ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ErdSNGZR
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Aralık 2017 20:29
Son Ziyaret:
06 Haziran 2021 22:18
Toplam Mesaj:
23 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erdoğan Şengezer
Doğum Tarihi:
08 Mayıs 1977
Yaş:
49
İl:
Istanbul
Meslek:
Bilgisayar Programcısı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ErdSNGZR
SON 10 MESAJI
Bitkili Tank Sorunu
Ben de genelde 3. Modda tutuyorum. Arada 2. Kademede de yakıyorum ama. Bende cam ve kayalarda yosunlaşma oluyor. Camları düzenli temizliyorum. Kısıtlamalara denk geldiği için en yakınımdaki akvaryumcuda olanlarla yetinmek durumunda kalmıştım. Onda da sae ler vardı ama şimdi büyüdüler epey, sanırım çıkarmam gerekecek tanktan. Sonra bir tane de otocinclus temin etmiştim. Zemin bitkilerimde sararma var ama son zamanlarda budama ve bakım yapamadım yeterince. Armatürü almadan önce mygos’u arayıp bilgi de almıştım. Genelde 2. Kademenin de yeterli olabildiğini söylemişlerdi. Bu nedenle iki kademeyi de kullanıyorum ben duruma göre.
Ben de genelde 3. Modda tutuyorum. Arada 2. Kademede de yakıyorum ama. Bende cam ve kayalarda yosunlaşma oluyor. Camları düzenli temizliyorum. Kısıtlamalara denk geldiği için en yakınımdaki akvaryumcuda olanlarla yetinmek durumunda kalmıştım. Onda da sae ler vardı ama şimdi büyüdüler epey, sanırım çıkarmam gerekecek tanktan. Sonra bir tane de otocinclus temin etmiştim. Zemin bitkilerimde sararma var ama son zamanlarda budama ve bakım yapamadım yeterince. Armatürü almadan önce mygos’u arayıp bilgi de almıştım. Genelde 2. Kademenin de yeterli olabildiğini söylemişlerdi. Bu nedenle iki kademeyi de kullanıyorum ben duruma göre.
Bitkili Tank Sorunu
Merhaba,
Öncelikele güzel hobiler dilerim. Ben de 30x30x30 hitech akvaryum kurulumu yapmıştım Ocak ayında. Birkaç hafta içerisinde feci bir yosun sorunuyla karşılaştım. Beklediğim bir durumdu, arkadaşlar olabileceğini söylemişti ve Nerite salyangoz, Ghost Karides ve Sae'leri hazır etmemi söylemişlerdi. Faydalı olabileceklerine ihtimal vermemiştim ama bu sefer söz dinleyecektim :) Bu arada yaptığım ilk hatanın, bekletilmiş de olsa musluk suyu kullanmak olduğunu gördüm. Ya da yeterince fazla bekletmemiştim bilmiyorum ama sürekli 6in1 testlerde değerler kötü çıkıyordu. Eş zamanlı olarak bu sefer filtre için bakteri de kullanmamış, kendiliğinden oluşmasını beklemiştim ama yeterince hızlı oluşmuyorlardı :( Bunun da etkisi çok büyüktü. +7 Cm dahili sump içerisinde sadece Seachem Matrix ve 75gr kadar Purigen kullanıyordum. Kaba pislikleri tutmak için de filtre ağzında siyah sünger. Fakat bakteri oluşumu yeterli olmadığı için yosunla mücadelede yeterli değillerdi. Ek olarak Silikat Remover (ben Sera'nın ürününe denk geldim sanırım hepsi aynı işi görüyor) ve Zeo Karbon ekledim kutularında belitilen litre hesabına göre. Sonrasında gün aşırı %50 su değişimi ve yoğun yiyici arkadaşlar. Evde arıtma cihazım olmadığı için ve akvaryum da küçük olduğu için pet şişe sular bana ziyadesiyle yetti. Ghost ve sae'lerin yosun yeme hızları beni çok şaşırttı. 3-4 gün içerisinde neredeyse tamamına yakınını temizlemişleri. Bu 1 hafta süresince bakteri kültürü takviyesi de yaptım tabi. Bu arada aydınlatma için de Mygos Plant Plus 25 Cm kullanıyordum ve 8 saatten 6 saate indirmiştim. Bir haftadan sonra su değişimlerinin 3 günde 1 olarak seyrelttim. 2 haftanın sonunda da normal haftalık değişim döngüsüne geri döndüm. 2 haftanın sonunda sadece bitki yapraklarında çok az yosun kalmıştı. Onlardan da epey kısa budayarak kurtuldum. Bitki seçimimin çok da doğru olduğunu düşünmesem de sonuçtan memnunum. Yaza belki yeni bir kurulum yaparım :) Eh, hobi dediğiniz biraz deneme yanılmayla oluyor zaten :)
Yosunlu ve şimdiki hallerini aşağıda görebilirsiniz :) Bence, kimyasal kullanmadan siz de halledebilirsiniz. İyi hobiler tekrar.
Akvaryum: 30x30x30 +7Cm dahili sump
Filtre: Seachem Matrix ve Purigen
Aydınlatma: Mygos Plant Plus 25cm (8 Saat/gün)
CO2: DIY mayalı sistem
Kum: Tropica Soil Powder
Toprak: Tropica Growth Substrate
Sıvı Gübre: Tropica Specialised ve Premium (0,5 ml/gün)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335291.jpg[/IMG]
Merhaba,
Öncelikele güzel hobiler dilerim. Ben de 30x30x30 hitech akvaryum kurulumu yapmıştım Ocak ayında. Birkaç hafta içerisinde feci bir yosun sorunuyla karşılaştım. Beklediğim bir durumdu, arkadaşlar olabileceğini söylemişti ve Nerite salyangoz, Ghost Karides ve Sae'leri hazır etmemi söylemişlerdi. Faydalı olabileceklerine ihtimal vermemiştim ama bu sefer söz dinleyecektim :) Bu arada yaptığım ilk hatanın, bekletilmiş de olsa musluk suyu kullanmak olduğunu gördüm. Ya da yeterince fazla bekletmemiştim bilmiyorum ama sürekli 6in1 testlerde değerler kötü çıkıyordu. Eş zamanlı olarak bu sefer filtre için bakteri de kullanmamış, kendiliğinden oluşmasını beklemiştim ama yeterince hızlı oluşmuyorlardı :( Bunun da etkisi çok büyüktü. +7 Cm dahili sump içerisinde sadece Seachem Matrix ve 75gr kadar Purigen kullanıyordum. Kaba pislikleri tutmak için de filtre ağzında siyah sünger. Fakat bakteri oluşumu yeterli olmadığı için yosunla mücadelede yeterli değillerdi. Ek olarak Silikat Remover (ben Sera'nın ürününe denk geldim sanırım hepsi aynı işi görüyor) ve Zeo Karbon ekledim kutularında belitilen litre hesabına göre. Sonrasında gün aşırı %50 su değişimi ve yoğun yiyici arkadaşlar. Evde arıtma cihazım olmadığı için ve akvaryum da küçük olduğu için pet şişe sular bana ziyadesiyle yetti. Ghost ve sae'lerin yosun yeme hızları beni çok şaşırttı. 3-4 gün içerisinde neredeyse tamamına yakınını temizlemişleri. Bu 1 hafta süresince bakteri kültürü takviyesi de yaptım tabi. Bu arada aydınlatma için de Mygos Plant Plus 25 Cm kullanıyordum ve 8 saatten 6 saate indirmiştim. Bir haftadan sonra su değişimlerinin 3 günde 1 olarak seyrelttim. 2 haftanın sonunda da normal haftalık değişim döngüsüne geri döndüm. 2 haftanın sonunda sadece bitki yapraklarında çok az yosun kalmıştı. Onlardan da epey kısa budayarak kurtuldum. Bitki seçimimin çok da doğru olduğunu düşünmesem de sonuçtan memnunum. Yaza belki yeni bir kurulum yaparım :) Eh, hobi dediğiniz biraz deneme yanılmayla oluyor zaten :)
Yosunlu ve şimdiki hallerini aşağıda görebilirsiniz :) Bence, kimyasal kullanmadan siz de halledebilirsiniz. İyi hobiler tekrar.
Akvaryum: 30x30x30 +7Cm dahili sump
Filtre: Seachem Matrix ve Purigen
Aydınlatma: Mygos Plant Plus 25cm (8 Saat/gün)
CO2: DIY mayalı sistem
Kum: Tropica Soil Powder
Toprak: Tropica Growth Substrate
Sıvı Gübre: Tropica Specialised ve Premium (0,5 ml/gün)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335291.jpg[/IMG]
Hollanda Stili
Harika [:iyi:] teşekkürler:)
Harika [:iyi:] teşekkürler:)
Hightech Rotala Kingdom. Gün Işığı İçerir! :)
Emeğinize sağlık. Harika olmuş.
Emeğinize sağlık. Harika olmuş.
Bitkili Akvaryum İçin Modül Ledi Beraber Çözelim.
Merhaba,
Güzel hobiler dilerim. Referans verdiğiniz led aydınlatma yazısı gerçekten de sahibi tarafından detaylı bir inceleme sonucunda yazılmış güzel bir yazı. Kafa karışıklığı olması çok normal. Çünkü bitkili bir akvaryumda taban malzemesinden CO2'ye, gübrelemeden, filtre ve su değişimine çok fazla faktör var. Aslında akvaryumun güzelliği de bu dengeyi oturtup doğanın küçük bir modelini yaşatmaktan geliyor. Bu arada akvarum ve bitkileriniz de gayet güzel duruyor [:nazar:] Her ışık ortamında bitki büyümesi olur. Ama dediğiniz gibi bunlar yavaş olabilir. Ya da yanlış ışık seçiminde yosunlanmaya da sebep olabilirsiniz. Şu bir gerçek ki, gerekli destekle, ne kadar bol bitki olursa yosun olma ihtimali o kadar düşük olur. Çünkü desteklenen bitkiler, yosunlara fırsat vermeden tüm besin ve CO2'yi tüketirler. Hassas bir denge [:)] Ama keyifli. Siz de elbette modül ve kurulumunuzu geliştirebilirsiniz.
Bitkili akvaryum için tek renk ışık kullanmanız doğru olmaz. Yazıda da bahsedildiği gibi en iyi fotosentez mavi/mor ve kırmızı ışık tayflarında gerçekleşmektedir. Ama fotosentezde diğer renklerde önemlidir. Bu nedenle 6500-7000 Kelvin değerli beyaz ledin de kullanılması gerekir. Hatta yerli üretim pek çok armatürde artık fullspectrum ledler de kullanılmaktadır. Renk çeşitliliği ve görüntü kalitesi için yeşil led eklemek de uygun olur çoğu zaman. Akvaryumunuz yaklaşık 30 lt, kum kaya derken bu daha da azalacaktır. Hi-tech için 0,3w/lt değerinden Watt olarak gerekli gücü çıkartabilirsiniz. Ama led aydınlatmada Watt dışında esas olarak lümen değeri de önemli. Hi-tech bir akvaryumda litre başına en az 48 lümen gibi bir değer gerekiyor. Power ledler ile bildiğim kadarıyla bu lümen değerini yakalayamıyoruz. Bu parlaklıklar özel üretim SMD ledler ile sağlanabiliyor bildiğim kadarıyla. Bu nedenle ben de yeni kuracağım 30x30x30 akvaryumda 12 Watt karşılığı power ledler kullandım (elektronik ve lehim kabiliyetim olmadığından sağolsun yazının sahibi Mustafa beyin imal ettiğini aldım). Sürücünün önemli olduğunu düşünmüyorum. Kullandığınız ledlerin gücüne uygun çatlayıp patlamayan bir trafo her türlü işi görecektir.
ONF firmasının nano akvaryumlar için ürettiği ONF Nano ve Nano+ armatürleri 15 w gücünde, 1500 lümen değerinde ve 7000K sıcaklıkta mavi, kırmızı, yeşil dalgaboylarında ışık sağlıyor. Ürün sayfasını ve ışık dağılımını aşağıda görebilirsiniz.
Hesaplamalar kısmında dalgaboylarına göre ledleri seçerek hesaplamanızı sağlayabilirsiniz aşağıdaki gibi. Kullanacağınız ledlerde dalgaboyu hayli önemli. Beyaz ışık için Kelvin cinsinden sıcaklık değerleri verilirken mavi, kırmızı ve mor renkler için dalgaboyu değerleri verilir. Ledlerinizi bu değerlere göre alırsanız etkisini göreceksinizdir.
Diğer taraftan ONF gibi üst segment bir ürüne hem Türkiye'de satılmadığı hem de fiyatının yüksekliği nedeniyle ulaşmak mümkün olmayabilir fakat Creaqua, Mygos ve Aqualed gibi farklı fiyat aralıklarında bitkili akvaryumlara özel yerli ürerim armatürler de bulmak mümkün artık. Ama hobicilik biraz kendin yap kendin uğraş meselesi bence de. İlgi ve yeteneğiniz sizi bu yöne çekiyorsa, memnun kalacağınız sonuçlara kendi ya da bir başka hobicinin üretimleriyle ulaşmanız mümkün tabi. Sıvı gübrelerde de durum benzer aslında. İster markalı ister üretim olanlarını kullanabiliyoruz.
Keyifli hobiler [:iyi:],
[URL]https://www.akvaryum.com/Hesaplayici/led_sayisi.asp#![/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212349201.jpg[/IMG]
[URL]https://www.onf.com.tw/flatnano?lang=en[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212344371.jpg[/IMG]
Merhaba,
Güzel hobiler dilerim. Referans verdiğiniz led aydınlatma yazısı gerçekten de sahibi tarafından detaylı bir inceleme sonucunda yazılmış güzel bir yazı. Kafa karışıklığı olması çok normal. Çünkü bitkili bir akvaryumda taban malzemesinden CO2'ye, gübrelemeden, filtre ve su değişimine çok fazla faktör var. Aslında akvaryumun güzelliği de bu dengeyi oturtup doğanın küçük bir modelini yaşatmaktan geliyor. Bu arada akvarum ve bitkileriniz de gayet güzel duruyor [:nazar:] Her ışık ortamında bitki büyümesi olur. Ama dediğiniz gibi bunlar yavaş olabilir. Ya da yanlış ışık seçiminde yosunlanmaya da sebep olabilirsiniz. Şu bir gerçek ki, gerekli destekle, ne kadar bol bitki olursa yosun olma ihtimali o kadar düşük olur. Çünkü desteklenen bitkiler, yosunlara fırsat vermeden tüm besin ve CO2'yi tüketirler. Hassas bir denge [:)] Ama keyifli. Siz de elbette modül ve kurulumunuzu geliştirebilirsiniz.
Bitkili akvaryum için tek renk ışık kullanmanız doğru olmaz. Yazıda da bahsedildiği gibi en iyi fotosentez mavi/mor ve kırmızı ışık tayflarında gerçekleşmektedir. Ama fotosentezde diğer renklerde önemlidir. Bu nedenle 6500-7000 Kelvin değerli beyaz ledin de kullanılması gerekir. Hatta yerli üretim pek çok armatürde artık fullspectrum ledler de kullanılmaktadır. Renk çeşitliliği ve görüntü kalitesi için yeşil led eklemek de uygun olur çoğu zaman. Akvaryumunuz yaklaşık 30 lt, kum kaya derken bu daha da azalacaktır. Hi-tech için 0,3w/lt değerinden Watt olarak gerekli gücü çıkartabilirsiniz. Ama led aydınlatmada Watt dışında esas olarak lümen değeri de önemli. Hi-tech bir akvaryumda litre başına en az 48 lümen gibi bir değer gerekiyor. Power ledler ile bildiğim kadarıyla bu lümen değerini yakalayamıyoruz. Bu parlaklıklar özel üretim SMD ledler ile sağlanabiliyor bildiğim kadarıyla. Bu nedenle ben de yeni kuracağım 30x30x30 akvaryumda 12 Watt karşılığı power ledler kullandım (elektronik ve lehim kabiliyetim olmadığından sağolsun yazının sahibi Mustafa beyin imal ettiğini aldım). Sürücünün önemli olduğunu düşünmüyorum. Kullandığınız ledlerin gücüne uygun çatlayıp patlamayan bir trafo her türlü işi görecektir.
