Canlı Alışveriş Adabı
[QUOTE] [QUOTE=heroglu] Güzel ve açılması gereken bir konu ancak bazı görüşlerinize katılmıyorum. Satıcı her halukarda haklı gibi bir durum ortaya çıkmış böyle birşeyi kabul etmek mümkün değil. Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda fakat ben canlı ulaştırma garantisi vermiyorum yolda ölebilir diyerek satıyorsa alıcıda bunu kabul edip alıyorsa canlıyı, o zaman o da doğacak zararı kendisi karşılamak zorunda.Beyaz eşya alıyoruz garantisi var mı yokmu bakmıyor muyuz? Garantisi varsa, firma garanti süresi içinde değiştirme, tamirat gibi giderleri karşılamıyor mu? Malına güvenmeyen garanti vermesin.
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.[/QUOTE]
Hüseyin bey , "Balık Beslemek Ve Canlı Yem Hakkında Diyanetten Aldığım Fetva" başlıklı bir konunuz var. Ordaki yazılarınızda bir müslüman olarak kelimesini ara ara kullanmışsınız.Ve yazınızdaki şu kısım "Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda " demişsiniz. Bir müslüman , satıcının can garantisine nasıl inanır , ve alıcı , kendisini canlı garantili geleceğine nasıl inandırır.Ya nasip , ya kısmet.Beyaz eşya cansız varlık , yukarıda belirttim.
İslam inanmamam gerektiğini mi söylüyor? Ne alakası var anlayamadım.
-Bu kumaşı kaça satın aldınız? diye sorunca, dört yüz dirheme aldığını öğrendi. Sonra; -Bu kumaşın değeri iki yüz dirhemdir. Geri dönüp paranızın üstünü alınız, buyurdu. O kimse;
-Bu kumaş, bizim orada beş yüz dirhem eder, ben aldanmış sayılmam! deyince;
-Olsun. Siz, gidip iki yüz dirhem paranızı alınız, dedi. O kimse gelip, iki yüz dirhemini aldı gitti. Yûnus bin Ubeyd, dükkânda tezgâhtar olarak bulunan yeğenine;
-Kumaşı bu kadar pahalıya niye sattın?”diye sordu. Yeğeni;
-Vallahi kendi rızâsı ile aldı, dedi.
Yûnus bin Ubeyd;
-O râzı olsa da, sen râzı olmayacaktın, buyurdu.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Hakan bey , ilk yazdıklarınız ilk yazdığım birinci madde ile aynıdır.Satıcı kargoyu videolayıp göndermiş , sizde videolayıp teslim almışsınız , garantili gönderim için diyoruz.Birşey olsa karşı taraf kabul etmesse forumda sunacağınız kanıt olur.Burda hemfikiriz zaten.Singapurdan balık sağlam gelmiş diyorsunuz.Yine ilk yazımda yazdım.Ölü olsa , alo singapur balık ölü geldi , gönder paramı diyecek miydiniz.Paketleme olayında ise hemen hemen hem fikiriz.Petshoptan görerek aldığınız balıkta hastalık problemleri ile karşılaşmışsınız.Burda ise suç , ne petshopcunun ne de balığın.Problem , sizin hastalıklı balığı almanızdadır.
Son paragrafınızdaki yazı ise sıkıntılı bir yazı , "Garantili satıcılar balıklarına güvenen satıcılardır" demişsiniz.Ne kadar yanlış bir cümle.Siz resmen şunu demişsiniz."Garantili satıcılar balıklarının canlarına güvenen satıcılardır" demektir.Kusura bakmayın , ben başkasının balıklarının canına güvenmeyi bırak , kendi balıklarımın canına güvenmiyorum.Hem de maşaallah çok sağlıklı olmalarına rağmen.Kendi canımada güvenmiyorum.Maşaallah bende sağlıklıyım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Değerli arkadaşlarım , ilk ve sonraki yazıları baştan sona dikkatlice okumadığınız için bazı şeyleri hep aynısını yazışıyoruz.Yazıları okumadan atlıyor ve yazıyorsunuz.Bu yüzden , yazıların uzun uzun sürmemesi için cevaplarımı yazılarınızla birlikte ekleyip vermeyeceğim.İsimlerinize hitaben vereceğim.Sizlere cevap vermeden önce bazılarını tekrar baştan söyleyim:
1 - Bir satıcı veya firma, canlı garantili gönderim yapıyoruz dedi , satıcı görevini en güzel şekilde yapmış , videosunuda çekmiş , size gönderiyor , sizde aynı şekilde videolu teslim alıyorsunuz , hepsi sağlam , bir sorun yok , ama hepsi veya yarısı ölmüş , ispatladınız , satıcıda sağlam halde paketleyip göndermiş , o da ispatlı , ispat olduğu için siz haklısınız.Ne alıcıda ne satıcıda ispat yok , hadi burdan buyrun.Satıcı kabul etmedi.Açtınız şikayeti.Kime inanacağız.Kim kime inanacak.Hiç tartışmaya gerek yok , direk beş sıfır satıcı haklı olur.Doğruluk ise kendisine kalmış birşey.
2 - Canlı garantili gönderim olayına karşı olduğumu söyleyim.Firma olsun şahıs olsun.Kısa ve Öz : Sizler kimsinizde can a garanti veriyorsunuz.Profesyonel paketleme hadisesi ile can a garanti olayını karıştırmayınız.
3- Lütfen , cansız varlık alışveriş örneklerini vermeyiniz.
Cansız varlıkların , sıfır olan alışverişlerinde alıcı haklı
Hüseyin bey (heroglu) , verdiğiniz olayda cansız varlık alışveriş örneği vermişsiniz.Verdiğiniz örneğin de , konumuzla yakından uzaktan hiçbir alakası yok.Yani balıklardaki fiyat farklılıkları ile alakalı bir konu konuşmuyoruz.Ama yazmışsınız , cevap vereyim.Her malın satış değeri serbesttir.Kimi değerinde satar , kimi maliyetine , kimi de zararına satar , kimide fahiş fiyatlara satar.Kimse kimseye karışamaz.Verdiğiniz örnekteki son adamın yaptığı hareket ise İslami Ticaret adabına girer.
Size sorsam , kendinizi yarına sağ sağlim çıkacağınızı "inşaallah" , "nasip-kısmet" kelimelerini kullanmadan garanti edebilir misiniz?
Ümit bey (Ümit Birkol), söylediklerinizle kesinlikle hemfikiriz.İlk yazımda da sonraki yazılarımda da yazdım.Benim demek istediğim şudur : sizin dediğiniz gibi "alıcı kargosunu teslim aldığı anda hemen canlıların kontrollerini yapmalı ve eğer canlılarla ilgili sorun olduğunu düşündüğü bir durum var ise bunu fotoğraf ve video ile belgelemeli ve satıcı ile iletişime geçmeli " sözünüze karşılık , alıcı bunları yapmadı.Açtı şikayetini , paramı isterim dedi.Kim haklı olur?
Hakan bey (HAKAN EFE) , konuya bakılması gereken yerden bakıyorum.Tayland'daki adam 60 saat garanti veriyor dediniz.Ama lütfen sizinlede şurda anlaşalım , dikkat edin " yaşarsa " 60 saat garanti olayı vardır.Yani balığın 60 saat içinde kalbi durmaması lazım.Hem fikiriz değil mi?Benim konunun garanti verip vermememle hiç mi hiç alakası yok.Konu okunmadan , sizden bir önceki yoruma bakarak yorumlar yapılıyor.Üçüncü paragrafınıza katılıyorum.Ama kendimi harab edecek bir durum yok.Sizinde yaşınız genç.Harab olmayın.Bir ticarette Allah muhafaza olay aleyhinize döner , forumdan silerler.Son paragrafınıza sonuna kadar katılıyorum.O zaman neymiş , alışverişlerimize dikkat etmek lazım.
[QUOTE=mesutgebze] Alım ve satım işlerinde karşı tarafla nasıl anlaştıysanız geçerli olanda odur.Yok inkar edermiş yok kabul etmezmiş,yok otobüs devrilirmiş vs.vs... Alım veya satım yaparken illaki telefon görüşmesi yapıyoruz.Karşı tarafın ne kadar güvenilir ,ne kadar güvenilmez,ne kadar çiğ,ne kadar pişmiş olduğunu anlayamıyorsanız,içinize sinmediyse ne alın nede satın. Ayrıca,canlı gönderim garantisi veren kişi paketlemesinden tutunda ürünün veya balıkların sağlığına kadar herşeyine kefil olmuş demektir.Kendine güvenmeyen canlı garantisi vermez olur biter.Üzerinde durulacak bir konu bile değil.[/QUOTE]
Mesut Bey , bendenizde yazınıza cevap verilecek ve üzerinde durulacak bir durum görmüyorum.
Kubilay bey (aslan_kral) , bir satıcı olarak neler yaptığınızı , nasıl yaptığınızı çok güzel anlatmışsınız.Ellerinize sağlık.Siz konuyu çok iyi anlamışsınız ki , verdiğiniz son örnek nokta olmuş.Teşekkür ederim.
Değerli arkadaşlar , lütfen sizlerden ricam , yorum yazarken , konuyu baştan itibaren okuyun.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Ümit bey (Ümit Birkol), söylediklerinizle kesinlikle hemfikiriz.İlk yazımda da sonraki yazılarımda da yazdım.Benim demek istediğim şudur : sizin dediğiniz gibi "alıcı kargosunu teslim aldığı anda hemen canlıların kontrollerini yapmalı ve eğer canlılarla ilgili sorun olduğunu düşündüğü bir durum var ise bunu fotoğraf ve video ile belgelemeli ve satıcı ile iletişime geçmeli " sözünüze karşılık , alıcı bunları yapmadı.Açtı şikayetini , paramı isterim dedi.Kim haklı olur?
[/QUOTE]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
[QUOTE] [QUOTE=heroglu] Güzel ve açılması gereken bir konu ancak bazı görüşlerinize katılmıyorum. Satıcı her halukarda haklı gibi bir durum ortaya çıkmış böyle birşeyi kabul etmek mümkün değil. Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda fakat ben canlı ulaştırma garantisi vermiyorum yolda ölebilir diyerek satıyorsa alıcıda bunu kabul edip alıyorsa canlıyı, o zaman o da doğacak zararı kendisi karşılamak zorunda.Beyaz eşya alıyoruz garantisi var mı yokmu bakmıyor muyuz? Garantisi varsa, firma garanti süresi içinde değiştirme, tamirat gibi giderleri karşılamıyor mu? Malına güvenmeyen garanti vermesin.
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.[/QUOTE]
Hüseyin bey , "Balık Beslemek Ve Canlı Yem Hakkında Diyanetten Aldığım Fetva" başlıklı bir konunuz var. Ordaki yazılarınızda bir müslüman olarak kelimesini ara ara kullanmışsınız.Ve yazınızdaki şu kısım "Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda " demişsiniz. Bir müslüman , satıcının can garantisine nasıl inanır , ve alıcı , kendisini canlı garantili geleceğine nasıl inandırır.Ya nasip , ya kısmet.Beyaz eşya cansız varlık , yukarıda belirttim.
İslam inanmamam gerektiğini mi söylüyor? Ne alakası var anlayamadım.
-Bu kumaşı kaça satın aldınız? diye sorunca, dört yüz dirheme aldığını öğrendi. Sonra; -Bu kumaşın değeri iki yüz dirhemdir. Geri dönüp paranızın üstünü alınız, buyurdu. O kimse;
-Bu kumaş, bizim orada beş yüz dirhem eder, ben aldanmış sayılmam! deyince;
-Olsun. Siz, gidip iki yüz dirhem paranızı alınız, dedi. O kimse gelip, iki yüz dirhemini aldı gitti. Yûnus bin Ubeyd, dükkânda tezgâhtar olarak bulunan yeğenine;
-Kumaşı bu kadar pahalıya niye sattın?”diye sordu. Yeğeni;
-Vallahi kendi rızâsı ile aldı, dedi.
Yûnus bin Ubeyd;
-O râzı olsa da, sen râzı olmayacaktın, buyurdu.
[QUOTE=mbsa]
Hüseyin bey (heroglu) , verdiğiniz olayda cansız varlık alışveriş örneği vermişsiniz.Verdiğiniz örneğin de , konumuzla yakından uzaktan hiçbir alakası yok.Yani balıklardaki fiyat farklılıkları ile alakalı bir konu konuşmuyoruz.Ama yazmışsınız , cevap vereyim.Her malın satış değeri serbesttir.Kimi değerinde satar , kimi maliyetine , kimi de zararına satar , kimide fahiş fiyatlara satar.Kimse kimseye karışamaz.Verdiğiniz örnekteki son adamın yaptığı hareket ise İslami Ticaret adabına girer.
Size sorsam , kendinizi yarına sağ sağlim çıkacağınızı "inşaallah" , "nasip-kısmet" kelimelerini kullanmadan garanti edebilir misiniz?
Değerli arkadaşlar , lütfen sizlerden ricam , yorum yazarken , konuyu baştan itibaren okuyun.
[/QUOTE]
Ayrıca size bir soru sordum cevaplarsanız sevinirim. Bir satıcının garanti vermesine inanmam konusunda İslami açıdan bir sakınca mı var?
Satıcı garanti verecek sonrada bu garantinin şartlarını yerine getirmeyecek ve haklı olacak sizin anlayışınıza bakılırsa "HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK"
Sizin anlayışınızla hareket edilirse toptan alanlar duman oldu milyarlık balık sipariş edecek hepsi ölecek adam batacak ne olacak buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek mi?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Konuyu başından sonuna kadar okudum. Bence tamamen taraflı yazılmış bir yazı. Müşteri ister veli olsun ister vesile, müşteri haddini bilecekse satıcı 2 kat bilecek beyefendi. Kursağından haram geçme ihtimali olan kişi kendisi çünkü.
Hep uç örneklerle işi satıcıya göre yontmuşsunuz. Bizde buna nalıncı keseri derler. Şu forumda durup dururken gönderimde yolda vs sadece tek balığın kalp krizinden dolayı öldüğünü duymadım, açılmış konu da görmedim. Varsa yoksa konular hep
Resimdekiler gibi değil gelenler
Doğru paketlenmemiş balıklar
D/E oranı tutmuyor
Boyları kısa, türleri farklı
Hastalar hemde 3-5 günden fazladır hastalar ,yolda olmamış türünden konular var hep. İşin canlı cansız kısmı değil sorgulanan, o konularda sorgulanan zihniyet, tıyniyet ve belki artniyet. Yolda öleceğini ya da yolun o canlıları daha kötü hale getireceğini bile bile satış yapan adamlar görüyorum ben. Garantili satış yapanlar da şartlar doğru olursa sizin bahsettiğiniz gibi kalp durması vs ölümlerin çok çok az olduğunu, (belki yılda 1 tane) itibar için onu da karşılayacaklarını bildikleri için garantili diyor. Yoksa ölüme çare bulduklarını iddia eden yok ortalıkta. Torbadaki bir balık kalpten gitse diğerlerini öldürmeyecek şekilde gönderiyor olabilirler değil mi ?
Değinmeden geçmek istemediğim iki şey daha var.
Birincisi ben bu foruma girerken sizin bahsettiğiniz “kim kimi rezil edecek, ne konular açılacak, kime ne yazılacak” gibi düşünceler içerisinde değilim, konuya böyle endişelerdeyiz diye başladığınız için “beni saymayın” demek istedim. Bir de açılmış olan konu varsa ve mağdur olduğunu düşündüğüm bir taraf varsa dinimizin de emrettiği gibi destek çıkmak için konuya girerim belki bir iki yorum yaparım.
İkincisi “CANLI SATIŞINDA HER ZAMAN SATICI HAKLI” diyorsunuz ya. Kurban bayramında küçücük bir buzağıyı anne karnından çıkartıp emri yerine getirmek için ona da bıçak vurmak zorunda kalırsanız kulağınızda bu cümleniz yankılanır umarım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
1-Hüseyin bey , size ince mesajlar dahilinde sorunuzun cevabını veriyorum ama siz anlamıyorsunuz.Bu yüzden konunun dağılmamasını istediğim için ve forumun islami forum sitesi olmadığı için siz bir konu açın ve diyanete sorun yayınlayın.Biz ordan bilgilenelim inşaallah.
2-Demişsiniz ki : "Satıcı garanti verecek sonrada bu garantinin şartlarını yerine getirmeyecek ve haklı olacak sizin anlayışınıza bakılırsa "HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK".Siz konuyu tam olarak okumadığınız ve özümsemediğiniz için , yine tekrar edeyim.Ne edelim : Satıcı garantili olarak gönderdi.Sizde yarı ölü yarı sağ aldınız.Siz satıcıdan paketlerken video aldınız mı?Siz teslim alırken videoya aldınız mı?Bunları almadıysanız , evet , hırsızın suçu yok.Bunları yapmamışsınız , satıcıylada işinizi çözemediğiniz zamanda bu forumun yoğun üye sayısından istifade ederek Şikayet Var!
konusu açıyorsunuz.Amma siz bunları yaptı iseniz , eyvallah tabiiki siz sonuna kadar haklısınız. Göğsünüzü gere gere Şikayet Var! deyin.Niye , elinizde anlaşma şartlarınız var , sunacaklarınız var.Biz sizin şikayetinize destek olmassak o zaman konuşun.Firma veya satıcı ile siz canlı garantili gönderim anlaşması yaptı iseniz.
3-Yine demişsiniz ki : "Sizin anlayışınızla hareket edilirse toptan alanlar duman oldu milyarlık balık sipariş edecek hepsi ölecek adam batacak ne olacak buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek mi? " Aynen , buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek.Olmaması için de gidip alıp gelecek.Buz gibi su ,içeçek adama nasip olduysa , sağ olarak paketleyip kucağında getirdiği pakette de ölür.
Siz merak etmeyiniz.
4-Diğerlerine cevap vermeme gerek yok.Daha önceden verildi.
Hakan bey (HAKAN EFE) ,
1-Bakın sizinle 60 saat konusunda anlaştık.Sorduğunuz sorunun cevabını tekrardan benim verdiğim cevap gibi aynısını siz vermişsiniz haberiniz yok.Demek ki ; paketleyen balığa değil , balık "yaşarsa" paketlemeye 60 saat vermiş.Amma iyimiş , on numara beş yıldız paket kargo yap gönder.Millet işi gücü bıraktı , her yolda ölenler için size balık mı gönderecek.
2-Verdiğiniz Musa Akvaryum örneğini tebrik ediyorum.
3-Karidesevini de örnek göstermişsiniz.Karidesevinin "canlı garantili gönderim " şartlarını öğrenelim.Kendileri açıklasın.Baştan beri dediklerimizle aynı çıkacaktır.Yoksa her müşterisine güvenipte , müşterisi hiçbir şey sunmadan , telefon açıp ,sayın karidesevi , karidesleriniz öldü , yeni karideslerimi gönderin dediğinde , karidesevi gönderiyor mu.Siz karidesevinin şartlarını yerine getirmesseniz , bu forumu kullanmadan kusura bakmayın söke söke alamassınız.
4-Hakan bey , konumun en başında , forumda son zamanlarda yaşanan olayları gözönüne alarak açtığımı belirttim.Yaşanan olaylar , firma-şahıs arası değil , iki şahıs arası , iki hobici arası alışverişlerinden olduğunu açıkladım.Siz birde , iki hobici arası alışverişi düşünün.
5-Demişsiniz ki : "Yani konuyu uzatmaya gerek yok. İlan ayrıntılarında veya balık alınacağı zaman bu tarz gönderimle alakalı mesaj ve konuşmalar kayda alınmalı.Herşey ispatlayabileceğiniz şekilde olursa sıkıntı çıkmaz."Biz konunun başından beri ne diyoruz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Hakan bey , siz yazmak için yazıyorsunuz.Ben sizden balık aldım.Canlı garantili gönderim için anlaştık.Sizin dediğiniz gibi , yolda birşeyler oldu.Açtım paketi , şu kadar ölü var.Sizi telefonla aradım , ve sizinle ilk defa tanışan ilk alışveriş yapan birisi olarak , bir sözümle balıkların parasını veya yerine balık gönderir misiniz?
Hiç bir şahıs ile alakalı değildir.Bir olay olmadı , bir kaç olay oldu ona kalırsa , keşke sizde belirtmemiş olsaydınız.Bu konunun genel bir konu olduğunu bilir , kendinizi herhangibir şahısla alakalı olmadığınızı gösterirdiniz.Neden bu konuya asıldığınız belli oldu.İlk soruma nasıl cevap vereceksiniz merak ediyorum.Benim sizinle yazışma durumum bitmiştir.Objektif olun.Siz ebaydan canlı alışverişi yapmaya devam edin...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir