ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
gokberkgonenc
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
854
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Ekim 2006 21:20
Son Ziyaret:
12 Saat 8 Dakika önce
Toplam Mesaj:
1461 [0.30 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
44 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Harun Gökberk Gönenç
Doğum Tarihi:
23 Temmuz 1992
Yaş:
27
İl:
Istanbul
Meslek:
Mimar
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

[URL=https://www.kisa.link/Lyu3]Tuzlu su kurulum konum için tıklayınız[/URL] [B]Goko Resif[/B] Kurulum Tarihi Temmuz 2017 110-60-50h Ana Tank - 80.50.50 Sump AquareefPro2 Led Aydınlatma + 3 Mavi 1 beyaz 39w T5 Nac7 PS RW8 Sirkülasyon

SON 10 MESAJI

65x45x40h
Vay vay vay [8)]
30-40 Lt Deniz Akvaryumu
[QUOTE=Mustafa8100]Deniz akvaryumu hakkında hiçbir bilgim yok daha deniz suyunu nasıl yapıyoruz onu bile bilmiyorum 30-40lt kurmaya kalksam kaç TL tutar [/QUOTE]

Foruımda o kadar konu, o kadar yazı var. Araştırın okuyun. Ne güzel armut piş ağzıma düş.
Goko's Reefs / İki Resif Güncel Foto S.12-14
[QUOTE=Street Parrot]
Gökberk Bey son durum nedir[:?] İlaç işe yaradı mı?[/QUOTE]

İlacı almadım ki [:D] [:D]

Aslında şöyle, akvaryumda balık varken dünyadaki bütün ilaçları kullansam da %100 etki göstericeğini düşünmüyorum. Ve %0.000001 lik ihtimal bile riske atamam. Bu yüzden ilacı aslında balıkları akvaryumdan çıkardıktan sonra kullanmak daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum. Kafamda hala şüpheler var, örneğin ilacın prospektüsünde ısıyı 29-30 a çıkarın diyor. Ki bu ilaç mercan olan akvaryumlarda kullanılabilsin diye yapılmış. E ısıyı 29-30 a çıkarmak bütün mercanları ölüme sürüklemek demek. Hele hele kısa sürede bu seviyede artış çok riskli. Isıyı 28 e çıkarıp ilacı kullanınca da bu sefer acaba işe yaradımı tereddütü yaşamaktansa balıkları çıkarıp, bu ilacı kullanıp işimi garantiye almak istiyorum.
Goko's Reefs / İki Resif Güncel Foto S.12-14
[QUOTE=Street Parrot]Konuyu okumaya başladım ne güzel 2017 den günümüze kadar gelmiş diyordum. Büyük akvaryuma geçene kadar hastalık sorunda olmamış. Sonra hastalıklar başlamış üzücü olmuş.
Çok geçmiş olsun umarım bir an önce herşey yoluna girer.[/QUOTE]

Valla ne durmaya niyetim var, ne bozmaya niyetim var [:D]. Gözü kalanın gözü çıksın diyoruz, devam ediyoruz ne yapalım.

[QUOTE=Kınayu]Selamlar kardeşim büyük geçmiş olsun [:(] Bu detaylı açıklayıcı bilgiler ışığında inşallah sorunu çözersin .[/QUOTE]

Teşekkür ederim.

Madem konuya mesaj yazıldı ufak bir güncelleme yapiyim. 1.5 litrelik pet şişeden kapan yapmama rağmen balık yakalayamadım, şimdi 5 litrelik şişeden denemeyi düşünüyorum. Bu arada Prodac marka bir ilaç buldum. Teşhisi doğru koymak önemliydi, bütün gözlemler bu hastalığa çıkarıyor. Vebu hastalığın ilacını aslında hiç de istemesemde sanırım kullanıcam.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/281020190039281.jpg[/IMG]

İlaç bu ; Prodac Sanifish Oodiny Coral

İlacın mercanlara vs zarar vermediği yazıyor. Bakalım nasıl olacak. Ben yine de tüm balıkları çıkarmanın yolunu arıyorum. İşimi garantiye alıyim.


Bütün bunlar sanki yeterince canımı sıkmamış gibi, son eklediğim torchlardan en en en sevdiğim Aussi Black Torch canlımı ki 6 kafa tatlı tabağı kadar bir torchdu, Brown Jelly hastalığına kurban vermiş bulunmaktayım. Bu hastalığın da teşhisi doğru ancak bunun tedavisi vs yok. Neden olduğu da bilinmiyor. Kanser gibi bir hastalık LPS türü canlılar için. Hasta olan kafa kırılıp akvaryumdan uzaklaştırılmalı ki diğer kafalara ve LPS lere bulaşıcı bir hastalık. Malesef 3-5 saat içerisinde bütün torch u sarmış ve öldürüyordu. Bende komple çıkarıp attım ki diğer LPS lerime zarar vermesin.

Her gün farklı tecrübelerle devam ediyoruz. Biraz ihmal ettim farkındayım, mercan popülasyonu arttıkça element tüketimi de artıyor haliyle. Hiç test falan yapmıyordum ki sanıyorum su değişimi de yapmadığım için artık akvaryumdaki Potasyum tükendi yavaştan. Kh da düştü dolayısıyla Ca, Mg gibi değerler de oynadı. 2 günde KH ı ideal seviyelere çektim. İlk fırsatta günlük tüketimi hesplayıp dozaj pompasını devreye sokup sistemi daha da stabil hale getirmem şart. Mercanlar doldu taşıyor.

Sevgiler.
Nano Resif Kurulumu Detaylı Anlatımlarla
Selam,

Videolarınızı başından beri izledim. Öncelikle bu tarz bir seri yaparak hem kendinize bir günlük hem de yeni başlayanlara örnek olmak istemişsiniz güzel fikir tebrikler.

Ancak gerek kurulum gerek ilerleyiş bakımından malesef doğru bir yol/yöntem izlediğinizi söyleyemicem, kendi çapımda konuyu takip edenler için belki faydası olur bir kaç şey paylaşmak istiyorum.

[B]1 -[/B] Aldığınız akvaryumun mevcut aydınlatması yetersiz ki bunu kendiniz de farketmişsiniz ancak aldığınız önlem uzun vadede sorun çıkaracaktır. Sebebi ise mavi/beyaz dengesinin 2 ye hatta 3 e 1 olması gerektiği. Yani siz aslında flo yu beyaz tutup ledlerin hepsini mavi yapabilseydiniz bir nebze işe yarar bişeyler çıkardı ancak bu haliyle kısa sürede yosunlarla boğuşursunuz.

[B]2 -[/B] İlk kurulumda aldığınız Reeflowers Bacteria Feeder bakteri kültürü değildir. Bakteri besinidir. Bu ilk kurulumda sizin kullandığınız şekilde işe yaramaz. Zira oluşmamış bakteriyi besleyemezsiniz. Aldığınız katkıyı kullanabilmek için ya kayaları ıslak kurulu bir sistemden kurutmadan almanız gerekirdi, ya da su ile aşılama vs yapmak gerekirdi. Bu sebeple akvaryumunuzun belli düzene oturması zaman alacaktır. Tavsiyem Prodibionun BioClean ürünlerini incelemeniz. Tüp şeklinde bakteri ve besini olarak ayrı paketleri mevcut.

[B]3 -[/B] Hiç bir şekilde kumu tuzu kayayı ve suyu ekledikten sonra aldığınız canlılar beraber eklenmemeli kaldı ki kayıplarınız olmuş, olacaktır da. Ancak süreç siz kurulumu yaptıktan sonra aydınlatmayı ve filtrasyonu aktif edip diatom başladığı zaman temizlik ekibinin girmesi ve diatomnun ortadan kalkmasıyla balıkların girmesi şeklinde devam etmeliydi. Yani ; Kurulum - Diatom - Temizlik ekibi - Balık - Mercan şeklinde.

[B]4 -[/B] Üçüncü videoda tanıttığınız bacteria feeder harici diğer iki katkıyı kullanmayın. Ne kadar az kimyasal girerseniz o kadar sağlam şekilde ilerler kurulum. Açılmamışsa geri verin ya da birine hediye edin hiç bir zaman ihtiyacınız olmayacaktır.

[B]5 -[/B] Filtrasyon sistemine bioball koymuşsunuz, tam olarak göremesemde biobalların en aktif şekilde kullanımı su içerisinde ki genelde sumpta akıntı altında sürekli hareketli şekilde kullanılır. Sizin kullandığınız şekil hatalı diye düşünüyorum.

[B]6 -[/B] Beş numaralı yorumum tamamen ürünün kullanımı ile alakalıydı, Deniz akvaryumlarında bu medyaya ihtiyacınız yok. Onun yerine kaliteli kaya kullanmanız iy ibir deniz akvaryumu için tek ihtiyacınız olan şey. Unutmayın suyu filtreden çok sudaki mikroorganizmalar temizler, bu canlılara da gerekli ortamı kum ve kaya ile sağlarsınız. Bu yüzden sumplarda genelde, refigiumlar, bol bol canlı kaya vs olur. Normalde elyaf, sünger vs bile kullanılmaz.

[B]7 -[/B] Özellikle ilk kurulumlarda bir heves akvaryumcuya gidilip dolu canlı alınıyor, buna 12 sene geçmesine rağmen ben bile dahilim ancak kesinlikle çok çok emin olmadan ve özel canlılar değilse hele ithalatla vs gelen canlılara yönelmeyin. Hobicilerden alın. İstanbuldaysanız benimle iletişime geçin elimden geleni yaparım.

[B]8 -[/B] Testlerinizi çok güzel not etmişsiniz, ben mi kaçırdım bilmiyorum ama o kadar testi hangi markalarla yaptığınızı bilmiyorum. Komple test kitlerine güvenmeyin, Salifert, hanna, fauna marin gibi testlerin tekil testlerini kullanın. JBL alıp da tek skaladan 12 elementin değerine bakmanız hiiiç bir sonuç vermez aksine yanıltır bilginiz olsun. Aynı şekilde hidrometre kullanmayın, güzel bir refraktometre alın.

[B]9 -[/B] Protein Skimmer kullanımını hafife almayın, ben ps kullanmak istemiyorum diyorsanız da 6 nolu yorumumu hatırlatarak yineliyim, en en en önemli faktör biolojik denge. Onu yakalarsanız su değişimi yapmasanız da akvaryum tolere eder, yem kabı boşaltsanız da. Önemli olan bu dengeyi kurabilmek ama malesef bu bağlamda iyi bir yolda olduğunuzu söyleyemicem.

[B]10 -[/B] Dalga motoru göremedim sanırım düşünmüyorsunuz.

[B]11 -[/B] Akvaryum kapaklı olduğu için buharlaşma minimumda ve dolayısıyla su eksilmiyor sanıyorum, ancak deniz akvaryumlarında üstü kapalı sistemler pek önerilmez. Sebebi zamanla kapakta tuz birikmesi ve kopan tuz parçalarının akvaryuma düşüp ani tuzluluğun değişmesidir. Örneğin zamanla yukarıda biriken tuzun lap diye en sevdiğiniz mercanın üzerine düşmesini ve yanmasına sebep olmasını istemezsiniz. Ayrıca sıcaklıkla ilgili sorunlar da çıkarır. Suyun buharlaşmasına izin verin, su tamamlama kurup su seviyesini sabit tutun. Akvaryum hacminiz ufak dolayısıyla değerler daha hassas.

[U]Yerinizde olsam,
* Madem var bm qq1 ps düzenli şekilde kullanırım.
* Ufak ama etkili bir dalga motoru eklerim sw2-4 gibi.
* Akvaryumun kapağını söker eliniz de yatkınken 3 mavi 1 beyaz olacak şekilde t5 aydınlatma koyar aralarına da 15 x 1w royal blue led koyarım.
* Tepe filtreden herşeyi çıkarır file içinde fiji parçaları, refigium bitkileri vs koyar ufak bir kitap okuma lambasıyla tepe refigium a dönüştürürüm. Çok istiyorsanız file içerisinde aktif karbon koyabilirsiniz.
* Elimdeki bacteria feeder hariç tüm katkıları ve kimyasalları çıkarır, yerine prodibio bioclean alırım.[/U]

Bu şekilde kısa sürede uzun soluklu bir serüvene yelken açarsınız. Dikkate alıp almamak size kalmış, ben sadece konuyu okuyanlar için kendi yorumlarımı ve tecrübelerimi paylaşıyorum.

İyi günler

[EDIT]gokberkgonenc,2019-10-21 15:35:57[/EDIT]
Goko's Reefs / İki Resif Güncel Foto S.12-14
Selam,

Akvaryumda balıklardan yana bir türlü sağlıklı ortamı oluşturamadım son zamanlarda. 7/24 UV çalıştırmama rağmen balıklarım hastalıkla mücadele ediyor. Palyaçolar ve chromislerde hiç bişey yok. Yellow watchman çift de problemsiz. Ancak 2 yıldan fazladır bende olan Blue Tangimi dün kaybettim. Şu an powder da benek olmuş durumda. Bakalım hep beraber görücez. Elimdeki balıklar toparlayana kadar uzun bir süre balık almayı düşünmüyorum açıkcası. Bu parazit ile ilgili tam olarak bir sonuç bulabilmiş de değilim ama şunu söyleyebilirim bildiğimiz hastalıklardan değil. Bu işi layıkıyla yapan bir tanıdığımızın su ürünleri bölümünden prof hocasının canlıların ölüm şekli ve gözlemleriyle alakalı aşağıdaki sonuçlara vardığını söyleyebilirim. Hatalığın Oodinium olduğunu düşünüyoruz. Tedavi sürecinde ışıkları kapalı tutmak tarzı yöntemler var -aşağıda detaylı olarak görebilirsiniz- ancak mercan dolu akvaryumda bunu yapmak imkansız. Hadi balıkları çıkarıp karantina yapalım desek, o da imkansız gibi çünkü koca akvaryumda hepsini çıkarmak işkenceye dönüşecektir. Ne yapacağımı bilemiyorum.

[B]Oodinium Hastalığı Nedeni :[/B]
Oodinium'u bir balıkta tanımanız için onun ne olduğunu bilmeniz gerek öncelikle. Tatlı sularda yaşayan Oodinium limnectum bir Dinoflagellate'tır. Yani aslında okyanuslardaki plantonların grubundan parazitik bir algaedir. Zoologlar onu 'protozoa' ailesine dahil ediyorlar, buna karşılık botanistlere göre Oodinium bir 'algae'. İnce saç benzeri uzantıları olduğundan protozoandırlar, ancak yeşil klorofil pigmentleri nedeniyle daha çok algae olarak sınıflandırılırlar. Balığın en yumuşak dokusuna uzantılarını yerleştirir ve içinde bulunan renk pigmentleri vasıtasıyla ışığı kullanarak dokuyu yiyeceğe çevirir. Balığın en yumuşak dokusu solungaçlarının iç kısımları olduğundan parazit ilk olarak oraya yerleşme eğilimindedir. Birkaç günlük beslenme sonrasında uzantılarını çıkartıp tankın dibine düşer ve bir kist oluşturur. Kistin içinde 250 veya daha fazla dinaspor oluşur,kist çatlar ve dinasporlar serbest yüzer safhaya geçip yeniden av aramaya başlarlar. Oodinium aracı bir canlı olmadan çoğalamaz, ancak yetişkin bir parazit türüne göre 28 saat ile 1 ay arası aracısız kendi başına yaşayabilir. Tüm yaşam döngüsünü (dinoflagellate-kist-dinospor safhaları) 6 ile 12 gün gibi uzun bir devrede tamamlar. Bu döngüde ilaca karşı en hassas safhası kistten çıkıp sebest yüzen dinosporlara dönüştüğü safhadır.

[B]Oodinium Hastalığı Belirtileri :[/B]
Parazitler ilk olarak solungaçlara yerleştiğinden ilk belirtiler balığın enfeksiyon kaptığı 6-8 saat içerisinde sık nefes almaya başlamasıdır. Bir balığın normal nefes alıp vermesi dakikada 60-90 iken sık nefes alıp vermesi ile sayı dakikada 200-300'e çıkıyor. Normalde gözle görülemeyecek kadar küçük parazitler balığın vücudunu kaplayıp o bildik sarı pudra görüntüsünü meydana getirdiklerinde hastalık oldukça ileri bir safhadadır. Gene de oodinium'u en iyi tanıma imkanı balığı neredeyse tümden kaplayan sarı pudra şekeri, veya altın sarısı toz, şeklindeki görüntüdür. Bu tozlar aslında parazitin kist oluşturup balığa yaptışığını gösterir. Yani her bir toz zerreciği içinde yüzlerce dinspor barındıran bir kist. Beyaz benek ile karıştırılabildiği söylense de bu pek doğru değil. Beyaz benek beyaz kristal tuzu andırır, ve kistler genelde yüzgeçlerdedir. Oodinium sarıdır, kistler çok daha miniktir ve yüzgeçlerden önce vücutta büyük alanları kaplar. Oodinium'un akvaryumlara nasıl bulaşabildiği kesin olarak saptanamamıştır, fakat deneyimler gösteriyor ki, parazit özellikle nitrit-nitrat seviyeleri yükseldiğinde çoğalma eğilimi gösteriyor. Özellikle yavru tanklarında oodinium'a dikkat edin. Yavrularda çok yüksek ölüm oranlarına yol açabilir. Bunun dışında uzun süre soğuk suya maruz kalmış balıklarda ve uluslararası-yurtiçi nakil edilen balıklarda da oodinium'a çok sık rastlanıyor.

[B]Oodinium Hastalığı Tedavi Yoları :[/B]
İlk belirtileri olan sık nefes almayı fark etmeseniz bile sarı toz bölgeleri gördüğünüz an harekete geçin. İlaçtan önce akvaryumu her türlü ışıktan uzak tutun. Oodinium parazitleri fotosentez yaparak beslendiğinden ilk olarak tankın etrafını koyu renkli bir kağıt ile kaplayarak ışığı kesin. Işık almayan bir köşeye balıkların durumunu izleme imkanı verecek bir pencere açın. Piyasada oodinium'u tedavi ettiğini belirten ilaçlar vardır. Asla deniz canlıları için hazırlanmış oodinium ilaçlarını satın almayın, çünkü tuzlu sulardaki oodinium (Amyloodinium ocellatum) bakır bazlı ilaçlar ile yok ediliyor ve bakır tatlı su balıkları için yüksek oranda zehirli bir madde. Piyasada satılan oodinium ilaçlarının özellikle formalin-malachite yeşili bir karışımdan oluştuğunu kontrol edin. Bulamıyorsanız kendiniz ayrı ayrı alacağınız formalin ile malachite yeşilini karıştırın. Yumuşak sularda 10 litreye 1 mg, sert sularda 10 litreye 2 mg seklinde en az 5 gün kullanın. İlk günlerde iyileşme belirtisi görseniz bile ilacı kesmeyin. Tüm hastlıklarda olduğu gibi filtre süngerini ve aktif karbonu çıkarın tedavi boyunca. Formalin kullanırken sularınızın çok temiz olduğuna dikkat edin. Ayrıca tedavi boyunca ilaç kullanımından önce her gün en az %20 su değiştirin, çünkü oodinium yukarıda belirtildiği gibi nitrit-nitratların varlığında ilerleme eğilimi gösteriyor. Tam iyileşme gördüğünüzde tedaviyi kesin, 1 hafta sonra tekrar 3 günlük bir tedavi uygulayın. Yukarıda belirtilen hiçbir ilacı bulamıyorsanız antibiyotik uygulayın. Ancak antibiyotiğin bakteriyel etkili değil daha çok parazitik etkili güçlü bir antibiyotik olmasına dikkat edin. Tedaviyi en az 4 gün sürdürün, ve aynı formalin-malachite yeşili tedavisinde olduğu gibi her gün su değiştirmeye gayret edin. Tedavi bittikten sonra %50 su değiştirin, 1 hafta sonra 3 günlük tedavi tekrar uygulayın.
Oodinium ilacı
Kadife hastalığı içindir.
Tatlı su ve tuzlu su akvaryumları içindir.
Tatlı sularda oodinium pllularis, tuzlu sularda amyloodihi ocellatumların sebep olduğu velvet hastalığına karşı çok etkilidir.
Aynı zamanda akvaryuma yeni balık koymadan önce önlem ve karantina uygulamaları için en iyi üründür.
Omurgasız canlıların bulunduğu akvaryumlar için zararlıdır.
Deniz balığı tedavilerinizi ayrı izde bir kap veya akvaryumda yapmanız tavsiye edilir.

[B]Kullanım Şekli:[/B]

10 gün 100 lt. suya 10 ml uygulayınız.
2. gün Azoo CU testi ile cu ++ seviyesini ölçünüz.
İdeal cu ++ seviyesi 0,3 mg/1 dir.
Çıkan değer düşükse 1. gün uygulamasını tekrar ediniz.
3. gün 2. günkü uygulamayı tekrar ediniz.
Erken önlem almak için 100 lt suya 5 ml. ekleyiniz.
Uygulama esnasında aktif karbonu çıkartınız.
Tedaviden sonra suyun % 50 sini değiştiriniz ve aktif karbonu tekrar koyunuz.
Bitki ve mercan akvaryumları için tavsiye edilmez.

Saygılar
Goko's Reefs / İki Resif Güncel Foto S.12-14
[QUOTE=genckanat]Gökberk Hocam, ben burayı uzun zamandır boşlamıştım şimdi yeni gördüm mesajlarınızı. Kayıplarınıza çok üzüldüm inanın, aynısını daha önce yaşadığım için neler hissettiğinizi anlıyorum. Ben de ikinci tankta yavaştan gidiyorum ve artık her gördüğüm canlıyı almıyorum. Eski evdeki gibi karantina akvaryumum da yok.
En son 3 hafta önce Yellow Tang aldım, takip ediyorum sürekli benek benimkinde de var ama bir azalıyor bir artıyor, diğerlerine bulaşmadı 3 haftadır inşallah birşey olmaz.

Siz daha iyi bilirsiniz tabi ama o güzel tanka ben hep hobici balığı alırım bundan sonra...[/QUOTE]

Teşekkür ederim oluyor böyle şeyler. Yapmayacağım bir hata yaptım ama sıkıntı yok. Motivasyonum aynen devam ediyor. Geçen hafta çok güzel bir çift watchman goby ekledim. Sistemde şu an olabilecek tek sıkıntı nazar [:D][:D[:D]
Goko's Reefs / İki Resif Güncel Foto S.12-14
[QUOTE=34ahmet34]Merhaba,
Konunuzu baştan sona inceledim ama 60.50.50 nano tankta konuyu açmışsınız aynı konu ve başlıkta 110.60.50 resifle devam ediyorsunuz bu biraz konu takibi açısından uyumsuz olmuş.
Balık kayıplarınıza üzüldüm.
Mercan gelişimleri iyi soft ve lps genelde, sps ye geçmeyi düşünüyormusunuz.?
İyi hobiler.[/QUOTE]

Valla tek konuya bile anca bu kadar ilgi çekebildim. 2. bir konu ile uğraşamam sanırım. Şu an balık olarak Blue Tang, palyaço çiftim, 4 chromis ve favorim powder black tang var. Sps denemelere başladım, aslında uzun zamandır 3-4 çeşit plate mevcut. Aynı zamanda yavaştan milka, forest fire vs tarzı canlılar girmeyi düşünüyorum.
Goko's Reefs / İki Resif Güncel Foto S.12-14
Selamlar,

Nazara gelmiştik ama çabuk toparladık. Bu sırada ufak tefek upgrade ler oldu;

* Sumpa wifili elektrik panosu ekledim. Bu sayede Her akşam düzenli girdiğim AquaForest ABVE katkıları esnasında ps yi kolayca wifi üzerinden kapatıp aşağıdaki fotoları çekmek için akıntı ve motorları durdurabildim.

* Aydınlatmamdan normalde çok memnundum ama nereden estiyse bir anda T5 takviyesi yapmak geldi içimden, Pro2'nin 2 sağına 2 soluna olmak üzere 4 tane 39W T5 ekledim. Lambaların 3 tanesi mavi ( sylvania coralstar ), 1 tanesi beyaz ( sylvania marinestar ). Şimdilik günde 5 saat yanıyorlar. T5 ler eklendikten sonra led üzerinden beyazların hepsini kapattım, sadece kırmızı, yeşil, uv ve maviler yanmakta. Zamanla leddeki beyazların düzeni olan 10 saate çıkarırım muhtemelen.

* Ofisteki akvaryumu ilgilenemediğimden bozdum, dolayısıyla oradaki ekipmanları ve canlıları genel olarak elimde tutuyorum. Mangrove kökleri şu an evde sump içerisinde 2700K bir ampul ile normal akvaryum aydınlatmasına ters olarak 4 saat çalışıyor. Düşük bütçeli refigium diyebiliriz ki orta vadede bu konu hakkında çalışmalarım / düzenlemelerim olacak.


Güncel görseller aşağıda iyi seyirler.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192352091.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192352401.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192352421.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192352431.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192352541.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192352571.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192352571.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192353071.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192353191.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192353311.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15655/040920192353451.jpg[/IMG]

Sevgiler.
Sistem Çöktü
Merhaba,
Sistem hakkında daha fazla detay verebilir misiniz ?

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,784,454 Mesaj
  • 406,864 Konu
  • 91 Forum
  • 144,338 Forum Üyesi
  • 1,465 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,869 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.