ONF firmasının nano akvaryumlar için ürettiği ONF Nano ve Nano+ armatürleri 15 w gücünde, 1500 lümen değerinde ve 7000K sıcaklıkta mavi, kırmızı, yeşil dalgaboylarında ışık sağlıyor. Ürün sayfasını ve ışık dağılımını aşağıda görebilirsiniz.
Hesaplamalar kısmında dalgaboylarına göre ledleri seçerek hesaplamanızı sağlayabilirsiniz aşağıdaki gibi. Kullanacağınız ledlerde dalgaboyu hayli önemli. Beyaz ışık için Kelvin cinsinden sıcaklık değerleri verilirken mavi, kırmızı ve mor renkler için dalgaboyu değerleri verilir. Ledlerinizi bu değerlere göre alırsanız etkisini göreceksinizdir.
Diğer taraftan ONF gibi üst segment bir ürüne hem Türkiye'de satılmadığı hem de fiyatının yüksekliği nedeniyle ulaşmak mümkün olmayabilir fakat Creaqua, Mygos ve Aqualed gibi farklı fiyat aralıklarında bitkili akvaryumlara özel yerli ürerim armatürler de bulmak mümkün artık. Ama hobicilik biraz kendin yap kendin uğraş meselesi bence de. İlgi ve yeteneğiniz sizi bu yöne çekiyorsa, memnun kalacağınız sonuçlara kendi ya da bir başka hobicinin üretimleriyle ulaşmanız mümkün tabi. Sıvı gübrelerde de durum benzer aslında. İster markalı ister üretim olanlarını kullanabiliyoruz.
Keyifli hobiler [:iyi:],
[URL]https://www.akvaryum.com/Hesaplayici/led_sayisi.asp#![/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212349201.jpg[/IMG]
[URL]https://www.onf.com.tw/flatnano?lang=en[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212344371.jpg[/IMG]
70*35*30 Akvaryuma Led Işığım Yeterlimi
Güzel hobiler dilerim. Bitkili akvaryum için ışığın dalgaboyu ve gücü son derece önemlidir. Daha önce forumda çok detaylı yazılar mevcut. Aşağıdaki bağlantıdan okumaya başlayabilirsiniz. 35 cm derinlik için özellikle de taban bitkisi için lens kullanımı gerekebilir. Ek olarak CO2 gereksiminizde olacaktır. Tankın litresi de önemli tabi. Sanırım armatürünüz HAQOS GALAX TRIOS 60 pembe ve mavi. Ürün hakkında fazla bir bilgim yok ama daha çok deniz ve balık akvaryumları için uygun bir ürün olabilir. Bitkili akvaryumlarda beyaz, mavi, kırmızı ve fullspektrum ledler daha fazla kullanılıyor. Taban bitkileri için olmasa da daha düşük destekli bitkiler için kullanımı uygun olabilir. Yine de forumdaki üstadların daha doğru yönlendirmeleri olacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Güzel hobiler dilerim. Bitkili akvaryum için ışığın dalgaboyu ve gücü son derece önemlidir. Daha önce forumda çok detaylı yazılar mevcut. Aşağıdaki bağlantıdan okumaya başlayabilirsiniz. 35 cm derinlik için özellikle de taban bitkisi için lens kullanımı gerekebilir. Ek olarak CO2 gereksiminizde olacaktır. Tankın litresi de önemli tabi. Sanırım armatürünüz HAQOS GALAX TRIOS 60 pembe ve mavi. Ürün hakkında fazla bir bilgim yok ama daha çok deniz ve balık akvaryumları için uygun bir ürün olabilir. Bitkili akvaryumlarda beyaz, mavi, kırmızı ve fullspektrum ledler daha fazla kullanılıyor. Taban bitkileri için olmasa da daha düşük destekli bitkiler için kullanımı uygun olabilir. Yine de forumdaki üstadların daha doğru yönlendirmeleri olacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Seachem Purigen Bitkilide Kullanılabilir Mi ?
Konu netliğe kavuşmuş ve eskimiş olabilir ama ben de bu soruyu sormuş biri olarak ekleme yapmak istedim. COVID önlemleri, kısıtlamalar derken Dutch style akvaryumu bırakın kurmayı malzamelerini bile istediğim gibi toparlayamadım. İlk aldığım malzemelerden biriydi Seachem Purigen. Forumlarda, kullanılabilirliğini okumama rağmen özellikle azotlu gübrenin katkısını olumsuz yönde etkileyebileceğini düşündüm yine de. Belki de, mesela 5ml Tropica fertiliser kullanacakken 6-7 ml kullanmak gerekecekti. Ben de Seachem'in destek ekibine e-posta gönderdim. Tropica Specialised ve Premium kullanacağımı ve Purigen'in bu katkıların etkisini azaltıp azaltmayacağımı sordum. Yanıt, ekteki şekilde, bitkilerin bu azotlu bilieşikleri Purigenden çok daha hızlı emdiği ve bu nedenle de rahatlıkla ürünü kullanılabileceği şeklindeydi. Yine de sıvı gübre veririken, kısa bir süre filtreyi kapatmak bitkilere zaman kazandırır diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/191220200052261.jpg[/IMG]
Konu netliğe kavuşmuş ve eskimiş olabilir ama ben de bu soruyu sormuş biri olarak ekleme yapmak istedim. COVID önlemleri, kısıtlamalar derken Dutch style akvaryumu bırakın kurmayı malzamelerini bile istediğim gibi toparlayamadım. İlk aldığım malzemelerden biriydi Seachem Purigen. Forumlarda, kullanılabilirliğini okumama rağmen özellikle azotlu gübrenin katkısını olumsuz yönde etkileyebileceğini düşündüm yine de. Belki de, mesela 5ml Tropica fertiliser kullanacakken 6-7 ml kullanmak gerekecekti. Ben de Seachem'in destek ekibine e-posta gönderdim. Tropica Specialised ve Premium kullanacağımı ve Purigen'in bu katkıların etkisini azaltıp azaltmayacağımı sordum. Yanıt, ekteki şekilde, bitkilerin bu azotlu bilieşikleri Purigenden çok daha hızlı emdiği ve bu nedenle de rahatlıkla ürünü kullanılabileceği şeklindeydi. Yine de sıvı gübre veririken, kısa bir süre filtreyi kapatmak bitkilere zaman kazandırır diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/191220200052261.jpg[/IMG]
Hollanda Stili
Emeğinize sağlık, çok güzel olmuş. Sump sistemini siz mi tasarladınız, memnun musunuz? Ben de bu şekilde hem tabandan hem de yüzeyden yapmak istiyordum ama 30x30 nano ölçülerine düşünce sadece yüzeyden yaptırabildim. Orta bölmeye direk açılıyorlar görebildiğim kadarıyla. Her iki bölme de etkili olarak çalışabiliyor mu? Tabandan emiş yapan bölmenin, basınçtan dolayı orta alanı tamamen doldurabileceğini düşünüyordum ama dediğim gibi deneme imkanım olmadı.
Keyifli hobiler :)
Emeğinize sağlık, çok güzel olmuş. Sump sistemini siz mi tasarladınız, memnun musunuz? Ben de bu şekilde hem tabandan hem de yüzeyden yapmak istiyordum ama 30x30 nano ölçülerine düşünce sadece yüzeyden yaptırabildim. Orta bölmeye direk açılıyorlar görebildiğim kadarıyla. Her iki bölme de etkili olarak çalışabiliyor mu? Tabandan emiş yapan bölmenin, basınçtan dolayı orta alanı tamamen doldurabileceğini düşünüyordum ama dediğim gibi deneme imkanım olmadı.
Keyifli hobiler :)
Bu Aydınlatmalar İle Hi Tech Bitkiler Yetişir Mi
Teşekkürler, bunun mobil uygulamasını indirmiştim bakalım ben de Eylül sonu gibi başlayabilirsem denemeye çalışacağım :)
Teşekkürler, bunun mobil uygulamasını indirmiştim bakalım ben de Eylül sonu gibi başlayabilirsem denemeye çalışacağım :)
Bu Aydınlatmalar İle Hi Tech Bitkiler Yetişir Mi
Sürekli takip edebildiğim bir mecra değil ne yazık ki, ben de bu gün rastladım yazınıza. Hayırlı olsun. 6500K zaten iyi bir değer. Mundar ettiğim iki akvaryum da nano olduğu için ve süs babında 2-3 tutam bitki olduğundan floresan deneme imkanım olmadı. Ama en zahmetsiz ışık kaynaklarından biri diye okuyorum hep. Belki yanına pembeye çalan bi arkadaş gerekir ama bilgim olmadığı için bir yönlendirme yapamayacağım. Şu anda ben de 30x30x30 hi-tech bitkili kurma arfesindeyim. DIY led ile başlıyor olacağım, kuruluma vakit bulabilirsem. Yosun sinir bozucu bir olay. Üstadların faydalı yorumları vardır mutlaka ama ışık gübre ve co2 ile sıkı ilişkili diye biliyorum ve mutlaka su değişimi. Hele ki yosunlanma dönemlerinde haftada bir kaç kere yapıldığını dahi okuduğum yazılar vardı. Kolaylıklar dilerim, umarım istediğiniz gibi bir gelişim yakalarsınız. Keyifli hobiler.
Sürekli takip edebildiğim bir mecra değil ne yazık ki, ben de bu gün rastladım yazınıza. Hayırlı olsun. 6500K zaten iyi bir değer. Mundar ettiğim iki akvaryum da nano olduğu için ve süs babında 2-3 tutam bitki olduğundan floresan deneme imkanım olmadı. Ama en zahmetsiz ışık kaynaklarından biri diye okuyorum hep. Belki yanına pembeye çalan bi arkadaş gerekir ama bilgim olmadığı için bir yönlendirme yapamayacağım. Şu anda ben de 30x30x30 hi-tech bitkili kurma arfesindeyim. DIY led ile başlıyor olacağım, kuruluma vakit bulabilirsem. Yosun sinir bozucu bir olay. Üstadların faydalı yorumları vardır mutlaka ama ışık gübre ve co2 ile sıkı ilişkili diye biliyorum ve mutlaka su değişimi. Hele ki yosunlanma dönemlerinde haftada bir kaç kere yapıldığını dahi okuduğum yazılar vardı. Kolaylıklar dilerim, umarım istediğiniz gibi bir gelişim yakalarsınız. Keyifli hobiler.
SON MESAJLAR
- Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Mercımeği (ücretsiz) aupqua 14:49
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 53 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
Cyber_Scout,
sina cen,
swordfishhhh,
Rafayel,
ternapi,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
exCaLiSTa,
enesayar,
pitsem,
Tatar10,
ngerekli,
Ozzgur,
SaviaSora,
benji,
yeekim,
aktugsedat,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Piranhabull06,
by__cg,
ciways,
seltur,
bysmokin,
emregungor,
Öğretmen Ali,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
huseyincan,
HalilSefaa,
Caninenss,
Penci zorno,
ugurinann,
bawyerank,
osmandbnl,
Sufisu,
riderfish,
Ozzgurr,
Vaveyla80,
akvarist10UR,
EthernalFlow,
şansal,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
rexxter,
Corydoras.gram,
egedin,
Wolkan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
