Su Yosunu


FatihsmÇevrim Dışı

Kayıt: 25/05/2026
İl: Tokat
Mesaj: 9
FatihsmÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 03:30
Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][EDIT]Fatihsm,2026-06-25 03:32:21[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mutlubabaÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 15/01/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 1133
mutlubabaÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 11:14
Uyum devresini atlattımı güzelde durur
sıcaklıktan yana belki sıkıntı yaşayabilir zira akan su soğuk bizim tanklar28 30 derecelere çıkıyor

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

scorpion26Çevrim Dışı

Özel Üye
[B]1039,1[/B] [B]2873,2[/B] [B]2549,3[/B]
Kayıt: 04/07/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 1999
scorpion26Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 11:21
Bu bitkiler soğuk sularda yaşadığı için akvaryumdaki sıcak su genelde problem oluyor. Canlı olan tanklarda denemenenizi tavsiye etmem. Bozulup hızla suyu kirletebiliyorlar.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5915
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 11:25
[QUOTE=Fatihsm]Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][/QUOTE]
Söğüt yosunu - Willow Moss çok sağlıklı görünüyor..
İçerisinde avcı böcek, parazitik canlı olması mümkün.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FatihsmÇevrim Dışı

Kayıt: 25/05/2026
İl: Tokat
Mesaj: 9
FatihsmÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 11:57
[QUOTE=mutlubaba]Uyum devresini atlattımı güzelde durur
sıcaklıktan yana belki sıkıntı yaşayabilir zira akan su soğuk bizim tanklar28 30 derecelere çıkıyor[/QUOTE]

Karides akvaryumu kurucam sıcaklık 20-22 derecede olucak. Fazla zarar görür mü?

[QUOTE=Cyber_Scout]
Söğüt yosunu - Willow Moss çok sağlıklı görünüyor..
İçerisinde avcı böcek, parazitik canlı olması mümkün.

[/QUOTE]

Şuan karantinada tutuyorum. Potasyum permanganat ile de banyo yaptırıcam. Bu işlemden sonra herhangi bir parazit-canlı yaşar mı

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5915
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 12:02
[QUOTE=Fatihsm]

Karides akvaryumu kurucam sıcaklık 20-22 derecede olucak. Fazla zarar görür mü?



Şuan karantinada tutuyorum. Potasyum permanganat ile de banyo yaptırıcam. Bu işlemden sonra herhangi bir parazit-canlı yaşar mı[/QUOTE]
Örneğin sülük varsa potasyum permanganatın hiç bir etkisi olmaz...

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/220220191709451.jpg[/IMG]
Arka planda Willow Moss..

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FatihsmÇevrim Dışı

Kayıt: 25/05/2026
İl: Tokat
Mesaj: 9
FatihsmÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 13:49
[QUOTE=Cyber_Scout]
Örneğin sülük varsa potasyum permanganatın hiç bir etkisi olmaz...

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/220220191709451.jpg[/IMG]
Arka planda Willow Moss..[/QUOTE]

Yapay zeka ekstra olarak maden suyu ile banyo yaptırmamı söyledi. 5 dakika maden suyunun içinde bekletirsem böcekler havasızlıkdan dökülür gibi şeyler demişti. Maden suyu etki eder mi ve başka temizleme yöntemi öneriniz var mı ?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5915
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 14:08
3 litrelik yoğurt kovasına 1 yemek kaşığı sodyumbikarbonat (karbonat) eritip 30dk yosunu bu suda beklet. Sülük salyangoz v.b. omurgasızlar dökülür.

Potasyum permanganatlu suya alıp 30 dk da bu suda beklet, olası mikroorganizmaların , mantarların ölmesini sağlarsınız..

Temiz suda Potasyum ve Karbonat kalıntılarını arındırın.
2 günde temiz katkısız suda bırakın üstüdek ölenler dökülsün.
Sonra tanka alın...

Teşekkür Edenler: [T]281156,Fatihsm[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FatihsmÇevrim Dışı

Kayıt: 25/05/2026
İl: Tokat
Mesaj: 9
FatihsmÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 14:41
[QUOTE=Cyber_Scout]3 litrelik yoğurt kovasına 1 yemek kaşığı sodyumbikarbonat (karbonat) eritip 30dk yosunu bu suda beklet. Sülük salyangoz v.b. omurgasızlar dökülür.

Potasyum permanganatlu suya alıp 30 dk da bu suda beklet, olası mikroorganizmaların , mantarların ölmesini sağlarsınız..

Temiz suda Potasyum ve Karbonat kalıntılarını arındırın.
2 günde temiz katkısız suda bırakın üstüdek ölenler dökülsün.
Sonra tanka alın...
[/QUOTE]

Teşekkür ederim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bendeniztayfunÇevrimiçi

Kayıt: 24/01/2024
İl: Tekirdag
Mesaj: 2221
bendeniztayfunÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 23 Saat 52 Dakika önce
[QUOTE=Fatihsm]Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][/QUOTE]

Kullanılmaz bu yosun kara yosunudur. Suyun içindeki yosunlarda akvaryumda kullanılmaz

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Street ParrotÇevrim Dışı

Yönetici
[C]3,1,12491[/C] [C]2,2,12491[/C] [B]1414,3[/B]
Kayıt: 05/07/2006
İl: Yurtdisi
Mesaj: 4530
Street ParrotÇevrim Dışı
Yönetici
Gönderim Zamanı: 22 Saat 14 Dakika önce
[QUOTE=bendeniztayfun]

Kullanılmaz bu yosun kara yosunudur. Suyun içindeki yosunlarda akvaryumda kullanılmaz [/QUOTE]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir.

+1: [T]21182,Cyber_Scout[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

pianoƒishÇevrimiçi

Kayıt: 06/03/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 2889
pianoƒishÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 22 Saat 4 Dakika önce
[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]

Amfibi demek istediniz sanırım.

Beğenenler: [T]242190,bendeniztayfun[/T]
+1: [T]242190,bendeniztayfun[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bendeniztayfunÇevrimiçi

Kayıt: 24/01/2024
İl: Tekirdag
Mesaj: 2221
bendeniztayfunÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 19 Saat 58 Dakika önce
[QUOTE=pianoƒish]

Amfibi demek istediniz sanırım.[/QUOTE][QUOTE=pianoƒish]



[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]

Bu fotoğraftaki yosun türü karayosunudur selvi yapraklı yosundur bilimsel adı Hypnum cupressiforne dir.

Bir süre su altında dayansada çürür. su altına uyumlu değildir @pianoƒish kaan hocamın uyardığı gibi amfibi demek istemiş olabilirsiniz. çoğu bitki karasal demişsiniz onlar amfibidir. Bu yosun türü ise karasal bir bitkidir. Sucul değildir.
[EDIT]bendeniztayfun,2026-06-26 00:11:24[/EDIT]

[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]

Bu fotoğraftaki yosun türü karayosunudur selvi yapraklı yosundur bilimsel adı Hypnum cupressiforne dir.

Bir süre su altında dayansada çürür. su altına uyumlu değildir @pianoƒish kaan hocamın uyardığı gibi amfibi demek istemiş olabilirsiniz. Tanklarda kullandığımız çoğu bitki için karasal demişsiniz onlar amfibidir. Bu yosun türü ise karasal bir bitkidir. Sucul yada Amfibi değildir.

Beğenenler: [T]70376,pianoƒish[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5915
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 19 Saat 21 Dakika önce
[IMG]https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoATjQHhsqS6cW_iORwdIdgujCyOhNAhRoSvfoIm6sawwxFwCmBfgUlkI&s=10[/IMG]
Üstte "Selvi " - Hipnum cupressiforme
Altta "Söğüt" -Willow moss (Fontinalis antipyretica)

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620260035551.jpg[/IMG]

@Fatihsm bitkinin yaprakları görünecek şekilde daha yakın örnek resimlerdeki gibi çekim yaparmısın?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir