ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Mart 2026 20:12
Son Ziyaret:
05 Haziran 2026 18:23
Toplam Mesaj:
11 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
7 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Can Küçük
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Can Küçük
SON 7 MESAJI
Yeni Bitki Akvaryum Kurulumu.
[QUOTE=Aguamentist]Ben sadece naçizane armatür konusunda fikir vermek istiyorum.
Bu kadar özenerek hazırladığınız akvaryumda bu armatürü kullanamanızı hiç tavsiye etmem.
O armatürü ben 1 yıla yakın süre kullandım ve hiç memnun kalmadım.
Eğer bütçeniz varsa Chihiros B veya Orion D gibi ürünleri tavsiye edebilirim.
İlle mevcutta düşündüğünüz armatüre yakın fiyatta bişey olacaksa o ürün aqualed meta plant pro olmamalı. Orion B veya C daha fazla iş yapar.
Keyifli hobiler [:3][/QUOTE]
Merhabalar..
Size katılıyorum. Ve katıldığım için konuyu oluşturdan sonra. Birkaç şey değişti. Armatürler hakkında baya bir araştırma yaptım forumda. ve Orion armatürk ve aqualed almak yerine. İzmirde Yusuf abiye Powerled yaptırmak daha mantıklı geldi. Yusuf abi yapıyor su an perşembe teslim alıcam nasipse. Akvaryumuda alıp nasipse cuma gibi akvaryumu kurucam.
akvaryum boyutunda kumda vs. baya bir değişiklik yaptım. Konuyu burdan devam etmek yerine Kurulum bölümüne tam ekipman ve malzeme listesiyle kurulum aşamasıyla birlikte atmayı planlıyorum. Açarsam bu konunun altınada linki eklerim.
Yorumunuz için teşekkur ederim.
[QUOTE=Aguamentist]Ben sadece naçizane armatür konusunda fikir vermek istiyorum.
Bu kadar özenerek hazırladığınız akvaryumda bu armatürü kullanamanızı hiç tavsiye etmem.
O armatürü ben 1 yıla yakın süre kullandım ve hiç memnun kalmadım.
Eğer bütçeniz varsa Chihiros B veya Orion D gibi ürünleri tavsiye edebilirim.
İlle mevcutta düşündüğünüz armatüre yakın fiyatta bişey olacaksa o ürün aqualed meta plant pro olmamalı. Orion B veya C daha fazla iş yapar.
Keyifli hobiler [:3][/QUOTE]
Merhabalar..
Size katılıyorum. Ve katıldığım için konuyu oluşturdan sonra. Birkaç şey değişti. Armatürler hakkında baya bir araştırma yaptım forumda. ve Orion armatürk ve aqualed almak yerine. İzmirde Yusuf abiye Powerled yaptırmak daha mantıklı geldi. Yusuf abi yapıyor su an perşembe teslim alıcam nasipse. Akvaryumuda alıp nasipse cuma gibi akvaryumu kurucam.
akvaryum boyutunda kumda vs. baya bir değişiklik yaptım. Konuyu burdan devam etmek yerine Kurulum bölümüne tam ekipman ve malzeme listesiyle kurulum aşamasıyla birlikte atmayı planlıyorum. Açarsam bu konunun altınada linki eklerim.
Yorumunuz için teşekkur ederim.
Yeni Bitki Akvaryum Kurulumu.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Masterline all in one 30 lt ye 1 ml. Ekliyorsunuz günlük . Tds i artırır doğal olarak.
Elektronik hepsi bir arada ph- tds-ms-salt ısı ölçer cihazlardan almanız çok faydalı olur.
Tds değerine neden bu kadar önem verdiğinizi anlamadım. Kh gh tds ph kısaltmalarının tam olarak anlamlarını ve birbiri ile ilişkilerini , balığa etkilerini biraz daha araştırın derim.[/QUOTE]
Hocam Tds Arıtmadan 30-50 civarı cıkıyor. zaten su ters ozmosdan dolayı baya seyreltilmiş gelicek. Sıvı gübre ve Ca , Mg ekleyemeyi ben yapacagım için Tds ile idare ederim diye düşünüyorum. Balık eklememe en az 1 ay var. Bitkiler oturmadan balık koymayı düşünmüyorum. Daha araştıracak vaktim olur heralde.
Bu gün akvaryumla ilgilide alışveriş yaptım. Sağ olsun Yusuf Fındık ta yardımcı oldu.
[EDIT]RhynX,2026-03-23 01:36:18[/EDIT]
[QUOTE=RhynX]Merhabalar. Herkese İyi bayramlar.
Önceden amatör olarak bitki ve balık akvaryumu baktım. Biraz daha gelişmiş bir sistem kurmayı düşünüyorum. Öncelikle akvaryumu bitkileri yaşatabilmeyi istiyorum. Daha sonra balık vb. canlıları daha sonra eklicem.
Projem:
85x45x45cm akvaryum (Ön ve yan camlar ultra clear)
tetra ex plus 1200 dış filtre
reeflowers iceland black sand-3-5 mm-25 kg
Jbl Kugeln Balls Bitki Zemin Gübresi 20 Adet
tropica substrate 10l
AquaLed META Plant PRO Full Spectrum Serisi
Dış filtre katmanları:
Aktif Kömür.
Elyaf.
Seramik halka.
EV tipi su arıtmam var. ilk 3 filtre ve son filtreden akvaryumu doldurma için ortak birleşen bir hortum yaptırdım.
ilk 3 filtre su arıtma çıkışı tds 250-300 civarı (tam oturmadı yeni ) ph 7.3 civarı.
Ana çıkış Sertlik : 30 tds. Ph 7.1
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276242/210320262049181.jpg[/IMG]
chatgpt ye yaptırdığım tahmini resim. bunun üstüne bitki eklemesi yapıcam. kumlar komple siyah olucak.
Bakmak istediğim bitkiler.
Elodea
Cristmass moss
Rotala rotundifolia
Myriophyllum scabratum arka plan
Moss tree
Java fern
Lysimachia nummularia yellow
Ludwigia glandulosa peruensis diamon
Ludwigia arcuata
sessiliflora Lilaeopsis novaezelandiae
Hygrophila rosanervis
Gymnocoronis spilanthoides
Eleocharis vivipara.
Dogal bambu cubugu
Ceratophyllum demersum
Bucephalandra velvet
Bacopa salzmannii sp araguaia
Anubias nana
Bacopa caroliniana
Kurmadan bir şeyleri fark etmek her zaman iyidir. akıl akıldan üstündür. Elimden geldiğince araştırma yapıyorum. Şimdiden konu açıyım. Sizlerin de fikrini alarak ilerlemek istiyorum.
Sormak istediğim soruları yanıtlarsanız ve tavsiye verirseniz çok mutlu olurum.
1-siyah kumla gübreli toprağın karışmasını istemiyorum. yüksek kalan sağ ve sol bölgeye keseler içinde 8 er litre koymayı düşünüyorum. üstüne siyah kum koyucam. bitkiler yeterince beslenebilir mi ?
2-İllaki yaşatamayacağım bitki olucaktır. Öldüklerinde akvaryum ekosistemine çok zarar gelirmi. Öldürmemek için fazladan ne yapabilirim? (Basit bir co2 takviyesi yapmayı düşünüyorum.)
[/QUOTE]
Merhabalar.
Bu gun
aquarium substrate
Lav kumu
en üstü Neo soil No Co2 Rich kumu aldım. Taş ve köklerini temin ettim.
İdareten Basit bir Co2 takviyeside aldım.
Sıvı gübre , Kh düzenleyici. aldım.
Ph checker ve Tds ölçer adım.
Armatürü izmirde bir abimizden alıcam. Powerled yaptırıyorum.
Nasipse cuma gibi kurmaya başlıcam.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Masterline all in one 30 lt ye 1 ml. Ekliyorsunuz günlük . Tds i artırır doğal olarak.
Elektronik hepsi bir arada ph- tds-ms-salt ısı ölçer cihazlardan almanız çok faydalı olur.
Tds değerine neden bu kadar önem verdiğinizi anlamadım. Kh gh tds ph kısaltmalarının tam olarak anlamlarını ve birbiri ile ilişkilerini , balığa etkilerini biraz daha araştırın derim.[/QUOTE]
Hocam Tds Arıtmadan 30-50 civarı cıkıyor. zaten su ters ozmosdan dolayı baya seyreltilmiş gelicek. Sıvı gübre ve Ca , Mg ekleyemeyi ben yapacagım için Tds ile idare ederim diye düşünüyorum. Balık eklememe en az 1 ay var. Bitkiler oturmadan balık koymayı düşünmüyorum. Daha araştıracak vaktim olur heralde.
Bu gün akvaryumla ilgilide alışveriş yaptım. Sağ olsun Yusuf Fındık ta yardımcı oldu.
[EDIT]RhynX,2026-03-23 01:36:18[/EDIT]
[QUOTE=RhynX]Merhabalar. Herkese İyi bayramlar.
Önceden amatör olarak bitki ve balık akvaryumu baktım. Biraz daha gelişmiş bir sistem kurmayı düşünüyorum. Öncelikle akvaryumu bitkileri yaşatabilmeyi istiyorum. Daha sonra balık vb. canlıları daha sonra eklicem.
Projem:
85x45x45cm akvaryum (Ön ve yan camlar ultra clear)
tetra ex plus 1200 dış filtre
reeflowers iceland black sand-3-5 mm-25 kg
Jbl Kugeln Balls Bitki Zemin Gübresi 20 Adet
tropica substrate 10l
AquaLed META Plant PRO Full Spectrum Serisi
Dış filtre katmanları:
Aktif Kömür.
Elyaf.
Seramik halka.
EV tipi su arıtmam var. ilk 3 filtre ve son filtreden akvaryumu doldurma için ortak birleşen bir hortum yaptırdım.
ilk 3 filtre su arıtma çıkışı tds 250-300 civarı (tam oturmadı yeni ) ph 7.3 civarı.
Ana çıkış Sertlik : 30 tds. Ph 7.1
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276242/210320262049181.jpg[/IMG]
chatgpt ye yaptırdığım tahmini resim. bunun üstüne bitki eklemesi yapıcam. kumlar komple siyah olucak.
Bakmak istediğim bitkiler.
Elodea
Cristmass moss
Rotala rotundifolia
Myriophyllum scabratum arka plan
Moss tree
Java fern
Lysimachia nummularia yellow
Ludwigia glandulosa peruensis diamon
Ludwigia arcuata
sessiliflora Lilaeopsis novaezelandiae
Hygrophila rosanervis
Gymnocoronis spilanthoides
Eleocharis vivipara.
Dogal bambu cubugu
Ceratophyllum demersum
Bucephalandra velvet
Bacopa salzmannii sp araguaia
Anubias nana
Bacopa caroliniana
Kurmadan bir şeyleri fark etmek her zaman iyidir. akıl akıldan üstündür. Elimden geldiğince araştırma yapıyorum. Şimdiden konu açıyım. Sizlerin de fikrini alarak ilerlemek istiyorum.
Sormak istediğim soruları yanıtlarsanız ve tavsiye verirseniz çok mutlu olurum.
1-siyah kumla gübreli toprağın karışmasını istemiyorum. yüksek kalan sağ ve sol bölgeye keseler içinde 8 er litre koymayı düşünüyorum. üstüne siyah kum koyucam. bitkiler yeterince beslenebilir mi ?
2-İllaki yaşatamayacağım bitki olucaktır. Öldüklerinde akvaryum ekosistemine çok zarar gelirmi. Öldürmemek için fazladan ne yapabilirim? (Basit bir co2 takviyesi yapmayı düşünüyorum.)
[/QUOTE]
Merhabalar.
Bu gun
aquarium substrate
Lav kumu
en üstü Neo soil No Co2 Rich kumu aldım. Taş ve köklerini temin ettim.
İdareten Basit bir Co2 takviyeside aldım.
Sıvı gübre , Kh düzenleyici. aldım.
Ph checker ve Tds ölçer adım.
Armatürü izmirde bir abimizden alıcam. Powerled yaptırıyorum.
Nasipse cuma gibi kurmaya başlıcam.
Yeni Bitki Akvaryum Kurulumu.
[QUOTE=Jeveux]Merhaba hayırlı olsun öncelikle kurulumunuz, osmos su kullanıyorsunuz, sıvı gübreye ilave olarak GH da girmeniz gerekli, bitkilerin ihtiyaç duyduğu magnezyum ve kalsiyumu da sağlamanız gerekir düzenli olarak bilginize. [/QUOTE]
Merhabalar. Teşekkur ederim. Kazasız belasız kurucagım inşallah.
Tesz ozmos filtre tds yi çok düsürür diye ayrica arıtmanın ilk 3 filtresindende cıkış verdirdim. Bu sadece ters ozmosa girmeden ön filtreden akvaryuma su alırım diye düşündüm. Mi nın Tds ölçerini alıcam. Tds ayarlarım büyük ihtimal ancak kh gh hakkında pek bilgim yok. Test kiti almam gerekir mi emin değilim.
Sıvı takviye olarak
Masterline all in one line
Seachem prime
Seachem flourish excel
Kullanmayı düşünüyorum.
Tds yi kacta tutmam gerektiğini tam bilmiyorum. Gerekli olması durumunda ca ve mg sertlik arttırıcı bir takviyede alırım. Bilgi için teşekkurler. Not aldım [:)]
[QUOTE=Jeveux]Merhaba hayırlı olsun öncelikle kurulumunuz, osmos su kullanıyorsunuz, sıvı gübreye ilave olarak GH da girmeniz gerekli, bitkilerin ihtiyaç duyduğu magnezyum ve kalsiyumu da sağlamanız gerekir düzenli olarak bilginize. [/QUOTE]
Merhabalar. Teşekkur ederim. Kazasız belasız kurucagım inşallah.
Tesz ozmos filtre tds yi çok düsürür diye ayrica arıtmanın ilk 3 filtresindende cıkış verdirdim. Bu sadece ters ozmosa girmeden ön filtreden akvaryuma su alırım diye düşündüm. Mi nın Tds ölçerini alıcam. Tds ayarlarım büyük ihtimal ancak kh gh hakkında pek bilgim yok. Test kiti almam gerekir mi emin değilim.
Sıvı takviye olarak
Masterline all in one line
Seachem prime
Seachem flourish excel
Kullanmayı düşünüyorum.
Tds yi kacta tutmam gerektiğini tam bilmiyorum. Gerekli olması durumunda ca ve mg sertlik arttırıcı bir takviyede alırım. Bilgi için teşekkurler. Not aldım [:)]
Yeni Bitki Akvaryum Kurulumu.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Fikir yada tavsiye durumu yok açıkçası.
Önceki yanıtlar yazdım. Bu toprak tek başına kullanılır. Altına üstüne başka kum konulmaz.
İlk 15 gün 2 günde bir su değiştirmeniz gerekli..
Ek sıvı gübreleme yapmanız gerekli.
Size tavsiye eden 'yapay zeka'dan detay isteyin çünkü kendisinin bildiği bir sebepten önerilerde bulunmuş.
[/QUOTE]
Forumdan aldıgım bilgilerle devam etmeyi düşünüyorum. Ek sıvı gübre alıcam.
Kumun kullanımı konusunda pek bir bilgim yoktu. Olur diye düşünerek tasarlamıştım. Kum konusunda biraz daha araştırma yaparım. Teşekkurler
[QUOTE=Cyber_Scout]
Fikir yada tavsiye durumu yok açıkçası.
Önceki yanıtlar yazdım. Bu toprak tek başına kullanılır. Altına üstüne başka kum konulmaz.
İlk 15 gün 2 günde bir su değiştirmeniz gerekli..
Ek sıvı gübreleme yapmanız gerekli.
Size tavsiye eden 'yapay zeka'dan detay isteyin çünkü kendisinin bildiği bir sebepten önerilerde bulunmuş.
[/QUOTE]
Forumdan aldıgım bilgilerle devam etmeyi düşünüyorum. Ek sıvı gübre alıcam.
Kumun kullanımı konusunda pek bir bilgim yoktu. Olur diye düşünerek tasarlamıştım. Kum konusunda biraz daha araştırma yaparım. Teşekkurler
Yeni Bitki Akvaryum Kurulumu.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Neo soil rich no co2
co2 sistemine ihtiyacınızı toprak (kum-zemin malzemesi) karşılıyor. Siz ek olarak karbondioksit eklemiyorsunuz akvaryuma.
Ancak bu ürünün üstüne 25kg olarak aldığınız kumu koymamanız gerekir. Su akışı neo soile kesintisiz temasta olmalı.
[/QUOTE]
Yani gübre görevi değil sadece Co2 kaynağı olarak mı çalışıyor?
Ayrıca kumlar birbirine karışsın istemiyorum. o yüzden yan yana koyma şansım yok. alt kısma gübreli bir toprak koyarsam biraz su içine ve uzun köklü bitkilere besler diye düşündüm. Arka kısımda siyah kumu gübreli toprağın üzerine 2-3 santim kapatacak şekilde koyarsam köklerde erişir diye düşünüyorum.
Fikirlere tavsiyeye açığım.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Profesyonel seviye ürünleri yeni başlayan olarak kullanmanızı tavsiye etmem.
Bilmeniz gereken pek çok alt bilgi gerektiren sistemler.
Basit her zaman kolay ve iyi bir tercihtir.[/QUOTE]
Bayadır akvaryum toplamak istiyorum. İmkanım ve ilgilenebilecek vaktim varken biraz fazlasını yapmaya çalıştığım doğrudur. Umarım tecrübesizliğimi yavaş yavaş çok büyük hata yapmadan geçebilirim.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Neo soil rich no co2
co2 sistemine ihtiyacınızı toprak (kum-zemin malzemesi) karşılıyor. Siz ek olarak karbondioksit eklemiyorsunuz akvaryuma.
Ancak bu ürünün üstüne 25kg olarak aldığınız kumu koymamanız gerekir. Su akışı neo soile kesintisiz temasta olmalı.
[/QUOTE]
Yani gübre görevi değil sadece Co2 kaynağı olarak mı çalışıyor?
Ayrıca kumlar birbirine karışsın istemiyorum. o yüzden yan yana koyma şansım yok. alt kısma gübreli bir toprak koyarsam biraz su içine ve uzun köklü bitkilere besler diye düşündüm. Arka kısımda siyah kumu gübreli toprağın üzerine 2-3 santim kapatacak şekilde koyarsam köklerde erişir diye düşünüyorum.
Fikirlere tavsiyeye açığım.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Profesyonel seviye ürünleri yeni başlayan olarak kullanmanızı tavsiye etmem.
Bilmeniz gereken pek çok alt bilgi gerektiren sistemler.
Basit her zaman kolay ve iyi bir tercihtir.[/QUOTE]
Bayadır akvaryum toplamak istiyorum. İmkanım ve ilgilenebilecek vaktim varken biraz fazlasını yapmaya çalıştığım doğrudur. Umarım tecrübesizliğimi yavaş yavaş çok büyük hata yapmadan geçebilirim.
Yeni Bitki Akvaryum Kurulumu.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Benimde size sorularım var..
Yapay zeka ile aşık atmak gibi bir duruma giriyoruz verdiğimiz cevaplarla..
1-Sizin gübreli toprak dediğiniz hangisi? (19lt olan mı?)
2- Bu mqlzeme listesini öneren chatgpt co² eklemniz konusunda nasıl bir cevap verdi?
3-Balıklar hangi türleri düşünüyorsunuz? Sonradan eklenecek dahi olsa altyapıyı değişemeyeceksiniz.[/QUOTE]
1-Gübreli toprak diye tabir ettiğim Neo soil rich no co2 forumda okudum co2 kullanmadan bitki gelişimi alan arkadaşlar olmuş. ismin itibariyle gübreli toprak olduğunu düşündüm.
2-Chatgpt ye 1-2 şey danışmış olsam da genel hatlarıyla forumda önerilen şeyleri uygulamaya çalışmayı planlıyorum. Chatgpt bu başlık için resim oluşturmada yardımcı oldu. Co2 istiyorum. Ancak direk co2 sistemi almak yerine DIY yöntemlerle başta uygulamak bana daha uygun maliyetli olacağını düşünüyorum. Eğer gerekirse ileri seviye bir şeyler temin ederim.
3. Lepistes cüce vatoz ve karistes beslerim diye düşünüyorum. çok büyük bir balık koymayı düşünmüyorum.
sorularınız ve yorumunuz için teşekur ederim.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Benimde size sorularım var..
Yapay zeka ile aşık atmak gibi bir duruma giriyoruz verdiğimiz cevaplarla..
1-Sizin gübreli toprak dediğiniz hangisi? (19lt olan mı?)
2- Bu mqlzeme listesini öneren chatgpt co² eklemniz konusunda nasıl bir cevap verdi?
3-Balıklar hangi türleri düşünüyorsunuz? Sonradan eklenecek dahi olsa altyapıyı değişemeyeceksiniz.[/QUOTE]
1-Gübreli toprak diye tabir ettiğim Neo soil rich no co2 forumda okudum co2 kullanmadan bitki gelişimi alan arkadaşlar olmuş. ismin itibariyle gübreli toprak olduğunu düşündüm.
2-Chatgpt ye 1-2 şey danışmış olsam da genel hatlarıyla forumda önerilen şeyleri uygulamaya çalışmayı planlıyorum. Chatgpt bu başlık için resim oluşturmada yardımcı oldu. Co2 istiyorum. Ancak direk co2 sistemi almak yerine DIY yöntemlerle başta uygulamak bana daha uygun maliyetli olacağını düşünüyorum. Eğer gerekirse ileri seviye bir şeyler temin ederim.
3. Lepistes cüce vatoz ve karistes beslerim diye düşünüyorum. çok büyük bir balık koymayı düşünmüyorum.
sorularınız ve yorumunuz için teşekur ederim.
Yeni Bitki Akvaryum Kurulumu.
Merhabalar. Herkese İyi bayramlar.
Önceden amatör olarak bitki ve balık akvaryumu baktım. Biraz daha gelişmiş bir sistem kurmayı düşünüyorum. Öncelikle akvaryumu bitkileri yaşatabilmeyi istiyorum. Daha sonra balık vb. canlıları daha sonra eklicem.
Projem:
85x45x45cm akvaryum (Ön ve yan camlar ultra clear)
tetra ex plus 1200 dış filtre
reeflowers iceland black sand-3-5 mm-25 kg
Jbl Kugeln Balls Bitki Zemin Gübresi 20 Adet
tropica substrate 10l
AquaLed META Plant PRO Full Spectrum Serisi
Dış filtre katmanları:
Aktif Kömür.
Elyaf.
Seramik halka.
EV tipi su arıtmam var. ilk 3 filtre ve son filtreden akvaryumu doldurma için ortak birleşen bir hortum yaptırdım.
ilk 3 filtre su arıtma çıkışı tds 250-300 civarı (tam oturmadı yeni ) ph 7.3 civarı.
Ana çıkış Sertlik : 30 tds. Ph 7.1
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276242/210320262049181.jpg[/IMG]
chatgpt ye yaptırdığım tahmini resim. bunun üstüne bitki eklemesi yapıcam. kumlar komple siyah olucak.
Bakmak istediğim bitkiler.
Elodea
Cristmass moss
Rotala rotundifolia
Myriophyllum scabratum arka plan
Moss tree
Java fern
Lysimachia nummularia yellow
Ludwigia glandulosa peruensis diamon
Ludwigia arcuata
sessiliflora Lilaeopsis novaezelandiae
Hygrophila rosanervis
Gymnocoronis spilanthoides
Eleocharis vivipara.
Dogal bambu cubugu
Ceratophyllum demersum
Bucephalandra velvet
Bacopa salzmannii sp araguaia
Anubias nana
Bacopa caroliniana
Kurmadan bir şeyleri fark etmek her zaman iyidir. akıl akıldan üstündür. Elimden geldiğince araştırma yapıyorum. Şimdiden konu açıyım. Sizlerin de fikrini alarak ilerlemek istiyorum.
Sormak istediğim soruları yanıtlarsanız ve tavsiye verirseniz çok mutlu olurum.
1-siyah kumla gübreli toprağın karışmasını istemiyorum. yüksek kalan sağ ve sol bölgeye keseler içinde 8 er litre koymayı düşünüyorum. üstüne siyah kum koyucam. bitkiler yeterince beslenebilir mi ?
2-İllaki yaşatamayacağım bitki olucaktır. Öldüklerinde akvaryum ekosistemine çok zarar gelirmi. Öldürmemek için fazladan ne yapabilirim? (Basit bir co2 takviyesi yapmayı düşünüyorum.)
[EDIT]RhynX,2026-03-22 04:15:54[/EDIT]
Merhabalar. Herkese İyi bayramlar.
Önceden amatör olarak bitki ve balık akvaryumu baktım. Biraz daha gelişmiş bir sistem kurmayı düşünüyorum. Öncelikle akvaryumu bitkileri yaşatabilmeyi istiyorum. Daha sonra balık vb. canlıları daha sonra eklicem.
Projem:
85x45x45cm akvaryum (Ön ve yan camlar ultra clear)
tetra ex plus 1200 dış filtre
reeflowers iceland black sand-3-5 mm-25 kg
Jbl Kugeln Balls Bitki Zemin Gübresi 20 Adet
tropica substrate 10l
AquaLed META Plant PRO Full Spectrum Serisi
Dış filtre katmanları:
Aktif Kömür.
Elyaf.
Seramik halka.
EV tipi su arıtmam var. ilk 3 filtre ve son filtreden akvaryumu doldurma için ortak birleşen bir hortum yaptırdım.
ilk 3 filtre su arıtma çıkışı tds 250-300 civarı (tam oturmadı yeni ) ph 7.3 civarı.
Ana çıkış Sertlik : 30 tds. Ph 7.1
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276242/210320262049181.jpg[/IMG]
chatgpt ye yaptırdığım tahmini resim. bunun üstüne bitki eklemesi yapıcam. kumlar komple siyah olucak.
Bakmak istediğim bitkiler.
Elodea
Cristmass moss
Rotala rotundifolia
Myriophyllum scabratum arka plan
Moss tree
Java fern
Lysimachia nummularia yellow
Ludwigia glandulosa peruensis diamon
Ludwigia arcuata
sessiliflora Lilaeopsis novaezelandiae
Hygrophila rosanervis
Gymnocoronis spilanthoides
Eleocharis vivipara.
Dogal bambu cubugu
Ceratophyllum demersum
Bucephalandra velvet
Bacopa salzmannii sp araguaia
Anubias nana
Bacopa caroliniana
Kurmadan bir şeyleri fark etmek her zaman iyidir. akıl akıldan üstündür. Elimden geldiğince araştırma yapıyorum. Şimdiden konu açıyım. Sizlerin de fikrini alarak ilerlemek istiyorum.
Sormak istediğim soruları yanıtlarsanız ve tavsiye verirseniz çok mutlu olurum.
1-siyah kumla gübreli toprağın karışmasını istemiyorum. yüksek kalan sağ ve sol bölgeye keseler içinde 8 er litre koymayı düşünüyorum. üstüne siyah kum koyucam. bitkiler yeterince beslenebilir mi ?
2-İllaki yaşatamayacağım bitki olucaktır. Öldüklerinde akvaryum ekosistemine çok zarar gelirmi. Öldürmemek için fazladan ne yapabilirim? (Basit bir co2 takviyesi yapmayı düşünüyorum.)
[EDIT]RhynX,2026-03-22 04:15:54[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Sufisu, 22:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
