Shadow


otnememÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 13/07/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 757
otnememÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2013 13:41
Benim duyduğuma göre Çin'den eylüle kadar balık gelmezmiş. Zaten Sonbahar kış sezonunda en fazla 2-3 defa geliyormuş Çin'den. Diğer asya ülkelerinden gelenlerse Çin'e göre daha pahalı olduğundan bizim ithalatçılar çok yanaşmıyormuş almaya. Bakalım benim de mayıs sonuna kadar bir umudum var yoksa artık eylülü bekleriz. 
Bayram japonu bırakmaz, en kötü bir hafta sonu İzmir'e gider Calvus'tan alır geliriz kendi ellerimizle seçip. Yeter ki balık gelsin.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

whitestone58Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 21/02/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 1597
whitestone58Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2013 16:45
Yaw cometler konusunda canımız sağolsun. Verdiğim balıkların yavruları ebeveynlerinden daha gösterişliler. Akvaryumumdaki en değerli balıklar. Siyah ranchularla takas yapalım deseler dahi vermem o derece yani.
Yeni balık alma konusunda aceleci olmayacağım, nasipte ne varsa o artık.
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tlgtckÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 2365
tlgtckÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2013 19:01

Hong Kong en iyilerinden biri gibi. Hem hijyen hem Gold fish Street’inden hem de ülkeleri tanıtan bir videoda balıklar üzerine Hong-Kong’u neredeyse tamamiyle Goldfish üreticisi olarak tanıtıyor. Adamın Goldfish sokagında Ryukin var bütün vücut beyaz yüzgeçler kırmızı sanki Türk bayragı salıyor yüzerken,görüntüsü çok hoş.

Bunlar Amerika gibi zengin ülkelere satış yapıyordur sonuçta. Amerikan sitesinde yılda birçok kişinin  1500-2000 Dolar sadece balığa harcadıgını söylüyorlar.. Çok daha fazlasını da harcarlar. Balık hastalıgında üretici-İthalatçıyı fırçalamışlar. Bundan sonra sertifikalı,garantili tarzı balık alacagız diyorlar. Adamlar maddi yönden,örgütlenme yönünden çok güçlü. Sadece Goldfish üzerine siteler,forumlar,organizasyonlar var..

Çin’de domuz gribinin bir çeşidi çıkmış. Birçok kişi ölmüş. Salgın hastalıkların çogu Çin’den çıkıyor.

Toprak havuzlar,çiftlik tarzı en saglıksızı

Beton havuzlar biraz daha iyi

Cam akvaryumlar en saglıklısı ve kalitelisi.

Bizde 2 TL’lik Lepistes için pazarlık yapılıyor yapılır ama o akvaryumcu da bu işi bırakır.

30 LT’lik akvaryumla millet ugraşmak istemiyorken akvaryumcu o kadar balık o kadar akvaryumla ugraşıp da bel fıtıgı mı olsun,2 büklüm olursun..

Sazansı başlıgı var.  Sazan deyince herkesin aklına deredeki Sazan balıgı geliyor.

Dıscus,Neon,bitkili akvaryumlar, Cıklet varken kimse sazan beslemez. Zaten herkes öyle yapıyor.

Bunların esas ismi Fancy Goldfish, Çince isimlendirmeleri de farklı..  Fancy Goldfish,süslü Çin-Japon balıgı gibi ayrı bir başlık açılmalı ve bu türler tanıtılmalı.

Belki  Pet  market bir şey yapar. Allah’tan ümit kesilmez ama kalite olarak ondan da çok bir şey beklemeyelim. İstenen balıkların gelmesi için Hong Kong,Singapur agırlıklı, biraz da Çin’den iyi yetiştiricilerden balık gelmeli..

 

 

 

 

tlgtck2013-05-04 19:03:20

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

whitestone58Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 21/02/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 1597
whitestone58Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2013 19:51
Tolga bey, bir konu açsanızda bu yazdığınız mesajı ve arkadaşların diğer konularındaki mesajlarınızı bir başlık altında toparlasanız daha doğru olur kanaatindeyim. Zira, forumda açılmış birçok konu içerisinde bu tür dağınık halde mesajlarınız var. Hem konu bütünlüğü bozulmamış olur açılan konularda, hemde mesajlarınız tek başlık altında olur.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tlgtckÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 2365
tlgtckÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2013 19:55
Bir başlık vardı başlıgı kaldırmışlar mı ne.. Onun için ben başlık açmıyorum aralarda  buralara yazıyorum. İdare edersiniz artık.

tlgtck2013-05-04 19:55:54

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

kralexxxÇevrim Dışı

Kayıt: 29/11/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 5129
kralexxxÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Mayıs 2013 22:59
[QUOTE=class4444]Bayram abinin kometleri harcadılar resmen Hakan abi bu balıklara tavsiye ettiğin kadar sebzeyi sen yesen 10 yaş daha gençleşirsin Hasan akvaryumu ne yaptın fon felan eklemedin mi ? aydınlatma ne oldu? yavaş kalıyorsun bak [/QUOTE]
 
Nasipse bugün (pazar) bir dolaşacağım bakalım fon + balık aydınlatma işini 10 gün daha erteleyip alınca iyi birşey almak istiyorum.
yavaş olduğumu bilmeyen yok zaten beni böyle sev seveceksen


[QUOTE=adige42]Bayram biraz daha balık bulamazsa eğer beni top atışına tutacak büyük ihtimalleAma teklifim açık hala Bayram benim akvaryumdan istediği her balığı ve bitkiyi alabilir.Bu ara balık yok maalesef hiçbiryerde

Anubiasın rizomları su üzerinde kalırsa daha iyi  olur Hasan,tamamen gömmemekte fayda var.
[/QUOTE]
 
Seninde ilk tavsiyen çerçevesinde rizomu gömmemiştim, gerçi kökleri bile gömmedim neredeyse bakalım abi yarın bir atılım yapacağım.. bugün eminönünü gezemedim eşim yanımdaydı malum sıcak hava vs. 8 ayada yaklaştık biliyorsun. yarın pendik e bakıcam bakalım hayırlısı.


[QUOTE=okty] Haklısın Gökhan :)güzelim balıkları ver ver dediler  sonra gerisi yok.Bu sene balıkta yok artık Singapuramı gider başka yeremi gider acilen oranda vs.. bulunması gereklii yoksa Bayram karidese döndü dönecek demedi demeyin[/QUOTE]
 
Asıl benim güzel balık bulmam lazım abi, 3 ufaklık koca 200 litrede kaybolacaklar neredeyse


Bu sabah salatalık verdim 2 parça halinde salyangozlar sömürdü resmen salatalıkları,

umarım bunlarda balıklar gibi çok yiyipte çatlamazlar o derece yani..
 
az sonra balık bakmaya çıkıcam umarım bişiler bulurum.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

adige42Çevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 20/11/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 6726
adige42Çevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2013 23:16
Hasan ne yaptın,balık bulabildin mi?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

oktyÇevrim Dışı

Kayıt: 18/01/2012
İl: Balikesir
Mesaj: 786
oktyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2013 23:26
[QUOTE=mesutok]Gökhan bu ayın ortasında taze bezelyenin mevsimi başlıyor piyasaya çıkar alıp pişirmek lazım. Balıklarada taze taze tuzsuz vermek lazım, evde ne yaparlarsa ben onu yiyorum, ama galiba balıklara kendinizden daha iyi bakıyor özen gösteriyor gibiyiz. Evli olanların hanımları kesin kıskanıyordur arada sırada bu kocalarının balıklarına ilgilerini bence. 
Oktay bey sanki içime bir his geliyor tam yaza girmeden piyasada biraz güzel balıklar gelecekmiş gibi bir his var gibi gibi. Olmadı Bayramıda tetrazoncu yaparız. Bitkili akvaryumuda var zaten. Yada bu yazıları okuduktan sonra içinde bir cızlama olacak gidecek verdigi arkadaşından o güzelim tül kuyruklu koca koca cometlerini alıp geri gelecek 
[/QUOTE]
 
Keşke Hakan bey keşke,gelsede son bir kez yaza girmeden güzel bir balık alsak.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

kralexxxÇevrim Dışı

Kayıt: 29/11/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 5129
kralexxxÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2013 09:43
[QUOTE=adige42]Hasan ne yaptın,balık bulabildin mi?[/QUOTE]
 
Kadir abi 5 tane balıkçı gezdim bendekiler gibi ufak balık bulamadım, olanlarda çok tipsiz balıklar.
bu hafta içi için birçok yer gelecek dedi takipteyim anlayacağın..
yeşil papağanda vardı birtek onlarda fındık boyda balığa 8 lira istiyor iyice sapıttılar.


[QUOTE=okty] [QUOTE=mesutok]Gökhan bu ayın ortasında taze bezelyenin mevsimi başlıyor piyasaya çıkar alıp pişirmek lazım. Balıklarada taze taze tuzsuz vermek lazım, evde ne yaparlarsa ben onu yiyorum, ama galiba balıklara kendinizden daha iyi bakıyor özen gösteriyor gibiyiz. Evli olanların hanımları kesin kıskanıyordur arada sırada bu kocalarının balıklarına ilgilerini bence. 
Oktay bey sanki içime bir his geliyor tam yaza girmeden piyasada biraz güzel balıklar gelecekmiş gibi bir his var gibi gibi. Olmadı Bayramıda tetrazoncu yaparız. Bitkili akvaryumuda var zaten. Yada bu yazıları okuduktan sonra içinde bir cızlama olacak gidecek verdigi arkadaşından o güzelim tül kuyruklu koca koca cometlerini alıp geri gelecek 
[/QUOTE]
 
Keşke Hakan bey keşke,gelsede son bir kez yaza girmeden güzel bir balık alsak.
[/QUOTE]
 
Zaten herkes güzel balığa aç abi, bir gelse herkes saldıracak yamyam gibi ama nafile..
ben hobiye başladım balık işi bitti, bırakayım baride siz rahat edin

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mesutokÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 10/04/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 17928
mesutokÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2013 09:50
Hafta sonu eminönüne uğradım cumartesi , pek hoş balıklar yoktu gelmemiş 3 hafta önceki balıklardan kalanlar vardı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tlgtckÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 2365
tlgtckÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2013 09:52
Akvaryumcular her hafta balık gelecegini söyler ama aylar geçer ortada bir şey yoktur.
 Genelde bu söylem müşteri kaybetmeme politikasıdır ama açık bir şekilde yalan söylerler..
Son yıllardan Süslü türler iyice bitti..Millet Dıscus,neon,bitkili,ciklet,dip balıklarıyla ugraşıyor artık..
Baksanıza  bizim başlıga Sazan Türleri.. Insanın aklına dere balıgı geliyor.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mesutokÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 10/04/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 17928
mesutokÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2013 09:59
Tolga bey akvaryumcuların ithalatla mevzuatla ilgili bir problemleri var daha çok antalyadamı ne biryerde üretim çiftliği varmış olanları oradan getirdiyorlar son 6 aydır falan, ithal mevzuatında bayağı bir zorluklar oluşmuş onu sağlayamıyorlar herhalde. Ama yakında çözülür umarım, çokta büyük bir problem değildir bu herhalde.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

kralexxxÇevrim Dışı

Kayıt: 29/11/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 5129
kralexxxÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2013 10:00
[QUOTE=mesutok]Hafta sonu eminönüne uğradım cumartesi , pek hoş balıklar yoktu gelmemiş 3 hafta önceki balıklardan kalanlar vardı.[/QUOTE]
 
Cumartesi bende eminönünden geçtim ama yanımda eşim olduğundan duramadım balık bakmaya falan..
vapur seferleri iptal oldu birde, eminönünden fındıklı--taksim--şişli--pendik yollarda helak olduk.


[QUOTE=tlgtck]Akvaryumcular her hafta balık gelecegini söyler ama aylar geçer ortada bir şey yoktur.
 Genelde bu söylem müşteri kaybetmeme politikasıdır ama açık bir şekilde yalan söylerler..
Son yıllardan Süslü türler iyice bitti..Millet Dıscus,neon,bitkili,ciklet,dip balıklarıyla ugraşıyor artık..
Baksanıza  bizim başlıga Sazan Türleri.. Insanın aklına dere balıgı geliyor.


[/QUOTE]
 
Valla haklısınız abi, süslü türlerden elinde olanlarda fahiş fiyatlar istiyorlar.
şöyle fındık boyda çeşitli renklerde sağlıklı balıklar bulsam süslü türe falan bakmadan doldurucam 200 litremi ama öyleside yok.


[QUOTE=mesutok]Tolga bey akvaryumcuların ithalatla mevzuatla ilgili bir problemleri var daha çok antalyadamı ne biryerde üretim çiftliği varmış olanları oradan getirdiyorlar son 6 aydır falan, ithal mevzuatında bayağı bir zorluklar oluşmuş onu sağlayamıyorlar herhalde. Ama yakında çözülür umarım, çokta büyük bir problem değildir bu herhalde.[/QUOTE]
 
Hakan abi ben bu konuyu araştırmıştım, kendimde 1 yıl gümrükçülük yaptığımdan az çok anlıyorum.. bence olay basit değil çok ciddi boyutlarda, devletin umursamazlığı vede çok kötü vergi şartları var.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mesutokÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
Kayıt: 10/04/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 17928
mesutokÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 06 Mayıs 2013 10:07
Kötü ozaman durumlar desene, gerçi petshoplarda alışmışlar para harcamadan para kazanmaya uzun yıllardır, o kadar alış veriş yaparsın ne fiş verirler ne vergi. Şimdi galiba belkide bilmiyorum ama sıkı denetimler zormu geliyordur. Sen daha iyi bilirsin. Neyse bize beklemek düşüyor herhalde. Yada Calvus akvaryumu sıkırtırmakmı gerekiyor bir şekiled buluyor o kişi 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir