ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
denemeseskontrol
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Aralık 2016 23:32
Son Ziyaret:
12 Eylül 2019 17:20
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
DenemeSesKontrol
Doğum Tarihi:
19 Mart 1982
Yaş:
44
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
- Emin
SON 10 MESAJI
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
[QUOTE=mareq]O ağaç kütüğünü bulmak için en sonunda bahçedeki asmayı kökünden söktüreceksiniz.
Mosslar akvaryumu istila ederken bende ağaç figürü olan kütük arıyorum. [/QUOTE]
usta yazık günah sökme asmayı. o ağaç figürü her yerde var. bulup gönderelim sana.
asma da bahçede kalsın [:)]
[QUOTE=mareq]O ağaç kütüğünü bulmak için en sonunda bahçedeki asmayı kökünden söktüreceksiniz.
Mosslar akvaryumu istila ederken bende ağaç figürü olan kütük arıyorum. [/QUOTE]
usta yazık günah sökme asmayı. o ağaç figürü her yerde var. bulup gönderelim sana.
asma da bahçede kalsın [:)]
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
[QUOTE=barxbull]Bence ağacı kaydırabildiğiniz kadar sola kaydırın. Sağ tarafta boşluk kalmamış.Ağacın olduğu kısımdaki zemini yükseltin.Tepenin üzerinde ağaç olursa daha güzel durur. Zemin bitkisi olarak parvula da bakımı kolay ve güzel olur. Balık olarak en küçüklerden seçin bence.rasbora, neon veya ember tetra olabilir.. [/QUOTE]
Teşekkür ederim çok haklısın.
[QUOTE=barxbull]Bence ağacı kaydırabildiğiniz kadar sola kaydırın. Sağ tarafta boşluk kalmamış.Ağacın olduğu kısımdaki zemini yükseltin.Tepenin üzerinde ağaç olursa daha güzel durur. Zemin bitkisi olarak parvula da bakımı kolay ve güzel olur. Balık olarak en küçüklerden seçin bence.rasbora, neon veya ember tetra olabilir.. [/QUOTE]
Teşekkür ederim çok haklısın.
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
[QUOTE=sinan m.d]Selam. Ben olsam co2 yi çalıştırırdım. Sistem bir çalışsın bakalım arıza çıkaracak teknik problemler can sıkabilir. Bu sürede co2 ayarını yapmis olursunuz. Işığı düşük tutardim. Su havalanmasını iyi sağlardım çünkü bakteriler için oksijen önemli biliyorsunuz. Bakteri kültürü eklerdim. İlk günler istenmeyen maddeler salınımlar olabiliyor diye su degisimlerini sıkı tutardim. İyi plan yapmak lazım. Hedefimize geç te olsa saglam adımlarla ilerlemeyi yeğlerim. Mesela örnek aldığınız tankta eğim var sizinkinde yok.. Tam benzerlik icin bu gibi şeyler önemli doye düşünüyorum. Başarılar.[/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Aslında co2 tüpü ve diğer sarf malzemeler 1 ay kadar önce bozdugum tankımdan çıkan malzemeler olduğu için bir ariza yoktu ama yine de 1 saat kadar Co2 tüpünü calistirmistim. Henüz bitki dikmedigim için co2 yi surekli açmamıştım sadece Hava motoruyla birlikte çalıştırmaya devam ederim. Eğim önerinizi de dikkate alicam aslında var biraz eğim ama taban bitkilerini dikerken biraz daha kenardan toprak alıp artırırım. Teşekkürler.
Taban bitkisi için monte carlo düşünüyorum. Grupta elinde olan bir arkadaşla iletişime geçmek isterim.
Teşekkürler @Aquahan
ben de bu kez lepistes ten vazgecersem tercihim rasbora ya da ember tetra olacak
[QUOTE=sinan m.d]Selam. Ben olsam co2 yi çalıştırırdım. Sistem bir çalışsın bakalım arıza çıkaracak teknik problemler can sıkabilir. Bu sürede co2 ayarını yapmis olursunuz. Işığı düşük tutardim. Su havalanmasını iyi sağlardım çünkü bakteriler için oksijen önemli biliyorsunuz. Bakteri kültürü eklerdim. İlk günler istenmeyen maddeler salınımlar olabiliyor diye su degisimlerini sıkı tutardim. İyi plan yapmak lazım. Hedefimize geç te olsa saglam adımlarla ilerlemeyi yeğlerim. Mesela örnek aldığınız tankta eğim var sizinkinde yok.. Tam benzerlik icin bu gibi şeyler önemli doye düşünüyorum. Başarılar.[/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Aslında co2 tüpü ve diğer sarf malzemeler 1 ay kadar önce bozdugum tankımdan çıkan malzemeler olduğu için bir ariza yoktu ama yine de 1 saat kadar Co2 tüpünü calistirmistim. Henüz bitki dikmedigim için co2 yi surekli açmamıştım sadece Hava motoruyla birlikte çalıştırmaya devam ederim. Eğim önerinizi de dikkate alicam aslında var biraz eğim ama taban bitkilerini dikerken biraz daha kenardan toprak alıp artırırım. Teşekkürler.
Taban bitkisi için monte carlo düşünüyorum. Grupta elinde olan bir arkadaşla iletişime geçmek isterim.
Teşekkürler @Aquahan
ben de bu kez lepistes ten vazgecersem tercihim rasbora ya da ember tetra olacak
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
Akvaryumu bu haliyle 2 gündür çalıştırıyorum. Isıtıcı ve filtre açık. Elinde Monte Carlo ve Christmass Moss olan arkadaşlar benimle irtibata geçebilirse satın almayı düşünüyorum.
Elimde Co2 tüp de mevcut. Bu haliyle çalıştırayım mı? Azot döngüsü için soruyorum. Yoksa bitkileri ektikten sonra mı Co2'i çalıştırmaya başlamalıyım? fikriniz var mı?
Akvaryumu bu haliyle 2 gündür çalıştırıyorum. Isıtıcı ve filtre açık. Elinde Monte Carlo ve Christmass Moss olan arkadaşlar benimle irtibata geçebilirse satın almayı düşünüyorum.
Elimde Co2 tüp de mevcut. Bu haliyle çalıştırayım mı? Azot döngüsü için soruyorum. Yoksa bitkileri ektikten sonra mı Co2'i çalıştırmaya başlamalıyım? fikriniz var mı?
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
Teşekkür ederim. Aslında kafamda başka bir tasarım vardı. Izmır deki malawi akvaryuma gidince ağacı orada gördüm. Zaten bu tasarımı daha önce görmüş beğendiğim için nano bir akvaryuma bunu kurma niyetim vardi. Kısmet bugüneymiş. Ağacın ismini söylediler ama unuttum şimdi siz sorunca aklıma gelmedi. Telefonla magazaya sorabilirsiniz yardımcı olurlar.
Teşekkür ederim. Aslında kafamda başka bir tasarım vardı. Izmır deki malawi akvaryuma gidince ağacı orada gördüm. Zaten bu tasarımı daha önce görmüş beğendiğim için nano bir akvaryuma bunu kurma niyetim vardi. Kısmet bugüneymiş. Ağacın ismini söylediler ama unuttum şimdi siz sorunca aklıma gelmedi. Telefonla magazaya sorabilirsiniz yardımcı olurlar.
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
Ölçüler: 60x45x45
Canlı Türleri: henüz canlı yok
Bitki Türleri: henüz bitki yok
Tankın Yaşı: 1 yaşında ama bu kez sıfırdan kurulum yaptım.
Filtrasyon: Dış filtre (Fluval 206 - Sepetlerde Seramik halkalar, Biobal, Substrat, Purigen ve delikli akvaryum süngeri bulunuyor)
Işıklandırma: T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight)
Herkese merhaba. Geçtiğimiz yıl sizin de desteğinizle yaptığım bitkili akvaryum tankını geçtiğimiz ay bozmak zorunda kalmıştım. Şimdi aynı tankı yeniden kuruyorum. Daha önce görüp nano tankta uygulamayı planladığım ağaç figürünü bu tankta kullanmayı düşündüm. Aslında dün akvaryumcuda gördüğüm bu figür o kadar hoşuma gitti ki başka bir tasarım düşünürken buna yöneldim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181756521.jpg[/IMG]
Eski akvaryumdaki ve elimde bulunan malzemelerimi yeni akvaryumda da kullanıyorum. Bir tek yukardaki fotoğrafta bulunan ağaç figürünü ve en üst katmanda bulunan toprağı satın aldım.
Taban olarak akvaryum camının kenarlarını renk faktörünü göz önünde bulundurarak hagen ile çevreledim. En alt katmana 1 cm kalınlıkta bitki toprağı (çicek saksı için olan) üzerine 2 cm kalınlıkta lav kırığı kullandım. Üzerine elimde bulunan Seachem Flourite Black gübre ve en üstte de şu an adını hatırlayamadığım en üstte görülen toprağı ekledim.
Işık olarak T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight) Hopar aydınlatmam mevcut.
Co2 tüp sistemim mevcut.
Sıvı gübre olarak ( N - potasyum P - fosfat K - nitrat ME- mikro element Fe- Demir E - Excel MG - magnezyum ) mevcut.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181757011.jpg[/IMG]
Niyetim şu yukarıda görülen gibi bir tank yaratmak. Dün akşam kurulumu tamamladım. Ancak henüz taban ve moss bitkisi temin edemediğim için bitki dikimini gerçekleştirmedim.
Geçtiğimiz akvaryumda CUBA vardı. Ama beni baya yordu bu nedenle bu sefer tabana Monte Carlo ekmeyi düşünüyorum. Bu fotoğrafta yanlış bilmiyorsam Utricularia graminifolia ve parvula kullanılmış taban için.
Bu konuda sizin bir öneriniz olur mu? Utricularia graminifolia 'yı nasıl bulurum bilmiyorum. Ama bu taban ve ışığa ve c02 'ye sahip bir tanka sizin taban bitkisi için öneriniz ne olurdu öğrenmek isterim.
Ağaç için de sanıyorum Singapore Moss kullanılmış. Onun yerine Christmas Moss ya da Taiwan Moss da olur mu? Akvaryumda canlı doğuran olacak 26 derece sıcaklık düşünüyorum. Christmas Moss'a baktığımda 18-24 Derece sıcaklık ibaresi vardı. Sıkıntı yaşar mıyım?
Bunlar dışında arka plan ya da farklı yerlerde bitki öneriniz olur mu?
Elimde biraz daha dragon kayası mevcut. Bu tasarımda ilave edeceğim bir dizayn öneriniz olur mu?
Bir de son olarak balık fikrinizi sorucam. Daha önceki tanklarımda lepistes besledim. Bu kez sürü halindeki balıklar gözüme güzel görünmeye başladı. Ember Tetra, neon türleri hakkında ne düşünürsünüz. Olmadı yine özel tür lepistes'lere yöneleceğim :)
Teşekkürler,
uzun süre sonra yeniden selamlar herkese..
Ölçüler: 60x45x45
Canlı Türleri: henüz canlı yok
Bitki Türleri: henüz bitki yok
Tankın Yaşı: 1 yaşında ama bu kez sıfırdan kurulum yaptım.
Filtrasyon: Dış filtre (Fluval 206 - Sepetlerde Seramik halkalar, Biobal, Substrat, Purigen ve delikli akvaryum süngeri bulunuyor)
Işıklandırma: T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight)
Herkese merhaba. Geçtiğimiz yıl sizin de desteğinizle yaptığım bitkili akvaryum tankını geçtiğimiz ay bozmak zorunda kalmıştım. Şimdi aynı tankı yeniden kuruyorum. Daha önce görüp nano tankta uygulamayı planladığım ağaç figürünü bu tankta kullanmayı düşündüm. Aslında dün akvaryumcuda gördüğüm bu figür o kadar hoşuma gitti ki başka bir tasarım düşünürken buna yöneldim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181756521.jpg[/IMG]
Eski akvaryumdaki ve elimde bulunan malzemelerimi yeni akvaryumda da kullanıyorum. Bir tek yukardaki fotoğrafta bulunan ağaç figürünü ve en üst katmanda bulunan toprağı satın aldım.
Taban olarak akvaryum camının kenarlarını renk faktörünü göz önünde bulundurarak hagen ile çevreledim. En alt katmana 1 cm kalınlıkta bitki toprağı (çicek saksı için olan) üzerine 2 cm kalınlıkta lav kırığı kullandım. Üzerine elimde bulunan Seachem Flourite Black gübre ve en üstte de şu an adını hatırlayamadığım en üstte görülen toprağı ekledim.
Işık olarak T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight) Hopar aydınlatmam mevcut.
Co2 tüp sistemim mevcut.
Sıvı gübre olarak ( N - potasyum P - fosfat K - nitrat ME- mikro element Fe- Demir E - Excel MG - magnezyum ) mevcut.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181757011.jpg[/IMG]
Niyetim şu yukarıda görülen gibi bir tank yaratmak. Dün akşam kurulumu tamamladım. Ancak henüz taban ve moss bitkisi temin edemediğim için bitki dikimini gerçekleştirmedim.
Geçtiğimiz akvaryumda CUBA vardı. Ama beni baya yordu bu nedenle bu sefer tabana Monte Carlo ekmeyi düşünüyorum. Bu fotoğrafta yanlış bilmiyorsam Utricularia graminifolia ve parvula kullanılmış taban için.
Bu konuda sizin bir öneriniz olur mu? Utricularia graminifolia 'yı nasıl bulurum bilmiyorum. Ama bu taban ve ışığa ve c02 'ye sahip bir tanka sizin taban bitkisi için öneriniz ne olurdu öğrenmek isterim.
Ağaç için de sanıyorum Singapore Moss kullanılmış. Onun yerine Christmas Moss ya da Taiwan Moss da olur mu? Akvaryumda canlı doğuran olacak 26 derece sıcaklık düşünüyorum. Christmas Moss'a baktığımda 18-24 Derece sıcaklık ibaresi vardı. Sıkıntı yaşar mıyım?
Bunlar dışında arka plan ya da farklı yerlerde bitki öneriniz olur mu?
Elimde biraz daha dragon kayası mevcut. Bu tasarımda ilave edeceğim bir dizayn öneriniz olur mu?
Bir de son olarak balık fikrinizi sorucam. Daha önceki tanklarımda lepistes besledim. Bu kez sürü halindeki balıklar gözüme güzel görünmeye başladı. Ember Tetra, neon türleri hakkında ne düşünürsünüz. Olmadı yine özel tür lepistes'lere yöneleceğim :)
Teşekkürler,
uzun süre sonra yeniden selamlar herkese..
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
[QUOTE=Va_sil]Bitkilerden plastik saksilari,sungerini dikkatle cikarin....bozulacaklar ........[:)][/QUOTE]
Yatinin batmasını bekliyorum da birkaç gün bu şekilde kalsa sıkıntı olur mu
[QUOTE=Va_sil]Bitkilerden plastik saksilari,sungerini dikkatle cikarin....bozulacaklar ........[:)][/QUOTE]
Yatinin batmasını bekliyorum da birkaç gün bu şekilde kalsa sıkıntı olur mu
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
Şimdi anladım Burak bey çok teşekkür ederim
Şimdi anladım Burak bey çok teşekkür ederim
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
Çok teşekkürler Burak Bey ( @baabaabaa ) ben moss ları yapıştırmıştım beyaz beyaz duruyor çıkarıp kazıyıp kaynatsam ve taş ile yeniden akvaryuma koysam sizce ne Zaman batar? Söküp aklınızdaki tasarımı uygulayın sözünüzü tam anlamadım bi tek. Şu anki haliyle batması ne kadar Zaman alır bir fikriniz var mı? Bir de yati dizaynın önemli bir unsuru o batmadan bitki dikerek peyzaj yapmayayım değil mi? Çok teşekkürler
Çok teşekkürler Burak Bey ( @baabaabaa ) ben moss ları yapıştırmıştım beyaz beyaz duruyor çıkarıp kazıyıp kaynatsam ve taş ile yeniden akvaryuma koysam sizce ne Zaman batar? Söküp aklınızdaki tasarımı uygulayın sözünüzü tam anlamadım bi tek. Şu anki haliyle batması ne kadar Zaman alır bir fikriniz var mı? Bir de yati dizaynın önemli bir unsuru o batmadan bitki dikerek peyzaj yapmayayım değil mi? Çok teşekkürler
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
Boyut En*Boy*Yükseklik (cm): [K]60*45*45 cm[/K]
Kapasite (litre): [K]110lt[/K]
Filtrasyon: [K]Fluval 206 (1.Sepet Elyaf + kendi mavi süngeri) (2. sepet Elyaf + Seramik halka ve Tetra Balance Balls ProLine) (3. sepet Elyaf + Seachem Purigen) [/K]
Işıklandırma Floresanları: [K]4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)[/K]
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: [K]Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı [/K]
Taban : [K]Seachem Flourite Black gübre, üzerine Hagen Aqua Deco kuvars kum 1 cm, en üste Seachem Flourite Black SAND kum
Kullanılan İlaçlar: Sera nitrivec[/K]
Co2: [K]Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331121.jpg[/IMG]
[URL]null[/URL][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171333101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171332311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334361.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Bir süredir kurmaya çalıştığım akvaryumu - biraz acelecilik, tecrübe eksikliği ile sıkıntılı da olsa nihayet kurabildim. Kurulum aşamalarını ve yaptığım hataları yazayım belki sizlerin desteğiyle durumu düzeltebiliriz.
İlk olarak geçen hafta taban için aldığım Seachem Flourite Black gübre, Hagen Aqua Deco kuvars ve Seachem Flourite Black SAND kumu yıkadım. Seachem'ün gübre ve kumu beni inanılmaz uğraştırdı. Saatlerce eski usül kovada karıştırıp pis suyu döküp, yeni su ekleyerek yıkamama rağmen özellikle Seachem Flourite Black SAND kömür tozu benzeri yapısıyla beni çok zorladı.
Tabana Flourite Black gübreyi serdim arka planı yükseltmek istediğim için üzerine 1 - 1,5 cm kadar elimde bulunan Hagen Aqua Deco kuvars kum koydum. Üzerine de şu anda pişman olduğum, kömür tozu yapısı nedeniyle halen salınım yapan Seachem Flourite Black SAND ekledim.
Yati köklerini 5 gün kadar suda bekletmiştim ama 2 gün önce üzerine moss sarıp, kuruluma geçirmek adına çıkarmıştım. ista bitki yapışkanı ile mossları yapıştırdım ardından misina ile sardım. Bu işlem sırasında kurumuş sanırım akvaryuma eklediğimde batmadı. Kum seçiminden sonra ikinci hatamı da yati kökünde yaptım. Halen akvaryumda üzerinde kaya ile duruyor. Tabi moss'ların batma çıkarma taş koyma işlemleri sırasında bir kısmı döküldü.
İlk kurulum sırasında bitki dikmek için tabana 20 litre kadar su eklediğimde suyum bulanıklaştı. Ben 20lt'lik kovalarda su bekletmiştim. içine de uygun ölçüde sera nitrivec koymuştum. Üçüncü hatamı da burada yaptım. Su bulanıklaştı. Bitkileri diktikten sonra nitrivec koysaydım daha iyiydi. Filtreyi çalıştırmak için akvaryumu suyla doldurmak zorunda kaldım. Filtreyi çalıştırınca bulanıklık gitti. Ancak sanırım tabana çöktü. Tabana dokunduğum anda yeniden salınım başlıyor ve grimsi bir bulanıklık akvaryumu kaplıyor..
Ben de bu nedenle ve yati kötü batmadığı için dekorasyonu düzgün yapabilmek adına bitkileri dikmedim. 2 gündür akvaryumun içinde ısıtıcı, filtre, co2 açık bir şekilde bitkiler bekliyor. Kurulumun 2. günü dip çekimi yapıp 20 lt. su ekledim. Dibe çöken tortu biraz azaldı. Bugün de aynı şekilde 20 lt. su değişimi yapmayı planlıyorum.
Yapılan benim görebildiğim hataları yazmaya çalıştım sizlerin yönlendirmesiyle kurulumu tamamlamayı düşünüyorum.
1- Yati köklerinin üzerine kaya koydum. Hala batmadı. tabana cuba almıştım. orta ve arka plana da fotoğrafta görülen bitkileri aldım. Ancak yati kökü plansız bir şekilde akvaryumda durduğu için dizaynı tutturabilmek adına bitkileri dikmemiştim. Sizce bitkilerin bu şekilde durmasının bir sakıncası var mı?
2- Cuba'nın bulunduğu fotoğrafta dipte halen bir tortu görünüyor. sizce her gün belirli miktarda dip çekimi yapıp su eklesem azalır mı? Bitkileri de bu tortu azaldıktan sonra mı dikeyim? Yeni ekleyeceğim suya da nitrivec ekleyim mi?
3- ışıklandırma ve co2 periyotlarımı yazdım. Sizce bu bitkiler için bu periyotlar uygun mudur? önerileriniz var mı?
Işıklandırma Floresanları: 4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı
Co2: Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı
4- Elimde biraz yati kökü dalı ve dragon kayası kaldı yati kökünün çevresine toprağa gömerek yaymayı ve ön tarafı cuba ile kaplamayı düşünmüştüm. Sizce fotoğrafta görülen diğer bitkileri nereye dikmeliyim. 4'üncü fotoda aldığım tüm bitkiler görülüyor.
5- 2 gün oldu kuralı. Henüz suyun değerlerine bakamadım. Onu da paylaşır sizin önerilerine göre aldığım sıvı gübreleri eklerim diye düşünüyorum.
Ben sp japan Hydrocotyle 'yi ısıtıcının olduğu sağ arka tarafa dikmeyi düşünmüştüm. Yanına Alternanthera Reineckii 'yi dikecektim. Sol arka tarafa Cabomba'yı, Yati kökünün arasında Cryptocoryne walkeri 'yi dikerim diye düşünmüştüm. 4 kap cuba'yı ön tarafa taban bitkisi olarak dikecektim. yati kökünün ön tarafından ve arasından parvula ve subulata 'yı koymayı planlamıştım. (bitkilerin isimlerini yanlış yazmış olabilirim. isimlerini yazdığım kağıt yanımda değil ve latince isimlerini karıştırıyorum) Bu planlama hem dekorasyon hem de bitkilerin düzgün büyüyebilmesi için uygun mudur?
Sizlerin önerileriyle gelişmeleri paylaşmayı sürdüreceğim. İizlerin önerilerini sabırsızlıkla bekliyorum. Çok teşekkürler.
Emin [:nazar:]
Boyut En*Boy*Yükseklik (cm): [K]60*45*45 cm[/K]
Kapasite (litre): [K]110lt[/K]
Filtrasyon: [K]Fluval 206 (1.Sepet Elyaf + kendi mavi süngeri) (2. sepet Elyaf + Seramik halka ve Tetra Balance Balls ProLine) (3. sepet Elyaf + Seachem Purigen) [/K]
Işıklandırma Floresanları: [K]4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)[/K]
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: [K]Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı [/K]
Taban : [K]Seachem Flourite Black gübre, üzerine Hagen Aqua Deco kuvars kum 1 cm, en üste Seachem Flourite Black SAND kum
Kullanılan İlaçlar: Sera nitrivec[/K]
Co2: [K]Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331121.jpg[/IMG]
[URL]null[/URL][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171333101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171332311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334361.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Bir süredir kurmaya çalıştığım akvaryumu - biraz acelecilik, tecrübe eksikliği ile sıkıntılı da olsa nihayet kurabildim. Kurulum aşamalarını ve yaptığım hataları yazayım belki sizlerin desteğiyle durumu düzeltebiliriz.
İlk olarak geçen hafta taban için aldığım Seachem Flourite Black gübre, Hagen Aqua Deco kuvars ve Seachem Flourite Black SAND kumu yıkadım. Seachem'ün gübre ve kumu beni inanılmaz uğraştırdı. Saatlerce eski usül kovada karıştırıp pis suyu döküp, yeni su ekleyerek yıkamama rağmen özellikle Seachem Flourite Black SAND kömür tozu benzeri yapısıyla beni çok zorladı.
Tabana Flourite Black gübreyi serdim arka planı yükseltmek istediğim için üzerine 1 - 1,5 cm kadar elimde bulunan Hagen Aqua Deco kuvars kum koydum. Üzerine de şu anda pişman olduğum, kömür tozu yapısı nedeniyle halen salınım yapan Seachem Flourite Black SAND ekledim.
Yati köklerini 5 gün kadar suda bekletmiştim ama 2 gün önce üzerine moss sarıp, kuruluma geçirmek adına çıkarmıştım. ista bitki yapışkanı ile mossları yapıştırdım ardından misina ile sardım. Bu işlem sırasında kurumuş sanırım akvaryuma eklediğimde batmadı. Kum seçiminden sonra ikinci hatamı da yati kökünde yaptım. Halen akvaryumda üzerinde kaya ile duruyor. Tabi moss'ların batma çıkarma taş koyma işlemleri sırasında bir kısmı döküldü.
İlk kurulum sırasında bitki dikmek için tabana 20 litre kadar su eklediğimde suyum bulanıklaştı. Ben 20lt'lik kovalarda su bekletmiştim. içine de uygun ölçüde sera nitrivec koymuştum. Üçüncü hatamı da burada yaptım. Su bulanıklaştı. Bitkileri diktikten sonra nitrivec koysaydım daha iyiydi. Filtreyi çalıştırmak için akvaryumu suyla doldurmak zorunda kaldım. Filtreyi çalıştırınca bulanıklık gitti. Ancak sanırım tabana çöktü. Tabana dokunduğum anda yeniden salınım başlıyor ve grimsi bir bulanıklık akvaryumu kaplıyor..
Ben de bu nedenle ve yati kötü batmadığı için dekorasyonu düzgün yapabilmek adına bitkileri dikmedim. 2 gündür akvaryumun içinde ısıtıcı, filtre, co2 açık bir şekilde bitkiler bekliyor. Kurulumun 2. günü dip çekimi yapıp 20 lt. su ekledim. Dibe çöken tortu biraz azaldı. Bugün de aynı şekilde 20 lt. su değişimi yapmayı planlıyorum.
Yapılan benim görebildiğim hataları yazmaya çalıştım sizlerin yönlendirmesiyle kurulumu tamamlamayı düşünüyorum.
1- Yati köklerinin üzerine kaya koydum. Hala batmadı. tabana cuba almıştım. orta ve arka plana da fotoğrafta görülen bitkileri aldım. Ancak yati kökü plansız bir şekilde akvaryumda durduğu için dizaynı tutturabilmek adına bitkileri dikmemiştim. Sizce bitkilerin bu şekilde durmasının bir sakıncası var mı?
2- Cuba'nın bulunduğu fotoğrafta dipte halen bir tortu görünüyor. sizce her gün belirli miktarda dip çekimi yapıp su eklesem azalır mı? Bitkileri de bu tortu azaldıktan sonra mı dikeyim? Yeni ekleyeceğim suya da nitrivec ekleyim mi?
3- ışıklandırma ve co2 periyotlarımı yazdım. Sizce bu bitkiler için bu periyotlar uygun mudur? önerileriniz var mı?
Işıklandırma Floresanları: 4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı
Co2: Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı
4- Elimde biraz yati kökü dalı ve dragon kayası kaldı yati kökünün çevresine toprağa gömerek yaymayı ve ön tarafı cuba ile kaplamayı düşünmüştüm. Sizce fotoğrafta görülen diğer bitkileri nereye dikmeliyim. 4'üncü fotoda aldığım tüm bitkiler görülüyor.
5- 2 gün oldu kuralı. Henüz suyun değerlerine bakamadım. Onu da paylaşır sizin önerilerine göre aldığım sıvı gübreleri eklerim diye düşünüyorum.
Ben sp japan Hydrocotyle 'yi ısıtıcının olduğu sağ arka tarafa dikmeyi düşünmüştüm. Yanına Alternanthera Reineckii 'yi dikecektim. Sol arka tarafa Cabomba'yı, Yati kökünün arasında Cryptocoryne walkeri 'yi dikerim diye düşünmüştüm. 4 kap cuba'yı ön tarafa taban bitkisi olarak dikecektim. yati kökünün ön tarafından ve arasından parvula ve subulata 'yı koymayı planlamıştım. (bitkilerin isimlerini yanlış yazmış olabilirim. isimlerini yazdığım kağıt yanımda değil ve latince isimlerini karıştırıyorum) Bu planlama hem dekorasyon hem de bitkilerin düzgün büyüyebilmesi için uygun mudur?
Sizlerin önerileriyle gelişmeleri paylaşmayı sürdüreceğim. İizlerin önerilerini sabırsızlıkla bekliyorum. Çok teşekkürler.
Emin [:nazar:]
SON MESAJLAR
- Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
