Akvaryum.Com
  • 400 Litre Havuz


    Profil resmi
    Conix
    08:56
    Merhaba,

    Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.

    M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]


    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Conix]

    Altına havuzlar için satılan aynı markanın yapboz gibi birleşen yumuşak zeminleri var. onlardan koyacağım zemine direkt temas edip zarar vermesin diye.[/QUOTE]
    İnşaat malzemeleri satan yerlerden 3cm kalınlığında strafor temin edrseniz ekonomik bir çözüm olur.
    Taban ve tüm yan cepheleri kaplamanız ısıtıcının verimli çalışması için gerekli.
    Plastik ısı koruma açısından çok zayıf. Yazın aşırı ısınır kışın aşırı soğuk olur.
    Isıtıcıların plastik muhafazalı olanlarından kullanın..

    (13) (978)

    Bucephalandra Maharani Çiçeği


    Profil resmi
    Prudentia

    1 beğeni
    2 hafta önce aldığım bucephalandra maharani çiçek açmaya başladı, internette hiç fotoğrafını görmediğim için sormak istedim epifitler gercekten çiçek açıyor mu?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281552/260620261316491.jpg[/IMG]

    (0) (16)

    80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre)


    Profil resmi
    ertug26

    Merhaba herkese,80x40x40 Akvaryumda Hangi Çiklet Türünü Beslemeliyim?

    Merhaba arkadaşlar,80x40x40 cm ölçülerinde, yaklaşık 128 litrelik akvaryumumda kesin olarak ciklet (cichlid) türlerine yönelmek istiyorum. Ancak hacim sınırından dolayı hangi türe yöneleceğime karar veremedim.

    Gönlüm cikletlerden yana ama balıklara da eziyet etmek istemiyorum. Sizce bu hacimde sınırları zorlamadan tek tür olarak 1 erkek 3 dişi Malawi (Sarı Prenses / Saulosi) mi tercih etmeliyim?

    Hangi türü seçersem hem görsel olarak beni tatmin eder hem de balıklar huzurlu yaşar? Deneyimli arkadaşlardan tür, dekor ve filtreleme konusunda tavsiyeler bekliyorum. Teşekkürler!

    (0) (22)

    Betta'daki Şişlik Nedir


    Profil resmi
    ByOscar:)

    Herkese merhaba,
    Betta'mı 1 ay önce aldım kendisi süslü. Bugün çenesinin altında karın başlangıcı kısmında bu şişliği farkettim. Bu ne sebeple olmuş olabilir bu konuda acil yardımda bulunabilir misiniz? [:((]
    Kabızlıktan şüpheleniyorum ama bu acil Bi hastalık olduğu için net teşhis edip garantiye almak istiyorum.

    Betta'dan beklenmeyecek kadar hareketli bir balık. Akvaryumu sadece onun için kurdum. Hareketleri ve yem yemesinde herhangi bir sorun yok, oldukça iştahlı ve hareketli şuanda.

    Yem olarak Sera Bettagran ve Tropical Soft Line Betta kullanıyorum. Soft line'ı sevmediği için büyük çoğunluğunda günlük gözü kadar bettagran veriyorum.

    Akvaryum : 2-3 ay önce kuruldu, 1 erkek Betta, 15 civarı kiraz karides, ramshorn ve adi salyangoz var. Haftalık düzenli su değişimlerine devam ediyorum.
    Isıtıcım arıza yapmış sanırım uzun zamandır sıcaklığı kontrol etmiyordum termometre şuan 30 C gösteriyor yarın yenisi ile değiştireceğim.


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339011.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339041.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339061.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339091.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339111.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339141.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG]

    Karşılaştırma olması adına 1 ay önce aldığım dönemde çektiğim görsellerini ekliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344281.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344301.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344321.jpg[/IMG][EDIT]ByOscar:),2026-06-25 23:46:32[/EDIT]

    Profil resmi
    ByOscar:)

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Yiyemeyeceği boy?
    30 yıldır balık yetiştiriyorum. Balıklar tek lokmada yemeyi tercih eder...
    Ama siz yem verip akvaryumdan uzaklaştığınızda yenilebilecek herşey yenilmeye devam eder..
    Planarya
    Hydra
    Snail
    Detritus
    Capepod
    Vs...

    Balığınız fazla iştahlı ve karnı fazlaca tok görünüyor .
    Yem vermeyi kestikten 10 gün sonrada benzer şişliğe sahip ise çok güzel bir besin kaynağını keşfetmiştir.
    [/QUOTE][QUOTE=NightWist]
    Sizin görmediğinizde emin olun yiyordur o. Benimki ramshornların yumurtalarını bile yiyordu. Karides yavrusunu hareket bile ettirmiyodu. Hatta bütün elma salyangozlarımın antenlerini bile yedi. [/QUOTE]


    Yanıtlarınız için teşekkür ederim,
    Hiç tahmin etmiyordum ama dediğiniz gibi hydra, ramshorn, adi salyangoz mevcut akvaryumda ve onları yiyor olabilir. Yem vermeyi kestim, 3 günlük diyetteyiz. Takipte olacağım

    (6) (201)

    Ankara Deniz Akvaryum


    Profil resmi
    nniiaa
    17:21
    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Profil resmi
    LeafyAqua

    [QUOTE=Taha⚡]

    Balıklar direkt oluyor en azından Lepistes malzemeler piyasayla aynı şekilde başka yerdede bulabilirsiniz dükkandan çıkana kadar idare ediyorlar birinden balık aldım yolda poşet sizdirmaya başladı o sırada diğer şubesine yakindim girip gegistirmelerini istedim değiştirdi o da bir süre sonra akıttı aşılama falan herşeyi tam yaptım akvaryumda olan balıklar da bunlar da öldü bir süre sonra

    Ortalama bir fiyat istiyorsanız Alsancak petshop yeterli[/QUOTE]

    Alsancakı önermek gerçekten cüretkar bir yorum olmuş işletmenin yorumlarına bakmanızı tavsiye ederim

    (8) (442)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170
    18:42
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    NightWist

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    Beta Spelenders bakmak istemiyor konu sahibi...

    Listeye eklenebilecek bir kaç tür daha;
    Medeka,
    Indostomus Paradoxus,
    Clown Killifish,
    Pygme Cory,
    Boraras brigittae....[/QUOTE]
    [QUOTE=Cyber_Scout]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]
    7-8 cm olacak tür bir tek vatoz var listemde..


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620261056561.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620261056571.jpg[/IMG]


    [:?][/QUOTE]
    Sistemin incecik çizgide gittiği gerçeğini değiştirmiyor maalesef. [zzz]

    [QUOTE=EmiirKaan]Hocam, at gözlüğüyle alakası yok keza ben kendi fikrimi söyledim ve daha tecrübeli arkadaşlar öneride bulunabilir, onlara bak dedim. Siz de benden çok çok daha tecrübelisiniz, önerilerinize saygı duyuyorum ama katılmıyorum. Sizin de önerdiğiniz türlerin içerisinde 7-8 cm'ye kadar büyüyebilen türler var neredeyse akvaryumun eni kadar. Bu canlılar bu hacimde hayatta kalabilecek seviyede canlı kalacaklar diye bu kadar ısrar etmenin bir anlamı var mı bilmiyorum.[/QUOTE]
    Olay balığın boyutundan ziyade akvaryumun stabilitesi. Tabi balıkların strese gireceğini de gözardı etmemek lazım.

    (12) (551)

    Rasbora Oneri


    Profil resmi
    Tatar10

    Merhaba, 75 lt net bitkili akvaryum da, 7 lepistes, 4 oto, 4 nerite, 1 cuce vatoz var. Ph 7.5 civari, cesme suyu, sicaklik 24-26

    Rasbora turlerinden oneriniz, 2 tür de olabilir, 6-10 lu gruplar halinde, aklımda sivrisinek ve galaxy var,

    İlanlarda çok sınırlı var, istanbulda önereceğiniz alım yeri

    Şimdiden teşekkürler 🙏

    Profil resmi
    yyiImaz

    Bende 110 litrelik tank var. 13 cardinal, 8 galaxy rasbora, 10 adet kırmızı burun tetra var. Üç tür de uyumlu halde. Kırmızı burunlar diğerlerine göre daha grup halinde dolaşıyorlar. Genel olarak görsellik güzel.

    Sarı sitede guppycenter diye aratırsanız, aradığınız canlıları bulabilirsiniz. İstanbulda mağaza.

    (2) (158)

    10 Yıl Aradan Sonra..


    Profil resmi
    kocoglu
    14:11
    Merhaba daha önce tropheus ile noktaladığım hobiye tekrar adım atıyorum. Bunun için 100*50*50 yandan sumplu tank siparişi verdim. tropheustan sonra keyif alabileceğim hangi türleri önerirsiniz? Profesyonel tavsiyeleri bekliyorum. Ayrıca sessiz az enerji tüketen kafa motoru ne önerirsiniz? Keyifli hobiler.[;)][EDIT]kocoglu,2026-06-05 18:10:34[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Chalinochromis Brichardi ekleyebilirsiniz..

    (3) (524)

    L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk.


    Profil resmi
    sinan1166
    07:47
    Merhabalar, yeni bir set kurdum yaklaşık 12 takım longfin mavi göz sahibiyim. Yavaş yavaş yumurtlamaya başladılar. Fakat yavru ölümleri kaçınılmaz oluyor. Bir anlam veremedim. Net 2 ay yavruluk gibi bir yerde tutup artemia ve protein yemi ile takviyeli bir şekildemi beslemek gerek bilemedim. Üstadlardan fikir ve öneri rica ediyorum.

    Yorum yapacak yada tecrübe kazanmış kimse yokmudur acaba ?

    Profil resmi
    Taha⚡

    [QUOTE=sinan1166] Merhabalar, yeni bir set kurdum yaklaşık 12 takım longfin mavi göz sahibiyim. Yavaş yavaş yumurtlamaya başladılar. Fakat yavru ölümleri kaçınılmaz oluyor. Bir anlam veremedim. Net 2 ay yavruluk gibi bir yerde tutup artemia ve protein yemi ile takviyeli bir şekildemi beslemek gerek bilemedim. Üstadlardan fikir ve öneri rica ediyorum.

    Yorum yapacak yada tecrübe kazanmış kimse yokmudur acaba ?[/QUOTE][QUOTE=sinan1166] Merhabalar, yeni bir set kurdum yaklaşık 12 takım longfin mavi göz sahibiyim. Yavaş yavaş yumurtlamaya başladılar. Fakat yavru ölümleri kaçınılmaz oluyor. Bir anlam veremedim. Net 2 ay yavruluk gibi bir yerde tutup artemia ve protein yemi ile takviyeli bir şekildemi beslemek gerek bilemedim. Üstadlardan fikir ve öneri rica ediyorum.

    Yorum yapacak yada tecrübe kazanmış kimse yokmudur acaba ?[/QUOTE]
    WhatsApp grupları var abi öm den yaz istersen vereyim

    (1) (1294)

    Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?


    Profil resmi
    mrah
    23:45
    212 beğeni
    [U][B]Guncelleme / 2023[/B]
    [/U]
    [U]Arkadaslar guncel olarak DTPA selatli demiri (toz olan) nereden temin edebilirsiniz bilmiyorum. Sivi olarak satilanida kullanabilirsiniz ama saklamasi sorun olabilir, acikcasi onermem ama tercihinize kalmis. Demir mikro element statusunde en cok kullanilan element ve suda cok kararli olmadigindan dolayi diger mikro elementlere nazaran daha fazla dozlanmasi gerekiyor ve butceye ekstra bir yuk olusturuyor. Ama bulamiyorsaniz benim tavsiyem, markali bir mikro element gubresi alip bunu kullanmaniz asil masraf kalemini olusturan makrolari gordugum kadariyla halen pazaryeri sitelerinden yada kimyasal urunler satan firmalarin sitelerinden temin edebiliyorsunuz. [/U]

    [K][B][U]Arkadaslar, konu icerisinde aldiginiz kimyasallari akvaryumda kullanmaniz icin gereken bilgilerin neredeyse tamami mevcut. Konuyu surekli takip ediyorum. Sordugunuz spesifik sorulara bilgim yettigince cevap veriyorum. Konu icerisinde zaten cevabi olan diger sorularinizi sormadan once lutfen tum sayfalari okuyun. Ayni sorulari tekrarlamak ve bunlari cevaplamak, bu baslik altindaki mesajlari okuyacak arkadaslarin zamanini bosa harcatmaktan baska birsey degil. Lutfen tum sayfalari okuyun, eminim sormak istediginiz soru yada sorularin bir cogunun cevabi zaten verilmistir.[/U][/B][/K]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/281120162309201.jpg[/IMG]


    [B][K]Guncelleme: 12/10/2018[/K][/B]
    [U][B]Gubre fiyatlarina %100'e varan zamlar yapildi. Bu yuzden assagidaki fiyat hesaplamalarinda farkliliklar olmasi muhtemel.
    [/B][/U]
    Merhabalar,

    Arkadaslar bu konu ile ilgili forumda eski basliklarda var. Ben sadece guncel bir baslik aciyorum hepsi bu, bunun sebebide ozel mesajda bu konu hakkinda bilgi isteyen akvaristleri buraya yonlendirerek hem zamandan kazanmak, hemde herkese bir sekilde faydali olabilmek icin.

    [B]Onemli[/B]
    Bu konudaki temel amac NPK yani makro besinleri hazirlamak icin hazirlanmistir. Mikro besinlerle ilgili bilgi aktaracagim konu sonunda, secip secmemek size kalmis.

    [B]Korkularinizi yenin![/B]
    Akvaryum ortaminda size birileri gubrenin yosun yaptigindan bahsediyorsa ve bunu test kitleri kullanarak vermeniz gerektigi gibi bir dusunceye sahipse eyvallah deyip gecin gidin sadece. Bu konu ile ilgili korkularinizi yenmek icin sadece gubreleyin. Gubreler alg olusumuna sebebiyet degildir bunu asla unutmayin.

    [B]Neden sivi gubreleri kendimiz hazirlayalim?[/B]
    - Ucuz
    - Yapimi kolay
    - Sanildigi gibi hassas dengeler uzerine kurulu bir sistem degil

    [B]Benim hazirlayacagim gubreler ile markali gubreler arasindaki fark ne?[/B]
    Sadece fiyat farki var.

    [B]Konu icinde kullanilan kisaltmalar yada terimler yada formul isimleri.[/B]
    [B]N[/B]=Azot/Nitrojen=Biz akvaryum ortaminda azot kaynagi olarak Nitrat kullaniyoruz. Bunun herseyden once en onemlisi Amonyak/Amonyum un direkt olarak alge sebebiyet vermesi ve canli uzerindeki olumcul etkileri.
    [B]P[/B]=Fosfor=Kullandigimiz fosfor kaynagi Fosfat
    [B]K[/B]=Potasyum
    --
    [B]KNO3[/B]=Potasyum Nitrat
    [B]Mg(NO3)2.6H2O[/B]=Magnezyum Nitrat
    [B]K2SO4[/B]=Potasyum Sulfat
    [B]KH2PO4[/B]=Mono Potasyum Fosfat
    [B]K2HPO4[/B]=Dipotasyum Fosfat (Icerisinde bir miktar daha fazla fosfat bulunur, KH2PO4 ile cok farklari yok.)
    [B]Distile su[/B]=Saf su, akü suyu olarakta gecer. Distile su icerisinde baska maddeler olmadigi icin daha fazla besin cozme sansimiz vardir bundan daha onemlisi ise daha sonra olusabilecek mantarlasmayi engellemek.
    [B]R/O su[/B]=Reverse Osmosis (Ters osmos) ile elde edilen su. Mantarlasma ile ilgili garantisi olmasada icerisinde daha az madde oldugu icin icerisinde daha fazla besin cozme sansimiz var.
    [B]tbsp[/B]=Tablespoon=Corba kasigi=Olcu birimi, 1tbsp=15ml
    [B]tsp[/B]=Teaspoon=Cay kasigi=Olcu birimi, 1tsp=5ml

    [B]Azot kaynagi ile ilgili bilgilendirme.[/B]

    Azot kaynagi olarak Nitrat tercih ediyoruz. Bunun icin 2 guvenli yol var.
    KNO3=Potasyum Nitrat
    Mg(NO3)2.6H2O=Magnezyum Nitrat

    KNO3`u teror olaylarindan dolayli yasak oldugu icin bulmaniz zor [K][B](guncelleme: artik satisi serbest oldugu icin bulabilirsiniz)[/B][/K]. Eger KNO3 kullaniyor olsaydiniz icerisinde yuksek miktarda Potasyum (K) icerdigi icin ekstra Potasyum kullanma gibi bir ihtiyaciniz muhtemelen olmazdi ama onemi yok bunun alternatifleri var. Bizim amacimiz Azot kaynagi elde etmek. Bu yuzden Magnezyum Nitrat yada Kalsiyum Nitrat ikilisinden birini secebilirsiniz.

    Magnezyum Nitrat suyun genel sertligine etki eder fakat bu etkinin ters bir durumunu gormeyeceginize emin olun sadece. Cunku her dozlamada kullanacaginiz gubreleme yontemi ve miktara gore 0,3=0,5dGH gibi bir
    artma soz konusu bu ne baliklarinizin nede bitkilerinizin umrunda degil.

    Daha fazla kafa bulandirmadan nasil hazirlayacagimizi anlatayim.

    [B]Kullanacagimiz hesaplama araci.[/B]
    Bu araci ben de kullaniyorum ve su an forumda tavsiye ettigim ve kullanan arkadaslarda mevcut. Bundan daha onemlisi yurtdisinda sikca kullanilan ve sorunsuz oldugu verdigi oranlarin guvenilirligi akvaristler arasinda tecrube edilmis bir arac. O yuzden cekinceniz olmasina gerek yok, unutmayin hassas oranlarla isimiz yok.
    [URL]http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php[/URL]

    [B]Gubreleri hazirlamak icin ihtiyacimiz olanlar.[/B]
    1 - Azot kaynagi icin
    -- KNO3 yada
    -- Mg(NO3)2.6H2O
    2 - Fosfor kaynagi icin
    -- KH2PO4 yada
    -- K2HPO4
    3 - Potasyum kaynagi icin
    -- K2SO4
    4 - Hassas tarti yada olcu kasigi. (Tartinin hassas olmasindan oranlarin hassas oldugu anlamini cikarmayin sadece 1-100gram arasi olcsun yeterli. Cunku KH2PO4 u cok dusuk miktarda kullaniyoruz.)
    5 - Distile Su yada R/O Su

    [B]Oncelike Reeflowers urunlerinin birer muadilini yapalim, ortalama fiyat hesabiyla. Buna gore kendi oranlarinizi rahatlikla hazirlarsiniz. Korkacak birsey yok.[/B]

    [U][B][K]Eger nitrat icin, KNO3 (potasyum nitrat) kullaniyorsaniz ve fosfat icinde KH2PO4 (mono potasyum fosfat) kullaniyorsaniz. Ekstradan K2SO4 (potasyum sulfat) almaniza gerek yok. KNO3 ve KH2PO4'ten gelen potasyum miktari ihtiyaciniz olani karsilamak icin tamamiyle yeterli.[/K][/B][/U]

    [B]POTASYUM GUBRESI[/B]
    Reeflowers Potash - Potasyum urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Potasyum miktari 0,40ppm.

    Yukaridaki oranlara gore bir de biz kendimiz hazirlayalim.

    --
    Fiyatlar gittigidiyor uzerinden baz alinmistir kargo bedelide icinde oldugu dusunulurse bu urunleri yazdigim fiyatlardan [B]daha ucuza[/B] temin etme sansiniz var [B][U](2016 yili itibariyle)[[/U]/B].

    1KG Potasyum Sulfat (K2SO4)=10-15TL arasi.
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    89,14gram Potasyum Sulfat (K2SO4)
    1000ml Distile su
    -----------------
    Potasyum sulfatin kilosunu 15TL olarak baz alalim ve 100gram kullandik diye hesaplayalim.
    1,5TL K2SO4 + 3TL Distile Su=4,5TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Potash) - 4,5TL=50,5TL cebimizde.[/K]


    [B]NITRAT GUBRESI - AZOT KAYNAGIMIZ[/B] [K][B]MAGNEZYUM NITRAT ILE (Mg(No3)2)[/B][/K]
    Reeflowers Nitrate - Nitrat urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Nitrat miktari 0,65ppm.

    1KG Magnezyum Nitrat=10-20TL arasi.
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    134,4gram Magnezyum Nitrat (Mg(NO3)2.6H2O)
    1000ml Distile su
    -----------------
    Magnezyum Nitratin kilosunu 20TL olarak baz alalim ve 200gram kullandik diye hesaplayalim.
    4TL Mg(NO3)2.6H2O + 3TL Distile Su=7TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Nitrate) - 7TL=48TL cebimizde.[/K]

    [K][B]GUNCELLEME 23 SUBAT 2017[/B][/K]
    [U]Potasyum Nitrat (KNO3) satisi artik serbest oldugu icin temin edip kullanabilirsiniz. Magnezyum nitrat ile aralarindaki tek fark KNO3 icerisinde bu sefer magnezyum yerine potasyumda gelmesi. Bu direkt olarak Reeflowers Nitrate urununun aynisidir.[/U]
    [B]NITRAT GUBRESI - AZOT KAYNAGIMIZ[/B] [K][B]POTASYUM NITRAT ILE (KNO3)[/B][/K]
    Reeflowers Nitrate - Nitrat urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Nitrat miktari 0,65ppm.

    1KG Potasyum Nitrat=10-15TL arasi.
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    106gram Potasyum Nitrat (KNO3)
    1000ml Distile su
    -----------------
    Magnezyum Nitratin kilosunu 15TL olarak baz alalim ve 200gr kullandik diye hesaplayalim.
    3TL Mg(NO3)2.6H2O + 3TL Distile Su=6TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Nitrate) - 6TL=49TL cebimizde.[/K]

    [B]FOSFAT GUBRESI - FOSFOR KAYNAGIMIZ[/B]
    Reeflowers Phosphate - Fosfat urunu.
    [B]Fiyat:[/B] 1KG - 55TL (+/-)
    [B]Icerik:[/B] 100LT akvaryum suyuna 1ML bu urunden ekledigimizde bizim akvaryuma ekledigimiz Fosfat miktari 0,05ppm.

    1KG Mono Potasyum Fosfat= 25-40TL arasi (kimyevi urun satan yerden forumdaki bi abimiz 40TL ye almis, gittigidiyor uzerinde yada baska kaynaklardan 25TL ye almaniz mumkun.)
    1000ML distile su=3TL (Daha ucuza bulmaniz mumkun.)

    Miktarlar daha onceki kisimda bahsettigim [URL=http://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php]hesapalama araciyla [/URL]hesaplanmistir.

    [B]Bizim Reeflowers urunundeki icerigi elde etmemiz icin yapacagimiz karisim miktarlari.[/B]

    7,16gram Mono Potasyum Fosfat - MKP olarakta gecer. (KH2PO4) Evet 7,16gram. Saka degil. [:iyi:]
    1000ml Distile su
    -----------------
    Mono Potasyum Fosfatin kilosunu 30TL olarak baz alalim ve 10gram kullandik diye hesaplayalim.
    0,3TL KH2PO4 + 3TL Distile Su=3,3TL
    -----------------
    [K]55TL (Reeflowers Phosphate) -3,3TL=51,7TL cebimizde.[/K]


    [B]ONEMLI LUTFEN OKUYUN.[/B]
    Hesaplamalarda gordugunuz 7,16gram - 134,4gram gibi rakamlarin kusuratlarina aldiris etmeyin. 7,16gram yerine 8gram kullanin bu size sorun olarak donmez. Tamamen gonlunuz rahat olsun, ziraa avrupada insanlar bunlari tsp olcegi ile kullaniyor genelde bildiginiz cay kasigi yani. Ben de ayni sekilde kullaniyorum, ne gram var ne birsey. Korkmamaniz gereken nokta bu, bu oranlardaki 3-5gramlik sapma size problem olarak donmez. Bu yanilgidan cikin ve korkunuzu yenin sadece.

    [B]Nasil kullanacagiz?[/B]
    Bu kisim uyguladiginiz gubreleme rutinine gore degisir. Basli basina apayri bir konu. Mevcut urunler uzerinde gunluk oneriler var siz bunu uyguluyorsaniz bunu uygulayin. Baska bir yolunuz varsa size ozel ordan gidin. EI, PMDD, PPS-Pro gibi yontemleri uyguluyorsaniz o yoldan gidin. Gubrenin kullanim kismi tamamen size kalmis. Bu konuda basli basina farkli bir konu o yuzden burada anlatip kafa karisikligina sebep olmaktan daha oteye gecemem. Bir petshoptan bu urunleri aldiginizda nasil ki zaten nasil kullanacaginizi biliyor/bilmiyorsaniz ayni sekilde devam edebilirsiniz bir fark yok arasinda.

    [B]HESAPLAMA ARACININ KULLANIMI[/B]
    Bu konuyu daha fazla karmasiklastirmamak adina daha once anlattigim icin link veriyorum. Siz istediginiz solusyonu istediginiz icerikte hazirlamakta ozgursunuz. Ben size sadece yolu gosteriyorum. Isterseniz hazirladiginiz solusyonu 500ML yapip her 10ML eklediginizde 100LT akvaryumunuza 5PPM Nitrat ekleyecek sekildede yapabilirsiniz. Bu size kalmis, sadece bu maddelerinde su icerisinde bi cozulme esigi oldugu unutmayin. Nasil ki bir cay bardaki caya 10 tane kup seker attiginizda artik cozulmez hale geliyor gene ayni sey gecerli. Solusyon hazirlamayada bilirsiniz, isterseniz direk tozlari akvaryumda gunluk orani hesaplayip kullanin hic bir farki yok.

    [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5237391]Hesaplama aracinin kullanimi icin buradaki mesaji okuyabilirsiniz.[/URL]

    Kullanim icin bu konudaki mesajima bakabilirsiniz, anlamadiginiz yada takildiginiz birsey olursa lutfen konu altindan sorun ve herkese faydali olmaya calisalim. Bu konuyu acma sebebimde surekli ozel mesaj uzerinden anlatmanin guclugu ve faydalanan kisi sayisinin azligi. Sadece elimizi tasin altina sokalim hep birlikte baska istegim yok.

    -- Duzenleme:

    [B]Mikro Elementler?[/B]

    Mikro elementler icin ulkemizde benim gordugum uygun bir kombi gubre yok. Hepsinde cinko yada bakir oranlari cok fazla. Haliyle canlilar icin tehlikeli bu oranlar. Bu yuzden mikro gubreleler icin gene cok daha ucuz olan CSM+B, TNC Trace urunlerini google da aratirsaniz bulabilirsiniz [B](yada her kimyasali kendiniz alip herhangi bir mikro element gubresi icerigine gore formule edebilirsiniz)[/B]. Ulkemizde satisi yok yurtdisindan getirmek durumundasiniz ama ornek vereyim 100lt tankinizda (ben EI methodunu uyguluyorum) Chelated Trace urununden 110miligram gibi bir rakam kullanmam gerekiyor. Bu urunu 28TL ye satin aldim. Ne kadar uzun sure gidebilecegini tahmin edebilirsiniz. Eger bu urunleri kullanmak istemezseniz markali bir urun secebilirsiniz. Mikro elementler zaten cok az kullanildigi icin makro elementler gibi butcemizi zorlayan gubreler sinifina girmiyor o yuzden neyi secmek istiyorsaniz onu secin.

    [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/plantex_csmb_icerigi_ve_dozlama_k846424_sn2.asp[/URL]


    Sevgiler.
    [EDIT]mrah,2023-02-06 21:32:27[/EDIT]

    Profil resmi
    NightWist

    1 beğeni
    Benzer bir yöntemle yaptım. 330 ml (elimdeki şişenin boyutu bu) potasyum gübresinin bana maliyeti 6,6 TL, fosfat gübresinin ise 2,2 TL oldu. Evet şaka değil, gerçekten bir şişe sudan daha ucuz. RO suyunu kendi evimdeki arıtmadan çektiğim için fiyat böyle. Saf su alsaydım şişe başına fazladan 14 TL eklenecekti. Karşılaştırmak gerekirse; Creaqua'nın 250 ml potasyum gübresi 420 TL, 250 ml fosfat gübresi ise 330 TL (26.06.2026 Atakan Petshop fiyatlarıdır). Kendiniz yaptığınız zaman gerçekten çok iyi fiyatlara geliyor. Tavsiyem kesinlikle kendiniz yapmanız olur. Excel ve nitrat gübrelerinin maliyeti de çok tutmayacak, aşağı yukarı yine aynı fiyatlara gelecektir.

    (775) (532887)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt - 00:00

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355491.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii MiniPogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319371.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG]

    (2) (10) (25)
    Canlı Tanıtımı

    Cyphotilapia Frontosa Üretimi


    Profil resmi
    stranger - 17:25

    Herkese faydalı olacağını düşünerek Nora H.Ferara nın Frontosa.com adlı sitede yayınlanan makalesini Türkçeye çevirdim.Umarım sizlerde severek okursunuz.Yardımcı olması umudu ile...

    Cyphotilapia Frontosanın Başarılı Üretimi

    Frontosa almayı düşünüyorsanız bu çok iyi bir fikirdir.Fakat düşünmüyorsanız mutlak düşünmelesiniz o halde.İlk olarak Frontosa ların resimlerini African Cichlids adlı kitapta görmüştüm.Bu gözalıcı, parlak siyah ve beyaz şeritleriyle ilgi çekici açık mavi yüzgeçleri ve yanaklarıyla merak uyandıran kafa hörgücünü gördüğümde aşık oldum.Frontosa lar Afrika çiklitlerinin Tanganyika bölgesine ait yaklaşık  2-3 ayda bir 90+ yumurta döken balıklarıdır. Frontosalar çok sert balıklardır ve pekçok hastalığa karşı bağışıklıkları vardır.Kısmen boyutlarından dolayı(Tam erişkin erkekler 35 cm e kadar büyüyebilir) ve kısmende agresif olmayan doğalarından dolayı ben hiçbir Tanganyika Gölü çiklitlerinden biriyle kavga ettiğini veya başının hiçbir çitlitle derde girmediğini biliyorum.

    Frontosalar benim fikrime göre her hobicinin koleksiyonunu geliştiren en güzel,en sağlıklı ve en zeki türleridir.Her ne kadar ben frontosa koleksiyonuma 2 ufak(3,5 cm) balıkla başlasamda benim gayretim ve bu balığa olan sevgim üreyen bir koloni kurmamda bana yol gösterdi.Uzun yıllar denemeler ve hatalar sonucunda ben Çiklitler için başarılı bir üreme program geliştireceğime inandım.Tüm hobiciler içinde bunu nasyl başardığymı paylaşmak için sık sorulan sorular hazırladım.Bu sorular,önerilerim ve gözlemlerimi dikkate alarak:

    HANGİ BOYLA BAŞLAYABİLİRİM?

    Üreme boyunda bir Frontosa kolonisi ile başlamak bayağı pahalıya malolabilir.(60-70 Dolar teki)ve büyük bir tanka ihtiyaç duyarsınız.Ama büyük bir tankınız ve paranız varsa hiç durmayın.Ben Frontosalarla ilgileneceklere ufak yavrular ve bol sabırla başlamalarını öneririm.Bu yavrular diğer çiklitlerle 5 cm e gelinceye kadar aynı akvaryumda bakılabilir;veya üreme boyuna gelebilecekleri kadar bir tankta yanlız bakılırlar.1,5 ila 2 yıl arasında üreme boylarına gelmelerini zevkle seyredebilirsiniz.(Dişiler 13 cm Erkekler 18 cm)

    AKVARYUMA KAÇ FRONTOSA KOYABİLİRİM?

    200 litrelik üretim tankında 1 erkek ve 1-2 dişi üreyebilir.Ben şunu gördüm.Bu boy tanklarda 3. dişi kesinlikle dipte bölge sahibi olamıyor ve bundan dolayıdır ki yumurta dökmek için dibe inemiyor;yumurta dökecek uygun bir yer bulamıyor.360 litre ve daha büyük tanklarda ise 2 erkek ve 6-7 dişiden oluşan koloni üretim için en iyi neticeyi verir.Eğer bu koloni hepsi yavruyken kurulduysa bir problem gözlenmez.Bununla beraber bu koloninin içine üreme boyunda balık koyarsak çok dikkatli olmalıyız.Bu durumu çok dikkatli izlemeniz gerekir.Tercihen bir erkek diğerinden daha yaşlı ve daha baskın olursa diğer erkek daha itaatkar olur.Muhtemelen bu durumda tüm frontosalar kendi bölgelerini bilir ve statü problemlerini vukuatsız şekilde atlatırlar.Çok iyi takip ederek bir balığı öldürücü darbeler almadan akvaryumdan çıkartabilirsiniz.Akvaryumdan dışlanan bir Frontosa nın tekrar koloni tarafından akvaryuma kabul edilmezi imkansız sayılabilir.Bu balık için mutlaka başka bir tank hazırlanmalı;ayırmalı veya değiştirmelisiniz.Bu en kolay çözüm yoludur.

    TANKIMIZI HAZIRLAMANIN EN İYİ YOLU NEDİR?

    Frontosa üretimi için minimum 200 litre ve üzeri tanklar tercih edilir.Çok az sayıda kaya,bitki ve süs konulabilir.Canlı veya yapay bitkiler Frontosa lar tarafından çabucak kökünden sökülür,yenilir veya imha edilir.Geniş dik kayalar,geniş çiçek saksıları,büyük kil kaplar veya PVC borular ve Karayağan taşları mükemmel yapı taşlarıdır.Bunlar 5 cm kalınlığında beyaz mermer çakıllar üzerine stratejik olarak yerleştirilmelidir.Erkeğin yerleşeceği üreme mağarası ve evi akvaryumunn bir köşesine hazırlanmalıdır.Bu mağara erkeğin rahatça dinlenebileceği,sırt yüzgecinin aşağıya düşmeyeceği ve dişinin ziyaret edebileceği büyüklükte olmalıdır.Ayn zamanda mağara dişi yumurta dökerken yanyana durabilecekleri kadarda geniş olmalıdır.Akvaryumda her dişinin kendi bölgesi,rahat edebileceği bir mağarasının olması ve bunların üreme mağarasından uzak olması gerekir.Dişi yumurtladıktan sonra üreme mağarasından ayrılmalı ve mümkünde kendi tecrit edilmiş bölgesinde kuluçka süresine geçmelidir.Frontosa lar için makul bölgesel şartlar olmalıdır.Bazı balıklar küçük alanlarda mutlu olurken bazıları tüm akvaryuma sahip olmak ister.Her dişinin kendi yeri , bölgesi vardır.Bu bölge dişi tarafından tankta işgal edilir.Eğer mümkünse yer zemininde bir mağara alacaktır;fakat fakat dipten yukarıda hazırlnmış bir mağara ona kuluçkaya yatma imkanı sağlayacak bir yer sunacaktır.Kıskanç dişiler bazen kuluçkaya yatmış dişi ile kavga ederek yumurtalarını attırmaya çalışırlar.Ben her dişi için bir mağarayla başladım.Ama bunun dışında bazen hepsi için saklanacak yerler oluşturarak ve ekleyerek devam ettim.Ne zamanki dişiler birbirlerini kovalamaktan vazgeçti işte o zaman tankımın hazır olduğuna karar verdim.Frontosalar açık alanda yüzerler ve özellikle mağaralarda saklanmazlar.Frontosa ların sadece kuluçkaya yatmak ve takiplerden kaçmak için mağaraya ihtiyaçları vardır.Belkide bazen sadece yanlız kalmak için bir mağaraya ihtiyaçları olur.Frontosalar sessiz ve donuk ışıkla aydınlatılmış temiz suyu olan ve sabit ısılı akvaryumlarda çok rahat ederler.Ben dereceyi 24,5 ila 25,5 derece arasında tutarak her hafta %10 su değişimi yapmayı tercih ediyorum.Her ne kadar büyük akvaryumumda çift taraflı bir ışık olsada rahat etmeleri açısından ben tek taraftakini kullanırım.

    BALIKLARIMIN YUMURTA DÖKMEYE HAZIR OLDUKLARINI NEZAMAN ANLARIM?

    Benim frontosalarım ben akvaryuma arkam dönükken yumurta dökmeyi tercih ediyorlar!Eğer siz onların bu faaliyetlerini gözlemlemek isterseniz her sabah beslemeden önce dişilerin yumurta tüplerinin çıkıp çykmadığını kontrol etmelisiniz.Eğer böyle ise dişi yumurta dökmeye hazırdır;ve erkeğin dişiye çok yakın olarak yüzdüğünü görürsünüz.Dişiler yumurta dökmeye başladığında tüm şartlar çok iyi ise yumurta dökme 10 15 dakika arası sürer.Diğer zamanlarda bu yarım saat veya daha uzun sürer.Bu süreç yumurtaların dökülmesine bağlı olarak değişir.

    YUMURTA DÖKME İŞLEMİ NASILDIR?

    Büyük erkek frontosa yavaş hareket eder.Erkek Frontosa dişiyi malawi çiklitleri gibi hareketli bir şekilde kovalamaz.Dişileri izler.Dişilerden biri ne zaman yumurta dökmeye hazırsa erkek ona doğru yavaşça yüzer ve onu geçer.Dişiye üreme mağarasına gitmesi için bir işaret verir.Dişi hazır olduğunda üreme mağarasına gider ve yumurta dökmeye başlar.Erkek dişiyi takip eder ve yumurta dökme periyodunun başından sonuna dek orada kalır.Erkek frontosa mağara arkasında nöbet tutarak istenmeyen yabancılara karşı koyar.Bu arada dişiyi yumurtaları yayarken ve yanak boşluğuna alırken hep gözetim altında tutar.Periyodik olarak erkekte dişini arkasından mağaraya girer,titreyerek spermlerini bırakırken dişinin ağzındaki yumurtalar verimlileştirir.Yumurta döküldükten sonra dişi üreme mağarasından ayrılır ve kendi rahat edeceği,kuluçkaya yatacağı bölgesine gider.Eğer dişi erkeği üreme mağarasına izlemek konusunda isteksiz ise erkek dişiyi birkaç kez pas geçer ve kuyruğunu sağa sola sallayarak dişiye işaret verir.Eğer dişi mağaraya erkeğin birkaç geçişinden ve sinyalinden sonra gitmezse erkek dişiye saldırır ve üreme mağarasına gidene dek kovalar.

    DİŞİ YUMURTA DÖKMEYİ REDDERSE NE OLUR?

    Ben şunu gördüm;eğer dişi üremezse en nihayetinde erkek saldırır ve dişiyi öldürür.Bunun sebebi ya dişi çok yaşlıdır yada diğerleri gibi değildir.Üreme için çok genç Frontosa lar diğer dişiler ve erkekler tarafından saldırıya uğratılmaz.Frontosa ların çok güçlü istek ve istememek gibi duyguları vardır.Başarılı üretim için frontosalar uyumlu olmaldır.Siz akvaryumunuza 1 dişi 1 erkek frontosa koyarak üreyin diyebilirsiniz.Bazen olacak ama çoğunlukla olmayacaktır.Ben dişinin dominant olmayan erkekle bir olayını gözlemledim.Dişi bazen farklı bir köşeye gider ve yumurtalarını serer toplar ve genç erkeğin yumurtaları verimlileştirmesi için kurnazca yanından geçer.Bazen dominant erkek bu olay gerçekleşirken onları yakalayabilir.Sub dominant erkeğe ve dişisine saldırarak yumurta dökmesini kestirir.Eğer tankınızda yeterli sayıda dişi varsa dominant erkek ve diğer genç erkek üreme için dişileri paylaşır.Bu erkeklerden herhangi birisine birşey olursa diye çok iyi bir fikirdir.Sizin yaşlı dominant erkeğinizi kaybetmeniz çok trajik bir olaydır;çünkü bazen yeni koyacağınız dominant erkek bazı dişiler tarafından asla kabul edilmeyecektir.Ben bazen dişilerin erkeğe saldırdığını ve yumurta dökmediğini gördüm.Bundan dolayıdır ki böyle bir olay yaşadığynızda alacağınız yeni dominant erkek kesinlikle tüm dişilerden daha büyük olmalıdır.Bazen dişiler erkek çok güçlüyse onun tarafından teslim olmaya zorlanabilirler ve bunun nihayetinde boyun eğerler.Bir başka durumda balıkların yerleşmeleri çok dikkatli izlenerek kayıpsız atlatılabilir.Ben birkaç tane büyük tankım olduğu için bu konuda çok şanslıydım.Dişi yumurta dökmediği zaman ve erkeğin saldırısına uğradığında hep başka yeni bir tank hazırladım ve problemli dişiyi buraya ayırarak yanına erkek adapte etmeye çalıştım.Dişiye erkeğini seçme şansı verdiğimde en nihayetinde üremeye başladığını gördüm.

    YUMURTA DÖKTÜKTEN SONRA YETİŞKİNLERİMİZİ NASIL BESLERİZ?

    Ben balıklarımı beslemeden evvel hep akvaryumumu kontrol ederim.Eğer üreme ile ilgili bir belirti varsa veya yumurta dökme olayı varsa ışıkları hemen kapatarak yemlemeyi 24 saat boyunca keserim.Bazı yemler özellikle tuzlu su karidesi veya dondurulmuş krill vermek muhtemelen dişinin yumurta dökmesini engeller.Bu lezzetli yemleri yemek için aceleyle ağzı yumurtayla dolu olark mağarasına gidip ağzy boş çıkan dişiler gördüm.Kuluçkaya yatmış dişiyi devamlı gözlemleyerek diğerlerini sadece tane ve top yemlerle beslerim.

    DİŞİNİN YUMURTALARI TUTABİLECEĞİNİ NASIL SÖYLERİM?

    Eğer kuluçkaya yatmış dişi ben yemleme yapmaya başladığımda arkasını dönüyorsa veya ters tarafa bakıyorsa yumurtalarını kesinlikle tutacağını anlarsınız.Ağzında yumurta olan dişi yemleme zamanı yemleri koklamaya başlarsa o yemleme boyunca soluğumu tutarak yumurtaları mümkün olduğunca çabuk almaya çalışırım.Dişi Frontosa nın yemle ilgilenmesi demek yumurtalar daha fazla tutamayacağı ve yumurtaların ondan alınmasının daha uygun olacağı manasına gelir.

    KULUÇKADAKY DİŞİYİ KUSTURMALIMIYIZ?

    Cevap evettir.Zorluğu her dişi için ayrı ayr karar vermeniz gerektiğindendir.18-20 gün arası dişiyi kustururum.Yumurtladıktan sonra yumurtalar yiyeceğine karar verirsem daha erken kusturmaya karar veririm.Bir dişi erken kusturulmuşsa sonraki aşamaardada bu kalıba uyar.Ben böyle bir dişiyi yumurtaları ağzına aldıktan 5-10 gün sonra kustururum.Her ne kadar böyle kalıplaşmışta olsa şartların değiştiğini çok gördüm.Her nekadar yumurta döken dişiyi gözlemlemek önemliysede en iyi yöntem gidişata göre karar vermektir.Dişiyi sağmak zalimce görünsede bu hikayenin birde pozitif tarafı vardır.Dişiden yumurtaları erken aldığınızda daha fazla yavru ve yumurtayı uzun taşıma periyodu boyunca yemeden tüketmeden alabilirsiniz.Gerçek sonuç bunu uyguladığınız taktirde dişinin tekrardan üremesinin çok daha kolay olacağı olarak açıklanabilir.

    YUMURTALAR ÇIKARTILDIKTAN SONRA NE YAPMALIYIZ?

    Kuluçkaya yatmış dişi 18-20 gün sonra sağıldığında yavrular serbest yüzebilecek durumda olacaktır.Bunları birkaç ay kalacakları 80 litrelik yavru tankına alabilirsiniz.Eğer dişi daha erken kusturulmuşsa yumurtaları dibi koni şeklinde bir çay süzgecine koyarak onlarla ilgilenmek üzere 40 litrelik ayrı bir tanka ayırırım.Yumurtaları ayırdığım akvaryum içine tam yumurtaların üzerine gelecek şekilde ve onları nazik biçimde çevrilmelerini sağlayacak hava taşları eklerim.Hava taşlarından çıkan kabarcıklar yumurtaları çevirir.Bunun yanı sıra yumurta tankına yumurtaların mantarlaşmaması için 10-15 damla metilen mavisi eklerim.Hergün yumurtaları kontrol ederek beyaz olan ve durumu kötüye giden yumurtalarımı çıkartırım.Yumurtaların yavaş yavaş günden güne kafa ve kuyrukları oluşurken izlemek çok ilginçtir.Küçük güzel yavrular serbest yüzmeye başladıktan sonra gelişmelerine devam etmeleri açısından 80 litrelik yavru tankına alınmalıdır.Hemen hemen 2 cm i bulduklarında serbest yüzmeye başlayan bu yavrular inanılmayacak kadar büyük bir hızla büyürler.Doğar doğmaz bölgelerine özgü siyah beyaz dikey şeritleri yanak ve yüzgeçlerindeki mavilikler çok belirgindir.

    KAÇ ADET YAVRU ALINABİLİR?

    Sanırım her hobici kendi balıklarından ne kadar ve ne boyda yavru alacağını çok merak eder.Tecrübelerime dayanarak söyleyebilirimki her 2-3 ayda bir ortalama 55 yavru beklenebilir frontosalardan.Tabi genç dişilerde bu sayı 18-30 yetişkin dişilerde ise 50-90 arası nitelendirilir.Benim 6 yaşında dişiden aldığım 96 adet yavru benim rekorumdur. Unutulmaması gereken konu şudur: Eğer üreyen balıklarına mükemmel yemler ve mükemmel üreme şartları sağlarsanız muhteşem yavrular alırsınız.

    DAHA İYİ YUMURTA ALMAK İÇİN NE YAPMALIYIZ?

    Eğer Frontosa nız yeterli yavru üretemiyorsa bunun bir sebebi olduğuna inanırım.Ben bu durumda tank üzerinde çalışır ve üreme şartlarını değerlendiririm.Mümkünse yumurta dökmeyi izler herhangi bir problem veya farklılık varmı yokmu diye araştırırım.Bazen kıskanç dişiler ön planda olmak ister.Bazende kayalar ve mağaraların pozisyonu erkek frontosa nın üreme için hareketlerini kısıtlayabilir.Eğer erkek balık dişiyi çok fazla kovalayarak yorulursa yumurtaları verimlileştirmedeki görevini tam olarak yerine getiremez.Bazende dişi erkek çok agresifse yumurtlamayı tam olarak gerçekleştiremez.Başarılı yumurta dökme yumurta dökülmesinin kesilmemesi ve acele edilmemesiyle yakın ilişklidir.Ben düzeni ayarlamakla uğraşırım.Neyle beslediğiniz iyi yumurtlamanın anahtarıdır.Ben balıklarıma günde 2 kez yüksek protein içeren diyet uyguluyorum.Bol miktarda donmuş tuzlu su karidesi dondurulmu kurutulmuş kankurdu ve Krill le birlikte pek çok çeşit büyük pul yem veriyorum.tetra Doraminde bana çok iyi sonuçlar verdi.bazen frontosa larımı elle beslemediğimde üremeyecekler gibi gelir.

    Özet olarak Frontosa bir hobicinin koleksiyonunda bulunan en heyacan verici balıktır.Alacağınız yavrular ile başlayarak onları üreme boyuna ulaştırarak bir sürü sağlıklı yavru sahibi olabilirsiniz.Şunu söyleyerek bitirmek isterim:

    Frontosa nızı bir insan olarak düşünün,onu çok daha kolay anlayacaksnız.

     

    reprinted from the reporter North Jersey Aquarium Society

    stranger2006-6-15 17:45:53

    (30) (73943) (20811)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Trend Akvaryum


    Profil resmi
    -

    Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusu

    Cevapsız Konu
    Kendi Çiftimden Sajika Ciklet Yavruları

    Profil resmi
    eyidasss -

    İrtibat Bilgileri: 05300934203
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler: Elden Teslim

    Satılan Canlı: Cryptoheros sajica (Sajica)
    Adet Fiyatı: 30 TL
    Toplu Alım Fiyatı: Yardımcı olurum
    Adedi: 100-200
    Boyu: 2 cm
    Diğer Ek Bilgiler: Kendi çiftimden olan sajika ciklet yavruları. Anne baba görselini ekliyorum. En az 5-10 lu gruplar halinde satılık. Daha fazla alımlar için fiyatta yardımcı olurum.
    Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268785/260620261110041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268785/260620261110061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268785/260620261110131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268785/260620261110151.jpg[/IMG]

    80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre)


    Profil resmi
    ertug26 -

    Merhaba herkese,80x40x40 Akvaryumda Hangi Çiklet Türünü Beslemeliyim?

    Merhaba arkadaşlar,80x40x40 cm ölçülerinde, yaklaşık 128 litrelik akvaryumumda kesin olarak ciklet (cichlid) türlerine yönelmek istiyorum. Ancak hacim sınırından dolayı hangi türe yöneleceğime karar veremedim.

    Gönlüm cikletlerden yana ama balıklara da eziyet etmek istemiyorum. Sizce bu hacimde sınırları zorlamadan tek tür olarak 1 erkek 3 dişi Malawi (Sarı Prenses / Saulosi) mi tercih etmeliyim?

    Hangi türü seçersem hem görsel olarak beni tatmin eder hem de balıklar huzurlu yaşar? Deneyimli arkadaşlardan tür, dekor ve filtreleme konusunda tavsiyeler bekliyorum. Teşekkürler!

    (0) - (6135810)

    Orta Amerika'ya Dönüş


    Ölçüler: 100x50x50
    Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
    Bitki Türleri: Anubias
    Tankın Yaşı: 8
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
    Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.

    Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.

    Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    PROTOMELAS FENESTRATUS STEVENİ "TAIWAN REEF"


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019003651319.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    () () ()
    Elektrik Blue Acara (EBA)

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular