ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
capodicapii
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[C]4,2,112546[/C] [B]10251,3[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4207
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Haziran 2011 05:35
Son Ziyaret:
6 Saat 53 Dakika önce
Toplam Mesaj:
3549 [0.65 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Muhammet Saylavcı
Doğum Tarihi:
14 Mart 1986
Yaş:
40
İl:
Tekirdag
Meslek:
Öğretmen
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Muhammet SAYLAVCI
SON 10 MESAJI
Bu Canlı Nedir?
Neyi soruyosun..
Arkadaki taş lav kayasına sarılı java moss.
Yerdeki kum siyah kuvarz
Sudaki saplar sağlıksız ve ışıksız kalmış cabomba bitkileri
Camdaki sap bitki maşasının sapı
Sudaki canlı Channa limbata
Tabandaki de mdf kaplama masa
Neyi soruyosun..
Arkadaki taş lav kayasına sarılı java moss.
Yerdeki kum siyah kuvarz
Sudaki saplar sağlıksız ve ışıksız kalmış cabomba bitkileri
Camdaki sap bitki maşasının sapı
Sudaki canlı Channa limbata
Tabandaki de mdf kaplama masa
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=Beggii]
Ekosistem'in tanımıyla ilgili sanırım çok fazla sorunumuz var burda. Öncellikle en basit haliyle Canlı ve cansız varlıkların birbirleriyle etkileşim kurmasıyla oluşan döngüye ekosistem denir, evimize direkt olarak güneşi ve gölü taşıyamacağımıza göre bizim yapabileceklerimiz doğayı taklit ederek bu döngüyü çevirmek. Cam ve arsenikli ışık yayıcılar eğer görevini yerine getirebiliyorsa ve canlılara zararsızsa bu işin olmasında hiç bir engel yok. Ekosistem kesin koşullara bağlı ortam değildir, bu evrimsel bir süreçtir. Canlılar bu ortama adepte olup gelişebiliyor ve verim sağlayabiliyorsa zaten olamaması için bir neden yok. Eğerki bahsettiğiniz gibi musluk suları bu döngünün dönmesine engel ise her canlıya eziyet ederek bakıyoruz demektir, musluk suyunu azaltarak içine musluk suyu ekliyoruz değişen bir şey varmı? yok. Uzun lafın kısası verdiğiniz örneklerin saçmalığı; 'laboratuvar ortamında üretilmiş ilaçlar beni nasıl iyileştirecek ya hepsi yapay.' demekle aynı şey. Asıl mesele doğanın prensiplerini anlamak ve taklit edebilmektir, birebir aynısını yapmak değil.
Şimdi gördüm bu mesajı, taklit edebileceğimizi yazmışsınız ama önceki cevabınızda sanki hiç başarılamayacak şeymiş gibi açıklama ve yanlış anlaşılacak bir örnekleme yapmışsınız. O yüzden bu eklemeyi yapma gereği duydum. Evet simüle etmek daha doğru bir terim ama bu kadar takılanacak bir olay değil, bir ekosistem simüle ediyorum demek yerine bir ekosistem kurdum denilmesine takılmak, eh çok boş geldi bana.[/QUOTE]
Bunu öne sürmeyi hiç sevmem ama gerek hobideki görsel yetenek, , gerek akvaryum ortamı hazırlamadaki başarı, gerek doğa ve doğanın sistemine bakış açımız ve gerekse aramızdaki üslup arasında uçurumlar var. O yüzden tartışmayacağım. Haklısınız.
[QUOTE=Beggii]
Ekosistem'in tanımıyla ilgili sanırım çok fazla sorunumuz var burda. Öncellikle en basit haliyle Canlı ve cansız varlıkların birbirleriyle etkileşim kurmasıyla oluşan döngüye ekosistem denir, evimize direkt olarak güneşi ve gölü taşıyamacağımıza göre bizim yapabileceklerimiz doğayı taklit ederek bu döngüyü çevirmek. Cam ve arsenikli ışık yayıcılar eğer görevini yerine getirebiliyorsa ve canlılara zararsızsa bu işin olmasında hiç bir engel yok. Ekosistem kesin koşullara bağlı ortam değildir, bu evrimsel bir süreçtir. Canlılar bu ortama adepte olup gelişebiliyor ve verim sağlayabiliyorsa zaten olamaması için bir neden yok. Eğerki bahsettiğiniz gibi musluk suları bu döngünün dönmesine engel ise her canlıya eziyet ederek bakıyoruz demektir, musluk suyunu azaltarak içine musluk suyu ekliyoruz değişen bir şey varmı? yok. Uzun lafın kısası verdiğiniz örneklerin saçmalığı; 'laboratuvar ortamında üretilmiş ilaçlar beni nasıl iyileştirecek ya hepsi yapay.' demekle aynı şey. Asıl mesele doğanın prensiplerini anlamak ve taklit edebilmektir, birebir aynısını yapmak değil.
Şimdi gördüm bu mesajı, taklit edebileceğimizi yazmışsınız ama önceki cevabınızda sanki hiç başarılamayacak şeymiş gibi açıklama ve yanlış anlaşılacak bir örnekleme yapmışsınız. O yüzden bu eklemeyi yapma gereği duydum. Evet simüle etmek daha doğru bir terim ama bu kadar takılanacak bir olay değil, bir ekosistem simüle ediyorum demek yerine bir ekosistem kurdum denilmesine takılmak, eh çok boş geldi bana.[/QUOTE]
Bunu öne sürmeyi hiç sevmem ama gerek hobideki görsel yetenek, , gerek akvaryum ortamı hazırlamadaki başarı, gerek doğa ve doğanın sistemine bakış açımız ve gerekse aramızdaki üslup arasında uçurumlar var. O yüzden tartışmayacağım. Haklısınız.
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=chucuk]
"İçinde doğal olmayan ne var, sizce neden değil?" desem çözüme yönelik olacağını düşünmüyorum. Ortak tanımlar üzerinden hareket etmek daha sağlıklı. Sizin ekosistemden anladığınız şey nedir? Doğal ekosistem olması için hangi sınırlar içerisinde kalmalı örnek üzerinden açıklar mısınız? [/QUOTE]
Zaten onun daha doğal olduğunu hicvettim ;)
Bak Zafer; doğal döngü doğadan gelir. Doğanın hiç bir katmanı insana muhtaç değildir. Yani doğa KENDİSİ HALLEDER. Bu yüzden hiç bir insan doğa yapıyorum (doğanın bilimum terimleri) iddasında bulunamaz. Taklit ediyorum diyebilirsin. Simüle ediyorum diyebilirsin. Senin akvaryumda yaptığını sandığın şeyin kallavisini doğa zaten zanzibarda bir su birikintisinde yapmıştır. Sen ancak taklit ediyorum diyebilirsin. Müdahale ediyorum diyebilirsin.
Oysa tam tersini düşün. İnsan doğasız yapamaz. Yani bu demek oluyor ki burda kudretli olan doğa. Şekil veren doğa. Oraya koyan doğa. (insanı dahil) .Sen kimsin de doğal bir ortam yaratıyon demez mi doğa. İnsan doğaya sadece müdahale edebilir. Akvaryumda doğa yapıyosan taklit ediyosun demektir. Mecburen de müdahale ediyosun demektir. Özetle doğa yaratmıyon. Bunu demek istedim. Çok da büyütmemek gerek hadiseyi.
Aynı şey biyotop için de geçerli. Biyotop yapan doğal bir gerçekliği simüle ediyordur.
"Doğa yapmak" derken wallstad'tan tut biyotopa kadar yaparken idda ettiğimiz komplike terimleri içinde barındırıyor. Tek tek saymaya üşendim. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 16:35:59[/EDIT]
[QUOTE=chucuk]
"İçinde doğal olmayan ne var, sizce neden değil?" desem çözüme yönelik olacağını düşünmüyorum. Ortak tanımlar üzerinden hareket etmek daha sağlıklı. Sizin ekosistemden anladığınız şey nedir? Doğal ekosistem olması için hangi sınırlar içerisinde kalmalı örnek üzerinden açıklar mısınız? [/QUOTE]
Zaten onun daha doğal olduğunu hicvettim ;)
Bak Zafer; doğal döngü doğadan gelir. Doğanın hiç bir katmanı insana muhtaç değildir. Yani doğa KENDİSİ HALLEDER. Bu yüzden hiç bir insan doğa yapıyorum (doğanın bilimum terimleri) iddasında bulunamaz. Taklit ediyorum diyebilirsin. Simüle ediyorum diyebilirsin. Senin akvaryumda yaptığını sandığın şeyin kallavisini doğa zaten zanzibarda bir su birikintisinde yapmıştır. Sen ancak taklit ediyorum diyebilirsin. Müdahale ediyorum diyebilirsin.
Oysa tam tersini düşün. İnsan doğasız yapamaz. Yani bu demek oluyor ki burda kudretli olan doğa. Şekil veren doğa. Oraya koyan doğa. (insanı dahil) .Sen kimsin de doğal bir ortam yaratıyon demez mi doğa. İnsan doğaya sadece müdahale edebilir. Akvaryumda doğa yapıyosan taklit ediyosun demektir. Mecburen de müdahale ediyosun demektir. Özetle doğa yaratmıyon. Bunu demek istedim. Çok da büyütmemek gerek hadiseyi.
Aynı şey biyotop için de geçerli. Biyotop yapan doğal bir gerçekliği simüle ediyordur.
"Doğa yapmak" derken wallstad'tan tut biyotopa kadar yaparken idda ettiğimiz komplike terimleri içinde barındırıyor. Tek tek saymaya üşendim. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 16:35:59[/EDIT]
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
Konunun tamamını okuyamadım sıkıldım. Yarım yamalak bilgi birikimim ve yarım yamalak konuya hakimiyetimle nacizane yorumum..
Öncelikle şu doğal döngü, ekosistem, müdahalesiz sistem, galaksi, samanyolu , devri devran gibi iddalı ifadeleri anlamıyorum. Akvaryum hobisi yapıyonuz. Yani sanayi maddesi olan cam ile kimyasal madde olan silikonun birleşmesi ile yapılmış bir ortamda, zibilyon tane işleme girmiş şebeke suyuna türlü taklalar attırıp, kuşunlu yahut arsenikli ışık yayıcılarla aydınlattığımız bir şey. İçine doğal toprak ve iki üç doğal canlı ekleyen bir ekosistem kurduğunu mu sanıyor ?
Kusura bakmayın.. Benim balkonda giderle buluşmayan köşede oluşmuş su birikintisi var. Saksıdan tozan toprakla zemin kapanmış.. İçinde de ostracod oluşmuş.. Şimdi benim balkon gideri daha doğal bi ekosistem mi ?
Hobinizi yapın, keyfinize bakın. Göze ve gönle hitap edin. Daha fazlasını isteyen su ürünleri fakültesinde tez yazsın neyi tartışıyonuz allaşkına. Bahçeden toprak kürekleyen sistem üretiyor şaştım bu işe. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 13:45:56[/EDIT]
Konunun tamamını okuyamadım sıkıldım. Yarım yamalak bilgi birikimim ve yarım yamalak konuya hakimiyetimle nacizane yorumum..
Öncelikle şu doğal döngü, ekosistem, müdahalesiz sistem, galaksi, samanyolu , devri devran gibi iddalı ifadeleri anlamıyorum. Akvaryum hobisi yapıyonuz. Yani sanayi maddesi olan cam ile kimyasal madde olan silikonun birleşmesi ile yapılmış bir ortamda, zibilyon tane işleme girmiş şebeke suyuna türlü taklalar attırıp, kuşunlu yahut arsenikli ışık yayıcılarla aydınlattığımız bir şey. İçine doğal toprak ve iki üç doğal canlı ekleyen bir ekosistem kurduğunu mu sanıyor ?
Kusura bakmayın.. Benim balkonda giderle buluşmayan köşede oluşmuş su birikintisi var. Saksıdan tozan toprakla zemin kapanmış.. İçinde de ostracod oluşmuş.. Şimdi benim balkon gideri daha doğal bi ekosistem mi ?
Hobinizi yapın, keyfinize bakın. Göze ve gönle hitap edin. Daha fazlasını isteyen su ürünleri fakültesinde tez yazsın neyi tartışıyonuz allaşkına. Bahçeden toprak kürekleyen sistem üretiyor şaştım bu işe. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 13:45:56[/EDIT]
En Sevdiğiniz Akvaryum Canlısı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/270120221851061.jpg[/IMG]
P. Altum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/270120221851061.jpg[/IMG]
P. Altum
Bu Balığın Cinsi Nedir
Texas cichlid. Hacim uygun değilse zebrayla yaşamaz, agresif bir balık.
Texas cichlid. Hacim uygun değilse zebrayla yaşamaz, agresif bir balık.
Kuru Başlangıç Akvaryum
Parvula mini çok yavaş adapte olan bir bitki. Adapte olduktan sonra da önü alınmaz şekilde çoğalır. Sucul ortamda (hitech ortamda özellikle) daha hızlı adapte olur.
Parvula mini çok yavaş adapte olan bir bitki. Adapte olduktan sonra da önü alınmaz şekilde çoğalır. Sucul ortamda (hitech ortamda özellikle) daha hızlı adapte olur.
Yengeç Mi Karides Mi Kerevit Mi
[QUOTE=Cyber_Scout]Ne eklendi canlı olarak?
[/QUOTE]
Atanma nedeniyle bozdum. Şuan benzerini yeniden kurdum. İçinde gorontalo ve karasal yosunlar da olduğu için çok yavaş gelişim gösteriyor. Gelişim tamamlandığında betta mahachaiensis edinip koymayı planlıyorum.
[QUOTE=Cyber_Scout]Ne eklendi canlı olarak?
[/QUOTE]
Atanma nedeniyle bozdum. Şuan benzerini yeniden kurdum. İçinde gorontalo ve karasal yosunlar da olduğu için çok yavaş gelişim gösteriyor. Gelişim tamamlandığında betta mahachaiensis edinip koymayı planlıyorum.
Antreye Shallow Tank Kurulumu
[QUOTE=KaanE]Evin favori odası artık antre oldu sanırım [:D]
[/QUOTE]
2 senedir merak saldığım teraryumlarıma bir oda yaptım. Favori odam teraryum odam :) Yakında paylaşacağım.
[QUOTE=KaanE]Evin favori odası artık antre oldu sanırım [:D]
[/QUOTE]
2 senedir merak saldığım teraryumlarıma bir oda yaptım. Favori odam teraryum odam :) Yakında paylaşacağım.
Antreye Shallow Tank Kurulumu
Herkese selamlar. Yeni bir ilde yeni bir evde girişe yaptığım Shallow tank ile yeniden sulak mevzularla buluştum.
Akvaryum ölçüleri 90*50*15 olup, askı filtresi hariç her kalem malzeme el yapımımdır. (akvaryum masa armatür vs)
Akvaryum içinde
6 tür Anubias (adedi belli değil)
Cryptocoryne xwilissi,
Cryptocoryne axelrodii
3-4 tür bucephalandra,
Bolbitis heudeloti,
Bolbitis Difformis,
Bolbitis Asiatica,
Kaya ve köklerin üstünde :
Nobilis fern
Fissidens Fern
Mini pellia
Mini cristmas
Tabanda H. cuba ve parvula mini bulunmaktadır.
Telefondan ekran görüntüsü olduğu için kalite biraz düşük :) Fakat çıplak gözle çok güzel bir shallow oldu. Yaptığım kurulumların içime sindiği çok nadirdir. Bu onlardan birisi.
Gelişmeleri paylaşacağım.
Tankın Yaşı: 10 gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262351431.jpg[/IMG]
Herkese selamlar. Yeni bir ilde yeni bir evde girişe yaptığım Shallow tank ile yeniden sulak mevzularla buluştum.
Akvaryum ölçüleri 90*50*15 olup, askı filtresi hariç her kalem malzeme el yapımımdır. (akvaryum masa armatür vs)
Akvaryum içinde
6 tür Anubias (adedi belli değil)
Cryptocoryne xwilissi,
Cryptocoryne axelrodii
3-4 tür bucephalandra,
Bolbitis heudeloti,
Bolbitis Difformis,
Bolbitis Asiatica,
Kaya ve köklerin üstünde :
Nobilis fern
Fissidens Fern
Mini pellia
Mini cristmas
Tabanda H. cuba ve parvula mini bulunmaktadır.
Telefondan ekran görüntüsü olduğu için kalite biraz düşük :) Fakat çıplak gözle çok güzel bir shallow oldu. Yaptığım kurulumların içime sindiği çok nadirdir. Bu onlardan birisi.
Gelişmeleri paylaşacağım.
Tankın Yaşı: 10 gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262351431.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Betta'daki Şişlik Nedir Cyber_Scout, 01:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım mareq, 01:03
Yeni Üye Forumu - Su Yosunu Cyber_Scout, 00:39
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
