ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Alidndr
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
514
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Haziran 2016 13:32
Son Ziyaret:
20 Mart 2025 00:05
Toplam Mesaj:
1286 [0.35 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali Dündar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Eskisehir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ali Dündar
SON 10 MESAJI
Hightech Caridina Olur Mu
[QUOTE=CevdetSERBEST]Daha önce birşey besledinmi , ilk mi başlıyorsun.[/QUOTE]
caridina türü olarak beslemedim ama akvaryum konusunda acemi değilim merak ettiğim şey su değerlerini uygun yapsam (6-6.5 ph ,120ppm ,0-2KH, 4-7GH) bu canlılar hightech akvaryumda yaşayabilir mi
[QUOTE=CevdetSERBEST]Daha önce birşey besledinmi , ilk mi başlıyorsun.[/QUOTE]
caridina türü olarak beslemedim ama akvaryum konusunda acemi değilim merak ettiğim şey su değerlerini uygun yapsam (6-6.5 ph ,120ppm ,0-2KH, 4-7GH) bu canlılar hightech akvaryumda yaşayabilir mi
Hightech Caridina Olur Mu
[QUOTE=CevdetSERBEST]Şu anda akvaryumun varmı ne tur besliyorsun ? [/QUOTE]
Hayır henüz kurmadım kiraz burun tetra ya da galaxy rasbora olacak
[QUOTE=CevdetSERBEST]Şu anda akvaryumun varmı ne tur besliyorsun ? [/QUOTE]
Hayır henüz kurmadım kiraz burun tetra ya da galaxy rasbora olacak
Hightech Caridina Olur Mu
Merhaba arkadaşlar,
Gerekli PH-GH-KH ve tds ayarlandıktan sonra hightech akvaryumda caridina ya da tiger karides olur mu? Co2 ve sıvı gübrelerle yaşayabilirler mi internette bazı yabancıların bunu yaptığını gördüm yaşayabilirlerse en dayanıklı caridina türü hangisidir önerilerinizi bekliyorum.
Merhaba arkadaşlar,
Gerekli PH-GH-KH ve tds ayarlandıktan sonra hightech akvaryumda caridina ya da tiger karides olur mu? Co2 ve sıvı gübrelerle yaşayabilirler mi internette bazı yabancıların bunu yaptığını gördüm yaşayabilirlerse en dayanıklı caridina türü hangisidir önerilerinizi bekliyorum.
Hightech Aydınlatma Önerisi
Merhabalar aydınlatma hakkında yardımınıza ihtiyacım var ikisinden hangisini seçmeliyim ?
Akvaryum ölçüleri 50x40x40
1. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-extrem-b-3-sira-akvaryum-led-aydinlatma-40cm[/URL]
2. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-nano-plant-plus-hightech-seri-akvaryum-led-aydinlatma[/URL]
bu ikisinden birisi yeterli gelir mi ikisi de yeterli gelirse hangisi daha şık durur
Monte carlo ve rotala blood red ağırlıklı olucak akvaryumum şimdiden teşekkürler.
Merhabalar aydınlatma hakkında yardımınıza ihtiyacım var ikisinden hangisini seçmeliyim ?
Akvaryum ölçüleri 50x40x40
1. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-extrem-b-3-sira-akvaryum-led-aydinlatma-40cm[/URL]
2. [URL]https://atakanpetshop.com/orionled-nano-plant-plus-hightech-seri-akvaryum-led-aydinlatma[/URL]
bu ikisinden birisi yeterli gelir mi ikisi de yeterli gelirse hangisi daha şık durur
Monte carlo ve rotala blood red ağırlıklı olucak akvaryumum şimdiden teşekkürler.
Bitkili Akvaryum İçin Kum Seçimi
Merhaba arkadaşlar,
Monte carlo bitkisi için Jbl Manado kumunu tercih edicem tek başına yeterli gelir mi altına Jbl aquabasis koymalı mıyım ve oranları nasıl olmalı, aqubasis kullanmakla kullanmamak arasında büyük farklar var mıdır
teşekkürler,
Monte carlo dışında başka bitkiler de olacak[EDIT]Alidndr,2024-11-21 01:17:48[/EDIT]
Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim
Merhaba arkadaşlar,
Monte carlo bitkisi için Jbl Manado kumunu tercih edicem tek başına yeterli gelir mi altına Jbl aquabasis koymalı mıyım ve oranları nasıl olmalı, aqubasis kullanmakla kullanmamak arasında büyük farklar var mıdır
teşekkürler,
Monte carlo dışında başka bitkiler de olacak[EDIT]Alidndr,2024-11-21 01:17:48[/EDIT]
Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim
Betta Balığı Akvaryumu
[QUOTE=tsp7]Herkese hayırlı günler. Arkadaşlar 25*35*15 büyüklüğünde akvaryumum var önceden beta balığım vardı içinde ama 3 sene baktıktan sonra hakkın rahmetine kavuştu kendisi,nedenini anlayamadım ama yaşından dolayıdır diye tahmin ettim yada umdum diyelim. Bi müddet bu akvaryumda ne bakabilirim diye düşündüm fakat bulamadım tekrar bi tane fil kulak betta aldım ve dün itibariyle dinlendirdiğim suya koydum şuanda gayet iyi durumda iştahıda yerinde çokda güzel yüzüyor. Sizce akvaryuma taş eklemelimiyim daha önce çakıl taşı vardı ama daha sonra biyerde gördüm taşsızdı betta akvaryumu bende taşsız olacağını düşünerek çıkardım. Çakıl taşı ekleme konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim ekleyeyimmi eklemeyeyimmi? Ve başka önerisi olanlar varsa her türlü öneriye açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/86447/181120241435531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba Muhammet Bey,
Öncelikli olarak hayırlı olsun akvaryumda değiştirmeniz gereken bir kaç şey var
1. olarak suda mavilik var eğer bu mavilik metilen mavisiyse bir daha dökmeyiniz yararlı bakterileri de öldürerek suyun bakteri döngüsünü tamamıyla bozar ama eğer sera aquatan tarzı su düzenleyiciyse sorun teşkil etmez
2. olarak yapay bitkiyi çıkartın gün geçtikçe salınım yaparak balığınızı öldürebilir eğer taş dekoru da plastikse onu da çıkarın
3. olarak filtre Kaç L/H debisi fazlaysa betanızı yorabilir ve evet filtrenizi sürekli açık tutun
4. olarak akvaryuma biraz daha su ilave edebilirsiniz
5. olarak doğal kökler nötr kumlar ve bitkiler ekleyerek betanız için daha sağlıklı bir ortam oluşturabilirsiniz
saygılarımla,
[QUOTE=tsp7]Herkese hayırlı günler. Arkadaşlar 25*35*15 büyüklüğünde akvaryumum var önceden beta balığım vardı içinde ama 3 sene baktıktan sonra hakkın rahmetine kavuştu kendisi,nedenini anlayamadım ama yaşından dolayıdır diye tahmin ettim yada umdum diyelim. Bi müddet bu akvaryumda ne bakabilirim diye düşündüm fakat bulamadım tekrar bi tane fil kulak betta aldım ve dün itibariyle dinlendirdiğim suya koydum şuanda gayet iyi durumda iştahıda yerinde çokda güzel yüzüyor. Sizce akvaryuma taş eklemelimiyim daha önce çakıl taşı vardı ama daha sonra biyerde gördüm taşsızdı betta akvaryumu bende taşsız olacağını düşünerek çıkardım. Çakıl taşı ekleme konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim ekleyeyimmi eklemeyeyimmi? Ve başka önerisi olanlar varsa her türlü öneriye açığım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/86447/181120241435531.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba Muhammet Bey,
Öncelikli olarak hayırlı olsun akvaryumda değiştirmeniz gereken bir kaç şey var
1. olarak suda mavilik var eğer bu mavilik metilen mavisiyse bir daha dökmeyiniz yararlı bakterileri de öldürerek suyun bakteri döngüsünü tamamıyla bozar ama eğer sera aquatan tarzı su düzenleyiciyse sorun teşkil etmez
2. olarak yapay bitkiyi çıkartın gün geçtikçe salınım yaparak balığınızı öldürebilir eğer taş dekoru da plastikse onu da çıkarın
3. olarak filtre Kaç L/H debisi fazlaysa betanızı yorabilir ve evet filtrenizi sürekli açık tutun
4. olarak akvaryuma biraz daha su ilave edebilirsiniz
5. olarak doğal kökler nötr kumlar ve bitkiler ekleyerek betanız için daha sağlıklı bir ortam oluşturabilirsiniz
saygılarımla,
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE][QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE]
Aklımda olan soruları yanıtladınız değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim 🙏
[QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE][QUOTE=ÇaĞRı]
Est. Kusurluk bir durum yok, sadece anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum.
Arıtma suyu kullandığınızda zaten işin %90 ınını toprak ayarlıyor. Buna çok takılı kalmayın. Ben haftada 8litre su değişiyorum. Gh ını ölçün arıtma suyunun zaten 0'a yakın en fazla1 dir. çıkar. Tabi 30-40ppm dolaylarındaysa cihazdan çıkan su.
Arıtma suyum 37ppm. Tepeleme değil, silme çay kaşığı gh mineral kullandığımda 8litre suya 120-130-140ppm oluyor. Sizde böyle yapın demem. Yarım çay kaşığı kullanın karıştırın iyice 1 dakka bekleyin ölçüm yapın. Az geldiyse birazda daha ekleyin gh mineral aynı şekilde karıştırıp gene ölçün. Zaten 1-2 defa yaptıkdan sonra ne kadar ekleme yapacağınızı anlıyacaksınız ve pratiğe dökeceksiniz. Sıcaklıkta sıkıntı yoksa akvaryumda su değişimini gerçekleştiriyorum.
Ph,gh ve kh test kitlerim mevcut. Ayda 1 ölçüyorum, problem olmuyor. Zaten tds aletinizle 120-130ppm yakaladığınızda gh 4-5 ve kh 0 çıkar. Ben amazonia toprak kullanıyorum. Ph 6-6,5 civarında. Burdaki en önemli nokta, akvaryumda hiç bir dekorun yada akvaryum içinde ki nesnelerin nötr olması yani, salınım yapmaması lazım.
Yazın soğutma olayına gelirsek. Mersin gibi bir yerde sıcaklık sıkıntı. Akşam 22:00 da eve geliyorum işten, klimayı açıyorum. 20-21 derecede çalışır. Sabah 10:00 da evden çıkarken kapatıyorum. Akvaryum 22-23 derecede oluyor. Çift fanlı soğutucu kullanıyorum termostatlı. Akşam eve geldiğimde en fazla 27 derecede oluyor.
Bu şekilde bir döngüde gidiyorum.
İlk defa bakıcaksınız anlıyorum sizi. Bende ilk başladığımda ölümle karşılaştım, zor görünüyor çok kafa karıştırıyor. Ph olsun, gh olsun, kh olsun, iletkenlik olsun. Bir kaç ay sonra gözünüz kapalı yapıyorsunuz bu işlemleri. Suyu kokladığınızda burnunuzla ölçüyorsunuz gh'ını , ph'ını :)
Önemli nokta şu, arıtma suyu kullandığınızda, gerisini toprak hallediyor zaten. Sizin en önemli işiniz iletkenliği 120-140ppm arasında tutmak.
Akvaryumdan su eksildiğinde yani buharlaştığında heleki yaz aylarında ppm yükselir. Atıyorum 150-160ppm oldu. Eksilen suyu tamamlayın arıtma suyuyla gh mineral eklemeden. 160ppm suya 5-6 litre 40ppm arıtma suyu eklediğinizde, 120ppm civarına çekebiliyorsunuz. 40 litre akvaryumumdan örnekler veriyorum. Sizde kendinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
[/QUOTE]
Aklımda olan soruları yanıtladınız değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim 🙏
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=ÇaĞRı]
Öncelikle anlayamadığım nokta neden iletkenlik 0 istiyorsunuz ?
Bakacağınız canlı 120-140ppm suda yaşamaktadır.
Evinizde normal bir arıtma cihazı varsa, 30-40ppm, hadi diyelim 50ppm olsun.
Ben evdeki normal arıtma cihazından alıyorum suyu. İçilen kısımdan, öyle yok onu çıkar, şunu tak olayı yok. Koyuyorum lavaboya kovayı dolduruyorum kullanıyorum.
Bu kadar kolay bir olayı, neden zorlaştırmak istiyorsunuz anlamlandıramadım işin açığı.[/QUOTE]
İletkenlik dediğimiz şey suyun içindeki bütün katı maddeler diye biliyorum örnek veriyorum iletkenlik 0 olduğu zaman gh tozu eklediğimde iletkenlik artacak ve ben 120 iletkenlikte suyun içerisinde 5-6 gh olduğun bilicem. Tabiki ilk defa bu canlılıara bakıcam sizin tecrübelerinize ihtiyacım var 2 soru sormak istiyorum
1. 30-40 ppm su elde ettiğiniz zaman gh ını nasıl ölçüyorsunuz ve ne kadar gh tozu ekliyorsunuz
2. Yazın soğutmayı nasıl sağlıyorsunuz
Belki ben çok detay düşünüyorumdur arıtmadan su alıp eklesem de olur mu? ama bu sefer gh oranını nasıl tutturucam
Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim kendimi güzel ifade edemediysem kusura bakmayın 🙏
[QUOTE=ÇaĞRı]
Öncelikle anlayamadığım nokta neden iletkenlik 0 istiyorsunuz ?
Bakacağınız canlı 120-140ppm suda yaşamaktadır.
Evinizde normal bir arıtma cihazı varsa, 30-40ppm, hadi diyelim 50ppm olsun.
Ben evdeki normal arıtma cihazından alıyorum suyu. İçilen kısımdan, öyle yok onu çıkar, şunu tak olayı yok. Koyuyorum lavaboya kovayı dolduruyorum kullanıyorum.
Bu kadar kolay bir olayı, neden zorlaştırmak istiyorsunuz anlamlandıramadım işin açığı.[/QUOTE]
İletkenlik dediğimiz şey suyun içindeki bütün katı maddeler diye biliyorum örnek veriyorum iletkenlik 0 olduğu zaman gh tozu eklediğimde iletkenlik artacak ve ben 120 iletkenlikte suyun içerisinde 5-6 gh olduğun bilicem. Tabiki ilk defa bu canlılıara bakıcam sizin tecrübelerinize ihtiyacım var 2 soru sormak istiyorum
1. 30-40 ppm su elde ettiğiniz zaman gh ını nasıl ölçüyorsunuz ve ne kadar gh tozu ekliyorsunuz
2. Yazın soğutmayı nasıl sağlıyorsunuz
Belki ben çok detay düşünüyorumdur arıtmadan su alıp eklesem de olur mu? ama bu sefer gh oranını nasıl tutturucam
Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim kendimi güzel ifade edemediysem kusura bakmayın 🙏
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=bendeniztayfun]
İletkenlik düşük verir ama ph yüksek olur sana uygun olcağını sanmam iletkenlik için tamam ph düşürücü ile kullanırım dersen ozaman tamam. içme suyundan daha tasarruflu olur.
Aydınlatma için az gereksinimli bitkileri diğer bitki be dekorların gölge yapacağı şekilde konumlandırırsan sağlıklı olur.
Sana litre başına watt söylüyeyim daha kolay olur sana. Low tech bitki için litre başı 0,3 watt high tech için de 0,6-1 w arası aydınlatma kullanırsın. Ona göre hesapla herzaman [8)]
[/QUOTE]
Teşekkür ederim iletkenlik 0 verecek arıtma cihazı öneriniz var mı bunlar işe yarar mı
[URL]https://www.trendyol.com/arspurefilter/akvaryum-osmos-su-uretim-filtre-seti-p-61895260?boutiqueId=61&merchantId=127426&storefrontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true[/URL]
[QUOTE=bendeniztayfun]
İletkenlik düşük verir ama ph yüksek olur sana uygun olcağını sanmam iletkenlik için tamam ph düşürücü ile kullanırım dersen ozaman tamam. içme suyundan daha tasarruflu olur.
Aydınlatma için az gereksinimli bitkileri diğer bitki be dekorların gölge yapacağı şekilde konumlandırırsan sağlıklı olur.
Sana litre başına watt söylüyeyim daha kolay olur sana. Low tech bitki için litre başı 0,3 watt high tech için de 0,6-1 w arası aydınlatma kullanırsın. Ona göre hesapla herzaman [8)]
[/QUOTE]
Teşekkür ederim iletkenlik 0 verecek arıtma cihazı öneriniz var mı bunlar işe yarar mı
[URL]https://www.trendyol.com/arspurefilter/akvaryum-osmos-su-uretim-filtre-seti-p-61895260?boutiqueId=61&merchantId=127426&storefrontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true[/URL]
Caridina Karidesler İçin Su Değerleri
[QUOTE=Laterthanbefore]Osmos su yerine iletkenlik değeri düşük olan herhangi bir marka suyu kullanabilirsiniz içerik kısmında yazıyor.
Linkteki ürün insanları kazıklamak için üretilmiş gibi duruyor, çok bir faydası olmayacaktır
Işıklandırma şiddeti çok yüksek olmadığı sürece soruna yol açmaz ekstra bir olayı yok diye biliyorum.
[/QUOTE]
cevabınız için teşekkür ederim olarak ph ı kaç olan içme suyu seçmeliyim
[QUOTE=Laterthanbefore]Osmos su yerine iletkenlik değeri düşük olan herhangi bir marka suyu kullanabilirsiniz içerik kısmında yazıyor.
Linkteki ürün insanları kazıklamak için üretilmiş gibi duruyor, çok bir faydası olmayacaktır
Işıklandırma şiddeti çok yüksek olmadığı sürece soruna yol açmaz ekstra bir olayı yok diye biliyorum.
[/QUOTE]
cevabınız için teşekkür ederim olarak ph ı kaç olan içme suyu seçmeliyim
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 39 Üye
Online Kullanıcılar
aquariumkara,
DABARAKATO,
Koksal Gurkan,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Sungurr,
osmandbnl,
darkaura,
Hoppala,
sina cen,
Kınayu,
Mesaquarium,
Kuduoglu,
sinor,
tunahannn28,
pusathan01,
MiSoSiKiaN,
NightWist,
Ertug22,
0rnn,
Lepistes175,
erimgorgulu,
MEA84,
Conix,
Yiğitçelik,
K3r3m,
EfeC,
OzanUB,
Azem,
tarikyksl,
Cyber_Scout,
Hilmi22,
abstract07,
altum123,
speed944,
TolgahanA,
mkursun,
Rafayel,
mehaniches_vrmt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
