İç filitrelerde watt ve debi ilişkisi


gitarist07Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/01/2007
İl: Ankara
Mesaj: 154
gitarist07Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 19 Ocak 2007 14:29

Arkadaşlar benim sormak istediğim iç filitrelerde debiyi belirleyen  sadece motorun gücümüdür? Motor gücü olarak kastedilen üzerinde yazan watt değeri midir? Son olarak bu iki sorunun cevabı evet ise neden farklı markalarda motor gücü aynı olmasına rağmen debi farklı görünüyor? İç filitre haznesinin içine daha farklı malzemelerin konulmasının debiyi etkileyeceğinin farkındayım.  Başka sebepler bilen varmı? Teşekkürler.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

YBNÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 14/09/2006
İl: Ankara
Mesaj: 1247
YBNÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 19 Ocak 2007 15:14

Debi ve watt genel olarak birbirine paralel gibi görünsede değildir.

Motorun watt'ı harcadığı elektirik enerjisidir, motor üzerindeki bobin teli iletkenliği, kullanılan mıknatısın türü, ortam sürtünmesi motorun harcadığı güce etki eder. iletkenliği yüksek bir tel kullanılmış, neodim demir bor alaşımlı mıknatıs kullanılmış, su yastığı üzerinde dönen balansı mükemmel bir mil'e sahip motor ile standart üretim bir motor aynı debiyi veriyor olsalar, iyi malzemeler kullanılmış olan motor çok daha az elektrik (güç/watt) harcayacaktır.

Bobin teli iletkenliği neden etkiler?

kullanılan telin iletkenliği ne kadar az ise o kadar fazla sarım yapmak gerekir, fazla yapılan sarım ise daha fazla elektromanyetik alan demektir. Motor milinin devri üzerindeki mıknatısın bu manyetik alana etkisi sayesinde olduğundan fazladan elde edilen elektromanyetik alan tasarruftur.

Mıknatıs farklılığı neden etkiler;

Mıknatıslarında alaşım çeşitlilikleri vardır, şu anda ısıya dayanıklılığı yüzünden sivil kullanımda kullanılabilecek en iyi manyetik alana sahip mıknatıs Neodim-demir-bor alaşımlı mıknatıslardır. dönme etkisi karşılıklı manyetik alanların etkileşimi olduğundan karşıt manyetik alanın yani mıknatısın manyetik alanının güçlü olması da tasarruftur.

Not: bu mıknatıs türü oldukça pahalı olduğundan nadir kullanılırlar, şimdiye kadar iç/dış filtrelerde kullanıldığına rastlamadım. Şu anlık en yaygın kullanımı brushless dc motorlardadır ki bu motorların çok yüksek tork değerleri vardır.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

gitarist07Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/01/2007
İl: Ankara
Mesaj: 154
gitarist07Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 19 Ocak 2007 19:23
Bilgi için teşekkürler öncelikle. O zaman iç/dış filitrelerdeki bu değerler bize kullanılan motorun kalitesi hakkında bilgi vermektedir ve kıyaslama açısından önemlidir. Ayrıca harcanan elektrik enerjisindeki tasarrufta cabasıdır.  gitarist072007-1-19 19:24:2

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir