Akvaryum.Com
  • Ankara Deniz Akvaryum


    Profil resmi
    nniiaa
    17:21
    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Profil resmi
    Taha⚡

    [QUOTE=nniiaa]
    Alsancak petshopta ilgi 0 hayvanlar özellikle kuşlar korkunç durumda ve balıkların olduğu yere girilen kapıda “ölen hayvanlarınız için para iadesi yok dua okunur” gibi bir yazı asılı sanki dalga geçiyorlar. Hoş değil ben hiç önermiyorum[/QUOTE]
    Sincan da ki şube için dedim ben ilgi az ama öyle bir yazı yok kuş zaten yok orada varsa bile çok az ama en azından deniz akvaryum gibi ölü balık satılmıyor ayrıca ilgi istiyorsanız uygun petshop kar aramayın ikisinden biri ya uygun fiyat yada kalite en uygun bildiğim canlı için kaliteli olan Alsancak "Sincan'da ki yer" ama kalite lazımsa ortadogu akvaryum zaten sahibini de tanıyorum gayet kaliteli insanları ve ilgisi

    Deniz akvaryumun ilanlarına bakın en uygun fiyatla diye başlık atılıyor satalım yeter gerisi önemli değil dükkandan çıkana kadar diye bakıyorlar ki istediğiniz balığı secemiyorsunuz bunu da hobiyle içli dişli olan hobicilere sorun eğer bir akvaryumcu balığı sectirmiyorsa bir sıkıntı vardır zaten secsemizde çok farketmez öleceği için [:)]

    (10) (671)

    Ember Tetra


    Profil resmi
    nniiaa

    Merhabalar Ankara içi 6 adet ember tetra arıyorum, tercihim bir hobiciden almak. Yardımcı olursanız sevinirim

    Profil resmi
    nniiaa

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    4 tane sivrisinek rasbora olur mu?[/QUOTE]
    Maalesef 4 az olur

    [QUOTE=joko29]Merhaba nudoya baktınız mı[/QUOTE]
    Henüz hiç bir mağazaya bakmadım

    (3) (168)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170
    18:42
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    m170

    Takibini yapabilirim baş edilmeyecek kadar büyük bir akvaryum değil, maksimum 1 balık mı koyabilirim yani. İş yerimde bundan daha küçük akvaryumda 8-10 adet lepistes besliyor ama sorun oluyorsa canlılara eziyet etmek istemem. Ayrıca demir/nitrit ölçümü yapmamı sağlayacak bir ürün var mı? takibini yapmak adına almak isterim.

    Kararımı verdim betta alacağım 1 tane.

    (13) (793)

    Elyaf


    Profil resmi
    kocoglu

    Merhaba tekstilde kullanılan şerit metrelik elyafı bilirsiniz? Akvaryum için satılan elyaf yerine bu kullanılabilir mi? Aralarında ne gibi fark var?

    Profil resmi
    LeafyAqua

    [QUOTE=kocoglu]Merhaba tekstilde kullanılan şerit metrelik elyafı bilirsiniz? Akvaryum için satılan elyaf yerine bu kullanılabilir mi? Aralarında ne gibi fark var?[/QUOTE]

    Dolgu elyaftan bahsediyorsanız ikisi de aynı malzeme polyester yani sorunsuz kullanabilirsiniz

    (1) (73)

    Orta Amerika'ya Dönüş


    Profil resmi
    Frkn
    15:25
    16 beğeni
    Ölçüler: 100x50x50
    Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
    Bitki Türleri: Anubias
    Tankın Yaşı: 8
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
    Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.

    Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.

    Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Frkn

    Isıtıcı da var yazmayı unutmuşum.[:)]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261321571.jpg[/IMG]

    Uzun süre kullandığım elimdeki son kalan ısıtıcılar. Daha önce büyük akvaryumlarım için 300 watlık olanlar da vardı (genellikle Atman kullandım, eskiden fiyatları çok uygundu). Kimini verdim kimi bozuldu. Ama bunlar çalışıyor. İdare edeceklerdir.

    Filtre olarak, iç filtre kafa motorunu kullanarak haznesini genişlettiğim ve çok güzel verim aldığım filtreyi kullanacağım. Balık sayısı, canlı yükü az olacağından gayet yeterli gelecektir. Konuda fotoğrafı var, ayrıca fotoğraf eklemeye gerek duymadım.

    Büyük akvaryumlarım da floresan kullandığım için, hediye ettiğim akvaryumla birlikte kalanları da elden çıkardım. Şimdilik elimde olan led aydınlatma düzeneği idare edecektir. Yeni akvaryumla birlikte alırmıyım bilmiyorum ama, ileride yeni bir aydınlatma düşünebilirim. Mevcut olan;
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343071.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343301.jpg[/IMG]

    Kum olarak ince beyaz kuvars kum var elimde. Aynısından bulursam bir miktar daha ekleme yapabilirim. Kuvars kum kutunun içindeki poşetin içinde. Poşeti açıp fotoğrafını çekmeye üşendim. [:P]

    Şimdilik bu kadar sağlıklı hobiler.

    (72) (75630)

    Yıllar Sonra Hobiye Dönüş


    Profil resmi
    enginhayta
    22:09
    9 beğeni
    Ölçüler: 90-40-30

    Canlı Türleri:

    [K]cüce vatoz
    Kiraz karides
    Melek karides
    Helena salyangoz
    Cae
    Lepistes
    Kardinal tetra
    Kırmızı burun tetra
    Harlequin rasbora[/K]


    Bitki Türleri:

    [K] Eledoa
    Bacopa Monnieri
    Hygrophilla Ceylon Zeytin
    Hygrophilla difformis
    Lacustris
    Nomaphila Spp
    Althernanthera Sessilis
    Grandulosa
    Rotala Mini Pink
    Ludwigia Repens
    Willow Moss[/K]

    Tankın Yaşı: 20 gün

    Filtrasyon ve Işıklandırma:

    [K]sunsun 603b sharkled full spektrum armatür sitrik asit karbonat Co2 sistemi[/K]

    Tasarım ve Dekorasyon:
    [K]Lav kırığı lav kayası siyah kum yati kökü [/K]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/281120252206121.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/291120250913421.jpg[/IMG]

    Saygıdeğer büyüklerim ve değerli kardeşlerim yıllar önce bıraktığım akvaryum hobisine sayenizde tekrar başlamış bulunuyorum yeni kurulum olduğu için suda biraz bulanma var bi kaç hafta sonra canlıları eklemeyi düşünüyorum yorum ve tavsiyelerinizi beklerim

    [EDIT]enginhayta,2026-01-29 19:36:58[/EDIT]

    Profil resmi
    enginhayta

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700571.jpg[/IMG]

    Tüplü sisteme geçiş yapmış bulunmaktayım genel bakım ve budama sonrası tankın son durumu şimdilik bu şekilde

    (35) (9193)

    Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz


    Profil resmi
    Salihsapkaa

    Merhabalar , bugün astronot balığı aldım 2 adet yaklaşık 9-10 cm , 4 adette pacu . Bu balık hakkında pek bi bilgim yok uzun zamandır gözlemlediğim ve hakkında araştırma yaptım . Eğer aranızda besleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise ne yapmam gerektiği hakkında önerilere açığım

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Salihsapkaa]Merhabalar , bugün astronot balığı aldım 2 adet yaklaşık 9-10 cm , 4 adette pacu . Bu balık hakkında pek bi bilgim yok uzun zamandır gözlemlediğim ve hakkında araştırma yaptım . Eğer aranızda besleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise ne yapmam gerektiği hakkında önerilere açığım [/QUOTE]

    [URL]https://www.akvaryum.com/astronotus_ocellatus_astronot_-_oscar_tatlisur_4_338.asp[/URL]


    [URL]https://www.akvaryum.com/colossoma_macropomum_kirmizi_pacu_tatlisur_10_580.asp[/URL]

    (1) (135)

    Beta Balığı Kuyruk Erimesi


    Profil resmi
    b3yzz44

    Fotoğraf:
    Hastalık Belirtileri: kuyruk erimesi, yemek yememesi, dipte yatma
    Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
    Akvaryumdaki Diğer Canlılar: yok
    Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
    Filitrasyon: pipo
    İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: mycopur, baktopur
    Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): su değişimi hergün %20

    beta balığım uzun suredır hasta önceden farkettim ve sera mycopur, baktopur aldım kuyruğu ilk erimeye başladığında crowntail geni olduğu için değişim gösteriyor sandım çünkü diken gibiydi şekli o şekilde eriyordu daha sonradan üçgen şeklinde bi erime görünce müdahale ettim ama yemesinde içmesinde hiçbir problem yoktu keyfi yerindeydi mycopur baktopur beraber damlattım akvaryum 6l 5 damla şeklınde damlattım ıkısındende kuyruğu erimiyodu ama ilerlemiyoduda sonra baktığımda kuyrugunda bi delik açılmış o delik büyümüyodu oldugu yerde duruyodu ama şuan ilerlemiş durumda ve ilaçlar işe yaramıyor hayvana eziyet etmek istemiyorum ilacı tamamen attım akvaryumdan hergün yuzde yirmi su değişimi yapıyorum çünkü akvaryum kucuk oldugu ıcın dip çekimi yapamıyorum büyük ihtimal amonyaktan dolayı. Cam pipetle elimden geldiğince cektim hep ama yaramıyor bende hergun su değişiyorum amonyak fazla zarar vermesın dıye ama yem yemiyor yemi görüyor tepki veriyor ama sersem gibi yani yiyemiyor ıskalıyor falan bikaç gündür yem vermedim ama ne yapmalıyım ne ilacı almalıyım iyileşmesini bekliyorum yenı akvaryuma geçırcem ama yenı akvaryumun hacmi büyük 130L orası yorar onu diye iyileşmesini bekliyorum ne yapmalıyım.

    Ayrıca biraz bilgisizdim baktopur ve mycopuru ana tanka damlattığım için bakterilerde gitti sanırım bende her su değişimden sonra 1ml falan seachem stability döküyorum[EDIT]b3yzz44,2026-06-27 03:48:32[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Yeni akvaryum 130l dediğiniz çalışan bir akvaryum mu?
    Balığın resmi mümkünse iyi olur.
    2 ilac aynı anda kullanılmamalı . Prospektüstede yazıyor.
    Günlük su değişiminizde doğru bir uygulama değil.
    130lt içerisine 5lt lik pet şişeden 20cm derinlik oluşturacak bir yavruluk benzeri bölüm yapıp betayı bu akvaryumun suyuna alıştırarak pet ayraç içerisine koyabilirseniz çok iyi olur.

    (1) (93)

    50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.


    Profil resmi
    Omer1881
    10:49
    Arkadaşlar yaklaşık 20 yıl aradan sonra bir yakınımdan hediye gelen Beta ile tekrardan akvaryum hobisine başlamaktan kendimi alamadım. Beta' yı fanustan kurtarmak amacı ile 10-12 litrelik 6mm camdan kendim bir akvaryum yaptım sonrasında öyle böyle derken yapığım beta akvaryumuna beta eklemedim. Yerel bir üreticiden 2 adet tül panda çöpçü temin ettim, pet shoptan 3 adet zebra danilo, 7 adette transgenetik tetra alıp koydum Betaya 10LT bir beta kabı temin ettim.

    10 Litrelik akvaryumda (Balıkları eklemeden 10 litre hazır suya7 gün seachem stably ve bakteri feeder kullanıldı)
    2 tül panda
    3 zebra danilo
    7 transgenetic tetra
    4 kök Elodea Species (1 ayda baya bir gelişim gösterdiler 4-5 cm uzadılar şuan 30 CM civarı boyları)
    1 Kök Anubias Barteri Var Nana Dark Moon
    2cm sarı silis kum
    Fluval AC20 şelale filtre (en altta mavi sünger filtre üzerinde lav kırığı ve fluval seramik en üstte sera yeşil elyaf var)
    Küçük Sobo pipo filtre
    Kapakta Beyaz led mevcut

    Balık yükü aşırı yüksek olsada 2 aydır haftada 1-2 kez 3 te 1 su değişimi ile 10 LT akvaryumu stabil tuttum gibi koku ölüm herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. Geçen hafta Ankara' ya yolum düştü bilindik bir imalatçıdan 6mm cam 50x30x30 45 derece birleşimli Ultra Clear bir akvaryum aldım dün deneme amaçlı tuzlu su doldurdum kayıt kuşak yok akvaryumda merkez ön tarafta 1 mm bir esneme meydana geldi gözle görülmesede suyu doldurmadan ön arka cam arasını merkezden ölçtüğüm için farkettim bu durum normalmidir. Bu ölçüde bir akvaryuma kayıt kuşak atmak gereklimidir.
    Yaklaşık 15 gündür ağzı açık beklettiğim 10 adet 5 er litrelik musluk sularına akvaryumu aldığımda aldığım sera aquatan dan 25 er damla damlattım 10 litrelik akvaryumu ve içindeki balıkları bu 45 LT akvaryuma aktarıcam.

    Yeni kurulacak akvaryum için tavsiye ve önerisi olan dönüş yaparsa sevinirim Birde bu ölçüde bir akvaryumda ufak boy 1 çift discus bakılabilirmi. Teşekkürler.
    [EDIT]Omer1881,2026-06-25 10:54:38[/EDIT]

    Profil resmi
    ugurbaran

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Sizin tankı gördüm.
    Tam Diskus için üretilmiş şahane bir boyut.
    Korkunun Ecele Faydası Yok ![:lol:]

    Güzel bir varyeteden 6 genç yakışır o akvaryuma...
    [/QUOTE]

    Bende aynı fikirdeyim ama cesaret edemiyorum [:)))]

    (9) (615)

    60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci


    Profil resmi
    syerli
    12:40
    11 beğeni
    Ölçüler: 60x40x40

    Canlı Türleri: Nerite, Ramshorn ve adi salyangozlar ile su pireleri

    Bitki Türleri: Ludwigia repens ‘Rubin’
    Limnophila sessiliflora
    Hygrophila polysperma ‘Ceylon’
    Rotala rotundifolia ‘Blood Red’
    Rotala ‘Orange Juice’
    Bacopa monnieri
    Hygrophila difformis (Yeşil Çınar)
    Hygrophila difformis ‘Red’ (Bakır)
    Hygrophila corymbosa ‘Limon’
    Elodea densa
    Cryptocoryne wendtii
    Narrow Leaf Java Fern
    Christmas Moss
    Pilo Moss
    Pelia Moss
    Marsilea hirsuta
    Phyllanthus fluitans
    Salvinia natans

    Tankın Yaşı: 3 gün

    Filtrasyon: Yok

    Işıklandırma: Aqualed metaplant

    Tasarım: Walstad

    Isıtıcı: Yok

    Dekorasyon: Yok. Doğal akvaryum

    Yıllardır walstad yöntemi ile kurulum yapmayı istiyordum. Nasip bugüne imiş.

    Çok araştırma yaptım, çok yazı okudum ve video izledim. Özellikle yapılan hataları tespit etmeye çalıştım.

    Kurulum süreci çok uzun sürdü. Bir yıldan uzun bir süre önce planlama yapmaya başladım.

    Önce 30x30x30 ölçülerinde yapmayı düşündüm, küçük olacağını düşünerek bir ay önce 60x40x40 akvaryum aldım. Tabi kurulumdan sonra 80 veya 100cm uzunluğunda mı alsaydım diye düşünmeden edemedim [:)))]

    Kahverengi orman toprağını önce eledim, sonra yaklaşık 48 saat boyunca, aralıklarla suyunu boşaltıp tekrar su koyarak karıştırıp bekledim. Çürüntülerden arındığını düşündüğümde ise, olası zararlılara önlem amacı ile 100℃ sıcaklıkta 15 dakika kadar fırınladım. Zeminin oldukça sağlam olduğunu düşünüyorum, çünkü hem ince elek kullandım hem de hafif, su yüzeyine çıkabilecek maddelerden arındırdım.
    Alt toprak katmanı yaklaşık 3cm kalınlığında.

    Not: Daha walstad ile ilgili hiç bilgim yokken bile, torf kullanan ve tavsiye edenleri gördükçe şaşırıyordum. Sakın böyle bir hata yapmayın [:cik:]

    Üst katman için siyah bazalt kum kullandım. İki farklı boyut gördüm ve toprağın üstüne biraz daha ince yapılı olanı, üste daha iri taneli olanlardan koydum. Tabi kumu aldığım arkadaş, yıkamadan kullanmamam gerektiğini söylese de, bu kadar da toz çıkacağını tahmin etmemiştim. İçime sinmedi, ikinci defa bol su ile yıkadım [:D] Aralarında boyut olarak çok fark yok ama gözle farkedilir boyut farkı var yine de.
    Tabanın üst katmanı da yaklaşık 3cm kalınlığında oldu.

    Zemini hazırladıktan sonra, akvaryumu yarıya kadar doldurup bir süre bekledikten sonra suyu boşaltıp tekrar bir miktar su ile doldurup bitki dikim işine geçtim.

    Su konusunda içim rahat, çünkü evde kullandığım içme suyu filtresine güveniyorum. Buna rağmen suyu bir süre dinlendirmeden ve havalandırmadan akvaryuma koymuyorum.

    Bitki seçimi konusunda da çok zorlandım. Tavsiyeler, yetiştirip başarılı olanların tecrübeleri, videolar derken iyice kafam karıştı. Çünkü sonuç olarak bir orman görüntüsü oluşturmak ancak aynı zamanda renk cümbüşü istiyordum. Bunun için yapay zekadan destek alayım dedim ama onun da kafasını karıştırdım [:D]

    Meşhur 3 yapay zekadan sürekli fikir aldım. Birinin tavsiyesini diğerine yazdım, aralarında çeliştikleri durumlardan kaçınmaya çalıştım. En sonunda hem bitki seçimi hem de dikim planı hususunda, hepsinin de olumlu karşıladığı bir tasarım yapmayı başardık.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/140220261352161.jpg[/IMG]

    Tabi dikim sırasında bu planı tam olarak uygulayamadım sanırım. Özellikle üzerinde durduğum konu, renk geçişleri ve derinlik kazandırmaktı. Başarılı olup olmadığımı artık zaman gösterecek, tabi bitkilerimizi yaşatabilirsek [:O]

    Bugün itibariyle bazı bitkilerin yapraklarında gözle görünür bozulmalar var. Bana verilen tavsiyelerde, yapraklardaki bozulmaların sorun olmayacağı, gövdede bozulma olmadığı sürece müdahale etmem gerektiği söylendi. Umarım doğrudur [:?]

    Filtre, ısıtıcı, dekor, taş, CO₂vb. kullanmadım, kullanmayı da düşünmüyorum. Belki ilerleyen zamanda doğal görünümlü bir kök ve üzerine bitki olabilir. Evim her daim sıcak. Suyun sıcaklığını sürekli takip ediyorum, 24 - 26 ℃ aralığında. Evin sıcaklığı sabit olduğu için su sıcaklığı da değişmez sanırım.

    Akvaryumda doğal olmayan hiçbir şey görmek istemiyorum. Bu nedenle içerisine, kum, bitki ve canlılar haricinde dahil edeceğim bir şey yok. Elimden gelse aydınlatmayı bile askı şeklinde yapardım ama ortam pek uygun değil.

    Akvaryum salonumda bulunuyor. Evim doğrudan güney cepheye baktığı için, pencerelerden ve evdeki çocuklardan [:D] en uzak köşeye konumlandırdım.

    Şimdilik her gün bir kova, yaklaşık 25 litre, bu da akvaryumun alabileceği toplam su miktarını düşünürsek 1/3'ten daha az bir oran yapıyor, su değişimi yapıyorum.

    Yalnızca ilk doldurduğum suda az miktar bulanıklık olmuştu. Ne bitkileri dikerken, ne de sonrasında bulanıklık yaşamadım.

    İkinci gün, su değişiminin ardından nerite salyangozlarını korkarak ekledim. Sabah iki tanesini akvaryum dışında buldum. İki tanesi sürekli camlarda, birisi bitkilerin arasında gezip miskinlik yapıyor. Sonuncusu beni korkutuyor, çok hareket etmiyor, sık sık ters döndüğünü görüyorum. Bir de bunlar kendi başına düz dönmekte sıkıntı yapıyorlarmış, bu nedenle sürekli gözüm üzerlerinde. Acaba diyorum salyangoz eklemek için erken mi davrandım. Sanırım şu birkaç günü sağlam atlatabilirsek rahatlayacağım.

    Her ne kadar çok araştırma yapsam da, tecrübe sahibi olmadığım için her türlü öneri ve tavsiyeye açığım.

    Bu başlık altında, akvaryumun gelişimini paylaşmayı düşünüyorum.

    [VID]null[/VID][VID]https://youtu.be/4KLFid5U-BA?si=_A72Xp4s-4M5OjDy[/VID]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/080620260045181.jpg[/IMG][EDIT]syerli,2026-06-08 00:45:43[/EDIT]

    Profil resmi
    syerli

    1 beğeni
    [QUOTE=harun reşit]Benim Walstad tankımda ember tetralar ve karidesler uyum içinde yaşıyor. Her ne kadar karideslerin birçoğu dişi bettalar tarafından avlansa da kalan karideslerle ember tetraların birbirleriyle etkileşime girdiklerini hiç görmedim. Ayrıca tankta nematod denilen beyaz kurtçuklara da izin vermiyorlar. Ancak karides yavruları konusunda çok emin olamıyorum büyük ihtimalle avlayacaklardır.[/QUOTE]

    Teşekkür ederim. En az iki ay daha balık eklemeyi düşünmüyorum ama şimdilik boyutlarının küçük olması nedeniyle Chili Rasbora düşünüyorum. Bu tanka başlarken Ember Tetra eklerim diyordum ama rasboralar artık daha ağır basıyor bende [:)]

    (55) (19615)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt - 00:00

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355491.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii MiniPogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319371.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG]

    (2) (10) (25)
    Canlı Tanıtımı

    derin taban kumu hakkında makale


    Profil resmi
    emin3874 - 20:43

    Merhaba derin taban kumu üzerine yazılmış bir makaleyi paylaşmak istiyorum.


    Deep Sand Bed - Derin Kum Yatağı

    Amerika’da yıllardır Dr.Ron Shimek öncülüğünde yaygın olarak kullanılan bu sistemin dalgası yavaş yavaş Avrupaya da ulaştı. Amerika’da aşağı yukarı en yaygın sistemin DSB olduğunu söyleyebiliriz. Dergilere aktarılmadan önce yada Deniz akvaryumculuğu sempozyumlarında anlatılmadan önce mutlaka ki Almanya da bu sistem hakkında bazılarımız kafa yordu.

    Prensip olarak burada yüksek taban malzemesi esastır. Taban yüksekliği en az 8 daha iyisi 10 hatta bazen 20 cm yapılmaktadır. Kullanılan taban malzemesi çok ince olmalıdır. İncelikten kasıt normal kum tanesi bile bu sistemde büyük kalmaktadır. Tane boyutu aşağı yukarı 0.06 mm’den başlayıp max. 2 mm olmalıdır. Dr. Shimek’e göre kum büyüklüğü 0.125 ile 0.250 arasında olmalıdır. Bu öneriye rağmen gerek Amerika da gerek diğer ülkelerde daha büyük çaplı kum kullananlar çıkmış ve başarılı sonuçlar almışlardır. Burada önemli olan gerçektende çok ince kum kullanmak gerektiğidir. Akvaryumlarda kullanılan iri boyutlardaki kum bu iş için uygun değildir.

    Son zamanlarda Taban malzemesi çeşidi çok arttı. Her şey 2003 yıllının ortasında Alman bir ithalatçının “Live Sand” denilen Canlı Kum’u ithal etmesi ile başladı. Bu ana kadar birçok Akvaryumda sadece daha büyük taneli kum kullanılmaktaydı. 2004 yılında ise DSB kumu gibi daha birçok ince kum çeşidi geldi. Kilosu 11 Eu gibi fiyatla satılan “Live Sand” direkt denizin içersinden çıkartılmakta ve taze olarak paketlenip ithal edilmektedir. Bu kumda Derin Kum Yatağı için gerekli olan ufak organizmalar vardır. Ayrıca günümüzde akvaryumcularda Pasifik ve diğer tropikal denizlerden gelme bol çeşitte ince taneli kum bulunmaktadır.

    Dr. Shimek’e göre her 2 yılda bir kum içersindeki ufak hayvancıkların sayısını arttırmak bakımından “Detrivore Kits” (Sanırım Detrius‘dan geliyor. Detrius=küçük kurtçuklar minik deniz yıldızları vs.) ilave edilmelidir.

    Dr. Jens Kellmeyer daha 2002 yılında Balık ve sürüngen fuarında yüksek ve daha alçak taban malzemesinin etkileri üzerine Deniz sempozyumunda açıklamaları olmuştur. Ona göre daha alçak bir taban malzemesi yüksek bir taban malzemesine göre daha az etkilidir hatta yükseltinin az olanın fayda sağlayacağına nitrat bile üretebilir. Ayrıca Jens Kellmeyer burada gösterdiği bir film ile sadece kalın mercan kırığı kullanımında bu kum tabakasında da akıntının oluştuğu ve bu bölgede Oksijensiz ortam oluşmadığı için Nitrat çözülümü oluşamayacağını gösterdi. Bu arada Jens Kellmeyer’in kendi akvaryumu 1000 litre olup içersinde yaklaşık 100 kilo taban malzemesi vardır. Shimek’in öngörüsüne uymayıp hem kalın mercan kumu hem de ince mercan kumu bir arada karıştırılarak kullanılmaktadır.

    Kum kaynağına göre birçok Mineral içermektedir. Örneğin Mercan adaları çoğunlukla Volkan patlaması ile oluştuğu halde Rifflerde kalsiyum içermeyen kum çok ender bulunur. Nehirlerin deniz ile birleşimlerindeki Quarz kumda ise çoğunlukla silika içermektedir (yosun problemi). Bazı istisnalar hariç (örneğin içersinde maden filizi varsa) DSB için Kum’un mineral yapısı genellikle önemsizdir. Esas önemli olan Kum’un mümkün mertebede ince olmasıdır. Kum ne kadar ince ise DSB o kadar iyi çalışır. Tabi burada da bazı sınırlar vardır. Belli bir incelikten daha küçük taneli kum da uygun olmaz. Bu durumda taban kumunda bazı bölümler oluşur ki burada biyolojik Filtrasyon gerçekleşmez.

    Kum tanecikleri arasındaki açıklık çok küçük olur ve organizmalara için yer kalmaz ise bu takdirde kullanılan kum bu organizmalara yataklık edemez. Kum tanecikleri arasında yaşamakta olan bu organizmalar DSB’nin fonksiyonunda önemli bir yer tutar. Bu organizmalar zamanla sadece kendi boyutlarına uygun kumda yaşar. Daha kalın kum kullanılırsa bu sefer kum başka organizmalara da yataklık eder. Sonuç itibarı ile Kum’un tane büyüklüğü hangi boyutta ve çeşitlilikte organizmaya yataklık edeceğini belirler. Aynı zamanda kum tane büyüklüğü içersinden suyun ne hızda yada yavaşlıkta geçeçeğini de belirler ki gene bu hangi yoğunlukta mikroorganizmalara yataklık edeceğini etkiler.

    Derin Kum Yatağının nasıl çalışır?

    Su akıntısının kumun derinliklerinde azalması sonucu DSB kumunda değişik bölümler oluşur. Oksijenli bölge Karışık bölge ve Oksijensiz bölge. Oksijenli bölgede Akvaryumda olduğu gibi oksijen ihtiva eder ve burada Nifrifikasyon gerçekleşir. Daha aşağıda karışık tabakada ise Oksijen bulunmaz yada çok az vardır ve en alt tabakada ise oksijensiz bölüm vardır. DSB’de birçok organizma yaşar. Özellikle DSB’nin üst tabakasında bu organizmaların önemli bir rolü vardır. Bu bahsedilen organizmalar Ufak kurtçuklar böcekler vs. olmaktadır. Dr. Shimek’e göre oluşan Tortu ve çökeltide birçok proses’in gerçekleşebilmesi açısından bu organizmalardaki çok çeşitlik önem kazanmaktadır. Bu hayvancıklar öncelikle yem ve balıkların artıklarını tüketerek işlenebilir maddelere çevirirler ki bunlarda bakteriler tarafından tekrar işlenir ta ki sistemden zararsız bir gaz olarak uzaklaşana dek.

    Kum’un üst tabakasında akıntı ve Difüzyon ile hep oksijence zenginleşecektir. Oksijeni de bu tabakada yaşan canlılar tarafından kendi yaşamları için kullanacaktır. Shimek’e göre hızlı bir biçimde bu Oksijen tüketilmesi sayesinde DSB alt tabakalarında karışık ve Oksijensiz ortam oluşmaktadır. Bu 2 tabakada anaerop bakteriler yaşamaktadır bunlar aynı zamanda Denitrifikasyon gerçekleştirirler. DSB’deki oluşan besin maddelerine göre daha ufak tabakalar vardır. Her tabakada birbirinden farklı bir micro organizmalar yaşar. Her grup kendi için ihtiyaç duyduğu farklı besin maddesini tüketir.

    Bunu şu şeklide düşünebiliriz:

    Kum yüzeyinde yem artıkları ve balıkların artıkları ile beslenen hayvancıklar birçok atığı tüketir (Kurtcuklar yada salyangozlar gibi). Saklanmak ve tükettiği bu atıkları sindirebilmek için kum’un daha derin tabakalarına giderler. Bir sonraki tüketimde tam burada Kum’un derinliklerinde gerçekleşir. Bu hayvancıkların tüketimi sonucu oluşan ayrılmış maddelerle diğer organizmalar yaşamaktadırlar.Bu bir tam döngü olup bir sonraki de bir önceki organizmanın artığını yemektedir.

    Çevirmenin Notu : Bu sistemde biyolojik bir Filtrasyon söz konusudur. Kısaca teorik olarak kum ne kadar kalın ise en alt’ta o kadar çok Oksijensiz ortam oluşur ki bu 9-10 Cm’den itibaren gerçekleşir. İşte bu Oksijensiz ortamda Anaerop bakterileri devreye girer. Bu bakteriler ortamdaki uygun besinleri tüketirken Oksijen ihtiyacını da Nitrat’daki (NO3) Oksijeni kullanarak sağlarlar (Denitrifikasyon) NO3 –> NO2 –> NO –> N2O –> N2 serbest haldeki Azot gazı ise sistemden zararsız bir şekilde havaya karışması ile birlikte Nitrojen döngüsünün son halkası tamamlanmış olur. .

    Sonuç :

    Kum yatağının tam anlamı ile işleyebilmesi için mutlaka kum tanesinin gerekli incelikte olması gerekmektedir. Bu büyüklük 0.125 – 1 mm arasında olmalı ve taban bu kum ile yaklaşık 10 Cm yada daha fazla yükselti olacak şekilde taban kaplanmalıdır. Bu az önce okuduğunuz üzere birçok hayvancığa ve organizmaya yataklık görevi görür. Bundan sonrası zamanla otomatik olarak kendiliğinden gerçekleşecektir. Bu organizmanın Popülasyonu biraz size biraz mali durumunuza biraz da balık Nüfusu’na bağlıdır. Yukarıda bahsedilen “marine detrivore kits” ile akvaryumdaki organizma sayısını ve çeşidini arttırmanız kuşkusuz ki önemlidir. Kumda ne kadar çok çeşitli organizmalar yaşar ise tüm akvaryum sistemi içinde o kadar iyidir.

    Ama özellikle şuna dikkat edilmesi gerekmektedir. Birçok akvaryum sahibi kalın kumlardaki tortuları ve balık artıklarını sistemden uzaklaştırmak için düzenli olarak yaptığı gibi DSB’deki kum asla karıştırılmamalıdır. Karıştırma esnasında bu ufak ekosistemin bozulması sonucu ağır olan nedenlere hatta kayıplara sebep olabilir.

    Ron Shimek bu konumda yiyeceğini kumda arayıp bu şekilde beslenen balıkları mümkün olduğunca önermemektedir. Bu tür balıklar onun görüşüne göre DSB kumun üzerinde negatif etki yapmaktadır. Bu balıklar kumları süzerek özellikle bizim çoğaltmak istediğimiz hayvancıkları yemektedir.

    Kum süzerek beslenen balıklar evet/hayır? Ron Shimek ve Jens Kellmeyer farklı düşüncedeler.

    Jens Kellmeyer bu düşüncenin tam tersi bir fikri savunmaktadır. O özellikle bu tür balıkların DSB beslenmesi gerektiğine inanmaktadır. Genellikle bu tür balıklar sadece yüzeyin 1-2 Cm’lik kısmındaki kumu süzmekteler. Çok nadir olarak kuyu açarlar yada kısa zamanda tüm yüzeyi kazarlar. Bu tür balıklar aynı zamanda Detritus (balıkların artıkları vs.) parçacıklarını kumdan topladığı için bu atıkların çoğalmasını önlemektedirler. Bu atıklar sistemden uzaklaşmadığı taktirde yani birikip kumun altında Oksijensiz ortamda çürümesiyle zaman içersinde yüzeye ulaşarak zehirli toxsid artıkların serbest kalmasına neden olur. Belki bu tür balıklar yararlı organizmaları tüketmektedir fakat sistemden uzaklaştırdıkları Detriuslar göz önüne alınınca bu dezavantajlarını bertaraf etmektedirler.

    Aslında bu yemek ve yenilmekten oluşan bir döngünün bütünüdür. Kumun içersindeki göremediğimiz bu hayat Deniz akvaryumlarının daha doğal bir şekilde çalıştırmamıza olanak tanır.

    Özellikle bu tür bir sistem/ akvaryum kurmak isteyenler için önemli bir şeyi daha söylemek ve açıklamak isteriz. Ron Shimek’in önerileri doğrultusunda hazırlanan birkaç DSB tankları çökmüştür. Bununla ilgili Amerika’daki Forumlarda bazı bilgiler vardır. Olumsuz oluşum hep şu şekilde gerçekleşmektedir: Birdenbire kum üzerinde siyah bir leke belirmekte Sülfür Akvaryum suyuna karışmakta ve ardından da balıklar ölmektedir. Bu nedenle tabanı rahat bırakmak ve karıştırmamak çok önemlidir. Tahminen bu sebepten dolayı da Shimek DSB sistemi ile birlikte Protein Skimmer kullanılmasını tavsiye etmektedir !

    Bu yazının büyük bir çoğunlu Dr.Shimek’in çalışmasından oluşmuştur. Yazarlar ise bu çalışmayı sadece önemli kısımları ile yazıyı sınırlamışlardır. Aynı şekilde yıllardır DSB sistemi üzerine çalışan ve bu konudaki bilgisinin büyük bir kısmı burada yer alan Jens Kellmeyer’in görüşleri içinde geçerlidir. Bu yazıyı hazırlayan 2 yazar da gerek Ron Shimek gerekse Jens Kallmeyer’i bu sistemi akvaryum severlere yakınlaştırmak için gösterdikleri çaba için tebrik eder.

    Frank Diehl, Robert Baur-Kruppas
    Türkçe’ye Çeviri: Suat Özdemir


    (1) (1910680) (11637)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Adana Evcilal Pet Shop


    Profil resmi
    -

    Sizin ve evcil hayvanlarınızın mutluluğu için gereken her şey bir tıkla kapınızda! Evcilal, evcil hayvan ve akvaryum malzemelerinde Türkiye’nin en geniş ürün çeşitliliği iddiası ile çıktığı yolda, güvenli alışveriş sistemi ve profesyonel müşteri hizmetleri desteği ile %100 müşteri memnuniyetini garantiliyor. Akvaryum ve balık malzemelerinde Türkiye’nin en geniş ürün çeşitliliği de Evcilal’da. Akvaryumu hobi edinen ve yeni başlayan kullanıcıların yanı sıra, akvaryumda profesyonel çözümler isteyenler için de balık yemleri, iç ve dış filtre, akvaryum dekorasyonu, aksesuar seçenekleri kargoda kırılmazlık garantisi ile meraklılarına Evcilal ile ulaşıyor. Akvaryum sahiplerinin, açık balık yemlerinin güvenilirliği ve tazeliğine özen gösterdiğini biliyoruz. Biz de Evcilal olarak, balıklarınızın sağlığı için en taze açık balık yemlerini özel saklama ve paketleme koşulları ile evinize kadar ulaştırıyoruz.

    Cevapsız Konu
    Red Tiger Lotus

    Profil resmi
    joko29 -

    İrtibat Bilgileri: 05435420629
    1 adet Kök 250 TL

    Merhaba tasarımı bozmam sebebi ile red Tiger lotus satışı gerçekleştirilecektir.
    Anaçlar resimdeki gibidir. Keyifli hobiler.
    [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237807/270620261437031.jpg[/IMG]

    Ana Tankta Baktopur?


    Profil resmi
    Leo -

    Bir süredir il dışındaydım ve benim yerime balıklara babam bakıyordu. Geldim bakıma döndüm tekrar . Babam ben yokken iyi bakmış ama bakteriyel oldugunu dusundugum bir durum gözledim baliklarimdan birinin gözlerinin çevresinde kirmizi bir şerit belirmeye ve sürekli titremeye başladı internete yazdım bakteriyel dedi serabaktopur kullan dedi onu ayrı yere aldım ilaci uyguluyorum 2.gundeyiz o iyilesiyor gibi gorunuyor ama simdi baska tür bir baligimda da ayni durumlari gozlemledim. Akvaryumdaki başka baliklarda olmasi da olası biliyorum normalde tüm tanka baktopur konmaz ama hepsini alabilecegim ayri bir tank da şu anda elimde yok ne yapabilirim

    (0) - (6135853)

    Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/280083/260620262013391.jpg[/IMG]

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    PROTOMELAS FENESTRATUS STEVENİ "TAIWAN REEF"


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019003651319.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    () () ()
    Elektrik Blue Acara (EBA)

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular