IMG]blob:https://imgur.com/f6f5df12-5c76-4743-adcd-f4bea98408f6[/IMG]
[url=https://hizliresim.com/epmWdM][img]https://i.hizliresim.com/epmWdM.png[/img][/url]
Full Spectrum zaten 2sini de alır.
Not: 3 tane armatür kullanıyorsanız bunların 2 si HL-FS-HL.... ise birisi tamamen kendi gözleminizle yerlerini belirleyeceğiniz sadece HL (white) olsun. İlk seferde olması gereken yerleri bulmak zor.
4. White ta yeşil ne kadar az ise o kadar iyi. Cyan agırlıklı olanları var
5.Fan kullanmaya gerek yok Headsinkler çok daha iyiler Türkiyede araştırdım var:
https://www.marketdijital.com/urun/151as-aluminyum-power-led-sogutucu-151as-15cm bu reklam olarak algılanmasın amacım olduğunu göstermek.
6.3-5W kesinlikle kullanmayın 1w çok sayıda kullanın. Örnek:160-80-45(derinlik) akvaryumda 288 tane led kullanıyorum. akımı düşürebilirsiniz kaç lümen size gerekiyor hesaplayıp ona göre düşürebilirsiniz sayıyı düşürmeyin.
7.Mist maker kullanmayın :) benim çok sevdiğim birşey birçok tasarımda kullandım ancak bitkili akvaryumda uzak durun derim...
8.Eğer FS değil Blue ve Red kullanıyorsanız B ve R sayıları eşit olamaz ve burda çok sayıda beyaz kullanmanız gerek bu da yosun demek. RB kullanacağınıza FS kullanmak daha faydalı olabilir eğer çok profesyonel hesaplayıp bütün alanların ısık akılarını hesaplamadıysanız.
Umarım bir faydası olmuştur.[EDIT]Tkots,2020-04-30 05:55:45[/EDIT]
Bu konuda neden insanların bilgilerini yeterli konuda paylaşmadığını anlamadım ve üzüldüm.
Normalde forumda yazan biri değilim. Türkçem için özür dilerim.
1.Power Led: Uzun süreli kullanımda çok ucuzdur. L5-8 hiçbir profesyönel tarafından kullanılmaz. Yarışmalara gidin hepsinde power led vardır.
2.Lens açısı 90* olsun 60* olsun diye belirlenmez.
Örnek:tabandan 60 cm uzakta ısık var.
HL-FS-HL / HL-FS-HL/ HL-FS-HL/ HL-FS-HL/ HL-FS-HL(white+Full spectrum+white kullanıyorum) Isık hangi konide aşağı inmeli ? Bunu cevaplamak için 2 HL arası kaç cm bunu sorun. Düz kum zemin üzerinde ışık konisinin çapı R olsun. İstediğimiz şey iki R nin 66% birbiri içine girmesi(BEYAZ İÇİN bu önemlibu size doğal bir aydınlık verir FS lerin renk dalgalanmasını ortadan kaldırır). h=60cm di 2 HL arası 15cm olsun :
Light cone1Light cone2 66% lens 60* olur.
Amaç mümkün olduğunca az HL kullanıp , en çok FS kullanmak ve bunu yaparken akvaryumu diskoya çevirmemek. Renkler doğal olmalı.
tamam
FS larda lens: istenen Lightconelar birbirini 33% ile kessin. lens 30* (bunları hesaplamanız lazım arc tanjant ile yükseklik taban kenarı belli açıyı bulun.)(33% nerden geldi? eger 33% birbiri içine girerse ne renk dalgalanması olur ne de FS almayan alan kalır. )
3.FS kullanıyorsanız asla Blue ya da Red kullanmayın.
[IMG]blob:https://imgur.com/f6f5df12-5c76-4743-adcd-f4bea98408f6[/IMG]
[url=https://hizliresim.com/epmWdM][img]https://i.hizliresim.com/epmWdM.png[/img][/url]
Full Spectrum zaten 2sini de alır.
Not: 3 tane armatür kullanıyorsanız bunların 2 si HL-FS-HL.... ise birisi tamamen kendi gözleminizle yerlerini belirleyeceğiniz sadece HL (white) olsun. İlk seferde olması gereken yerleri bulmak zor.
4. White ta yeşil ne kadar az ise o kadar iyi. Cyan agırlıklı olanları var
5.Fan kullanmaya gerek yok Headsinkler çok daha iyiler Türkiyede araştırdım var:
https://www.marketdijital.com/urun/151as-aluminyum-power-led-sogutucu-151as-15cm bu reklam olarak algılanmasın amacım olduğunu göstermek.
6.3-5W kesinlikle kullanmayın 1w çok sayıda kullanın. Örnek:160-80-45(derinlik) akvaryumda 288 tane led kullanıyorum. akımı düşürebilirsiniz kaç lümen size gerekiyor hesaplayıp ona göre düşürebilirsiniz sayıyı düşürmeyin.
7.Mist maker kullanmayın :) benim çok sevdiğim birşey birçok tasarımda kullandım ancak bitkili akvaryumda uzak durun derim...
8.Eğer FS değil Blue ve Red kullanıyorsanız B ve R sayıları eşit olamaz ve burda çok sayıda beyaz kullanmanız gerek bu da yosun demek. RB kullanacağınıza FS kullanmak daha faydalı olabilir eğer çok profesyonel hesaplayıp bütün alanların ısık akılarını hesaplamadıysanız.
Umarım bir faydası olmuştur.[EDIT]Tkots,2020-04-30 05:55:45[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 33 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
