Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


m170Çevrim Dışı

Kayıt: 24/06/2026
İl: Tekirdag
Mesaj: 2
m170Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 18:42
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

EmiirKaanÇevrim Dışı

Kayıt: 04/10/2025
İl: Ankara
Mesaj: 114
EmiirKaanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 20:31
Hocam, akvaryumunuz çok küçük. Normal vatoz için çok yetersiz, cüce vatoz için bile küçük, hatta tetraların her türü için de küçük. Filtre seçiminiz de yanlış. Bence küçük bir adet şelale filtre alıp tek başına güzel bir betta ekleyin. Hoş bir betta akvaryumu olur.

+1: [T]170493,MuratOzdemir[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

m170Çevrim Dışı

Kayıt: 24/06/2026
İl: Tekirdag
Mesaj: 2
m170Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 22:07
[QUOTE=EmiirKaan]Hocam, akvaryumunuz çok küçük. Normal vatoz için çok yetersiz, cüce vatoz için bile küçük, hatta tetraların her türü için de küçük. Filtre seçiminiz de yanlış. Bence küçük bir adet şelale filtre alıp tek başına güzel bir betta ekleyin. Hoş bir betta akvaryumu olur.[/QUOTE]

Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim öncelikle, yakşalık 15 yıl kadar önce 500lt hacimli bir akvaryumda tek başına bitane astronot beslemiştim. Bu kadar küçük akvaryumda petshop sahibinin bana 15 tane tetra beslersin tavsiyesi bana da pazarlama taktiği olarak gelmişti. Fakat betta beslemek istemem hocam tek başına japon beslemek tercihimdir. Aşağılamak için söylemiyorum ama betta çok sevdiğim bir tür değil.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

EmiirKaanÇevrim Dışı

Kayıt: 04/10/2025
İl: Ankara
Mesaj: 114
EmiirKaanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 22:40
[QUOTE=m170]

Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim öncelikle, yakşalık 15 yıl kadar önce 500lt hacimli bir akvaryumda tek başına bitane astronot beslemiştim. Bu kadar küçük akvaryumda petshop sahibinin bana 15 tane tetra beslersin tavsiyesi bana da pazarlama taktiği olarak gelmişti. Fakat betta beslemek istemem hocam tek başına japon beslemek tercihimdir. Aşağılamak için söylemiyorum ama betta çok sevdiğim bir tür değil.[/QUOTE]

Hocam, ben de aşağılamak için söylemiyorum ama bu hacimde bir tane Japon balığı bile mümkün değil. Akvaryumunuz gerçekten çok küçük. Ya tek başına bir betta ya da karides akvaryumu gibi bir kurulum yapabilirsiniz. Başka önerisi olan tecrübeli arkadaşlar da tavsiyede bulunabilir.[EDIT]EmiirKaan,2026-06-25 02:07:48[/EDIT]

+1: [T]170493,MuratOzdemir[/T][T]213158,sina00[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

flanormimarÇevrim Dışı

Kayıt: 20/04/2025
İl: Istanbul
Mesaj: 81
flanormimarÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Saat 49 Dakika önce
gerçekten hacim çok ufak kalmış bu kadar balığa göre. karides, danio zebra öneririm.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mareqÇevrim Dışı

Kayıt: 17/08/2015
İl: Gaziantep
Mesaj: 389
mareqÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 3 Saat 57 Dakika önce
Bu boyuttaki şeyleri üretmeyin. Maalesef para etmeyecek şeyler.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

NightWistÇevrim Dışı

Kayıt: 28/06/2023
İl: Izmir
Mesaj: 841
NightWistÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 2 Saat 7 Dakika önce
1 mini pipo, 1 anubias, 1 hindistan cevizi ile maks beta yuvası olur bu akvaryum. Diğer seçeneğiniz ise sadece karides beslemek. Karides ve beta bu hacimde aynı anda imkansız. Sakin huylusuna bile denk gelseniz yavru karides bırakmayacaktır.

[QUOTE=EmiirKaan]Hocam, akvaryumunuz çok küçük. Normal vatoz için çok yetersiz, cüce vatoz için bile küçük, hatta tetraların her türü için de küçük. Filtre seçiminiz de yanlış. Bence küçük bir adet şelale filtre alıp tek başına güzel bir betta ekleyin. Hoş bir betta akvaryumu olur.[/QUOTE]
Kapaklı olduğundan şelale ya da askı filtre sıkıntı olabilir. Sadece pipo bu hacim için fazla bile. Sobonun kendinden substratlı pipoları var boyutları tam bu akvaryum için. Alternatif olarak normal pipo da var küçük boylarda. Ben yatayına 15 litre akvaryumda kullanıyorum karideslerim ile mutluyuz akıntı da yapmıyor. Betalar da sevmez akıntıyı zaten. Piponun görünüşünü örnek olarak paylaşıyorum.
https://atakanpetshop.com/sobo-uretim-filtresi-silindir-kisa-s-boy-745-sb-1330
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/260620260305521.jpg[/IMG][EDIT]NightWist,2026-06-26 03:06:00[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5900
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 1 saat 53 dakika önce
Trichopsis Pumila,
Trichopsis Vittata,
Parosphromenus,
Pigme Puffer,
Badis,
Furcata,
Gardneri,
Albimarginata,
Rubra,
Imbelis,
Chili,
Neon,
Ember,
Ruby,
Nothobranchius,
Ancistrus,
Otocinclus,
V.s.....
Barındırılabilecek pek çok tür var..
[B][U]At gözlüklerini çıkartarmak gerek.[/U][/B]
[K]Uyum sağlamayacağını bildiğiniz, bir birini avlayacak türlerde de ısrar edilmediğinde seçenek ve imkan fazlaca mümkün..[/K]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir