Pet Garden bozulan LP 60 Hava motorunu değiştirmedi.


emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2013 19:08
http://www.akvaryum.com/Forum/pet_garden_sattigi_urununun_arkasinda_degil_k698697_sn1.asp
Yukarıda linkini vermiş olduğum şikayetime cevap vermediğinizden dolayı buraya da bir konu açmak istedim. 
Linkteki şikayetime neden olan ve faturasını da yayınladığım bozulan Resun LP 60 hava motoru garanti dahilinde olmasına rağmen Pet Garden tarafından ne tamiratı yapıldı ne de değiştirildi.
Ben ürünü herhangi bir şekilde açmadım. Bozulan ürünü Pet Garden'a götürdüğümde ilk olarak Pet Garden Yetkilileri tarafından açıldı. İçindeki bir plastik parçanın kırıldığını söylediler. İncelenmesi için Ankara'ya gideceğini söylediler. 15 gün sonra Ankara'dan cevap geldi. Bu makineyi tamir edemiyoruz. Elimizde yedek parçası yok. O zaman değiştirin, ürünüm garanti dahilinde dedim. Değiştiremiyoruz dediler. Neden değiştiremiyorsunuz? diye sorduğumda 'Patronumuz öyle söyledi, bizim yapabileceğimiz bir şey yok' dediler. 
Ürünü 07.03.2012 tarihinde satın aldım. 2 Türkiye'de her satılan ürünün en az 2 yıl garantisi olur yani 07.03.2014 tarihine kadar ürünümün garantisi devam etmektedir. Ayıplı olan ürünün ya tamir edilmesi gerekir ya da yenisi ile değişimi gerekir. 
Ben, Pet Garden'dan bir iyilik beklemiyorum ya da hakkım olmayan bir şey istemiyorum. Sadece bozulan ürünlerini değiştirmelerini bekliyorum.
Saygılarımla

emrahsaylan2013-07-06 19:11:34

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

HAKAN EFEÇevrim Dışı

Kayıt: 22/12/2005
İl: Ankara
Mesaj: 1011
HAKAN EFEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2013 19:17
Dün TRT'de çok güzel bir program vardı. Ordaki bir söz çok hoşuma gitti. 'Satılan mal geri alınır'. Aslında öyle alışmışızki bunun tersine. Dün o programda konuşan bir yetkili aynen bunları dedi.Alıcı bir malı aldığında ve mal istediği gibi olmadığında veya bozulduğunda,
1) Geri verip tamir yoluna gidilebilir.
2)Geri verip yenisini talep edebilir.
3)Geri verip parasını geri isteyebilir.
4)Geri vermeyip malın ayıbını kabullenip indirim isteyebilir.

Bunları dinlerken şaşakaldım. Meğer ne haklarımız varmış. Bu arada yetkili birde şunu ekledi sözlerine. Satıcılar genelde tamir yönüne gitmek istiyorlar ancak bu alıcınında isteğiyle olacak bir durum. Yani siz garantisi devam eden bir üründe bu haklara sahipsiniz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ensar1903Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 21/12/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 547
ensar1903Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 06 Temmuz 2013 23:46
Emrah abinin şikayet konusunu ne zaman açtığına bakarsanız,bu firmanın halen ne kadar duyarsız kaldığını ve müşterilerine verdiği değeri de anlarsınız.Bence Emrah abi en iyisini yapıp şikayetine cevap bekliyor.Biz insanlar bu tarz olaylarda neyse,boş ver deyip zamanımız veya cebimizden çıkacak parayı düşünüp üstüne gitmeyiz.Ama 1TL bile olsa hak haktır.Abi umarım en kısa zamanda hakkını alır kimselere yedirmezsin.Bizede ders olsun ne olursa olsun,kim olursa olsun faturamızı saklayalım.Kolay gelsin abi.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

omarfako2Çevrim Dışı

Kayıt: 21/06/2012
İl: Burdur
Mesaj: 323
omarfako2Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2013 00:01
Bence bu tip olumsuz tutumlarda olan firmların burada açıklanması bizim gibi potansiyel alıcıları da yönlendirmesi bakımından çok iyi bir durum. Mesela ben bu olaydan sonra gidip de petgarden dan alışveriş yapmam. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2013 13:18
[QUOTE=ensar1903]Emrah abinin şikayet konusunu ne zaman açtığına bakarsanız,bu firmanın halen ne kadar duyarsız kaldığını ve müşterilerine verdiği değeri de anlarsınız.Bence Emrah abi en iyisini yapıp şikayetine cevap bekliyor.Biz insanlar bu tarz olaylarda neyse,boş ver deyip zamanımız veya cebimizden çıkacak parayı düşünüp üstüne gitmeyiz.Ama 1TL bile olsa hak haktır.Abi umarım en kısa zamanda hakkını alır kimselere yedirmezsin.Bizede ders olsun ne olursa olsun,kim olursa olsun faturamızı saklayalım.Kolay gelsin abi.[/QUOTE]
Aynen katılıyorum Ensar. Mühim olan para değil. Benim zaten makinanın değerinden fazla balığım maalesef öldü. Yerine yeni bir hava motoru almadım. 25 tankımın faal olanlarına iç filtre satın alıp onları çalıştırdım ama maalesef yetmiyor. Bu iç filtrelerin tutarı zaten hava motoru fiyatında. Mühim olan firmanın müşterilerine bakış açısı olduğunu düşünüyorum. Müşteri memnuniyetine önem veren bir firma beni o anda mağdur etmez ve hemen yeni bir motor açıp bana geçici olarak tahsis ederdi. Ama durum zaten o şekilde olmasını bırak, 15 gün sonra gelen cevap da çok ilginç... 'biz bu motoru tamir edemiyoruz, değiştirmiyoruz. Sen istersen gel bizden yeni motor al. Biz sana indirim yapalım' Peki o motor da 3 ay sonra bozulursa ne olacak? Zaten sattığın malın arkasında durmuyorsun. Ben neden senden tekrar mal satın alayım? 
Foruma ilan veren firmalar ile ilgili kuralları aşağıya ekliyorum. Lütfen 4. maddeye dikkat edin...
1- Bir firma hakkındaki probleminizi bildirmeden önce firma ile sorunu çözmeye çalıştığınızdan emin olunuz. Örneğin aldığınız üründe bir sıkıntı yaşadığınızda önce firma ile irtibata geçiniz. Sorun çözülemediyse firma sahibi ile irtibata geçmeye çalışınız, firmadan artık tatmin edici bir cevap geleceğine emin olmadığınızda konu açınız.

2- Yüksek fiyat ile ilgili şikayetler kabul görmemektedir. Bir firma ürünü istediği fiyata satabilir, bu onun ticari politikasıdır. Benzer şekilde internet fiyatı ile dükkan fiyatı da farklı olabilir. Ancak ürünlerin belirli fiyatları yok da örneğin kişinin giyim kuşamına göre fiyat veriliyorsa bu gibi durumlar tabi ki şikayet konusu olabilir.

3- Bu bölüm, hobicilerin istediğini elde edemediği firmalardan intikam alması için değil istediklerini almaları için açılmıştır. Firmaya karşı yapıcı, sorunu çözücü bir tavır ile yaklaşınız. Suçlayıcı ve sert ifadeler firmanın hatayı kendisinde araması yerine savunma refleksi göstermesine sebep olabilir. Hoşgörüsüzlük, hoşgörünün alamadığı şeyleri alamaz ancak hoşgörü hoşgörüsüzlüğün alamayacağı şeyleri alabilir.

4- Akvaryum.com reklam veren firmalarını dikkatli seçer. Akvaryum.com'da reklam veren firmalardan bir şikayet olduğunda sorun çözülemezse yönetime ulaşılabilir. Yönetim firma ile görüşerek ara yol bulmak için gayret gösterecektir. Müşteri memnuniyetine önem verilmediğini farkettiğinde reklam ilişkisini sonlandıracaktır.

5- Alışveriş yapılmamışsa veya alım satım ile ilgili herhangi bir mağduriyet yoksa şikayet konusu açılamaz.

SAYGILARIMLA

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mustafankaraÇevrim Dışı

Özel Üye
[C]2,2,93623[/C] [B]7628,3[/B]
Kayıt: 21/05/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1102
mustafankaraÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2013 13:52
Haklı olduğunuzu düşünüyorum ve destek amaçlı mesajımın bulumasını istedim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

AlparslanEÇevrim Dışı

Kayıt: 23/09/2012
İl: Bursa
Mesaj: 275
AlparslanEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2013 14:01
Büyük geçmiş olsun. Bence hemen tüketici haklarına gitmelisiniz. Bu yapılan ne ticaret ahlakına ne hukuka uygun.
Gelişmeleri bizimle paylaşın.
BeZGiN2013-07-08 14:46:04

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Pet GardenÇevrim Dışı

Kayıt: 03/01/2011
Mesaj: 629
Pet GardenÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2013 14:56
Emre Bey,

LP60 Hava motorunuzdaki arıza garanti kapsamında değildir.Ürünün haraketli parçaları garanti kapsamına girmemektedir.Ürünün yedek parçası stoklarımıza yarın (09,07,2013) girecektir.Ücreti karşılığında yedek parça temin edebiliriz.Ürünün yedek parçasını servisimizde degişterbiliriz.

İyi günler.
Pet Garden2013-07-08 14:57:12

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emrahsaylanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/11/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 821
emrahsaylanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2013 21:26
[QUOTE=Pet Garden]Emre Bey,

LP60 Hava motorunuzdaki arıza garanti kapsamında değildir.Ürünün haraketli parçaları garanti kapsamına girmemektedir.Ürünün yedek parçası stoklarımıza yarın (09,07,2013) girecektir.Ücreti karşılığında yedek parça temin edebiliriz.Ürünün yedek parçasını servisimizde degişterbiliriz.

İyi günler.
[/QUOTE]
Merhaba,

Bir ürün satılıyorsa bu ürünün 2 yıl tüm parçalarına garanti verilmek zorundadır. Ürünü satarken bana hareketli parçalarının garanti kapsamı dışında kaldığına dair yazılı bir belge verilmediği gibi sözlü olarak da belirtilmedi. Ürünün hareketli parçasında sorun çıktığı için bana böyle bir cevap vermenizi gayet doğal karşılıyorum. Eğer hareketsiz parçasında sorun çıksaydı eminim 'hareketsiz parçaları garanti dışıdır' diyecektiniz. Kullanıcı hatası olmayan durumlardan kaynaklanan her sorun üretici firma garantisindedir.

Benden ürünün tamir olması için talep ettiğiniz tutarı da yazabilir misiniz?
İsmimin de Emrah olduğunu belirtmek isterim.

Saygılarımla
emrahsaylan2013-07-08 21:29:06

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ensar1903Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 21/12/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 547
ensar1903Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 07:46
[QUOTE=Pet Garden]Emre Bey,

LP60 Hava motorunuzdaki arıza garanti kapsamında değildir.Ürünün haraketli parçaları garanti kapsamına girmemektedir.Ürünün yedek parçası stoklarımıza yarın (09,07,2013) girecektir.Ücreti karşılığında yedek parça temin edebiliriz.Ürünün yedek parçasını servisimizde degişterbiliriz.

İyi günler.
[/QUOTE]

Af edersiniz ama belki bilmiyorsunuzdur, adınıza bir şikayet konusu açılmış.Ve bu konuya insanlar yorumlar yapmış.Siz kalkıp böyle gayet kısa ve ilgisiz bir cevap veriyorsunuz.Bence bu yaşananlar müşterilerinizi ne kadar dikkate aldığınızı da gösteriyor.Örneğin ben motoru satın alıyorum ve her gün dua ediyorum,aman içindeki hareketli parçalara bir şey olmasın yoksa tekrar yenisine para vereceğim diye.İnanın böyle bir garanti kapsamı ilk defa duydum.Gerçekten çok komik ve basit bir cevap.Başka bir şey demeyeceğim.Emrah abi sende aç abi davanı sonucuna bakalım.
ensar19032013-07-09 07:47:17

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 08:09
Ürünün hareketli parçalarının garanti kapsamı dışında olduğu  garanti belgesinde yada faturada  yazıyor mu?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BURAKBASKANÇevrim Dışı

Kayıt: 05/04/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 738
BURAKBASKANÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 08:10
Emrah abi geçmiş olsun. Bence protesto edip kimse burdan alış veriş yapmamalı. O zaman müşterinin sadece ve sadece para kaynağı olmadığını, hala bazı değerlerin de önemli olduğunu anlar bu firma.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Pet GardenÇevrim Dışı

Kayıt: 03/01/2011
Mesaj: 629
Pet GardenÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 09:43
Emrah Bey Merhabalar,

   İsminizi yanlış yazmışım, kusura bakmayınız.Arkadaşlarımız size ürünün yedek parça fiyatı ve servis hakkında bilgi verecekler.

İyi günler.


       

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

etulumÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 25/03/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 490
etulumÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 10:55
Avukat arkadaşlar daha net bilgi verebilir belki ancak ürünün bazı parçalarının garanti kapsamı haricinde tutulması hukuken mümkün değil diye biliyorum. Mükünkünse bile bunun tüketiciye bildirilmesi gerekir.
Hukuki tarafı bir kenarar bırakıp olayın sosyal boyutuna gelir isek aslında satıcıların bu tavırlarının temelinde müşterilerin davranışları yer alıyor. Müşteri olarak hakkınızı aramadığınız için satıcılar da bundan faydalanıyor. Şöyle ki siz şimdi tüketici heyetine başvurup buradan aldığınız karar ile dava açsanız davayı kazanacaksınız (kusur sizden kaynaklanmıyor ise). Bu durumda satıcı malı değiştireceği/tamir edeceği gibi üstüne malın onlarca katı kadar vekalet,avukat ücreti ödeyecek.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir