Canlı Alışveriş Adabı


herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 08:19



[QUOTE] [QUOTE=heroglu] Güzel ve açılması gereken bir konu ancak bazı görüşlerinize katılmıyorum.
Satıcı her halukarda haklı gibi bir durum ortaya çıkmış böyle birşeyi kabul etmek mümkün değil. Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda fakat ben canlı ulaştırma garantisi vermiyorum yolda ölebilir diyerek satıyorsa alıcıda bunu kabul edip alıyorsa canlıyı, o zaman o da doğacak zararı kendisi karşılamak zorunda.Beyaz eşya alıyoruz garantisi var mı yokmu bakmıyor muyuz? Garantisi varsa, firma garanti süresi içinde değiştirme, tamirat gibi giderleri karşılamıyor mu? Malına güvenmeyen garanti vermesin.
 
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.[/QUOTE]

Hüseyin bey , "Balık Beslemek Ve Canlı Yem Hakkında Diyanetten Aldığım Fetva" başlıklı bir konunuz var. Ordaki yazılarınızda bir müslüman olarak kelimesini ara ara kullanmışsınız.Ve yazınızdaki şu kısım "Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda " demişsiniz. Bir müslüman , satıcının can garantisine nasıl inanır , ve alıcı , kendisini canlı garantili geleceğine nasıl inandırır.Ya nasip , ya kısmet.Beyaz eşya cansız varlık , yukarıda belirttim.
[/QUOTE]
 

İslam  inanmamam gerektiğini mi söylüyor? Ne alakası var anlayamadım.
 
 
Yûnus bin Ubeyd’in manifatura dükkânında, fiyatları, iki yüz dirhem ile dört yüz dirhem arasında değişen kumaşlar satılıyordu. Dükkânında kardeşinin oğlu da çalışıyordu. Yolda bir kimseyi kumaş almış gidiyor görünce, kumaşı tanıyıp, kendi dükkânından aldığını anladı. O kimseye;
-Bu kumaşı kaça satın aldınız? diye sorunca, dört yüz dirheme aldığını öğrendi. Sonra; -Bu kumaşın değeri iki yüz dirhemdir. Geri dönüp paranızın üstünü alınız, buyurdu. O kimse;

-Bu kumaş, bizim orada beş yüz dirhem eder, ben aldanmış sayılmam! deyince;
-Olsun. Siz, gidip iki yüz dirhem paranızı alınız, dedi. O kimse gelip, iki yüz dirhemini aldı gitti. Yûnus bin Ubeyd, dükkânda tezgâhtar olarak bulunan yeğenine;
-Kumaşı bu kadar pahalıya niye sattın?”diye sordu. Yeğeni;
-Vallahi kendi rızâsı ile aldı, dedi.
Yûnus bin Ubeyd;
-O râzı olsa da, sen râzı olmayacaktın, buyurdu.
heroglu2013-06-27 08:27:03

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Ümit BirkolÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 12/11/2007
İl: Izmir
Mesaj: 1533
Ümit BirkolÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 08:54
Satıcının her halükarda haklı olması yanlış. Satıcı, gönderdiği canlının talep edilenle aynı olmasını ve alıcıya standart kargo koşullarında sağlıklı şekilde ulaşmasından sorumludur. Alıcı ise, vaktinde ödemeyi yapmalı,  kargosunu teslim teslim aldığı anda hemen canlıların kontrollerini yapmalı ve eğer canlılarla ilgili sorun olduğunu düşündüğü bir durum var ise bunu fotoğraf ve video ile belgelemeli ve satıcı ile iletişime geçmeli. Bundan sonraki süreç ise her iki tarafın karşılıklı anlayışına kalmış. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 09:21
[QUOTE=mbsa] [QUOTE=HAKAN EFE]Yazdıklarınızın bazılarına katılmakla birlikte bence canlı garantili gönderim olmalıdır. Satıcı kişi akvaryumda balıkların videosunu çeker güzelce paketler strafor kutuya koyar ve otobüse verir. Alıcı kişide koliyi açarken videosunu çeker. Balık hasta değilse ve güzel paketlenmişse hiçbirşey olmaz. Buda denildiği gibi satıcının tecrübeli ve balıklara iyi baktığını gösterir. Bir dönem balık ithalatı yapan bir petshopta çalıştım . Her hafta singapurdan balık gelirdi ve ölü balık yoktu aralarında. Yani balıklar sandığınız kadar hassas narin varlıklar değiller. Profesyonelce yapıldığında emin olun hiçbirşey olmuyor. Ben iki kere şehir dışından balık aldım.Biri Nevşehir diğeri İstanbuldan. İki satıcıda hobici idi. İkisininde balıkları sağlıklı ve paketlemeleri profesyonelceydi. Bu balıklara birşey olmazken petshoptan görerek aldığım bazı balıklarda hastalık problemleri ile karşılaştım. 

Sonuç olarak canlı gönderim garantili satıcılar balıklarına güvenen satıcılardır. Eğer sizin söylediğiniz gibi canlı garanti olmaz olsaydı balık ithalarçıları ithalat yapamazdı en başta.[/QUOTE]

Hakan bey , ilk yazdıklarınız ilk yazdığım birinci madde ile aynıdır.Satıcı kargoyu videolayıp göndermiş , sizde videolayıp teslim almışsınız , garantili gönderim için diyoruz.Birşey olsa karşı taraf kabul etmesse forumda sunacağınız kanıt olur.Burda hemfikiriz zaten.Singapurdan balık sağlam gelmiş diyorsunuz.Yine ilk yazımda yazdım.Ölü olsa , alo singapur balık ölü geldi , gönder paramı diyecek miydiniz.Paketleme olayında ise hemen hemen hem fikiriz.Petshoptan görerek aldığınız balıkta hastalık problemleri ile karşılaşmışsınız.Burda ise suç , ne petshopcunun ne de balığın.Problem , sizin hastalıklı balığı almanızdadır.

Son paragrafınızdaki yazı ise sıkıntılı bir yazı , "Garantili satıcılar balıklarına güvenen satıcılardır" demişsiniz.Ne kadar yanlış bir cümle.Siz resmen şunu demişsiniz."Garantili satıcılar balıklarının canlarına güvenen satıcılardır" demektir.Kusura bakmayın , ben başkasının balıklarının canına güvenmeyi bırak , kendi balıklarımın canına güvenmiyorum.Hem de maşaallah çok sağlıklı olmalarına rağmen.Kendi canımada güvenmiyorum.Maşaallah bende sağlıklıyım.

[/QUOTE]


Mehmet Bey siz olaya çok başka taraftan ve uçlardan bakıyorsunuz. Bu olay bilimsel bir olay dinimizi katmadan konuşabiliriz. Başka bir forumda tayland'dan discus getiren bir arkadaş yazmıştı şuan bulamadım yazıyı öyle güzel bir paketleme yapmışlarki adam 60 saat garanti vermiş. Diyeceğim o ki sağlıklı bir balık kolay kolay yolda zarar görmez.
Ama siz herşeyi düzgün ve profesyonelce yaptınız balıklar nedensiz yere öldüler. Burada işte güveninizin karşılığını almanız lazım(tabi garantili gönderim yapıyorsa) 

Sizin kabullenemediğiniz şey balığa garanti verilmesi ise siz vermezsiniz olur biter alacak kişilerde ona göre kabullenir alır ya da almaz. 

Hala benim bile yarına çıkacağım garanti değil diyecekseniz haklısınız bu hepimizin inancı ama hepimiz evleniyoruz çocuk sahibi oluyoruz öleceğimizi bile bile yani hayat devam ediyor.Bence  o kadar fazla düşünüp kendinizi harab etmeyin.

Bu işin tek çözümü günümüz teknolojisidir. Herkesin telefonu kameralı artık. İki tuşa basıp kaydettiğiniz zaman herşey çözülür bu sorunlarda çıkmaz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mesutgebzeÇevrim Dışı

Kayıt: 12/12/2011
İl: Kocaeli
Mesaj: 251
mesutgebzeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 09:21
 Alım ve satım işlerinde karşı tarafla nasıl anlaştıysanız geçerli olanda odur.Yok inkar edermiş yok kabul etmezmiş,yok otobüs devrilirmiş vs.vs...
 Alım veya satım yaparken illaki telefon görüşmesi yapıyoruz.Karşı tarafın ne kadar güvenilir ,ne kadar güvenilmez,ne kadar çiğ,ne kadar pişmiş olduğunu anlayamıyorsanız,içinize sinmediyse ne alın nede satın.
 Ayrıca,canlı gönderim garantisi veren kişi paketlemesinden tutunda ürünün veya balıkların sağlığına kadar herşeyine kefil olmuş demektir.Kendine güvenmeyen canlı garantisi vermez olur biter.
 Üzerinde durulacak bir konu bile değil.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

aslan_kralÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 31/07/2012
İl: Kayseri
Mesaj: 1411
aslan_kralÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 09:40
      Türkiye'nin her bir yanına ay kılıç gönderen birisi olarak Allahıma şükürler olsun ki bugüne kadar hiç kimseden en ufak bir şikayet almadım. Aldığım bazı önlemlerle balıkların yolda ölme riskini ortadan kaldırıyorum.
1- Balıkları yollayacağım suya hava motoruyla oksijen veriyorum 24 saat
2- Balıkları göndermeden önceki gün aç bırakıyorum 
3- Balıkları mümkünse iki ayrı poşete ayırıyorum
4- Mutlaka strafora koyuyorum ki strafor soğuk-sıcak iletkenliği hususunda karton kutudan çok daha iyidir.
5- Kutuyu kapatmadan önce poşetleri gazeteyle çevreliyorum böylece balıkların uyuyarak gitmesini sağlıyorum.
6- Uçak kargosuna da versem otobüs kargosuna da versem mutlaka gece saatlerini tercih ediyorum. Hele şu havalarda gündüz balık yollamak bile bile balıkları öldürmekle eşdeğerdir.

       En mutlu olduğum ana gelelim. Hobici arkadaşım balıkları almış eve gitmiş balıkları akvaryuma koymuş:
---Kubilay bey Allah razı olsun balıklar sizin söylediğiniz benimde istediğim gibi 
---Hakkınızı helal edin 
--- Helal olsun Kubilay bey ne demek

     İşte bu dünyalara bedel benim için. Bu sözü duymak aldığım parayı içime sine sine yemek vicdanın rahat olması işte olay tam olarak budur. Zaten içinde Allah korkusu olan birisi bu hakka hukuka riayet eder. Hiç kimse 100 lirayla 500 lirayla zenginde olmaz fakir de olmaz. Bu dünyanın öbür dünyası da olduğunu düşünerek hareket etmekte fayda var. 
      En son İstanbuldan getirttiğim moscow greenlerin çoğunun beli kamburdu, gönderen arkadaş beraberinde 8 çeşit yemde göndereceğini söylemişti... Hakkımı helal etmiyorum kendisine paramı verdim ama rezil oldum... Allah sorsun...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 13:54

Değerli arkadaşlarım , ilk ve sonraki yazıları baştan sona dikkatlice okumadığınız için bazı şeyleri hep aynısını yazışıyoruz.Yazıları okumadan atlıyor ve yazıyorsunuz.Bu yüzden , yazıların uzun uzun sürmemesi için cevaplarımı yazılarınızla  birlikte ekleyip vermeyeceğim.İsimlerinize hitaben vereceğim.Sizlere cevap vermeden önce bazılarını tekrar baştan söyleyim:

1 - Bir satıcı veya firma, canlı garantili gönderim yapıyoruz dedi , satıcı görevini en güzel şekilde yapmış , videosunuda çekmiş , size gönderiyor , sizde aynı şekilde videolu teslim alıyorsunuz , hepsi sağlam , bir sorun yok , ama hepsi veya yarısı ölmüş , ispatladınız , satıcıda sağlam halde paketleyip göndermiş , o da ispatlı , ispat olduğu için siz haklısınız.Ne alıcıda ne satıcıda ispat yok , hadi burdan buyrun.Satıcı kabul etmedi.Açtınız şikayeti.Kime inanacağız.Kim kime inanacak.Hiç tartışmaya gerek yok , direk beş sıfır satıcı haklı olur.Doğruluk ise kendisine kalmış birşey.

2 - Canlı garantili gönderim olayına karşı olduğumu söyleyim.Firma olsun şahıs olsun.Kısa ve Öz : Sizler kimsinizde can a garanti veriyorsunuz.Profesyonel paketleme hadisesi ile can a garanti olayını karıştırmayınız.

3- Lütfen , cansız varlık alışveriş örneklerini vermeyiniz.
    Cansız varlıkların , sıfır olan alışverişlerinde alıcı haklı
    Cansız varlıkların , ikinci el alışverişlerinde satıcı haklı
    Canlı varlıkların alışverişinde satıcı haklı



   Hüseyin bey (heroglu) , verdiğiniz olayda cansız varlık alışveriş örneği vermişsiniz.Verdiğiniz örneğin de , konumuzla yakından uzaktan hiçbir alakası yok.Yani balıklardaki fiyat farklılıkları ile alakalı bir konu konuşmuyoruz.Ama yazmışsınız , cevap vereyim.Her malın satış değeri serbesttir.Kimi değerinde satar , kimi maliyetine , kimi de zararına satar , kimide fahiş fiyatlara satar.Kimse kimseye karışamaz.Verdiğiniz örnekteki son adamın yaptığı hareket ise İslami Ticaret adabına girer.
   Size sorsam , kendinizi yarına sağ sağlim çıkacağınızı "inşaallah" , "nasip-kısmet" kelimelerini kullanmadan garanti edebilir misiniz?

   Ümit bey (Ümit Birkol), söylediklerinizle kesinlikle hemfikiriz.İlk yazımda da sonraki yazılarımda da yazdım.Benim demek istediğim şudur : sizin dediğiniz gibi "alıcı kargosunu teslim aldığı anda hemen canlıların kontrollerini yapmalı ve eğer canlılarla ilgili sorun olduğunu düşündüğü bir durum var ise bunu fotoğraf ve video ile belgelemeli ve satıcı ile iletişime geçmeli " sözünüze karşılık , alıcı bunları yapmadı.Açtı şikayetini , paramı isterim dedi.Kim haklı olur?

   Hakan bey (HAKAN EFE) , konuya bakılması gereken yerden bakıyorum.Tayland'daki adam 60 saat garanti veriyor dediniz.Ama lütfen sizinlede şurda anlaşalım , dikkat edin " yaşarsa " 60 saat garanti olayı vardır.Yani balığın 60 saat içinde kalbi durmaması lazım.Hem fikiriz değil mi?Benim konunun garanti verip vermememle hiç mi hiç alakası yok.Konu okunmadan , sizden bir önceki yoruma bakarak yorumlar yapılıyor.Üçüncü paragrafınıza katılıyorum.Ama kendimi harab edecek bir durum yok.Sizinde yaşınız genç.Harab olmayın.Bir ticarette Allah muhafaza olay aleyhinize döner , forumdan silerler.Son paragrafınıza sonuna kadar katılıyorum.O zaman neymiş , alışverişlerimize dikkat etmek lazım.

     [QUOTE=mesutgebze] Alım ve satım işlerinde karşı tarafla nasıl anlaştıysanız geçerli olanda odur.Yok inkar edermiş yok kabul etmezmiş,yok otobüs devrilirmiş vs.vs... Alım veya satım yaparken illaki telefon görüşmesi yapıyoruz.Karşı tarafın ne kadar güvenilir ,ne kadar güvenilmez,ne kadar çiğ,ne kadar pişmiş olduğunu anlayamıyorsanız,içinize sinmediyse ne alın nede satın. Ayrıca,canlı gönderim garantisi veren kişi paketlemesinden tutunda ürünün veya balıkların sağlığına kadar herşeyine kefil olmuş demektir.Kendine güvenmeyen canlı garantisi vermez olur biter.Üzerinde durulacak bir konu bile değil.[/QUOTE]
Mesut Bey
, bendenizde yazınıza cevap verilecek ve üzerinde durulacak bir durum görmüyorum.

     Kubilay bey (aslan_kral) , bir satıcı olarak neler yaptığınızı , nasıl yaptığınızı çok güzel anlatmışsınız.Ellerinize sağlık.Siz konuyu çok iyi anlamışsınız ki , verdiğiniz son örnek nokta olmuş.Teşekkür ederim.


Değerli arkadaşlar , lütfen sizlerden ricam , yorum yazarken , konuyu baştan itibaren okuyun.


mbsa2013-06-27 14:22:30

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Ümit BirkolÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 12/11/2007
İl: Izmir
Mesaj: 1533
Ümit BirkolÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 14:31
[QUOTE=mbsa]

   Ümit bey (Ümit Birkol), söylediklerinizle kesinlikle hemfikiriz.İlk yazımda da sonraki yazılarımda da yazdım.Benim demek istediğim şudur : sizin dediğiniz gibi "alıcı kargosunu teslim aldığı anda hemen canlıların kontrollerini yapmalı ve eğer canlılarla ilgili sorun olduğunu düşündüğü bir durum var ise bunu fotoğraf ve video ile belgelemeli ve satıcı ile iletişime geçmeli " sözünüze karşılık , alıcı bunları yapmadı.Açtı şikayetini , paramı isterim dedi.Kim haklı olur?

[/QUOTE]
 
Tansaş'ta Mağaza Yöneticiliği yapmış ve "akılalmaz tüketici hakları"nı satıcı pozisyonunda yıllarca uygulamış birisi olarak, bence alıcı haklıdır. Ben her zaman satıcıya tavır alırım bu tip durumlarda öncelikle satıcı, alıcının ne istediğini doğru anlamış olmalı, buna uygun ürünü en uygun şekilde paketlemeli ve kargolamalıdır. Eğer alıcının beklentisi ile satıcının gerçekte gönderdiği ürün arasında fark varsa burada kusur satıcınındır. Neden derseniz alıcının beklentisi ne ise alıcı ona para öder.
 
Burada devreye doğru ilan yayınlanması durumu devreye giriyor. İlan, ne kadar gerçeği yansıtıyorsa alıcının beklentisi de o kadar doğru olur. Eğer alıcının beklentisini yükseltirseniz o yüksek beklentileri karşılamanız gerekir. Ürününüzde alıcı tarafından sorun olarak değerlendirilebilecek bir kusur var ise veya kargoda herhangi bir sorun meydana gelebilecek ise bunları baştan öngörüp alıcıyı bu tip durumlarla ilgili olarak doğru şekilde bilgilendirmek gereklidir. Bu bilgilendirme baştan yapılmadıysa hata yine satıcıdadır.
 
Özetle; alıcı, kargoyu açtığında sizin vaad ettiğiniz şeyle karşılaşmalıdır. Hatta mümkünse vaad ettiğinizden fazlası olmalıdır o kolinin içinde.
 
Eğer alıcı, sizin dediğiniz şekilde davranıyor ise (Tansaş'ta öğrendiğim ve defalarca deneyimlediğim üzere) emin olun gerçekten olay "alıcının dediği gibi"dir. Ancak %2-3 civarında art niyetli insanların olması da mümkündür ama oranı emin olun çok değildir. O %2-3'ün parasını iade etseniz de eğer düzenli olarak satış yapan birisi veya firma iseniz zaten sizin yıllık bütçenizi etkileyecek kadar önemli birşey olmayacaktır.
 
Bir de asıl gözden kaçan konu şudur ki; alıcı aldığı ürün ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmayabilir. Sizin yıllardır ürettiğiniz birşeyi ilk defa gören birisi eğer internetten okuduklarında, araştırdıklarından da gerçekte olandan farklı bir şekilde beklenti içerisine girdiyse satıcının neyi nasıl gönderdiğinin pek bir önemi yoktur. Bu sebeple satıcı, alıcıya ürünü göndermeden önce durumu tespit edecek kadar alıcı ile görüşmeli ve mümkün ise alıcının beklentilerini değiştirmelidir.
 
Şimdi yazdığım herşeyi bir kenara koyun. Bunların hepsinden daha önemlisi alıcı herhangi bir "soru işareti" veya "sorun" için satıcıyla iletişime geçtiğinde satıcının özellikle ilk andaki yaklaşımı ve sorunun çözümüne yönelik sözleri ve davranışları asıl belirleyicidir. Üründeki ufacık bir sorun kocaman bir sorunlar yumağına dönüşebilir bir anda. "Ben doğru ürün gönderdim" tavrı her zaman sıkıntıları büyütür. Öncelikle sorunun nereden kaynaklandığı net olarak anlaşılmalı ve buna göre alıcının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde çözümler üretilmelidir.
 
Sonuç olarak; alıcı hayalinde canlandırdığı birşeye para öder. Karşılığında gelen şey en az onun hayalindeki kadar olmalıdır. Eğer olamadıysa ve hatta olma ihtimali gerçekten yok bile olsa satıcı olayı iyi analiz etmeli ve çözüm üretmelidir. Yoksa o alışveriş sorunlu bir alışveriş olacaktır.
Ümit Birkol2013-06-27 14:39:28

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 14:39
[QUOTE=heroglu]


[QUOTE] [QUOTE=heroglu] Güzel ve açılması gereken bir konu ancak bazı görüşlerinize katılmıyorum.
Satıcı her halukarda haklı gibi bir durum ortaya çıkmış böyle birşeyi kabul etmek mümkün değil. Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda fakat ben canlı ulaştırma garantisi vermiyorum yolda ölebilir diyerek satıyorsa alıcıda bunu kabul edip alıyorsa canlıyı, o zaman o da doğacak zararı kendisi karşılamak zorunda.Beyaz eşya alıyoruz garantisi var mı yokmu bakmıyor muyuz? Garantisi varsa, firma garanti süresi içinde değiştirme, tamirat gibi giderleri karşılamıyor mu? Malına güvenmeyen garanti vermesin.
 
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.[/QUOTE]

Hüseyin bey , "Balık Beslemek Ve Canlı Yem Hakkında Diyanetten Aldığım Fetva" başlıklı bir konunuz var. Ordaki yazılarınızda bir müslüman olarak kelimesini ara ara kullanmışsınız.Ve yazınızdaki şu kısım "Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda " demişsiniz. Bir müslüman , satıcının can garantisine nasıl inanır , ve alıcı , kendisini canlı garantili geleceğine nasıl inandırır.Ya nasip , ya kısmet.Beyaz eşya cansız varlık , yukarıda belirttim.
[/QUOTE]
 

İslam  inanmamam gerektiğini mi söylüyor? Ne alakası var anlayamadım.
 
 
Yûnus bin Ubeyd’in manifatura dükkânında, fiyatları, iki yüz dirhem ile dört yüz dirhem arasında değişen kumaşlar satılıyordu. Dükkânında kardeşinin oğlu da çalışıyordu. Yolda bir kimseyi kumaş almış gidiyor görünce, kumaşı tanıyıp, kendi dükkânından aldığını anladı. O kimseye;
-Bu kumaşı kaça satın aldınız? diye sorunca, dört yüz dirheme aldığını öğrendi. Sonra; -Bu kumaşın değeri iki yüz dirhemdir. Geri dönüp paranızın üstünü alınız, buyurdu. O kimse;

-Bu kumaş, bizim orada beş yüz dirhem eder, ben aldanmış sayılmam! deyince;
-Olsun. Siz, gidip iki yüz dirhem paranızı alınız, dedi. O kimse gelip, iki yüz dirhemini aldı gitti. Yûnus bin Ubeyd, dükkânda tezgâhtar olarak bulunan yeğenine;
-Kumaşı bu kadar pahalıya niye sattın?”diye sordu. Yeğeni;
-Vallahi kendi rızâsı ile aldı, dedi.
Yûnus bin Ubeyd;
-O râzı olsa da, sen râzı olmayacaktın, buyurdu.
[/QUOTE]

[QUOTE=mbsa]


   Hüseyin bey (heroglu) , verdiğiniz olayda cansız varlık alışveriş örneği vermişsiniz.Verdiğiniz örneğin de , konumuzla yakından uzaktan hiçbir alakası yok.Yani balıklardaki fiyat farklılıkları ile alakalı bir konu konuşmuyoruz.Ama yazmışsınız , cevap vereyim.Her malın satış değeri serbesttir.Kimi değerinde satar , kimi maliyetine , kimi de zararına satar , kimide fahiş fiyatlara satar.Kimse kimseye karışamaz.Verdiğiniz örnekteki son adamın yaptığı hareket ise İslami Ticaret adabına girer.
   Size sorsam , kendinizi yarına sağ sağlim çıkacağınızı "inşaallah" , "nasip-kısmet" kelimelerini kullanmadan garanti edebilir misiniz?

  
Değerli arkadaşlar , lütfen sizlerden ricam , yorum yazarken , konuyu baştan itibaren okuyun.


[/QUOTE]
 
Sayın abim siz başka bir konudaki yorumumdan alıntı yapıp İslam vurgusu yapmışsınız bende size İslam' da ticaret adabı ile ilgili bir örnek sundum. Canlı yada cansız sonuçta konuştuğumuz konu ticaret adabı.

Ayrıca size bir soru sordum cevaplarsanız sevinirim.  Bir satıcının garanti vermesine inanmam konusunda İslami açıdan bir sakınca mı var?

Satıcı garanti verecek sonrada bu garantinin şartlarını yerine getirmeyecek ve haklı olacak sizin anlayışınıza bakılırsa "HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK"
 
Siz sattığınız mobilyanın bir gün sonra kırılmayacağını biliyor musunuz? Yada nakliye aracı giderken kaza yaptı yandı kül oldu. Gerekli yaşam şartları sağlanmış bir canlı ile  gerekli güvenlik tedbirleri alınmış bir cansızı taşımak arasında öyle alelade farklar yok.
 
İki çöpcü alacaktım, öğlen yemek arasında akvaryumcuya gittim. Hava sıcaktı "Şimdi alsam akşama kadar birşey olur mu?"  diye sordum "Su kaynamazsa bişey olmaz dedi" ama "Kesinlikle birşey olmaz" demedi satıcı bana garanti vermedi. Bende riske atmamak için almadım balığı. Satıcı bana bunu söyledikten sonra balığı alsaydım ve ölseydi ben gidip akvaryumcuya neden öldü diye soramazdım sormazdım. Ama "Garanti ölmez dayanır" deseydi işi bildiği için ona güvenip alabilirdim ölürsede gidip "Neden öldü" diye sorma hakkım olurdu. İki üç liralık birşey için yapmazdım tabi bunu ama örnek olarak söylüyorum.

Sizin anlayışınızla hareket edilirse toptan alanlar duman oldu milyarlık balık sipariş edecek hepsi ölecek adam batacak ne olacak buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek mi?
heroglu2013-06-27 15:19:42

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 15:07
Hakan bey (HAKAN EFE) , konuya bakılması gereken yerden bakıyorum.Tayland'daki adam 60 saat garanti veriyor dediniz.Ama lütfen sizinlede şurda anlaşalım , dikkat edin " yaşarsa " 60 saat garanti olayı vardır.Yani balığın 60 saat içinde kalbi durmaması lazım.Hem fikiriz değil mi?Benim konunun garanti verip vermememle hiç mi hiç alakası yok.Konu okunmadan , sizden bir önceki yoruma bakarak yorumlar yapılıyor.Üçüncü paragrafınıza katılıyorum.Ama kendimi harab edecek bir durum yok.Sizinde yaşınız genç.Harab olmayın.Bir ticarette Allah muhafaza olay aleyhinize döner , forumdan silerler.Son paragrafınıza sonuna kadar katılıyorum.O zaman neymiş , alışverişlerimize dikkat etmek lazım.


Bakın Mehmet Bey evet 60 saat balık ölmez diyor adam yani yaşayabileceği kadar oksijen var suda diyor.Aç bıraktım balığı suda amonyak yükselmesin diye diyor.Yaşaması için gerekli bütün şartları sağladım diyor anlıyacağınız. Ben balığımın sağlıklı olduğunada inanıyorum kaç aydır bakıyorum diyor.Sanada sağ salim gönderirim İnşallah diyor.Yani adam elinden gelen herşeyi yapıyor ve balığın öyle gideceğini biliyor.Alıcıyada bunun garantisini veriyor. Eğer bunu veriyorsa ve balıklar bu şartlar altında ölüyorsa ozaman karşılayacak alıcının zararını. Mesela Ankara'da Musa akvaryum var aynen sitelerindeki yazıyı kopyalıyorum.
FİRMAMIZDA SATILAN CANLILARIN VE BALIKLARIN DİĞER BALIKLAR VE CANLILAR İLE DEĞİŞİMİ ,TAKASI VE İADESİ YASALAR VE KARANTİNA KOŞULLARINDAN ÖTÜRÜ YAPILMAMAKTADIR.SATILAN ÜRÜN CANLI OLDUĞUNDAN ÖTÜRÜ CANLI GARANTİSİ VERİLMEMEKTEDİR..LÜTFEN ISRAR ETMEYİNİZ.SAĞLIKLI BALIKLAR.

Şimdi bu yazıyı okuduktan sonra isteyen alır isteyen almaz ama balıklara birşey olursa hak iddaa edemezsiniz.Burda haklı haksız bir taraf olamaz zaten.

Ancak sitede verilen bir ilanda ve karidesevi.comun ilanlarında şöyle yazar 
Tüm Türkiye'ye canlı garantili gönderim yapılır.

Ben alıcı olarak bu yazıyı gördüğümde güvenle alışveriş yaparım ve balıklara birşey olduğunda da hakkımı söke söke alırım.


Yani konuyu uzatmaya gerek yok. İlan ayrıntılarında veya balık alınacağı zaman bu tarz gönderimle alakalı mesaj ve konuşmalar kayda alınmalı.Herşey ispatlayabileceğiniz şekilde olursa sıkıntı çıkmaz.

Balıkları aldınız diyelim dediğim gibi bende şehirdışından balık aldım. Baktım balıkların formları iyi dışkılamalarında,yem yemelerinde problem yok 1 hafta kadar. 

Ancak balıklar geldiği günden itibaren 1er 2şer dökülselerdi heleki geldiklerinde en ufak bir hastalık belirtisi görseydim hemen geri gönderirdim buda benim en doğal hakkım. Sonuçta bu bir nevi insan kandırmaktır. O kadar para vericem karşı tarafta bana hasta balık gönderecek bende diyeceğimki satıcı haklı.Oldu tabi hatta teşekkürde ediyim:)







Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MoonCrown41Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 08/10/2012
İl: Kocaeli
Mesaj: 366
MoonCrown41Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 16:23

Konuyu başından sonuna kadar okudum. Bence tamamen taraflı yazılmış bir yazı. Müşteri ister veli olsun ister vesile, müşteri haddini bilecekse satıcı 2 kat bilecek beyefendi. Kursağından haram geçme ihtimali olan kişi kendisi çünkü.

 

 Hep uç örneklerle işi satıcıya göre yontmuşsunuz. Bizde buna nalıncı keseri derler. Şu forumda durup dururken gönderimde yolda vs sadece tek balığın kalp krizinden dolayı öldüğünü duymadım, açılmış konu da görmedim. Varsa yoksa konular hep

 

Resimdekiler gibi değil gelenler

Doğru paketlenmemiş balıklar

D/E oranı tutmuyor

Boyları kısa, türleri farklı

Hastalar hemde 3-5 günden fazladır hastalar ,yolda olmamış türünden konular var hep.  İşin canlı cansız kısmı değil sorgulanan, o konularda sorgulanan  zihniyet, tıyniyet ve belki artniyet.  Yolda öleceğini ya da yolun o canlıları daha kötü hale getireceğini bile bile satış yapan adamlar görüyorum ben. Garantili satış yapanlar da şartlar doğru olursa sizin bahsettiğiniz gibi kalp durması vs ölümlerin çok çok az olduğunu, (belki yılda 1 tane) itibar için  onu da karşılayacaklarını bildikleri için garantili diyor. Yoksa ölüme çare bulduklarını iddia eden yok ortalıkta. Torbadaki bir balık kalpten gitse diğerlerini öldürmeyecek şekilde gönderiyor olabilirler değil mi ?

 

Değinmeden geçmek istemediğim iki şey daha var.

 

Birincisi ben bu foruma girerken sizin bahsettiğiniz “kim kimi rezil edecek, ne konular açılacak, kime ne yazılacak” gibi düşünceler içerisinde değilim, konuya böyle endişelerdeyiz diye başladığınız için “beni saymayın” demek istedim.  Bir de  açılmış olan konu varsa ve mağdur olduğunu düşündüğüm bir taraf varsa dinimizin de emrettiği gibi  destek çıkmak için konuya girerim belki bir iki yorum yaparım.

 

İkincisi “CANLI SATIŞINDA HER ZAMAN SATICI HAKLI”  diyorsunuz ya. Kurban bayramında küçücük bir buzağıyı anne karnından çıkartıp emri yerine getirmek için ona da bıçak vurmak zorunda kalırsanız kulağınızda bu cümleniz yankılanır umarım.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 17:17
Hüseyin bey (heroglu) ,

  1-Hüseyin bey , size ince mesajlar dahilinde sorunuzun cevabını veriyorum ama siz anlamıyorsunuz.Bu yüzden konunun dağılmamasını istediğim için ve forumun islami forum sitesi olmadığı için siz bir konu açın ve diyanete sorun yayınlayın.Biz ordan bilgilenelim inşaallah.
  2-Demişsiniz ki : "Satıcı garanti verecek sonrada bu garantinin şartlarını yerine getirmeyecek ve haklı olacak sizin anlayışınıza bakılırsa "HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK".Siz konuyu tam olarak okumadığınız ve özümsemediğiniz için , yine tekrar edeyim.Ne edelim : Satıcı garantili olarak gönderdi.Sizde yarı ölü yarı sağ aldınız.Siz satıcıdan paketlerken video aldınız mı?Siz teslim alırken videoya aldınız mı?Bunları almadıysanız , evet , hırsızın suçu yok.Bunları yapmamışsınız , satıcıylada işinizi çözemediğiniz zamanda bu forumun yoğun üye sayısından istifade ederek Şikayet Var!
konusu açıyorsunuz.Amma siz bunları yaptı iseniz , eyvallah tabiiki siz sonuna kadar haklısınız. Göğsünüzü gere gere Şikayet Var! deyin.Niye , elinizde anlaşma şartlarınız var , sunacaklarınız var.Biz sizin şikayetinize destek olmassak o zaman konuşun.Firma veya satıcı ile siz canlı garantili gönderim anlaşması yaptı iseniz.
  3-Yine demişsiniz ki : "Sizin anlayışınızla hareket edilirse toptan alanlar duman oldu milyarlık balık sipariş edecek hepsi ölecek adam batacak ne olacak buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek mi? " Aynen , buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek.Olmaması için de gidip alıp gelecek.Buz gibi su ,içeçek adama nasip olduysa , sağ olarak paketleyip kucağında getirdiği pakette de ölür.
Siz merak etmeyiniz.
  4-Diğerlerine cevap vermeme gerek yok.Daha önceden verildi.

Hakan bey (HAKAN EFE) ,

  1-Bakın sizinle 60 saat konusunda anlaştık.Sorduğunuz sorunun cevabını tekrardan benim verdiğim cevap gibi aynısını siz vermişsiniz haberiniz yok.Demek ki ; paketleyen balığa değil , balık "yaşarsa" paketlemeye 60 saat vermiş.Amma iyimiş , on numara beş yıldız paket kargo yap gönder.Millet işi gücü bıraktı , her yolda ölenler için size balık mı gönderecek.
  2-Verdiğiniz Musa Akvaryum örneğini tebrik ediyorum.
  3-Karidesevini de örnek göstermişsiniz.Karidesevinin "canlı garantili gönderim " şartlarını öğrenelim.Kendileri açıklasın.Baştan beri dediklerimizle aynı çıkacaktır.Yoksa her müşterisine güvenipte , müşterisi hiçbir şey sunmadan , telefon açıp ,sayın karidesevi , karidesleriniz öldü , yeni karideslerimi gönderin dediğinde , karidesevi gönderiyor mu.Siz karidesevinin şartlarını yerine getirmesseniz , bu forumu kullanmadan kusura bakmayın söke söke alamassınız.
  4-Hakan bey , konumun en başında , forumda son zamanlarda yaşanan olayları gözönüne alarak açtığımı belirttim.Yaşanan olaylar , firma-şahıs arası değil , iki şahıs arası , iki hobici arası alışverişlerinden olduğunu açıkladım.Siz birde , iki hobici arası alışverişi düşünün.
  5-Demişsiniz ki : "Yani konuyu uzatmaya gerek yok. İlan ayrıntılarında veya balık alınacağı zaman bu tarz gönderimle alakalı mesaj ve konuşmalar kayda alınmalı.Herşey ispatlayabileceğiniz şekilde olursa sıkıntı çıkmaz."Biz konunun başından beri ne diyoruz.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 17:43
Sizin anlamadığınız nokta garantili satış olayı. Adam garantili satıyorsa karşılayacak tabiki zararı bunun neresi sizi rahatsız ediyor? Bende balığımı şehir dışına garantili gönderim yapıyorsam bende bişey olursa ya yeni balık gönderirim ya da parasını iade ederim. Garanti bu demektir. Bu satıcı kişinin tercihidir kimseyi ilgilendirmez kimse bunu sorgulayamaz. Sen neden göndermiyosun diyemez. Çünkü herkes balığı paketlemekle otobüse vermekle uğraşmaz.

Eğerki Hasan Karakuş konusuyla alakalı ise bu konu o kadar yazılanlar üstüne bu konu gereksiz oradaki olay şikayet varın tam zıt amaçlı kullanımı idi. Dişi erkek oranı farklı hasta balıkları sitedeki popülaritesini kullanarak satmak isteyen birinin kendi arkadaşlarınıda dahil ederek olaya müdahale edip kendini haklı çıkarma konusuydu. O konudan sonra satıcıyı koruyacak her konuya karşıyım. Bakın sanal alışveriş yapılan sitelere hepsi müşteriyi korur. Girin dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri olan ebaya. Bakın satıcıyı mı korur alıcıyı mı? 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 18:44
[QUOTE=HAKAN EFE]Sizin anlamadığınız nokta garantili satış olayı. Adam garantili satıyorsa karşılayacak tabiki zararı bunun neresi sizi rahatsız ediyor? Bende balığımı şehir dışına garantili gönderim yapıyorsam bende bişey olursa ya yeni balık gönderirim ya da parasını iade ederim. Garanti bu demektir. Bu satıcı kişinin tercihidir kimseyi ilgilendirmez kimse bunu sorgulayamaz. Sen neden göndermiyosun diyemez. Çünkü herkes balığı paketlemekle otobüse vermekle uğraşmaz.

Eğerki Hasan Karakuş konusuyla alakalı ise bu konu o kadar yazılanlar üstüne bu konu gereksiz oradaki olay şikayet varın tam zıt amaçlı kullanımı idi. Dişi erkek oranı farklı hasta balıkları sitedeki popülaritesini kullanarak satmak isteyen birinin kendi arkadaşlarınıda dahil ederek olaya müdahale edip kendini haklı çıkarma konusuydu. O konudan sonra satıcıyı koruyacak her konuya karşıyım. Bakın sanal alışveriş yapılan sitelere hepsi müşteriyi korur. Girin dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri olan ebaya. Bakın satıcıyı mı korur alıcıyı mı? [/QUOTE]

Hakan bey , siz yazmak için yazıyorsunuz.Ben sizden balık aldım.Canlı garantili gönderim için anlaştık.Sizin dediğiniz gibi , yolda birşeyler oldu.Açtım paketi , şu kadar ölü var.Sizi telefonla aradım , ve sizinle ilk defa tanışan ilk alışveriş yapan birisi olarak , bir sözümle balıkların parasını veya yerine balık gönderir misiniz?

Hiç bir şahıs ile alakalı değildir.Bir olay olmadı , bir kaç olay oldu ona kalırsa , keşke sizde belirtmemiş olsaydınız.Bu konunun genel bir konu olduğunu bilir , kendinizi herhangibir şahısla alakalı olmadığınızı gösterirdiniz.Neden bu konuya asıldığınız belli oldu.İlk soruma nasıl cevap vereceksiniz merak ediyorum.Benim sizinle yazışma durumum bitmiştir.Objektif olun.Siz ebaydan canlı alışverişi yapmaya devam edin...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 19:14
Mehmet Bey eğer gözümü para hırsı bürümediyse insanlara hakkı olanı veririm ben. Ha gözümü para hırsı bürürse dediğiniz gibi hasta balıkta gönderirim ölü balıkta. Ben eğer balığıma canlı garantili gönderim yapıyorum diye ilan açarsam.O balık size canlı ve sağlıklı gelecektir sözü vermiş olurum. Bu sözümüde tutarım. Ben bu zamana kadar forumda çok alışveriş yaptım. Her alışverişimin sonunda da demişimdir memnun olmadığın birşey olursa geri iade de alırım veya değişimde yaparım. Ben kendim beslemediğim balığı veya kendi kullanmadığım malzemeyi kimseye satmam. Bu aslında İnsanlığın gereğidir ticaretin değil:) 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir