Pet Garden bozulan LP 60 Hava motorunu değiştirmedi.


emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 12:06
[QUOTE=heroglu] Ürünün hareketli parçalarının garanti kapsamı dışında olduğu  garanti belgesinde yada faturada  yazıyor mu?[/QUOTE]
Faturada yazmıyor. Yazılı veya sözlü olarak hiç bir şekilde bana hareketli parçaların garanti dışı olduğu bilgisi geçilmedi. Bir ayı geçkin bir süre oldu. Pet Garden gibi Türkiye'nin en güçlü ithalatçı firmalarından birisi tarafından akvaryum.com gibi direkt hedef müşteri kitlesine yönelik Türkiye'nin en çok ilgi gören sitesinde her gün hakkında kötü yorumlar yapılıyor ve firmanın verdiği cevabı sizler de görüyorsunuz. Ben senelerce profesyonel satış teknikleri eğitimi aldım. Senede 4 kere olmak üzere 8 tam yıl profesyonel bir firmada çalıştım ve bizi sürekli eğittiler. Türkiye'ye kendi alanımızda çeşitli markalar getirdik ve marka bilinirliliğini oluşturmaya çalıştık. İnsanların aklında bir marka için iyi kaldıysa o sürekli gider. Kötü kaldıysa da onu değiştirmeniz bayağı uğraş gerektirir. Benim aklımda Pet Garden en ciddi çalışan firmalardan biri olarak kalmıştı. Maalesef ben dahil herkes görüyor ki bunun tam tersiymiş.
Şu ana kadar hep hatalarını belki anlarlar ve daha ilerletmek istemezler diye düşünmüştüm fakat görüyorum ki firmanın böylebir anlayışı yok. Benim eşim Adliye'de memur. Hukuk konusu zaten her gün içinde olduğumuz konu. Görülüyor ki konuyu hukuka götürmekten başka çare kalmamış. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 12:11
Emrah Bey en güzeli daha fazla vakit kaybetmeden tüketici hakem heyetine başvurmak. Verilen cevaplar konuya çözüm arayışından çok geçiştirme çabaları gibi geldi bana. Maalesef ülkemizde bu garanti konuları oturmuş değil.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

kribensis7Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/02/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 513
kribensis7Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 12:12
Toplu mail atılması ile sorunun ciddiyetini anlatmak açısından faydalı olabilir...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BUGRACAGATAYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 1596
BUGRACAGATAYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 12:31
Merhaba;

    Emrah Abi tekradan geçmiş olsun. Burada firma tarafından verilen cevap sadece konuya cevap verilmiş olsun diye yazılmış. Hiç bir üründe böyle birşey yoktur ürünün hareketli parçaları garanti kapsamıda ama  ürünün hareketsiz parçaları garanti kapsamı dışında diye. Bir ürün satıldı ise her parçası garanti kapsamında dır ve telefi edilmelidir. Sen uzun zamandır konuyu tatlılıkla çözmeye çalıştın ama anlaşılan o ki olmayacak en güzeli hukuki haklarını kallanarak paranı iade almaktır. Tam emin değilim ama bildiğim kadarı ile tutar 250 tl nin altında kaldığı için olay mahkemeyede gitmiyor tüketici hakem heyetinde kısa bir sürede çözülüyor.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 13:04
Arkadaşlar konuyu akvaryum.com yetkililerine de taşıyacağım. Konuyu açarken yazmış olduğum yazıya akvaryum.com kurallarını da eklemiştim ve 4. maddeye dikkatinizi çekmek istemiştim. O madde...
4- Akvaryum.com reklam veren firmalarını dikkatli seçer. Akvaryum.com'da reklam veren firmalardan bir şikayet olduğunda sorun çözülemezse yönetime ulaşılabilir. Yönetim firma ile görüşerek ara yol bulmak için gayret gösterecektir. Müşteri memnuniyetine önem verilmediğini farkettiğinde reklam ilişkisini sonlandıracaktır.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

gssmartboyÇevrim Dışı

Kayıt: 14/06/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 1183
gssmartboyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 13:35
Tüketici mahkemelerine başvurun Emrah bey, onların duyarsızlığı tüketici mahkemesinden çıkan karardan sonra, icra takibi başlayana kadar. Protesto çekimi vs iş hallolur.  Ben bu şekilde nokia dan söke söke 5800 modelin parasını aldım 3 ay içinde. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

StaatSanWaltÇevrim Dışı

Kayıt: 22/07/2010
İl: Kahramanmaras
Mesaj: 123
StaatSanWaltÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 14:11
Emrah bey eğer firma size dönüş yapmıyorsa ücretsiz olarak tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.

Ayrıca garanti kapsamına girmemektedir açıklaması tamamen uydurmacadır. Eğer aldığınız üründe gözle görülür açık ayıplar varsa 30 gün içinde eğer kullanım sırasında ortaya çıkan gözle görülemeyen ayıplar varsa 2 yıl içinde hakkınızı talep edebilirsiniz.

Aldığınız ürün 1500 tl nin altında olduğunda tüketici mahkemesine gitmenize gerek yok. İlçenizde bulunan tüketici hakem heyetine ücretsiz olarak başvurabilirsiniz onlarda en geç 15 gün içinde kararı verecektir eğer lehinize bir karar çıkarsa firmanın itiraz edeceğini sanmıyorum itiraz ettiklerinde tüketici mahkemesine intikal eder ve oradaki yargılama giderlerini de ödemek zorunda kalılar.

Talep edebileceğiniz haklar 1-sözleşmeden dönüp ücret iadesi 2-malın ayıpsız misliyle değiştirimesi 3-ayıp oranında bedel indirimi 4-malın ücretsiz onarımıdır.

İstanbul ilinde başvurabileceğiniz tüketici hakem heyetleri ve adresleri şu sitede belirtilmiştir.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 15:11
Arkadaşlar en sonunda Pet Garden firmasından yetkili Fahri Bey bana dönüş yaptı.
Kendisi ile oldukça ılımlı bir konuşma yaptık. Benim amacım kimseyi kırmak, incitmek değil. Bunu kendisi de bir kaç konuşmamızdan sonra anladı zaten. Bana şirket kurallarının bu yönde ilerlediğini bunu değiştiremeyeceklerini fakat tamir parası olarak istenen 21 TL+KDV tutarının bana hediye edilecek yem karşılığı telafi edilebileceğini ve herhangi bir alış-veriş olması durumunda bana özel indirim yapılacağını aktardı. Ürünün bana 1 hafta içerisinde tamiri yapılmış bir şekilde çalışır durumda gönderileceğini belirtti. 
Bu anlamda Fahri Bey'e teşekkür ediyorum.
Baştan beri söylediğim gibi... amacım bağcıyı dövmek değil, amacım üzüm yemek. Ortada bir haksızlık vardı. Yetkili arkadaşımız telefon açıp bunu tatlı bir sona ulaştırmak için çaba sarf etti. Bizim istediğimiz de buydu zaten.
İleriki zamanlarda gelişmeleri tekrar sizler ile paylaşacağım. Gönderilecek yem tutarından ürünün bana dönüş zamanına kadar her ayrıntıyı sizler ile paylaşıyor olacağım. 
Bana verdiğiniz destek için hepinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum arkadaşlar.
Selamlar

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

LIGHTNINGÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]7864,1[/B] [C]2,2,21216[/C]
Kayıt: 28/01/2007
İl: Ankara
Mesaj: 1577
LIGHTNINGÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2013 10:19

Yedek parça fiyatı mı, kullanıcı ürünün içini açıp içeride yer alan o güzelim hareketli parçayı isteyerek ya da isteği dışında kırmadı elbette, doğru olmayan bir yaklaşım olmuş, kurumsal yapıdan uzak, Anadolu’muzun dört bir yanına yayılmış küçük ve sevimli teknik altyapısı olmayan aile işletmeleri cevaplarına benzer yanıtlar olmuş, bu yanıtlar pek değerli  üyelerimizi mutmain etmemiş gibi, Allahtan sorun çözülmüş

LIGHTNING2013-07-10 10:19:36

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2013 14:39
[QUOTE=emrahsaylan]Arkadaşlar en sonunda Pet Garden firmasından yetkili Fahri Bey bana dönüş yaptı.
Kendisi ile oldukça ılımlı bir konuşma yaptık. Benim amacım kimseyi kırmak, incitmek değil. Bunu kendisi de bir kaç konuşmamızdan sonra anladı zaten. Bana şirket kurallarının bu yönde ilerlediğini bunu değiştiremeyeceklerini fakat tamir parası olarak istenen 21 TL+KDV tutarının bana hediye edilecek yem karşılığı telafi edilebileceğini ve herhangi bir alış-veriş olması durumunda bana özel indirim yapılacağını aktardı. Ürünün bana 1 hafta içerisinde tamiri yapılmış bir şekilde çalışır durumda gönderileceğini belirtti. 
Bu anlamda Fahri Bey'e teşekkür ediyorum.
Baştan beri söylediğim gibi... amacım bağcıyı dövmek değil, amacım üzüm yemek. Ortada bir haksızlık vardı. Yetkili arkadaşımız telefon açıp bunu tatlı bir sona ulaştırmak için çaba sarf etti. Bizim istediğimiz de buydu zaten.
İleriki zamanlarda gelişmeleri tekrar sizler ile paylaşacağım. Gönderilecek yem tutarından ürünün bana dönüş zamanına kadar her ayrıntıyı sizler ile paylaşıyor olacağım. 
Bana verdiğiniz destek için hepinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum arkadaşlar.
Selamlar
[/QUOTE]
 
Böyle şirket kuralı mı olur? Size sus payı veriliyor bu bir telafi değil bence hatanın üstünü örtmek. Buradan anlaşılan Pet Garden sattığı ürünün arkasında durmayacak bu firmadan alışveriş yaparken iki kere düşünmek lazım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

RüzgardegirmeniÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 12/04/2006
İl: Manisa
Mesaj: 5919
RüzgardegirmeniÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2013 15:46
Koca firmanın 21 Tl'ye tenezzül edip, prestij sarsıcı bu konuyu önemsememesi de ayrı bir konu.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Pet GardenÇevrim Dışı

Kayıt: 03/01/2011
Mesaj: 629
Pet GardenÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2013 16:18
Burda bulunma sebebimiz sizlere yardımcı olmaktır. Diger başlıkları incelediğinizde bir çok üyenin sorunun çözümünde yardımlarımızıda görüyorsunuz. İlgili ürün arızası garanti kapsamı dışındadır. Dileyen herkes hakem heyeti veya yargı yolunu seçebilir. Tehdit, hakaret ve aşağılayıcı, rencice edici yazılarınıza son veriniz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2013 16:22
[QUOTE=Pet Garden]Burda bulunma sebebimiz sizlere yardımcı olmaktır. Diger başlıkları incelediğinizde bir çok üyenin sorunun çözümünde yardımlarımızıda görüyorsunuz. İlgili ürün arızası garanti kapsamı dışındadır. Dileyen herkes hakem heyeti veya yargı yolunu seçebilir. Tehdit, hakaret ve aşağılayıcı, rencice edici yazılarınıza son veriniz.[/QUOTE]
 
Ürünün garanti dışı olduğuna dair yasal dayanağınız nedir?  Hangi yazıda size tehdit yada hakaret edildi anlayamadım.
heroglu2013-07-10 16:52:59

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2013 16:37
Bende resun lp 20 ürününüzü aldım.Kullanıyorum gayet memnunum. Ancak yarın birgün benim hatam dışında bozulması durumunda böyle muamele göreceksem bir daha sizden hiçbirşey almam. Elimde sadece ürünün faturası var. İçinde ne garanti belgesi var nede başka birşey. Ürünün kutusunda 17w elektrik tüketimi görülürken ürünün kendisinin üzerinde 20w yazıyor. Ayrıca hiçbir yerinde şu parça garantilidir şu garantisizdir diye yazmıyor. İçinden siyah beyaz bir kullanma talimatı gibi birşey çıktı. Onda da Türkçe açıklama yok. Hatta sadece inglizce ve çince(japoncada olabilir bilmiyorum) var. Böyle eksiklerinizi düzeltmek yerine hatalarınız karşısında garanti yok diyip sıyrılmaya çalışıyorsunuz. 




Garanti bölümünde ürünün motoru 12 ay garantili diyor ancak Türkiye için bu süre 24 aydır yasal zorunluluk. Ayrıca şu yazıyı direk çeviriyorum.
 This product is guaranteed against any mechanical or material defects during the above period of time.
24 ay boyunca(yasal zorunluluk bu olduğunda ekledim) ürün herhangi  bir mekanik veya malzeme hatasına karşı garantilidir.

Takdiri okuyanlara bırakıyorum. Ürünün üzerinde bunlar yazıyorken. Pet garden ithalattan sonra kendi kurallarını koymuş. Hemde bunu ürün arızalanınca öğrenebiliyoruz sadece.Hiçbir yerinde Türkçe açıklama yok.
 

Buda benim aldığım üründeki farklılıklar.





HAKAN EFE2013-07-10 17:03:07

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir