Acemilikten ustalığa geçiş

MataheusÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 02 Ocak 2013 22:54
Merhaba  arkadaşlar  bu  konuyu açmamdaki bir  etken  malzeme seçimlerinde daha  dikkatli olmamız gerektiğidir.

Konu ile  ilgisi yok ama  çok benzer  bir  kısa  anlatım yapayım sizlere.

Amatör  sportif  olta  balıkçılığına  babamın  beni  balığa  götürmesi ile  başladım. İlk  kullandığım  kamış teleskopik  yüzüksüz  3m  göl kamışıydı. Yanımıza  bir  büyüğümüz geldi  ve  oltaları  ile  atmaya  başladı  ben hayranlık içerisinde  izliyorum  benim  kamış makaralı olmadığı için  ben atamıyorum. Yanımıza  gelen büyüğümüz benim tuttuğum  balıkların toplamının  10 katını  1 saat içerisinde  tuttu bende öyle bir  inat varki ben  bu  balığı tutacağım dedim  moralim bozuk vaziyette  eve geldik hemen  av bayisine koştum dedim bana bir makara  bir kamış o içinden  çıkanlardan  olsun. Pazar günü oldu  tekrar  balığa  gittik aynı yere  geçtim bende atışlarımı yapıyorum  derken  yine abimiz geldi  ben atıyorum ama  en fazla  30 m anca  gidiyordur abimizin attığı  benim 2  katı kadar gitmekte öyleydi böyleydi derken  gene  olmadı  gene  moral bozuk  gene  hüsran eve  geldim tekrar av bayisine bana dedim  ince  misina  ver normalde  40 lık misina sarılı idi üzerinde 35 lik sardırdım gittim  evet  oldu ama  çok fazla  bir şey değişmedi en fazla  5 m  değişti.

Sanırım  bu iş böyle  olmayacak dedim tekrar av bayisine  ben dedim uzağa atmak istiyorum ne  yapmam lazım (satıcı  uyanık) tamam dedi veriyim ben sana  şunu şunu bak  bunlar ile  çok uzağa atarsın bir  umut  heyecan hemen aldım. Sonuç  yine  hüsran tekrar gittim dedim  bunlarda  işe yaramadı o zaman sana  şunları veriyim 2  takımın  olsun  tamam dedik  onları aldık vira bismillah  ilk  atış  yüzükleri  kopardım. Verdiğim  paraya mı? yoksa  heyecanımın gittiği nemi yanayım topladım  pılı  pırtıyı  ben dedim  bu işi yapmayacağım bir daha balık tutmak mı aman uzak dursun benden.

Aradan  2  yıl geçti  bende  balık tutmak gibi bir istek yok bir  komşumuz balığa gidecek illa geleceksin diye  ısrar ısrar zar zor  götürdü beni neyse  konuşmaya başladık  ben anlattım  o anlattı  bana dediği  2  şey bende senin gibiydim baktım  olmuyor bunu yapan nasıl yapıyor  değilde  bunu yapan nasıl yaptı demeye başladım ve  her şeyi araştırıp okumaya başladım  işin sonunda  öğrendim ki bırak kamışı ,makarayı, misinayı, iğneyi, düğümü ucundaki kurşun var ya  onun bile değeri çok büyük  bu saydıklarımın  hepsi bir  bütün  bunları yöneten seçen sensin doğru seçimi yapa bilmek  için  bu işin ticaretini yapana değil bu işi zevk alarak yapan birinden öğrenmen lazım dedi.

BU kısa  tecrübe  bir malzemeyi almak  için  önce fiyatından  çok yaptığı  işlevi öğrenmek daha  önemliymiş.

Bu anlattığım olay akvaryum seçimi yaparkende başıma geldi.

Akvaryum aldım 30*30*20  iç filitre, hava taşı, hava  motoru, canlı yem, canlı yem koymaya kap, normal yem, mavi mürekkep, kum çakıl kaya, bunların yanına  yetmezmiş gibi 10 adette japon balığı.

Bu kötülüğü yapan  akvaryumcu dayıyı hala daha  unutmuş değilim. Bilgi yok tecrübe yok araştırma yok heyecan, merak, hiperlik var bizde bir  heves kurdum  hepsini ertesi gün hepsi maalesef öldüler.
Abi benim balıklarım öldü çok yem vermişsindir gel bi  10 tane daha  verelim ver tabi abi neden  olmasın bir  tane daha  vefat etti bu işte bir terslik var dedim  ve  o anda bir zamanlar balık olayından aldığım nasiatlar aklıma geldi bende  dedim  bu işi yapacağım bulacağım edeceğim  ve araştırmalar sayfa sayfa  kitaplar  defterler  bir kaç  ustaya  telefonlar  vs vs  o zamanlar  internet filan  çok müthiş bir şey fazlada  kimse bilmiyor ve  kullanmıyor.

Neyse  sonunda  olması gerekeni ve  yapılması gerekeni öğrendikten sonra  bir daha anladım hiç bir  iş kara düzen  olmuyor.

ÖNCE ARAŞTIRACAKSIN
SONRA ALACAKSIN

Arştırmalarım sonucu  olarak  buradayım ve  size  bu mesajı yaza biliyorum.

Sizleri  çok sıktım ama  bu işe  yeni başlayacak arkadaşlara bir balıkçı nasihatı olsun buda.
Bir heves ile başladıkları bu güzel  hobi  hüsrana uğramasın.
mufitsa2013-01-02 22:59:29

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

QUASARÇevrim Dışı

Kayıt: 15/12/2012
İl: Izmir
Mesaj: 76
QUASARÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 03:35
Akvaryumcular konusu gerçekten çok hassas. Bir bakıma onlara da hak veriyorum esnaf olarak baktığımda. Yelpaze çok geniş, yani gelen herkese doğru bilgi, doğru malzeme vereceğim diye kafayı yer insan. Ancak niyet önemli tabii ki. Örneğin aynı ürün için iki farklı tezgahtardan, iki farklı fiyat duyunca veya dişisi diye aldığınız balık, bırakın türü bile farklı çıkabiliyorken, düşünmeden edemiyor insan.

En doğrusu öğrenip, ne istediğini tam olarak bilerek gitmek AKVARYUMCUYA.