ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
buyukdogu32
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Ocak 2015 18:26
Son Ziyaret:
18 Nisan 2015 23:57
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ümit kilimci
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Elazig
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ümit KİLİMCİ
Ön yargılı insanlar, Hakimlerin para karşılığı yaptığı işi bedavaya yapan ahmaklardır...
Ön yargılı insanlar, Hakimlerin para karşılığı yaptığı işi bedavaya yapan ahmaklardır...
SON 10 MESAJI
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
Uzunca bir süreden sonra tekrar yazma gereği hissettim özellikle bu forumdaki konuyu okuyunca ...
Uzunca bir süreden sonra tekrar yazma gereği hissettim özellikle bu forumdaki konuyu okuyunca ...
resif bolgesi.com/forum/topic/16093-5-metrelik-akvaryum/page-4
5 m. lik bir akvaryumun 3 yıllık hikayesi ama sonunda olmamış sanırım
benim akvaryumda kabasının 80 i tamam arka taraf alikobat denilen kompozit malzemeden yapıldı taban yapay mermerden , yan camlar 12 mm. tamperli lamine ön cam iki parça halinde yarısı 20 mm (12 mm lamine + 8 mm temperli) yarısı 16 mm. temperli
ön cam hala teslim olmadı ilgilenenler için mersinde salt cam, cam imalatı yapıyor
umarım şubat bitmeden fotoğrafta paylaşabilirm;
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
bu gun bir kaç değişiklikle imalata başladım herkese katkıları için teşekkürler ... 5 ton yaklaşık 3.6 tona kadar geriledi ... risk ve diğer unsurlar dikkate alınarak tabanın evin tabanına oturtma düşüncesinden vazgeçtim
[QUOTE=Redne13]Yazılanları okudum. Anladığım kadarı ile bir duvarı komple tanka çevireceksiniz? Görsellik açısından merak ediyorum filtreleme sistemini nasıl planlandınız? Ayrıca fotografları en yakın zamanda bekliyorum. Sizin içinde uygunsa proje tamamlandığında kendi gözlerimle de görmek isterim.
Sağlıklı habiler
[/QUOTE]
buyukdogu32 2015-02-05 15:51:24
bu gun bir kaç değişiklikle imalata başladım herkese katkıları için teşekkürler ... 5 ton yaklaşık 3.6 tona kadar geriledi ... risk ve diğer unsurlar dikkate alınarak tabanın evin tabanına oturtma düşüncesinden vazgeçtim
alt tarafa 3m. 80 cm . taşıyıcı kasa yaptırıyorum dolaplı olacak şekilde
arka tarafında duvar bağlantısı olmayacak
yalnız epoksi yada mermer yapıştırıcısı ile arka fona cam üstü çalışma yapılacak doğal taş olarak
tabanda 5 cm yükseliğinde filtreleme ızgarası olacak
taban camında acil tahliye ve filtreleme için 5 cm lik delik olacak ? bu alt camda risk yaratırmı sizce
üst kısım akvaryum kısmı 3m. 80 cm. 1.5 m. olacak
cam yan kenarlar ile tabanda 12 mm lamine cam
ön ve arkada 1
üst 2 ana kapaktan oluşacak etrafı contalanacak
ana kapaklar haricinde sabit havalandırma bacası olacak balkona çıkışlı
inşallah 1 aya kadar hazır olacak :) fotoğrafları paylaşmak için sabırsızlanıyorum ...
[QUOTE=Redne13]Yazılanları okudum. Anladığım kadarı ile bir duvarı komple tanka çevireceksiniz? Görsellik açısından merak ediyorum filtreleme sistemini nasıl planlandınız? Ayrıca fotografları en yakın zamanda bekliyorum. Sizin içinde uygunsa proje tamamlandığında kendi gözlerimle de görmek isterim.
Sağlıklı habiler
[/QUOTE]
tabiki neden olmasın elazığda iseniz uygulama esnasında da yardımlarınızı bekliyorum...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
[QUOTE=tunahanx55]Bir sorum var hangi tür beslemeyi düşünüyorsunuz ?[/QUOTE]
[QUOTE=serkanesmer]Yazılanların hepsini okudum 5 tonluk bir akvaryum hepimizin hayallerini süslese de maliyeti ve riski oldukça yüksek bir iş.. Benim söylemek istediğim şey şu sevgili arkadaşım herkes teknik olarak bildikleri hakkında bir tavsiyede bulunmuş ama kimse alt yada yan komşunun ne düşüneceğinden bahsetmemiş mesela ben üst katımda 5 ton ( içine ekleneceklerle belki de 6 ton ) bir akvaryum varken gece rahat uyuyamam ve belediye yada polise şikayet ederim... bu tarz işler müstakil evinde olacak şeyler..Kendini alt komşunun yerine koy.. Evimde 90 lt lik bir akvaryumum var büyük akvaryum zevkimi köyde 8 000 tl harcayıp bahçeye koi havuzu yaptırarak tatmin edicem.. sanada tavsiyem içeri değil dışarı yap... Yarın vicdanla ilgili sıkıntı olmasın sonra.....
[/QUOTE]
[QUOTE=Tolga ILGIM][QUOTE=buyukdogu32]daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
[/QUOTE]
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
200 cm olacak doğru söylüyosunuz yanlış yazmışım sanırım , cam 15 mm 3 katlı lamine temperli sadece ön panelde diğer taraflar cam olmayacak ... arkadaşlarında dediği gibi havuz şeklinde olacak ...
[QUOTE=bircanc]Hesaplamaya baktım da ölçülerde 320*80*2000 demişsiniz ki 200 olacak sanırım o .Bir de cam kalınlığı için 15 mm. mi kullanacaksınız ben mi yanlış anladım?[/QUOTE]
200 cm olacak doğru söylüyosunuz yanlış yazmışım sanırım , cam 15 mm 3 katlı lamine temperli sadece ön panelde diğer taraflar cam olmayacak ... arkadaşlarında dediği gibi havuz şeklinde olacak ...
[QUOTE=tunahanx55]Bir sorum var hangi tür beslemeyi düşünüyorsunuz ?[/QUOTE]
selam, iki bölüme ayıracağım dikey olarak bir kısım tanganyika diğer kısım amerikan cichlidleri olacak
frontosa texas ve melek tercihim öneri doğrultusunda üst kısımları kullanacak uyumlu türlerede yer verebilrim malum yükseklik yaklaşık 2m. olacak
[QUOTE=serkanesmer]Yazılanların hepsini okudum 5 tonluk bir akvaryum hepimizin hayallerini süslese de maliyeti ve riski oldukça yüksek bir iş.. Benim söylemek istediğim şey şu sevgili arkadaşım herkes teknik olarak bildikleri hakkında bir tavsiyede bulunmuş ama kimse alt yada yan komşunun ne düşüneceğinden bahsetmemiş mesela ben üst katımda 5 ton ( içine ekleneceklerle belki de 6 ton ) bir akvaryum varken gece rahat uyuyamam ve belediye yada polise şikayet ederim... bu tarz işler müstakil evinde olacak şeyler..Kendini alt komşunun yerine koy.. Evimde 90 lt lik bir akvaryumum var büyük akvaryum zevkimi köyde 8 000 tl harcayıp bahçeye koi havuzu yaptırarak tatmin edicem.. sanada tavsiyem içeri değil dışarı yap... Yarın vicdanla ilgili sıkıntı olmasın sonra.....
[/QUOTE]
yorumunuz için teşekkür ederim öncelikle ;
değindiğiniz konu çok önemli elbette planlanan oda nı yan komşusu yok iki duvar dış cephe bir duvar bizim daire içi ve en önemli nokta alt kat
alt kat komşularımız biri avukat biri öğretmen yeni evli bir çiftler benim odanın altını şu an kullanmıyorlar ilerisi ne olur bilemiyorum tabiki ama projeden haberdar olacaklar elbette uygulamaya konmadan önce onalrın görüşü rızası şart zaten komşu avukat şayet şikayete konu olursa benim hiç şansım olmaz :)
ayrıca şikayet konusu bir çok forumda konuşulmuş ve bir çok örnekte 600 lt. lik tanklar bile bozulmuş mahkeme kararı ile yeteri kadar önlem alınmasına karşın belirli bir risk taşıdığı aşikar yalnız sadece şu var hayatta hesaplayabildiğimiz ve hesaplşayamadığımız o kadar risk varken hesaplanabilenler üzerinden kısacık ömrümüze kısıtlar koymak ne kadar makul ve mantıklı...
yapılmamış olanı yapacakken hep biraz fazla risk pirimi hesaplama eğiliminde oluyoruz aslında küresel kapitalist sistem bizi buna sürüklüyor toplumun geneline yayılmış olan daha az riskli gibi bir anlayış var malesef ama gerçek öyle değil
şöylede bir örnek vereyim annem 65 yaşında ne zaman uçak yolculuğu gündeme gelse hep bir merak korku eskiden daha fazlaydı ama şimdilerde biraz azaldı ben anneme hep şunu söylemişimdir "yaya olarak kaldırımda yürümek bile uçağa binmekten daha riskli karayolu kat kat daha riskli"... farklı istatistiki yöntemlerle farklı sonuçlar çıakrtılabilir ama sonuç olarak algıda kalan genelin yaptığı az riskli daha güvenilir...
bu konu üzerine genel yorum ısıtma üzerine oldu çok pahalı olacağı masraflı olacağı vb...
1 tonluk bir tankın elektrikli ısıtıcı ile ısıtılması çok daha pahalı hatta lüks belki maliyeti düşük ama oranladığınızda çok pahalı ucuz çin malı verimliliği düşük ve en pahalı enerji kaynağı olan ısıtıcıları hepimiz atıyoruz akvaryumumuzun içine kimsede bunu sorgulama gereği hissetmiyor neden ? çünkü piyasa bize bunu sunuyor ...
örnekler çoğalır hikaye uzar ... tavsiyeniz ve uyarılarınız için tekrar teşekkürler ...
[QUOTE=Tolga ILGIM][QUOTE=buyukdogu32]daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
tolga bey ;
benim proje de de petek hemen yanı başında olacak hatta yapım esnasında sökülecek pvc tesisat konusunda iyiyimdir bir petekle kendim halledebileceğimi sanıyorum yalnız o peteğin açılıp kapanması ile ilgili araştırmaya ihtiyacım var termostatla nasıl yapılmış merak ettim doğrusu termostat kontrollü bir vana ya ihtiyaç olacak sanırım ...
ilgi ve paylaşımınız için teşekkürler...
Ümit Bey ilgili konuları buldum. Proje sahibi kişilerden fikir alabilirsiniz , küçük akvaryumlarda ısıtma faturaya pek etki etmiyor ancak böyle büyük projeler'de alternatif şart.
http://www.akvaryum.com/forum/elektrige_alternatif_isitma_sistemi_v20_k643153_sn1.asp
http://www.akvaryum.com/Forum/elektrige_altermatif_akvaryum_isitma_sistemi_k351812.asp
http://www.akvaryum.com/forum/elektrige_alternatif_isitma_sistemi_v20_k643153_sn1.asp
http://www.akvaryum.com/Forum/elektrige_altermatif_akvaryum_isitma_sistemi_k351812.asp
Birde bu tarz projelere neden şehir efsanesi denilir anlam veremiyorum. Forumda bu tarz bir iki büyük proje başladıktan sonra yarım kalmış sanırım onlardan dolayı böyle deniliyor. Ancak bu tarz projeler herzaman destek görmelidir. Yurt dışı sitelerde yapılan büyük projelere bakıp iç geçiriyoruz. Bizlerin neyi eksik ? Maddiyat ve ortam müsait olduktan sonra pekala yapılabilir.
Yanlış hatırlamıyorsam Erzurum'da bir akvarist arkadaş gene böyle büyük bir akvaryum yapmıştı formda konusu vardı sanırım.
[/QUOTE]
tolga bey öncelikle yorumunuz için gönülden teşekkür ediyorum ;
şöyle ki projemi dile getirdikten sonra ilk karşı çıkan eşim olur derken ilk destek ondan geldi... sonra önem açısından 2. sıraya sizinkini koyu YORUM...
ben konuyu açarken bir beyin fırtınası bilgi ve tecrübe paylaşımı olsun amacıyla açtım, öylede oluyor aslında fazlada kötümser değilim ama yapıcı olmaktan ziyade genel bir hava " bırak bu işi, çok riskli, pahalıda zaten, ufak şeylerle mutlu ol" havasında geçiyor ... (özel bir mesaj değil kimse üzerine alınmaz umarım)
mesela ben su yalıtımı üzerine konuşulmasını camların mukavemeti taşıma kapasitesi esnekliğinin konuşulmasını filtreleme nin konuşulmasını duvarların güçlendirilmeisnin konuşulmasını kullanılacak malzemelerin konuşulmasını projenin taslak çiziminin paylaşılıp (bunu zannımca benim yapmam gerekiyor:D) konuşulmasını tartışılmasını daha çok arzuluyorum.
olmaz, pahalı, riskli, demek en kolay iş ...
konu başından beri ilk kez bir arkadaş ne besleyeceksiniz diye sormuş ilk sorulardan biri olması gerekirken kendisine teşekkür ediyorum...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
doğru orantılı olmadığı kesin ama ters orantılı olduğunu düşünmeniz doğru orantılı olduğunu düşünmekle aynı doğrultuda bir paradigma :) şahsi isteğinizi en yakın zamanda kavuşmanızı ümit ediyorum... ozaman 15 litrede karides besleyenler sizden dahamı az mutlu olacaklar acaba diye düşünürsünüz ... bence hobiden alınan keyfin içinde başkalarının üzerinden mutluluk devşirmenin yada aksinin yeri yok bu konudaki yorumunuza yanlış bir pencere gözüyle bakıyor ve katılmadığımı belirtmek istiyorum ,
[QUOTE=tunahanx55]Açık ve net söyliyeyim bu işin altından kalkabilirsen istediğin şeyi yapabilirsin. Önerilen koşulları sağlayabileceksen istediğin yerde yapabilirsin akvaryumunu. Bu arada akvaryum camını biraz kalın yaptır.[/QUOTE]
doğru orantılı olmadığı kesin ama ters orantılı olduğunu düşünmeniz doğru orantılı olduğunu düşünmekle aynı doğrultuda bir paradigma :) şahsi isteğinizi en yakın zamanda kavuşmanızı ümit ediyorum... ozaman 15 litrede karides besleyenler sizden dahamı az mutlu olacaklar acaba diye düşünürsünüz ... bence hobiden alınan keyfin içinde başkalarının üzerinden mutluluk devşirmenin yada aksinin yeri yok bu konudaki yorumunuza yanlış bir pencere gözüyle bakıyor ve katılmadığımı belirtmek istiyorum ,
diğer yorumalarınız gerçekten değerli koku ve nem için üst kapaktan balkona hava sirkülasyonu sağlayacak bir sistem düşünüyorum basit bir pc fanı iş görecek gibi kapagın sonunu kombi baca çıkışı tarzında bir yapı ile sonlandırıp bu sorunu çözebileceğimi düşünüyorum,
temizlik meseleside oldukça önemli bir konu ; dün bir sohbette açtığım konuyu burada tekrar açmak istiyorum
akvaryum tabanını 10 cm yüksekliğinde bir ızgara ile bölüp üzerine metal olmayan elek ile kapladıktan sonra taban döşemesine geçmeyi düşünüyorum tbaanda da kum vb küçük materyal yerine 10-20 mm. dereden doğal çakıl ve üstüne kayalar böylece tabanda ki 10 cm lik kısımda daha kirli su bulunacak dışkı ve materyal alt katmana geçecek filtreleme suyu tabandan alacak ... ayrıca tabandan gidere bir tahliye vanası koyulacak en az 70 lik boru ile acil tahliye sağlanacak bu tahliye açıldığında tabandaki kirli su büyük bir sirkülasyon ile tabandaki birikintiyi temizleyecek bunun için tabana eğim de verilebilir...
[QUOTE=tunahanx55]Açık ve net söyliyeyim bu işin altından kalkabilirsen istediğin şeyi yapabilirsin. Önerilen koşulları sağlayabileceksen istediğin yerde yapabilirsin akvaryumunu. Bu arada akvaryum camını biraz kalın yaptır.[/QUOTE]
6mm+lamine +6mm+lamine+3 mm nin yeterli olacağını söylediler ama uyarınızı dikkate alacağım teşekkürler...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
bilgi ve tecrübe birikim ve paylaşımına mukabil yapımı 1 haftada tamamlanacak ... cam için mersinde bir fabrikayla görüştüm lamine temperli cam üretiyor 15 mm bir cam yaparız kamyonla girsen çatlattıktan sonra patlatman yarım saatini alır dediler bankalarda kullanılan cammış sanırım m2 fiyatıda 70 tl civarı olacak diğer işler inşaat ve demirci işleri burada sanayide yapıcam bunları arka dekor uğraştıracak en çok sanırım ama mart ayının ilk haftasına balıkları salma niyetindeyim ... bir aksilik olmazsa
bilgi ve tecrübe birikim ve paylaşımına mukabil yapımı 1 haftada tamamlanacak ... cam için mersinde bir fabrikayla görüştüm lamine temperli cam üretiyor 15 mm bir cam yaparız kamyonla girsen çatlattıktan sonra patlatman yarım saatini alır dediler bankalarda kullanılan cammış sanırım m2 fiyatıda 70 tl civarı olacak diğer işler inşaat ve demirci işleri burada sanayide yapıcam bunları arka dekor uğraştıracak en çok sanırım ama mart ayının ilk haftasına balıkları salma niyetindeyim ... bir aksilik olmazsa
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
daha önce bir arkadaşım daha doğrusu eski patronum bir ev almıştı piyasaya görede biraz ucuzdu niye diye sorduğumda aynen dediğiniz gibi evin salonunda kocaman bir yapay havuz vardı ve bu yüzden kimse almamıştı bizim arkadaşta seve seve alıp havuza çin sazanı atmıştı o geldi şimdi aklıma dediğiniz olumsuzluk olma ihtimali olan durumlar var evet ama ben ön paneli sökülebilir bir çerçeveye oturtmayı düşünüyorum yani camı aldığımda geriye sadece dekor arka plan kalacak belki pazarlıkla bir akvariste iyi bir satış da yapabilirim :)
tolga bey ;
benim proje de de petek hemen yanı başında olacak hatta yapım esnasında sökülecek pvc tesisat konusunda iyiyimdir bir petekle kendim halledebileceğimi sanıyorum yalnız o peteğin açılıp kapanması ile ilgili araştırmaya ihtiyacım var termostatla nasıl yapılmış merak ettim doğrusu termostat kontrollü bir vana ya ihtiyaç olacak sanırım ...
ilgi ve paylaşımınız için teşekkürler...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
[QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
[/QUOTE]
[QUOTE=buyukdogu32][QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
[/QUOTE]
[/QUOTE]
[QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
evdeki çeşme suyu sıcaklığı kışın en sert zamanında yaklaşık 15 derece ortalama 17 derece 23 derece için 5 c ısıl artışa ihtiyaç olacak ...
1 gram suyun sıcaklığını 1 derece artırmak için 1 kalori enerji lazım ...
5 ton için 5000000 kalori lazım oda 5000 kcal yapıyor ...
tam % 90 verimle 1 m3 doğalgazın vereceği enerji 8000 kcal
8 c derece artırmak için yaklaşık 7 m3 doğalgaz kullanılacaktır 17 dereceden 25derece için
tabi bu ısının korunması stabil olması şart oda sıcaklığı kışın 23-26 derece olduğundan ısı kaybı substrat yüzeyin cam+duvar+taban ve yüzeyden buharlaşma şeklinde olacaktır ... kaybolan ısı evin nemini artırıp ısı kaybına pozitif etki sağlayacaktır ...
60*50 cm lik bir panel radyatör rahatlıkla iş görür diye düşünüyorum yani muş gibi ortalama kışı - 15 derece geçen bir yerde 1 tonluk tanka hiç ısıtıcı koymadım 5 yıl boyunca oda sıcaklığı 28-30 derecenin altına inmiyordu şort atlet hikayesi yani 5 ton için neden problem olsun ki ....
ısıtma problemi toplam 80-90 gün önemli olacak ... inşallah bu ay bitirebilirsem mart ayı ısıtma masraflarını paylaşıcam sizlerle...
diğer riskler üzerinde beyin fırtınası yapmak daha faydalı olacak sanırım komşular için :)
birde dekorasyon önerileri... benim için :)
[QUOTE=buyukdogu32][QUOTE=mnfc]Kombi içinde taş çatlasın 200 litre suyu sürekli çevirerek evi ısıtır, kombinin ısıttığı suyu 5 tonluk suyu ısıtmak için kullanırsanız o maliyet farklı 25-30 TL olarak hesabınızın 10 ile çarpılmışı olur muhtemelen. Böyle bir fikriniz ve imkanınız var neden 3. katta deniyorsunuz ki, bahçesi olan bir yere taşının doğrudan zemine gerçekleştirin projenizi, strafor ile tamamen yalıtırsınız ısı kaybı sıfır olur bu şekilde .
evdeki çeşme suyu sıcaklığı kışın en sert zamanında yaklaşık 15 derece ortalama 17 derece 23 derece için 5 c ısıl artışa ihtiyaç olacak ...
1 gram suyun sıcaklığını 1 derece artırmak için 1 kalori enerji lazım ...
5 ton için 5000000 kalori lazım oda 5000 kcal yapıyor ...
tam % 90 verimle 1 m3 doğalgazın vereceği enerji 8000 kcal
8 c derece artırmak için yaklaşık 7 m3 doğalgaz kullanılacaktır 17 dereceden 25derece için
tabi bu ısının korunması stabil olması şart oda sıcaklığı kışın 23-26 derece olduğundan ısı kaybı substrat yüzeyin cam+duvar+taban ve yüzeyden buharlaşma şeklinde olacaktır ... kaybolan ısı evin nemini artırıp ısı kaybına pozitif etki sağlayacaktır ...
60*50 cm lik bir panel radyatör rahatlıkla iş görür diye düşünüyorum yani muş gibi ortalama kışı - 15 derece geçen bir yerde 1 tonluk tanka hiç ısıtıcı koymadım 5 yıl boyunca oda sıcaklığı 28-30 derecenin altına inmiyordu şort atlet hikayesi yani 5 ton için neden problem olsun ki ....
ısıtma problemi toplam 80-90 gün önemli olacak ... inşallah bu ay bitirebilirsem mart ayı ısıtma masraflarını paylaşıcam sizlerle...
diğer riskler üzerinde beyin fırtınası yapmak daha faydalı olacak sanırım komşular için :)
birde dekorasyon önerileri... benim için :)
üstat bahçede ısıtma nasıl olcak asıl ?? evi zaten ısıtıyoruz ... hem kışın seyri için bahçeye inmek pek bir aklıma yatmadı
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
öncelikle ilgi ve yorumlarınıza teşekkür ediyorum...
[QUOTE=mnfc]Elazıgda 5 ton akvaryumu nasıl ısıtmayı düşünüyorsunuz? 5 ton yine 500 lt deneyin önce risk de almamış olursunuz.[/QUOTE]
öncelikle ilgi ve yorumlarınıza teşekkür ediyorum...
projemi bir inşaat müh. bir mimar. bir çok akvaryumcu ve inşaatçı ile yapı malzemesi ustalarına danıştım hatta 65 yaşında bir inşaatçı bile katkıda bulundu...
sonuç olarak mühendisler 5-6 tonluk bir rakamın oda tabliyesi için fazla yük olduğunu ancak taşıyacağını yapılan hesapların deprem vb... gibi acil durumlar için yapıldığını ortalama yeni yapılarda bir odanın m2 taşıma miktarının 400 kg olarak yapıldığını ancak beton mukavemetinin cm 2 / yük olarak hesaplandığını bununda benim projemde 6 ton / 2m2 (320*80*2000 cm ebatlar ) yaklaşık m2 ye 2.5 ton civarı bir yük biniyor cm 2 hesabında ise cm 2 ye yaklaşık 2 kg yük biniyor...
budurumda suyun tabana eşit yük dağıtması ben projemde tabanı evin tabanını kullanmayı düşünüyorum... avantaj olarak değerlendiriliyor yalnız en büyük risk deprem ve bunun gibi salınımlarda yükün dengesiz hareketi sonucu oluşacak anma yükü bu gerçekten risk...
sızıntı meselesi yorumlarında ise beni en çok tatmin eden yorum şu oldu ; çatılara 10 tonluk depolar yapıyoruz bir sorun olmuyor su yalıtımı en kolay mesele izolasyon malzemeleri ile rahatlıkla çözülür...:) her nekadar en çok tatmin eden cevap olsada hala tam tatmin olmuş sayılmam ....bu yüzden alt tarafta cama dönebilirim...
[QUOTE=mnfc]Elazıgda 5 ton akvaryumu nasıl ısıtmayı düşünüyorsunuz? 5 ton yine 500 lt deneyin önce risk de almamış olursunuz.[/QUOTE]
ısıtma konusu akdeniz ve ege hariç memleketin her yerinde aynı değerlere sahip tabiki miktar yükselince maliyette bir miktar artacaktır .. ama elazığın havası soğuk sayılmaz sıfırın altında gece sayısı bir elin parmaklarını bulmaz karı yerde görmek nerdeyse mucize gibi bir şey artık son barajlardan sonra özellikle... ama yinede 5 ton u ısıtmak için bir köşesine bir petek yerleştirmeyi düşünüyorum doğal gaz elektirikten yüz kat daha ucuza ısıtacaktır ayrıca ev ısısı zaten 25 c olduğundan bana aylık 20-30 tl den fazla masraf çıkaracağını düşünmüyorum,
500 lt için ise malesef yıllardır 1 tonluk tank kullanıyorum hatta evimi taşırken en büyük problem o tank oldu ama her şeye rağmen taşıyabildim şimdi uzun soluklu bir proje peşindeyim ,
zor olduğunu riskli olduğunu maliyetli olduğunu biliyorum ama hayata geçirmek için hertürlü revize ile birlikte usta ların yorumları ile hayata geçirmeyi düşünüyorum ...
3. katta ev içi 5 ton akvaryum?
arkadaşlar öncelikle foruma yeni üyeyim yaklaşık 3 yıldır frontosa brundi ile ilgileniyorum yalnız 2014 temmuzda ev taşınırken balıklarımı malesef kaybettim şimdi yeni evimde odanın bir tanesinin 3 duvarı ve ön tarafa cam olacak şekilde doğal taş dekorlu (kayrak) bolca yuvalı yaklaşık 5 ton kapasiteli bir tank kurmayı düşünüyorum tavsiye uyarı ve görüşlerinizi bekliyorum.
arkadaşlar öncelikle foruma yeni üyeyim yaklaşık 3 yıldır frontosa brundi ile ilgileniyorum yalnız 2014 temmuzda ev taşınırken balıklarımı malesef kaybettim şimdi yeni evimde odanın bir tanesinin 3 duvarı ve ön tarafa cam olacak şekilde doğal taş dekorlu (kayrak) bolca yuvalı yaklaşık 5 ton kapasiteli bir tank kurmayı düşünüyorum tavsiye uyarı ve görüşlerinizi bekliyorum.
uzunca bir süredir araştırma yapmama rağmen nette pek fazla bilgi olduğunu söyleyemem şöyleki;
yap hiçbirşey olmazdan
hiçmi akıl yok 3. katta o kadar tank olurmu ya kadar genişçe bir yelpazede benzer konulara yorumlar var
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
herkese uzun soluklu frontosa üretimimin acılı bir şekilde son bulmasından sonra melek akvaryumumla MERHABA...
herkese uzun soluklu frontosa üretimimin acılı bir şekilde son bulmasından sonra melek akvaryumumla MERHABA...
SON MESAJLAR
- L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
