ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
shimendifer
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
100
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Ağustos 2011 00:33
Son Ziyaret:
23 Ağustos 2025 20:56
Toplam Mesaj:
814 [0.15 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Atıl ERDOĞAN
Doğum Tarihi:
23 Haziran 1973
Yaş:
53
İl:
Istanbul
Meslek:
Bilgi işlem
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Atıl ERDOĞAN
120x50x50 Canlı doğuran
48x44x44 Bitkili Lepistes
40x26x24 Karides
Hailea B50 PowerLed Mod Sakura
SON 10 MESAJI
25 Watt Mı 100 Watt Mı?
Isı ile ilgili hesp yaparken yanlışınız var düz mantıkla hesap yapamazsınız yani 100w 4 saate ısıtırsa 25 w 16 saatte ısıtmaz. Çünkü bir taraftan da soğuma gerçekleşeceği için 100w daha mantıklı olacaktır. Bunu şöyle düşünebilirsiniz 100 m2 bir salon için 12000 btu klima önerilir ama 6000 btu takarsanız istediğiniz ısıya sogutamazsınız. Yani olay ısıya gelirse havuz problemi çözer gibi 100 lük çeşme 4 saate doldurursa 25 lik 16 saatte doldurur mantığı işe yaramaz. Normalde Litre başına 1 w yada 0.75 w ısıtıcı yeterli gelebilmektedir. Tabi bu normal 20-23 derece oda sıcaklığı için gecerli daha soguk ve sıcakta durum değişecektir.
Isı ile ilgili hesp yaparken yanlışınız var düz mantıkla hesap yapamazsınız yani 100w 4 saate ısıtırsa 25 w 16 saatte ısıtmaz. Çünkü bir taraftan da soğuma gerçekleşeceği için 100w daha mantıklı olacaktır. Bunu şöyle düşünebilirsiniz 100 m2 bir salon için 12000 btu klima önerilir ama 6000 btu takarsanız istediğiniz ısıya sogutamazsınız. Yani olay ısıya gelirse havuz problemi çözer gibi 100 lük çeşme 4 saate doldurursa 25 lik 16 saatte doldurur mantığı işe yaramaz. Normalde Litre başına 1 w yada 0.75 w ısıtıcı yeterli gelebilmektedir. Tabi bu normal 20-23 derece oda sıcaklığı için gecerli daha soguk ve sıcakta durum değişecektir.
Tecrübeli Üstatlardan Tavsiye Bekliyorum.
Tür belli olmadan sadece 2 sorunuza cevap verilebilir. en az 1000 lt debili bir dış filtre ve 200w ısıtıcı Aydınlatma /dekor/kum ne tür beslemek istediğinize göre değişim gösterecektir.
Tür belli olmadan sadece 2 sorunuza cevap verilebilir. en az 1000 lt debili bir dış filtre ve 200w ısıtıcı Aydınlatma /dekor/kum ne tür beslemek istediğinize göre değişim gösterecektir.
Bitki Gelişimi Sorunu
Merhaba 120 x 50 x 50 bir akvaryumum var tabanda lav kırığı üzerinde siyah kuartz kum bulunuyor. Işıklandırmam 6 x 54 w Lambalarım 2 x 865, 2 x 840 ve 2 grolux şeklinde. Bitki olarak javafern, çınar,Sesiflora, octopus,lobelia cardinalis ve crypto. Sorunum bitkilerimde gelişim neredeyse 0 akvaryum 6 ay önce kuruldu. Bitkiler 4 ay once eklendi. Florasanları 2 hafta önce yeniledim. Ama malesef sıfır gelişim. Su değişimi haftada 1 %40 şu an için gübreleme yada co2 vermiyorum. Camlarda yosun sorunum yok. Ama kalın yapraklı fern ve crypto yapraklarında siyah yosunlanma diğer narin yapraklılarda direk kararma mevcut. Sizce sorun ne olabilir ? Yardımlarınızı bekliyorum. Bu ara Armatürü Lede çeviremiyorum. Önerileri Florasan aydınlatma göz önünde bulundurarak yaparsanız sevinirim.
Lamba Sıralaması
1 865
2 Grolux
3 840
4 840
5 Grolux
6 865
Şeklinde
Şimdiden yardımlarınız için teekkürler
Merhaba 120 x 50 x 50 bir akvaryumum var tabanda lav kırığı üzerinde siyah kuartz kum bulunuyor. Işıklandırmam 6 x 54 w Lambalarım 2 x 865, 2 x 840 ve 2 grolux şeklinde. Bitki olarak javafern, çınar,Sesiflora, octopus,lobelia cardinalis ve crypto. Sorunum bitkilerimde gelişim neredeyse 0 akvaryum 6 ay önce kuruldu. Bitkiler 4 ay once eklendi. Florasanları 2 hafta önce yeniledim. Ama malesef sıfır gelişim. Su değişimi haftada 1 %40 şu an için gübreleme yada co2 vermiyorum. Camlarda yosun sorunum yok. Ama kalın yapraklı fern ve crypto yapraklarında siyah yosunlanma diğer narin yapraklılarda direk kararma mevcut. Sizce sorun ne olabilir ? Yardımlarınızı bekliyorum. Bu ara Armatürü Lede çeviremiyorum. Önerileri Florasan aydınlatma göz önünde bulundurarak yaparsanız sevinirim.
Lamba Sıralaması
1 865
2 Grolux
3 840
4 840
5 Grolux
6 865
Şeklinde
Şimdiden yardımlarınız için teekkürler
Philips Led Tube
[QUOTE=serhat480]
Akvaryum ortamında test etmedim ama elektriksel olarak soyle bır bilgi verim.Görunusu Floresanla aynıdır, boyutu eger elinizde armature uyuyorsa aynı duyları kullanabilirsiniz ama floresanlar için balans kullanmak gerekir led floresana geçiş yaparken balansları iptal edip duylardan birine direk 220 v elektrik vermeniz lazım, ayrıca led ampulü yeni aldıgınızda bi taraf kapalı olur o tarafı değil diğer açık tarafı 220v verdiğiniz duya takmanız gerekir.[/QUOTE]
Bunlar uyumlu elektronik balast varsa direk bir tadilata gerek kalmadan takılabiliyor. Balast uygun değilse ozaman balast iptal edilip bağlantı şeması var o şekil bağlantı ile montajı sağlanıyor. Ama merak ettiğim işe yararmı ? Çünkü fiyatları baya hesaplı. Eğer işe de yarıyorsa armatürü lede cevirme masrafı yerine buna bunlardan alıp işi halledebilirim :) En kötü zaten 4 tane alıp 865 ve 840 ların yerine takıp deneyeceğim
[QUOTE=serhat480]
Akvaryum ortamında test etmedim ama elektriksel olarak soyle bır bilgi verim.Görunusu Floresanla aynıdır, boyutu eger elinizde armature uyuyorsa aynı duyları kullanabilirsiniz ama floresanlar için balans kullanmak gerekir led floresana geçiş yaparken balansları iptal edip duylardan birine direk 220 v elektrik vermeniz lazım, ayrıca led ampulü yeni aldıgınızda bi taraf kapalı olur o tarafı değil diğer açık tarafı 220v verdiğiniz duya takmanız gerekir.[/QUOTE]
Bunlar uyumlu elektronik balast varsa direk bir tadilata gerek kalmadan takılabiliyor. Balast uygun değilse ozaman balast iptal edilip bağlantı şeması var o şekil bağlantı ile montajı sağlanıyor. Ama merak ettiğim işe yararmı ? Çünkü fiyatları baya hesaplı. Eğer işe de yarıyorsa armatürü lede cevirme masrafı yerine buna bunlardan alıp işi halledebilirim :) En kötü zaten 4 tane alıp 865 ve 840 ların yerine takıp deneyeceğim
Philips Led Tube
Merhaba arkadaşlar. Elimde mevcut hopar 6x54 armatürüm bulunmakta bu bu armatürde 2 x philips 840 2x 865 ve 2 x grolux kullanmaktayım. Lambalarımı yenileyeceğim. Biliyorum led e dönmek filan daha iyi olacak ama şu an için onu yapamıyorum. İnternette gezinirken Philips Led Tube diye bişi buldum 865 / 840 ve diğer bir takım kondları olan normal florasan duyunda çalışan led lambalar. Bunlarla ilgili bilgisi olan varmı ? Aramızda kullanıp test etmiş olan ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/120620201539091.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. Elimde mevcut hopar 6x54 armatürüm bulunmakta bu bu armatürde 2 x philips 840 2x 865 ve 2 x grolux kullanmaktayım. Lambalarımı yenileyeceğim. Biliyorum led e dönmek filan daha iyi olacak ama şu an için onu yapamıyorum. İnternette gezinirken Philips Led Tube diye bişi buldum 865 / 840 ve diğer bir takım kondları olan normal florasan duyunda çalışan led lambalar. Bunlarla ilgili bilgisi olan varmı ? Aramızda kullanıp test etmiş olan ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/120620201539091.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=stone]Herkese selamlar, bende 240 sayfayı okudum ve çok faydalı oldu, farklı fikirler ve deneyimler görmek çok güzel. Ben de kendi deneyimimi paylaşmak istedim samsung 5630 led bar 6500k ilk bitkili akvaryumum şuan gelişimden memnunum. Aslında moss akvaryumu kurmaktı niyetim moss gelişimi de ışık yeterliliği için bir gösterge değil sanırım ama cuba bitkisinin gelişimi yeterli olduğunu hissettiriyor. Tecrube arttıkça yetersiz gelirmi bilemem durum böyle... ( akvaryum ölçüleri 50x35x35 led bar alimünyum profil içinde buhar camının üstunde)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/193042/260820171125261.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/KCAo9b7faDc[/VID][/QUOTE]
KAç lümen olarak kullandınız ? Bildiğim kadarı ile metresi 3000 lm olacak. Yada Kaç mt ?
[QUOTE=stone]Herkese selamlar, bende 240 sayfayı okudum ve çok faydalı oldu, farklı fikirler ve deneyimler görmek çok güzel. Ben de kendi deneyimimi paylaşmak istedim samsung 5630 led bar 6500k ilk bitkili akvaryumum şuan gelişimden memnunum. Aslında moss akvaryumu kurmaktı niyetim moss gelişimi de ışık yeterliliği için bir gösterge değil sanırım ama cuba bitkisinin gelişimi yeterli olduğunu hissettiriyor. Tecrube arttıkça yetersiz gelirmi bilemem durum böyle... ( akvaryum ölçüleri 50x35x35 led bar alimünyum profil içinde buhar camının üstunde)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/193042/260820171125261.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/KCAo9b7faDc[/VID][/QUOTE]
KAç lümen olarak kullandınız ? Bildiğim kadarı ile metresi 3000 lm olacak. Yada Kaç mt ?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Lümen le CRI ilişkili diye belirmedim zaten. İkisi farklı şeylerdir. Ama incelemelerim sonucunda şu sonucu gördüm ikiside 6500K olan iki ayrı led düşünün Bunlardan CRI düşük olan Yüksek olana göre güneşin renk dağılımından daha uzak olacaktır. DOlayısı ile ikiside aynı olan 6500 k 100 Lümen iki ledden CRI değeri 90 üzeri olan ( güneş ışığı 100 dür ) Bitkileriniz üzerinde hem algıda hemde gelişimde daha olumlu etki edecektir. Çünkü yüksek CRI değerindeki lambada dalgaboyu dağılımı güneş e daha yakındır. Bizde burda aslen güneşi simule etmek istediğimizden tercih sebebimiz olmalıdır. Zaten dediğim ünlü firma ve ustaların setuplarında kullandıkları armatürlere bakarsanız ve bir şekilde teknik verilerini araştırırsanız demek istediğim daha açık ortaya çıkacaktır. Bende baya bir uzun süre power ledlerle haşır neşir olmuştum. Ama sonra neden her akvaryumda aynı oranlar aynı şekilde iş yapamıyor a takıldım. Adamların yaptıklarını dışarıda satılan Pro sayılacak tatlı su armatürlerinde neden bizim ki gibi renklere gidilmediğini kasınca powerledleri bırakıp hi-lümen smd lere geçtim. Tropicanın led lümen hesabı ile önerilen değerlerde yaptığım denemelerde başarılı oldu. Şimdi daha yüksek bir akvaryumda denemeler yapıyorum. Sonuç alınca yine bu başlıkta paylaşırım
Lümen le CRI ilişkili diye belirmedim zaten. İkisi farklı şeylerdir. Ama incelemelerim sonucunda şu sonucu gördüm ikiside 6500K olan iki ayrı led düşünün Bunlardan CRI düşük olan Yüksek olana göre güneşin renk dağılımından daha uzak olacaktır. DOlayısı ile ikiside aynı olan 6500 k 100 Lümen iki ledden CRI değeri 90 üzeri olan ( güneş ışığı 100 dür ) Bitkileriniz üzerinde hem algıda hemde gelişimde daha olumlu etki edecektir. Çünkü yüksek CRI değerindeki lambada dalgaboyu dağılımı güneş e daha yakındır. Bizde burda aslen güneşi simule etmek istediğimizden tercih sebebimiz olmalıdır. Zaten dediğim ünlü firma ve ustaların setuplarında kullandıkları armatürlere bakarsanız ve bir şekilde teknik verilerini araştırırsanız demek istediğim daha açık ortaya çıkacaktır. Bende baya bir uzun süre power ledlerle haşır neşir olmuştum. Ama sonra neden her akvaryumda aynı oranlar aynı şekilde iş yapamıyor a takıldım. Adamların yaptıklarını dışarıda satılan Pro sayılacak tatlı su armatürlerinde neden bizim ki gibi renklere gidilmediğini kasınca powerledleri bırakıp hi-lümen smd lere geçtim. Tropicanın led lümen hesabı ile önerilen değerlerde yaptığım denemelerde başarılı oldu. Şimdi daha yüksek bir akvaryumda denemeler yapıyorum. Sonuç alınca yine bu başlıkta paylaşırım
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Bence olay power led beyazlarla ilgili bizim aldığımız ledlerin CRI değerleri muhtemel düşük kalıyor. Çünkü bu konuda baya bir araştırdım. Ustaların internetteki setuplarına baktım bir çok akvaryumu inceledim. Ve Bir çok büyük ustanın esasında sadece soğuk beyaz kullandığını gördüm. Youtube da bulunan ustaların setuplarında da kullandıkları ledlere bakınca oradada çoğunlukla soğuk beyaz kullanmışlar. Bu adamların armatürleri ne kullanıyor led olarak bakınca metrede yaklaşık 2000 - 2500 Lm ışık alabildikleri CRI 90 civarı 5630 ve benzeri ledler kullandıklarını gördüm. Kendimde daha önce full spectrum powerled bulunan bir tankımda bu ledlerle ve tropicanın Lumen hesabıyla bir aydınlatma denedim. Sonuç oldukça başarılı idi. Yosunlanma sorunum ne camlarda ne dekor ve bitkilerde olmadı. Gül vs gibi orta ilgi isteyen bitkiler tam anlamıyla çoştu. Monte carlolar oldukca başarılı şekilde gelişim gösterdiler. Şu anda o tankta denemelerime devam ediyorum komple dagıtıp bu sefer tabana funda toprağı üzerine quartz kumla deniyorum bakalım ne olacak illa Aquabasis gibi ürünlere dünya para vermek yerine 5 lt si 7 tl ye aldığım toprak ne kadar iş yapacak görücez...
Örneğin Aşağıdaki kurulum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171804571.jpg[/IMG]
Buda Oliver Knott'ın bir fuardaki tanıtım kurulumundan ADA armatür Soğuk beyaz ledlerden oluşuyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171813391.jpg[/IMG]
[EDIT]shimendifer,2017-05-05 18:14:51[/EDIT]
Bence olay power led beyazlarla ilgili bizim aldığımız ledlerin CRI değerleri muhtemel düşük kalıyor. Çünkü bu konuda baya bir araştırdım. Ustaların internetteki setuplarına baktım bir çok akvaryumu inceledim. Ve Bir çok büyük ustanın esasında sadece soğuk beyaz kullandığını gördüm. Youtube da bulunan ustaların setuplarında da kullandıkları ledlere bakınca oradada çoğunlukla soğuk beyaz kullanmışlar. Bu adamların armatürleri ne kullanıyor led olarak bakınca metrede yaklaşık 2000 - 2500 Lm ışık alabildikleri CRI 90 civarı 5630 ve benzeri ledler kullandıklarını gördüm. Kendimde daha önce full spectrum powerled bulunan bir tankımda bu ledlerle ve tropicanın Lumen hesabıyla bir aydınlatma denedim. Sonuç oldukça başarılı idi. Yosunlanma sorunum ne camlarda ne dekor ve bitkilerde olmadı. Gül vs gibi orta ilgi isteyen bitkiler tam anlamıyla çoştu. Monte carlolar oldukca başarılı şekilde gelişim gösterdiler. Şu anda o tankta denemelerime devam ediyorum komple dagıtıp bu sefer tabana funda toprağı üzerine quartz kumla deniyorum bakalım ne olacak illa Aquabasis gibi ürünlere dünya para vermek yerine 5 lt si 7 tl ye aldığım toprak ne kadar iş yapacak görücez...
Örneğin Aşağıdaki kurulum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171804571.jpg[/IMG]
Buda Oliver Knott'ın bir fuardaki tanıtım kurulumundan ADA armatür Soğuk beyaz ledlerden oluşuyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114234/050520171813391.jpg[/IMG]
[EDIT]shimendifer,2017-05-05 18:14:51[/EDIT]
Ista 1lt Tup Dolumu
Bakın dolum olayı bence tamamen sizle dolum yapan yer arasında. Benim dolum yaptığım yerde arkadaşlar tüpümü kontrol etti baktılar kullanım amacımı sordular söyledim. Sıkıntısız dolduruyorlar sağolsunlar. Herhangi bir güvenlik riski olup olmayacağını sordum zaten vanasındaki emniyet sübabı tüpü patlatacak basıncın altında açılır ve ayrıca akvaryum için olanları tüpün sınır değerinin altında dolduruyoruz, bü yüzden korkmanıza gerek yok dediler :)
Bakın dolum olayı bence tamamen sizle dolum yapan yer arasında. Benim dolum yaptığım yerde arkadaşlar tüpümü kontrol etti baktılar kullanım amacımı sordular söyledim. Sıkıntısız dolduruyorlar sağolsunlar. Herhangi bir güvenlik riski olup olmayacağını sordum zaten vanasındaki emniyet sübabı tüpü patlatacak basıncın altında açılır ve ayrıca akvaryum için olanları tüpün sınır değerinin altında dolduruyoruz, bü yüzden korkmanıza gerek yok dediler :)
Fil Kulak Lepistes Ve Full Red
Valla yavru almak kolay ama esasında narin balıklar hele safkanlar oldukça narin olabiliyor.
Valla yavru almak kolay ama esasında narin balıklar hele safkanlar oldukça narin olabiliyor.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 27 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
