ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
nezih44
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Nisan 2018 20:30
Son Ziyaret:
25 Kasım 2019 11:53
Toplam Mesaj:
16 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Nezih Dağdelen
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Malatya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Nezih Dağdelen
SON 10 MESAJI
Moba Dan Yavru Almak
Üstad filan değilim Nezih bey, kendi çapımda hobi icra edenlerdenim, hobiyi de su kimyasını da balık bakımını da buradan yani akvaryum.com’ dan yazılanları inceleyerek öğreniyor bu doğrultuda devam ediyorum😊.
1 erkek 3 dişilik f0 koloniye 270/70/60h akvaryumda epey emek verdim. Balıklar iki yaşında gelmişlerdi bana, bir yıl haftalık % 10-15 litre civarı su değişimi ile bir yıl öylece geçip gitti. Tabanda reflowers kalsiyum karbonatlı kum (80kg) bir mağara oluşturacak kadar da kaya vardı. PH zaten Antalya suyunda istenilen aralıktadır, onun için her hangi bir katkı vs ile uğraşmadım hatta ph ölçümü dahi yapmadım. Musluk suyunu balkonda boşta olan, sırf bu iş için dinlendirme tankı olarak kullandığım tankta hazır ediyordum. Kafa motoruyla direkt dinlendirme tankından akvaryuma dolum sağlanıyordu.
Bu balıklar üç yaşından sonra yavru verme olgunluğuna geliyor ( genel olarak, bazı istisnai, bu süreden önce de yavru alan hobidaşlarımız da var tabiki) . Ben üç yaşından sonraki evre yavru aldım. İlk bir kaç yumurta bir kaç gün içinde tutulup yutuldu, böyle durumlar balığın tecrübe kazanması adına müdahalesiz bırakılmalı ( bana göre). Bir yıl yumurta al yut tut la geçti diyebilirim😊. Moba sabır işidir ama bol sabır buradaki kıstas. Benim için bu bir hobi, maddi kazanım derdim yok, o açıdan hiç de acele edenlerden olmadım, belki bu durum beni çok sabırlı etti, bilemiyorum😊.
Beslenme için; tetra , sera, danichi markalarının yemlerini kullandım. Bunun yanında dana yüreği hazırlayıp haftada bir öğün vermişliğim de vardır. Proteinli yemler genel kullanım, haftanın bir günü ( pazar) hiç yemleme yapmadan, diğer günler sabah ve akşam dönüşümlü yemlermeyle bakıyordum. Balıklar yeme diğer türler gibi atlayan türden değillerdir, onun için yiyecekleri kadar yemleme yapmak ve bunu ağır ağır, sindire sindire tamamlamak mobada gerekli bir uygulamadır.
Aydınlatma için hopar hazır armatürlerim vardı ama aydınlatmayı kullandığım söylenilemez, çoğu zaman kapalı, oda aydınlığında oldular.
Üçüncü Yaşın sonunda bir dişiden 8 yavru , diğer dişiden 11 yavru alabildim,tabi doğal haliyle mümkün olmadı; kusturularak . Sonrası iş vs durumları yüzünden hobiye biraz ara vermem gerekti ve balıkları elden çıkarmıştım.
Yaşanılan Mobalı zaman eksiği/ fazlasıyla böyleydi. Bolca sabır ile yavru alacağınız kesin ama biraz sıkıcı gelebiliyor bazı zamanlar. Diğer türlere göre yavaş, ortada gezinen bir güzellik değiller ama bu “ağır abi “ durumlarını ben özlüyorum.
Epey zaman geçirmişsiniz balıklarla anladığım kadarıyla, yine yazdıklarınızdan canlıya değer verdiğiniz algısıyla; istenilen şartları ayarlayın, gerisi beklemek olacak. 👍
Değerli Muhammet kardeşim, değerli Recep abimiz, ve daha niceleri bu konuda epey zaman harcayan değerli insanlardır, her daim tecrübe ve bilgi birikimine güvenebileceğiniz değerli Kişiler size bu konuda her zaman yardımcı olacaklarıdır.
Yavruları yüzdürdüğünüz evreyi hep beraber görme dileğiyle, saygı ve selamlar.
Ben henüz yavru alamadığım ve sizde defalarca yavru aldığınız için benim için üstadsınız ÜSTADIM :)
Paylaştığınız bilgi ve tecrübeler benim için çok aydınlatıcı ve işe yarar şeyler. tekrar tekrar okuyorum yazdıklarınızı. Dün tüm kumu çıkardım ve su tahliyesi ve takviyesi yaptım. Büyüdüklerinde ki içi delik dekoru tekrar koydum.Ve sanki eski günleri hatırlamışlar gibi erkek ve dişiler anında rahatladılar ve yüzmeye başladılar tekrar. Başka tanklarda rehabilite olan 3 dişinin 2 si tamamen düzeldiler. Bir kaç gün içinde onlarıda büyük akvaryuma alırım. Bakalım kavgaya devam edecekler mi. Kavga ederlerse saklanacakları dekorları artırdım biraz. Fazla kalabalık olmayacak kadar. İşler düzelirse ve yavru alabilirsem fotoğraf koyarım :) Üstadım başta size sonrada katkı da bulunan tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum. İyi haberlerle ve fotoğraflarla tekrar görüşmek dileğiyle hepinize saygılar ve selamlar :)
Üstad filan değilim Nezih bey, kendi çapımda hobi icra edenlerdenim, hobiyi de su kimyasını da balık bakımını da buradan yani akvaryum.com’ dan yazılanları inceleyerek öğreniyor bu doğrultuda devam ediyorum😊.
1 erkek 3 dişilik f0 koloniye 270/70/60h akvaryumda epey emek verdim. Balıklar iki yaşında gelmişlerdi bana, bir yıl haftalık % 10-15 litre civarı su değişimi ile bir yıl öylece geçip gitti. Tabanda reflowers kalsiyum karbonatlı kum (80kg) bir mağara oluşturacak kadar da kaya vardı. PH zaten Antalya suyunda istenilen aralıktadır, onun için her hangi bir katkı vs ile uğraşmadım hatta ph ölçümü dahi yapmadım. Musluk suyunu balkonda boşta olan, sırf bu iş için dinlendirme tankı olarak kullandığım tankta hazır ediyordum. Kafa motoruyla direkt dinlendirme tankından akvaryuma dolum sağlanıyordu.
Bu balıklar üç yaşından sonra yavru verme olgunluğuna geliyor ( genel olarak, bazı istisnai, bu süreden önce de yavru alan hobidaşlarımız da var tabiki) . Ben üç yaşından sonraki evre yavru aldım. İlk bir kaç yumurta bir kaç gün içinde tutulup yutuldu, böyle durumlar balığın tecrübe kazanması adına müdahalesiz bırakılmalı ( bana göre). Bir yıl yumurta al yut tut la geçti diyebilirim😊. Moba sabır işidir ama bol sabır buradaki kıstas. Benim için bu bir hobi, maddi kazanım derdim yok, o açıdan hiç de acele edenlerden olmadım, belki bu durum beni çok sabırlı etti, bilemiyorum😊.
Beslenme için; tetra , sera, danichi markalarının yemlerini kullandım. Bunun yanında dana yüreği hazırlayıp haftada bir öğün vermişliğim de vardır. Proteinli yemler genel kullanım, haftanın bir günü ( pazar) hiç yemleme yapmadan, diğer günler sabah ve akşam dönüşümlü yemlermeyle bakıyordum. Balıklar yeme diğer türler gibi atlayan türden değillerdir, onun için yiyecekleri kadar yemleme yapmak ve bunu ağır ağır, sindire sindire tamamlamak mobada gerekli bir uygulamadır.
Aydınlatma için hopar hazır armatürlerim vardı ama aydınlatmayı kullandığım söylenilemez, çoğu zaman kapalı, oda aydınlığında oldular.
Üçüncü Yaşın sonunda bir dişiden 8 yavru , diğer dişiden 11 yavru alabildim,tabi doğal haliyle mümkün olmadı; kusturularak . Sonrası iş vs durumları yüzünden hobiye biraz ara vermem gerekti ve balıkları elden çıkarmıştım.
Yaşanılan Mobalı zaman eksiği/ fazlasıyla böyleydi. Bolca sabır ile yavru alacağınız kesin ama biraz sıkıcı gelebiliyor bazı zamanlar. Diğer türlere göre yavaş, ortada gezinen bir güzellik değiller ama bu “ağır abi “ durumlarını ben özlüyorum.
Epey zaman geçirmişsiniz balıklarla anladığım kadarıyla, yine yazdıklarınızdan canlıya değer verdiğiniz algısıyla; istenilen şartları ayarlayın, gerisi beklemek olacak. 👍
Değerli Muhammet kardeşim, değerli Recep abimiz, ve daha niceleri bu konuda epey zaman harcayan değerli insanlardır, her daim tecrübe ve bilgi birikimine güvenebileceğiniz değerli Kişiler size bu konuda her zaman yardımcı olacaklarıdır.
Yavruları yüzdürdüğünüz evreyi hep beraber görme dileğiyle, saygı ve selamlar.
Ben henüz yavru alamadığım ve sizde defalarca yavru aldığınız için benim için üstadsınız ÜSTADIM :)
Paylaştığınız bilgi ve tecrübeler benim için çok aydınlatıcı ve işe yarar şeyler. tekrar tekrar okuyorum yazdıklarınızı. Dün tüm kumu çıkardım ve su tahliyesi ve takviyesi yaptım. Büyüdüklerinde ki içi delik dekoru tekrar koydum.Ve sanki eski günleri hatırlamışlar gibi erkek ve dişiler anında rahatladılar ve yüzmeye başladılar tekrar. Başka tanklarda rehabilite olan 3 dişinin 2 si tamamen düzeldiler. Bir kaç gün içinde onlarıda büyük akvaryuma alırım. Bakalım kavgaya devam edecekler mi. Kavga ederlerse saklanacakları dekorları artırdım biraz. Fazla kalabalık olmayacak kadar. İşler düzelirse ve yavru alabilirsem fotoğraf koyarım :) Üstadım başta size sonrada katkı da bulunan tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum. İyi haberlerle ve fotoğraflarla tekrar görüşmek dileğiyle hepinize saygılar ve selamlar :)
Moba Dan Yavru Almak
[QUOTE=ShotokaN]
Yardımcı olabileceğim bildiğim her konuda herkese yardımcı olmaya çalışırım Nezih bey, moba benim vazgeçilmezim, şu sıra mobasız oluşum; uygun bir koloni bulamadığımdan. Bir kaç, bu işin üstadı da benim için (sağolsunlar) balık bakıyorlar ama istediğim kriterlerde henüz bulamadık😏. [/QUOTE]
Üstadım ; Siz mobadan yavru aldınız sanırım. merak ettiklerimden bir kaçı şunlar, kolonide kaç dişi kaç erkek vardı ? akvaryum kaç litrelik ti ? balıkları yetişkin mi almıştınız yavruyken mi ? pH ölçümü yapıyormuydunuz ? yem olarak neler veriyordunuz ? hatırlıyorsanız eğer markaları neler di ? su değişimini hangi aralıklarla ve kaçta kaç oranında yapıyordunuz ? zeminde kum varmıydı varsa ne tür bir kum du ? ışık kaynağı T5 floresan veya led miy di ? ışık oranını nasıl ayarlıyordunuz ? ışık hep yanıyor muydu ? geceleri ışığı kapatıyor muy du nuz ? kaç ağız yavru almıştınız ? dişiler yumurtaları ağzına alınca bekliyormuydunuz yoksa hemen kusturuyormuydunuz ?
Bir kaç soru dedim ama çok oldu sanırım :) daha sorularım var da şimdilik bunlar olsun :)
Üstadım sizi bulmuşken aklımda ki deli soruları sormadan duramadım kusuruma bakmayın.
[QUOTE=ShotokaN]
Yardımcı olabileceğim bildiğim her konuda herkese yardımcı olmaya çalışırım Nezih bey, moba benim vazgeçilmezim, şu sıra mobasız oluşum; uygun bir koloni bulamadığımdan. Bir kaç, bu işin üstadı da benim için (sağolsunlar) balık bakıyorlar ama istediğim kriterlerde henüz bulamadık😏. [/QUOTE]
Üstadım ; Siz mobadan yavru aldınız sanırım. merak ettiklerimden bir kaçı şunlar, kolonide kaç dişi kaç erkek vardı ? akvaryum kaç litrelik ti ? balıkları yetişkin mi almıştınız yavruyken mi ? pH ölçümü yapıyormuydunuz ? yem olarak neler veriyordunuz ? hatırlıyorsanız eğer markaları neler di ? su değişimini hangi aralıklarla ve kaçta kaç oranında yapıyordunuz ? zeminde kum varmıydı varsa ne tür bir kum du ? ışık kaynağı T5 floresan veya led miy di ? ışık oranını nasıl ayarlıyordunuz ? ışık hep yanıyor muydu ? geceleri ışığı kapatıyor muy du nuz ? kaç ağız yavru almıştınız ? dişiler yumurtaları ağzına alınca bekliyormuydunuz yoksa hemen kusturuyormuydunuz ?
Bir kaç soru dedim ama çok oldu sanırım :) daha sorularım var da şimdilik bunlar olsun :)
Üstadım sizi bulmuşken aklımda ki deli soruları sormadan duramadım kusuruma bakmayın.
Moba Dan Yavru Almak
[QUOTE=ShotokaN]Ortamı ayarladıktan sonra geriye kalan bolca “sabır” Nezih bey. Heves ve azim olduktan sonra olmayacak hiç bir şey yoktur. 👍[/QUOTE]
Üstadım size soracağım sorular var ama rahatsızlık vermek te istemem. Tecrübelerinizden daha fazla faydalanmak isterim. Hatta moba besleyen herkes te ister sanırım :)
[QUOTE=ShotokaN]Ortamı ayarladıktan sonra geriye kalan bolca “sabır” Nezih bey. Heves ve azim olduktan sonra olmayacak hiç bir şey yoktur. 👍[/QUOTE]
Üstadım size soracağım sorular var ama rahatsızlık vermek te istemem. Tecrübelerinizden daha fazla faydalanmak isterim. Hatta moba besleyen herkes te ister sanırım :)
Moba Dan Yavru Almak
[QUOTE=dancer]Akvaryumun baya büyük..1500 kilo!!bence akvaryum un alt sistemine tekerlek yaptır istediğin yere çek..1-2 tane normal kuvvette adam bul..her yere çekerseniz o akvaryumu..[/QUOTE]
Akvaryumun boş ağırlığı yani sadece cam ağırlığı 250 kilo+ sehpası dışı mobilya ama içi çelik yaklaşık 100 kilo+ 1500 kilo da su+ kumuydu kayasıydı sehpanın içindeki 70 litrelik dış filtresiydi diğer akvaryum malzemeleriydi derken toplam 2 ton :)
[QUOTE=ShotokaN]Nezih bey,
Moba gerçekten asil bir tür, yıllarca besledim, yavru aldım, halada moba hevesim asla geçmiş değil.
Konu başında, paylaştığınız fotoğraf ile daha sonraki paylaşımdaki fotoğraf arası bir dekor olsa iyi olurdu, zira ilk fotoğraf çok yalın diğeri ise çok fazla. En önemlisi kullanacağınız kayaların salınım yapmayacağından iyice emin olun, değilse eklemeyin. Aydınlatma çok olmamalı hatta hiç olmasa onlar için en ideal ortam olacaktır. Biz hobi adına, balığın ortamına değilde kendi görselimize göre hareket ederiz ama habitata uygun olsa daha doğru olacaktır.
Yavru almak mı, keyifle seyirlik bir ortamı istediğimiz, önce bunu bilmekte fayda var. Ben keyifli bir akvaryumu yeğlerdim. Zira, bakın tüm üretim akvaryumlarına, küp vs ile doludur. Yapay malzeme ile maalesef görsellik olamayacaktır. Bunun için doğal ortamı taklit etmeye çalıştığımız akvaryumlarımızda, balığın habitatına uygun metaryaller dışına çıkmamak gerekir. Kum ve Kaya. Sadece bu iki malzeme ile çok güzel moba akvaryumları görebilirsiniz.
Sizin akvaryum için; önce sakin bir ortam bulunması, en elzem olan durum. Stres uzun zamanda üzücü durumlarla karşı karşıya getirecektir sizi. O açıdan ya türü değiştirin yada moba ile devam edilecek ise akvaryumu stres ortamından uzaklaştırın👍
Her şey gönlünüzce olsun...
Uzun uzadıya gereksiz kelam etmiş isem affola😊[/QUOTE]
Estağfirullah. Bilakis çok teşekkür ederim. yazdıklarınızı dikkatle bir kaç defa okudum. Anlaşılan mobadan yavru alamayacağım :) yok yok inat ettim ben mobadan yavru alacağım inşallah. ben bu moba kolonimden önce de yetişkin moba kolonisi almıştım. malatya da yım ve sırf onlar için hafif ticari aracın arkasına 250 litre plastik tank alıp koyup günü birlik kayseri ye gidip balıkları alıp zaman kaybetmeden geri dönmüştüm :) ve yolda hava bir ara -17 yi görmüştü. kışın ortasıydı :) o balıklarımı da 2 yıl sorunsuz beslemiştim yavru almak ümidiyle. ama nolduğunu bilmiyorum ister nazar diyin ister açıklanamayan kaotik bir durum diyin hala cevabını bilmesemde balıklarım 2-3 saat içinde teker teker ölmüşlerdi :(
Sanırım çok zor olacak ama benim sabırlı bir şekilde balıkları biraz daha büyütüp bu süre içerisinde de stresten kurtulmalarını beklemem gerekecek. ben bu balıklardan yavru alacağıma inanıyorum. Malatya nın suyunda büyüdüler ve su değerlerine alıştılar. Son altı aydır büyük akvaryum a koydum. geldiklerinden beri 1,5 yıl daha küçük bir akvaryum da ve çok sakin bir yerdeydiler. artık o akvaryuma sığmıyorlar diye ve daha hızlı boylansınlar diye büyük akvaryuma aktardım. tavsiyelerinize uyup orta karar bir dekor yapıp şimdi ki sadeliğinden kurtarıp beklemeye devam edeceğim.
[QUOTE=dancer]Akvaryumun baya büyük..1500 kilo!!bence akvaryum un alt sistemine tekerlek yaptır istediğin yere çek..1-2 tane normal kuvvette adam bul..her yere çekerseniz o akvaryumu..[/QUOTE]
Akvaryumun boş ağırlığı yani sadece cam ağırlığı 250 kilo+ sehpası dışı mobilya ama içi çelik yaklaşık 100 kilo+ 1500 kilo da su+ kumuydu kayasıydı sehpanın içindeki 70 litrelik dış filtresiydi diğer akvaryum malzemeleriydi derken toplam 2 ton :)
[QUOTE=ShotokaN]Nezih bey,
Moba gerçekten asil bir tür, yıllarca besledim, yavru aldım, halada moba hevesim asla geçmiş değil.
Konu başında, paylaştığınız fotoğraf ile daha sonraki paylaşımdaki fotoğraf arası bir dekor olsa iyi olurdu, zira ilk fotoğraf çok yalın diğeri ise çok fazla. En önemlisi kullanacağınız kayaların salınım yapmayacağından iyice emin olun, değilse eklemeyin. Aydınlatma çok olmamalı hatta hiç olmasa onlar için en ideal ortam olacaktır. Biz hobi adına, balığın ortamına değilde kendi görselimize göre hareket ederiz ama habitata uygun olsa daha doğru olacaktır.
Yavru almak mı, keyifle seyirlik bir ortamı istediğimiz, önce bunu bilmekte fayda var. Ben keyifli bir akvaryumu yeğlerdim. Zira, bakın tüm üretim akvaryumlarına, küp vs ile doludur. Yapay malzeme ile maalesef görsellik olamayacaktır. Bunun için doğal ortamı taklit etmeye çalıştığımız akvaryumlarımızda, balığın habitatına uygun metaryaller dışına çıkmamak gerekir. Kum ve Kaya. Sadece bu iki malzeme ile çok güzel moba akvaryumları görebilirsiniz.
Sizin akvaryum için; önce sakin bir ortam bulunması, en elzem olan durum. Stres uzun zamanda üzücü durumlarla karşı karşıya getirecektir sizi. O açıdan ya türü değiştirin yada moba ile devam edilecek ise akvaryumu stres ortamından uzaklaştırın👍
Her şey gönlünüzce olsun...
Uzun uzadıya gereksiz kelam etmiş isem affola😊[/QUOTE]
Estağfirullah. Bilakis çok teşekkür ederim. yazdıklarınızı dikkatle bir kaç defa okudum. Anlaşılan mobadan yavru alamayacağım :) yok yok inat ettim ben mobadan yavru alacağım inşallah. ben bu moba kolonimden önce de yetişkin moba kolonisi almıştım. malatya da yım ve sırf onlar için hafif ticari aracın arkasına 250 litre plastik tank alıp koyup günü birlik kayseri ye gidip balıkları alıp zaman kaybetmeden geri dönmüştüm :) ve yolda hava bir ara -17 yi görmüştü. kışın ortasıydı :) o balıklarımı da 2 yıl sorunsuz beslemiştim yavru almak ümidiyle. ama nolduğunu bilmiyorum ister nazar diyin ister açıklanamayan kaotik bir durum diyin hala cevabını bilmesemde balıklarım 2-3 saat içinde teker teker ölmüşlerdi :(
Sanırım çok zor olacak ama benim sabırlı bir şekilde balıkları biraz daha büyütüp bu süre içerisinde de stresten kurtulmalarını beklemem gerekecek. ben bu balıklardan yavru alacağıma inanıyorum. Malatya nın suyunda büyüdüler ve su değerlerine alıştılar. Son altı aydır büyük akvaryum a koydum. geldiklerinden beri 1,5 yıl daha küçük bir akvaryum da ve çok sakin bir yerdeydiler. artık o akvaryuma sığmıyorlar diye ve daha hızlı boylansınlar diye büyük akvaryuma aktardım. tavsiyelerinize uyup orta karar bir dekor yapıp şimdi ki sadeliğinden kurtarıp beklemeye devam edeceğim.
Moba Dan Yavru Almak
Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum. biraz açıklama yapmam ve cevap vermem gerekiyor sanırım :)
Benim balıkların ebeveynlerinin olduğu tankı gördüm ve biliyorum. yaklaşık 800 litre ve evin en sakin odasında. odaya daha çok önder özbostancı abim balıklarla ilgilenmek veya izlemek için girip çıkıyor. dekor olarak ta benim akvaryumun şu anda ki haliyle nedeyse aynı. benim balıkları yavru olarak bu ortam ve bu şekildeki bir akvaryumda aldı önder abim.
Benim balıkların boyutlarını söyleyeyim. erkek 30 cm civarı dişilerin en büyüğü 25 cm en küçüğü 15 cm civarı.
Artık dekor olarak koyduğum kayalar ve kökler akvaryumda değiller. kaya ve köklerin suya salınım yapması konusunda çok kafa yordum ve konunun farkındayım. o dekoru yapmamdaki amaç görsellikti. hem kendim için hemde gelen müşteriler için :) yani yavru yapmalarını hedeflemediğim bir dönem di o.
Su değerlerini ara ara kontrol ediyorum. balıkların keyfini kaçıracak değerler hiç olmadı. pH ölçer , su sertliği ölçen kit , iletkenlik ölçer elimde olanlar. nitrit nitrat ölçümü yapmadığım için onların kitlerini almadım. çünkü en geç iki hafta da bir üç te bir su değişimi ve dip çekimi yapıyorum.
Beslediğim çekiç kafa yunuslardan da daha önce stres azaltmak için mobaların akvaryumuna koymuştum. işe yarayıp yaramadığından pek emin değilim. ama tavsiyeniz üzerine yine koyacağım.
Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum. biraz açıklama yapmam ve cevap vermem gerekiyor sanırım :)
Benim balıkların ebeveynlerinin olduğu tankı gördüm ve biliyorum. yaklaşık 800 litre ve evin en sakin odasında. odaya daha çok önder özbostancı abim balıklarla ilgilenmek veya izlemek için girip çıkıyor. dekor olarak ta benim akvaryumun şu anda ki haliyle nedeyse aynı. benim balıkları yavru olarak bu ortam ve bu şekildeki bir akvaryumda aldı önder abim.
Benim balıkların boyutlarını söyleyeyim. erkek 30 cm civarı dişilerin en büyüğü 25 cm en küçüğü 15 cm civarı.
Artık dekor olarak koyduğum kayalar ve kökler akvaryumda değiller. kaya ve köklerin suya salınım yapması konusunda çok kafa yordum ve konunun farkındayım. o dekoru yapmamdaki amaç görsellikti. hem kendim için hemde gelen müşteriler için :) yani yavru yapmalarını hedeflemediğim bir dönem di o.
Su değerlerini ara ara kontrol ediyorum. balıkların keyfini kaçıracak değerler hiç olmadı. pH ölçer , su sertliği ölçen kit , iletkenlik ölçer elimde olanlar. nitrit nitrat ölçümü yapmadığım için onların kitlerini almadım. çünkü en geç iki hafta da bir üç te bir su değişimi ve dip çekimi yapıyorum.
Beslediğim çekiç kafa yunuslardan da daha önce stres azaltmak için mobaların akvaryumuna koymuştum. işe yarayıp yaramadığından pek emin değilim. ama tavsiyeniz üzerine yine koyacağım.
Moba Dan Yavru Almak
[QUOTE=Oasis]Akvaryumu görmeden yorum yapmıştık ama şimdi görünen o ki sizin ihtiyacınız olan şey dekor.
Doğal gereksinimleri açısından kaya veya mağara türü yapılara ihtiyaç var. Bu gibi unsurlar olmadan balık elbette dış etkenlere göre kaçma ihtiyacı duyacaktır.Tek eksiğiniz dekor.
oasis iki ay öncesine kadar akvaryum aşağıda ki resimlerde görüldüğü gibiydi. balıklar da ben de gayet memnunduk :) ancak balıklarımın anne ve babasının sahibi olan ve tam bir moba fanatiği olan Önder Özbostancı abim bu şekilde yavru almamın çok zor olacağını söyledi. Ve şu anda ki hale getirmemi önerdi. bende o ne dediyse birebir aynısını yaptım. kendisi de benim yavruları benim akvaryumun şimdi ki haline çok yakın bir iç dizayn ile almış.
[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180942031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180942081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180942151.jpg[/IMG]
[QUOTE=Oasis]Akvaryumu görmeden yorum yapmıştık ama şimdi görünen o ki sizin ihtiyacınız olan şey dekor.
Doğal gereksinimleri açısından kaya veya mağara türü yapılara ihtiyaç var. Bu gibi unsurlar olmadan balık elbette dış etkenlere göre kaçma ihtiyacı duyacaktır.Tek eksiğiniz dekor.
oasis iki ay öncesine kadar akvaryum aşağıda ki resimlerde görüldüğü gibiydi. balıklar da ben de gayet memnunduk :) ancak balıklarımın anne ve babasının sahibi olan ve tam bir moba fanatiği olan Önder Özbostancı abim bu şekilde yavru almamın çok zor olacağını söyledi. Ve şu anda ki hale getirmemi önerdi. bende o ne dediyse birebir aynısını yaptım. kendisi de benim yavruları benim akvaryumun şimdi ki haline çok yakın bir iç dizayn ile almış.
[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180941571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180942031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180942081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/200920180942151.jpg[/IMG]
Moba Dan Yavru Almak
Şu an tek hedefim iki yıldır büyüttüğüm mobalarımdan yavru alabilmek. Bir balıktan yavru aldıktan ve o balığı büyüttükten sonra artık geriye tür değiştirmek kalıyor. Bakalım yavru alabilecekmiyim. s3lck ilgin ve temennilerin için teşekkür ederim
Şu an tek hedefim iki yıldır büyüttüğüm mobalarımdan yavru alabilmek. Bir balıktan yavru aldıktan ve o balığı büyüttükten sonra artık geriye tür değiştirmek kalıyor. Bakalım yavru alabilecekmiyim. s3lck ilgin ve temennilerin için teşekkür ederim
Moba Dan Yavru Almak
[QUOTE=s3lck]Madem yerini değiştiremiyorsunuz, üstünü mesai saatleri içinde sofra bezi gibi gözü de üzmeyecek bir şey ile örtün, yem vermeden vermeye açıp yemi verip geri kapatın. Yemi verdikten sonra akvaryumun başından ayrılmayın ama yem yerken sizi görsün balıklar, yavaş yavaş stresleri gidecektir.
Dün akşam bu öneriyi bir arkadaşımda söyledi şimdi de sizden duymuş oldum olabilir aslında evet.yem yerlerken beni görmeleri fikri de mantıklı geliyor kulağa. eğer bu işe yararsa oasis isimli kullanıcının söylediği flexiglass a cam filmi çekme önerisini kesin yaparım.
[QUOTE=s3lck]Madem yerini değiştiremiyorsunuz, üstünü mesai saatleri içinde sofra bezi gibi gözü de üzmeyecek bir şey ile örtün, yem vermeden vermeye açıp yemi verip geri kapatın. Yemi verdikten sonra akvaryumun başından ayrılmayın ama yem yerken sizi görsün balıklar, yavaş yavaş stresleri gidecektir.
Dün akşam bu öneriyi bir arkadaşımda söyledi şimdi de sizden duymuş oldum olabilir aslında evet.yem yerlerken beni görmeleri fikri de mantıklı geliyor kulağa. eğer bu işe yararsa oasis isimli kullanıcının söylediği flexiglass a cam filmi çekme önerisini kesin yaparım.
Moba Dan Yavru Almak
[QUOTE=dancer]Bende brundi besliyorum..akvaryumun önüne gelince ürküyolar..ürkmeleride gayet doğal..hayvan tehdit algılıyor..birde bu tip faktörler çok olursa balığın psikolojisi iyice bozulur..[/QUOTE]
kesinlikle doğru söylüyorsunuz ama çözüm öneriniz de varsa sevinirim
[QUOTE=dancer]Bende brundi besliyorum..akvaryumun önüne gelince ürküyolar..ürkmeleride gayet doğal..hayvan tehdit algılıyor..birde bu tip faktörler çok olursa balığın psikolojisi iyice bozulur..[/QUOTE]
kesinlikle doğru söylüyorsunuz ama çözüm öneriniz de varsa sevinirim
Moba Dan Yavru Almak
Fotoğraflar çok net olmadı ama bir fikir verir sanırım. Camdan yansıyan kişi benim :) ayrıca üç tane dişi yi rehabilite olmaları için yedek akvaryumlara aldım. ayrı ayrılar. Acayip kavga ediyor dişiler. Öldüresiye kavga ediyorlar. Ayırdığım üç dişi 2 haftadır daha yeni yeni toparlanmaya başladılar. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254501.jpg[/IMG]
[QUOTE=Oasis]Bir fikir olması açısından daha önce uygulanmış bir yöntemi önermek isterim.Akvaryumun ön cam boyutunda bir plexi ye cam filmi çektirin ve ön cama dışarıdan monte edin.Bu sayede dışarıdan siz onları net bir şekilde görürsünüz onlar da dış ortamı daha az hissedebilirler.
Dediğim gibi daha önce bir dostumuzda denenmiş bir yöntemdir ama ne kadar etkili olur orası bilinmez.[/QUOTE]
bunu bende düşündüm ama ya işe yaramazsa diye yapmadım. 2 metre ye 1 metre flexiglas bulmak ve cam filmi çekmek ve tabiki maliyeti gözümde büyüdü. işe yarayacağından emin olabilsem ne parası ne de emeği gözüme gelir. ne yapsam bilemedim .[EDIT]nezih44,2018-09-20 00:50:05[/EDIT]
Fotoğraflar çok net olmadı ama bir fikir verir sanırım. Camdan yansıyan kişi benim :) ayrıca üç tane dişi yi rehabilite olmaları için yedek akvaryumlara aldım. ayrı ayrılar. Acayip kavga ediyor dişiler. Öldüresiye kavga ediyorlar. Ayırdığım üç dişi 2 haftadır daha yeni yeni toparlanmaya başladılar. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205643/190920182254501.jpg[/IMG]
[QUOTE=Oasis]Bir fikir olması açısından daha önce uygulanmış bir yöntemi önermek isterim.Akvaryumun ön cam boyutunda bir plexi ye cam filmi çektirin ve ön cama dışarıdan monte edin.Bu sayede dışarıdan siz onları net bir şekilde görürsünüz onlar da dış ortamı daha az hissedebilirler.
Dediğim gibi daha önce bir dostumuzda denenmiş bir yöntemdir ama ne kadar etkili olur orası bilinmez.[/QUOTE]
bunu bende düşündüm ama ya işe yaramazsa diye yapmadım. 2 metre ye 1 metre flexiglas bulmak ve cam filmi çekmek ve tabiki maliyeti gözümde büyüdü. işe yarayacağından emin olabilsem ne parası ne de emeği gözüme gelir. ne yapsam bilemedim .[EDIT]nezih44,2018-09-20 00:50:05[/EDIT]
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 43 Online Kullanıcı, 23 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
