ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cnergiz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ağustos 2012 16:09
Son Ziyaret:
19 Ekim 2020 12:59
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cenk Nergiz
Doğum Tarihi:
22 Temmuz 1977
Yaş:
48
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Cenk Nergiz
100x30x45
150x50x45
100x30x45
150x50x45
SON 10 MESAJI
150X50X45 TANKIM VE YAVRULARIM
[QUOTE=Burzum]Abi o akvaryuma pengasus yerine challenger iyi giderdi yaa
[/QUOTE]
Acaba Antalyada Pangasius sanitswongi (Challenger) bulabileceğim bir yer varmıdır?
[QUOTE=Burzum]Abi o akvaryuma pengasus yerine challenger iyi giderdi yaa
[/QUOTE]Acaba Antalyada Pangasius sanitswongi (Challenger) bulabileceğim bir yer varmıdır?
150X50X45 TANKIM VE YAVRULARIM
Fotoğraf:





Boyut (cm):150X50X45
Kapasite (litre):
Canlılar: JAPON, VATOZ VE PANGASIUS HYPOPHTHALMUS
Malzemeler: JEBO 839 DIŞ FİLTRE
Akvaryum Bakımı:
Kullanılan Yemler:
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Fotoğraf:





Boyut (cm):150X50X45
Kapasite (litre):
Canlılar: JAPON, VATOZ VE PANGASIUS HYPOPHTHALMUS
Malzemeler: JEBO 839 DIŞ FİLTRE
Akvaryum Bakımı:
Kullanılan Yemler:
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Akvaryum Soğutma Sistemim
İsmail bey yorumunuz için teşekkür ederim. Ses problemi azda olsa var tatbiki ama inanın su an hava kabarciklarinin çıkardığı sesden dolayı neredeyse duyulmuyor. Fanlar yapmış oldugum termostat devresi sayesinde çok da fazla çalışmıyor.
Akvaryum kapağına gizlemek için bu fanları kullandım. Dışarıdan bakıldığında görsel olarak rahatsız edecek bir görüntü olmadı. Akvaryumunda iki kapak var. Fotoğrafta görüldüğü gibi arka kapağa tam sığdı. Kapağı kapattığımda fanlar görülmüyor. On kapağı açık bırakıyorum ve buharlaşan su buradan tahliye oluyor
İsmail bey yorumunuz için teşekkür ederim. Ses problemi azda olsa var tatbiki ama inanın su an hava kabarciklarinin çıkardığı sesden dolayı neredeyse duyulmuyor. Fanlar yapmış oldugum termostat devresi sayesinde çok da fazla çalışmıyor.
Akvaryum kapağına gizlemek için bu fanları kullandım. Dışarıdan bakıldığında görsel olarak rahatsız edecek bir görüntü olmadı. Akvaryumunda iki kapak var. Fotoğrafta görüldüğü gibi arka kapağa tam sığdı. Kapağı kapattığımda fanlar görülmüyor. On kapağı açık bırakıyorum ve buharlaşan su buradan tahliye oluyor
Akvaryum Soğutma Sistemim
Havayı suyun üzerine üflüyor
Havayı suyun üzerine üflüyor
akvaryum aspıratör soğutma sistemi
Bence hiç bir etkisi olmaz. Havayı dışarı değil suyun yüzeyine vermeniz gerekir. Suya doğru verilmesi ile bir çok ornek forumda mevcut. Benim sistemimi de forumda bulabilirsin. Ben otomatik bir sistemle suyu su an 27.5 derecede tutabiliyorum. Bu sistemin en büyük dezavantajı günde yaklaşık 4-5 litre suyu buharlasiyor. Tabi bu benim akvaryum ölçüme ve yaşadığım yer ile ilgili olarak bu kadar eksiliyor.
Bence hiç bir etkisi olmaz. Havayı dışarı değil suyun yüzeyine vermeniz gerekir. Suya doğru verilmesi ile bir çok ornek forumda mevcut. Benim sistemimi de forumda bulabilirsin. Ben otomatik bir sistemle suyu su an 27.5 derecede tutabiliyorum. Bu sistemin en büyük dezavantajı günde yaklaşık 4-5 litre suyu buharlasiyor. Tabi bu benim akvaryum ölçüme ve yaşadığım yer ile ilgili olarak bu kadar eksiliyor.
Ekonomık 12 V pc fan ile soğutma sistemi
[QUOTE=cmlttn86]Fanın akvaryumu soğutması için suya havamı vermesi lazım, yoksa sudan hava mı çekmesi lazım?[/QUOTE]
Suya hava vermesi gerekiyor.
[QUOTE=cmlttn86]Fanın akvaryumu soğutması için suya havamı vermesi lazım, yoksa sudan hava mı çekmesi lazım?[/QUOTE]
Suya hava vermesi gerekiyor.
Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=lastromantic]Bende aynı sistemden yaptım maliyeti ve enerji tüketimi oldukça düşük hemde suyu 26 derecelere indiriyor rahaltlıkla [/QUOTE]
Enerji maliyetini daha da azaltmak için su an 0.2 derecelik bir tölerans yaptım. Yeni konfigürasyonda su anda su sıcaklığı 27.5 dereceye cıktıgında fanlar çalışmaya başlıyor...27,3 dereceye düştüğünde ise duruyor.
Sizce Japon Balığı Akvaryumlarında ideal ısı derecesi ne olmalı??? Gelecek yorumlara istinadem tekrar ısıyı ayarlayacağım.
Teşekkürler.
[QUOTE=lastromantic]Bende aynı sistemden yaptım maliyeti ve enerji tüketimi oldukça düşük hemde suyu 26 derecelere indiriyor rahaltlıkla [/QUOTE]
Enerji maliyetini daha da azaltmak için su an 0.2 derecelik bir tölerans yaptım. Yeni konfigürasyonda su anda su sıcaklığı 27.5 dereceye cıktıgında fanlar çalışmaya başlıyor...27,3 dereceye düştüğünde ise duruyor.
Sizce Japon Balığı Akvaryumlarında ideal ısı derecesi ne olmalı??? Gelecek yorumlara istinadem tekrar ısıyı ayarlayacağım.
Teşekkürler.
Akvaryum Soğutma Sistemim
Melih bey,
Elimde 1 adet Dixell xr10c modeli digital termometre vardı. Bu termometreyi internette araştarabilirsiniz. Power Supply a enerji veren giriş çıkış kablosuna bu kontaktore bağladım. Zaten biraz oncede söylediğim gibi bu modeli internette arastirabilirirsiniz. İncelediğinizde eğer anlamadığınız bir konu olursa yardimci olurum tekrar.
Melih bey,
Elimde 1 adet Dixell xr10c modeli digital termometre vardı. Bu termometreyi internette araştarabilirsiniz. Power Supply a enerji veren giriş çıkış kablosuna bu kontaktore bağladım. Zaten biraz oncede söylediğim gibi bu modeli internette arastirabilirirsiniz. İncelediğinizde eğer anlamadığınız bir konu olursa yardimci olurum tekrar.
Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=athew]Merhaba, suyun buharlaşması neticesinde fanlarının nemden dolayı hızında yavaşlama ve sonunda fanlarının durmasını sonuçlayacak bir durum meydana geldi mi?
[/QUOTE]
Ahmet bey merhaba,
Sorularınızı madde madde aşağıda cevaplamaya çalışacağım.
1- Suyun buharlaşması sonucu fanlara herhangi bir zararı olmuyor. Cunku buharlaşan su fanlara ulaşamıyor çünkü fanlar suyun yüzeyine dogru üflüyor. Zarar gürürmü tam bilemiyecegim cünkü bu sistemi yapalı henüz 2 gün oldu.
2- Power Supply kullanmışsınız amacınız sadece suyu sogutmak herhalde cümlenizden ne demek istediğinizi anlayamadım. Eger maksat neden sogutmak için adaptor degilde power supply kullanıyorsunuz diyecek olursanız; Power supply a sadece 4 adet fan bağlı ve bu CPU fanları toplamda 16 Watt ancak enerji harcıyor. Power Suppy'in kendi fanı ile birlikte 20Watt ı geçmeyen bir enerji tüketimi söz konusudur. Ayrıca Adaptorun zamanla ısınıp yangın cıkarmasından hep korkmusumdur. En azından power supply da bu riski oldukca düşük bir seviyeye getirdiğimi düşünüyorum.
3- Fanları Otomatik durdurma ile ilgili olarak bu gün tamamladığım çalışma ile ilgili fotografı aşağıda görebilirsiniz. Akşam iş çıkışı evde bu sistemi fanlara entegre edeceğim. 1 adet NTC Sensör ile digital termostat ile bu işi çözmüş durumdayım. Suyun sıcaklığı 27 derecenin üzerine cıktıgında otomatik olarak fanlar çalışacak ve 26.5 derecenin altına indiğinde de otomatik olarak duracak şekilde programladım.
Umarım çalışmamı begenirsiniz.
Yarın Akvaryuma monteli halinide sizlerle paylaşıyor olacağım.

cnergiz 2012-08-09 17:44:49
[QUOTE=athew]Merhaba, suyun buharlaşması neticesinde fanlarının nemden dolayı hızında yavaşlama ve sonunda fanlarının durmasını sonuçlayacak bir durum meydana geldi mi?
Ayrıca hava akımını dışarı doğru vermişsiniz. Fanlar havayı suyun yüzeyine doğru üflemesi gerekmiyor mu?
Ayrıca power supply kullanmışsınız. Amacınız sadece suyu soğutmak herhalde.
power supply fazlaca elektirik harcamıyor mu? (zaten kendisini soğutmak için bile bi fana ihtiyacı var onun)
Ayrıca suyun sıcaklığını indirmeye çalışmak sıcaklığın yükseldiği yaz ayları için kısa süreli bir çözüm gibi duruyor. Önemli olan suyun sıcaklığını sabit tutup canlıları daha stabil bir ortamda bulundurmak değil mi?
Eğer hedef bu ise suyun sıcaklığı belli bir dereceye düştükten sonra fanların otomatik olarak durmasını sağlayacak bir modifiyeye ihtiyaç var diye düşünüyorum.(Tabi sıcaklık istenilen derecenin üstüne çıkınca fanlar tekrardan devreye girmeli)
Fikirlerimin ve değerlendirmemin sağlamasını bekliyorum.Yani bu dediklerime siz ne diyorsunuz?
Ahmet bey merhaba,
Sorularınızı madde madde aşağıda cevaplamaya çalışacağım.
1- Suyun buharlaşması sonucu fanlara herhangi bir zararı olmuyor. Cunku buharlaşan su fanlara ulaşamıyor çünkü fanlar suyun yüzeyine dogru üflüyor. Zarar gürürmü tam bilemiyecegim cünkü bu sistemi yapalı henüz 2 gün oldu.
2- Power Supply kullanmışsınız amacınız sadece suyu sogutmak herhalde cümlenizden ne demek istediğinizi anlayamadım. Eger maksat neden sogutmak için adaptor degilde power supply kullanıyorsunuz diyecek olursanız; Power supply a sadece 4 adet fan bağlı ve bu CPU fanları toplamda 16 Watt ancak enerji harcıyor. Power Suppy'in kendi fanı ile birlikte 20Watt ı geçmeyen bir enerji tüketimi söz konusudur. Ayrıca Adaptorun zamanla ısınıp yangın cıkarmasından hep korkmusumdur. En azından power supply da bu riski oldukca düşük bir seviyeye getirdiğimi düşünüyorum.
3- Fanları Otomatik durdurma ile ilgili olarak bu gün tamamladığım çalışma ile ilgili fotografı aşağıda görebilirsiniz. Akşam iş çıkışı evde bu sistemi fanlara entegre edeceğim. 1 adet NTC Sensör ile digital termostat ile bu işi çözmüş durumdayım. Suyun sıcaklığı 27 derecenin üzerine cıktıgında otomatik olarak fanlar çalışacak ve 26.5 derecenin altına indiğinde de otomatik olarak duracak şekilde programladım.
Umarım çalışmamı begenirsiniz.
Yarın Akvaryuma monteli halinide sizlerle paylaşıyor olacağım.

Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=rheme]Merhaba ; gerçekten güzel bir çalışma olmuş tebrik ederim.Bende japon balığı besliyorum su sıcaklığı 36-37 C lerde seyrediyor.Ancak japonlar bundan pek etkilenmiyorlar.Sıcak günlerde aşırı hareket ettikleri için yemlemeyi arttırdım.
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi kullanışlı oldu. Simdi sıra bu sisteme Sıcaklık sensoru ilave etmek kaldı. Bu çalışma için gerekli ekipmanı da temin ettikten sonra çalışmayı tekrar paylaşacağım
[QUOTE=rheme]Merhaba ; gerçekten güzel bir çalışma olmuş tebrik ederim.Bende japon balığı besliyorum su sıcaklığı 36-37 C lerde seyrediyor.Ancak japonlar bundan pek etkilenmiyorlar.Sıcak günlerde aşırı hareket ettikleri için yemlemeyi arttırdım.
Bu sistem kurulumu ve kullanışı kolay olduğundan tüm akvaryumlarda kolayca kullanılabilir bir sistem olmuş.Saygılar.
[/QUOTE]Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi kullanışlı oldu. Simdi sıra bu sisteme Sıcaklık sensoru ilave etmek kaldı. Bu çalışma için gerekli ekipmanı da temin ettikten sonra çalışmayı tekrar paylaşacağım
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
