Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
Gönderim Zamanı: 23 Eylül 2025 14:47
[QUOTE=ufukkisikk]
sizin tankınız kaç litredir ? 1 doz için 155 gram ve 18 gram çok değilmidir .hesapta yanlışlık olmasın[/QUOTE]
1 litrelik gübre hazırlamak için o gramlar. Direkt akvaryum için değil..
sizin tankınız kaç litredir ? 1 doz için 155 gram ve 18 gram çok değilmidir .hesapta yanlışlık olmasın[/QUOTE]
1 litrelik gübre hazırlamak için o gramlar. Direkt akvaryum için değil..
Beğenenler: [T]262373,ufukkisikk[/T]
+1: [T]187047,mrah[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Eylül 2025 14:54
[QUOTE=mrah]
Merhaba, NO3 ve PO4 baz almalisiniz. Aksi taktirde onerilen degerlerin cok ama cok ustunde gubreleme yapmis olursunuz istenmeyen durumlar ortaya cikabilir.[/QUOTE]
merhaba emrah bey mono potasyum fosfat gübresi eklerken rotala heasbıma göre 350 litrelik akvaryumuma haftada 3 ppm e ulaşmak için ; haftada 3 doz olarak
0,5 gram gübre ( 1 ppm ) koymam gerekiyor. hassas teraziye 0,5 gram koydugumda tırnağım kadar gübre koymuş oluyorum. su hacmine baktığımda hiç etki etmeyecek gibi hissettiriyor. gerçekten bu kadar az bir gübre bu kadar etki ediyormu .yoksa yanlış yolmu izliyoruz
not = kuru dozlama yapıyorum[EDIT]ufukkisikk,2025-09-23 14:54:49[/EDIT]
Merhaba, NO3 ve PO4 baz almalisiniz. Aksi taktirde onerilen degerlerin cok ama cok ustunde gubreleme yapmis olursunuz istenmeyen durumlar ortaya cikabilir.[/QUOTE]
merhaba emrah bey mono potasyum fosfat gübresi eklerken rotala heasbıma göre 350 litrelik akvaryumuma haftada 3 ppm e ulaşmak için ; haftada 3 doz olarak
0,5 gram gübre ( 1 ppm ) koymam gerekiyor. hassas teraziye 0,5 gram koydugumda tırnağım kadar gübre koymuş oluyorum. su hacmine baktığımda hiç etki etmeyecek gibi hissettiriyor. gerçekten bu kadar az bir gübre bu kadar etki ediyormu .yoksa yanlış yolmu izliyoruz
not = kuru dozlama yapıyorum[EDIT]ufukkisikk,2025-09-23 14:54:49[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Eylül 2025 15:30
[QUOTE=ufukkisikk]
merhaba emrah bey mono potasyum fosfat gübresi eklerken rotala heasbıma göre 350 litrelik akvaryumuma haftada 3 ppm e ulaşmak için ; haftada 3 doz olarak
0,5 gram gübre ( 1 ppm ) koymam gerekiyor. hassas teraziye 0,5 gram koydugumda tırnağım kadar gübre koymuş oluyorum. su hacmine baktığımda hiç etki etmeyecek gibi hissettiriyor. gerçekten bu kadar az bir gübre bu kadar etki ediyormu .yoksa yanlış yolmu izliyoruz
not = kuru dozlama yapıyorum[/QUOTE]
Evet, ediyor. Neden markali gubrelerin aslinda ederinden fazla oldugunun aciklamasi bu zaten :). Stok solusyon hazirlarsaniz daha pratik olabilir. Ayrica, EI methodu icin onerilen tepe noktadaki degerlerde gubreleme yapacaksaniz bunun yuksek isik + CO2 ve bol bitkili bir tank icin oldugunu unutmayin. Tankiniz henuz cok yogun bitkili degilse onerilen degerlerin 1/3 - 1/2 civarinda gubreleme yapmak daha dogru olur.
merhaba emrah bey mono potasyum fosfat gübresi eklerken rotala heasbıma göre 350 litrelik akvaryumuma haftada 3 ppm e ulaşmak için ; haftada 3 doz olarak
0,5 gram gübre ( 1 ppm ) koymam gerekiyor. hassas teraziye 0,5 gram koydugumda tırnağım kadar gübre koymuş oluyorum. su hacmine baktığımda hiç etki etmeyecek gibi hissettiriyor. gerçekten bu kadar az bir gübre bu kadar etki ediyormu .yoksa yanlış yolmu izliyoruz
not = kuru dozlama yapıyorum[/QUOTE]
Evet, ediyor. Neden markali gubrelerin aslinda ederinden fazla oldugunun aciklamasi bu zaten :). Stok solusyon hazirlarsaniz daha pratik olabilir. Ayrica, EI methodu icin onerilen tepe noktadaki degerlerde gubreleme yapacaksaniz bunun yuksek isik + CO2 ve bol bitkili bir tank icin oldugunu unutmayin. Tankiniz henuz cok yogun bitkili degilse onerilen degerlerin 1/3 - 1/2 civarinda gubreleme yapmak daha dogru olur.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Eylül 2025 16:02
[QUOTE=mrah]
Evet, ediyor. Neden markali gubrelerin aslinda ederinden fazla oldugunun aciklamasi bu zaten :). Stok solusyon hazirlarsaniz daha pratik olabilir. Ayrica, EI methodu icin onerilen tepe noktadaki degerlerde gubreleme yapacaksaniz bunun yuksek isik + CO2 ve bol bitkili bir tank icin oldugunu unutmayin. Tankiniz henuz cok yogun bitkili degilse onerilen degerlerin 1/3 - 1/2 civarinda gubreleme yapmak daha dogru olur.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262373/230920251601001.jpg[/IMG]
mevcut akvaryumum budur. yüksek ışığa ve sabit tüp co2 ye sahibim. kuru dozdan memnunum ya alıştım yani. eğer bitkin az dersen 1/ 2 ye indireyim tavsiyen nedir ?
Evet, ediyor. Neden markali gubrelerin aslinda ederinden fazla oldugunun aciklamasi bu zaten :). Stok solusyon hazirlarsaniz daha pratik olabilir. Ayrica, EI methodu icin onerilen tepe noktadaki degerlerde gubreleme yapacaksaniz bunun yuksek isik + CO2 ve bol bitkili bir tank icin oldugunu unutmayin. Tankiniz henuz cok yogun bitkili degilse onerilen degerlerin 1/3 - 1/2 civarinda gubreleme yapmak daha dogru olur.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262373/230920251601001.jpg[/IMG]
mevcut akvaryumum budur. yüksek ışığa ve sabit tüp co2 ye sahibim. kuru dozdan memnunum ya alıştım yani. eğer bitkin az dersen 1/ 2 ye indireyim tavsiyen nedir ?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Eylül 2025 16:33
[QUOTE=ufukkisikk]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262373/230920251601001.jpg[/IMG]
mevcut akvaryumum budur. yüksek ışığa ve sabit tüp co2 ye sahibim. kuru dozdan memnunum ya alıştım yani. eğer bitkin az dersen 1/ 2 ye indireyim tavsiyen nedir ?[/QUOTE]
Yogun bitkili degil ama bolca hizli buyuyen bitkiniz var boyle devam edebileceginizi dusunuyorum. 1/2 bir sizin icin, dener bi sorun yasamazsaniz (sararma vs. gibi) ayni sekilde devam edebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262373/230920251601001.jpg[/IMG]
mevcut akvaryumum budur. yüksek ışığa ve sabit tüp co2 ye sahibim. kuru dozdan memnunum ya alıştım yani. eğer bitkin az dersen 1/ 2 ye indireyim tavsiyen nedir ?[/QUOTE]
Yogun bitkili degil ama bolca hizli buyuyen bitkiniz var boyle devam edebileceginizi dusunuyorum. 1/2 bir sizin icin, dener bi sorun yasamazsaniz (sararma vs. gibi) ayni sekilde devam edebilirsiniz.
Beğenenler: [T]262373,ufukkisikk[/T]
Teşekkür Edenler: [T]262373,ufukkisikk[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 10 Saat 21 Dakika önce
Benzer bir yöntemle yaptım. 330 ml (elimdeki şişenin boyutu bu) potasyum gübresinin bana maliyeti 6,6 TL, fosfat gübresinin ise 2,2 TL oldu. Evet şaka değil, gerçekten bir şişe sudan daha ucuz. RO suyunu kendi evimdeki arıtmadan çektiğim için fiyat böyle. Saf su alsaydım şişe başına fazladan 14 TL eklenecekti. Karşılaştırmak gerekirse; Creaqua'nın 250 ml potasyum gübresi 420 TL, 250 ml fosfat gübresi ise 330 TL (26.06.2026 Atakan Petshop fiyatlarıdır). Kendiniz yaptığınız zaman gerçekten çok iyi fiyatlara geliyor. Tavsiyem kesinlikle kendiniz yapmanız olur. Excel ve nitrat gübrelerinin maliyeti de çok tutmayacak, aşağı yukarı yine aynı fiyatlara gelecektir.
Beğenenler: [T]187047,mrah[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
