Yine Ve Yeniden Beta


Yunus_KrglÇevrim Dışı

Kayıt: 28/01/2019
İl: Kocaeli
Mesaj: 602
Yunus_KrglÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2020 20:01
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/212684/150420201229331.jpg[/IMG] Elimde böyle bir akvaryum mevcut inşALLAH yakın zamanda beta akvaryumu olacak. Akvaryumda olan balıklar neon tetra ve cüce vatoz var onları geri vericem ve baştan beta akvaryumu kurucam bitki olarak sadece elimde elodea var. Filtrenin saatte çevirdiği su 300 h/l yazıyo galiba betayı rahatsız edermi? Başka tavsiyelerinizi bekliyorum[:)]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Beta_balikÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/08/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 4141
Beta_balikÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2020 20:26
Merhabalar,
Filtre iç filtre mi? Öyle ise içine elyaf koyup su çıkışını cama vermeniz yeterli olur. Şelale ise önüne bir engel koyarak ve en düşüğe ayarlayarak kullanbilirsiniz. Benim 280 L/h gücünde bir şelale filtrem var. Geçici süreliğine 8 litrelik bir akvaryuma koydum. Şu anda balık yok ama ses çıkarttığı için fotoğraftaki gibi bir şey yaptım, ve balık koyunca bir sorun olacak gibi durmuyor.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208569/220520202020311.jpg[/IMG]
Aşağıdaki fotoğraf suyun bırakıldığı yer, hiç hareket yok mesela. Sünger direk suya indiğini için hareket yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208569/220520202021561.jpg[/IMG]

Eledoayı sağ arka tarafa almanızı öneririm, büyüyünce ısıtıcısı kapatacak şekilde. Su üstüne limnobium koyabilirsiniz bulursanız. Sol tarafa ise arkadan öne gelecek şekilde subulata, cüce saz yada pigme zincir kılıç koyarsanız hoş olur. Elinizde varsa sol ütarafa, zemin bitkilerinin arasına yati kökü yerleştirebilirsiniz.[:)]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Yunus_KrglÇevrim Dışı

Kayıt: 28/01/2019
İl: Kocaeli
Mesaj: 602
Yunus_KrglÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2020 21:12
[QUOTE=Beta_balik]Merhabalar,
Filtre iç filtre mi? Öyle ise içine elyaf koyup su çıkışını cama vermeniz yeterli olur. Şelale ise önüne bir engel koyarak ve en düşüğe ayarlayarak kullanbilirsiniz. Benim 280 L/h gücünde bir şelale filtrem var. Geçici süreliğine 8 litrelik bir akvaryuma koydum. Şu anda balık yok ama ses çıkarttığı için fotoğraftaki gibi bir şey yaptım, ve balık koyunca bir sorun olacak gibi durmuyor.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208569/220520202020311.jpg[/IMG]
Aşağıdaki fotoğraf suyun bırakıldığı yer, hiç hareket yok mesela. Sünger direk suya indiğini için hareket yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208569/220520202021561.jpg[/IMG]

Eledoayı sağ arka tarafa almanızı öneririm, büyüyünce ısıtıcısı kapatacak şekilde. Su üstüne limnobium koyabilirsiniz bulursanız. Sol tarafa ise arkadan öne gelecek şekilde subulata, cüce saz yada pigme zincir kılıç koyarsanız hoş olur. Elinizde varsa sol ütarafa, zemin bitkilerinin arasına yati kökü yerleştirebilirsiniz.[:)][/QUOTE] Teşekkür ederim elimde ki hem iç filtre aparatı hemde şelale aparatı şekline gelebiliyor. Balığı ancak çarşamba alırım. Bitkileride yasak kalkınca artık çünkü etrafta gezinmem yasak[:)] subulatayı düşünüyorumda bitkileri bulursam alırım[:)))]

Pet Shopla konuştum balıkları alacak ama elinde beta yokmuş japon bile kalmamış ticaret yasaklandığı için biraz zaman alıcak haftaya katil salyangoz gelecekmiş benim akvaryum adi kaynıyor bir adet katil alıcam. Betayıda bekliyecem. Akvaryuma taviseleriniz nelerdir bitki dışında neler önerirsiniz?(çömlek eklenecek ve bitkilerde sürgünler var onlar budanıp elodelar geniş alana yayılcak)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Beta_balikÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/08/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 4141
Beta_balikÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2020 23:41
Betayı olanlardan bulabilirsiniz. Forumda birkaç ilan vardı. Ama daha çok üreticilerde oluyor. Facebookta rastlıyorum ben. Beta guruplarını bi araşırın, üretip satan vardır mutlaka.

Çömlek koymayın bence, doğallığı bozar. Onun dışında bir tavsiyem yok. :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Yunus_KrglÇevrim Dışı

Kayıt: 28/01/2019
İl: Kocaeli
Mesaj: 602
Yunus_KrglÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2020 23:48
[QUOTE=Beta_balik]Betayı olanlardan bulabilirsiniz. Forumda birkaç ilan vardı. Ama daha çok üreticilerde oluyor. Facebookta rastlıyorum ben. Beta guruplarını bi araşırın, üretip satan vardır mutlaka.

Çömlek koymayın bence, doğallığı bozar. Onun dışında bir tavsiyem yok. :)[/QUOTE] Forumdaki bir abi bana yollıcak bitki.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Alp43Çevrimiçi

Kayıt: 07/01/2020
İl: Kütahya
Mesaj: 58
Alp43Çevrimiçi
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2020 23:52
Merhabalar,
Kum olarak siyah hagen kum kullanmışsınız,son zamanlarda piyasadaki hagen kumların çakma olduğu ve balıkları zehirlediği söyleniyor.Ben hiç tecrübe etmedim doğru mudur bilmiyorum ama
Bence riske girmeyip kumunuzu değiştirin.[EDIT]Alp43,2020-05-22 23:53:13[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Yunus_KrglÇevrim Dışı

Kayıt: 28/01/2019
İl: Kocaeli
Mesaj: 602
Yunus_KrglÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2020 01:13
[QUOTE=Alp43]Merhabalar,
Kum olarak siyah hagen kum kullanmışsınız,son zamanlarda piyasadaki hagen kumların çakma olduğu ve balıkları zehirlediği söyleniyor.Ben hiç tecrübe etmedim doğru mudur bilmiyorum ama
Bence riske girmeyip kumunuzu değiştirin.[/QUOTE] Uzun zamandır bu kumu kullanıyom sıkıntı olsa zaten vatoz ölürdü ve pet shopta bu kumu kullanıyor aynı çuvaldan koyduk. Her hafta güncelliyeceğim bu konuyu[:)]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Yunus KaragülÇevrim Dışı

Kayıt: 18/07/2019
İl: Kocaeli
Mesaj: 46
Yunus KaragülÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2020 04:34
[QUOTE=Beta_balik]Betayı olanlardan bulabilirsiniz. Forumda birkaç ilan vardı. Ama daha çok üreticilerde oluyor. Facebookta rastlıyorum ben. Beta guruplarını bi araşırın, üretip satan vardır mutlaka.

Çömlek koymayın bence, doğallığı bozar. Onun dışında bir tavsiyem yok. :)[/QUOTE] Akvaryum ışığı şerit led bitkilere yetmez diye düşünüyom 25 watt tasaruflu ampul alsam onu taksam sıkıntı olurmu?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Beta_balikÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/08/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 4141
Beta_balikÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2020 13:41
Ampul daha iyi olacaktır ama 25w fazla gelebilir.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Yunus_KrglÇevrim Dışı

Kayıt: 28/01/2019
İl: Kocaeli
Mesaj: 602
Yunus_KrglÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2020 14:19
[QUOTE=Beta_balik]Ampul daha iyi olacaktır ama 25w fazla gelebilir.[/QUOTE] Kaç w ampul alayım?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Beta_balikÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/08/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 4141
Beta_balikÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2020 16:20
O konuda bi bilgim yok. Litre başına 0,3 vb. diyorlar. Biraz araştırırsanız bulunur kaç watt olduğu. Ama led ampullerin wattu çok düşük olmuyor. En az 8w oluyor galiba. Bu yüzden gereğinden güçlü alma ihtimaliniz yüksek.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Yunus_KrglÇevrim Dışı

Kayıt: 28/01/2019
İl: Kocaeli
Mesaj: 602
Yunus_KrglÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2020 18:06
[QUOTE=Beta_balik]O konuda bi bilgim yok. Litre başına 0,3 vb. diyorlar. Biraz araştırırsanız bulunur kaç watt olduğu. Ama led ampullerin wattu çok düşük olmuyor. En az 8w oluyor galiba. Bu yüzden gereğinden güçlü alma ihtimaliniz yüksek. [/QUOTE] Bu sene bayram harçlığını babalardan alıcaz para ondan gelecek. Led bar aydınlatma armatürü - 50cm - Beyaz - Şeffat Kapaklı armatür alıcam. İçine power led dizicem sizce kaç tane dizmeliyim? Hangi renkler olsun?

12 Volt ışık veriyormuş yetermi sizce zeytin,bacopa, lummunira gibi 7-8 bitki gelecek akvaryuma uygunmudur[:?]
Bilgileri ; 50cm 12 volt Alüminyum Led Profil - Beyaz Led, Şeffaf Kapak Diğer açıklama ; ALB 50 BS

Alüminyum led bar armatür

Beyaz Alüminyum SMD 5630 Led Bar

Şeffaf Kapak

Montaj Braketi dahil

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Beta_balikÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/08/2018
İl: Istanbul
Mesaj: 4141
Beta_balikÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2020 20:37
Işık konusunda pek bilgim yok ne yazık ki. Ama forumda "darkaura" rumuzlu biri var, ışık konusunda bilgili. Bana da yardım etmişti bir ara.[:)]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir