Şikayet Var! Kuralları Hakkında.
Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2019 14:49
Bu bölümde çok sık gördüğüm bir durum var.
Birisi kötü bir tecrübe yaşıyor ve bunu mevcut kurallar dahilinde sonunda buraya taşıyor. Burada sanırım amaç, yaşadığı kötü tecrübeyi diğer forum üyeleri ile paylaşmak, uyarmak ya da burada oluşan tepki ile bir sonuca ulaşmak.
Ancak birisi mağduriyetini anlatırken bir başkasının yaşadığı olumlu tecrübeleri burada paylaşmasını anlamıyorum. Yani sizin
yaşadığınız iyi tecrübe arkadaşın mağduriyetini telafi mi ediyor? 3 doğru 1 yanlışı götürüyor mu? nedir?
Adam kazıklanmış, mağdur edilmiş, birisinin çıkıp "Ya ben de alış veriş yaptım, çok memnum kaldım." demesinin amacı nedir? Elbette memnun kalanlar da memnuniyetlerini belirtebilirler ama bunun yeri burası değil ki. Bunun için geri bildirim var, sitelerin kendi geri bildirimleri var.
Bu tür yorumların son derece rahatsız edici ve konunun amaca ulaşmasını engellediğini düşünüyorum. Şikayet Var! kuralları arasına bu tür 'yaşanan olayla ilgili olmayan yorumların yapılmaması, yapılan yorumların silinmesi' kuralının getirilmesini tavsiye ediyorum.
Birisi kötü bir tecrübe yaşıyor ve bunu mevcut kurallar dahilinde sonunda buraya taşıyor. Burada sanırım amaç, yaşadığı kötü tecrübeyi diğer forum üyeleri ile paylaşmak, uyarmak ya da burada oluşan tepki ile bir sonuca ulaşmak.
Ancak birisi mağduriyetini anlatırken bir başkasının yaşadığı olumlu tecrübeleri burada paylaşmasını anlamıyorum. Yani sizin
yaşadığınız iyi tecrübe arkadaşın mağduriyetini telafi mi ediyor? 3 doğru 1 yanlışı götürüyor mu? nedir?
Adam kazıklanmış, mağdur edilmiş, birisinin çıkıp "Ya ben de alış veriş yaptım, çok memnum kaldım." demesinin amacı nedir? Elbette memnun kalanlar da memnuniyetlerini belirtebilirler ama bunun yeri burası değil ki. Bunun için geri bildirim var, sitelerin kendi geri bildirimleri var.
Bu tür yorumların son derece rahatsız edici ve konunun amaca ulaşmasını engellediğini düşünüyorum. Şikayet Var! kuralları arasına bu tür 'yaşanan olayla ilgili olmayan yorumların yapılmaması, yapılan yorumların silinmesi' kuralının getirilmesini tavsiye ediyorum.
Beğenenler: [T]206061,Black37[/T][T]204118,keremmina11[/T][T]212215,Dkaya[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2019 02:33
Söylediğinize bazı örnekler açısından katılıyorum. Hakikaten çok gereksiz durabiliyor. Fikrinize saygı duymakla beraber "konuyla ilgili olmayan yorumların yasaklanması" fikrine tamamen karşı olduğumu belirtmek isterim. "Konu" dediğiniz şikayette bulunan kişinin vakası ise; spesifik vakayla ilgili olmayan yorumların hepsinin silindiği durumda başlık sahibi yalnız kalacaktır çünkü o kişinin dışında o vakayla alakalı kimse olamayacaktır. Geriye kalan yapılabilecek tek yorum "Geçmiş olsun." olacaktır. Ki bu da en az olayın aksine olumlu deneyimleri olan kişilerin bu deneyimlerini aktarması kadar gereksiz olacaktır.
"Konu"yu geniş tutarak, kişinin mağduriyet yaşadığı firmayla ilgili diğer yorumlardan sadece olumsuz deneyimlerine yazılmasına izin verilmesi de hem çalınıp hem oynanması gibi bir algıya sebebiyet verecektir. Bence olumlu yorumların da alınması daha objektif bir fikir vermesi açısından yararlı.
1. Kişinin yaşadığı tecrübe insanlığa, hukuka, adaba, ahlaka veya ticaret etiğine sığmayacak kadar büyük bir şeyse zaten yapılan olumlu yorumlara odaklanılmaz.
2. Ancak uğranılan haksızlık veya ayıp daha az önem teşkil eden veya tamamen insan olmanın kusurlarından kaynaklanan küçük bir hataysa, olumlu yorumların yapılması, diğer üyelerde genel olarak olumlu algı yaratabilmiş bir firmanın ticari itibarının forum nezdinde karalanmasını engelleyecektir.
Yaklaşık 3 senedir onlarca kez alışveriş yaptığım alışveriş sitelerinde yüksek oy alan firmaları seçiyorum. Bu zamana kadar sadece bir kez olumsuz deneyim yaşadım. Yanlış sipariş getirildi ve firmaya durumu ilettiğimde yanlış getirilen siparişi hediye ederek doğrusunu gönderdiler. Yani iyi firmalar küçük hatalar yapabiliyor ama tüketici bunu bildirdiğinde zararı da gideriyor. Küçük hataları görmezden gelen firmalar zaten yukarıda saydığım tiplerden 1. gruba giriyor ve küçük de olsa hatanın, zararın, ayıbın giderilmemesi durumunda okuyan kişinin olumlu yorumları görmezden geleceğine inanıyorum. [EDIT]kaizerdar,2019-01-13 15:49:30[/EDIT]
"Konu"yu geniş tutarak, kişinin mağduriyet yaşadığı firmayla ilgili diğer yorumlardan sadece olumsuz deneyimlerine yazılmasına izin verilmesi de hem çalınıp hem oynanması gibi bir algıya sebebiyet verecektir. Bence olumlu yorumların da alınması daha objektif bir fikir vermesi açısından yararlı.
1. Kişinin yaşadığı tecrübe insanlığa, hukuka, adaba, ahlaka veya ticaret etiğine sığmayacak kadar büyük bir şeyse zaten yapılan olumlu yorumlara odaklanılmaz.
2. Ancak uğranılan haksızlık veya ayıp daha az önem teşkil eden veya tamamen insan olmanın kusurlarından kaynaklanan küçük bir hataysa, olumlu yorumların yapılması, diğer üyelerde genel olarak olumlu algı yaratabilmiş bir firmanın ticari itibarının forum nezdinde karalanmasını engelleyecektir.
Yaklaşık 3 senedir onlarca kez alışveriş yaptığım alışveriş sitelerinde yüksek oy alan firmaları seçiyorum. Bu zamana kadar sadece bir kez olumsuz deneyim yaşadım. Yanlış sipariş getirildi ve firmaya durumu ilettiğimde yanlış getirilen siparişi hediye ederek doğrusunu gönderdiler. Yani iyi firmalar küçük hatalar yapabiliyor ama tüketici bunu bildirdiğinde zararı da gideriyor. Küçük hataları görmezden gelen firmalar zaten yukarıda saydığım tiplerden 1. gruba giriyor ve küçük de olsa hatanın, zararın, ayıbın giderilmemesi durumunda okuyan kişinin olumlu yorumları görmezden geleceğine inanıyorum. [EDIT]kaizerdar,2019-01-13 15:49:30[/EDIT]
Beğenenler: [T]204118,keremmina11[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2019 03:39
Karşıt yorumların silinmesi gibi bir anlayış forum tanımına ters.. Ayrıca yorumların çeşitliliği, okuyan kişiyi farklı deneyim veya bakış açılarına sürükler.. Tek pencereden bakmak olmaz. Bir konu hakkındaki fikirlerimiz, çok sesli olursa sağlıklıdır.. Öbür türlüsi daha kötüdür.. Bahsettiğiniz konu bir tek kurumsal firmalar değil kişileri de kapsıyor..
Ben şimdi bir konu açıp Devrim Bey şöyledir böyledir diye atıp tutsam, birisi de çıkıp : "Hayır Devrim Bey gayet saygılı ve beyefendi birisidir böyle birşey yapmaz.." dese ve bu yorum silinse sadece benim sabit fikrim kalsa ? Mantıklı mı ?
Ben şimdi bir konu açıp Devrim Bey şöyledir böyledir diye atıp tutsam, birisi de çıkıp : "Hayır Devrim Bey gayet saygılı ve beyefendi birisidir böyle birşey yapmaz.." dese ve bu yorum silinse sadece benim sabit fikrim kalsa ? Mantıklı mı ?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2019 13:05
QUOTE=capo di capi]Karşıt yorumların silinmesi gibi bir anlayış forum tanımına ters.. Ayrıca yorumların çeşitliliği, okuyan kişiyi farklı deneyim veya bakış açılarına sürükler.. Tek pencereden bakmak olmaz. Bir konu hakkındaki fikirlerimiz, çok sesli olursa sağlıklıdır.. Öbür türlüsi daha kötüdür.. Bahsettiğiniz konu bir tek kurumsal firmalar değil kişileri de kapsıyor..
Ben şimdi bir konu açıp Devrim Bey şöyledir böyledir diye atıp tutsam, birisi de çıkıp : "Hayır Devrim Bey gayet saygılı ve beyefendi birisidir böyle birşey yapmaz.." dese ve bu yorum silinse sadece benim sabit fikrim kalsa ? Mantıklı mı ?[/QUOTE]
Bence mantıklı. Eğer sizi mağdur etmişsem ve siz bunu ispatlayarak, delillerle buraya yazıyorsanız mantıklı.
Eğer ki burası bir şikayet sayfası değil de insanlar,firmalar hakkında görüşlerimizi yazdığımız bir yer ise o şekilde olabilir.
Monolog diyalog mevzusu değil, amaç monolog ya da diyalog yaratmak değil ki. Adam mağdur olmuş, şikayet etmiş, konu nasıl ilerlemeli? Amaç burada kişinin mağduriyetini -yapılabiliyorsa- gidermenin yollarını aramak ve olası yeni mağduriyetleri gidermek değil mi?
Konunun uzayıp gitmesine gerek de yok. Ben şahsen mağdur edildi isem, buraya yazma amacım bu olurdu. Mağduriyetimi gidermek için fikirler varsa onları duymak ve insanları haberdar etmek. Fikir yoksa konu boş dursun, insanlar okusun yeter. Ama ben mağdur edilmişken biri çıkıp ya aslında çok iyi adamdır yorumunu duymak en anlamsızı ve sinir bozucusu.
Ben şimdi bir konu açıp Devrim Bey şöyledir böyledir diye atıp tutsam, birisi de çıkıp : "Hayır Devrim Bey gayet saygılı ve beyefendi birisidir böyle birşey yapmaz.." dese ve bu yorum silinse sadece benim sabit fikrim kalsa ? Mantıklı mı ?[/QUOTE]
Bence mantıklı. Eğer sizi mağdur etmişsem ve siz bunu ispatlayarak, delillerle buraya yazıyorsanız mantıklı.
Eğer ki burası bir şikayet sayfası değil de insanlar,firmalar hakkında görüşlerimizi yazdığımız bir yer ise o şekilde olabilir.
Monolog diyalog mevzusu değil, amaç monolog ya da diyalog yaratmak değil ki. Adam mağdur olmuş, şikayet etmiş, konu nasıl ilerlemeli? Amaç burada kişinin mağduriyetini -yapılabiliyorsa- gidermenin yollarını aramak ve olası yeni mağduriyetleri gidermek değil mi?
Konunun uzayıp gitmesine gerek de yok. Ben şahsen mağdur edildi isem, buraya yazma amacım bu olurdu. Mağduriyetimi gidermek için fikirler varsa onları duymak ve insanları haberdar etmek. Fikir yoksa konu boş dursun, insanlar okusun yeter. Ama ben mağdur edilmişken biri çıkıp ya aslında çok iyi adamdır yorumunu duymak en anlamsızı ve sinir bozucusu.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2019 13:25
Bir firma, kişi yada kurum mümkün değil ki her muhattabını memnun edebilsin veya mükün değil ki herkesi mağdur edebilsin..
Sadece memnun olanların oluştuğu bir bildirim sayfası nasıl sağlıklı kaynak değilse, sadece memnun olmayanların oluşturacağı bir ortam da aynı şekildedir.
Konuyla hiç fikri olmayan biri olarak girip sadece şikayet durumu ile ilgili birşey okursa, tek yönlü bir intiba ile yaklaşır.. Belki işini çok iyi yapan birisidir ama %1 oranla bir memnuniyetsizlik vardır insanlık hali ve bu hatayı kurumun genel politikası gibi lanse ettirmek etik midir ? Bunun aksini düşünüyorsanız, bir satıcının satış sitelerinde olumsuz bildirimlerin silinip sadece olumlu bildirimlerin kalmasını da normal bulmanız gerekir tutarlı biri olarak. Ben buna da katılmıyorum.
Sadece memnun olanların oluştuğu bir bildirim sayfası nasıl sağlıklı kaynak değilse, sadece memnun olmayanların oluşturacağı bir ortam da aynı şekildedir.
Konuyla hiç fikri olmayan biri olarak girip sadece şikayet durumu ile ilgili birşey okursa, tek yönlü bir intiba ile yaklaşır.. Belki işini çok iyi yapan birisidir ama %1 oranla bir memnuniyetsizlik vardır insanlık hali ve bu hatayı kurumun genel politikası gibi lanse ettirmek etik midir ? Bunun aksini düşünüyorsanız, bir satıcının satış sitelerinde olumsuz bildirimlerin silinip sadece olumlu bildirimlerin kalmasını da normal bulmanız gerekir tutarlı biri olarak. Ben buna da katılmıyorum.
Beğenenler: [T]204118,keremmina11[/T]
+1: [T]29591,Neothauma [/T][T]202876,AmazonDream[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2019 15:21
[QUOTE=capo di capi]Bir firma, kişi yada kurum mümkün değil ki her muhattabını memnun edebilsin veya mükün değil ki herkesi mağdur edebilsin..
Sadece memnun olanların oluştuğu bir bildirim sayfası nasıl sağlıklı kaynak değilse, sadece memnun olmayanların oluşturacağı bir ortam da aynı şekildedir.
Konuyla hiç fikri olmayan biri olarak girip sadece şikayet durumu ile ilgili birşey okursa, tek yönlü bir intiba ile yaklaşır.. Belki işini çok iyi yapan birisidir ama %1 oranla bir memnuniyetsizlik vardır insanlık hali ve bu hatayı kurumun genel politikası gibi lanse ettirmek etik midir ? Bunun aksini düşünüyorsanız, bir satıcının satış sitelerinde olumsuz bildirimlerin silinip sadece olumlu bildirimlerin kalmasını da normal bulmanız gerekir tutarlı biri olarak. Ben buna da katılmıyorum.[/QUOTE]rı
Dikkatinizi çekereim burası bildirim sayfası değil. Şikayet sayfası. Şikayet sayfasına övgüler de mi yazılsın diyorsunuz?
Tek olaylar ister % 1 olsun ister % 0,001 olsun ayrı ayrı ele alınır. Hukukta kimsenin suçu daha önce iyi işler yapmıştı diye affedilmez. Dikkate bile alınmaz. Mağdur kişinin mağduriyeti bu şekilde giderilmez.
Satıcı herkesi ama herkesi memnun etmek zorundadır. Kimseyi mağdur etme hakkı yoktur. Hata yapmak başka bir şey. Hata herkes yapabilir. Burada insanların paylaştıkları şeyler satıcıların yaptıkları hatalar değil, hatanın telafi edilmemesi ve bu hatadan dolayı kişinin mağdur olması.
[QUOTE=kaizerdar]
2. Ancak uğranılan haksızlık veya ayıp daha az önem teşkil eden veya tamamen insan olmanın kusurlarından kaynaklanan küçük bir hataysa, olumlu yorumların yapılması, diğer üyelerde genel olarak olumlu algı yaratabilmiş bir firmanın ticari itibarının forum nezdinde karalanmasını engelleyecektir.
[/QUOTE]
Bu başka bir şey. Şikayet eden haksız bir şikayet yapmış ise elbette sorgulanabilir. Ama bu tabi ki "ben çok memnun kalmıştım" diye yapılmamalı. Söylemek istediğim sizin memnun kalmanızın, daha önce yaşadığınız olumlu tecrübelerin şikayetle ilgisi olmamasıdır.
Sadece memnun olanların oluştuğu bir bildirim sayfası nasıl sağlıklı kaynak değilse, sadece memnun olmayanların oluşturacağı bir ortam da aynı şekildedir.
Konuyla hiç fikri olmayan biri olarak girip sadece şikayet durumu ile ilgili birşey okursa, tek yönlü bir intiba ile yaklaşır.. Belki işini çok iyi yapan birisidir ama %1 oranla bir memnuniyetsizlik vardır insanlık hali ve bu hatayı kurumun genel politikası gibi lanse ettirmek etik midir ? Bunun aksini düşünüyorsanız, bir satıcının satış sitelerinde olumsuz bildirimlerin silinip sadece olumlu bildirimlerin kalmasını da normal bulmanız gerekir tutarlı biri olarak. Ben buna da katılmıyorum.[/QUOTE]rı
Dikkatinizi çekereim burası bildirim sayfası değil. Şikayet sayfası. Şikayet sayfasına övgüler de mi yazılsın diyorsunuz?
Tek olaylar ister % 1 olsun ister % 0,001 olsun ayrı ayrı ele alınır. Hukukta kimsenin suçu daha önce iyi işler yapmıştı diye affedilmez. Dikkate bile alınmaz. Mağdur kişinin mağduriyeti bu şekilde giderilmez.
Satıcı herkesi ama herkesi memnun etmek zorundadır. Kimseyi mağdur etme hakkı yoktur. Hata yapmak başka bir şey. Hata herkes yapabilir. Burada insanların paylaştıkları şeyler satıcıların yaptıkları hatalar değil, hatanın telafi edilmemesi ve bu hatadan dolayı kişinin mağdur olması.
[QUOTE=kaizerdar]
2. Ancak uğranılan haksızlık veya ayıp daha az önem teşkil eden veya tamamen insan olmanın kusurlarından kaynaklanan küçük bir hataysa, olumlu yorumların yapılması, diğer üyelerde genel olarak olumlu algı yaratabilmiş bir firmanın ticari itibarının forum nezdinde karalanmasını engelleyecektir.
[/QUOTE]
Bu başka bir şey. Şikayet eden haksız bir şikayet yapmış ise elbette sorgulanabilir. Ama bu tabi ki "ben çok memnun kalmıştım" diye yapılmamalı. Söylemek istediğim sizin memnun kalmanızın, daha önce yaşadığınız olumlu tecrübelerin şikayetle ilgisi olmamasıdır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2019 19:54
[QUOTE=devrimdpt]rı
Dikkatinizi çekereim burası bildirim sayfası değil. Şikayet sayfası. Şikayet sayfasına övgüler de mi yazılsın diyorsunuz?
[/QUOTE]
Ben de dikkatinizi çekerim burası [U]öncelikle[/U] [K]forum.[/K]. Şikayetvar.com değil.
Ayrıca yapılan olumlu yorumlar, "iyi bir satıcıydı bunu istemeden yapmıştır , telafi edecektir" niyetinde yapılıyor. Yada "ben bir kötülüğünü görmedim kasti bir durum değildir bir aksilik olmuştur, irtibat kurun" manasında yapılıyor..
Açan kişiye istinaden " bu adam iyi tüccar sen karalıyorsun.." manasında yapılmıyor..
Bunun nedeni ise ekseriyetle açılan konular uzlaşma yoluna gidilmeden açılan ve çoğunlukla muhattabı burada olmayan,dolayısıyla söz hakkını kullanamayan, telafi şansını kullanamayan kurumları kapsıyor.
Dikkatinizi çekereim burası bildirim sayfası değil. Şikayet sayfası. Şikayet sayfasına övgüler de mi yazılsın diyorsunuz?
[/QUOTE]
Ben de dikkatinizi çekerim burası [U]öncelikle[/U] [K]forum.[/K]. Şikayetvar.com değil.
Ayrıca yapılan olumlu yorumlar, "iyi bir satıcıydı bunu istemeden yapmıştır , telafi edecektir" niyetinde yapılıyor. Yada "ben bir kötülüğünü görmedim kasti bir durum değildir bir aksilik olmuştur, irtibat kurun" manasında yapılıyor..
Açan kişiye istinaden " bu adam iyi tüccar sen karalıyorsun.." manasında yapılmıyor..
Bunun nedeni ise ekseriyetle açılan konular uzlaşma yoluna gidilmeden açılan ve çoğunlukla muhattabı burada olmayan,dolayısıyla söz hakkını kullanamayan, telafi şansını kullanamayan kurumları kapsıyor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2019 09:11
Yapılan iyi yorumlar sizin dedipiniz şekilde ve amaçla yapılmıyor, o şekilde olsa beni de kimseyi de rahatsız etmezdi.
Neyse uzatmayalım, devam edin.
Neyse uzatmayalım, devam edin.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir