Pleksi İle Sump Yaptım
Gönderim Zamanı: 4 Saat 54 Dakika önce
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg[/IMG]
Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[EDIT]fffurkan9,2026-06-25 13:08:09[/EDIT]
Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[EDIT]fffurkan9,2026-06-25 13:08:09[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 3 Saat 43 Dakika önce
[QUOTE=fffurkan9][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg[/IMG]
Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[/QUOTE]
https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg
bu şekilde olursa, su giriş mazgallarından giren su direk lav taşı bölümüne geçer.
Sünger ve elyaf saf dışı kalır.Suyun girdiği yerde üstten açıklık kacak alt tarafı tabanla bir olacak şekilde, orta haznenin kafa motoruna olan tarafı ise alttan boşluk kalacak şekilde düzenleyin. Yada daha kolayı alt taraftaki mazgalları kapatın.
Lav taşlarının altına tabandan 2-3cm kadar yükseltecek bir ızgara tipi sehpa kullanın. Dizilim görseldeki gibi sorun yok ama dediğim değişiklik olmazsa verim alamazsın.
Boş hali ve dolu hali yapay zeka ile içini doldurduğum için alt geçişi kapatmış ama sistem bu şekilde olacak akvaryumum 120*50*50 sump 45*40*15 şeklinde. 2 adet astronot besliyorum 15 cme yakın boylar.Filtre malzeme dizilimi nasıl sizce önerilere açığım.[/QUOTE]
https://foto.akvaryum.com/fotolar/253700/250620261304061.jpg
bu şekilde olursa, su giriş mazgallarından giren su direk lav taşı bölümüne geçer.
Sünger ve elyaf saf dışı kalır.Suyun girdiği yerde üstten açıklık kacak alt tarafı tabanla bir olacak şekilde, orta haznenin kafa motoruna olan tarafı ise alttan boşluk kalacak şekilde düzenleyin. Yada daha kolayı alt taraftaki mazgalları kapatın.
Lav taşlarının altına tabandan 2-3cm kadar yükseltecek bir ızgara tipi sehpa kullanın. Dizilim görseldeki gibi sorun yok ama dediğim değişiklik olmazsa verim alamazsın.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 3 Saat 31 Dakika önce
Doğru dediniz.ben o zaman bir değişiklik yapıyım alt delikleri kapatsam bu sefer dipteki pislikleri çekemem başka şekilde hallediyim en iyisi.Aklıma takıldı su üstten de girdiği için elyaf ve süngerden her türlü geçmiş olmaz mı? [EDIT]fffurkan9,2026-06-25 14:30:34[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 3 Saat 5 Dakika önce
[QUOTE=fffurkan9]Doğru dediniz.ben o zaman bir değişiklik yapıyım alt delikleri kapatsam bu sefer dipteki pislikleri çekemem başka şekilde hallediyim en iyisi.Aklıma takıldı su üstten de girdiği için elyaf ve süngerden her türlü geçmiş olmaz mı? [/QUOTE]
Merhaba ,
Nacizane tavsiyelerim öncelikle sump'un atlatmaları yanlış . Basit bir pleksi ekleme ile düzeltilebilir . Ama bu şekilde direk lav kırığına gider ve verim alınamaz . Kaldı ki bu tür kuvvetli bir filtrasyon istiyor çünkü çok fazla dışkılama yapıyorlar .
Bir de akvaryumunuz Oscar balıkları için bence çok küçük. Şu anki boyutları için kısa vadede büyük bir tanka geçiş için kullanılabilir
Keyifli hobiler
Merhaba ,
Nacizane tavsiyelerim öncelikle sump'un atlatmaları yanlış . Basit bir pleksi ekleme ile düzeltilebilir . Ama bu şekilde direk lav kırığına gider ve verim alınamaz . Kaldı ki bu tür kuvvetli bir filtrasyon istiyor çünkü çok fazla dışkılama yapıyorlar .
Bir de akvaryumunuz Oscar balıkları için bence çok küçük. Şu anki boyutları için kısa vadede büyük bir tanka geçiş için kullanılabilir
Keyifli hobiler
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 3 Saat 1 Dakika önce
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim sump üzerinde oynama yapmadan sadece ilk Bölmeyi boş bırakıp elyaf ve süngeri da orta bölmeye koysam sorun ortadan kalkar mı peki?
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim sump üzerinde oynama yapmadan sadece ilk Bölmeyi boş bırakıp elyaf ve süngeri da orta bölmeye koysam sorun ortadan kalkar mı peki? Ya da direk motor kısmını diğer uca koysam su geçişini ilk bölmede üstten verip son bölmeden alttan motora geçse o şekilde olur mu
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim sump üzerinde oynama yapmadan sadece ilk Bölmeyi boş bırakıp elyaf ve süngeri da orta bölmeye koysam sorun ortadan kalkar mı peki? Ya da direk motor kısmını diğer uca koysam su geçişini ilk bölmede üstten verip son bölmeden alttan motora geçse o şekilde olur mu
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
