Canlı Alışveriş Adabı


ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 14:59
Çok şükür.Birkaç arkadaşa cevap yazmayacağım demiştim.Ama görüyorum ki , cevap yazmayacağım dediğim zaman , ne hikmetse , birden anlamaya ve kavramaya başlıyor.Buna da çok şükür.Anlaşacağız inşaallah.Dediklerimi daha çook tekrar edeceksiniz.Tekrar ettikçe , tekrarlara verdiğiniz cevaplarınız , benim önceden cevapladıklarımdır. mbsa2013-06-28 15:01:09

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 21:44
[QUOTE=mbsa] Şikayetin Nedeni: Canlı Alışverişi

Şikayet Edilen Kişi / Firmadan Alınan Cevap: Paramı istiyorum Diyen Kişi / Foruma Şikayet Aç

Olayın Detayları: Balıklar hasta veya öldü , paramı gönder


Değerli arkadaşlarım , son zamanlarda forumda Şikayet Var! Bölümünden başımızı kaldıramıyoruz.Her foruma girişimizde bugün kim ne almış satmış , kim kime ne yapmış , ne konuşmuşlarda ne olmuş , kimler neler yazmış , kim rezil olacak , kim rezil edecek , forum yöneticileri kime uyarı verecek , kimi forumdan uzaklaştıracak , kime uyarı verecek konularıyla boğuşup duruyoruz.Bunun olsa olsa tek sebebi hobiciler olarak Canlı Alışveriş Adabını bilmediğimiz için oluyor.
Forumda son günlerin modası , canlı alışverişi için diyorum , haklı haksız forumda şikayet aç , karşıdan paranı talep et ve al.Ne güzel bir iş.Forumun üye sayısı fazla , forumda rezil etmekte kolay , ortada sadece konuşmalar var , sen öyle dedin , ben böyle dedim , söz uçar yazı kalır sözünden açılan şikayetlerde (nadir) ne bir mesaj yazışmaları var , ne para yatırım-alım dekontları var , hiçbir şey yok , haklı haksız belli olmadan , sonuç tatlıya bağlandı , lanet olsun paranı ödedim , ben razıyım sende razı ol , helalleştik öpüştük , ne oldu bitti.Sayın forum yöneticileri , forumun zayıf noktası burası , canlı alışverişlerinden doğan sıkıntılardan açılan şikayetlerden forumda rezil olmak ve rezil etmek bu kadar kolay olmasa gerekir.
 
Değerli arkadaşlar , rızkın onda dokuzu ticarettir , ticaretin onda dokuzuda risktir.Unuttunuz mu? Elbirliğiyle Canlı Alışverişinin cılgını çıkarttık.Hayırlı olsun.Balıklar hasta geldi , bir hafta içinde öldü , aç şikayetini al paranı.Balıkları akvaryuma koydum , öldüler , aç şikayetini al paranı , koliyi açtım balıklar ölü geldi , aç şikayetini al paranı.Vallahi ne güzel iş.
 
Her şeyin bir edebi adabı olduğu gibi , ticaret adabıda vardır.Amma canlı alışverişinin adabı inanç meselesine daha yakındır.Canlıyı cansız bir varlık olarak nasıl görürsünüz , garantisi varmış gibi hareket etmek , sizce ne kadar doğrudur.O zaman bizler İnşaallah kelimesini veya ikinci nefesimizi alıp alamayacağımızı Allah bilir cümlesini , nasip kısmet kelimelerini o zaman boşuna kullanıyoruz.Hayatta hep karımız olacak , hiç zararımız olmayacak , aldığımız canlıların garantisi olacak , öylemi.Tebrik ediyorum.
 
Sizleri sıkmadan aralara bazı benzetmeler de yerleştirmek istiyorum.Hem düşünelim , azda olsun tebessüm edelim.
 
Bu aynı şuna benzer ; bir delikanlı bir bayanla evleniyor , bayan 10 gün sonra vefat ediyor.Delikanlıda doğruca kayınpederine gidiyor , kızınızın uzun süre yaşayacağını düşünüyordum ama öldü , yerine baldızı istiyorum demek gibi bir şey.
 
Gelelim Canlı Alışveriş Ticareti adabına : Sizlerden ricam , hatalarımı düzeltin , ekleyecekleriniz varsa ekleyin.Kimseyi eleştirmek , kırmak gibi bir niyetim asla ve asla yoktur.
 
1-Canlı gönderimi yapan yerli veya ithalatçı firmadan (dikkat edin sözüme) canlıları resimden veya videodan görerek sipariş ettiniz.Paranızı yatırdınız , balıklar geldi , kargoyu açtınız , balıklar yolda ölmüş diyelim.Eğer firma size , balıkları paketlerken sağlam şekilde video çekimini gönderipte  aldı iseniz , kusura bakmayın hiç hak filan talep edemessiniz.Veya video göndermedi paketlerken , firmaya güveniyorum dediniz balıklar yine ölü geldi , kusura bakmayın yine hak iddia edemessiniz.Yerinden almadığınız , kendinizin getirmediği , görmeden aldığınız canlıya hak iddia edemessiniz.
Bu konuda size katılıyorum. Eğer satıcı kişi size canlı göndereceğini garanti etmemişse hiçbir hak idda edemeyiz. 
 
2-Canlı gönderimi yapan yerli veya ithalatçı firmalar , sağolun varolun biz hobicilerin ahlakını sizler bozdunuz.Allah aşkına ne demek bu : Canlı Garantili Gönderim
Ya sizler çok zenginsiniz , yada ticaretteki rekabet kuralına dayanarak kaliteli ve sözünde duran firma imajı yapmaksa yanlış.Canlı varlık , sizden çıktı mı iş bitmiştir.Size sorarım sayın firmalar , size gelen canlılardan ölenlerin yerine karşı taraftan , aloo şu kadar balıklarınız ve şu cinsler ölü geldi , hemen karşılayın gönderin mi diyorsunuz?Gönderiyorlar mı?
Bu konuyu bende merak ediyordum ve internet denen nimeti kullanarak öğrendim. http://www.livefishexport.com/terms.html isteseniz size öğrenirdiniz. Bakın adamlar diyorki garanti bölümünde ölü balık gelme oranı düşüktür diyor. Varışından 24 saat içinde ölü balığı resimle birlikte rapor etmen gerekli diyor. Birde adamlar diyorki iyi okuyun burayı :) ''
Our customers satisfaction is our first priority ---Bizim ilk önceliğimiz müşterilerimizin memnuniyetidir. 

Aslında yazılacak herşeyi adamlar anlatmış anlayana. 


 
Bunuda bir örnekle sunmak istiyorum : Bir köyün ağaları , koyun sürülerini bir çobana emanet ediyorlar.Sürü sahipleri bilmiyorlar mı sürülerinin başına herhan herşey gelebileceğini.Bunları gördük , bir koyun uçurumdan atlıyor , sürü toptan uçurumdan atlıyor.Ağalar çobanın gırtlağına mı sarılıyorlar.
 
Lütfen canlı garantili gönderim sözünü kaldırın.Sizler 3 dişi 1 erkek oranında satarken , misalen yolda ölen 5 dişiye karşılık 5 dişi nasıl gönderirsiniz.Bu demektir ki , sizler isterseniz bu oranı 8 dişi 2 erkek veya farklı şekillerde koloni halinde satabileceğinizi gösteriyor.
 
İsteyen istediği gibi satabilir bence. Sizde garantili garantisiz istediğiniz gibi satıp alabilirsiniz. 

Bazı balıkların erkeği para etmeyeceğinden uygulanan bir yöntem 1e3d satma olayı. Bu forum F0 erkek balığın ücretsiz verildiğini gördü ama ben dişi veren henüz görmedim :)


3-Şahıslar arasındaki canlı alışverişlerde , F0 olsun F1… olsun , yerinde görerek aldığınız balığı , evinize kendi elinizle getirdiniz , balıklar 3 gün sonra ölmeye başladılar.Paranızı geri istemeyi nasıl hak iddia edersiniz.

Kesinlikle katılıyorum. Balık ilk gördüğünüzde iyi ise 3-5gün sonra hak idda edilemez.
 
4-Şahıslar arasında , yerinde görerek veya yerinde görmeden alışverişlerde , ben suyu ayarlayacam v.s. 3-5-10 günlük durma süresi istemelerde paranın hepsi değil , kapura verilir , bu süre içinde aldığınız yerde balıklar ölürse , kapuranız yanar. Tüm paranın yanmasındansa kapuranın yanması daha mantıklıdır.
 
Bu konularda alıcı ile satıcının anlaşması nasıl ise öyle yapılmalı. Bende balık alırken 100tlsini kapora olarak yatırdım 2 haftada zaman istedim ancak hiç ölürse ne yaparız diye konuşmadık. Bu konu iyi aklınıza gelmiş alışverişlerde atlanmamalı. Ancal eğer balıklar ölseydide aldığım kişi paramı öderdi çünkü kendisi balıklara paradan daha fazla önem veren bir kişi idi.


5-Şahıslar arasında , yerinde görmeden yapılan canlı alışverişlerinde , güvenirlik falan filan v.s. sebeplerden aldım ettim gibi istediğiniz kadar sözler söyleyin.Kısa ve öz : Satıcı kesinlikle haklı olur , alıcı ya nasip ya kısmet diyecek.Hiçbir hak iddia edemez.
 
Satıcının gönderdiği balık hasta karnı içe çökmüş , dişi erkek oranı  söylenenden farklı ama satıcı haklı. Bunu ayakta alkışlarım işte

Sıfır akvaryum malzemeleri vs. inde , istediğiniz ürün geliyor , kırık çatlak vs. , görüştün olmuyor , çek fotosunu , dekontlarını , şikayet var da yayınla , buraya kadar tamam da , biz hobiciler niye araya giriyoruz , forum yöneticilerinin görevi olması gerekir , şikayet var kuralında reklam veren firma için gerekilen yapılır deniyor , reklam vermeyen firma için forumun firma üzerine oynaması gerekir.
 
Misalen reklam vermeyen firmanın biriyle alışverişlerde ben çok memnunken başkaları memnun olmayabiliyor.Benim hiç hoşnut olmadığım firmadan başkaları çok memnunlar.Veya iyi olduğum firmayla yarın benim kötü olmayacağımda belli değil.Aynı şey ikinci el akvaryum malzemeleri v.s inde alım satımında da geçerlidir.Firmaların veya şahısların buna göre geri dönüşümlerine nasıl inanabiliyorsunuz.Bana göre firmaların değil , şahısların geri dönüşümlerinin bir arkadaşımızın dediği gibi kalkması gerektiğini düşünüyorum.İnsanları geri dönüşümler çok çok yanıltmaktadır.
 
Canlı alışverişlerinde firma ile şahıs arasında olsun veya şahıslar arasında olsun , balığı yerinde görerek alıp , pazarlıklarda ise satıcılar alıcıya indirim yerine , kendiniz alın götürün mahiyetinde yol masraflarını hesaptan düşebilirsiniz.Almayacaksanızda gidip görmek yanınıza ve cebinize kar olarak kalır.

Kesinlikle katılıyorum. Ancak insanlara zor geliyor bazen bu durum. Bana istanbula gitmek zor gelmişti mesela ancak şikayet konularından sonra bir daha şehir dışından balık alırmıyım bilmem. 


Kısa ve Öz :
 
Cansız varlıkların , sıfır olan alışverişlerinde alıcı haklı   
Cansız varlıkların , ikinci el alışverişlerinde satıcı haklı   
Canlı varlıkların alışverişinde satıcı haklı        




KISA VE ÖZ

Our customers satisfaction is our first priority ---Bizim ilk önceliğimiz müşterilerimizin memnuniyetidir. 

Ticaret adabı budur.




Selam ve saygılar

[/QUOTE]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 01 Temmuz 2013 06:11

(HAKAN EFE) Hakan bey , hay mübarek insan ,bu kadar güzel yazılar yazmasını biliyorsun neden başta yazmadın.Direk beni ve kendini polemik ateşine atıyorsun.O zamanda  , ben de senin gibi , katıldığın ve katılmadığın yerler gibi , bende size katılıyorum , katılmıyorum derdim.Son yazında bile polemik ateşleyiciler var.Düşündüm ; son yazınıza cevap yazıp hazırlamıştım ama , şöyle yazıma baktım , benim yazıda da polemik ateşleyiciler var , bu böyle nereye kadar gidecek diyerek , yayınlamadım.

Forum üyelerinin genel bir iç parazit hastalığı var , biri bir konu açar , herkes başlar artık baskınlık kurmaya,konuyu açan bir türlü , cevap veren bir türlü , ben onu bastırdım , sen onu bastırdın , bak gördün mü cevap veremedi , bak nasıl cevabını aldı v.s v.s.(öz eleştiriyi seven bir adamım , kendimi de ayırt etmem)

Lütfen bir bakarmısınız konumuza , konuya bakan 5 gün içinde 1400 lerde.İşin enteresan tarafı , benim cevaplarıma olsun , sizlerin cevaplarına olsun , tebrik ve +1 butonu birkaç kişi ile sınırlı. Benimkilerde yok.Demek ki : Konuya girenler , yazılanları okuyorlar , konuya ne olur ne olmaz müdahil olmak istemiyorlar , işi riske atmamak için cevap yazmayan üyelerle dolu , ama şunu açıkca söyleyim , benim yazdıklarıma olsun , sizlerin ve başkalarının yazdıklarına olsun biz hobiciler yazıp ta tartışmak yerine , polemik yerine , keşke de olsa -1(katılmıyorum) diyecek o kadar da kişi vardır.Hiç olmassa sohbet konularında , deneme mahiyetinde de olsa , veya bu konu denemelik olsun , -1 (katılmıyorum) butonu olsa forum yöneticileri ona göre değerlendirme yaparlar inşallah.Tabii ki bunun konusu burası değil.Bunu konuşmayacağız.Konuşmak isteyen olursada  http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=633368&PID=3834619#3834619 bu sayfada yapabilirler.

 

Saygı duyduklarım :

1-Akıl akıldan üstündür.

2-Akıl yaşta değil baştadır.

3-Bu hobide kim hangi konuda iyi ise duayen ise kesinlikle saygı duyarım.Yaşı benden ufak olsun büyük olsun.

Hakan bey (HAKAN EFE), benim sizinle , sizin benimle kavgalı olmak ne size ne bana hiçbir faydası yok.Mesela , ben vatozdan hiç mi hiç anlamam.Hangisi kaliteli , hangisi iyi olurmuş , üretimi , suyu nasıl olurmuş hiç anlamam.Kendi çapınızda siz vatoz üretiyorsunuz , olur ya bir gün vatoza geçecek olursam ben size bilgi alma konusunda soru sormaktan hiç mi hiç çekinmem.Cevap verirsin vermessin ayrı konu.Bundan sonra ama

Mesela (Ümit Birkol) Ümit bey , bitki konusunda duayenlerden biridir.Kendisi ile tanışmak vesile olmadı ama kendisine bitki üzerine bilgi , tecrübelerine çok çok saygı duyduğum biridir.Bu konuda kendisiyle de tartıştık.Keşke en son kendisine yazdığım yazıda mimik ifadelerini yansıtma şansımız olsaydı , kendisi ile hala tartışıyor olacaktık belkide.Kendi kendime de üzüldüm.Konuya tekrardan katılmadı.Son yazısına da yanlış anlaşılma düşüncesi olmasın diye de cevap yazmadım.Kendisini kıracak bir durum olduysa da özür dilerim.Tekrar katkılarını bekleriz.

Gelelim bana : İyi veya kötü tropheus besleyicisiyim.Bana göre F0 beslemek kolaydır. Akvaryumunuzdaki su özellikle ve özellikle kaliteli ise (KALİTELİ) ve 72 saat içinde bir şey olmadıysa , sonralarıda yanlış bir şey , bir şeyler yapılmadığı sürece F0 a (kalp krizi hariç)hiçbirşey olmaz.Hasta balık bile iyileşir.Zor olan F1 dir.Kolay kolay hiçbirşey olmaz , ama kolay kolay hiç randuman alamassınız.

Sizinle ve diğer arkadaşlarla , ve sonradan konuya katılacak arkadaşlarla polemiksiz bir konuşma olsun isterim.Sen dersen ki , önce siz başlattınız derseniz , onada amenna saygı duyarım.Polemiksiz ve kavgasız bir tartışma olması ve forumdaki hobicilerin , satıcı üreticilerin , yerli ve ithalatçı firmaların katılması ve foruma örnek olacak , bir tartışma ve OBJEKTİF olması dileğiyle inşallah.

Bendeniz konunun sağlıklı bir şekilde devam etmesi açısından , ilk sayfadaki yazdıklarımdan maddeler veya konular üzerinde fazla dağıtmadan , herkesde kafasındaki yorumu yaparaktan katılmasını sağlamak için parça parça gidelim diyorum.Olur veya olmaz…

[QUOTE=mbsa]Gelelim Canlı Alışveriş Ticareti adabına : Sizlerden ricam , hatalarımı düzeltin , ekleyecekleriniz varsa ekleyin.Kimseyi eleştirmek , kırmak gibi bir niyetim asla ve asla yoktur.

1-Canlı gönderimi yapan yerli veya ithalatçı firmadan (dikkat edin sözüme) canlıları resimden veya videodan görerek sipariş ettiniz.Paranızı yatırdınız , balıklar geldi , kargoyu açtınız , balıklar yolda ölmüş diyelim.Eğer firma size , balıkları paketlerken sağlam şekilde video çekimini gönderipte  aldı iseniz , kusura bakmayın hiç hak filan talep edemessiniz.Veya video göndermedi paketlerken , firmaya güveniyorum dediniz balıklar yine ölü geldi , kusura bakmayın yine hak iddia edemessiniz.Yerinden almadığınız , kendinizin getirmediği , görmeden aldığınız canlıya hak iddia edemessiniz. [/QUOTE]

Burada çok soru var.Bunu , hobici-hobici ve firma-hobici , hobici-üretici hobici olarak düşünelim. Lütfen cevap verirken de forumun Şikayet Var! Bölümünü göz önünde bulundurarak cevap verirseniz memnun olurum.

     Acımasız , Gerçek Olan Canlı Alışveriş Ticareti Kuralına Göre :

     Kural Şu :

     Hem firma , hem hobici ve  hem de hobici üretici “canlı garantili gönderim” yaparak balıklarını satıyor.  

     Alıcı foto ve videoya bakarak alıyor , para yatıyor , kimse kimseyi çok çok iyi tanımıyor  

1- Alıcı , firmadan – hobiciden - üretici hobiciden   

     a- Alıcı sağlam bir şekilde balıklara hiçbir şey olmadan kutuda sağlam gördüyse zaten hiçbir sorun yok.

     b-Alıcı sağlam aldı , akvaryuma koydu , dökülmeye başladı , ne olacak ?

     c-Alıcı , kutuyu açtı , sağlam aldı , oranlar , boyutlar yanlış , hastalarda var (bilen var – bilmeyen var) ne olacak?

                - Alırken , paketi açarken hiç foto-video kayıt yok

                -Alıcıda kanıt yok , Şikayet Var! Konusu açması doğru mudur?

                -Alıcıda kanıt yok , Şikayet Var! dedi , forumdakiler , böyle bir durumda kime inanacak ?

     d-Alıcı sağlam alamadı ,

                - Alırken , paketi açarken hiç foto-video kayıt yok

                -Satıcının alıcıya gönderdiği balıkların , paketlerken yaptığı foto-video yok

                -En son olarak şunu soruyorum : Hobici , firma , üretici hobici , sağlam alamayan alıcının bir telefonuna güvenerekten hemen yenisini mi veya parasını mı  gönderiyorlar.Satıcılar , hiçbir şey mi istemezler alıcıdan. Firmanın ve üretici hobicinin nasıl olsa gönderdiği balıklara bir şey olsa arkası var olayınıda bir kenara bırakalım.Lütfen buna bir üretici hobici veya yerli veya ithalat firması cevap eklese çok memnun olurum.

                -Alıcıda kanıt yok , Şikayet Var! Konusu açması doğru mudur?

                -Alıcıda kanıt yok , Şikayet Var! dedi , forumdakiler , böyle bir durumda kime inanacak ?


Firma , hobici , üretici hobici , canlı garantili gönderimi alıcıya sunmuyorsa forum olarak bu konuda herhalde hepimiz hemfikiriz ki , alıcı hak iddia edemez.

mbsa2013-07-01 10:11:08

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir