ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
darkaura
Kullanıcı Grubu:
Kıdemli Akvarist
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
5905
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Kasım 2010 08:47
Son Ziyaret:
13 Saat 9 Dakika önce
Toplam Mesaj:
4676 [0.82 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
74 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa KALIN
Doğum Tarihi:
08 Kasım 1978
Yaş:
47
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/020220180957011.jpg[/IMG]
[url=https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp]Bitkili Tanklarda Led Kullanımı[/url]
SON 10 MESAJI
Filtre Tercihi (fluval, Aquael)
Askı filtre bitki akvaryumu için uygun olmaz, şelale şeklinde akan su çok fazla co2 kaybına neden oluyor. Bitki tankların hemen her zaman en büyük darboğaz co2 dir. Ayrıca su şelale olarak akacağın en sessisiz bile belli ses yapar. Yatacağınız yerdeyse sesdende uygun olmaz. Dış filtre için yer yok demişsiniz o zaman tek uygun seçenek askı dış filtre kalıyor. Zamanında yattığım yerde haqos 500 askı dış filtreli 60x40x40 bitki tankı vardı. Çok sessiz ve sorunsuzdu, kulağımı sıfıra dayamadan çalıştığını anlıyamıyordum. Haqos artık bulunmuyor. Birebir aynı tasarıma sahip farklı markalar var ama hiçbiri denemediğim için marka model öneremiyecem.
Şu tip bir şey diyorum. Su kapalı sistem dolaştığı için motorda sessizse sıfır sesle minimal co2 kaybı ile çalışabiliyor.
[IMG]https://www.fish-street.com/images/super/twinsfilter8.jpg[/IMG]
Askı filtre bitki akvaryumu için uygun olmaz, şelale şeklinde akan su çok fazla co2 kaybına neden oluyor. Bitki tankların hemen her zaman en büyük darboğaz co2 dir. Ayrıca su şelale olarak akacağın en sessisiz bile belli ses yapar. Yatacağınız yerdeyse sesdende uygun olmaz. Dış filtre için yer yok demişsiniz o zaman tek uygun seçenek askı dış filtre kalıyor. Zamanında yattığım yerde haqos 500 askı dış filtreli 60x40x40 bitki tankı vardı. Çok sessiz ve sorunsuzdu, kulağımı sıfıra dayamadan çalıştığını anlıyamıyordum. Haqos artık bulunmuyor. Birebir aynı tasarıma sahip farklı markalar var ama hiçbiri denemediğim için marka model öneremiyecem.
Şu tip bir şey diyorum. Su kapalı sistem dolaştığı için motorda sessizse sıfır sesle minimal co2 kaybı ile çalışabiliyor.
[IMG]https://www.fish-street.com/images/super/twinsfilter8.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=Omer0618]
Benim sistem çok geniş ya o yüzden s3 dev kit n8r8 le yapacağım. Dozaj olacak karıştırıcı ve su soğutma için fan olacak tds ve ph ölçecek deney gibi deyince hakikatten öyle oldu. Ama ömürlük birşeye doğru gidiyor dozaj karıştırıcı fan işi büyük ölçüde tamamlandı sadece armatür tarafında led seçimleri kaldı işte
Harika dıruyor bu armatür. Esp desteklimi pwm kontrol edebiliyorumusunuz düz sürücülümü yaptınız. Eğer öyleyse benim total kalınlık sizinkinden bir miktar kalın. Lensli yapacağım ışık yansımasını kırar dediğiniz gibi, armatür yüksekte bir miktar. Belki soğutucu etrafına kaplıcağım materyal paslanmaz çelik olarak değiştirisem kanatlı bir tasarım yaparsam olur gibi ama sabit olur ilerde difüzör takmam bu görüntüyü yakalarsam harika duruyor gerçekten[/QUOTE]
Teşekkürler. Eski akaryumumdaki aydınlatma, şimdi kenarda duruyor. Nispeten ince soğutucu ile ledlerin çevresine 10mm pleksi sararak yapmıştım. 23mm lensin profili ince olduğundan pleksi kapatabiliyor, bütün güzel duruyor. Esp8266 kontrollü pwm sistemi vardı. Ldd nin muadili çin malı 8 adet buck driver vardı. 4 kanal beyaz, 2 kanal mavi/uv, 2 kanal derin kırmızı şeklinde. 20 damarlı diafon kablosu çekip driverları harici kutuya koydum. Power ledin akım düşük olduğu için ince uzun kablo kullanmak problem yaratmıyor.
Üstden fotolarınıda atıyım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182215591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216091.jpg[/IMG]
[QUOTE=Omer0618]
Benim sistem çok geniş ya o yüzden s3 dev kit n8r8 le yapacağım. Dozaj olacak karıştırıcı ve su soğutma için fan olacak tds ve ph ölçecek deney gibi deyince hakikatten öyle oldu. Ama ömürlük birşeye doğru gidiyor dozaj karıştırıcı fan işi büyük ölçüde tamamlandı sadece armatür tarafında led seçimleri kaldı işte
Harika dıruyor bu armatür. Esp desteklimi pwm kontrol edebiliyorumusunuz düz sürücülümü yaptınız. Eğer öyleyse benim total kalınlık sizinkinden bir miktar kalın. Lensli yapacağım ışık yansımasını kırar dediğiniz gibi, armatür yüksekte bir miktar. Belki soğutucu etrafına kaplıcağım materyal paslanmaz çelik olarak değiştirisem kanatlı bir tasarım yaparsam olur gibi ama sabit olur ilerde difüzör takmam bu görüntüyü yakalarsam harika duruyor gerçekten[/QUOTE]
Teşekkürler. Eski akaryumumdaki aydınlatma, şimdi kenarda duruyor. Nispeten ince soğutucu ile ledlerin çevresine 10mm pleksi sararak yapmıştım. 23mm lensin profili ince olduğundan pleksi kapatabiliyor, bütün güzel duruyor. Esp8266 kontrollü pwm sistemi vardı. Ldd nin muadili çin malı 8 adet buck driver vardı. 4 kanal beyaz, 2 kanal mavi/uv, 2 kanal derin kırmızı şeklinde. 20 damarlı diafon kablosu çekip driverları harici kutuya koydum. Power ledin akım düşük olduğu için ince uzun kablo kullanmak problem yaratmıyor.
Üstden fotolarınıda atıyım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182215591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216091.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=NightWist]
esp32nin kardeşi esp8266 ile benzer bir sistemi kurdum sadece röle ile. [/QUOTE]
Esp8266 lı kurulumlar bende de mevcut. Güzel iş görüyor ama artık eskidi, daha güçlü daha özellikli donanımlı esp32 leri daha ucuza bulmak mümkün. Son yaptığım sistemde esp32-c3 kullandım.
[QUOTE=NightWist]
esp32nin kardeşi esp8266 ile benzer bir sistemi kurdum sadece röle ile. [/QUOTE]
Esp8266 lı kurulumlar bende de mevcut. Güzel iş görüyor ama artık eskidi, daha güçlü daha özellikli donanımlı esp32 leri daha ucuza bulmak mümkün. Son yaptığım sistemde esp32-c3 kullandım.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=Omer0618]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Deney gibi oldu haklısınız. Birbirini tamamlayıcı hem birki hem görsel olsun dedim. Fazla zaten asla kullanmam burada en çok açacağım 6500 deep red royal blue kanalları diğerleri dahaha çok etki tepki duruma göre kısabileceğim kanallar. Beyaz konusunda haklısınız 4000+3000 az kullandım onun için 6 şar ad yoksa fazlası gereksiz olurdu bu ledlerde 24ad 6500k yeterli görmedim birazda. Uvyi tavsiyeniz üzerine 420 değiştiricem. Diğer amber vs gibi renkleride çok etkilemedim gerek gördüğüm şey farklı renklerde bitkide görsel oluşturabilmek yani amaç bu zaten pwm ile istediğim şekilde bu karma kanalı artırıp azaltabilirim ama handikap çok karma bu kanal her bir renge ayrı nldd kullanamayacağıma göre 2 led için israf olurdu ama amacıma ulaşırım diye tahmin ediyorum. Deney gibi olacak yapmadan görsel nasıl olacak bilemem. Lensi su yüksekliğine göre 60 derece yada 90 olacak şekilde ayarlayım ama 23mm lens işi zorlaştırabilir bulmak ayrı sıkıntı olur standart 20mm pcblerede olmaz o bakalım bulabilirsem güzel olur bulamazsam 20mm ile devam ederim. Kablo karmaşasını delme işlemiyle güzel çözüm elde ettim kaplama işinide bugün yarın halledicem sadece led lens pcb tedariği kaldı[/QUOTE]
Amaç gösellikse cyanı denedim, hiç güzel olmuyor :). Beyaz ledlerin en düşük ışık verdiği nokta cyanın dalga boyu, bu yüzden özellikle tamamlayıcı olarak denemiştim. Yeşil işe yarıyor, bitkileri daha parlak canlı gösteriyor ama insan gözünün çok hassas olduğu bitkininde iyi yansıttığı bir renk, çok azı yetiyor, fazlası tankda suluboya etkisi yapıyor. Amber hiç denemedim. Deneyince sonucunu paylaşırsınız.
20mm star pcb kullanacaksanız 23mm lens üzerine olur, altında lehim ve kablo yeri için boşlukları var. 22mm den farklı değil. Sadece çapı geniş. Ledler arasındaki mesafeyyi ona göre ayarlamanız gerek. Karaköyde bulunabiliyor. Bulursanız kesinlikle 23mm tavsiye ederim. Çok daha düzgün ışık dağılımı alırsınız. Az sayıda olacak ledlere daha iyi yayılması için 90 takılabilir yada hiç lens konmayabilirde. Bir uyarı, ledi yukarı yerleştirdiğinizde lens yada önünde korucu siper olmadan çok fena göz alır, yanında oturamazsınız bile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216041.jpg[/IMG]
23mm nin görüntüsüde hoş oluyor. Mercekler inci gibi parlıyor. [EDIT]darkaura,2026-06-17 14:03:39[/EDIT]
[QUOTE=Omer0618]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Deney gibi oldu haklısınız. Birbirini tamamlayıcı hem birki hem görsel olsun dedim. Fazla zaten asla kullanmam burada en çok açacağım 6500 deep red royal blue kanalları diğerleri dahaha çok etki tepki duruma göre kısabileceğim kanallar. Beyaz konusunda haklısınız 4000+3000 az kullandım onun için 6 şar ad yoksa fazlası gereksiz olurdu bu ledlerde 24ad 6500k yeterli görmedim birazda. Uvyi tavsiyeniz üzerine 420 değiştiricem. Diğer amber vs gibi renkleride çok etkilemedim gerek gördüğüm şey farklı renklerde bitkide görsel oluşturabilmek yani amaç bu zaten pwm ile istediğim şekilde bu karma kanalı artırıp azaltabilirim ama handikap çok karma bu kanal her bir renge ayrı nldd kullanamayacağıma göre 2 led için israf olurdu ama amacıma ulaşırım diye tahmin ediyorum. Deney gibi olacak yapmadan görsel nasıl olacak bilemem. Lensi su yüksekliğine göre 60 derece yada 90 olacak şekilde ayarlayım ama 23mm lens işi zorlaştırabilir bulmak ayrı sıkıntı olur standart 20mm pcblerede olmaz o bakalım bulabilirsem güzel olur bulamazsam 20mm ile devam ederim. Kablo karmaşasını delme işlemiyle güzel çözüm elde ettim kaplama işinide bugün yarın halledicem sadece led lens pcb tedariği kaldı[/QUOTE]
Amaç gösellikse cyanı denedim, hiç güzel olmuyor :). Beyaz ledlerin en düşük ışık verdiği nokta cyanın dalga boyu, bu yüzden özellikle tamamlayıcı olarak denemiştim. Yeşil işe yarıyor, bitkileri daha parlak canlı gösteriyor ama insan gözünün çok hassas olduğu bitkininde iyi yansıttığı bir renk, çok azı yetiyor, fazlası tankda suluboya etkisi yapıyor. Amber hiç denemedim. Deneyince sonucunu paylaşırsınız.
20mm star pcb kullanacaksanız 23mm lens üzerine olur, altında lehim ve kablo yeri için boşlukları var. 22mm den farklı değil. Sadece çapı geniş. Ledler arasındaki mesafeyyi ona göre ayarlamanız gerek. Karaköyde bulunabiliyor. Bulursanız kesinlikle 23mm tavsiye ederim. Çok daha düzgün ışık dağılımı alırsınız. Az sayıda olacak ledlere daha iyi yayılması için 90 takılabilir yada hiç lens konmayabilirde. Bir uyarı, ledi yukarı yerleştirdiğinizde lens yada önünde korucu siper olmadan çok fena göz alır, yanında oturamazsınız bile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216041.jpg[/IMG]
23mm nin görüntüsüde hoş oluyor. Mercekler inci gibi parlıyor. [EDIT]darkaura,2026-06-17 14:03:39[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=Omer0618]1kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
2kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
3kanal Sıcak Beyaz 6ad 3000K
3kanal Doğal Beyaz 6ad 4000K
4kanal Deep Red 12ad 660nm
5kanal Royal Blue 12ad 450-455nm
6kanal Violet 8ad 420-430nm
6kanal UV 4ad 395-405nm
7kanal Red 2ad 620-630nm
7kanal Blue 2ad 470nm
7kanal Green 2ad 520-530nm
7kanal Amber 3ad 590-595nm
7kanal Cyan 3ad 495-505nm
120x50x45 Toplamda 84 ad led olacak esp32 ile pwm sürücüler nldd-700h 7 ad. 20cm en 119cm uzunluk alüminyum soğutucuya dizeceğim biraz işçilik gerekecek sadece kabloları delerek üste çıkaracağım kablolama kolaylığı açısından altta sadece ledler gözükecek sonra soğutucuyu alüminyum yada paslanmaz çelikle cnc ile kaplayacağım. Çelik kablo ile tavandan sarkıtacağım. Sistem güzel oldu lakin sormak istediğim kullanıp menmun kaldığınız led markaları satıcılar vs paylaşma şansınız varsa memnun olurum. Birde suya biraz yüksek planladım 25 30cm civarı bu yüzden opal difüzörmü kullanmak mantıklı 90derece mercekmi tecrübelerinizden faydalanmak isterim. [/QUOTE]
Deney yapmıyacaksanız bu kadar çok renk dağıtmanıza gerek yok. Yeşil amber cyan bunlar fotosentezde çok az etkili olan renkler. Bir miktar olmaları gerekiyor, bunuda beyaz fazla fazla veriyor. Sıcak ve naturel beyaza gelirsek, ışık spektrumlarına dağılımına bakın, hepsinin birbirinin aynısı olduğunu, hepsinin aynı mavi dalga boyunda peak yaptığını, farkın kelvin düştükçe sarı renklerin oransal olarak daha fazla artması olduğunu görürsünüz. Sarı ve yeşil renkler çok az oranda lazım olduğu için sıcak beyazda gereksiz yük, enerji israfı. 400nm uvde bitkide fotosenteze çok fazla katkı sağlamaz ama yosun ihtimalini çok artırır. 420uv kullandığınızda zaten o tek dalga boyu olmuyor, +-10 nm dağılımı oluyor, 400nm bandını beslemeye yeter. 420nm uv ninde fazlası yosun riski taşır ama fotosentezin güçlü olduğu dalga boylarından biri, beslenmesinde fayda var, özellikle bitki kızartmada etkili oluyor. En iyisi siz konunun en başında yazdığım led dağılımını kullanın. Senelerdir kullandığımız dağılım. Çok iyi sonuç veriyor, kullanan herkes memnun.
ldd driver ışığın dağılımı üzerinde hassas kontrol sağlıyacak ama dediğiniz gibi baya kablo işciliği olacak. Yazdıklarınızdan anladığım oldukca detaylı bir iş olacak. Bitince paylaşırsanız sevinirim.
Suyun hemen 5-10cm üzerinde olmayacaksa ışığın ciddi bir kısmı tanka inmeden çevreye saçılıyor. Dediğiniz yükseklikde lens şart. Lensden çıkan ışığın yayılma çapını R=2.h.tan(a/2) formülüyle hesaplıyabilirsiniz. 90 derece için R=2.h.tan(90/2) oluyor. tan45 1 oldugu için R=2.h olur, 25cm yükseklikden 50cm çapa yayılır, tam tankın eni. Daha yüksek için 60 derece öneririm. Ama 22mm normal lensler ışığı tam eşit dağıtmadığından dağılımını net göremiyebilirsiniz. Detaylı iş yapmışken 23mm lens kullanın derim. 23mm tam mercek şeklinde ışığı eşit koni halinde mükemmel dağıtıyor. Türkiyede 60 derece dışında 23mm lens bulmanız biraz zor, 60 dereceye göre yüksekliği ayrlarsanız olur. Dağılma çapı h*1,15 olur. Aslında en sağlıklı aydınlatmada bu şekilde oluyor. Dar açılı eşit dağıtan bir lensle ışığı yukardan aşağı hüzme halinde indirerek. Hem renkler daha iyi karışıyor hemde ışık dağılmadan hedefine suyun derinine iniyor. Son uyarı ölçüsündende anlaşılacağı üzere 23nm lens daha geniş. Ledleri birbirine çok yakın lehimlerseniz sıkıntı olur.
[QUOTE=Omer0618]1kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
2kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
3kanal Sıcak Beyaz 6ad 3000K
3kanal Doğal Beyaz 6ad 4000K
4kanal Deep Red 12ad 660nm
5kanal Royal Blue 12ad 450-455nm
6kanal Violet 8ad 420-430nm
6kanal UV 4ad 395-405nm
7kanal Red 2ad 620-630nm
7kanal Blue 2ad 470nm
7kanal Green 2ad 520-530nm
7kanal Amber 3ad 590-595nm
7kanal Cyan 3ad 495-505nm
120x50x45 Toplamda 84 ad led olacak esp32 ile pwm sürücüler nldd-700h 7 ad. 20cm en 119cm uzunluk alüminyum soğutucuya dizeceğim biraz işçilik gerekecek sadece kabloları delerek üste çıkaracağım kablolama kolaylığı açısından altta sadece ledler gözükecek sonra soğutucuyu alüminyum yada paslanmaz çelikle cnc ile kaplayacağım. Çelik kablo ile tavandan sarkıtacağım. Sistem güzel oldu lakin sormak istediğim kullanıp menmun kaldığınız led markaları satıcılar vs paylaşma şansınız varsa memnun olurum. Birde suya biraz yüksek planladım 25 30cm civarı bu yüzden opal difüzörmü kullanmak mantıklı 90derece mercekmi tecrübelerinizden faydalanmak isterim. [/QUOTE]
Deney yapmıyacaksanız bu kadar çok renk dağıtmanıza gerek yok. Yeşil amber cyan bunlar fotosentezde çok az etkili olan renkler. Bir miktar olmaları gerekiyor, bunuda beyaz fazla fazla veriyor. Sıcak ve naturel beyaza gelirsek, ışık spektrumlarına dağılımına bakın, hepsinin birbirinin aynısı olduğunu, hepsinin aynı mavi dalga boyunda peak yaptığını, farkın kelvin düştükçe sarı renklerin oransal olarak daha fazla artması olduğunu görürsünüz. Sarı ve yeşil renkler çok az oranda lazım olduğu için sıcak beyazda gereksiz yük, enerji israfı. 400nm uvde bitkide fotosenteze çok fazla katkı sağlamaz ama yosun ihtimalini çok artırır. 420uv kullandığınızda zaten o tek dalga boyu olmuyor, +-10 nm dağılımı oluyor, 400nm bandını beslemeye yeter. 420nm uv ninde fazlası yosun riski taşır ama fotosentezin güçlü olduğu dalga boylarından biri, beslenmesinde fayda var, özellikle bitki kızartmada etkili oluyor. En iyisi siz konunun en başında yazdığım led dağılımını kullanın. Senelerdir kullandığımız dağılım. Çok iyi sonuç veriyor, kullanan herkes memnun.
ldd driver ışığın dağılımı üzerinde hassas kontrol sağlıyacak ama dediğiniz gibi baya kablo işciliği olacak. Yazdıklarınızdan anladığım oldukca detaylı bir iş olacak. Bitince paylaşırsanız sevinirim.
Suyun hemen 5-10cm üzerinde olmayacaksa ışığın ciddi bir kısmı tanka inmeden çevreye saçılıyor. Dediğiniz yükseklikde lens şart. Lensden çıkan ışığın yayılma çapını R=2.h.tan(a/2) formülüyle hesaplıyabilirsiniz. 90 derece için R=2.h.tan(90/2) oluyor. tan45 1 oldugu için R=2.h olur, 25cm yükseklikden 50cm çapa yayılır, tam tankın eni. Daha yüksek için 60 derece öneririm. Ama 22mm normal lensler ışığı tam eşit dağıtmadığından dağılımını net göremiyebilirsiniz. Detaylı iş yapmışken 23mm lens kullanın derim. 23mm tam mercek şeklinde ışığı eşit koni halinde mükemmel dağıtıyor. Türkiyede 60 derece dışında 23mm lens bulmanız biraz zor, 60 dereceye göre yüksekliği ayrlarsanız olur. Dağılma çapı h*1,15 olur. Aslında en sağlıklı aydınlatmada bu şekilde oluyor. Dar açılı eşit dağıtan bir lensle ışığı yukardan aşağı hüzme halinde indirerek. Hem renkler daha iyi karışıyor hemde ışık dağılmadan hedefine suyun derinine iniyor. Son uyarı ölçüsündende anlaşılacağı üzere 23nm lens daha geniş. Ledleri birbirine çok yakın lehimlerseniz sıkıntı olur.
Atakan Petshop Güvenilir Mi?
Bunca yıl içinde pek çok petshopan alışveriş yaptım. Online olarakda dükkan olarakda benim bildiğim en düzgün çalışan yerdir.
Bunca yıl içinde pek çok petshopan alışveriş yaptım. Online olarakda dükkan olarakda benim bildiğim en düzgün çalışan yerdir.
Bitkili Akvaryumda Kapalı Yan Sump Olur Mu?
Kule sumpın bitkiye uygun olmamasının nedeni suyun yukardan aşağıa boşalırken çok fazla çalkalanıp co2 kaybına neden olması. Yandan ve arkadan sump için aynı durum geçerli değil. Olay suyun çalkalanması havayla teması. Yandan sumpda o kadar çalkalanma yok. Su yüzeyinde fazla çalkantı yaratmayın yeter. Sumpın üzerini kapatmanıza gerek yok.
Kule sumpın bitkiye uygun olmamasının nedeni suyun yukardan aşağıa boşalırken çok fazla çalkalanıp co2 kaybına neden olması. Yandan ve arkadan sump için aynı durum geçerli değil. Olay suyun çalkalanması havayla teması. Yandan sumpda o kadar çalkalanma yok. Su yüzeyinde fazla çalkantı yaratmayın yeter. Sumpın üzerini kapatmanıza gerek yok.
Giza Platosu
[QUOTE=Hsrt]Balıklar yakında arkeolojik kazıya başlar hocam..Akvaryum Antik mısır olmuş..Böyle ilginç tasarımları seviyorum.[/QUOTE]
Vatozlar çok sevdiler, sürekli üzerinde duruyorlar. Doğal kaya alan gibi algılıyorlar sanıyorum.
[QUOTE=Hsrt]Balıklar yakında arkeolojik kazıya başlar hocam..Akvaryum Antik mısır olmuş..Böyle ilginç tasarımları seviyorum.[/QUOTE]
Vatozlar çok sevdiler, sürekli üzerinde duruyorlar. Doğal kaya alan gibi algılıyorlar sanıyorum.
Aquael Ultramax 1000 Dış Filtre Deneyimlerim
Aquael ultramax 1500 kullanıyorum. 1 seneye yakın oldu sanırım. Benimde ilk gözlemlerim aynı şekilde. Giriş çıkış aparatları biraz kaba ucuz kalitesiz duruyor, içi tam dolu malzeme ile gelmiyor. Bunlar dışında mükemmel bir filtre. Çok sessiz, ön filtresi çok kullanışlı, iç hacmi geniş, debisi düşmüyor. 1 senenin sonunda çok memnunum.
Doğru sıralama ile açarsanız ön filtresini tek damla su dökmeden değiştirmek mümkün. Doğru sıralama: çalışır haldeyken önce su giriş vanası kapatılır, biraz bekledikden sonra su çıkış vanasını kapatıp onda sonra fişini çekmek gerekiyor. Bu şekilde yapıldığında filtrenin içinde negatif basınç yaratıyor, filtre kapağı açıkdığında tek damla su sıçramıyor.
Aquael ultramax 1500 kullanıyorum. 1 seneye yakın oldu sanırım. Benimde ilk gözlemlerim aynı şekilde. Giriş çıkış aparatları biraz kaba ucuz kalitesiz duruyor, içi tam dolu malzeme ile gelmiyor. Bunlar dışında mükemmel bir filtre. Çok sessiz, ön filtresi çok kullanışlı, iç hacmi geniş, debisi düşmüyor. 1 senenin sonunda çok memnunum.
Doğru sıralama ile açarsanız ön filtresini tek damla su dökmeden değiştirmek mümkün. Doğru sıralama: çalışır haldeyken önce su giriş vanası kapatılır, biraz bekledikden sonra su çıkış vanasını kapatıp onda sonra fişini çekmek gerekiyor. Bu şekilde yapıldığında filtrenin içinde negatif basınç yaratıyor, filtre kapağı açıkdığında tek damla su sıçramıyor.
SON MESAJLAR
- Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 hounddog, 10:09
Akvaryum Tanıtımı - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
umitlee,
sina cen,
koagulant,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
exCaLiSTa,
Tortuga7,
EmiirKaan,
Tatar10,
downbelow,
yeekim,
Durustyilan,
Eldurmaz,
Serengeti,
emre12ozkan,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Mehmet Yavuz,
Piranhabull06,
Ejderha25,
ciways,
bysmokin,
atakan1,
Kınayu,
İsmail YILDIRIM,
hounddog,
ilkerkrsln,
Ylmzuslu,
KadirEmre,
zakazat kyhnu_vfPa,
bawyerank,
barsbingul,
osmandbnl,
altuntasseref,
riderfish,
Füzyon,
akvarist10UR,
Legendrow,
Legionsgamer,
omerdonmez,
Flytheshrimp,
yyiImaz,
serhan16,
oguzozt,
Assamite,
Aquarist101,
Umt61,
Vess34,
MehmetEgemen,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
