Gittigidiyor'da Akvaryumcu_x (yerlibitki.com) !


M.HalitÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/10/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 269
M.HalitÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 13:48
Recep bey umarım yanlıs anlamazsınız ama istediğiniz vakit kargo durumu haricinde satıcının bir hatası yok. 
Bitkilerin diklik durumu tamamen turgor basıncı ile alakalıdır. Yani akvaryuma dikdiğiniz bir bitkinin içinde ki madde yogunlugu suyunkinden fazla oldugu sürece bitki gövdeye su alır ve akvaryumunuzun suyunun içindeki madde yogunlugu ile kendininkini eşitler. gövde içersinde ki su basıncıda bitkiye şekil verir. Yani siz bu alıs verişi hobici bir arkadaşlada yapıp bu kadar bitkiyi bekletseydiniz yine aynı sey olurdu. 
Siz tasarım için kullanacagınız için bu bitkiler bu haliyle işinize yaramayabilir. Ama ben yerinizde olsam akvaryumda hiç yerim olmasa dahi 2lt bir pet şişe keser dibine biraz kum koyup akvaryumdan su ceker bitkiyide oraya dikerdim. ışık alabilecegi bi yere yerlestirirdim. zaten 1 2 güne o bitki şekil itbari ile düzelirdi.
Yanlıs kargo yuzunden bence sizin sinirleriniz cok gerilmiş. O yuzden böyle bir tepki vermişsiniz diye düşünüyorum. Art niyetli bir satıcı bence size hediyede göndermezdi.
Biraz uzun oldu k.bakmayın.  M.Halit2014-04-10 13:51:05

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BluelifeÇevrim Dışı

Kayıt: 26/07/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 305
BluelifeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 13:59
Recep Bey,

Dialogları okudum. Size ilk başta ışığı gördüklerinde düzeleceklerini söylemiş. Mantıklı bir açıklama. Yerli bitkiden bende daha önce alışveriş yaptım . Gelen bitkiler aşağı yukarı senin bahsettiğin gibi kıvrık ve büküktü fakat kırık değildi. Bitkileri ektim zamanla bitkiler kendilerini toparladılar . Yakında 72litrelik tankımın videosunu değerli akvaristlerle paylaşacağım . Takipte kalmanızı isterim.

Hakareti ilk eden siz olduğunu görüyorum  "dalga mı geçiyorsunuz" ve arkasından "şizofren" gibi kelimeler kullanmışsınız . Buna rağmen karşı taraftan herhangi bir hakaret içeren sözler göremedim.

Bu işi tatlıya bağlamalıydınız diye düşünmekteyim. En baba bitkiyi al en fazla 50 TL masraf çıkarır sana . Boşuna uzatılan bir mevzu .

Aynı zamanda bitki birazda şans işidir. 

Sağlıklı hobiler.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Öğretmen AliÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 12/04/2009
İl: Bursa
Mesaj: 1210
Öğretmen AliÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 14:30
Öncelikle geçmiş olsun.Arkadaşlarında dediği gibi bitkiler kargoda yamulurlar.Sadece 1 gün içinde düzelirler.Hasan beyden bir çok kez bitki aldım.Sorunlu gelen üründe oldu,kargoda ezilende...her defasınada sorgusuz telafi etmiştir.Lütfen yanlış anlamayın.Ama hasan beye iade yada telafi isteseydiniz.Yada sadece 1 gün bitkilerin düzelmesini bekleseydiniz sorunda kalmazdı.O ilk heyecan ve stresle iş bu çözümsüz noktaya gelmiş.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

reco77Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/08/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 234
reco77Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 15:11
[QUOTE=Bluelife]Recep Bey,

Dialogları okudum. Size ilk başta ışığı gördüklerinde düzeleceklerini söylemiş. Mantıklı bir açıklama. Yerli bitkiden bende daha önce alışveriş yaptım . Gelen bitkiler aşağı yukarı senin bahsettiğin gibi kıvrık ve büküktü fakat kırık değildi. Bitkileri ektim zamanla bitkiler kendilerini toparladılar . Yakında 72litrelik tankımın videosunu değerli akvaristlerle paylaşacağım . Takipte kalmanızı isterim.

Hakareti ilk eden siz olduğunu görüyorum  "dalga mı geçiyorsunuz" ve arkasından "şizofren" gibi kelimeler kullanmışsınız . Buna rağmen karşı taraftan herhangi bir hakaret içeren sözler göremedim.

Bu işi tatlıya bağlamalıydınız diye düşünmekteyim. En baba bitkiyi al en fazla 50 TL masraf çıkarır sana . Boşuna uzatılan bir mevzu .

Aynı zamanda bitki birazda şans işidir. 

Sağlıklı hobiler.

[/QUOTE]

Hakaret konusunda gözünüzden kaçmış olacağını düşünüyorumki " psikolojik sorunlarınız bizi ilgilendirmiyor gidin tedavi olun" kelimesini sanırım siz hakaretten saymıyorsunuz onun yerine dalga mı geçiyorsunuz sorusunu hakaretten sayıyorsunuz ? :) diyecek birşeyim yok...
Bu kişiden bitki alıp zaten sorunsuz eline ulaşan bir kişiyseniz tabiki memnun kalırsınız. Herkez sorun yaşayacak bu kişiyle demiyorum yada böyle bir karalama politikası içinde olsam zaten msjların görüntülerini koymam. Ben yaşadığım olumsuzluğu paylaşıyorum o kadar....Ayrıca tatlıya bağlama ışığını görseydim zaten emin olun uzatmazdım.Tşk.


[QUOTE=M.Halit]Recep bey umarım yanlıs anlamazsınız ama istediğiniz vakit kargo durumu haricinde satıcının bir hatası yok. 
Bitkilerin diklik durumu tamamen turgor basıncı ile alakalıdır. Yani akvaryuma dikdiğiniz bir bitkinin içinde ki madde yogunlugu suyunkinden fazla oldugu sürece bitki gövdeye su alır ve akvaryumunuzun suyunun içindeki madde yogunlugu ile kendininkini eşitler. gövde içersinde ki su basıncıda bitkiye şekil verir. Yani siz bu alıs verişi hobici bir arkadaşlada yapıp bu kadar bitkiyi bekletseydiniz yine aynı sey olurdu. 
Siz tasarım için kullanacagınız için bu bitkiler bu haliyle işinize yaramayabilir. Ama ben yerinizde olsam akvaryumda hiç yerim olmasa dahi 2lt bir pet şişe keser dibine biraz kum koyup akvaryumdan su ceker bitkiyide oraya dikerdim. ışık alabilecegi bi yere yerlestirirdim. zaten 1 2 güne o bitki şekil itbari ile düzelirdi.
Yanlıs kargo yuzunden bence sizin sinirleriniz cok gerilmiş. O yuzden böyle bir tepki vermişsiniz diye düşünüyorum. Art niyetli bir satıcı bence size hediyede göndermezdi.
Biraz uzun oldu k.bakmayın.  [/QUOTE]

Her türlü yoruma açık bir konu kesinlikle yanlış anlaşılma olmaz. Aslında sizin dediğinize yakın birşey yaptım bir saklama kabına akvaryumdan su çekip koydum ve bir miktarda gübre damlattın hemen toparlarlar ümidiyle elimde bitki kumu olmadığı için eklemedim kaba. Zaten bitkilerin resminide saklama kabı içerisindeki durumlarıyla çektim.7 si p.tesiden 8i salı akşamına kadar 24 saatten fazla suyun içinde bekledi bitkiler yani ama kumsuz.
Yanlış kargo yüzünden daha doğrusu satıcının rica etmeme rağmen ısrarla hafta sonunu seçmesi kurye için ve sonucunda da bitkileri öyle görünce tepkim farklı oldu dediğiniz gibi. Ayrıca hediye herhangi birşey almadım orda bir yanlışınız var düzeltmek isterim cubadan bacopanın herbir dalına kadar parası ödendi...


[QUOTE=Öğretmen Ali]Öncelikle geçmiş olsun.Arkadaşlarında dediği gibi bitkiler kargoda yamulurlar.Sadece 1 gün içinde düzelirler.Hasan beyden bir çok kez bitki aldım.Sorunlu gelen üründe oldu,kargoda ezilende...her defasınada sorgusuz telafi etmiştir.Lütfen yanlış anlamayın.Ama hasan beye iade yada telafi isteseydiniz.Yada sadece 1 gün bitkilerin düzelmesini bekleseydiniz sorunda kalmazdı.O ilk heyecan ve stresle iş bu çözümsüz noktaya gelmiş.[/QUOTE]

İade etmeyi baştan teklif etmemekle hata bende.Ama internetten farklı türlerde çok bitki aldım farklı yerlerden beğenmediğim bitki olduğunda yada herhangi bir sorunla karşılaştığım da iade edebilirsiniz teklifi hep karşıda geldi belkide sorunun uzama nedeni burda. Biz  halk olarakta genelde "aman lanet olsun deriz haram eder onlamı uğraşıcam deriz" beğenmediğimiz birşeyin peşinden koşturmayız genelde. Karşı taraf genelde teklif ederse hep iadeler olmazmı :)
Birde gelen bitkileri hep CERKUTAY nickli Ferhat Beyden aldığım bitkilerle karşılaştırıyorum.Belkide sorun orda. Çünkü kendisinden aldığım bitkiler daha uzaktan gelmesine rağmen,gidip yerinden dükkandan marka bir bitki bile alsam bu kadar sağlıklı gelmiyor gözüme her ne aldıysam müthiş bitkileri var hoşsohbeti var, ürün elime ulaştıktan sonra bile memnun kaldınızmı diye soran bir kişi !!

akvaryumcu_x adlı kullanıcıdan bunu bekleyince ve karşılık olarakta benden özür dileyin gibi bir cevap alınca tepem attı :)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BluelifeÇevrim Dışı

Kayıt: 26/07/2013
İl: Istanbul
Mesaj: 305
BluelifeÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 15:47
Adamı ilk siz suçluyorsunuz ve sanal gerginlik yaratıyorsunuz.  Ne yapsaydı sizin laflarınıza karşı sessiz mi kalması gerekiyordu . Yada size tamam efendim siz haklısınız demesi mi gerekiyordu .

Sadece ben değil akvarist arkadaşlarımda yerlibitkiden alışveriş yaptılar. Sorunsuz elime ulaşmadı ilk  mesajımda da belirttim kıvrık ve büküktü . Sizin şanssızlığınız olarak değerlendiriyorum.

Sonuçta bu insanlar bizler için bu işin içindeler ve ürün yetiştiriyorlar. Herşeyden önce işçilik ve emek var .

Bluelife2014-04-10 15:48:16

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mustafakısacıkÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 16/11/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 2661
mustafakısacıkÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 15:52
Recep bey şöylede bir durum var bazı bitkiler,yapıları geregi kıvrılabilir bunu sizde bilirsiniz diye düşünüyorum.En basit örnegi elimde ki cripto wentdii'ler dekor degişimi sırasında bir kaç saat masanın üstünde nemli olarak kaldılar tabi dogal olarak u şeklini aldılar ama suya girince ve ışıgı alınca bir kaç güne düzeldiler,sizinkilerde öyle olacaktır düşüncesindeyim.

Daha öncede başka bir konuda şikayet konunuz var sanırım.Büyük ihtimal zaman darlıgından internet alış-verişini çok yapan birisiniz.Bizim realde bile aldıgımız ürünlerde yeri geldiginde memnun kalmadıgımız oluyor.Canlı alıp yolda öldügünde petshopu suçlayamıyoruz örnegin.
mustafakısacık2014-04-10 15:59:45

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

patrickstarÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 27/12/2012
İl: Antalya
Mesaj: 1134
patrickstarÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 16:01
Recep bey, öncelikle geçmiş olsun; en azından iade garantili bir sistem üzerinden alışveriş yaptığınız için paranızı iade alabileceksiniz. Satıcının iletişim konusunda büyük bir eksikliği olduğu kesin; ticaret yapan kişilerin daha toleranslı ve sabırlı tavırlar sergilemeleri gerekir. Anlaşılan ilk geri bildiriminize verdiği cevap sizi tatmin etmemiş, bu noktada fevri bir çıkış yapmak yerine aynı cevabı yineleyebilirdi. Bitkilerin cuma günü kargolanması satıcının hatası; ancak resimdeki bitkiler için de tamamen ölmüş ve düzelmesi mümkün olmayan bitkiler denemez. Satıcının sizin "ne yapmalıyım" şeklindeki sorunuza verdiği "akvaryuma ekleyin, düzelir" şeklinde verdiği cevap doğru bir cevaptır. Tabii ki kargoyu pazartesi vermiş olsaydı bitkiler daha güzel bir formda size ulaşırdı. Yani satıcının size verdiği aslında normal olan bir cevabı siz dalga geçmek olarak algılamışsınız; satıcı da sizin bu yaklaşımınıza fevri şekilde cevap vermiş. Ortada satışla, ürünle alakalı hoş görülemeyecek bir kusur olduğunu düşünmüyorum ama satıcının üslup konusunda mutlaka birşeyler yapması lazım.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

reco77Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/08/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 234
reco77Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 16:32
[QUOTE=Bluelife]Adamı ilk siz suçluyorsunuz ve sanal gerginlik yaratıyorsunuz.  Ne yapsaydı sizin laflarınıza karşı sessiz mi kalması gerekiyordu . Yada size tamam efendim siz haklısınız demesi mi gerekiyordu .

Sadece ben değil akvarist arkadaşlarımda yerlibitkiden alışveriş yaptılar. Sorunsuz elime ulaşmadı ilk  mesajımda da belirttim kıvrık ve büküktü . Sizin şanssızlığınız olarak değerlendiriyorum.

Sonuçta bu insanlar bizler için bu işin içindeler ve ürün yetiştiriyorlar. Herşeyden önce işçilik ve emek var .

[/QUOTE]

Siz bu şekilde düşünüyorsanız zaten benim diyecek başka birşeyim yok.Dediğiniz yer bir hobihane değil ticarethane,emek harcadıkları kesin ama bu bitkileri babalarının hayrına üretmiyorlar bundan bir kazanç elde etmediği gün kepengi kapatıp farklı bir yola gidecekleride kesin.

Sadece size örnek teşkil etmesi için yurtdışından aldığım bir ürünle birlikte (akvaryum malz.) gelen notun resmini yolluyorum. İşte adamların (HongKong) ticarette bir numara olmalarının nedeni aslında bu notta saklı.Ferhat Beyi örnek vermemde yine bu notta saklı. Lakin bizim ticarette yerinde saymamızın yada hergün bir  ticarethanenin batmasının nedenide sizin bu sözlerinizde saklı...






reco772014-04-10 16:34:14

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Acil StopÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/12/2011
İl: Aydin
Mesaj: 1182
Acil StopÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 17:03
Recep bey bu kadar hobici karşılıklı mesajları okuyor ve yorumluyor sanırım herkes birden yanılmıyordur. Belki de bitkilerin kargoya cuma günü verilmiş olması nedeniyle oldukça fevri davranmışsınız. Size gönderilen bitkilerin formuna bakıyorum da son derece formda ve sağlıklı bitkiler ulaşmış elinize.

Eğri büğrü diyorsunuz fakat buzdolabı ya da çamaşır makinesi almadığınızın, sonuçta canlı bitki aldığınızın farkındasınız sanırım. Hasan beyin bitkileri dikin düzelir sözü oldukça doğru ve makul bir çözüm önerisi. Bitkiler Halit beyin de anlattığı üzere turgor basıncını kullanarak ışığa doğru yönelirler. Akvaryumunuzda da ışık yukarıdan vurduğu için bir kaç gün içinde bitkileriniz düm düz hale gelirdi.

Peki size böyle bitkiler ulaşsa ne yapardınız sorusunun cevabı olarak daha önce Hasan beyden almış olduğum bitkilerin fotosunu paylaşayım.


Görüldüğü üzere althernethera ve bacopalar bana da sizin tabiriniz ile eğri büğrü geldiler. İade etmek ya da şikayet etmek yerine bitkileri dikip 2 gün beklediğimde doğal olarak dümdüz hale geldiler.

Hasan beyden ilk bitki aldığımda bana da Cuma günü kargoya vermişti. O zamanlar ben de acemilikle bitkiler çürüyecek kazık yedim filan diye epey heyecan yapmıştım. 

Şimdi anlıyorum ki bitkiler budandıktan sonra 4-5 gün poşetli halde kalabiliyor. Araya hafta sonu girmesi bitkilerin formunu bozmayacaktır.

Ben de eşe dosta sürekli bitki gönderiyorum böyle 10-15 cm değil 40-50 cm uzunluğunda bacopaları köküne yakın yerden kesip kutuya sığması için top gibi yuvalarlak hale getirerek kargoya veriyorum. Bu bitki için herhangi bir sorun oluşturmuyor.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

reco77Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 28/08/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 234
reco77Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 18:18
[QUOTE=Acil Stop]Recep bey bu kadar hobici karşılıklı mesajları okuyor ve yorumluyor sanırım herkes birden yanılmıyordur. Belki de bitkilerin kargoya cuma günü verilmiş olması nedeniyle oldukça fevri davranmışsınız. Size gönderilen bitkilerin formuna bakıyorum da son derece formda ve sağlıklı bitkiler ulaşmış elinize.

Eğri büğrü diyorsunuz fakat buzdolabı ya da çamaşır makinesi almadığınızın, sonuçta canlı bitki aldığınızın farkındasınız sanırım. Hasan beyin bitkileri dikin düzelir sözü oldukça doğru ve makul bir çözüm önerisi. Bitkiler Halit beyin de anlattığı üzere turgor basıncını kullanarak ışığa doğru yönelirler. Akvaryumunuzda da ışık yukarıdan vurduğu için bir kaç gün içinde bitkileriniz düm düz hale gelirdi.

Peki size böyle bitkiler ulaşsa ne yapardınız sorusunun cevabı olarak daha önce Hasan beyden almış olduğum bitkilerin fotosunu paylaşayım.


Görüldüğü üzere althernethera ve bacopalar bana da sizin tabiriniz ile eğri büğrü geldiler. İade etmek ya da şikayet etmek yerine bitkileri dikip 2 gün beklediğimde doğal olarak dümdüz hale geldiler.

Hasan beyden ilk bitki aldığımda bana da Cuma günü kargoya vermişti. O zamanlar ben de acemilikle bitkiler çürüyecek kazık yedim filan diye epey heyecan yapmıştım. 

Şimdi anlıyorum ki bitkiler budandıktan sonra 4-5 gün poşetli halde kalabiliyor. Araya hafta sonu girmesi bitkilerin formunu bozmayacaktır.

Ben de eşe dosta sürekli bitki gönderiyorum böyle 10-15 cm değil 40-50 cm uzunluğunda bacopaları köküne yakın yerden kesip kutuya sığması için top gibi yuvalarlak hale getirerek kargoya veriyorum. Bu bitki için herhangi bir sorun oluşturmuyor.
[/QUOTE]

Ergün Bey herkezin görüşüne saygı duyuyorum tabiki. Bende bitkilerin ekildiği zaman düzelmeyeceği gibi bir yorumda bulunmadım zaten hiçbir mesajımda. Ben en büyük tüketici hakkımı kullanarak verdiğim paranın karşılığını tam olarak almak istedim ve birazda arabulucu bir satıcı bekledim, müşterilerine hakaret edip beddua eden bir satıcı değil !
Verdiğim örneklerde de hep canlılar üzerinden gittim hiçbir zaman dayanıklı tüketim mallarını örnek olarak göstermedim.Ne aldığımın bilincinde olan birisiyim ve ilk defa bitki yada canlıda almıyorum internetten emin olabilirsiniz.
Ben kendimi ya anlatamıyorum yada bu kişiden birşeyler almış kişiler durumu değerlendirmeden bir savunma gereği içine girmişler olarak görüyorum. Kimse bana bu satıcının tutumunu savunamaz !!

Dün sipariş verdiğim bacopalarımın resmini elime geçer geçmez çektim ve koyuyorum. İşte bir günde gelen bitkiyle hafta sonu gelen bitki arasındaki fark ve aradaki dağlar kadar müşteri memnuniyeti farkı.Birisi ticaretle uğraşan kişi birisi hobici bir arkadaş. Bu güzel bitkiler içinde bin_meh nickli Mehmet kardeşime teşekkür ederim.



Bu resimle beraber umarım kendimi daha iyi anlatabilmişimdir... Satıcıda biraz kendisine yapılan eleştirilerden umarım ders çıkartmayı bilir. Eleştiriye kapalı olan, müşteri memnuniyetini hiçe sayan bir satıcı asla ayakta duramaz. Umarım sizde daha objektif bir şekilde konuyu görmüşsünüzdür. Tşk.

reco772014-04-10 18:20:54

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emraherogluÇevrim Dışı

Kayıt: 02/01/2014
İl: Istanbul
Mesaj: 132
emraherogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 18:37
Ticarette dikkat edilmesi gereken bir gerçek var o da üslup. Alınan bir malın miktarı ne olursa olsun büyük-küçük farketmez müşteri memnuniyeti her zaman önemlidir. Örneğin patates kızartması alacaksın 2 saat önceden pişmiş yada yağ içinde kalmış bir yemek istemezsin öyle değil mi?

Objektif olmaya çalışıyorum. Önceden bildirilmiş kargo tarihi söylenmiş bir sorun olup olmaması konusunda sorulmuş susuz kalma durumunda ne olacağı söylenmiş. Buna rağmen alalade bitkiyi kestim koydum gönderdim. Olmaz yanlış. Müşteri ne belirtiyse siz de onu yapmak da zorunlusunuz. Ekstra bir beklenti de mi Recep Bey bence hayır.

İyi bir satıcı olsa olumlu yada olumsuz eliştiriye de açık olması gerekirdi. "Çok komik duruma düşdünüz diyor" istediği bir şey almak komik duruma düşmek mi. Komik duruma düşmek alıcıyı engelleminizle akvaryumcu_x düşmüştür. Ticaret yapılacaksa her iki taraftta ilk önce kendinden başlamalıdır. Beğeni görecelidir ve kişiye sunulan hizmet iyi de teşekkür varsa kabul ediyorsak eliştiriyi yada şikayeti de kabul edilecektir. İade konusunda ve tavırlarda bence akvaryum_x hatalı görüyorum. Ayrıca beddua etmek bence yanlış olmakla beraber günah işlemişsiniz.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ka2nÇevrim Dışı

Kayıt: 13/11/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1336
ka2nÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 19:15
Recep Bey, nacizane bir yorum yapmak istiyorum..
Bitkilerin eğri büğrü gelmesi durumunda satıcının haklı olduğunu düşünüyorum. Kargo ile geliyorlar poşettte sonuçta. 1 günde bile gelse eğilecekler, ancak çoğu üyenin söylediği gibi dikince zaten 1 gün içinde düzeliyorlar.
Satıcının burda hatası malesef üslubu olmuş. Sonuçta o bir esnaf, özele indirgersek o kişi sizin(bizim,herkesin) sayesinde geçiriyor evini. E geçimini size borçluysa, 'müşteri her zaman haklıdır' ilkesini takip etmeliydi. 
Mesajlarındaki üslubu yüzünden de şikayet etmeniz konusunda size katılıyorum.
Umarım beni yanlış anlamazsınız, vaktim olmadığından tamamen okuyamadım sadece bitkilerin eğik geldi şikayetinize mahsuben bunu yazdım. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Acil StopÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/12/2011
İl: Aydin
Mesaj: 1182
Acil StopÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Nisan 2014 23:45
[QUOTE=reco77] [QUOTE=Acil Stop]Recep bey bu kadar hobici karşılıklı mesajları okuyor ve yorumluyor sanırım herkes birden yanılmıyordur. Belki de bitkilerin kargoya cuma günü verilmiş olması nedeniyle oldukça fevri davranmışsınız. Size gönderilen bitkilerin formuna bakıyorum da son derece formda ve sağlıklı bitkiler ulaşmış elinize.

Eğri büğrü diyorsunuz fakat buzdolabı ya da çamaşır makinesi almadığınızın, sonuçta canlı bitki aldığınızın farkındasınız sanırım. Hasan beyin bitkileri dikin düzelir sözü oldukça doğru ve makul bir çözüm önerisi. Bitkiler Halit beyin de anlattığı üzere turgor basıncını kullanarak ışığa doğru yönelirler. Akvaryumunuzda da ışık yukarıdan vurduğu için bir kaç gün içinde bitkileriniz düm düz hale gelirdi.

Peki size böyle bitkiler ulaşsa ne yapardınız sorusunun cevabı olarak daha önce Hasan beyden almış olduğum bitkilerin fotosunu paylaşayım.

[URL=#][/URL][URL=#][URL=#]</a></a>

Görüldüğü üzere althernethera ve bacopalar bana da sizin tabiriniz ile eğri büğrü geldiler. İade etmek ya da şikayet etmek yerine bitkileri dikip 2 gün beklediğimde doğal olarak dümdüz hale geldiler.

Hasan beyden ilk bitki aldığımda bana da Cuma günü kargoya vermişti. O zamanlar ben de acemilikle bitkiler çürüyecek kazık yedim filan diye epey heyecan yapmıştım. 

Şimdi anlıyorum ki bitkiler budandıktan sonra 4-5 gün poşetli halde kalabiliyor. Araya hafta sonu girmesi bitkilerin formunu bozmayacaktır.

Ben de eşe dosta sürekli bitki gönderiyorum böyle 10-15 cm değil 40-50 cm uzunluğunda bacopaları köküne yakın yerden kesip kutuya sığması için top gibi yuvalarlak hale getirerek kargoya veriyorum. Bu bitki için herhangi bir sorun oluşturmuyor.
[/QUOTE]

Ergün Bey herkezin görüşüne saygı duyuyorum tabiki. Bende bitkilerin ekildiği zaman düzelmeyeceği gibi bir yorumda bulunmadım zaten hiçbir mesajımda. Ben en büyük tüketici hakkımı kullanarak verdiğim paranın karşılığını tam olarak almak istedim ve birazda arabulucu bir satıcı bekledim, müşterilerine hakaret edip beddua eden bir satıcı değil !
Verdiğim örneklerde de hep canlılar üzerinden gittim hiçbir zaman dayanıklı tüketim mallarını örnek olarak göstermedim.Ne aldığımın bilincinde olan birisiyim ve ilk defa bitki yada canlıda almıyorum internetten emin olabilirsiniz.
Ben kendimi ya anlatamıyorum yada bu kişiden birşeyler almış kişiler durumu değerlendirmeden bir savunma gereği içine girmişler olarak görüyorum. Kimse bana bu satıcının tutumunu savunamaz !!

Dün sipariş verdiğim bacopalarımın resmini elime geçer geçmez çektim ve koyuyorum. İşte bir günde gelen bitkiyle hafta sonu gelen bitki arasındaki fark ve aradaki dağlar kadar müşteri memnuniyeti farkı.Birisi ticaretle uğraşan kişi birisi hobici bir arkadaş. Bu güzel bitkiler içinde bin_meh nickli Mehmet kardeşime teşekkür ederim.

[URL=#][URL=#]</a></a>

Bu resimle beraber umarım kendimi daha iyi anlatabilmişimdir... Satıcıda biraz kendisine yapılan eleştirilerden umarım ders çıkartmayı bilir. Eleştiriye kapalı olan, müşteri memnuniyetini hiçe sayan bir satıcı asla ayakta duramaz. Umarım sizde daha objektif bir şekilde konuyu görmüşsünüzdür. Tşk.


[/QUOTE]

Recep bey satıcıyı savunmak için değil bitkilerin bu hallerinin doğal olduğunu anlatmak için mesaj yazmıştım. Yoksa ikiniz arasında geçen konuşmaları ne Hasan bey tarafından ne de sizin tarafınızdan tasvip etmiyorum. Okuduğum kadarı ile her iki tarafında yanlış üslup kullandığını ve gereksiz yere polemiğe girdiğini söyleyebilirim.

Size gelen bitkilerin formu ve sağlığı oldukça güzel olmasına rağmen kendiliğinden düzelecek bir şekil bozukluğunu gerekçe göstererek bitkileri iade etmeniz doğru bir yaklaşım değil. O bitkiler bir daha hiç satışa sunulamayabilir. En iyi ihtimal ile 3-4 hafta sonra satışa uygun hale gelebilirler.

Hasan bey iade aldığı o bitkileri bir daha yeni bir müşteriye satamayacağı için emeklerinin boşa gittiğini düşünüyor ki haksız da sayılmaz. Ancak kullanmış olduğu üslup hatalı.

Beyaz eşyadan örnek vermemin nedeni de size hafif eğilmiş halde gelen o bitkiler canlı olduğu için sabit şekilde öyle kalmayacak ki. İnanın Hasan beyin çözüm önerisine uyup o bitkileri dikmiş olsanız şimdiye çoktan şekilleri düzelmiş ve peyzajınızda güzel bir yer almış olurlardı.

Ben yaşadığım başka bir olayı örnek vereyim. Adı lazım değil başka bir siteden rotala bitkisi aldım. En azından ben öyle zannettim :) 30-40 cm uzunluğunda tamamına yakını çürümüş en üst kısmında tek tük yaprakları kalmış bitkiler ulaştı elime. Şikayet etmek veya iade etmek yerine ilk önce bu bitkiler kurtarılabilir mi diye baktım. Kurtarabileceğimi düşünerek güzelce budama yaptım çürüklerini temizledim. Sonuç olarak makul bir sürede bitkiler kendini topladı.

O bitkileri iade etmeye kalksam tekrar satılma şansı olmadığı için tamamı çürüyecek ve çöpe atılacaktı. Satıcı tarafını hiç düşünmüyorum bile o bitkilere yazık günah olacaktı. Satıcıdan başka bir çok malzeme ve karides de almıştım. Hatta bir demet hdrocotyle verticillata da hediye vermişlerdi. Diğer malzemeler ve karidesler söz verdikleri tarihte ve sapasağlam elime ulaştığı için bu aksaklığı da mazur gördüm. Tamam hakkımızı arayalım ama yıkıcı da olmayalım.Acil Stop2014-04-10 23:49:07

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

h.arimanÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 06/01/2008
İl: Zonguldak
Mesaj: 11
h.arimanÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 11 Nisan 2014 01:12
    Esnaf kişi kimsenin oyuncağı değildir . Ben sana para ödedim seni istediğim gibi aşağılar, sana doya doya hakaret eder ve hiç bir karşılık almadan asar keserim  gibi düşünceler ile kimse kimsenin emeğine saygısızlık etme hakkına ve şahsına ukalaca tavırlar ile yaklaşımda bulunma özgürlüğüne sahip değildir  . 
 
   Yaşamımız içerisinde bizde çok yerlerle kişilerden alışverişler yapmaktayız  .Ama hiç birine vay efendim ben sana para verdim istediğim kelimeyi özgürce kullanırım, sana istediğimi yapar yaptırırım  , sana tavırlar ve haller yakıştırırım demiyoruz . Diyen var isede hoş görüp alkışlamıyoruz .  Her şeyin bir yolu yordamı uslubu var  . Şahsıma yapılan hakaretleri ve haketmediğim yakıştırmalara cevap vermek en doğal hakkımdır  . Çünkü iş artık alışverişten ileri gitmiştir . Alırsın madem beğenmedin efendi efendi yollarsın geri . Hakkımda konuşulan ve içimde olmadığı halde bana yakıştırılan düşünceler ile girilen hak benim Kul hakkımdır kimseyi ilgilendirmez ister helal ederim ya da helal etmem  . 

  İş alışverişe gelince görünün köy klavuz istemez bitkiler gayette sağlıklı idi ve birçok işi bilen akadaşında bildiği üzere kafa eğme olayı normal bir durumdur . Bu bitkinin yapılan paket içindeki sağlıklı kalma süresi 2 haftaya yakındır  . Esnaf kişi rafına onurunu değil malzemesini koyar . Aksini yapan var ise biz onlardan değiliz   . Paranı ödediğinde aldığın şey malzemedir  . Bilmediğin konu ise bilgi alırsın , insansan dostluk alırsın , sohbetin hoş ise gönül alırsın . Ama asla aşağılamaya kalkma özgürlüğü alamazsın . 

 Tüm dostlarımıza ve insana insanca yaklaşımda bulunan sevdiklerimize selamlar  . . . 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir