elektirikli akvaryum malzemelerinde garanti var mı?


omercakalliÇevrim Dışı

Kayıt: 20/02/2009
İl: Adana
Mesaj: 10
omercakalliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2011 14:36
Merhaba
Aldığım elektirikli akvaryum malzemeleri 4-5 ay içinde ne zaman bozulsa (ısıtıcı , hava pompası) akvaryumcu bana " bunların garantisi " yok der. benim bildiğim bu ülkeye her giren elektirikli aletin 2 yıl garanti kapsamında olması. En son aldığım "RAMBO EP 11000" HAVA POMPASI İÇİNDE  aynısını söylediler.
Bu ülkeye bütün bu malzemeler bence kaçak giriyor. Çindeki en kaliteli toptan ısıtıcı fiyatı watt'ına göre 2-4 dollar arası burda 25 tl ye satıyorlar.
RAMBOO EP 11000 POMPASININ içinde ne getiren firma ismi, ne bir belge vardı.
 
 MALZEME ALIRKEN GARANTİSİNİ SORUN. BOZULUNCA ÇARK EDİYOLAR. ben bu firmayı bulup gümrük baş müdürlüğüne şikayet etmeyi düşünüyorum. sizlerinde bildiğiniz olaylar varsa şikayet edin
 
İyi günler
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mightymuratÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/11/2008
İl: Samsun
Mesaj: 1558
mightymuratÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2011 14:50
Merhaba tanınmış firmaların tetra, eheim gibi ürünlerini faturalı olarak alırsanız garantiden faydalanırsınız diğer  markalarda garanti yok zaten muhatap ta bulamıyorsunuz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

salih_alpbazÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 13/05/2008
İl: Izmir
Mesaj: 146
salih_alpbazÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2011 14:55

Resmi yoldan ithal edilen her elektrikli ürünün imalat hatalarına karşı 2 yıl garantisi olmak zorundadır.

Yalnız voltaj oynamaları, kullanım hataları, kırılmalar, hava motorunun içine su kaçması garanti dışıdır ve ne yazık ki çoğu arıza bu kapsamdadır veya arızayı bu kapsama sokmaya çalışabilirler.
 
Ayrıca yanında türkçe kullanım kılavuzu, iletişim bilgileri ve yetkili servis listesi de verilmelidir.
Eğer faturanız var ise, ki sanırım yoktur, tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.
 
Eğer ithalat ile ilgili bir sorunuz var ise, sanayi bakanlığına müracaat edebilirisiniz.
Gümrük müdürlüğünün bu konuda yardımı olabileceğini sanmıyorum. onlar gelen evraklara göre kontrol edip ithalat iznini verirler, sonrasından sanayi bakanlığı sorumlu ve yetkilidir bildiğim kadarıyla. Bu konuda yanlışım var ise bilgili arkadaşlar düzeltebilirler.
 
Ayrıca elinizdeki üründe ithalatçının ismi yazılı değil ise, kimi şikayet edeceksiniz. Distribütörü "bu ürünü ben ithal etmedim, birisi kaçak getirmiş" diyebilir. Eğer distribütörün stoklarında aynı üründen var ise, ve üzerinde ithalatçı etiketleri yok ise birşeyler elde edilebilir.
 
Umarım bir sonuca ulaşırsınız.
salih_alpbaz2011-01-17 15:02:34

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

WorkAndPassÇevrim Dışı

Kayıt: 06/01/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 229
WorkAndPassÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2011 14:57
Aldığınız ürünlerin pek çoğunda garanti vardır. Ancak genel itibarla elektrikli cihazlar normal kullanım şartlarında garanti süresi dolmadan pek bozulmaz :) Bozulduğu zaman da garanti kapsamı dışında olması için ''Kullanıcı Hatası'' ibaresi ile garanti kapsamı dışına alınır. O nedenle Garantinin pek fazla üzerinde durmaya aslında gerek yok. Sonuçta kullandığımız ürünlerin pek çoğu Made İn P.R.C. olduğu için garanti konusunda zaten muhatap bulamazsınız. Yani içerisinde garanti belgesi olsa dahi işiniz zor.

Bu arada Maden İn P.R.C. 'yi bilmeyeniniz yoktur sanırım. Açılmış hali Çin Halk Cumhuriyeti'dir.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

omercakalliÇevrim Dışı

Kayıt: 20/02/2009
İl: Adana
Mesaj: 10
omercakalliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2011 17:07

Merhaba

Bir malın ticaretini yapacaksanız, garanti belgeniz olmadan gümrük müdürlüğü o malın yurt içine girişine izin vermiyor. Başıma geldi de. Ben iki adet elektirikli alet getirtim. Kendime getirdiğime ve satmıyacagıma dair belge aldıktan sonra izin verildi. Bu pompa dan da binlerce sokarken biz kullanacağız diyemeyeceklerine göre. Tek yol var kaçak OLARAK YURT İÇİNE sokulur. Bu da gümrük kaçakcılık şubesi müdürlülüğünün sorumluluğundadır bence.
Ben çinden mal getirdiğim de KDV+GÜMRÜK VERGİSİ+ÖTV+DAMPİNG VERGİLERİ ödüyorum. bunun gibi binlerce mal sokuldukça birde bozuldukça hakkımızı aramalıyız. BENZİNE her zam geldiğinde sonradan hep ağlamayalım.
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 18 Ocak 2011 08:48
 Ne kadar doğru bilemem ama eğer bir malın içerisinde TÜRKÇE kullanım klavuzu çıkmıyor ise bu ürün yurdumuza kaçak olarak sokulmuş ve sanayi bakanlığının bundan haberi yok demek miş. Aldığımız ürünlerin içerisindenn ne olursa olsun kullanım klavuzu çıkmak zorunda imiş çıkmayan bir malzemeyi gidip şikayet etme hakkımızda varmış ayrıca.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cilamureÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 11/11/2009
İl: Trabzon
Mesaj: 882
cilamureÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2011 02:04

Merhaba. Nisan ayının 20 sinde sipariş verdiğim turbo difüzörün pervanesi dönmüyordu, gönderin yenisiyle değiştirelim dediler, yenisi geldi ; ne hikmetse yine pervane dönmüyor.

Sipariş verdiğim petshop acaba ürünü 2. kez değiştirir mi, ne dersiniz?
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

AkvaryumİstanbulÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 29/08/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 119
AkvaryumİstanbulÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 11:54
[QUOTE=mightymurat]Merhaba tanınmış firmaların tetra, eheim gibi ürünlerini faturalı olarak alırsanız garantiden faydalanırsınız diğer  markalarda garanti yok zaten muhatap ta bulamıyorsunuz. [/QUOTE]

Merhaba ;
Alıntı yaptım arkadştan özür dileyerek yazmak isterim artık ürününüzün ne kadar faturası olsa bile yeni kanuna göre garanti belgesi şartı başlamıştır yani elinizde fatura var fakat garanti belgesi yok o yüzden ürün alırken garanti belgesine dikkat etmeniz gerekmektedir. değişen kanundan ufak bir kısım
Satılan mala ilişkin olarak düzenlenen faturalar garanti belgesi yerine geçmez. Ancak, servis istasyonlarında yapılan onarım ve parça değişimi işlemleri sonucunda verilen fatura, bu Yönetmeliğin öngördüğü garanti şartlarını içermesi kaydıyla, garanti belgesi yerine geçer.”)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

DidonÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 17/03/2010
İl: Ankara
Mesaj: 642
DidonÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 12:08
[QUOTE=cilamure]

Merhaba. Nisan ayının 20 sinde sipariş verdiğim turbo difüzörün pervanesi dönmüyordu, gönderin yenisiyle değiştirelim dediler, yenisi geldi ; ne hikmetse yine pervane dönmüyor.

Sipariş verdiğim petshop acaba ürünü 2. kez değiştirir mi, ne dersiniz?
 
 
[/QUOTE]

Tabiki tekrar degistirmek zorundalar eger urun tamir gorduyse ve ayni arizayi 2 den fazla yaptiysa urunu sifir ile degistirmek zorundalar, tuketici haklari boyle soyluyordu. :)
Didon2011-05-12 12:08:56

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir