ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Ertarda
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Mart 2019 10:22
Son Ziyaret:
21 Temmuz 2019 09:14
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ertuğrul ARDA
Doğum Tarihi:
28 Ekim 1967
Yaş:
58
İl:
Izmir
Meslek:
İnşaat Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ertuğrul ARDA
SON 5 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=Altispinoza]Hayırlı pazarlar cümleten. Kolay gelsin. Mustafa bey Çin'den zamanında sipariş ettigim Deep red ve Royal blue led lerin normal red veya blue olduğundan şüphe ediyorum. Sizin kullandığınız oranları kullanmama rağmen sanki tanklar çok kırmızı bir renk alıyor gibi. Bir de loş duruyor. Bilmiyorum bunu anlamanın bir yolu var mı? Pearling oluyor ama birşey ters, cubalar gelişmiyor ve artık başka sebep mi bilmiyorum yosunlanma var. Sizin kurduğunuz ledlerde kırmızı mavi oranı aynı olmasına rağmen su rengi bendeki gibi kızarmış olmuyor sanki? Fotoğraftan teşhis koymak zor ama en azından fikir verir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/280420191742221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/280420191742251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/280420191742281.jpg[/IMG][/QUOTE]
Aynı şey benim de başıma geldi. Problem kırmızılarda değil, bence beyazlarda. Armatür ilk günler çok güzel ışık verirken sonra bir kaç hafta içinde zamanla renkler kızarmaya başladı. Düşük voltajla LED'leri tek tek denediğimde bazı beyazların diğer beyazlardan daha az ışık verdiğini fark ettim. Düşük güçlü beyaz LED'leri değiştirince renkler normale döndü, bir kaç günü iyi gitti sonra tekrar kızarmaya başladı. Kısacası beyazlar neden olduğu bilinmez gücünü kaybediyor. Sanırım aldığım beyaz partide bir sorun var. Başka bir marka beyaz siparişi verdim, Tüm beyazları değiştireceğim.
[QUOTE=Altispinoza]Hayırlı pazarlar cümleten. Kolay gelsin. Mustafa bey Çin'den zamanında sipariş ettigim Deep red ve Royal blue led lerin normal red veya blue olduğundan şüphe ediyorum. Sizin kullandığınız oranları kullanmama rağmen sanki tanklar çok kırmızı bir renk alıyor gibi. Bir de loş duruyor. Bilmiyorum bunu anlamanın bir yolu var mı? Pearling oluyor ama birşey ters, cubalar gelişmiyor ve artık başka sebep mi bilmiyorum yosunlanma var. Sizin kurduğunuz ledlerde kırmızı mavi oranı aynı olmasına rağmen su rengi bendeki gibi kızarmış olmuyor sanki? Fotoğraftan teşhis koymak zor ama en azından fikir verir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/280420191742221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/280420191742251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/280420191742281.jpg[/IMG][/QUOTE]
Aynı şey benim de başıma geldi. Problem kırmızılarda değil, bence beyazlarda. Armatür ilk günler çok güzel ışık verirken sonra bir kaç hafta içinde zamanla renkler kızarmaya başladı. Düşük voltajla LED'leri tek tek denediğimde bazı beyazların diğer beyazlardan daha az ışık verdiğini fark ettim. Düşük güçlü beyaz LED'leri değiştirince renkler normale döndü, bir kaç günü iyi gitti sonra tekrar kızarmaya başladı. Kısacası beyazlar neden olduğu bilinmez gücünü kaybediyor. Sanırım aldığım beyaz partide bir sorun var. Başka bir marka beyaz siparişi verdim, Tüm beyazları değiştireceğim.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]Power led sabit akım üzerinden çalıştığı için dimlemesi daha alengirli ve daha pahalı donanımlar gerektiyor. Şerit ledler için yapılmış sistemler bir işe yaramaz.
Dimleyebilmek için buna uygun dimli driver almak gerek. 2 tip dimleme yöntemine uygun 2 farklı driver tipi var.
Biri analog dimliler. 220volt girişinden triac dimmer ile 220voltu kısarak dimleme yaparlar. Dimli driverları daha uygun fiyatlıdır ama çok sağlam stabil çalışmazlar. Özellik 30w modelinden geçmişte ağzım çok yandı. 24w modelindede arızalar gördüysemde nispeten daha satabil. Birde analog dimde ışık kısılırken titreme yapabiliyor. Artık pek tercih etmediğim bir yol.
İkinci yol digital dimli driverlar. Driver ayrı bir pwm girişine sahip oluyor. Bir micro kontrolcüden gelen pwm sinyali ile ışık çok sağlıklı ve keskin şekilde kısılıp açılabiliyor. Ayrıca micro kontrolcüyle zaman ve farklı ışık effekleri yapmakda mümkün oluyor. Aşağıdaki videoda kendi tankımda pwm li driverlar ile gün doğumu, gün batımı simulasyonunu görebilirsiniz. Tabi normal sistemlere göre biraz daha maliyetliler ama çok stabiller.
Pwm dimli driverlar için uzundur micro kontrolcü geliştiriyorum. şimdiye kadar 3 farklı nesil cihaz yaptım. Artık tam olgunluğa erişti. Wifi üzerinden tablo çizelge ile grafik zamanlamasını yapması mümkün. Son olarak sistemin daha sağlam ve stabil olması için ona özel pcb yaptırdım. Fabrikasyon pcb ile hem işcilik ciddi oranda düşüyor hemde daha sağlam sorunsuz bir sistem oluyor. Hoş eski elle yaptıklarımdanda arıza verip geri dönen olmadı ama birde bana sorun düzgün olması için saatlerce nasıl uğraştığımı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/080420191147381.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=YWK_bAYev38[/VID][/QUOTE]
Mustafa Bey, internette "ayrı PWM girişine sahip, digital dimli driver" linki verebilirmisiniz.
[QUOTE=darkaura]Power led sabit akım üzerinden çalıştığı için dimlemesi daha alengirli ve daha pahalı donanımlar gerektiyor. Şerit ledler için yapılmış sistemler bir işe yaramaz.
Dimleyebilmek için buna uygun dimli driver almak gerek. 2 tip dimleme yöntemine uygun 2 farklı driver tipi var.
Biri analog dimliler. 220volt girişinden triac dimmer ile 220voltu kısarak dimleme yaparlar. Dimli driverları daha uygun fiyatlıdır ama çok sağlam stabil çalışmazlar. Özellik 30w modelinden geçmişte ağzım çok yandı. 24w modelindede arızalar gördüysemde nispeten daha satabil. Birde analog dimde ışık kısılırken titreme yapabiliyor. Artık pek tercih etmediğim bir yol.
İkinci yol digital dimli driverlar. Driver ayrı bir pwm girişine sahip oluyor. Bir micro kontrolcüden gelen pwm sinyali ile ışık çok sağlıklı ve keskin şekilde kısılıp açılabiliyor. Ayrıca micro kontrolcüyle zaman ve farklı ışık effekleri yapmakda mümkün oluyor. Aşağıdaki videoda kendi tankımda pwm li driverlar ile gün doğumu, gün batımı simulasyonunu görebilirsiniz. Tabi normal sistemlere göre biraz daha maliyetliler ama çok stabiller.
Pwm dimli driverlar için uzundur micro kontrolcü geliştiriyorum. şimdiye kadar 3 farklı nesil cihaz yaptım. Artık tam olgunluğa erişti. Wifi üzerinden tablo çizelge ile grafik zamanlamasını yapması mümkün. Son olarak sistemin daha sağlam ve stabil olması için ona özel pcb yaptırdım. Fabrikasyon pcb ile hem işcilik ciddi oranda düşüyor hemde daha sağlam sorunsuz bir sistem oluyor. Hoş eski elle yaptıklarımdanda arıza verip geri dönen olmadı ama birde bana sorun düzgün olması için saatlerce nasıl uğraştığımı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/080420191147381.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=YWK_bAYev38[/VID][/QUOTE]
Mustafa Bey, internette "ayrı PWM girişine sahip, digital dimli driver" linki verebilirmisiniz.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Mustafa Bey'e teşekkür etmeden söze başlamak istemem. Bir çok kişiye çok faydalı olan paylaşımlar yapmış. Zaten 300 küsur sayfaya ulaşması ve sürekli güncel olmasının nedeni de bu. Sayesinde ben de LED aydınlatması konusunda nacizane bir şeyler öğrendim.
Akvaryumum 40x40x50 yükseklik. Yüksekliği büyük tutmamın nedeni dip filtresi sistemi kullanıyorum. Zaten 16 cm'si altta filtre katmanlarına gidiyor. Yukarıdan 3-5 cm'de boşluk desen bana kala kala 30 cm su derinliği kalıyor.
Hata mı yaptım bilmiyorum ama LED watt'ını hesaplarken 40x40x50 eşittir 80 litre x 0,3 watt/litre=24 watt diye hesapladım.
24 adet 1 watt power LED'i şu şekilde dağıttım.
13 adet cold white 6000 kelvin
6 adet deep red 660 nm
3 adet royal blue
2 adet full spectrum
LED driver olarak 350 mA - (24 - 36) x 1 watt seçtim.
Soğutucu olarak 30x90 Alu sigma profil ve her ihtimale karşı 12 volt 30x30 mm fan kullandım.
Bunlar da fotoğrafları:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191740461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191741311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191742071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191742421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191743281.jpg[/IMG]
Hava çıkış kanalları sanırım askeri Jeep'in ön panjuruna benzedi. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191744291.jpg[/IMG][EDIT]Ertarda,2019-04-13 23:47:17[/EDIT]
Mustafa Bey'e teşekkür etmeden söze başlamak istemem. Bir çok kişiye çok faydalı olan paylaşımlar yapmış. Zaten 300 küsur sayfaya ulaşması ve sürekli güncel olmasının nedeni de bu. Sayesinde ben de LED aydınlatması konusunda nacizane bir şeyler öğrendim.
Akvaryumum 40x40x50 yükseklik. Yüksekliği büyük tutmamın nedeni dip filtresi sistemi kullanıyorum. Zaten 16 cm'si altta filtre katmanlarına gidiyor. Yukarıdan 3-5 cm'de boşluk desen bana kala kala 30 cm su derinliği kalıyor.
Hata mı yaptım bilmiyorum ama LED watt'ını hesaplarken 40x40x50 eşittir 80 litre x 0,3 watt/litre=24 watt diye hesapladım.
24 adet 1 watt power LED'i şu şekilde dağıttım.
13 adet cold white 6000 kelvin
6 adet deep red 660 nm
3 adet royal blue
2 adet full spectrum
LED driver olarak 350 mA - (24 - 36) x 1 watt seçtim.
Soğutucu olarak 30x90 Alu sigma profil ve her ihtimale karşı 12 volt 30x30 mm fan kullandım.
Bunlar da fotoğrafları:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191740461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191741311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191742071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191742421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191743281.jpg[/IMG]
Hava çıkış kanalları sanırım askeri Jeep'in ön panjuruna benzedi. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/130420191744291.jpg[/IMG][EDIT]Ertarda,2019-04-13 23:47:17[/EDIT]
Toplam 240 Watt Power Led İçin Driver?
Power LED'ler ile ilgili forumda 300 küsur sayfalık bir konu var. Ben bu konu sayesinde oldukça fazla bilgi edindim.
Genelde Power LED'leri paralel bağlamamayı öneriyorlar. Bir tek LED arıza yapsa O LED'in dahil olduğu paralel kol tamamen sönüyor, arızalı kolun çekmediği akım ise diğer kollara artı yük olarak geliyormuş. Bu da arızayı büyütüyormuş. Oysa tüm LED'ler seri bağlansa, bir LED arıza yapınca tüm sistem sönüyor, arızalı olanı bulup değiştirmek suretiyle ucuz bir tamirat gerçekleşiyor.
Tabi sizin sisteminizde 240 wattı birden seri bağlamak zor. Ama ben olsaydım (nacizane fikrim), sistemi 2 x 120 ya da 3 x 80 diye böler. Üç ya da 2 adet LED driver kullanır, üç ya da iki bağımsız sistem yapardım. Anahtarları da ayrı olursa bu size ışık şiddetini seçme şansı da sunardı.
Tabii driver maliyeti biraz artabilir. Ama büyük driver ile küçük driver aynı para olmasa gerek. Bir maliyet analizi yapmak gerek.
Power LED'ler ile ilgili forumda 300 küsur sayfalık bir konu var. Ben bu konu sayesinde oldukça fazla bilgi edindim.
Genelde Power LED'leri paralel bağlamamayı öneriyorlar. Bir tek LED arıza yapsa O LED'in dahil olduğu paralel kol tamamen sönüyor, arızalı kolun çekmediği akım ise diğer kollara artı yük olarak geliyormuş. Bu da arızayı büyütüyormuş. Oysa tüm LED'ler seri bağlansa, bir LED arıza yapınca tüm sistem sönüyor, arızalı olanı bulup değiştirmek suretiyle ucuz bir tamirat gerçekleşiyor.
Tabi sizin sisteminizde 240 wattı birden seri bağlamak zor. Ama ben olsaydım (nacizane fikrim), sistemi 2 x 120 ya da 3 x 80 diye böler. Üç ya da 2 adet LED driver kullanır, üç ya da iki bağımsız sistem yapardım. Anahtarları da ayrı olursa bu size ışık şiddetini seçme şansı da sunardı.
Tabii driver maliyeti biraz artabilir. Ama büyük driver ile küçük driver aynı para olmasa gerek. Bir maliyet analizi yapmak gerek.
Corydoras Çöpçüleri
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/250320191440211.jpg[/IMG]
Bunun hangi tür olduğunu bulamadım. Pandaya benziyor ama ortada bir adet daha fazladan siyah bölge var. Ayrıca yüzgeçleri de kırmızımsı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214209/250320191440211.jpg[/IMG]
Bunun hangi tür olduğunu bulamadım. Pandaya benziyor ama ortada bir adet daha fazladan siyah bölge var. Ayrıca yüzgeçleri de kırmızımsı.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
