İstilacıların Peşinde
Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2024 23:45
Denizlerimizdeki istilacı türler üzerine birebir dalış görüntüleri içeren özenli bir belgesel.
[VID]https://youtu.be/jWvASyPuLiU?si=UwF0lMAHU6Ya9LnA[/VID]
[VID]https://youtu.be/jWvASyPuLiU?si=UwF0lMAHU6Ya9LnA[/VID]
Beğenenler: [T]231847,MasterChief[/T][T]232050,Mirza Adar [/T][T]195540,Gökdeniz Kale[/T][T]246392,Azizdurdenn[/T][T]242190,bendeniztayfun[/T][T]70376,KaanE[/T]
Teşekkür Edenler: [T]232050,Mirza Adar [/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2024 10:40
Antalya'da istilacı balon balıkları yüzünden kıyıdan ve tekneyle balık avcılığında keyif alamaz hâle gelmiştik. 10 sene geçti, değişen bir şey yok demekki. Bakanlığın balon balığı ve aslan balığı kuyruğu getirene verdiği ödül parası inşallah artar da köklerine kıran girer.[EDIT]MasterChief,2024-11-18 21:07:08[/EDIT]
Beğenenler: [T]125030,GhostKoi[/T][T]195540,Gökdeniz Kale[/T][T]70376,KaanE[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2024 18:05
[QUOTE=MasterChief]Antalya'da istilacı balon balıkları yüzünden kıyıdan ve tekneyle balık avcılığında keyif alamaz hâle gelmiştik. 10 sene geçti, değişen bir şey yok demekki. Bakanlığın balın balığı ve aslan balığı kuyruğu getirene verdiği ödül parası inşallah artar da köklerine kıran girer.[/QUOTE]
İşin özü derinde maalesef.
Videoda istilacı türlerin geçişinden 1960-70'lerde yapılan Asuan barajının sorumlu olduğu aklımda kaldı. Biraz araştırıp haritaya da bakınca pek alaka kuramadım.
Süveyş kanalının ve oradan geçen gemilerin sintine sularının sorumlu olması daha olası. Bu da tarihi daha eskilere götürüyor. Firavunlar döneminde açılan kanal halife Ömer döneminde ve sonra Osmanlılar tarafından tekrar tekrar açılmış. Günümüzdeki kanal 1869 yılında kanal uzunluğu 164 km, kanal derinliği 8 m olarak inşa edilmiş. Sonra tekrar tekrar genişletilmiş. 2010 yılından itibaren kanal uzunluğu 193,3 km, kanal derinliği 24 m, kanalın yüzeydeki genişliği 313 m, 11 m derinlikteki genişlik ise 205/225 m olarak geliştirilmiş. 2015'te Mısır'ın yeni yönetimi bir senelik bir çalışmadan sonra kanalın bir kısmına paralel olarak yaptırdığı 2. kanalı açmış.
[B]Ek[/B]: Videoyu tekrar dikkatlice izlediğimde şu açıklamaya rastladım: Baraj yapılmadan önce Nil nehri kanalın çıkışında doğal bir tatlısu bariyeri oluşturuyormuş. Baraj yapılıp nehrin suyu azalınca bu bariyer ortadan kalkmış ve Kızıldeniz'deki türler Akdeniz'e rahatça geçmeye başlamış. Mantıklı.
Bu türlerin insan avcılığıyla önlenebilmesi yerine yerli büyük avcı balıklar tarafından ortadan kaldırılması daha mantıklı. Fakat bunların soyları da giderek tükeniyor.[EDIT]GhostKoi,2024-11-18 19:12:50[/EDIT]
İşin özü derinde maalesef.
Videoda istilacı türlerin geçişinden 1960-70'lerde yapılan Asuan barajının sorumlu olduğu aklımda kaldı. Biraz araştırıp haritaya da bakınca pek alaka kuramadım.
Süveyş kanalının ve oradan geçen gemilerin sintine sularının sorumlu olması daha olası. Bu da tarihi daha eskilere götürüyor. Firavunlar döneminde açılan kanal halife Ömer döneminde ve sonra Osmanlılar tarafından tekrar tekrar açılmış. Günümüzdeki kanal 1869 yılında kanal uzunluğu 164 km, kanal derinliği 8 m olarak inşa edilmiş. Sonra tekrar tekrar genişletilmiş. 2010 yılından itibaren kanal uzunluğu 193,3 km, kanal derinliği 24 m, kanalın yüzeydeki genişliği 313 m, 11 m derinlikteki genişlik ise 205/225 m olarak geliştirilmiş. 2015'te Mısır'ın yeni yönetimi bir senelik bir çalışmadan sonra kanalın bir kısmına paralel olarak yaptırdığı 2. kanalı açmış.
[B]Ek[/B]: Videoyu tekrar dikkatlice izlediğimde şu açıklamaya rastladım: Baraj yapılmadan önce Nil nehri kanalın çıkışında doğal bir tatlısu bariyeri oluşturuyormuş. Baraj yapılıp nehrin suyu azalınca bu bariyer ortadan kalkmış ve Kızıldeniz'deki türler Akdeniz'e rahatça geçmeye başlamış. Mantıklı.
Bu türlerin insan avcılığıyla önlenebilmesi yerine yerli büyük avcı balıklar tarafından ortadan kaldırılması daha mantıklı. Fakat bunların soyları da giderek tükeniyor.[EDIT]GhostKoi,2024-11-18 19:12:50[/EDIT]
Beğenenler: [T]232050,Mirza Adar [/T][T]231847,MasterChief[/T]
Teşekkür Edenler: [T]232050,Mirza Adar [/T]
+1: [T]246392,Azizdurdenn[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2024 20:07
Erkut abi gemilerin sintine sularından mütevellit böyle birşey olması mümkün değil. Kaldı ki siz ballast suyundan bahsediyorsunuz sanırım fakat ballast suyuda ballast water treatment sistemleri ile sudaki plankton dahil tüm canlı yaşamını öldürmekte. Fakat bahsettiğim ballast suyunu temizleme şartlılığı 2020 itibari ile tüm gemilere zorunlu kılındı. 2020 öncesi ballast suyunda canlıların yumurtası vs taşımacılık sonucu dünyaya yayılmış olabilir.
Beğenenler: [T]231847,MasterChief[/T]
Teşekkür Edenler: [T]125030,GhostKoi[/T]
+1: [T]232050,Mirza Adar [/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2024 21:14
Derin mevzular. Videodakinin balon balıklarını görememesi ilginçti. Ben şişme bot ile kıyıdan birkaç yüz metre açıkta onlarca balon tutuyordum. Hatta yem yerine poşet parçası koyarak bile balon tutuyordum. Kuyruk ödülünden ötürü balonlarda azalma olmuş olabilir. Videodaki cüce balon balığını akvaryumda beslemek isterdim. [:)][EDIT]MasterChief,2024-11-18 21:25:45[/EDIT]
Beğenenler: [T]125030,GhostKoi[/T]
+1: [T]246392,Azizdurdenn[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2024 22:20
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Erkut abi gemilerin sintine sularından mütevellit böyle birşey olması mümkün değil. Kaldı ki siz ballast suyundan bahsediyorsunuz sanırım fakat ballast suyuda ballast water treatment sistemleri ile sudaki plankton dahil tüm canlı yaşamını öldürmekte. Fakat bahsettiğim ballast suyunu temizleme şartlılığı 2020 itibari ile tüm gemilere zorunlu kılındı. 2020 öncesi ballast suyunda canlıların yumurtası vs taşımacılık sonucu dünyaya yayılmış olabilir. [/QUOTE]
Haklısınız, sintine kavramını net bilmediğim için fikir yürüttüm. Fakat esas mevzu Nil nehri deltasının oluşturduğu doğal tatlı su bariyerinin baraj nedeniyle zayıflaması. Baraj 1970'te tamamlanmış. Süveyş kanalında 1869 yılında 8 m derinlik varmış. 2010 yılından beri ise, 313 m genişliğe 24 m derinlik. Balina bile geçer.[:P]
Bir ülkenin kalkınma hamlesi böyle bir bölgesel ekolojik felakete yol açabiliyor. Mısır kendisi bile barajdan olumsuz etkilenmiş. Mesela, nehrin sürüklediği alüvyonların azalması sonucu toprak verimini kaybetmiş. Balıkçılık da etkilenmiş, yıllık sardalya avı %10'a kadar gerilemiş. Benzeri durumlar yurdumuzda her dereye çaya HES kondurulmasıyla yaşanmakta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aswan_Dam[EDIT]GhostKoi,2024-11-18 23:23:24[/EDIT]
Haklısınız, sintine kavramını net bilmediğim için fikir yürüttüm. Fakat esas mevzu Nil nehri deltasının oluşturduğu doğal tatlı su bariyerinin baraj nedeniyle zayıflaması. Baraj 1970'te tamamlanmış. Süveyş kanalında 1869 yılında 8 m derinlik varmış. 2010 yılından beri ise, 313 m genişliğe 24 m derinlik. Balina bile geçer.[:P]
Bir ülkenin kalkınma hamlesi böyle bir bölgesel ekolojik felakete yol açabiliyor. Mısır kendisi bile barajdan olumsuz etkilenmiş. Mesela, nehrin sürüklediği alüvyonların azalması sonucu toprak verimini kaybetmiş. Balıkçılık da etkilenmiş, yıllık sardalya avı %10'a kadar gerilemiş. Benzeri durumlar yurdumuzda her dereye çaya HES kondurulmasıyla yaşanmakta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aswan_Dam[EDIT]GhostKoi,2024-11-18 23:23:24[/EDIT]
+1: [T]229265,ahmetfiratozkaya[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2024 22:22
Doğada birşeyleri değiştirirken 40 defa düşünülmeli.
Abi Fatih Altaylı Beyin bir programında kanal İstanbul için bir yayın yapılmıştı şimdi link atamayacağım ama oradaki prof. Okadar güzel açıkladı ki durumu. Aynen sizin Suez channel için vurguladığınız nereden nereye durumu gibi. Seyerederseniz göreceksiniz.
Zaten sintine ballast gibi terimler denizcilikle uğraşmayanlar için çok yabancı ama sizin görüşleriniz bakış açınız çok değerli. Özellikle takimdesiniz herkez bir şeye odaklanmışken bakış açınızı değiştirip bambaşka ama mantıklı söylemleriniz hobi için çok değerli.
Videoyu izledim . Maalesef söyleyebilirimki asıl istilacı olan biziz , yada para politikası. Düşünün çok kötü bir tadı olan balık nüfuzü hakim ve isgilacı tür olarak çipura geliyor ? Bance şikahet etmezdik.
Abi Fatih Altaylı Beyin bir programında kanal İstanbul için bir yayın yapılmıştı şimdi link atamayacağım ama oradaki prof. Okadar güzel açıkladı ki durumu. Aynen sizin Suez channel için vurguladığınız nereden nereye durumu gibi. Seyerederseniz göreceksiniz.
Zaten sintine ballast gibi terimler denizcilikle uğraşmayanlar için çok yabancı ama sizin görüşleriniz bakış açınız çok değerli. Özellikle takimdesiniz herkez bir şeye odaklanmışken bakış açınızı değiştirip bambaşka ama mantıklı söylemleriniz hobi için çok değerli.
Videoyu izledim . Maalesef söyleyebilirimki asıl istilacı olan biziz , yada para politikası. Düşünün çok kötü bir tadı olan balık nüfuzü hakim ve isgilacı tür olarak çipura geliyor ? Bance şikahet etmezdik.
Beğenenler: [T]125030,GhostKoi[/T]
Teşekkür Edenler: [T]125030,GhostKoi[/T]
+1: [T]125030,GhostKoi[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir