Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish)


scorpion26Çevrim Dışı

Özel Üye
[B]1039,1[/B] [B]2873,2[/B] [B]2549,3[/B]
Kayıt: 04/07/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 1999
scorpion26Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2026 09:09
[QUOTE=Faruk0609]

Hocam merhaba İnternette araştırma yaparken, özellikle yabancı kaynaklarda medaka (pirinç balığı) ile karidesleri bir arada besleyen birçok sistem gördüm. Bu tanklarda balık–karides uyumunun gayet iyi olduğu ve sağlıklı şekilde birlikte yaşadıkları belirtilmiş. Forumlarda da genel olarak medakaların uyumlu ve sorunsuz tank arkadaşları olduğundan bahsediliyor.
Bu noktada size danışmak istiyorum: Medakaları genel olarak tavsiye eder misiniz? Balığın karakteri nasıldır? Karides yavrularına özellikle musallat olan bir tür müdür, yoksa ancak tamamen tesadüfen mi yiyebilir? Yani bilinçli bir şekilde yavru avcılığı yapar mı?
Kısacası, karidesli bir akvaryum için uygun bir tür mü yoksa daha çok tek başına ya da sadece balıklarla mı beslenmesi daha sağlıklı olur?[/QUOTE]

Amaç karides üretimi ise koymamakta fayda var. Ama kökünü kurutacak seviyede avcılık yapmazlar. Medakalar çoğunlukla su üzerinde takılıyorlar. Karides yavruları ise genelde zemindeler. Birde şu var medakaları üstten izlemek keyifli. Akvaryumda görsel için bakacaksan endler bence çok çok daha iyi bir seçim olur.

+1: [T]236290,TuRKeR[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

scorpion26Çevrim Dışı

Özel Üye
[B]1039,1[/B] [B]2873,2[/B] [B]2549,3[/B]
Kayıt: 04/07/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 1999
scorpion26Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 7 Saat 18 Dakika önce
3 4 ay önce Türkiyede istediğim renkleri bulamadığım için tüm medakalarımı satıp bu türü bırakmıştım. Geçen bir ithalatçı arkadaşım Japonyadan medakalar getireceğini duyduğumda hemen listeyi istedim. Fiyatlar gerçekten oldukça yüksekti. Ama en pahalı türlerden birini seçip bir çift alma şansım oldu. Keşke birkaç çift alabilseydim. Sanıyorum 40 yıllık hobimde bir çift balığa verdiğim en yüksek rakamdı. Ufaktan yumurtalar gelmeye başladı. Umarım bu yaz bolca çoğaltabilirim. Şimdiden yazayım bu yaz yumurta veya balık satmayı planlamıyorum. Belki yaz sonu duruma bakarız. Umarım beğenirsiniz.

[URL]https://www.youtube.com/shorts/aXyH08EpYBU[/URL]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/12446/250620261135201.jpg[/IMG]

Beğenenler: [T]213398,ternapi[/T][T]21182,Cyber_Scout[/T][T]100597,twinsoul[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5889
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 7 Saat 2 Dakika önce
[QUOTE=scorpion26]3 4 ay önce Türkiyede istediğim renkleri bulamadığım için tüm medakalarımı satıp bu türü bırakmıştım. Geçen bir ithalatçı arkadaşım Japonyadan medakalar getireceğini duyduğumda hemen listeyi istedim. Fiyatlar gerçekten oldukça yüksekti. Ama en pahalı türlerden birini seçip bir çift alma şansım oldu. Keşke birkaç çift alabilseydim. Sanıyorum 40 yıllık hobimde bir çift balığa verdiğim en yüksek rakamdı. Ufaktan yumurtalar gelmeye başladı. Umarım bu yaz bolca çoğaltabilirim. Şimdiden yazayım bu yaz yumurta veya balık satmayı planlamıyorum. Belki yaz sonu duruma bakarız. Umarım beğenirsiniz.

[URL]https://www.youtube.com/shorts/aXyH08EpYBU[/URL]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/12446/250620261135201.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yan profil resim paylaşabilirmisiniz?

Beğenenler: [T]12446,scorpion26[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

scorpion26Çevrim Dışı

Özel Üye
[B]1039,1[/B] [B]2873,2[/B] [B]2549,3[/B]
Kayıt: 04/07/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 1999
scorpion26Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 6 Saat 58 Dakika önce
[QUOTE=Cyber_Scout]
Yan profil resim paylaşabilirmisiniz?
[/QUOTE]

Şu an küçük plastik üretim kaplarına aldım, tekrar akvaryuma döndüklerinde çeker atarım. Fotoğraf netten. Videodaki balıklar bendeki çift.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir