ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Jean leCroix
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
90
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Haziran 2015 16:56
Son Ziyaret:
10 Temmuz 2020 01:20
Toplam Mesaj:
48 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
7 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Melih Şaştım
Doğum Tarihi:
22 Nisan 1987
Yaş:
33
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Darius'un babası. Her türlü canlıyı seven, meraklı bir hobici.

SON 10 MESAJI

Sunsun Hw-603b Kullananlar İçeri
Merhaba arkadaşlar

ben de bugün 603b aldım. Yazdıklarınız kafamı karıştırdı sırayla cevaplar mısınız ?

1) hava almak: Ben içine su doldurdum giriş çıkışı akvaryuma yerleştirdim ilk etapta bi hava kabarcığı oldu hortumlarda sonra bitti 10 saniye sürmedi. Şu an sadeceye kovaya su aktığının sesini duyuyorum. Sessiz çalışmasından kastınız bu mu ? Doğru yapmış mıyım ?

2) Motoru tepeye takmak: Ben altta bıraktım. Akvaryumla da neredeyse aynı hizada filtre. Belki bi 10 cm aşağıdadır. Motoru yukarı mı takayım ?

3) Bu filtreyi ben akvaryumdaki toz bulutu için aldım. 5 mayısta kurmuştum pipo filtre vardı ama akıntı olmadığından tortu oluştu sanırım akvaryumda. Bitki al çıkar buda derken baya ayağa kalktı tozlar. Pipo da çekemedi gittim filtre aldım. İç malzemesine de en altta sera elyaf ekledim diğer süngerleri olduğu gibi sırasıyla bıraktım. Düne oranla toz bulutu ciddi oranda azaldı ama kristalize berraklık maalesef yok. (Bakteri kültürü değil tortu tekrar söyleyeyim.) Çok ultra ufak partiküller için bi tavsiyeniz olur mu ?
Camdaki Su Lekeleri
[QUOTE=ss23]Merhabalar. 65-65-65 ölçülerinde alttan sumplu ( 45-45) yeni bir deniz akvaryumu olarak kullanılan boş bir akvaryum aldım.
Ancak ben tatlı su olarak kullanmayı düşünüyorum.
Akvaryumu ve sump Akvaryumunu,boruları sirkeli sular ile temizledim. Diğer malzemeleri sıfır olarak alıp kullanıcam.
Fakat resimde görüldüğü gibi akvaryum camındaki su lekelerini çıkaramamaktayım. Akvaryumu kurduğumda çok belirli olur mu bilgim yok.
Bu konuda nasıl çözüm bulabilirim. Fikir verirseniz çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21061[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210618/140620201417321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210618/14[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210618/140620201420171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/210618/140620201420311.jpg[/IMG][/QUOTE]

Bence yeni almışsınız hemen kurmayacaksanız kimyasal kullanın. Rossman'da duşakabin temizliği için satılan bi kireç sökücü sprey var. Temizlik spreyi. DOMOL marka. Çok iyi durularsınız biraz da beklersiniz kurmadan önce.

Kimyasal kullanmak istemiyorsanız sirke ve karbonat ikilisini deneyin. Çaydanlık altındaki kireci de doğal yollardan çözer. Tel olayına söz veremem. Eğer camınız daha önce çizildiyse tel o çiziklere yenisini ekleyecektir. Pürüzsüz yüzeyde telin zararı olmuyor :) Temizlik hastası bi insan olarak söyleyeceklerim bu kadar :)
Akvaryum Ölçü Tavsiyesi
[QUOTE=benerium]Nasıl bir akvaryum kurmak ve içinde ne bakmak istiyorsunuz o önemli. Sizinkine yakın ADA'nın 90x45x45 ölçülerinde akvaryumu vardı galiba. Sizin ölçünüz de bitkili akvaryum için güzel bana kalırsa. Ama malawi türleri, melek, discus, tropheus falan bakılmaz. Bitkili canlı doğuran, güney amerikan black water yada tanganyika'nın kabukçullar gibi küçük türleri bakılabilir.[/QUOTE]

Ben şu an 55litre sadece elodea bitkili toplamda 15 balıktan oluşan( karışık lepistes, plati, komando çöpçü, zebra danio) 1 elma salyangozu besliyorum. Yavruları yemiyolar çok doğal bi döngü var akvaryumda. Soruyu sorma amacım akvaryumun yüksekliği hakkında kullanıcıların fikirlerini almak istemiştim.

Bir de 90.40.40h için dış filtre tavsiyesi. [EDIT]Jean leCroix,2020-06-14 01:39:18[/EDIT]
Akvaryum Ölçü Tavsiyesi
90.40.40h ölçülerinde bir akvaryum alacağım ikinci el. Yüksekliği biraz düşük geldi ama fiyatı çok uygun mobilyalı vs. kullanıcı arkadaşlar yorum yapıp fikir belirtirse çok sevinirim.

+

Uygun fiyatlı dış filtre tavsiyenizi de isterim.
Hamile Lepsites
Lepistes doğumlarında siyah leke, ısı ve göbeğin dikdörtgen form alması cidden doğumun yakınlığını simgeliyor. Bir de balığınız dier balıklardan ayrı yerde takılıyor ve hızlı solungaç yapıyorsa uygun bir doğum yeri arıyor demek. Biraz davranışsal olarak takipleyin balığınızı. Ben öyle balıklar gördüm ki negatif stres pozitif doğum etkisi yarattı. (Akvaryumcudan eve gelmek gibi)
Gömme Akvaryum Kurulumu
Bence hayranlık uyandıran bi iş çıkarılmış ancak forumdaki insanlar “eline sağlık güzel olmuş” demiş.

Kıskançlık seziyorum. [:)))]

Balığımın Gözü Kavga Mı Fungus Mu ?
Arkadaşlar herhangi bir fikri olan var mı ?
Balığımın Gözü Kavga Mı Fungus Mu ?
Merhaba,

Çok ürkek hayvanlar olduklarından pek ortalıkta dolaşmayan çiftimin yavruları oldu. Anne çok korumacı baba ezik gibi saklanıyor. Gözünü az önce fark ettim. Bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi ? Sorun nedir ? Gözü bariz şişmiş ve kırmızı gibi. [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175261/300620192216001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/175261/300620192216091.jpg[/IMG]
Kribensis Eş Tutma / Yuva / Kur (video)
Merhaba arkadaşlar,

6 Haziran'da aldığım ama eş olmayan bir çift kribensis cikleti aralarına file koyarak 2 hafta boyunca birbirlerine alıştırmaya çalıştım. Canlı yemlerle besleyerek kondisyon kazandırdıktan sonra filenin iki tarafından da ayrılmadıklarını gördüğümde artık eş olmaya karar verdiklerini anladım ve fileyi kaldırdım. Hemen yuva arayışına girmeye ve kurlaşmaya başladılar. Bu da onların ilk 2 haftasının videosu. Şu anda yumurta dizdiler ve dişi yumurtaları kolluyor. Bu serinin devam videosunu yumurtalar çatlayıp serbest yüzüşe geçtiği zaman izleyebilirsiniz. İyi seyirler.

[VID]https://www.youtube.com/watch?v=QovM8UELvdM&t=381s[/VID]
Görsel Açısından Sizce Hangi Balık Türleri ?
Çevrenizdekilerin görsellik anlayışları akvaryumu dolduran türden iri balıklar herhalde. Bence kimseyi dinlemeyin dikkat etmeniz gereken tek şey utangaç türler mevcut. Mesela Kribensisler aşırı utangaç. Seyir zevki sıfır bence. Daha sosyal türlerden devam ederseniz çevrenizi tatmin etmiş olursunuz :)

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.