ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
UmutAydn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
518
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Mart 2013 15:40
Son Ziyaret:
27 Aralık 2023 01:31
Toplam Mesaj:
688 [0.14 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Toprak bulut
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1981
Yaş:
45
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/143684.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Kedi İçme Suyu İçin Coconut Bazlı Karbon.
[QUOTE=fretchord] Coconut bazlı aktif karbon mu kullanmalıyım? Yoksa akvaryumlar için olan aktif karbon mu kullanmalıyım? [/QUOTE]
Öncelikle böyle bir kavram yok. Akvaryumculuk için kullanılan aktif karbonların ham maddeleri ve yapılış şekillerine göre türevleri vardır. coconut kabuğu bazlı da olabilir, normal kömür de, yani bir ayrım yok.
Coconut bazlı olanları en aktif olanlardır hatta akvaryumculuk tada en ideali diye biliyorum. Hatta bitkili akvaryum bakan akvaristeler bu aktif karbon çeşidini kullanmazlar, aslında hiç kullanmazlar da kullanacak olanlar daha soft türevleri kullanırlar.
Lakin yine de bu işi iyice tecrübe etmiş kişilerden yardım istemeniz. Aktif karbon hele ki coconut kabuğu bazlı olanlar suyu fazlasıyla temizlerler, öyle ki ben bitkilerde kullanırken bile iki kere düşünür, bir kere mutlaka yıkar, çok az kararınca dış filtereye eklerim. Onda bile bitkiler çarpılıyor, extra gübre koyuyurom.
Yani kedi olaylarıda nasıl cereyan eder buralarda onun cevabını bulabileceğini pek sanmıyorum. Onu üreten adamlar, tds ile ölçümlerini yapıp, oranlarını belirleyip, en ideal miktarı tespit ediyorlardır mesela. Siz nasıl ayarlayacaksınız, göz kararı ile mi?
Yani bunları bence önce araştırmak gerekir.
[QUOTE=fretchord] Coconut bazlı aktif karbon mu kullanmalıyım? Yoksa akvaryumlar için olan aktif karbon mu kullanmalıyım? [/QUOTE]
Öncelikle böyle bir kavram yok. Akvaryumculuk için kullanılan aktif karbonların ham maddeleri ve yapılış şekillerine göre türevleri vardır. coconut kabuğu bazlı da olabilir, normal kömür de, yani bir ayrım yok.
Coconut bazlı olanları en aktif olanlardır hatta akvaryumculuk tada en ideali diye biliyorum. Hatta bitkili akvaryum bakan akvaristeler bu aktif karbon çeşidini kullanmazlar, aslında hiç kullanmazlar da kullanacak olanlar daha soft türevleri kullanırlar.
Lakin yine de bu işi iyice tecrübe etmiş kişilerden yardım istemeniz. Aktif karbon hele ki coconut kabuğu bazlı olanlar suyu fazlasıyla temizlerler, öyle ki ben bitkilerde kullanırken bile iki kere düşünür, bir kere mutlaka yıkar, çok az kararınca dış filtereye eklerim. Onda bile bitkiler çarpılıyor, extra gübre koyuyurom.
Yani kedi olaylarıda nasıl cereyan eder buralarda onun cevabını bulabileceğini pek sanmıyorum. Onu üreten adamlar, tds ile ölçümlerini yapıp, oranlarını belirleyip, en ideal miktarı tespit ediyorlardır mesela. Siz nasıl ayarlayacaksınız, göz kararı ile mi?
Yani bunları bence önce araştırmak gerekir.
Dophin C 1600 Sepet Dizilimi
Evet var. Süngerinizi 3. Sıraya yerleştirin. iki kat lav kırığı son derece gereksiz. yerinizde olsam lav kırığını ilk katta seramik/lav kırığı karışımı şeklinde kullanırım. 2. katta siporax ve matrix karışım 3. katta Mavi biyolojik sünger 4. katta elyaf ve son kat da purigen/aktif kömür karışımı. Çok daha mükemmel olur. Aktif kömür miadı dolsa bile organik atıkların tutulmasında birebirdir. Kalanı purigen halleder. Son kat karışım derken tabi purigen ak karıştır demek istemiyorum. Çift kat yaparsın yada yan yana kullanırsın bilemiyorum yada senin için içlerinden biri fazlalıksa çıkarırsın.[EDIT]UmutAydn,2023-05-04 22:31:25[/EDIT]
Evet var. Süngerinizi 3. Sıraya yerleştirin. iki kat lav kırığı son derece gereksiz. yerinizde olsam lav kırığını ilk katta seramik/lav kırığı karışımı şeklinde kullanırım. 2. katta siporax ve matrix karışım 3. katta Mavi biyolojik sünger 4. katta elyaf ve son kat da purigen/aktif kömür karışımı. Çok daha mükemmel olur. Aktif kömür miadı dolsa bile organik atıkların tutulmasında birebirdir. Kalanı purigen halleder. Son kat karışım derken tabi purigen ak karıştır demek istemiyorum. Çift kat yaparsın yada yan yana kullanırsın bilemiyorum yada senin için içlerinden biri fazlalıksa çıkarırsın.[EDIT]UmutAydn,2023-05-04 22:31:25[/EDIT]
Elyafı Kaç Kat Kullanmalıyım?
[QUOTE=MertG]
Merhaba benim dış filtremde ilk sepette biyolojik sünger ikinci sepette elyaf üçüncüde seramik taşı dördüncüde aktif karbon var bu sıralama iyi midir ve 2. sepette elyafın üzerine seachem purigen kullanayım mı bir dezavantajı falan olur mu?[/QUOTE]
Bu sorunun cevabı ilk msj da saklı :) ben ilk sepete yani suyun girdiği ilk yere siporax, seramik vs.. koyuyorim ki hem su homojenize kırılsın, hem de ilk giren kaba saba pislikler, dağılsın parçalansın, bir noktada birikmesin, diye. Böylelikle mavi sünger daha homojenize ve daha uzun süreli filtreleme sağlayabiliyor, % 100 kapasiteyle tam verimle kullanabiliyorsunuz.
Sizin yaptığınız şekliyle, filtrede, suyun ilk süzülmeye başlayacağı yere süngerinizi koyarsanız, su homojenize dağılmandan geleceğinden ve kaba pislikler parçalanıp ufalanmadığından, tahminimce süngerinizin bir noktasında kaba pislikler öbek halinde birikip, o noktayı körleştireceklerdir. Bu süngerinizi aşırı verimsiz bir şekilde kullanmak olur. Atıyorum belki %70 kapasitesi dolmadan tıkanacak, hemen tıkanmasa bile suyu adeta sızdırarak vereceği için randumanı aşırı derecede düşürecektir.
Bu yüzden sizin sıralamanız çok kötü, hiç iyi değil. Elyaf filtreden sonra Purigen i koymanız gerekir. Purigen, süzülen suyun en sonuna konur, filtrelemede son nokta gibi düşünebilirsin :)
[QUOTE=MertG]
Merhaba benim dış filtremde ilk sepette biyolojik sünger ikinci sepette elyaf üçüncüde seramik taşı dördüncüde aktif karbon var bu sıralama iyi midir ve 2. sepette elyafın üzerine seachem purigen kullanayım mı bir dezavantajı falan olur mu?[/QUOTE]
Bu sorunun cevabı ilk msj da saklı :) ben ilk sepete yani suyun girdiği ilk yere siporax, seramik vs.. koyuyorim ki hem su homojenize kırılsın, hem de ilk giren kaba saba pislikler, dağılsın parçalansın, bir noktada birikmesin, diye. Böylelikle mavi sünger daha homojenize ve daha uzun süreli filtreleme sağlayabiliyor, % 100 kapasiteyle tam verimle kullanabiliyorsunuz.
Sizin yaptığınız şekliyle, filtrede, suyun ilk süzülmeye başlayacağı yere süngerinizi koyarsanız, su homojenize dağılmandan geleceğinden ve kaba pislikler parçalanıp ufalanmadığından, tahminimce süngerinizin bir noktasında kaba pislikler öbek halinde birikip, o noktayı körleştireceklerdir. Bu süngerinizi aşırı verimsiz bir şekilde kullanmak olur. Atıyorum belki %70 kapasitesi dolmadan tıkanacak, hemen tıkanmasa bile suyu adeta sızdırarak vereceği için randumanı aşırı derecede düşürecektir.
Bu yüzden sizin sıralamanız çok kötü, hiç iyi değil. Elyaf filtreden sonra Purigen i koymanız gerekir. Purigen, süzülen suyun en sonuna konur, filtrelemede son nokta gibi düşünebilirsin :)
Dış Filtre Önerisi
İyi bir filtredir. Lakin bildiğim kadarıyla yani değişmediyse standart olarak, suyu yukarıdan çeker alttan süzdürerek akvaryuma verir. Alışılan filtrelemelere ters yani. Siz bunu değiştirebilirsiniz, ben de o şekilde kullanıyorum çok memnun kaldım. en üste siporax, ortaya mavi biyolojik sünger, son kata da crystal clear koyarsanız, sanki daha uzun süre randıman alırsınız gibi. Mavi sünger olmazsa elyaf ve türevi filtreler hemen kirlenip randıman kaybedebiliyor. Hem de sık sık temizlik yapmaktan kurtulmuş olursunuz diye düşünüyorum.
İyi bir filtredir. Lakin bildiğim kadarıyla yani değişmediyse standart olarak, suyu yukarıdan çeker alttan süzdürerek akvaryuma verir. Alışılan filtrelemelere ters yani. Siz bunu değiştirebilirsiniz, ben de o şekilde kullanıyorum çok memnun kaldım. en üste siporax, ortaya mavi biyolojik sünger, son kata da crystal clear koyarsanız, sanki daha uzun süre randıman alırsınız gibi. Mavi sünger olmazsa elyaf ve türevi filtreler hemen kirlenip randıman kaybedebiliyor. Hem de sık sık temizlik yapmaktan kurtulmuş olursunuz diye düşünüyorum.
200 Litre Akvaryum İçin Filtre Tavsiyesi?
Filtreniz çok iyi bir filtre. Vana almanız yeterlidir.
Filtreniz çok iyi bir filtre. Vana almanız yeterlidir.
Elyafı Kaç Kat Kullanmalıyım?
Tek kat elyaf fazlasıyla yeterli olacaktır. Fakat elyafın hemen tıkanmaması için elyaftan önce mutlaka mekanik ve sünger filtrelerinizin olması gerekir. Aksi takdirde iri ve tam parçalanıp ufalanmamış atıklar hemen elyafınızı tıkayacak, randımanınızı düşürecektir. Ben alttan yukarı, ilk sepette, mekanik parçalayıcı için hem seramik hem de siporax karışık kullanıyorum, böylece hem biyolojik hem de mekanik bir filtreleme sağlıyorum, daha efektif oluyor. Ayrıca mekanik parçalayıcı kullanmayı gereksiz buluyorum. Hemen üstünde çok fazla aktifliği kalmamış aktif kömür kullanıyorum. Kömürün ilk zamanlarındaki aktifliği kalmasa dahi nano organik atıkları mükemmel derecede tutucu bir özelliğe sahip diyebilirim. Bu organik atıklar daha sonra bakteriler için iyi bir besin kaynağı oluyor, bi bakıma biyolojik bir filtreleme yani matrix, siporax gibi işlev görüyor. 2. sepetin tamamı biyolojik mavi sünger koydum. büyük oranda temel filtrelemeyi bu kısım yapıyor. O kadar iyi yapıyor ki son sepette elyafa fazla bir iş düşmüyor. Ben, dış filtrede en üst sepeti, ilk yarısı elyaf, kalan yarısı da boş olacak şekilde kullanıyorum. oraya purigen de konulabilinir seçim size kalmış. Böylece tek kat elyaf kullanımı fazlasıyla yeterli oluyor. Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi birden fazla elyaf kullanmak bu seferde filtre motorunun gereksiz zorlanmasına ve çekişinin azalmasına neden olacaktır. Hiç gereği yok.
Burada bence püf noktası elyafın hemen tıkanmaması için mutlaka mavi biyolojik süngerle desteklenmesi gerektiği, mavi süngerin hemen tıkanmaması içinde mekanik filtreleme şart. Böylece dış filtrenin çekim randımanından neredeyse hiç ödün vermeden aylarca verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.
Tek kat elyaf fazlasıyla yeterli olacaktır. Fakat elyafın hemen tıkanmaması için elyaftan önce mutlaka mekanik ve sünger filtrelerinizin olması gerekir. Aksi takdirde iri ve tam parçalanıp ufalanmamış atıklar hemen elyafınızı tıkayacak, randımanınızı düşürecektir. Ben alttan yukarı, ilk sepette, mekanik parçalayıcı için hem seramik hem de siporax karışık kullanıyorum, böylece hem biyolojik hem de mekanik bir filtreleme sağlıyorum, daha efektif oluyor. Ayrıca mekanik parçalayıcı kullanmayı gereksiz buluyorum. Hemen üstünde çok fazla aktifliği kalmamış aktif kömür kullanıyorum. Kömürün ilk zamanlarındaki aktifliği kalmasa dahi nano organik atıkları mükemmel derecede tutucu bir özelliğe sahip diyebilirim. Bu organik atıklar daha sonra bakteriler için iyi bir besin kaynağı oluyor, bi bakıma biyolojik bir filtreleme yani matrix, siporax gibi işlev görüyor. 2. sepetin tamamı biyolojik mavi sünger koydum. büyük oranda temel filtrelemeyi bu kısım yapıyor. O kadar iyi yapıyor ki son sepette elyafa fazla bir iş düşmüyor. Ben, dış filtrede en üst sepeti, ilk yarısı elyaf, kalan yarısı da boş olacak şekilde kullanıyorum. oraya purigen de konulabilinir seçim size kalmış. Böylece tek kat elyaf kullanımı fazlasıyla yeterli oluyor. Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi birden fazla elyaf kullanmak bu seferde filtre motorunun gereksiz zorlanmasına ve çekişinin azalmasına neden olacaktır. Hiç gereği yok.
Burada bence püf noktası elyafın hemen tıkanmaması için mutlaka mavi biyolojik süngerle desteklenmesi gerektiği, mavi süngerin hemen tıkanmaması içinde mekanik filtreleme şart. Böylece dış filtrenin çekim randımanından neredeyse hiç ödün vermeden aylarca verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.
Bıyıklarını Kaybeden Çöpçünün Bıyıkları Çıkar Mı?
Çıkar güzel kardeşim hem de eskisinden çok daha iyi çıkar. Çıkmıyorsa bu bir sorundur. Su değerleri iyi olmayabilir, genelde kötü su şartlarında bıyıkları çarçabuk deforme olup iltihaplanır ve kısa süre içinde bıyıklarını kaybeder. Su şartları yenilenir ve istediği seviye ye gelirse aynı hızla yeniler bıyığını. Fakat pek çok etmen var tabi, beslenmesi, akvakyumdaki taşların sivriliği keskinliği bile etkiler bu durumu. Toparlayacak olursan genel anlamda bıyıklarını hızla yenilerler, fakat yenilemiyorsa bu başkaca bir sıkıntıya işarettir.
Çıkar güzel kardeşim hem de eskisinden çok daha iyi çıkar. Çıkmıyorsa bu bir sorundur. Su değerleri iyi olmayabilir, genelde kötü su şartlarında bıyıkları çarçabuk deforme olup iltihaplanır ve kısa süre içinde bıyıklarını kaybeder. Su şartları yenilenir ve istediği seviye ye gelirse aynı hızla yeniler bıyığını. Fakat pek çok etmen var tabi, beslenmesi, akvakyumdaki taşların sivriliği keskinliği bile etkiler bu durumu. Toparlayacak olursan genel anlamda bıyıklarını hızla yenilerler, fakat yenilemiyorsa bu başkaca bir sıkıntıya işarettir.
Apistom Yukarı Aşağı İnip Çıkıyor
Ben yeni su değişimlerinde benzer bir davranış gözlemliyordum fakat tam aksine balıkların mutlu ve huzurlu olduklarına yoruyordum. Çok hareketli olmamak şartıyla aheste bir şekilde aşağı yukarı hareket ediyorlarsa, stresten değil mutlu olduklarından da olabilir ama tankın durumunu, litresini, balıkların cinsini yazmamışsın. Büyük ihtimal tankın yüksek ph değerliydi, koyduğun ürünler ph ını düşürüp balıklarda rahatlama etkisi yaratmış olabilir. Tabi ki sizin de gözlemlediğiniz gibi tam tersi olarak, değişen su kimyası balıkları rahatsız da etmiş olabilir. Fakat benim deneyimim kesinlikle huzurlu olduklarında benzer bir davranış sergiledikleri yönünde oldu. Ama çok acele acele, sanki böyle bir şeyden kaçarmışcasına hareket ediyorlarsa tabi ki bariz strese girmiş, çok korkmuş olabilirlerde.
Ama kullandığınız ürünler kesinlikle bu balıkları strese sokacak cinsten değil. Benim tahminim akvaryumunuzun ph ının biraz yüksek olduğu, bu kullandığınız ürünler sayesinde ph düşmüş olabilir, bu da balıklarınızda bir rahatlama hissi oluşturmuştur. Bu da aşağı yukarı hareket etmelerine neden olur. Bu açıdan korkulacak bir şey yoktur.
Ben bir keresinde akvaryumda asitliği yükselteceğim diye beya bir yükseltmişim, elim kolum yandı, plastik derece vardı içinde onun bile plastiği yamuldu, eridi düşünün artık, balıklar bana mısın demedi? hiç bir şey olmamış gibi yüzmeye aynı davranışlarını sürdürmeye devam ettiler, ama derileri hafiften renk atmaya başlamıştı. Hemen çıkardım zaten o sırada da o kolumu feda ettim artık yapacak bir şey yok ama kardinal tetralar filan vardı, gerçi tüm balıklar blackwater dı Allah'tan da hiç kayıp, stres dahi yaşamadım.
Yani bunları yazdım çünkü kullandığın kimyasallar fazla bile kullanmış olsan balıklar doğaları gereği kendi ortamlarının fazlalığını rahatlıkla absorbe edecek şekilde donanmışlardır. Ama tersi durumda mesela ph bir derece yükselse hemen havale geçirmeye başlarlar çünkü kendi doğalarında asla karşılaşmayacakları bir durum. Örnek olması açısından veriyorum.
Ben yeni su değişimlerinde benzer bir davranış gözlemliyordum fakat tam aksine balıkların mutlu ve huzurlu olduklarına yoruyordum. Çok hareketli olmamak şartıyla aheste bir şekilde aşağı yukarı hareket ediyorlarsa, stresten değil mutlu olduklarından da olabilir ama tankın durumunu, litresini, balıkların cinsini yazmamışsın. Büyük ihtimal tankın yüksek ph değerliydi, koyduğun ürünler ph ını düşürüp balıklarda rahatlama etkisi yaratmış olabilir. Tabi ki sizin de gözlemlediğiniz gibi tam tersi olarak, değişen su kimyası balıkları rahatsız da etmiş olabilir. Fakat benim deneyimim kesinlikle huzurlu olduklarında benzer bir davranış sergiledikleri yönünde oldu. Ama çok acele acele, sanki böyle bir şeyden kaçarmışcasına hareket ediyorlarsa tabi ki bariz strese girmiş, çok korkmuş olabilirlerde.
Ama kullandığınız ürünler kesinlikle bu balıkları strese sokacak cinsten değil. Benim tahminim akvaryumunuzun ph ının biraz yüksek olduğu, bu kullandığınız ürünler sayesinde ph düşmüş olabilir, bu da balıklarınızda bir rahatlama hissi oluşturmuştur. Bu da aşağı yukarı hareket etmelerine neden olur. Bu açıdan korkulacak bir şey yoktur.
Ben bir keresinde akvaryumda asitliği yükselteceğim diye beya bir yükseltmişim, elim kolum yandı, plastik derece vardı içinde onun bile plastiği yamuldu, eridi düşünün artık, balıklar bana mısın demedi? hiç bir şey olmamış gibi yüzmeye aynı davranışlarını sürdürmeye devam ettiler, ama derileri hafiften renk atmaya başlamıştı. Hemen çıkardım zaten o sırada da o kolumu feda ettim artık yapacak bir şey yok ama kardinal tetralar filan vardı, gerçi tüm balıklar blackwater dı Allah'tan da hiç kayıp, stres dahi yaşamadım.
Yani bunları yazdım çünkü kullandığın kimyasallar fazla bile kullanmış olsan balıklar doğaları gereği kendi ortamlarının fazlalığını rahatlıkla absorbe edecek şekilde donanmışlardır. Ama tersi durumda mesela ph bir derece yükselse hemen havale geçirmeye başlarlar çünkü kendi doğalarında asla karşılaşmayacakları bir durum. Örnek olması açısından veriyorum.
Sera Siporax Hakkında
Öncelikle sera siporax akvaryumunuzdan sandığınız gibi "emici" özellikte değildir. Aslında tüm substratlar "emici" değildir. Aksine daha çok akvaryumda ki istenmeyen organik kimyasalları substratların içindeki bakteriler çeker, ayrıştırır, dönüştürür. Bu açıdan korkulacak bir şey yok. Ne kadar miktar kullanmalısınız? Seranın kendisi standart hesapla 25 litre için 35 gr siporax mini önermiş. Bu oran aşağı yukarı akvaryumunuzun bitki ve balık vs.. yoğunluğuna göre de değişebilir tabi. Sizin kaç gr aldığınızı bilmiyorum. Ama bu oranı tutturmaya çalışın. Fazlası zararlı olur mu? pek sanmıyorum, böyle bir şeye de on yıllardır denk gelmedim. Böyle bir sorun olabilmesi için akvaryumunuza extra yem artığı filan olması gerekir. Yani bakteriler yalnızca akvaryumun kirlilik yükü arttığında tehlikeli olmaya başlarlar. Bunun da siporaxla onla bunla ilgisi yoktur.
Öncelikle sera siporax akvaryumunuzdan sandığınız gibi "emici" özellikte değildir. Aslında tüm substratlar "emici" değildir. Aksine daha çok akvaryumda ki istenmeyen organik kimyasalları substratların içindeki bakteriler çeker, ayrıştırır, dönüştürür. Bu açıdan korkulacak bir şey yok. Ne kadar miktar kullanmalısınız? Seranın kendisi standart hesapla 25 litre için 35 gr siporax mini önermiş. Bu oran aşağı yukarı akvaryumunuzun bitki ve balık vs.. yoğunluğuna göre de değişebilir tabi. Sizin kaç gr aldığınızı bilmiyorum. Ama bu oranı tutturmaya çalışın. Fazlası zararlı olur mu? pek sanmıyorum, böyle bir şeye de on yıllardır denk gelmedim. Böyle bir sorun olabilmesi için akvaryumunuza extra yem artığı filan olması gerekir. Yani bakteriler yalnızca akvaryumun kirlilik yükü arttığında tehlikeli olmaya başlarlar. Bunun da siporaxla onla bunla ilgisi yoktur.
Filtre Malzemelerini Ucuza Temin Etmek
[QUOTE=rouvax]Anoxic filtration diye youtube da ararsanız ilginç videolar var. [/QUOTE]
Bu tip sistemler bana çok çok fazla. Aslına bakarsanız harcanan maliyete karşılık sunduğu pek bir şey yok. Üstelik stabiliteyi sağlamak o kadar zor ki? hiç akıl işi değil. Bu kadar uğraşmak yerine bitkili sistem en basit en kolay en ucuz yolu. Birde akvaryum tabanlarını alkol beslemesi yaparak sonuç almaya çalışanlar vardı. Bende denemiştim, bir şırınga vasıtasıya akvaryum tabanına saf alkol enjekte ediyordum. Çok az miktarlarda. Daha sonra tabandan yukarı doğru yer yer kabarcıklanmaların olduğunu ve ne olduğunu çözemediğim siyah is gibi renklenmeler olduğunu fark ettim. Büyük ihtimal kabarcıklanmalar nitrojen gazı olabilir. Ama başka bilmediğim bir şey de olabilir. Bilhassa şu kilden yapılan akvaryum içi süs malzemelerinin taban kısımları simsiyah oluyordu. Sanırım bir çeşit asit çıkışı oluyordu ama anlamadım? bir de yer yer yosunların bembeyaz öldüğü çemberler oluşuyordu. Yosunlar ölüyor ama bitkiler sapasağlam kalıyordu. Buna neden olan şeyin de akvaryum tabanından yukarı doğru olan bir çeşit sızıntının neden olduğunu keşfettim. Bu durum balıklara da sirayet edebileceğinden tabanı alkolle beslemeyi kestim. Sonuçta nitrojen gazına dönüşüm olayında da bence çok fazla toxik madde çıkışı oluyor. Bunlarda ayrıca sıkıntı olur.
[QUOTE=rouvax]Anoxic filtration diye youtube da ararsanız ilginç videolar var. [/QUOTE]
Bu tip sistemler bana çok çok fazla. Aslına bakarsanız harcanan maliyete karşılık sunduğu pek bir şey yok. Üstelik stabiliteyi sağlamak o kadar zor ki? hiç akıl işi değil. Bu kadar uğraşmak yerine bitkili sistem en basit en kolay en ucuz yolu. Birde akvaryum tabanlarını alkol beslemesi yaparak sonuç almaya çalışanlar vardı. Bende denemiştim, bir şırınga vasıtasıya akvaryum tabanına saf alkol enjekte ediyordum. Çok az miktarlarda. Daha sonra tabandan yukarı doğru yer yer kabarcıklanmaların olduğunu ve ne olduğunu çözemediğim siyah is gibi renklenmeler olduğunu fark ettim. Büyük ihtimal kabarcıklanmalar nitrojen gazı olabilir. Ama başka bilmediğim bir şey de olabilir. Bilhassa şu kilden yapılan akvaryum içi süs malzemelerinin taban kısımları simsiyah oluyordu. Sanırım bir çeşit asit çıkışı oluyordu ama anlamadım? bir de yer yer yosunların bembeyaz öldüğü çemberler oluşuyordu. Yosunlar ölüyor ama bitkiler sapasağlam kalıyordu. Buna neden olan şeyin de akvaryum tabanından yukarı doğru olan bir çeşit sızıntının neden olduğunu keşfettim. Bu durum balıklara da sirayet edebileceğinden tabanı alkolle beslemeyi kestim. Sonuçta nitrojen gazına dönüşüm olayında da bence çok fazla toxik madde çıkışı oluyor. Bunlarda ayrıca sıkıntı olur.
SON MESAJLAR
- Satış Balıkmen, 19:29
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
Hakan ARP,
sina cen,
Laetacara,
Hsrt,
yeekim,
portre,
Sfenks111,
darknessmania,
EKAR,
ErayDemirel,
syerli,
bysmokin,
umutak,
Burak PEKDEMİR,
mightymurat,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
HalilSefaa,
nazemert1,
gurkanmutllu,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
DarioDario,
osmancem,
Balıkmen,
AquaVita,
aviator55,
şansal,
SunkenShrimps,
mcakir17,
metsi,
OKIRATLI,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
